eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
KQ: het gaat nu redelijk. Werk halve dagen in overleg met de bedrijfarts en dat gaat wel oké eigenlijk. Werk van half tien tot half twee en dat is wel vol te houden. Angst heb ik ook nog niet. Wel beetje gezonde vrees voor de bevalling moet ik zeggen. Had gisteren mijn moeder aan de lijn en we hebben ff heel relaxt daarover zitten kletsen. Ze hoopte dat mijn bevalling op die van haar leek: binnen 8 uur met maar 11 minuten persen. (goed, en 15 hechtingen die hoef ik dan weer niet ;))

Jules: 20-weken echo?! Ik duim voor je en hoop dat alles helemaal goed is. Veel plezier! Wij mogen maandag, vind het zo spannend. ben heel benieuwd wie er nu in mij zit. (We zijn al uit de namen, dus wil graag een beetje kennismaken ;))

Soep: Jij nog een dagje naar Hajraa geweest? Ik alleen de vrijdag en zaterdagochtend. Dat was nog te doen. Was wel volledig kapot daarna.

Mimmie: Ik heb een superjeans van Mammalicious (onderdeel van Only geloof ik). Ik heb wel het idee dat de maten anders zijn. Moest nu een maat 29 jeans hebben. Dat heb ik sinds mijn 16e niet meer aangekund....:D Heb die jeans trouwens gekocht bij babyplanet voor €25,-. Noppies zit mij niet lekker, ik heb teveel ruimte om mijn kont en bovenbenen. Ga volgende week eens shoppen in Den Haag, heb daar goeie verhalen over gehoord.

Herah: relax over je buikje, echt hij komt heus! Bij mij was het tot een week of 16/17 nauwelijks zichtbaar en nu is hij ineens niet meer te missen.

Wat mij echt irriteert is dat mensen denken alles tegen je te kunnen zeggen... Goh wat zie jij er slecht uit vandaag (Nee jij trekt volle zalen...:@). Jeetje jij hebt echt een grote buik. (Goed, van de voorkant is hij niet te missen maar aan de achterkant zie je niet dat ik zwanger ben, draag erg van voren) Zijn je borsten nou alweer groter?! (Ja serieuze opmerking maandag van een collega... was zo verbouwereerd dat ik er niet eens iets van gezegd heb) Ben van een volle D naar een volle F gegaan en het ziet er nog niet naar uit dat het snel minder gaat worden... ;( Kortom als zwangere ben je publiek bezit volgens mij, daar moet ik nog wel ff aan wennen.

Lil: Update over de leasewagen?! Hier zijn we aan het kijken naar een grotere auto. We hebben nu een Clio en dat wordt toch wat stouwen met een kleine, kinderwagen, maxi-cosy en meer van de zaken die je meesleept als je ergens heen wilt.

Meiden, ik ga weer eens werken. Tot snel,

*;Es
Es, ik ben niet meer geweest, zag het niet zitten in zo'n tent om te slapen en de zaterdag zijn we met schoonouders op pad geweest voor de kinderwagen.

Toch wel goed dat ik bij de fysio ben geweest. Heb veel uitleg gekregen en oefeningen, 3 maal daags! Het is toch behoorlijk instabiel. Dat is het bij iedere zwangere vrouw, maar bij mij dan wat meer, en daar heb ik last van. Moet nu gaan staan en lopen en zitten als een man, met de benen wijd. Lekker, die rokjes die ik heb gekocht.....

Je bent inderdaad publiek bezit, maar van je af blaffen helpt wel. Mensen weten nu wel dat ze niet zo aan mijn buik moeten zitten. Ik leg dat uit, er is niets te voelen nog, dat komt later wel en dan mogen ze echt wel een keertje.

Laatst zei iemand: he Dikkerd. Ik ontplofte zowat en vroeg: wat zei je: Dikkerd, zei ze, dat mag je zeggen tegen zwangere vrouwen. :@ Ik heb haar verteld dat dat niet zo is en dat ik zeker niet dik ben, ik heb alleen een buik, verder pas ik nog gewoon in mijn oude shirtjes en zit ik 1 kilo bven mijn startgewicht. Sommige mensen weten echt niet hoe het hoort. Zelfs tegen mijn zussie, die toch echt veel te zwaar is zeg ik geen dikkerd.
Hoi meiden, ben ik ook weer eens!

Jessel, ik hoop dat je vandaag een supertrouwdag hebt!! Hier in Frankrijk was het in elk geval mooi zomerweer, hopelijk bij jullie ook !

Jemig meiden, er komen weer 20 weken echo's aan! Spannend hoor!

Nou zeg Es, ik zou inderdaad maar lekker van je afbijten met zulke opmerkingen. Echt debiel. Ik merk trouwens wel dat ik ook een beetje opvliegend ben, vooral in de auto. En die Fransen zijn dat natuurlijk ook vaak dus ik ga er helemaal in mee :$. Maar ja, ZIJ schieten supersnel die rotondes op... HALLOO dan is het echt niet MIJN fout als ik plotseling moet remmen voor een voetganger bij een zebrapad en ZIJ keihard op de rem moeten staan. TOCH?!?!? :@

Verder wel goed hier. Heb niet zoveel klachten. Aanstaande dinsdag de eerste echo! Belde gister om te vragen of dat een inwendige of uitwendige zou zijn. Dat wist mevrouw de assistente niet :o. Nou dat belooft nog wat.

En verder gaan we de eerste week van juli naar Nederland en dan gaan we het tegelijk met mn zus en haar vriend aan mn ouders vertellen!! JOEHOE.  Heel spannend, we kijken er zo naar uit!

Nou meiden ik ga zo ff eten. Fijne avond maar weer!

liefs, Wolfje
Hee lieve meiden....Klaver is ook weer uit haar bedje gekropen.....

Jessel....Hoe was je trouwdag (en huwelijksnacht:P)? Zet gauw wat fotootjes op gmail, want ik ben DOL op bruidjes.

Het trouwseizoen is los bij ons in juni hoor (tsja moet dan de heeele tijd nieuwe kleding kopen hè). Vandaag moeten we weer aan de bak; hoop dat het weer niet zo slecht wordt als voorspeld. Zoo sneu.

Parel en alle andere Italië-fans: HAVE FUN!

Ik moet nog 2 weekjes werken en heb dan ook lekker vakantie. Gaat ineens ontzettend rap die kant op. Heb er ècht zin in!

Overige perikelen:

Ik ben ook aan het tempen geslagen. Dit omdat ik toch wel onzeker wordt van mijn alsmaar langer wordende cyclus. Wanneer ik daarover op internet lees word ik ook niet vrolijk (al word je dat uberhaupt niet van teveel ervaringsverhalen; wat niet weet wat niet deert). Huisarts zei dat het wel goed zou zijn voor mijn gemoedsrust -al worden sommigen ook weer obsessed door tempen-  en dat klopt ook wel. Wanneer ik in november nog geen beebje in me heb én mijn cyclus wordt nog steeds alsmaar langer dan moet ik riching gyn (daar zitten met mijn olifantencyclus dus maar 2 ongi's tussen). Laten we hopen dat het zover niet komt! 

Je ziet altijd overal zwangere vrouwen lopen, maar je weet ècht niet hoelang die erover hebben gedaan om zwanger te worden. Mijn collega vertelde laatst dat ze ook 1 jaar bezig waren geweest voor de eerste (en ik hield wijselijk mijn mond...).
Goedemorgen allemaal!

Jusa en Parel: Hele fijne vakantie! Het is wel vreselijk warm in Italie zag ik, tenminste in Sicillie wel...bijna 40 graden!!

Enne Parel, wie weet kom je wel zwanger terug!

Jessel: Hoe was je trouwdag? Hoop dat je mooi weer hebt gehad, hier was het gister echt slecht...

Mimi: Wij hebben ook die rode Quinny, zelfde als Dok. Verheug me er nu al op om er mee rond te kunnen crossen!

Zooo, dus jullie zijn al 2 jaar uit de namen! Euhm, wij nog steeds niet :$ Alhoewel, denk dat we er al een gevonden hebben, uiteraard de eerste die we hoorden en allebei zoiets hadden van 'Ja, die is leuk' , verder hebben we dat nog niet gehad, dat we hem ook allebei leuk vinden. En nu maar hopen dat het niet stiekem toch een jongentje gaat worden, want daar kijken we nu natuurlijk niet meer na...

Soep: Rot voor je dat je zo'n last hebt van je bekken! Hoop dat die oefeningen zullen helpen. Heb gelukkig nog nergens last van.

Klaver: Succes met tempen, hoop dat je snel een beetje inzicht in je cyclus krijgt!

Es: De opmerkingen gaan nu een beetje komen bij mij, nu het echt goed duidelijk is dat ik zwanger ben. Kan er slecht tegen hoe mensen steeds denken te moeten opmerken dat ik het toch wel erg in de breedte draag, dus m.a.w. dat ik toch wel een behoorlijke dikke reet heb gekregen. :?

Ging vanochtend weer op de weegschaal staan, en ik werd niet blij van wat ik zag. Ben in 2 weken tijd bijna 2 kilo aangekomen!!!! Heb in die 2 weken dan wel ineens een buik gekregen (gaat heel hard nu!) maar dit is wel heel erg veel. Waarschijnlijk heb ik zelfs de 10 kilo gehaald als we volgende week terugkomen van vakantie. Heb me voorgenomen om me daar niet druk om te maken, onder het mom van 'het hoort er allemaal bij' maar vind het af en toe toch wel moeilijk. Voor mijn zwangerschap was ik altijd erg met de lijn etc bezig, heel veel sporten, en erg letten op wat ik at. Ik snoep nu ietsje meer dan anders, maar sport nog steeds veel, en dan nog zoveel aankomen :@

Om eerlijk te zijn valt het allemaal nog wel mee, ken zat meiden van mijn lengte die net zo veel wegen als ik nu, en niet bijna 6 maand zwanger zijn (ben 1.80 en weeg nu 78 kilo) maar toch...had dit niet verwacht!

Maar mag verder nog steeds niet klagen hoor, heb verder nog de meest ideale zwangerschap die er bestaat. Voel me helemaal geweldig, buik is eindelijk aan het groeien, heb energie voor 10, kortom, alles helemaal top!

De babykamer is trouwens ook al helemaal klaar! Is heel mooi geworden, mooi zachtpaars. Alleen de meubeltjes moeten nog geleverd worden.

Dit is mijn laatste berichtje voor mn vakantie! "Spreek" jullie volgende week weer!

Groetjes
Es en Soep enzo... Haha, die opmerkingen... ik moet er wel om lachen hoe DOM mensen kunnen zijn, zeg!! Mijn eigenste leidinggevende kan het ook niet laten om 1 keer in de week te zeggen hoe DIK ik toch word. Pardon, DIK??? En inderdaad hetzelfde verhaal: "ja, tegen zwangeren mag je dat tenminste zeggen".

Een vriendin van mij had wel een goeie, ze zei: je moet tegen haar zeggen: "jeetje, wat zie jij er oud uit, joh!" En als ze dan verbaasd kijkt: "ja, je bent nu bijna veertig, dus mag ik het nu zeggen!"

Ach, denk toch dat dat de werkverhouding een beetje zal verstoren, dus ik zeg het maar niet.

Mijn vriend is ook een leuke. Eerst: "wat een mooie buik krijg je toch al" (positief). Vervolgens: "Denk dat ons meisje een lekker dikkerdje wordt" ?????? WAT bedoel je daarmee???

Wolfje, ik neem aan dat je hoopt dat je een uitwendige echo krijgt? Ik hoop het ook voor je. Maar ik weet eigenlijk niet of dat al kan met jouw lengte van zwanger zijn... En oh, wat zal het bijzonder zijn om het aan jullie ouders te vertellen dat zowel jij als je zusje zwanger zijn. Jammer dat we niet even mee kunnen kijken naar hun reactie!!!

Soep, ik hoop echt voor je dat het niet erger wordt met je bekken. Hopelijk helpen die oefeningen goed!!! Ik kan niet echt lang meer achter elkaar lopen en bijvoorbeeld met een broek aantrekken niet op 1 been staan, doet onwijs zeer. Maar dit is niet erger geworden de afgelopen vier weken. Sterkte ermee in ieder geval!!!!

Klaver, tempen lijkt me een goed idee. Gewoon nuchter en praktisch gezien, omdat je wilt weten hoe het nu zit met je lichaam. Door jouw cyclus weet je natuurlijk niet wanneer dat ei er is of aan zit te komen en dat is toch wel zo handig als je zwanger wilt worden. En anders heb je je ei alweer gemist voordat je het in de gaten hebt. Ik hoor ook veel om me heen, hoor, dat stellen er wel een jaar of langer over doen om zwanger te raken. Het is ook eigenlijk wel  logisch als je bedenkt wat er allemaal moet gebeuren, voordat er een ei bevrucht is en ingenesteld is. En dan bedoel dus niet de daad zelf, haha, maar gewoon in het lichaam van de vrouw! Het blijft gewoon een wonder. Als het niet zo lang duurt is het puur een kwestie van geluk! En dat gun ik iedereen!!! Het is oneerlijk verdeeld, dat mag toch wel gezegd worden.

Blond, ik ben nu 77 kilo en 1 meter 78, dus we kunnen elkaar bijna de hand schudden. Ben nu 5 kilo aangekomen. Ben toen ik gestopt was met roken een paar jaar geleden echt heel wat kilo's aangekomen (en ook wel weer wat afgevallen daarna), hoor, dus vlak dat niet uit. En het is frustrerend als je zo met sporten bezig bent en met lijnen altijd, maar je moet maar zo denken dat de meeste meiden dat niet doen en dus ook niet na de bevalling en jij gaat na de bevalling gewoon weer je mooie figuurtje terug krijgen door al dat sporten. Reken maar vijf kilo voor het stoppen met roken, dat lijkt me niet zo'n gek getal en die gaan er straks echt weer af, het duurt alleen even. Je mag ook trots op jezelf zijn trouwens dat je dus wel mooi gestopt bent met roken, he??

Verder wachten we natuurlijk met SMART op de foto's van Jessel, maar die zal wel lekker aan het uitslapen en bijkomen zijn van gisteren......
Hier kom ik nog op terug
Blond, fijne vakantie!!!!!!!!!
Hier kom ik nog op terug
Uhm, KQ, zou je dan niet naar de fysio gaan? Dat is niet normaal hoor, en er is wat aan te doen. De tips helpen nu al, ik werd al met minder pijn wakker. Ik weet hoe ik moet zitten en me in bed moet omdraaien. De oefeningen zijn simpel te doen nog en helpen waarschijnlijk al snel. Ik zou er echt naar laten kijken. En anders in ieder geval zittend aankleden, staat ook in mijn tips van de fysio.

De fysio zei dat iedere zwangere vrouw een instabiel bekken heeft, alleen de een heeft er last van en de andere niet. Goed voor jezelf zorgen hoor, pijn hoort niet (dat komt nog wel, met de bevalling )
quote:

Uhm, KQ, zou je dan niet naar de fysio gaan? Dat is niet normaal hoor, en er is wat aan te doen. De tips helpen nu al, ik werd al met minder pijn wakker. Ik weet hoe ik moet zitten en me in bed moet omdraaien. De oefeningen zijn simpel te doen nog en helpen waarschijnlijk al snel. Ik zou er echt naar laten kijken. En anders in ieder geval zittend aankleden, staat ook in mijn tips van de fysio.

De fysio zei dat iedere zwangere vrouw een instabiel bekken heeft, alleen de een heeft er last van en de andere niet. Goed voor jezelf zorgen hoor, pijn hoort niet (dat komt nog wel, met de bevalling )

Heb het al gemeld bij de VK en wat ik al schreef: het is niet erger geworden de afgelopen weken. Maar ik hou het goed in de gaten! Zodra het WEL erger wordt, ga ik zeker naar de fysio. Maar de VK heeft ook nog niets over fysio gezegd. Ik heb er alleen maar last van als op 1 been sta en lang achter elkaar loop, maar verder niet. Maar wel lief dat je dit even zegt!
Hier kom ik nog op terug
Is inderdaad lief bedoeld, hoor, hou het maar goed in de gaten. Ik liep al eerder bij een fysio en ga voor dat soort dingen dan ook direct daarheen en niet naar mijn VK of de huisarts. Je hebt tegenwoordig ook geen verwijzing meer nodig. Mijn eigen fysio zei zelfs: vraag naar de bekkenfysio, die kan je het beste helpen.

Nou ja, wilden we weer eens samen naar de film, regent het keihard (het s de hele dag al droog hier). En ik wil niet door de regen fietsen.....
@ Wolfje

Een tip van de nog-steed-met-jullie-meelezer: Ik heb gelezen dat een echo makkelijker te maken is als je een volle blaas hebt, dan ligt je baarmoeder lekker hoog. En dus grotere kans op zicht tijdens de uitwendige echo.

Zelf ben ik ook met een volle blaas daar gaan liggen, toen ik in de 9e week was en die mevrouw: aha, ik zie dat je blaas goed vol is haha!

Misschien lukt het bij jou ook wel zo!

Al heb ik ook weer een verhaal van iemand gehoord waarbij ze hups, direct via de doos gingen kijken, ze probeerden het niet eens uitwendig,hm...

Succes, en hoe dan ook: heel veel plezier en hard genieten van de eerste echo!!!!

Groetjes Julia
Ha Julia, bedankt voor de tip!

Altijd handig, die meelezers met advies :D!

De assistente zei wel dat ik een liter water moest drinken in het uur voor de afspraak, maar ik dacht meer dat dat ermee te maken had dat ik daar natuurlijk op urine gecontroleerd zal worden. Maar goed, ik zal extra veel drinken :-))

Blond, geniet lekker van je vakantie!!

Slaap lekker allemaal en fijn weekend

Wolfje
Wolfje,

Misschien even een steun in de rug: ik kreeg met acht weken ook direct een inwendige echo, zonder dat mijn gyn heeft gekeken of het ook uitwendig kon. Ik vond het écht heel erg meevallen. Het is erg persoonlijk, mee eens, maar als je je gewoon niet teveel opwindt (anders bedoeld :-)) vantevoren, dan stelt het eigenlijk niks voor. Maak jezelf dus niet teveel zorgen, het is alleen al geweldig om die kleine te kunnen zien! Geniet er lekker van!

Groetjes Herah
Breekt even in

@ Klaver, mag ik je ook nog een tip geven? Als je gaat temperaturen, dan kan je dit heel makkelijk via een (gratis) site bijhouden. www.fertilityfriend.com. Hier kan je meerdere dingen invullen zoals buikpijn, cervixslijm etc... deze site geeft dan op basis van je ingevulde gegevens ook de vermoedelijke ovulatiedatum aan. En als je dan een maand ingevuld hebt, dan zal hij in de volgende cyclus rekening houden wat je in de eerste cyclus hebt ingevuld en geeft hij je vermoedelijke vruchtbare dagen en ovulatiedatum aan.

Succes ermee!!

@ de rest, een goede zwangerschap gewenst en ik hoop dat de tabel binnenkort helemaal gevuld is met zwangeren!!

sluipt weer weg
Dat is lief van je appeltje :D

Update over de auto: het gaat een volvo v50, editions 2, met dakspoiler  in het metallic zwart worden. Zwart want vriend wil niets anders, allemaal prima voor mij.

Kortom een grote auto waar veel kids in kunnen :P.

Dikke zoen voor jullie, later meer!
Hee Parel, hele fijne vakantie en dat we op 8/7 maar een mooi resultaat gaan horen!Es, wat vervelend van de hoofdpijn. Zelf heb ik er ook wel last van gehad, maar niet zo erg als jij! Bij mij hielp het om geregeld een glas water te drinken. Dus elk uur minimaal één. Verder bestaan er volgens mij ook paracetamol zetpils. Misschien dat die beter helpen? Ik hoop dat het snel overgaat. Sterkte meis!Veel plezier morgen bij de 20 weken echo!Blond, die wispelturigheid herken ik helemaal! Bij ons is de kinderwagen ook een keer of honderd van kleur veranderd… Maar wel gaaf dat je de kaarten al hebt uitgezocht. Ik ga vandaag maar eens op internet kijken. Lijkt me wel leuk!Fijn ook dat bij de VK alles goed was. En leuk voor je vriend om het hartje te horen. Voor mij is dat ook elke keer weer spannend: zou het nog wel kloppen… Ennuh…hele fijne vakantie ook, hè! KQ, goed idee van die kaartjes! Gaan we doen!En over die namen. Bij ons is de meisjes naam echt helemaal duidelijk. Daar waren we het binnen vijf minuten ofzo over eens. Alleen die jongensnaam….pfffff… daar kunnen we maar niet uit komen. Herah, leuk hè om bezig te zijn met die wagen! En dat je zoveel keuze hebt, men… dat maakt het ook wel weer moeilijk. Bugaboo vind ik ook erg mooi, alleen zijn ze wat laag qua wiegje enzo en dat vond vriendlief weer niet echt handig. Vandaar de mutsy!Succes ook bij de cardioloog enzo. Knap dat je je niet zoveel zorgen maakt. Lijkt me toch wel eng om een klein gaatje bij je hart te hebben. Misschien een domme vraag, maar kan zo iets ook nog dicht groeien?Soep, wij liggen qua kleur echt op één lijn, hè! Leuk om te horen dat er nog zo’n lime-fan is! De wagen is trouwens cargo anthracite geworden, afgewerkt met echt een mooie lime tint! Heel gaaf! Hoe gaat het nu met de infectie? Is ie al weg? Of gaat dat niet zo snel. Hoop van wel!Leuk ook, hè al die mooie kleren en die onderbroeken, men, die zitten lekker, maar zijn LELIJK! Heb er ook al wel eens eentje aan, maar ’s avonds in bed toch maar weer de string (zo’n heupding), voel ik me toch wat sexier…!Dok, hoe was de vk? Zie het net bij Parel staan. Wat is ze toch attent! Leuk! Oh, lees al dat het niet veel voorstelde. Heb je al een nieuwe datum? Ook ergens deze week, volgende week of niet? Tof! Vind je het trouwens nu extra spannend? Kan me daar nml wel iets bij voorstellen.Mimmie, ik moet deze week naar de VK en dan ga ik eens vragen over die “bil-heup-pijn”. Als ik meer weet, schrijf ik het ff!Ik heb trouwens ook een noppies jeans. Heerlijk vind ik die. En hij zit nog leuk ook nog! Aanrader dus. En eigenlijk vond ik de prijs ook wel meevallen: 70 euro ofzo. Maar meestal zijn die van mij dan ook boven de 100…Soep, kun je wat bekken oefeningen omschrijven? Wie weet helpt het ook bij ons andere bekken-instabielen? Alvast thanks! (inderdaad wel weer balen van je rokjes…, misschien doet een legging wonderen?)Thanks Appel! Leuk dat je even binnensluipt! Goed idee voor de tempers onder ons.Lily, te gek die wagen! Is ie helemaal nieuw? Ik wil zelf ook een nieuwe tweedehands wagen. Een vijf-deurs om dat je dan lekker makkelijk bij je kindje achterin kunt. Iemand nog tips voor goede vijfdeurswagens, niet te duur (max 2500 euro)?Meiden, al die rot opmerkingen gewoon negeren! Binnenkort zal ook wel de eerste van ons gaan horen dat het een meisje wordt, want dat haalt alle mooiigheid(!?) bij de moeder weg. Nou, toen ik dat de eerste keer hoorden (gelukkig nog niet bij mezelf) toen zakte mijn broek af!Aan alle vakantie dames: heel veel plezier, dat het maar een super vakantie wordt voor jullie allemaal!Even ego:Ik heb me opgegeven voor zwangerschapsgym (ook gratis, via de AWBZ. Zo’n cursus van de thuiszorg) en eigenlijk wil ik ook wel gaan zwangerschapszwemmen. Ik vraag me alleen af wanneer je daarmee kunt beginnen. Lijkt me zo raar om daar aan te komen en hele zwangere vrouwen te treffen, terwijl ik zelf nog niet zo ver ben…Deze week de 20 weken echo en dan weten we wat het wordt! (als ie zijn/haar benen niet bij elkaar gaat houden dan). Jullie krijgen zeker weten te horen wat het gaat worden. Wij kunnen er geen geheim van maken. Ik ben zeer slecht in liegen en dit lukt mij dan ook nooit. Enige keuze die wij hadden was het gewoon zelf niet te weten, maar mijn nieuwsgierigheid is toch echt TE groot!Fijne zondag nog allemaal!Liefs Jules
Sorrie voor de lap tekst... maar het was ook al weer zoooo lang geleden.
Omdat ik al zo'n vermoeden had dat de lap nogal fors zou worden wilde ik het volgende graag in een nieuw berichtje doen.

JESSEL!!!!!!!!!!!!!!!! Hoe was je bruiloft???????????
Hoi allemaal!

Ik kom me even melden, omdat ik al weer even stil ben geweest... Druk leventje is daar denk ik de oorzaak van...

Jessel, ik ben ontzettend benieuwd hoe jullie je dag hebben ervaren!!!

Wat leuk dat hier al zo veel over vakanties wordt gesproken, ik krijg er echt zin in. Helaas gaan we pas begin augustus, waarschijnlijk naar Luxemburg.

Wij gaan altijd met de auto en ik durf/wil niet te ver rijden deze keer, omdat ik naar huis wil kunnen als het niet gaat zoals ik wil. Ik heb toch een medische indicatie en dat geeft me het gevoel dat ik niet al te ver van huis wil. Stom he?

Maar in Nederland op vakantie is weer net te dichtbij, voor ons. Mijn vakantiegevoel komt pas goed op gang als ik twee stappen over de grens ben.

Vroege vakantiegangers, veel plezier!

Wij zijn momenteel druk met schilderen buitenom en ik heb toch het idee dat het vrij zwaar is voor mijn zwangere lijf. Ik wil niet klagen, maar voordat ik momenteel naar een feestje ga (zoals gisteren en eergisteren) MOET ik eerst even een tukkie doen om genoeg energie te hebben.

Gek genoeg gaat het doordeweeks op het werk qua energie nog wel goed.

Maar volgende week (en de week daarna) 3 dagen cursus met avondprogramma (en overnachtingen), ben benieuwd of ik dan zonder mijn tukkie kan. Nou ik ga wel goed op mezelf passen en normaal gesproken ga ik met collega's na het eten zeker nog even de bar in, maar nu zal dat toch wel wat minder worden...

Volgende week donderdag mijn 20 weken echo.

Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger, raar idee, al op de helft.

Buikje is nu voor iedereen zichtbaar geworden, gaat snel de laatste paar weken!

En ook al veel meer "last" van opmerkingen. De ergste die ik al een paar keer heb gekregen van mensen die ik niet vaak zie (bijvoorbeeld vrienden/kennissen van mijn vrienden) is "succes" als ze weggaan.

Alsof ik morgen moet bevallen, daar wil ik echt nog even geen succes wensen voor ontvangen, hoe lief ook bedoelt.

Ook ik krijg de meest tegenstrijdige opmerkingen, de ene zegt wat een mooi buikje, terwijl de ander doodleuk zegt dat ik erg breed draag.

Laat maar lullen, het is gewoon een heel mooi buikje omdat ONS kindje er in woont!!!

Nu even geen tijd om op iedereen te reageren, maar ik lees en leef met jullie allemaal mee!
Pff, ff studie ontwijken, zit braaf achter de pc te typen. Straks weer een stukkie lezen. Hoop echt dat het wat wordt met die scriptie.

Later meer, dan reageer ik ook ff gezellig.
Soep, ik roep je even tot de orde... DOORWERKEN AAN DIE SCRIPTIE!!!

Ik ben zelf net zo erg. Was ook met de studie bezig, maar verdwaalt op het forum...
Maarmaar, mag ik dan nu wel wat gaan eten? In mijn eentje, bah wat is dat saai....
Zo, klaar met eten. Mijn vrije week zit er op, morgen weer gewoon werken. Ik heb het idee dat ik weken weg ben geweest en ook behoorlijk opgeschoten met mijn scriptie. Nu volhouden dat ik ook doordeweeks er aan ga zitten, dan blijft de schwung er een beetje in.

Wolfje, ik moest ook drinken voor de echo en niet plassen. Bij de 20-wekenecho bleek een volle blaas niet zo handig, omdat barry zo laag in mijn bekken lag. Het lastigste vond ik bij de eerste echo dat ik zo graag wilde plassen, maar het mocht niet, haha.

Lily, dat is een lekkere auto zeg, ruilen met onze kia??

Jules/Es, er bestaan zeker paracetamols in zetpil, ik heb ze zelf ooit gehad toen mijn amandelen er uit zijn gehaald. Zijn echt geweldig!

Bij ons heeft de jongensnaam ook langer geduurd, maar we zijn er helemaal uit. En het went ook om de namen te zien en te gebruiken tegen elkaar, is echt leuk.

Mijn infectie is weg, ik had vaginale pillen voor drie dagen en toen was het voorbij. Ik ga minderen met suiker (oei, dat is lastig) en zuivel, schijnt niet zo goed te zijn. Eindelijk ook weer sex gehad, ik mis het echt en zou me zo graag weer sexy voelen, dat is echt weg. Ben blij als we, als de baby er is, weer een keer gewoon onszelf kunnen zijn, zonder zwanger.

Ik vind het lastig om oefeningen op te schrijven, omdat iedere vrouw weer andere klachten kan hebben. Het is al slim om niet met je benen over elkaar te zitten en als je gaat staan eerst je gewicht naar je benen te verplaatsen. Maar ik ben geen fysio, dus misschien zijn mijn oefeningen helemaal niet handig. O, en in Veilig zwanger staan ook wel handige tips, kan wel een pagina inscannen en op de gmail zetten???? Ik moet zeggen dat het vandaag echt heel goed gaat, ondanks het etentje van gisteren en het lopen in Den Haag. Beweging is dus ook goed, ga toch maar ook weer zwemmen.... Ik ga niet zwangerschapszwemmen, ga liever zelf baantjes trekken op de tijden die ik kan. Volgens mij kan je daar mee beginnen wanneer je wilt, zwemmen kan altijd.

Spannend, je echo, laat maar gauw horen hoe het was. Wanneer moet je????

Plieno, lekker, Luxemburg. Nog even doorploeteren voor je welverdiende vakantie dus. Ah joh, tegen die tijd zijn de eerste al weer moe van het werken, haha. Jij ook je echo, wil jij nou weten wat het wordt, of niet?  O, nog over die opmerkingen: mijn opa zei: succes in deze moeilijke tijden. Ik dacht huh? Maar goed, het is opa, dan pik je toch wat meer. Het zijn namelijk geen moeilijke tijden op dit moment. Komt wel, als de buik dikker en het weer warmer wordt.

Jij ook braaf gestudeerd, lukt het een beetje? Voordeel is het weer, heb nu geen zin om naar buiten te gaan, dan maar lezen en typen!

Meiden, fijne werkweek, ik weet niet wanneer ik weer reageer! Vrijdag de bruiloft, kan ik eindelijk mijn nieuwe outfit aan. Ik zal op gmail wel foto's zetten!
Es, wat vervelend zeg steeds zulke hoofdpijn. Hoop dat het mij gespaard blijft. Sterkte ermee in elk geval.

KQ, inderdaad een goed id van die kaartjes. Erg leuk om te zien hoe iedereen zijn ideale kaartje eruit ziet. En voor degene die later bevallen misschien leuk om nog last-minute-ideetjes op te doen ;). Vwb namen: meisjesnaam hadden wij ook snel gevonden, jongensnaam nog geen eensgezinheid (ondanks een lijst van 30namen ofzo). Maar goed wij hebben nog meer dan 9 maanden dus alle tijd.

Herah/Jules, leuk om te lezen over jullie wagens. Heb natuurlijk ff gekeken waar jullie het over hadden. Schoonzus heeft een bugaboo, is nie zo mijn smaak vind die wagenbak zo laag. Vriendin heeft een mutsy (weet ff niet meer welke) die rijd erg lekker. Heb daar trouwens wel eens een hele stoere variant van gezien (volgens mij een speciale uitgave). Zal ff een linkje ervan sturen..... :D.... niet te geloven surf ik naar die site toe staat er: Onze site is op zondag gesloten :) Ok de link komt later nog wel een keertje, Het gaat in elk geval om een mutsy maar dan met een harde kunstofbak van glimmend materiaal. Maar nu ik laatst een linkje van jullie zag naar de stokke xplory was ik daar helemaa weg van. Zal zo eens wat aan mannetje laten zien om zijn reactie te polsen (al vind ik hem wel prijzig hoor, hoop dat hij nog wat goedkoper wordt anders zal hij het denk ik niet worden)

Soep, lime zou denk ik ook mijn kleur zijn/worden. Weet nog niet hoe man daarover denkt hebben we het nog niet over gehad. Ik wil strax namelijk ook niet weten of het een jongetje of een meisje wordt en lime kan dus voor allebei. Ok tegenwoordig kan roze ook goed voor een jongetje en blauw voor een meisje maar denk dat lime dan toch leuker is voor allebei.

Dok ben ook benieuwd hoe het bij de VK was!!

Jules, veel plezier met de echo vd week. Wie weet komt er weer een jongen bij, zou goed zijn voor de verhoudingen :P

Jessel, ben benieuwd hoe je er uit zag op jouw grote dag! Plaats je nog een fotootje op gmail? Met een uitgebreid verslag natuurlijk.

Plieno, ben je zelf ook aan het schilderen (al is het dan de buitenboel)? Mag dat eigenlijk wel? Zitten toch oplosmiddelen in of heb je verf op waterbasis (al lijkt me dat niet mogelijk voor de buitenboel, regenbuitje en alles ligt er weer af). Of vergis ik me en kan dat gewoon wel?

Foei foei soep en plieno er moet aan de studie gewerkt worden. haha nee hoor op het forum posten is goed voor de ontspanning tussendoor. Was trouwens al lang geleden dat ik zo'n lange post heb gedaan. Trouwens ook 24uur door niemand iets gepost volgens mij. Zaterdagochtend om 1 uur snachts en volgende post was pas vanochtend om uurtje of half9 ofzo.

Tot slot nog ff ego: Vrijdag was mijn verjaardag. Mannetje en ik hadden allebei een vrije dag en zijn lekker een duikje gaan maken bij het gemaal van Dreischor in het grevelingen meer. Daarna doorgereden naar de supermarkt, boodschapjes doen voor de gourmet want s'avonds kwamen onze ouders bij ons eten. Zaterdag met een vriendin naar de sportschool geweest en s'middags ff de stad in. S'avonds verjaardag gevierd voor vrienden. Vandaag met man meegeweest naar scharendijke waar hij moest helpen bij een opleidingsduik. Daarna zijn we nog ff met zijn tweetjes onderwater gegaan. Het zag er allemaal weer mooi uit hoor, er was veel leven te zien en het water was redelijk helder (zeker gezien de hoeveelheid duikers die er in de loop van de dag waren geweest). Zijn nu net terug vd griek, hadden na zo'n druk weekend geen zin meer om zelf te gaan koken.

Aankomende week gaan we weer aan de klus, dus vanaf nu in elk geval een goede 2 weken niet meer duiken (maar we hopen natuurlijk meer dan 9 maanden niet!).

Fijne zondagavond nog allemaal en werkse voor morgen

bri1976
Zou nog ff een linkje plaatsen van die mutsy die ik wel leuk/mooi vind.

Komt wel ff van een andere site als die ik gisteren bedoelde en ook de kleur is niet zoals ik hem in gedachten had maar het gaat ff om het idee van het model: mutsy joey

Zo hoogste tijd nu om te douchen en beter wakker te worden, moet vanmiddag gaan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven