eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Neeeeee! Ik had zooo gehoopt dat we alle ziektekiemen buiten de deur konden houden, maar manlief is ziek (zwaar bleek, misselijk, koortsig en ellendig) en pareltje heeft net voor de 3e keer haar hele bed, slaapzakje, knuffeltje, tutteldoekje er onder gekotst!!!

Ben nu door m'n schone beddengoed en slaapzakjes heen...

Ze wil ook helemaal niets drinken nu... Is dat heel erg? Straks droogt ze uit... Of gaat dat niet zo snel? Ik vind het zo zielig!

Klaver; heel veel plezier met de echo morgen!

Allemaal positieve vibes naar onze NOD-ers! Meiden, ik zet in op een babyboom!

Ga nu snel m'n bedje in. Vermoed dat dit nog wel een heftig nachtje gaat worden.
Goed gezien Plien! Thanks! Ik hoop dat ik geen meelezer zoals Klaver heb, want dan ben ik nu echt herkend. Mèn, het stond er al sinds vanochtend.

En jij/jullie gefeliciteerd met de zwangerschap van zus van man. Echt leuk om samen met een familielid zwanger te zijn (weet ik nu uit ervaring ).

Blond, dat gevoel van saamhorigheid missen, dat had ik ook. Een soort onbreekbare band. Al merk je nu op deze leeftijd dat ook die band best broos kan zijn. Volgens mij leer je beter grenzen stellen aan jezelf als je een broertje of zusje. Zij wijzen je er op als je te ver gaat en je hoeft niet op safe te spelen.

Meiden, ik ga pitten. Werd net al wakker op de bank. Helaas het einde van Bones gemist. Eens kijken of ik nog in CSI kan duiken.
meiden ben weer back home, het gevoel was er in lichte mate

(of beeld ik me dat dan in ofzo???)

lief is donderdagavond laat pas thuis en vrijdag vrij. Maar ik moet vrijdag gewoon s'ochtends aan het werk en dus vroeg op. Zouden we ons kunnen bedwingen om tot valentijnsdag te wachten en dus in parijs te testen? (mocht het dan nog nodig zijn natuurlijk)
zo eej tis druk hier zo op dit late uur
Vol verwachting open ik deze week het forum... Zou er al iemand getest hebben (en positief natuurlijk)???

Bri, ik zou het wel heel stoer van je vinden als je zo lang kunt wachten!
Bri. als je zo lang kunt wachten dan is het raak. Das mijn bescheiden theorie, je weet dan stiekem wel ergens dat je zwanger bent en heb de test niet zo dringend nodig.

Dat was iig bij mij het geval en leuk detail, wij waren ook in Parijs toen ik net net net zwanger was. Eigenlijk wist ik dat het zo moest zijn (maar ik had natuurlijk een hoge temp als indicator) en de avond dat we terug kwamen gepiest over een persona test en die was positief, toen de volgende ochtend de digitale en zwanger!

Oh lieve Bri ik hoop zo zo zo zo op dit scenario voor jou! En dan ook nog valentijnsdag :D

En voor alle andere lieve nodders ook! Wat een spannende week met borsten die in standje treurwilg staan of juist niet en vermoedens van zwangerschap. En Jes, geen bloed geeft moed!

Een nieuwe massa zwangerschap zou wel super lachen zijn!

Parel, dat is niets minder dan klote! Ik hoop dat jij de dans ontspringt. geen idee hoe het zit met uitdrogen, lijkt me dat ze wel moet drinken! Even in de gaten houden en niet te lang wachten met de dokter bellen als je twijfels hebt.

Jules en Blond dat is precies waarom we Lola graag een broertje of zusje zouden willen geven. Ik hoop dat ik hier niemand mee voor het hoofd stoot maar bewust 1 kind komt nogal egoïstisch op mij over. Al zijn er ook enigst kinderen die dat helemaal te gek vonden dus er is ook weinig over te zeggen.

Foto's van het nieuwe haar Blond?

Jusa, maagzuur is brrrr! Ik heb er godzijdank praktisch geen last van gehad! Het komt allemaal ontzettend dichtbij hé! Nog één normale maand werken en dan komt je verlof er aan! En dan nog ff en jullie dochter is er! Zijn jullie al uit de naam?

Plieno, das leuk zo samen zwanger en straks met verjaardagen zal het vast een leuk team worden!

Kq, joh! Maar goed dat jullie klaar zijn voor de komende 30 jaar :D Blij dat het over is dus!

Hier een prima nacht Lola liet 4 en 5 uur tussen de voeding dus dat gaat prima. Verder heb ik barstende koppijn en veel snot en hoop dat ik niet zieker ga worden. Blegh.
Hier geen nieuws, ben vandaag thuis ipv vrijdag. Soepje slaapt nog maar één keer, dus weinig tijd voor mama, haha.

Geen bloed geeft moed!

Plien: gefeliciteerd met de zwangerschap van je schoonzus, lijkt me geweldig om samen zwanger te zijn met iemand zo dichtbij! Wordt een drukke boel bij de oppas straks!

Ik had van de week even zitten rekenen voor kinderopvang en met een tweede erbij gaan we iets minder dan 100 euro meer betalen. Dat is te verhapstukken!
Hoera! Soepje loopt achter haar poppenwagen!!!
Foto's!
Bri: Ik hoop op een geweldige Valentijnsdag voor jou. Ik hoop dat je zo lang kunt wachten met testen, want mocht het raak zijn dan is je Valentijnsdag pas echt super! In Parijs nog wel... En hoe langer je wacht, hoe duidelijker de test natuurlijk. En ik ben het eens met Lily, als er ergens het gevoel is dat het goed zit heeft testen ook geen haast.

Soep: Hoera! Heel goed van Soepie! Ziet er zo schattig uit achter de poppenwagen :-)

En ook bij jou nog geen bloed dus, ja dat geeft moed!

Jules: Dat die broeder/zusterband soms heel broos kan zijn heb ik hier en daar idd gezien. Toch had ik hem graag gehad. Mijn vriend daarentegen heeft het absoluut niet gemist.

Lily: Egoistisch om bewust voor één kind te kiezen? Weet niet. Lijkt me ook niet goed om alleen een 2e kindje te krijgen om het eerste kindje een broertje of zusje te geven. Zou bij mij eventueel een doorslaggevende factor kunnen zijn bij twijfel over wel of geen tweede, maar absoluut geen reden om het wel te doen als ik eigenlijk helemaal geen 2e zou willen. 2e kind zou net zo gewenst moeten zijn als de 1e, anders moet je er niet aan beginnen vind ik.

Hier slaat de barometer toch steeds meer uit naar wel een 2e, ook bij mijn vriend. Ik zou er zelfs geen problemen mee hebben er binnenkort mee te beginnen, maar mijn vriend wil liever nog een tijdje wachten.

Parel: Heel veel beterschap gewenst in huize Parel! Hoop dat het jou overslaat.

Ik ben weer onder de indruk over wat die kleintjes stiekem allemaal meer weten en kunnen dan wat wij denken. Zo blijkt Kalissa zomaar woordjes te kunnen zeggen die ik haar nooit geleerd heb. Bij het dichtdoen van de deur zegt ze 'dicht' en tegen de babypop 'baby' en zegt 'neusje neusje' als ze dat doet met de knuffelbeer. Verder is alles 'die' behalve als ik haar een''waar?'' vraag stel, dan wijst ze iets aan en zegt ze 'daar'. Vind ik best knap

Er wordt hier aandacht gevraagd, kleintje wil spelen. Tot later!
Wow Lily, wat een leuke foto's! Wat een prachtige lach, en die gangster foto is superleuk
Lil! Echt superleuke foto's van die kleine. Ben zo jaloers op haar haar!

Blond: gaaf, dat die kleine al zoveel zegt. Soepje staat een beetje stil qua praten, ze is erg aan het concentreren op lopen en dingen begrijpen. En herkenbaar dat ze opeens meer kunnen. Soepje kan een varken na doen, heeft ze vast op de creche geleerd.

Leuk, dat zelfs je vriend een beetje over een tweede wil nadenken.

Ik denk ook niet dat het egoistisch is om maar één kind te krijgen. Soms komen er niet meer, zoals bij vriendjelief. Hij is ook enigskind en heeft niet gemist wat hij niet kende. We willen zelf graag gewoon meer kindjes, daar is plek voor. Ik heb laatst wel eens gezegd: stel dat het bij deze zou blijven, maar dat voelde voor allebei niet compleet.

En meerdere kinderen is ook geen garantie dat ze mekaar allemaal aardig vinden.

Pff, de dag gaat wel een beetje langzaam. Soepje ligt toch te slapen, en buiten is het rotweer. Ik slof zo maar even met haar naar de ah, er moeten toch wat dingetjes gehaald worden!
Das natuurlijk helemaal waar Blond. Ik hou eigenlijk nooit rekening met dat aspect omdat ik denk waar er één is kunnen er toch met net zoveel liefde twee zijn? Maar dat is natuurlijk niet altijd zo.

Heb je niet omdat jij vroeger een 'maatje' hebt gemist dat je dat Kalissa wel wil geven? Zo ervaar ik dat wel, ik kom uit een groot, hecht gezin en wil dat Lola ook graag geven.

Ik was hier ook aan het spelen met Lola. Met een vingerpop en dan verhaaltjes vertellen. Heel cool want ze volgt de pop echt met haar open en gaat lachen als ik met hoge stemmetjes spreek. jeuh! ik heb dankbaar publiek!

Ik kan niet wachten tot ze haar stembanden gaat gebruiken en zo cute gaat kirren. *zucht*
Ze is mooi hé

Succes Soepie met boodschappen doen, ik laat alles heel decadent altijd bezorgen door de albert dan hoef ik de deur niet uit en geen gesleep! Die zaterdag boodschappen vond ik/wij altijd zo verschrikkelijk en tijdrovend dat we nu alles op vrijdagavond laten brengen. Het scheelt ook veel geld want ik kien alles exact uit wat ik nodig heb en geen ruimte voor impuls aankopen. Sja en die 6 euro bezorgkosten staan dan niet in verhouding met wat ik bespaar.
Soep, Joepie voor die kleine soep! Hoeveel uur hebben jullie opvang per week? Wij 2,5 dag en ik vind dat het ook niet schrikbarend duur is. Een tweede schijnt ook nog wat goedkoper te worden, of niet?

Lil, de keuze voor maar één kind vond ik ook altijd egoistisch. En dan bedoel ik natuurlijk niet die mensen die door welke omstandigheid dan ook geen tweede kindje kunnen krijgen/durven te nemen. Het is, als je het alleen zijn niet erg vind, altijd erg om uiteindelijk alleen achter te blijven. Geen gezinsherrinneringen meer te hebben en alleen voor zieke ouders te moeten zorgen.

Lola krijgt gewoon nog een leuk broertje of zusje (of twee of drie of vier...)

Bri, wanneer vertrek je naar Parijs? En ga je daar testen? Dan wel ff sms'en hè! (en daar komt die nieuwsgierige jules weer naar boven...)

Blond, even een vraag: toen jij nog zeker wist dat er maar één kindje zou komen, wat was voor jou/jullie de reden hiervoor?

En even los van Blond, anders lijkt het zo'n aanval en dat is niet de bedoeling. Juist niet omdat zij weet waar het over gaat. Ik wil het ook graag in z'n algemeenheid vragen:

Ik vraag me namelijk altijd af wat de reden is voor de keuze voor één kind? En tot nu toe heb ik de mensen in mijn omgeving nog nooit iets (in mijn ogen) overtuigends horen zeggen. Ik ken zelfs twee stellen die nu toch voor een tweede gaan, omdat ze hebben besloten dat als je kunt houden van één kind, je ook kunt houden van twee kinderen. Want ik hoor wel eens mensen zeggen: één kind is lekker makkelijk, dus voor mij geen tweede. Dan vraag ik me wel af waarom je uberhaupt aan kinderen bent begonnen. Geen kinderen is nog makkelijker. Maar dat is misschien wat kort door de bocht. Maar toch ben ik wel benieuwd waarom één kind wel leuk is en twee kinderen niet. En of die beweegreden opweegt tegen het geluk wat je een kind met een broertje of zusje kunt gunnen. (kunt, want je hebt in het leven natuurlijk geen garanties).

Blond, je hebt echt een slim meisje!

Meiden, onze kleine kan sinds dit weekend lopen! JOEPIE!!!!!!!! Ik durfde het nog niet goed neer te zetten, omdat ik bang was dat het weer zo'n eenmalige actie zou zijn. Maar dat is dus niet zo. Hij sjouwt met heel z'n hebben en houden door de kamer. Auto's, vrachtwagens, duplobakken, drinken, etc. Ik ben zo trots. Zal snel een filmpje maken!

Liefs Jules
Even wat nuanceren:

In het algemene stukje bedoel ik natuurlijk mensen die wel een tweede zouden kunnen krijgen, maar bewust niet willen.
Oh! Joepie voor de kleine Jules!!! Gefeliciteerd met lopen! Wel te gek, hoor!

Wij hebben 3 dagen opvang en betalen 232 zelf. Met 2 zou dat 301 ofzo worden. Nadeel is wel dat onze creche duurder is qua uurprijs, 6,35, dus 25 ct per uur betalen we nu helemaal zelf. Tikt wel aan met 3 dagen 10 uur afnemen.

Kindje slaapt nog steeds, al 2 uur. Heb zelfs al wat kunnen werken, nu haha.
wat hebben jullie veeeeel geschreven!!

leuk. ik ben wel helemaal bijgezelen hoor en had gisteren ook een heeeeel lange post gemaakt met allemaal liefs voor de nodders en liefs voor onzekere klaver en liefs voor alle zieke kindjes en zieke papa's en mama s maar toen ging dat KL%%te internet er weer uit toen ik het wilde posten terwijl hij dagen lang stabiel was en het gewoon deed.. men.... toen kwamen de hormonen in huize mim wel even los zeg.. kwaad kwaad kwaad ...

boos de pc uitgezet en pas vanochtend weer aangezet.. haha..

oh wat is het toch spannend de tekenen van es en soep en bri en de negatieve test maar geen bloed van jessel.. og ik duim echt op volle toeren hoor!! ( oke tussen het werken door dan he ..:))

ik heb chocokoekjes van de Ah op tafel staan; iemand er eentje?

fijn dat het haar van kalissa zo veel beter en meer lijkt, hadden wij bij mimmetje ook , zal ook weer s wat foto's plaatsen.:)

zo even koekeloeren naar die lieve lola!

oh en jules, wat gaaf dat je man loopt, zie je nou wel, alles komt goed echt!!!

klaver, hoe was het bij de echo? vast een prachtig klein mensje mogen bekijken!!

wij hebben trouwens 21 feb nog een extra echo omdat ze de datum verplaats had, was routine onderzoek zei ze om dan te kijken of de datum wel echt goed is ( nou ja, wij hebben tegen nog een keertje kijken natuurlijk geen bezwaar!!)

juus, hoe is het met de foto's gegaan zondag? beetje tevreden?

KQ , fijn dta jullie over zijn en de komende 30 jaar daar lekker willen wonen, zo'n heerlijk idee!!! hebben wij hier ook. huis is echt een heerlijk jasje waar we ons allemaal top in voelen.

geniet maar van het huis en het klussen gewoon verdelen hoor, tijd genoeg de komende jaren om alles perfect te maken!!

ik moet nu echt naar de wc.. ( train mijn bekkenbodem spieren maar even na alle verhalen hier..:) dus ga er even mee stoppen,

tot later lievers, blijf f5 en voor klavers uitslag.

en meiden, testen tegelijk is wel heeeel leuk. Ik zit dan wel achter de pc klaar hoor, ( hoe vroeg het ook mag zijn..) zou zo gaaf zijn, allemaal plusjes op de testen!!x
He meiden,

Weing tijd nu want ik moet zo werken.

Heb wel gelezen dat we weer een lopend viva-kind hebben!

Goed hoor!!! (en zie je nu wel dat ie niet achterloopt... )

Verder nieuws hier: zijn hier gearriveerd!

Nieuwe NOD volgt nog.

Ben wel teleurgesteld maar goed, nieuwe ronden, nieuwe kansen!

En ik weet nu ook dat mijn cyclus dus langer duurt dan 28 dagen... pfff.. dat wordt weer rekenen

En nu alle terug in je hok!

Jullie piesen gewoon een positieve test meiden!

XXXx Jessel
Balen Jessel! Kan me je teleurstelling ook goed voorstellen. Knuffel! En bij jou moeten die rode duivels ook maar weer snel hun hok in en blijven. (overigens wel een grappige woordspeling gezien het feit dat je naar Belgie bent geweest, het land van de rode duivels).

Mim, ik lust wel zo´n koekje. mmmm! Welke internet provider hebben jullie? Die nemen wij zeker niet. Wat een gedoe zeg, als het er telkens uit vliegt. Bij ons in de buurt wonen ook mensen waarbij dat continue gebeurd. Hebben jullie draadloos?
Soep, hoe kan het dat het bij jullie duurder is?
lieve jesssel, stomme rode duivels.. bah. ik sluit me aan bij jules, ook bij jou moet dit gewoon de laatste keer weer zijn!!

jules wij hebben draadloos van KPN maarop de een of andere manier pakt ie het af en toe dus niet..:( wij gaan er ook even achter aan bellen want dit is te irritant!!

koekje komt je kant op!!

zo naar de vk en dan richting thuiszorg.

kus
O Jessel, dat had ik nou niet gedacht. Stomme dingen ook, die duivels.... En irritant voor je dat je cyclus nu weer langer is...

Jules: de belastingdienst betaalt terug tot 6,10 per uur, en bij onze organisatie zijn de prijzen gestegen naar 6,35. Stom, maar het is niet anders. En hoeveel je terugkrijgt hangt af van je inkomen.

Mim: lekker, zo'n koekje. Ga zo zelf ook even wat halen, hihi.

Klaver: al nieuws?
anoniem_27264 wijzigde dit bericht op 10-02-2009 13:20
Reden: moeilijk, goed typen
% gewijzigd
Mim, het koekje is heerlijk! Bedankt!

Soep, is dat de landelijke prijs 6,35?
Volgens mij hebben niet alle kdv's een prijswijziging doorgevoerd, maar dat weet ik niet precies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven