eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jusa, heel veel succes morgen en verder heel veel plezier van het weekend! Ik zal duimen voor die rakkers van je mannetje!
Sorry, even geen tijd om uitgebreid te schrijven, maar wilde Jusa morgen heel veel succes wensen, en ja, ik zal de zaadjes aanmoedigen!

En nog steeds geen babynieuws!!!
Jusa! Veel succes morgen, ik denk aan je.

Jules: het klopt, er zit meer in de fles dan de 135 cc. Irritant.

Luum en Mim: ik denk ook aan jullie met je dikke buiken!

Nu ga ik op de bank, helemaal niets doen...
Hey meiden, ik kom steeds even langswippen, maar heb wat weinig tijd voor reageren. Er wordt ook zoveel geklept de laatste tijd!

Juus: Toitoitoi!

Voor Lumiere en Mimmie weet ik het even niet. Veel sex dan maar, prostaglandinen kunnen echt helpen. (Als enige 'huismiddeltje')

Daarna alleen Herah nog en dan sta ik ineens al bovenaan!

Plien wat een speenvragen. Wij hebben er wel een beetje ervaring mee met onze dochter. Ze dronk goed en snel aan de borst en was daarna nog echt niet uitgesabbelt. En uren je pink erin houden belemmert je nogal in je dagelijkse bezigheden... Dus al in de eerste week zijn we gaan proberen of een speentje werkte. Na 3 types te hebben geprobeerd kwamen we bij de difrax-combi uit, die lijkt schijnbaar het meest op een tepel en die vond ze fijn. Toch duurde het een tijdje (weet niet meer hoelang, helaas) voordat ze hem goed vast in haar mondje kon houden. Tot die tijd idd vaak terugstoppen. Nu is ze ruim anderhalf en slaapt er lekker mee in, daarna valt hij uit haar mond of pakken we hem eruit. Verder krijgt ze hem even als ze erg verdrietig is/gevallen is of zo en als ze moe is en bijna naar bed gaat. Tussendoor wil ze hem ook wel graag maar als we vragen "wil je naar bed dan?" gaat ze hem gauw in haar bedje gooien!
Lieve Jusa,

Ik denk aan jullie! ik hoop zo dat er een zaadje verliefd gaat worden op een mooi eitje en ze samen blijven plakken!

Duim*duim*duim*duim!
Meiden ik moet even mijn ei kwijt.

Zit er een beetje doorheen. Vind het allemaal best wel zwaar. De kleine heeft vaak last van het strekken en intrekken van armen en benen en vaak is hij gespannen. Ook huilt hij veel bij verschonen en als hij in bed wordt gelegd (vooral als het donker is). Ik weet niet waar het aan ligt en heb al vanalles geprobeerd (eten, luier, massage, kriebelen, vinger, knuffelen). Ik vind het zo moeilijk. Gisteravond na de voeding van half negen heeft hij lang gehuild, na de voeding van 1 uur ook. Ik probeer van alles en uiteindelijk is mijn enige optie (waar ik tenminste weet van heb) om hem te laten huilen. Maar dat is zo moeilijk. HIj kan zo hysterisch worden, dat ik me bijna niet kan voorstellen dat er niets aan de hand is. Hij huilt zichzelf dan wel in slaap, maar ik kan dat niet goed aanzien. Wie weet wat hij daar aan over houdt?

Zou het kunnen dat hij een trauma heeft van de bevalling en daarna van die bv waarbij iedereen hem te pas en te onpas tegen z'n zere hoofd aan duwde?

Ik ben eens gaan lezen op inbakeren.nl en daar vind ik veel info die wel van toepassing lijkt op de kleine, maar dan alleen als het donker is. Nu is hij bv ook wakker in z'n bed, maar kijkt een beetje rond.

Ook is het zo dat als hij wordt verschoond en hij is helemaal hysterisch dat als ik hem oppak hij de ene keer stil wordt en de andere keer niet.

Maar goed, misschien zie ik het allemaal veel te zwaar in vanwege het slaaptekort...

Bedankt in ieder geval voor het luisteren/lezen.

Liefs Jules
Nog even reageren:

Soep, volgens mij is dat dan ook gewoon de bedoeling. Onze kraamhulp deed het ook zo en als jij het ook zo hebt begrepen, dan lijkt me het goed. Ik ga het in ieder geval even voorleggen bij CB als ik daar heen ga!

Dokkie, knap dat jullie de speen zo aan tijden hebben kunnen verbinden bij jullie kleine! Ik hoor vaak dat het of helemaal wel of helemaal niet is met de speen. Vaak tot wanhoop van de ouders. Hoe hebben jullie dit haar aangeleerd? Ben namelijk bang dat wij ook aan de speen moeten ivm sterke zuigbehoefte. En ik wil het dan graag ook zoals jij doet, dus bij bepaalde tijden/activiteiten.

Jusa, sluit me aan bij Lily, dat ze maar lekker verliefd op elkaar worden die zaadjes en eitjes!

Liefs jules
Duim, duim, duim voor JUSA-ei en JUSAMAN-zaadcel. Dat zij elkander maar mogen vinden, mogen samensmelten en verworden toch een prachtig mensenkind!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Luum en Mim, zeggeh... jullie gaaan toch wel bevallen,he, en toch ook nog wel in 2007, toch????? ;)))). Ik hoop zo voor jullie dat jullie snel jullie babytjes in de armen hebben.

Ik zit nog steeds op de tribune en hoop straks wat uitgebreider te reageren op iedereen, maar wilde in ieder geval even de duimen omhoog doen voor Jusa, Luum en Mim!!!!

Hopelijk tot straks!!
Hier kom ik nog op terug
He Jules! Even een knuffel! Ik herken heel erg je 'er-doorheen-zitten'. Hoort vast bij de tijd van je kindje, slaaptekort was nog te doen, maar is nu echt mooi geweest. Ik verlang ook naar een nacht doorslapen, hoe fijn het ook is om midden in de nacht de bv nog te geven.

Let wel op met inbakeren he, dat mag je niet doen zonder begeleiding van het CB. Waar je ook kan kijken is de bakermat.nl van Ria Blom. Het klinkt heel streng, maar het werkt als ik weet niet wat. Misschien is je kereltje overprikkeld door alles wat er gebeurt om hem heen. En hebben ze hem tegen zijn hoofd geduwd voor de bv??????? Dat mocht juist niet, zei onze lactatiekundige. Jij vindt het ook niet fijn als iemand tegen je hoofd duwt, zei ze me. En dat klopt, dus ik duw altijd zachtjes tegen haar schoudertjes. En dan werkt prima, ik hoef niet aan haar hoofd te zitten. Zou jouw uk misschien nog hoofdpijn hebben? Ik zou zeker gaan overleggen met het CB, zeker als het je echt gaat opbreken.

Misschien heb je wel teveel geprobeerd bij hem, om hem te troosten. Heb je een draagdoek? Ook heel handig, dan hoef je hem niet telkens van arm te wisselen of een andere houding te geven. Volgens mij heeft Kleine Soep gisteren een uur in dat ding gehangen. Heerlijk ontspannen, voor allebei.

Weet je, ik zeg bovenstaande ook alleen maar uit stomme ervaring en boerenverstand, misschien zit ik er wel helemaal naast. Ik ken jouw Kleine niet en weet niet hoe hij reageert. En misschien word je ook wel dol van al die adviezen.

Misschien nog wat: drinkt hij niet te snel? Daar kunnen ze krampjes van krijgen. En boert hij goed? Als Kleine Soep echt krijst na een voeding, dan zit er een boer dwars. En hoe lang huilt hij voordat hij zich in slaap huilt? IN mijn CB-boekje staat dat ze 5 tot 20 minuten kunnen huilen. Hartverscheurend, maar de babyfoon wat zachter heeft ons geholpen.

Jammer dat je geen gebruiksaanwijzing bij je kindje krijgt, he? Ik wil je even een hart onder de riem steken, je doet het prima als moeder!! En vergeet niet de instanties in te schakelen, he, die weten nog veel meer.

Liefs,

Soep
He Dokkie! Gezellig dat je er weer even was. Februari komt al hard dichterbij, leuk hoor! Goed regime heb je gehad met die speen. Zo stel ik het me ook altijd voor, ben zelf tot en met groep 8 een duimzuiger geweest (jek).

Haai KQ!

Haai Blond!

Jules: bedankt voor de tummy uitleg. Misschien toch maar zo'n ding aanschaffen, maar ik ben bang dat ik het badje dan helemaal niet meer gebruik...

Hoe is het met de anderen?
Jules:

Misschien hebben jullie baat bij een osteopaat? Heb vaker succesverhalen gehoord over babies die ontzettend veel huilden, en daar binnen een paar behandelingen vanaf waren. Blijkt idd dat babies een trauma van de bevalling kunnen overhouden. Onze kraamhulp meende te denken/zien dat ook Kalissa dat had omdat zij volgens haar een duidelijke voorkeurshouding had, dus steeds naar een kant kijken wat volgens haar duidde op dat er tijdens de bevalling (wat op het laatst heel snel ging door de knip) misschien iets klem is gaan zitten in haar schoudertje. Zij raadde ons een osteopaat aan mocht Kalissa veel gaan huilen zonder reden (in iedergeval zonder reden die wij kunnen bedenken dan). Maar ik kon geen voorkeurshouding ontdekken bij haar, en het vele onverklaarbare huilen blijft tot nu toe nog uit (behalve de avonden dan)

Mijn vriend heeft ook een tijd bij een osteopaat gelopen vanwege rugklachten, en daar hebben ze het toen toevallig ook over de behadeling van babies gehad. Weet nog dat mijn vriend toen tegen me zei 'Als wij ooit een baby krijgen die veel huilt, brengen we hem naar een osteopaat!' Het mooie is dat de behandelingen vergoed worden, dus baat het niet, schaadt het ook niet.

Wens je heel veel succes en sterkte meid!

Jusa: Nogmaal veel succes!

Luum: vandaag dan maar?

Mimmie: Wacht jij je beurt af, of piep je lekker voor bij Lumiere?

Veel succes dames, mocht er op dit moment iemand aan het puffen zijn!!

Joepie!! De weegschaal gaf vanochtend een kilootje minder aan, en nu durfde ik eindelijk mijn oude spijkerbroek eens te passen. Om teleurstelling te voorkomen heb ik dat nog niet eerder geprobeerd. Maar nu wel, en ik kreeg hem dicht!! Kon er zelfs nog in bewegen Oke, zit nog niet helemaal zoals ie hoort, maar ben hier al heel blij mee!

Vraagje voor de meiden met een draagzak:

Als jullie er mee naar buiten gaan, hoe kleed je je kindje dan aan? Heb sinds kort een draagzak (niet zo'n doek, maar zo'n babybjorm achtig geval) en die past niet onder mijn jas. Vraag me af of het t koud is als ik haar alleen met een jasje/mutsje aan mee naar buiten neem. In de kinderwagen ligt ze ook met een deken en soms een kruikje als het erg koud is. Zou het niet te koud zijn? Ik denk vooral aan die bungelende beentjes! Had al gedacht om dan een maillot onder het broekje aan te trekken.

Fijne dag allemaal!
goeiemiddag!

jules, dikke knuffel!!!! lijkt me heel moeilijk als je kindje zoveel huilt en je niet meer weet wat je nog kunt doen. Draagdoek en evt de osteopaat lijken mij uit de adviezen van de anderen ook goede tips. Ik heb zelf ook bij een osteopaat gelopen en het toen ook over de behandeling van baby's gehad omdat die vaak voor of na mij waren. Ik had precies hetzelfde toen als jou vriend blond; mocht ik ook een kindje krijgen dat veel huilt dan ga ik daar in ieder geval gewoon eens langs.

Sterkte jules!!!

Juus, is het al gebeurd? Liliy wat omschreef jij het mooi zeg, hoop inderdaad voor jusa dat het zo mag gaan!!

Hoe is het met jou lily? nog veel last van de primolut? Morgen moet je ongesteld worden toch? hoop voor je dat dat de start wordt van een voorlopig laatste cyclus ( voor 9 maanden) succes!!

Hey dok, die tip van je, tja.. we kunnen het nog s proberen maar met dat wakkere gespartel van baby ben ik niet zo heel makkelijk meer in de juiste stemming te krijgen.. haha..

En wel goed gedaan inderdaad met de speen, mijn zus heeft dat ook zo bij haar 2 kids, die mogen t alleen in bed en als ze ziek of heel moe zijn even op de bank ( die zijn nu 3 en 1,5)

Zoals wel duidelijk is is er nog niets gebeurd hier en voel ik ook nog erg weinig voortekenen, weer een beetje die menstruatie pijn zo af en toe een half uurtje deze ochtend maar dan verdwijnt het weer en is het weer as usual..

Luum, hoe laat moet jij naar de VK? Hoop wel echt dat je direct voor een CTG door mag naar het zkh. duim voor je dat je dan gewoon bezig bent nu.

plieno; hoe is het met het voetje van je mannetje? Wel weer oke nu de 2e gipslaag er omzit? zag er wel beetje zielig uit op de foto's maar het vooruitzicht dat je met de kerst waarschijnlijk alleen nog maar een spalkje nodig hebt klinkt heel positief!

Ik ga even wat eten en ff stofzuigen nog. wie weet brengt dat nog wat actie..:)

dag meiden! x
O Jules, even een hele dikke knuffel voor jou!!! Slaaptekort breekt je echt op op een gegeven moment.... Denk dat Soep en Blond al goede tips hebben gegeven en dat je zelf al aan inbakeren had gedacht. Daar moest ik ook direct aan denken bij jouw kleintje. Er is ook zo'n topic op dit moment waar ik even wat gelezen heb: "Steun bij de Blom-methode". Weet niet of jij dat boek al hebt van Ria Blom, maar het schijnt erg nuttig te zijn.

Dan heb ik nog een andere tip i.v.m. slaaptekort: als je een logeerkamer hebt; wissel eens een nachtje elkaar af. Dus jij een paar uur achter elkaar slapen op de logeerkamer (of woonkamer) en daarna je vriend. Kun je mooi in het weekend doen (tenminste als je vriend niet in het weekend hoeft te werken). Het is echt zoooo belangrijk dat je genoeg slaap krijgt. Je moet echt even bijtanken zo te lezen!!

Plieno en Jules, jullie vroegen over de speen, toch? Wij geven al een speentje vanaf 2 weken, omdat Prinsesje ook een enorme zuigbehoefte heeft/had. Het lijkt wel minder te worden. We hebben voor de speen gekozen, omdat ik nog goed weet hoeveel moeite het kost om duimzuigen af te leren en Prinsesje zat al af en toe op haar duim te zuigen en op haar vingertjes te sabbelen na de voeding. Het ziet er wel erg schattig uit, maar ja, niet meer als ze 8 jaar zijn... De speen kun je veel meer regisseren, ook al is het verleidelijk als ouder om af en toe toe te geven om de speen te geven als je het eigenlijk niet moet doen, maar ja, daar ben je zelf bij. En je leest bij Dokkie dat het dus wel goed kan gaan. Dus hier wel de speen en ik geef de speen dus echt niet als ze geen zuigbehoefte heeft. Nu is ze ook na de voeding gaan slapen zonder speen. Alleen 's nachts blijf ik hem aan bieden, omdat ze daar duidelijk rustiger van wordt 's nachts (wat wel betekent dat ik de speen gedurende een half uur continu weer aan het terugstoppen ben, maar dat heb ik er graag voor over, liever dat dan dat ze op mijn borst in slaap valt 's nachts).

EGO:

Vanaf zondagnacht ging het slechter met het voeden en slapen. Waarschijnlijjk weer een regeldag (nacht). Prinsesje bleef maar komen, maar ja, in de korte tijd dat ze kwam, waren mijn borsten nog lang niet vol genoeg en kon ze maar een paar slokjes drinken en waren mijn borsten weer leeg. Dat ging maandag de hele dag door, maandagnacht en dinsdag dinsdagnacht... het werd steeds erger en ze sliep nauwelijks en ik dus ook niet... Kortom; ik werd er stapelgek van en Prinsesje ook. Dus heb ik woensdag aan het einde van de middag afgekolfde melk gegeven die ik nog had (60 ml). Toen viel ze ein-de-lijk even lekker in slaap. En ik heb vriend KV laten halen voor nood. Ik dacht: regeldagen??? Doei, ik regel het lekker zelf!! Dus 's avonds, uurtje of elf borstvoeding gegeven. Beide borsten leeg. Prinsesje had nog niet genoeg. Hup wat extra KV erbij (weer 60 ml) en Prinsesje viel in een COMA!! Het was alsof er een slaapmiddel in die KV zat. Ze heeft geslapen tot half vijf en wij dus ook! Echt super. Mijn borsten waren helemaal vol (deden gewoon zeer) toen ze om half vijf kwam voor een voeding en ze had er weer meer dan genoeg aan om vervolgens weer heerlijk een paar uur te slapen (en wij dus ook). Verder de donderdag overdag (gisteren) ook een erg goede dag gehad, helemaal Ria Blom (ook al heb ik dat boek niet): verschonen, voeden, spelen (nou ja, wakker en beetje kijken en knuffelen) en slapen. En terwijl zij sliep kon ik eindelijk weer eens opruimen, wassen en schoonmaken in huis en ik voelde me nog fit ook.

Om een heel lang verhaal kort te maken: het gaat weer goed hier en ik ben blij. De wolk wordt al weer wat rozer, hihi, was even wat aan het vervagen dat roze....
Hier kom ik nog op terug
Vandaar dat ik dus even niet gereageerd heb gisteren. Was druk bezig met de schoonmaak en mijn collega's kwamen op kraamvisite. Was gezellig en ook leuk om even te kletsen over andere dingen dan babys.

Blond, wat goed dat je alweer een oude spijkerbroek aan kan. Ik zie het bij mij somber in voorlopig... Mag eigenlijk nog niks qua sporten, terwijl ik daar zo naar uitgekeken heb. Maar ik maak me er nog niet maar niet druk om. Ik heb nog steeds zo'n zwangerschapsbuikje van 3/4 maanden. Jij waarschijnlijk ook, alleen het verschil tussen jou en mij was toen al dat er bij jou niks te zien was, haha.

Plieno, wat een leuke foto's!! Leuk zo'n album!

Herah, ik hoop dat je kleintje nog lekker in gaat dalen! Toch wel zo'n fijn idee als ze eenmaal ingedaald zijn.

Nou, ik moet nu echt even wat gaan doen, want wij gaan eind van de middag richting schoonouders en het is de eerste keer dat wij met Prinsesje weggaan, dus ik ga eerst maar eens een lijst maken met wat allemaal mee moet... Volgens mij is dat heel veel... En Prinsesje slaapt nu, dussss...

Misschien dat ik nog even langswip als ik klaar ben met inpakken.
Hier kom ik nog op terug
Heej dames,

Ik ben er weer! Heeft ff geduurd door alle kraamvisite en het zoeken naar iets van een ritme met de kleine man.

Jules: Dikke knuffel voor jou meid! Kan me zo indenken dat je er ff helemaal doorheen zit! Niet aarzelen om even contact op te nemen met het consultatiebureau hoor! Daar zijn die gasten voor en ze kunnen je soms net dat stapje verder helpen als je het zelf allemaal niet meer zo helder ziet. Hoop dat er snel verbetering komt voor je!

KQ: Spannend dat jullie voor het eerst even weggaan met Prinsesje! Zal een beste volksverhuizing worden denk ik... Denk dat wij volgende week eens gaan kijken hoe onze kleine man het vindt om in de auto te zitten.

Luum en Mimmie: Stertke meiden! Ik kom elke dag ff lezen of jullie al aan het bevallen zijn maar helaas.... Ik sluit me aan bij de tip van dokkie... Seksen jullie!!! Heeft hier ook zijn werk goed gedaan, geen ananas of bitter lemon gezien, gewoon ordinaire goeie seks!

Jusa: Go meid!!! Heel veel succes! Ik duim voor je!!!

Herah: Goed bezig hoor de groei van de kleine van jullie! Zou keurig zijn als ze rond de zes pond zou uitkomen! Is voor een meisje en eerste kindje keurig toch?

EGO:

Hier gaat alles prima! Hebben vanacht voor het eerst een redelijke nacht gehad. Kleine man heeft geslapen van 22:00 tot 03:30 en toen tot 07:30. Hebben zelf dus ook een beetje bij kunnen slapen. Vanmiddag even naar het inloopspreekuur van het CB geweest om kleine man te laten wegen. Kleine man weegt nu 3540 en is dus lekker 140 gram gegroeid deze week. Met mij gaat ook alles wel prima, zit nog twee kilo boven gewicht van voor de zwangerschap. Gaat me eigenlijk wel iets te snel, moet misschien iets meer gaan eten ofzo... Maar eet gewoon normaal... Hmmm... typisch.

Hebben het bij het CB ook gehad over inbakeren omdat kleine man zichzelf nog wel eens wakker maait met die kleine armpjes van hem. We hebben afgesproken het nog ff aan te kijken en over een week of wat eens te kijken of het nodig is. Man ligt nu weer lekker te tukken in het zonnetje in de wagen.

Kraamvisite begint hier aardig op gang te komen. Proberen het wel zo te plannen dat we niet de hele dag visite hebben en laten kleine man lekker slapen. Alleen manlief en ik en opa's en oma houden kleine man vast. Misschien lullig voor de rest van de visite maar so be it. Kijken kan ook als hij in de wagen ligt.

Meiden ik ga ff lekker een broodje eten.

Tot later!

Kus Es

PS Heb nog een kaartje gehad van de dame van de hielprik waarin zij haar excuses aanbood voor haar ongepaste opmerkingen van vorige week. Toch netjes!

Hoi meiden,

Ik houd het even heel kort. Bij VK geweest en gestript. Er was ongeveer 1 cm ontsluiting en daar heeft ze er 2 van kunnen maken. Ook in zkh geweest voor ctg en vruchtwatercheck. Dat zag er allemaal goed uit.

Nu wel een rottig gevoel in buik.

Man en ik gaan voor de laatste keer lekker uit eten nu.

Vanavond kom ik nog even terug.

x luum
Soep, bedankt voor je adviezen! Ik vind het wel fijn om adviezen te krijgen. Ben mezelf ook suf aan het lezen op internet. Misschien maak ik mezelf wel een beetje gek daarmee, maar ach, ik ben graag op de hoogte!

Ik ga eens kijken op die site. En inderdaad, had al gelezen dat ik niet zelf moet beginnen met inbakeren. Ik heb het op mijn lijstje voor het CB staan.

Toevallig heb ik vandaag een echte draagdoek (life tree) gekregen van een kennis. Ziet er fijn uit. Ga ik morgen eens samen met vriendlief testen!

Die kleine doet ongeveer 20 minuten tot een half uur over een flesje, dus dat lijkt mij niet te snel, toch?

En inderdaad, laten huilen… maar dat vind ik nou juist zo moeilijk! Na 10 minuten moet ik toch echt weer gaan kijken, want ik ben zo bang dat hij juist daarom huilt. Dat hij ons mist of niet weet waar we zijn ofzo… Misschien probeer ik inderdaad wel te veel. Ik ga maandag het CB maar eens bellen.

Blond, dat van die osteopaat is volgens mij wel een goeie! Vriendlief had het ook al van een collega gehoord. Ik ga eens op onderzoek uit of er een goeie zit hier in mijn woonplaats.

Mimmie, fijn! Weer een bevestiging over de osteopaat. Ik denk dat ik me er echt eens aan ga wagen!

KQ, in de weekenden doen wij het inderdaad vaak om en om! Hij de ene nacht, ik de andere. Maar op de een of andere manier word ik toch wakker als hij gaat huilen. Zal het moeder-instinct wel zijn. De kleine slaapt niet meer bij ons op de kamer, omdat hij daar nog onrustiger was.

Hé en bedankt voor jouw ervaring met de speen. Die van ons heeft ook zo’n gigantische zuigbehoefte!

Veel plezier dit weekend! Geniet van die avond met z’n tweeen!

Es, fijn dat het bij jou zo lekker loopt! Beter dat hij al zo lang slaapt. Is ook goed voor jullie nachtrust! Ik ga zeker contact opnemen met het CB.

Netjes van die vrouw dat ze je een kaartje heeft gestuurd!

Luum, veel plezier met het uit eten gaan! Geniet van die laatste keer en drink ook lekker een wijntje (wie weet waar het goed voor is!)

Aan alle meiden: bedankt voor jullie medeleven! Echt fijn! Ik ga al jullie tips proberen en meteen op zoek naar een goede osteopaat. Er zal beslist een vereniging zijn waar de geregistreerde osteopaten op staan, ook die hier in ….

De kleine begint ook overdag meer te huilen en dat baart mij ook wel wat zorgen. Vandaag was het vanaf 15.00u raak. Ik begin me echt af te vragen of hij niet gewoon echt een trauma van die vacuum heeft.

En oja, soep, dat van dat duwen tegen het hoofd: debiel eigenlijk hè! Pas toen die lact. kundige langskwam hoorden wij dat dat niet goed was… Heel die tijd hebben alle verpleegkundigen en kraamverzorgsters hem tegen zijn hoofd geduwd… Wij vonden dat al zo raar. Als ik op mijn kop word geslagen, wil ik ook niet dat ze daarna tegen mijn hoofd gaan duwen. Lijkt me zowiezo al niet fijn.

Nou, ik ga even wat eten. Vanavond komt er een vriendin langs om even te kletsen en ook om even lekker bij uit te huilen. Vriendlief is weg, dus even lekker bij een ander klagen.

Liefs Jules
Soep, je hoeft niet meteen een tummy tub te kopen. Gewoon een huis tuin en keuken emmer hebben wij het eerst in gedaan. Tummy is leuker (want doorzichtig) en iets groter, maar mannetje vond die emmer heerlijk.

Als kleine Soep het lekker vind kan je alsnog de Tummy kopen.

Blond, ik heb de draagzak (ook baby bjorn) nog niet gebruikt. Maar ik heb hem van vrienden overgenomen en er zit een speciale "zak" bij van een lekker warme stof, die er overheen gaat in de winter. Ook volgens mij van Baby bjorn, dus die kan je eventueel kopen. Anders lijkt het me ook een beetje koud. Anders misschien een maillot onder het broekje tegen koude beentjes?

Mimmie, wat wordt je geduld op de proef gesteld. Maar volgens mij ben je nog redelijk relaxed (lees: je vliegt nog niet tegen de muren op).

Es, wat keurig dat excuses kaartje, fijn dat ze het heeft begrepen (misschien leert ze er wat van).

Ook wij hebben een kind wat (overigens op advies van kinderarts) niet van hand tot hand gaat. Maar als er 1 iemand op visite is doen wij het wel soms, maar zeker niet met een kamer vol visite van hand tot hand. En kinderen mogen hem sowieso niet vasthouden/knuffelen. Er zijn momenteel zo veel mensen ziek dat we liever geen risico lopen. En al die prikkels vind ik ook niet nodig... (is ook Ria Blom proof geloof ik)

Luum, de eerste 2 cm zijn dus in the pocket!!! Geniet van het eten en ik hoop dat het snel verder gaat... Spannend!

Jules, sterkte. Ik zat er vanmorgen ook helemaal doorheen. Vannacht weer een K** nacht gehad en toen wilde ik vanmorgen na de 8:00 voeding me nog even omdraaien en toen bleef mannetje maar huilen. Met kleine pauzes (vooral op schoot) tot zijn 13:00 voeding ongeveer. Dus ik heb pas half 11 kunnen ontbijten en niet eens uitgeslapen. Douchen had ik vlak voor 12 (met huilend kind in bed) pas gedaan. Echt geen leuke ochtend... Mannetje op schoot lag wel heerlijk te kijken (heb ik wel van genoten), maar in bed wilde hij echt niet.

Eind van de ochtend heb ik toen schoonmoeder gebeld of ze alsjeblieft wilde komen. Na de voeding ben ik lekker naar bed gegaan en bleef mannetje beneden bij schoonmoeder (en voorbeeldig geslapen natuurlijk!!!). Ik heb anderhalf uur bij kunnen tanken. Daarna met schoonmoeder en mannetje gaan wandelen, lekker frisse lucht, hoofd leeg gemaakt, gepraat... Erg bevorderlijk voor mijn humeur. En daarna ging hij weer goed drinken en goed slapen!

Vanavond nog visite. Vanochtend wilde ik ze afbellen, maar nu (mannetje ligt weer heerlijk te slapen!) zie ik het wel weer zitten.

Maar ik ben wel bang voor de nacht, ik wil SLAPEN...

Ik vind het fijn om te horen dat er hier ook anderen zijn die niet echt alleen maar DE roze wolk ervaren. Ik vind mezelf soms een beetje negatief en ondankbaar, maar dat komt echt door mijn (opgebouwde) slaaptekort.

Ik had gisteren en eergisteren niet kunnen slapen 's middags en dat wil ik echt komende week proberen wel te doen (als mannetje het toelaat) want anders ga ik niet vrolijk worden...

Ik wil hier dus niet te veel mopperen, maar vind het wel belangrijk dat iedereen hier eerlijk kan zijn hoe je je voelt. Want de "schijn" ophouden doe ik al te vaak merk ik (tegen naasten ben ik wel eerlijk als ik me gammel voel hoor).

Jusa, ik heb aan je gedacht vandaag!!!

Ik ga er weer vandoor. Ik wil mannetje zo voeden, want dan ben ik klaar voor de visite komt. Maar het gaat tegen mijn gevoel in om hem wakker te maken, omdat hij nu juist heerlijk slaapt. Nou hij komt vast zo zelf wel, ik wacht wel even. Als hij zelf komt drinkt hij ook veel beter. En dan moet de visite maar toekijken (en mama daar aan wennen)

Groetjes ook aan alle anderen!

Plieno
Plieno: haha, we zijn zeker zeeer Ria Blom verantwoord bezig! Nee ik vind het ook niet nodig al die prikkels, kereltje heeft al genoeg te verwerken de hele dag.

Het is hier trouwens ook niet één grote roze wolk hoor! Ik heb ook mijn momenten dat ik het allemaal niet makkelijk vind en niet meer weet hoe ik de nacht door ga komen. (ik heb dat soort buien met name 's nachts, dan ziet alles er rottiger uit) Gelukkig komen mijn ouders vaak en kan ik lekker bij mijn moeder spuien en dat helpt!

Kleine man heeft hier wat moeite met inslapen 's avonds dus om hem te laten wennen aan donker en stilte leggen we hem als het donker wordt na zijn voeding lekker op onze slaapkamer neer. Babyfoon aan en zelf nog ff lekker met zijn tweetjes hangen. Dat helpt de rest van de nacht wel moet ik zeggen.

Luum: hoop dat je lekker bent wezen eten en dat je nu "lekker" aan het bevallen bent! Mimmie: jij ook meid, zet hem op!!!

Jules: dikke knuffel meid! Het komt goed echt waar!!!

Meiden ik ga lekker slapen!

Tot morgen, kus Es

Och meiden, die babietjes die huilen zonder gebruiksaanwijzing Zeker met een lijf vol hormonen en ook nog slaapgebrek wil je alleen maar meehuilen. Onze dochter heeft gelukkig relatief weinig gehuild, maar ik kon haar erg moeilijk laten liggen. En het is vast weer tegen allerhande regels, maar ik had haar veel tegen me aan in het begin in de draagdoek en 's nachts heeft ze een paar weken tussen onze hoofdkussens onder haar eigen dekentje geslapen zodat we tenminste alle drie sliepen. Na een tijdje ging het wel gewoon weer goed in de wieg.

Speentje afwennen op ongewenste tijden is vrij simpel. We zeiden gewoon steeds: "Speentje is voor in bed" en dan legden we haar met speen en al in bed (ook al kwam ze er net uit ) Dan lieten we haar even jammeren en haalden haar er weer uit onder de voorwaarde dat de speen achterbleef. Binnen 1 dag gooide ze hem braaf in bed als we haar eruit haalden. En als je dan zei: "Wil je je speen?" dan zei ze heel fanatiek neeee!

Luum alweer een week 'over de datum' meid toch! En Mimmies geduld ook aardig op proef gesteld. Ondanks dat je weet dat de kans op later bevallen nog iets groter is dan op vroeger, leef je toch zo naar die datum toe! Ik denk dat ik echt heeel ongeduldig zou worden, vooral omdat de eerste 11 dagen te vroeg was. Dan heb ik jullie steun wel hard nodig!

Gisteren nog naar de vk geweest, 's ochtends was het echt kermis in mijn buik, het leek wel of er een dolfijntje in rondzwom! En inderdaad was de dame van een dwarse ligging verhuisd naar netjes met haar hoofd naar beneden. Hopelijk houwen zo! Nog een week of 10.

Op mijn rechterkuit begon zich een fraaie spatader te ontwikkelen (ok, 2 kids is dus genoeg!) en nu heb ik hele sexy zwarte kousen tot halverwege mijn dijbenen. Zitten loeistrak en ik moet ze nog een halfjaar elke (werk)dag aan. Maar ja, spataders vind ik toch nog erger.

Volgende week dinsdag vliegen we voor 2 weken naar de Canarische eilanden voor een beetje zon. Ik verheug me nu al! Niet teveel beppen hoor, dan kan ik het niet meer bijhouden!
Mimmie en Luum, de meeste baby's dienen zich 's nachts aan dus DUIM DUIM DUIM DUIM voor jullie dat ze gaan komen!

Plieno, jij hebt dus ook last van de babyblues! Lekker van je af mopperen hoor! Dat doe ik ook. En ik vind juist dat je helemaal NIET negatief bent. Vond juist dat je ondanks alles zo positief bleef. Het is denk ik ook vooral het slaap tekort. Dat maakt je prikkelbaar. Dat merk ik bij mijzelf ook. Het is dus inderdaad belangrijk om niet de schijn van roze wolk op te houden. Die roze wolk is nou eenmaal niet voor iedereen weg gelegd en eerlijk gezegd denk ik dat er minder mensen de roze wolk ervaren dan dat er zeggen! Het is gewoon heel moeilijk om toe te geven dat het krijgen van een kindje niet alleen prachtig, mooi en heel bijzonder is, maar ook zwaar en vermoeiend vanwege een chronisch slaaptekort. Iets wat je vaak al opbouwt in de laatste weken van je zwangerschap (in jouw geval zelfs maanden!). Ik vind dus dat je het hartstikke goed doet en blijf vooral eerlijk tegen jezelf en ons over hoe je je voelt! Daar kom je voor jezelf het verst mee (is mijn ervaring). STerkte en een dikke knuffel voor jou! Ik hoop dat hij je vanacht wat rust gunt!

Es, ook jij dus niet geheel de roze wolk! En dus ook vooral als het donker wordt! Dat heb ik ook; dat alles er dan rottiger uitziet. Volgende keer graag een zomer-baby (alsof je dat kunt plannen...).

Wij laten de kleine ook vooral boven pitten, ook overdag. En nu probeer ik ook om de kleine zo kort mogelijk beneden te houden als er bezoek is. Gelukkig komen er bij ons maar max 2 of 3 mensen tegelijk. Vaak stelletjes. Dus dat scheelt al in de prikkels. Vandaag geprobeerd om hem maar max 1,5 uur beneden te houden (incl. voeding,vinden de mensen ook leuk om naar te kijken). Ik hoop dat dat ook gaat werken.

Dokkie, kregen we er maar een gebruiksaanwijzing bij als nageboorte ipv de placenta... Daar had ik nu graag wat weeen voor over!

Bedankt trouwens voor de speen-afleer-uitleg! Goed om te onthouden mochten we aan de speen beginnen.

En fijn dat baby-dokkie al met het hoofdje naar beneden ligt. Hopen dat het inderdaad zo blijft en dat het lekker op tijd indaalt, zodat je niet plat hoeft in de supermarkt

Hé en lekker zeg Canarische Eilanden! Geniet er van! (moet je dan ook die kousen aan of is de zon ook erg goed? Anders een goede reden waarom manlief je drinken en eten moet halen )

Nou meiden, voor mij rest het om iedereen een goede nacht te wensen. Die kleine heeft zijn laatste voeding voor de nacht genuttigd en hopelijk blijft hij stil. Ik hoor hem nog wel pruttelen...

Tot morgen, liefs Jules
Ik heb nieuws!

Gisteren nuttige kraamvisite gehad (en ook gewoon gezellig hoor!).

Mijn nicht werkt al heel lang op afdeling neonatologie van ziekenhuis, dus altijd met (hele) kleintjes.

Dus ik heb haar om wat tips gevraagd en wat vragen gesteld (had ik eerlijk gezegd een beter gevoel bij dan consultatie bureau muts, stom he).

Helaas het slechte nieuws is dat mannetje toch echt spruw heeft (wit tongetje & rode billetjes). Dus maandag ga ik naar de huisarts voor tepel zalf en drankje/zalfje voor mannetje... En dan komt dat ook wel weer goed.

Maar bij de tips zat er 1 die me een fantastisch rustige nacht heeft gegeven -> INBAKEREN!

Als ik jullie was zou ik het testen als jullie beebs onrustig zijn en met de armen maaien, want ons mannetje slaapt hierdoor zo veel rustiger. En het lijkt zielig, maar je ziet hem zo relaxed worden, dat je weet dat het goed is.

Mijn nicht leert dit op haar werk aan jonge ouders die een onrustig kindje hebben en het is helemaal niet moeilijk. En je kan het gewoon met een wieg lakentje en wat schilderstape doen.

Ik vond het fijnste dat hij alleen maar wat pruttelde en dan zelf weer in slaap kon vallen. Zonder doek begint het met pruttelen en door dat armen maaien wordt het al snel steeds harder en hysterischer en valt hij niet in slaap.

Nu gaat hij dus niet maaien en valt zo weer in slaap.

Huilen was nu gewoon duidelijk honger. Doordat hij ook sneller inslaapt sliep hij ook langer (en ik dus ook) en dronk goed, maar er zat vannacht niet langer tussen de voedingen dan andere nachten (vijf uren en drie uren).

Ik voel me zo veel beter, we gaan dus door met testen. Maar ik ga alleen 's nachts inbakeren en overdag alleen als ik het echt niet meer weet. Ik weet niet of dat Ria Blom proof is, maar het voelt voor mij goed dat hij toch zijn armpjes overdag kan "trainen".

Oh ja, er zijn meerdere manieren van inbakeren. Wij zorgen dat hij zijn handjes bij zijn mondje heeft, dus geen armpjes strak langs zijn lijfje. Volgens mijn nicht is dit een natuurlijke troost-houding en je ziet ook dat hij het fijn vind om met zijn mondje bij zijn handje te zijn. Hij had vannacht ook daardoor minder speen behoefte! Ik ga er nog wel een foto van maken voor jullie en op gmail zetten, mogen jullie zelf beoordelen of het zielig is...

Jullie horen het, ik ben helemaal enthousiast, hoop niet dat ik te vroeg heb gejuicht, eigenlijk moet ik het wat langer testen. Hij heeft nu vier keer goed met doek (achter elkaar) geslapen...

Ik ga ontbijten (moest jullie dit eerst vertellen)...

Kus, Plieno
Heej Plieno, da's goed nieuws meid! Dat zijn nog eens kraamvisites waar je wat aan hebt!! Hier heeft mannetje weer een lekkere nacht gehad. Geslapen van 22:00 tot 03:15. Na de voeding weer snel gaan slapen tot half acht. Ik ben blij met hem!!! Hij ligt nu weer lekker te tukken en heb zelf kunnen douchen en kunnen ontbijten. Ga zo ff boodschapjes doen. (Etos heeft hier actie: hele assortiment 25% korting voor 12:00, mama gaat ff inslaan....)

Jules: heb je nog een beetje een nacht gehad? Hoop het voor je, heb je zelf ook wat kunnen slapen.

Dokkie: Heb geen idee of het tegen de regels was maar als het helpt zal het mij mijn r**t roesten. Als jij en je kleintje het lekker vinden om dichtbij elkaar te zijn dan is dat helemaal prima toch? Hier vind kleine man het ook lekker om op schoot in slaap te vallen. Als hij daardoor een half uur eerder tukt (en doortukt als ik hem in zijn bedje leg) dan als ik hem in zijn bedje over de zeik laat gaan dan kan Ria de boom in! Klinkt goed trouwens die vakantie!! Lekker van genieten!

Meiden ik ga ff boodschappen doen!

Tot later!

Kus Es
Hoi,

Hier meld ik mij weer even. De nacht was vrij rustig, maar heb nu wel het idee dat er wat aan het rommelen is... krampen e.d. en dat strippen heeft wel wat in werking gezet. Heb ook het idee dat ik wat vruchtwater verlies, maar dat gebeurt steeds op de wc dus dan twijfel ik weer.

Ik hoop zooooooooooooo dat het doorzet. Maar zolang ik nog kan praten tijdens een kramp zijn het nog niet echt weeen...

Nou hopelijk snel nieuws.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven