eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Goed, de volgende keer dus eerst lezen en dan reageren, Blond schreef hetzelfde....
Alle reacties Link kopieren
Even snel voor de Babybjorn: je hebt van die heerlijke pakjes voor buiten uit 1 stuk. Dus zeg maar een soort slaapzakje maar dan met beentjes. Wij hebben hier 2 en ze staan ook nog superlief. Zal wel even een fotootje op gmail zetten! Doe ik nu direct even. Zit ook nog een mutsje aan vast. Dan kun je inderdaad nog slofjes aandoen, klaar ben je!

Ben ook in de stad geweest. Mijn God, wat een lawaaiiiii, viel me nooit eerder zo op, maar nu uit bezorgdheid voor meisje wel. Zij sliep bijna overal dwars doorheen trouwens...

Al met al wel 2 uur op stap met haar geweest alleen. Ben redelijk kapot nu, maar was wel leuk.

Heb helaas niet meer tijd, ga snel even foto plaatsen op gmail.
Hier kom ik nog op terug
Hihi, er wordt alweer druk gewinkeld, met of zonder baby. Lekker he? Grappig dat Luum en Mim dit ook nog allemaal gaan krijgen en dat we nog zwangeren en bijna zwangeren hebben. Ben benieuwd naar hoe het hen vergaat.

KQ: lawaai, hm, was me nog niet opgevallen. Ik vind wel de stoepen zo onregelmatig, ze schudt zo heen en weer in de wagen.

Jules: een collega van mij mailde ook net dat die laatste hechtingen het irritantst waren. Ik ga morgen toch de gyn bellen, erger me dood, voor hetzelfde geld kan ik al pijnloos door het leven. Dan nog mijn bekken langzaam sterker maken en het komt wel weer eens goed.

Leuk he, met je wagen naar de winkels. Die wielen zijn zo breed, moet zelfs de aparte kassa hebben bij de supermarkt. Waar je al niet op moet letten. Ik moest inderdaad bij de Blokker manoevreren, er stond van alles op de grond. Ook stom: opgeschoten jochies op de stoep, die fietsen en brommeren. Wil ze echt meppen. Tijd om te verhuizen.

Blond: fijn dat je al kon fietsen, ik vraag me af of dat er dit jaar nog van komt. Zo val ik natuurlijk nooit af... Komt vast snel goed met jou, je kunt al lekker sporten, dan heb je de helft al gewonnen. Jemig, nu al de eerste prikken? Ze is nog geen 2 maanden. Ben heel benieuwd wat je er van merkt bij haar, laat je het weten?

Es: arme kat! Maar goed, het is vast beter zo. Wij hebben ons konijn nooit laten castreren, doen we nu ook niet meer, het arme beest is al 6. Bij volgende konijnen doen we het wel, we willen er dan meer dan 1.

FIjn dat je kereltje het zo goed doet op je bv, geen zorgen voor jou dus.

Voordeeltje nog wel: oude beha's zijn te krap, hahaha. Moet ik wel nieuwe kopen, maar dat is geen straf. Ik durf alleen niet teveel nieuw spul te kopen, hoop dat ik toch wat kwijtraak de komende tijd. Maar misschien moet ik daar deze winter niet op rekenen en is dat meer iets voor volgend najaar. Zou in de zomer wel weer wat lekkerder in mijn vel willen zitten.

Over je huis: lijkt mij ook spannend, om ergens opnieuw te beginnen. Wat je wel kunt bedenken is dat je met een kindje wel snel contact kunt maken. Via een cursus babymassage ofzo, of babyzwemmen. En als hij naar school gaat, dan maak je ook snel contact. Een collega zei: zorg dat je op een vaste plek zit als je kindje naar school gaat. Heeft ze wel een punt, dan hoeft je kind ook niet van school te wisselen. Ik heb vanaf groep 3 t/m groep 8 op dezelfde school gezeten, erg fijn.

Ons sociale leven zit voornamelijk in de randstad, maar zelfs dan is het moeilijk om iedereen te zien. We hebben nu een auto, maar ook een kind, ben benieuwd hoe dat gaat nu.

Ik moet nu echt even gaan strijken, we krijgen straks weer visite en voor je het weet ligt er een nieuwe stapel.

Daahaag!
Hoi allemaal..

Ben de laatste tijd al blij als ik bij kan blijven met lezen, op iedereen reageren lukt me nog even niet. Gebroken nachten (en overdag ook nog elke drie uur voeden) kosten me vrij veel energie, zeker in combinatie met kraamvisite en de normale dagelijkse activiteiten (huishouden en baby verzorging). Maar ik kom hier niet om daarover te mopperen, want ik geniet er enorm van!!!

Nog even over het kolven, de andere borst is helaas minder productief. Vandaag kon ik er maar ruim 30 cc uit kolven, dus een groot verschil met de andere borst. Zijn er hier ook anderen waarbij uit de ene borst veel meer gekolfd kan worden dan uit de andere?

Nog een vraagje. Mannetje gaat vaak in bedje mopperen na ongeveer een kwartiertje. Dus eerst zoet rondkijken en stil. Volgens mij is dit met name door zuigbehoefte, het zijn geen krampjes. Ik dacht altijd dat kindjes gingen huilen als je ze in bed legde, maar dat doet hij nooit. Alleen als hij na de nachtvoedingen na een kwartiertje gaat mopperen (en steeds harder huilen!) dan slaap ik net of bijna. Erg vermoeiend. Een speentje helpt wel en een aai over bolletje, maar die speen moet ik er dan wel een paar keer weer in gaan stoppen en dan is er zo weer een uur voorbij en heb ik nog niet geslapen.

Herkenbaar? Iemand nog tips?

Met die draagzak ben ik een beetje bang dat het nekje nog te slap is om zo rechtop gedragen te worden. Hoe gaat dat bij jullie dan???

Ik ga er binnenkort mee beginnen, hoop dat mannetje het leuk gaat vinden want op onze vakantie in februari gaat de wandelwagen niet mee en zal hij dus steeds in de draagzak moeten. Weten jullie of alle kinderen de draagzak kunnen waarderen?

Ik ga er toch echt weer vandoor. Tot snel!

Groetjes, Plieno
Hee lieve meiden,

Even een teken van leven van mij. Vind het reuze lastig om al jullie verhalen bij te houden joh. Doe echt mijn best, maar de verse moeders kleppen zoveel.... Ik geloof dat ik maar vervroegd verlof moet nemen.

Wilde even checken wanneer ik ook alweer moest duimen voor lieve Bri en Juus....nog een paar daagjes en dan is het 7 december.... Laat me alsjeblieft een gat in de lucht voor jullie springen vrijdag!!!

Hier groeit de beeb helemaal geweldig volgens de verloskundige. Die twijfelde zelfs of ik niet eerder uitgerekend was (wie weet wordt het nog mei) omdat mijn baarmoeder al tot mijn navel kwam. Vanaf deze week zie ik ook echt een buikje verschijnen (mijn buikspieren houden het blijkbaar niet langer). Ben zeer benieuwd hoe de buik zich gaat ontwikkelen.....

Wil ook nieuwe kleren kopen, maar zit er nog wat tussenin wat ik nu moet. Ben dus maar even naar de kapper geweest, wat mijn haar zat -leve de hormonen- ook belabberd. Zoals Soep al zegt; daar knapt een mens van op!

Herah: wij gaan waarschijnlijk ook voor de Bugaboo. Met de cameleon was het liefde op het eerste gezicht (kleur donkergrijs met zwart); hij reed zelfs met 1 vinger prima.

liefs Klaver
Hallo allemaal,

Klaver, wat leuk om jouw verhalen te lezen. Klink zo leuk allemaal en zo lief dat je alweer met de duimen op elkaar zit.

Moeders, wat een verhalen allemaal. Zo teruglezend klinkt het echt als een gezellig theekransje tussen jullie. Een hoop dingen zijn wel een erg ver van mijn bed show. Overigens ben ik zo trots op jullie want jullie doen het allemaal zo goed. Ik kan jullie nog gebruiken als ik net bevallen ben!

Verder gaat het met mij niet zo goed. De duimen van klaver kunnen weer van elkaar en jullie hoeven de trap naar de tribune niet eens op. Ik heb afgelopen zondag al bloed verloren dus het is weer niet gelukt. Het is inderdaad op de 10e dag na de inseminatie inderdaad, erg vroeg! Ikzelf snap er allemaal niets van maar volgens het ziekenhuis komt het door de Pregnyl. Morgen moet ik weer voor echo (cyclus 3) en dan hoop ik er meer uitleg over te krijgen.

Bri, maak me blij en zorg ervoor dat het voor jou wel gelukt is!

Verder nog een leuk nieuwtje om het ook eens over wat anders te hebben. We zijn ingeloot voor een huis in een nieuwbouwproject in mijn woonplaats! We hebben nu nog een week om te beslissen en uit te vogelen of we het kunnen betalen. Echt spannend! Overigens wordt het huis pas opgeleverd in 2009 dus dat duurt nog even..........
Hoi lieve meiden!

Sorry dat ik al zo lang niet ben geweest. Druk, druk, druk (lekker excuus he?).

Sjonge er is echt veel geschreven....Lukt me niet om op te reageren. Echt geen puf voor. Moet echt weer iedere dag ff bijlezen, want ik loop nu ver achter. Vergeef me!!!

Jusa, voor jou een dikke knuffel! Heb toch nog wel hoop bij jou hoor. Es nergens op gebaseerd, maar alleen een gevoel! Hoop dat de positieve energie helpt!

Bri; duim ook voor jou meid! Laat je het snel weten als je een test hebt gedaan???

Voor alle mama's; als ik zo door jullie posts scroll kan ik jusa alleen maar gelijk geven. Jullie doen 't volgens mij ontzettend goed allemaal! En straks zijn jullie de ideale vraagbaak voor ons!

Hier gaat alles prima! Mini-parel groeit erg goed. Af en toe zie je m'n buik helemaal golven...Echt leuk die kleine druktemaker. Onlangs de pretecho gedaan. Zal even een paar fotootjes op de gmail zetten. Ben heel benieuwd wat jullie denken wat het geslacht is. Dacht het wel te kunnen zien aan 't bekkie, maar twijfel wel. Dus kom maar op met jullie theorieen!!!

Manlief is naar Saybia nu, dus ik duik zo lekker onder de wol! Wel jammer dat ik alleen lig, want ik heb best wel weer vaak zin. Herkennen jullie dat ook? Of verander alleen ik tijdens de zwangerschap bij tijd en wijle in een nymfomane ;-D?

Ik beloof hierbij weer regelmatig mee te lezen! Kan ik ook 's wat socialer reageren op 't topic. Lekker ego nu........ Sorry!

Liefs,

Parel
Goedemorgen!

Ook ik hou het allemaal niet meer zó bij. Ik zie tussen alle Baby Björns het baby bos niet meer, zeg maar

Maar ik leer wel van jullie want mocht het dan ooit raak zijn: die Ria Blom is zo gek nog niet en baby Björn zijn handig mits de baby een maillotje aan heeft?

Jusa: de allergrootste knuffel voor jou, gewoon k*t. Het is zo oneerlijk, het is eigenlijk pas poging één en twee omdat je eitjes enzo zich nog niet hebben kunnen bewijzen. Maar het voelt alweer alsof je zó lang bezig bent en helemaal als je dan de verhalen hier lees en velen al een babytje hebben.

Of ben ik nu teveel aan het projecteren?

Bri: Ik duim voor jou! Op de valreep nog zwanger in 2007, ik hoop het zó voor je! Hou je ons op de hoogte hier?

Met mij alles ok, ik heb weer ene heerlijk weekend gehad en mijn nieuwe lifestyle als wereld reiziger bevalt me wel. En tóch hoop ik dat het binnenkort afgelopen is omdat we dan een babytje hebben. Ik had het er nog over met die 'abortus' vriendin dat ook ik véééél meer redenen kan verzinnen om géén baby te willen dan om er wél een te willen maar dat mijn kinderwens iets puur gevoelsmatig is en ratio heeft er niets mee te maken. *zucht*.

Ik zit inmiddels op dag 11 en dacht gister toch écht ei groei pijntjes te voelen. Misschien is het niets, gewoon domme hoop dat er een ei aan komt. Zelfs dat voelt goed.

We gaan vrolijk door en ons seksleven heeft me toch een boost gekregen, haha. Ik dacht dat we een jaar geleden brijant goede seks hadden, wrong!

Fijne dag!
Jusa, een dikke knuffel voor jou! Balen zeg! Ik hoop dat ze het goed kunnen uitleggen allemaal. En dan gelukkig nog wel wat goed nieuws. Ingeloot dus! Heerlijke. Gaanjullie het doen?

Soep, toch bedankt voor de tip!

KQ, ik ga meteen even naar gmail!

En dat lawaai: volgens mij staan onze oren ook echt op super scherp! Ik hoor vaak dingen die ik eerst echt niet hoorde.

Soep, ik hoop dat ze je hechtingen eruit halen! Bij zijn ze er volgens mij allemaal al uit, vanzelf, vandaar dat ik het zo raar vind dat het soms bloed.

Strijken, zucht... dat ligt hier ook al weken te wachten... Elke dag staat het op mijn to do lijst en elke dag verschuif ik het weer een dag. Heb ik echt een hekel aan!

Plieno, ik denk dat dat erbij hoort, van die speen. Gebeurt hier ook: speen erin, speen eruit, etc. Dat was voor mij ook de reden dat ik er eigenlijk niet aan wilde beginnen. Maar mannetje had zo'n zuigbehoefte dat we het met onze vingers niet klaargespeeld kregen en mannetje kan nog niet op z'n duim of vingers zuigen.

Heb jij een babybjorn achtige draagzak? Of zo'n doek?

Klaver, leuk dat je iets begint te zien! Je kunt trouwens een hoop positiekleding kopen die je gedurende je zwangerschap telkens kunt verstellen. Heb ik ook gedaan. Ik draag nu nog steeds die broeken enzo.

Lily, ook voor jou een dikke knuffel!

Hier heeft die kleine volgens mij een nachtje doorgeslapen.Tenminste, volgens mij mag je dat zo noemen: hij heeft om 22.30 zijn laatste fles gehad en om 5.00u kwam ie weer voor de volgende voeding. Hij heeft nog nooit 6,5 uur achter elkaar geslapen en al helemaal niet 's nachts. We noemen het dus maar: DOORSLAPEN!

Nu ga ik even snel wat eten en naar gmail!

Liefs Jules
Ha lily! Tsja, ik heb ook echt weinig anders om over te praten, dat kleine wezen slokt al je hersenactiviteit op. Merk wel dat ik de ervaringen erg prettig vindt, om te lezen dat je niet de enige bent met een vraag of een probleem. Je samenvatting was overigens prima, haha!

Lekker, zo'n sexleven, ga er voor zou ik zeggen, bevruchten die eitjes!

Parel: komt wel als jij straks ook verlof hebt, kan je er al naar uitkijken of ben je nog te druk met je werk? Jaa, foto's! Leuk he, zo'n echo? Overigens dacht mijn vriend aan het gezichtje van de echo te zien dat het een jongen werd, MIS!

Jusa: dat is dan weer mooi shit voor jou. Balen dat die medicijnen dan toch ook nog zo'n uitwerking hebben. Ben benieuwd hoe het in het ziekenhuis is. Gaaf van je huis, dan heb je echt iets om naar uit te kijken, lijkt me zo cool. En je mag allemaal nieuwe dingen uitzoeken. Ik hoop dat jullie alles rond krijgen!

Klaver: Fijn dat je baby zo goed groeit. Je kan nog zonder zwangerschapskleding? Anders kun je alvast een of 2 broeken kopen ofzo. Of een jurkje. Vond ik wel leuk, maar ook gek, om die kleren te gaan kopen.

Plieno: Kleine Soep moppert ook pas als ze al een tijdje ligt. We leggen haar wakker in bed en dan komt ze volgens mij opeens tot de conclusie dat ze in bed ligt en moe is. En dan wordt ze boos. Gisteravond en vanochtend vroeg was het ook raak, soms blijkt er een boer vast te zitten. Nu net begon ze weer en nu heb ik haar laten huilen (lang leve de strijk die gedaan moest worden). En raad eens: ze slaapt als een roos. We moeten weer iets strenger zijn en misschien wat langer blijven zitten na een voeding, zodat ze geen lucht meer heeft. Maar vooral 's nachts heb ik er moeite mee, dan klinkt het zo hard en ga je niet strijken ofzo, haha.

Ik kan wat eerder naar de gyn: ik heb mijn onderkantje eens bestudeerd en er is een hechting niet opgelost en die trekt onwijs. Ik voel dat ding zitten, en eromheen is het beurs. Deze week was geen plek meer, maar dinsdag gelukkig wel. Met een beetje mazzel ben ik dan van de pijn af, heb nu een paracetamol genomen.
Jaaa, Jules: dat is doorslapen! Hoera zeg. Is overigens geen garantie voor volgende nachten, maar fijn is het wel.

O, die speen: wij hebben nog geen regelmaat, gebruik hem af en toe als ze heel erg wil zuigen en moe is en nog geen honger kan hebben (een uur na de voeding ofzo). Blijkbaar moet je ze trainen op het vasthouden van dat ding. Nog even volhouden, dan helpt het vast!
Joepie! Het valt dus onder de categorie doorslapen! JOEPIE!!!!!!!!! Gisternacht heeft hij 5,5 uur geslapen aan een stuk, dus hopenlijk bouwt hij met deze frequentie op

Wij hebben trouwens ook nog geen regelmaat met de speen. Als hij aangeeft zuigbehoefte te hebben, krijgt hij hem. Dat is niet altijd als hij in bed ligt. Vasthouden lukt op zich aardig, maar hij maait dat ding vaak uit zijn mond met z'n armpjes.

Oh en Soep, balen dat het deze week niet meer lukte, maar gelukkig is dinsdag niet heel ver weg meer. Ik hoop dat de paracetamols werken. Ibu's zijn ook goed! En nog beter: één ibu en één parac. tegelijk! Niet te vaak doen, maar was tip van een arts!

Liefs Jules
Hallo!

Jusa: Was even slikken om te lezen dat je alweer een bloeding hebt gehad en dat het dus niet gelukt is. Vind het echt erg voor je, had het net als iedereen hier zo gehoopt... Staat er eigenlijk nog een max aan die behandelingen?

Gelukkig ook wat goed nieuws, jullie zijn ingeloot voor een nieuwbouwprojecht! Gaaf zeg, gefeliciteerd! Duurt nog wel ff maar het is een leuk vooruitzicht (als jullie het met de financieen rondkrijgen dan) Vrienden van ons wachten nu ook tot hun huis klaar is, al is de eerste paal geloof ik pas de grond in geslagen. Zou eind 2008 klaar zijn, maar het project liep wat vertraging op. Maar wel lekker dat ze alles naar hun smaak kunnen laten indelen en uitzoeken!

Jules: Best een gedoe ja, naar de stad met de kiinderwagen! Nu ben je zo afhankelijk van een lift. Ik ben tot nu toe nog niet alleen met haar de stad in geweest, dat is me een te grote onderneming. Wagen past niet in onze auto's (in allebei niet!) zonder helemaal uit elkaar gehaald te worden. Wielen eraf, onderstel proppen in kofferbak, reiswieg op achterbank en maxicosi voorin. Samen met mn vriend wil ik dat nog wel doen, maar alleen niet.

Kan het met de draagzak proberen, maar ik wil juist naar de stad om af en toe ook wat kleding te kunnen passen! Beetje lastig met een draazak!

Soep: Heb ook al eens vast gestaan in de supermarkt bij de kassa omdat ik er niet langs bleek te kunnen. Op een zaterdag, druk dus, geen mogelijkheid om van kassa te wisselen met overal een enorme rij, en bovendien waren alle boodschappen al gescand. Met behulp van een sterke man heb ik toen de wagen over dat smalle paadje kunnen tillen. Mogen ze er ook wel bij zetten dat dat niet past!

Heb je de strijk lekker weggewerkt? Voor je het weet ligt er idd weer een nieuwe stapel! Heb echt een hekel aan strijken....

Nu we het dan toch over het huishouden hebben, doet jullie man iets in huis?

Wij hebben er hier dikke ruzie over gehad, want als mijn vriend zich ergens voor kan drukken dan doet hij dat. Tijdens mijn zwangerschap heeft hij echt niks te klagen gehad, heeft namelijk niks hoeven doen, helemaal niks. Voelde me tot het eind heel goed en had verlof, dus deed ik alles, zelfs de laatste dag van de zwangeschap heb ik nog ramen staan lappen.

Maar vind dat nu de baby er is dat hij zn handjes ook wel eens kan laten wapperen!

Hij vond van niet, ik had tenslotte nog steeds verlof! Ruzie nr een dus, maar de bom ontplofte toen ik hem aan het strijken had gezet en hij al snel stopte omdat hij er geen zin meer in had! Woest was ik! Zo kon ik het ook! Had dus ook ineens geen zin meer in allerlei dingen (voornamelijk die met hem te maken hadden, ipv dat hij zijn kleding netjes gestreken in de kast terugvond bleef het lekker in de wasmand. Toen hij dus niks meer had om aan te trekken moest ie wel gaan wassen en strijken) Werkte wel, vanaf die tijd doet hij netjes mee, en verteld elke keer vol trots wat hij allemaal heeft gedaan (blijven toch een beetje kinderen soms he, die mannen!)

Plieno"soms komt uit een borst bij mij ook stukken minder als ik kolf.

Hier gaat het goed met het hoofdje in de draagzak. Die kan ze al goed rechtop houden, maar er zit toch ook een hoofdsteun in? Kalissa heeft er heerlijk in geslapen zonder dat het hoofdje alle kanten opging.

Klaver: Wat goed dat je kleintje zo goed groeit! En leuk dat je al een buikje krijgt! Dan wordt het nu helemaal echt! Vanaf die tijd voelde ik me ook pas echt zwanger! En wat bereft kleding, je kunt al best positiekleding kopen, ik vond die broeken al vroeg heel lekker zitten!

Parel: Leuk he, als je buik zo golft! En dat nymfomanische herken ik wel, haha! Alleen jammer dat mijn vriend er wat minder zin in had...

Lily: Ja, er zijn een hele hoop redenen om geen kind te willen, toen ik alle voors en tegens tegen elkaar afwoog waren er eigenlijk meer tegens dan voors. Maar dat gevoel he!

Ik hoop voor je dat het idd ei groei pijntjes zijn!!

Kalissa heeft helemala geen last gehad van de vaccinaties. Hooguit iets langer slapen (wel onrustiger) maar geen verhoging of huilerig! Gelukkig maar!

Zo, nu als een speer aankleden en opmaken, krijg zo weer visite! Van een collega en een vriendin die ik aan elkaar gekoppeld heb. Ooit leek het wat te worden tussen die twee, maar het is bij vriendschap gebleven. Maar evengoed leuk dat ze nu al een hele tijd goed bevriend zijn!
Blond: over het huishouden: bij ons is al sinds onze relatie een goede verdeling. Ik ben van de was en strijk (ik vertrouw hem niet met een strijkijzer), hij is van de afwas en meestal van het koken. Hij doet meestal het stofzuigen en dweilen, ik het sanitair. Nu loopt het soms wat door elkaar, maar de basis was er al. Tijdens mijn verlof kon ik nog steeds niet veel meer ivm met mijn bekken, ik heb wel vaker gekookt toen. De verhouding is dus eigenlijk niet scheef getrokken. Gelukkig maar, jouw probleem lees ik wel vaker. Komt wel goed, soms is een ruzie dan wel even nodig om hen de ogen te openen.

Mijn vader was een type dat nooit iets wilde doen, mijn moeder was huisvrouw. Daar heb ik dus echt geen trek in, dat gezeik als je iets niet gedaan hebt, ben er erg door getekend moet ik zeggen.

Je verlof is tenslotte ook voor je eigen herstel na de bevalling.

Wel knap dat die van jou de was doet, geef hem maar een knuffel (grinnik)....
Haa meiden!

Ik meld me maar weer even, nog geen activiteit hier!

Juus: getverderrie meid, dikke voor jou! Wat ontzettend vervelend, maar wel sterk dat je alweer klaar bent voor de volgende poging! Ik ga toch weer voor je duimen, hoor! En gaaf van dat huis joh, word ook wel weer een drukke tijd om alles uit te zoeken, hypotheek enzo. Wel weinig tijd trouwens, wordt het op het randje denk je, of is het puur formeel kijken of jullie het rond kunnen krijgen? En wie weet trekken jullie in 2009 dan wel je nieuwe huis in... met een kleintje!

Lily: Lekker hoor, dat reizen! Moet je ook nog maar even goed van genieten! Over de nadelen die je ziet om moeder te worden, dat herken ik wel hoor... Toen wij de knop hebben omgezet en gingen proberen om zwanger te worden had ik rekening gehouden met 6-12 maanden voordat het zou lukken. Toen het raak bleek schrok ik toch ook wel hoor, ik zag ook vooral nadelen.

Denk maar zo: als je eenmaal zwanger bent (en wellicht wel dit jaar nog!) dan heb je toch even tijd nodig om eraan te wennen... Geeft niks en is heel normaal! Het is zo moeilijk om te bevatten allemaal... Gelukkig heb je daar ruim de tijd voor! Duim ook nog voor jou hoor! Wie weet eind van dit jaar een positieve test (maar dan zit je in het buitenland toch?)!

Bri: Duim, duim! Wanneer ga je testen??? Hoe is je voorgevoel, nog steeds het idee dat het weleens raak zou kunnen zijn?

Parel: leuk om ook weer even van jou te horen! Kan me goed voorstellen dat je druk bent, heerlijk toch! Vooral als die kleine het goed doet, dan is dat extra lekker natuurlijk! Aan de ene kant nog je "oude" leven, aan de andere kant is je kleintje al aanwezig. Het wordt een beetje flauw, maar lekker van genieten hoor!

Klaver: goed te horen dat het goed met je gaat! Dus ook al een (klein) buikje! ik zou maar lekker van die broeken gaan aanschaffen straks, je zult merken dat je die ineens echt nodig hebt... Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van zwangerschapskleding echt slecht vindt; drie van mijn vijf positiebroeken hebben na ruim 20 weken gebruik al scheuren! Veelal in de broekband, maar zelfs ook in de stof zelf! Dat wordt straks gewoon weggooien! Bagger hoor! Heb er nu maar een slobber bijgekocht voor 20 euro, voor een paar weken vind ik dat wel genoeg.

Gaaf trouwens, jullie ook een bugaboo! Ben dus niet de enige hier... Wij hebben een grijze onderkant en zand bovenkleur, staat erg leuk! En inderdaad, hij rijdt superlicht en is makkelijk in te klappen (hoewel wij nog wel moeten oefenen straks!! Dat gaat nog niet echt geweldig geloof ik!)

Soep: fijn dat je wat eerder naar de gyn kunt. Lijkt me inderdaad best vervelend, die hechtingen. Brrr... nog maar niet aan denken. Zie zelf nog wel op tegen de eerste keer inwendig onderzoek straks, ben jij daar al helemaal overheen, of vond je dat vantevoren ook al niet erg?

Moest wel lachen, toen we maandag in de wachtkamer bij de gyn zaten kwamen twee gyns met co"s patienten halen, waarbij ze netjes vroegen of ze mee mochten kijken. De eerste gaf aan dat ze daar geen prijs op stelde, hup, co moest wachten in de wachtkamer. De tweede was een hele assertieve vrouw en op de vraag " mag hij meeluisteren?" zei ze heel mooi: " Luisteren wel, kijken niet." Vind ik wel lef hebben hoor!

Jules: gaaf dat die kleine van jullie al lekker doorslaapt! Merk je zelf daardoor dat je ook wat meer bijslaapt, of heb je nog steeds het idee dat je je rust overdag hard nodig hebt? Ik probeer nu alle uurtjes maar mee te pakken, haal volgens mij wel 10-12 uur per dag nu... Nu kan het nog!

KQ: wat een ontzettend lief pakje hebben jullie voor Psesje gekocht! Ik hadm ook al gezien in de winkel, met die oortjes, maar vriend vond dat hij toch geen beer had gemaakt, dus wilde onze kleine daar niet in wikkelen... Grapjas... Maar ik vondm ook erg leuk!

Ik hoop in elk geval dat ik gauw met de moeders mee kan babbelen, al loop ik natuurlijk wel wat achter... Maar goed, wie weet duurt het ook nog wel een week of wat! Merk dat ik nu echt aan het wachten ben hoor, heb echt weinig omhanden en internet heb ik zo langzamerhand ook wel weer gezien...
Es, fijn dat je mannetje genoeg groeit! Noppies valt inderdaad enorm klein, je moet er gewoon een maat vanaf halen volgens mij. Jij kan ook je gewone outfit nog niet aan dus, hm, ik maak me zorgen richting feestdagen. Dat gaat geen succes worden dit jaar qua kleding geloof ik bij mij. Knuffel voor je kat by-the-way, die is niet veel waard na de operatie. Ik heb onze kat erna wat koffiemelk gegeven om aan te sterken, misschien een tip?

Blond, wat zielig voor Kalissa die prikjes, kan me zo goed voorstellen dat je liever wilt dat ze jou prikken. Maar ja, het moet he... Hopelijk is ze het al weer vergeten. Wat voor zetpilletjes heb jij in huis gehaald daarvoor?

Gisteren bleek dat de afwasmachine stuk is, dat wil zeggen, het water loopt niet meer weg, er staat een viezig grijs laagje water in. Zucht. Daar zit ik op te wachten. Ik weet wel hoe luxe een vaatwasser is, maar als je er eenmaal aan gewend bent... Ga nu maar met ontstopper in de weer. Gisteren bij Blokker gehaald. Ging meteen een soort los in het winkelcentrum, eventjes naar de drogist, eventjes bij het Kruitvat naar binnen, even de Hema bezocht, oeps! Helemaal de tijd vergeten. Ukkie mag niet zo lang in de maxi cosi natuurlijk, voelde me meteen een slechte moeder! Toch vind ik winkelen absoluut niet relaxed met de kleine. Ligt niet aan hem natuurlijk maar ja, ik weet niet, ik ben de hele tijd aan het denken, is hij nog wel stil ,hoe laat is het, is het al tijd voor de voeding, heeft hij het niet te warm, krijgt hij nog wel adem als zijn jasje tegen zijn mond aan ligt, enzovoorts....... om gek van te worden. En je staat overal in de weg, in elk gangpad komt er wel iemand die er langs wil. Nou ja, even wennen zullen we maar zeggen.

Hoe verlopen jullie nachten? Beetje geslapen? Plieno jij ook niet las ik. We zijn ongetwijfeld de enige niet. Ik zou er zoveel voor overhebben om een nachtje door te slapen, maar ik kom steeds moeilijker in slaap na een voeding.

Ik had een beetje de hoop dat ukkie tegen deze tijd wel een keertje minder zou willen drinken maar hij komt nog steeds elke drie uur. Toen het cb hier thuis was, een week of 4 geleden, zei ze: je mag rond 00.00 uur je laatste voeding geven en dan mag hij maximaal 7 uur doorslapen. Ha ha, grapje zeker, hij houdt het net drie uur vol, ook 's nachts. Of doe ik iets niet goed?? En hoe plan ik dat ik om 00.00 uur de laatste voeding geef als ik op verzoek voed ?? Ik moet zeggen, het borstvoeden heeft absoluut iets magisch, het gevoel zelf je kindje te voeden is geweldig, ik zal het zeker heel erg missen als ik stop ooit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Niemand had het van te voren over alle "ellende". Ik heb op dit moment overproductie (beetje lenen KQ?) wat echt allesbehalve fijn is. Ik kan niet meer op mijn buik slapen vanwege die grote zware en pijnlijke jongens ;-( en ik voel steeds harde plekjes ontstaan, ben als de dood voor borstontsteking. Maar ja, hoe verander ik de situatie ??

Want ik kan wel gezellig als Bertha de Koe alles blijven afkolven maar ja..... dan wordt de voorraad opnieuw aangevuld en kan ik weer van voorafaan beginnen. Ik zal het cb eens om raad vragen.

Plieno, dat nekje wordt trouwens wel goed ondersteund in de BB (hoera, een nieuwe afkorting voor Baby Bjorn). Je mag je kindje alleen nog met zijn koppie naar je toe dragen in ons model en dan wordt hij echt goed ondersteund.

Herah, je kan vast niet meer wachten nu. Ik weet nog dat ik op het laatst gek werd van iedereen die zei, nou, de laatste loodjes he, Of om te vragen of er al wat was. Aan de andere kant is het natuurlijk niet leuk als er niemand interesse toont. Nou ja, je hebt geen keus natuurlijk dan wachten.... Succes

Daniël is verkouden op het moment. Net als zijn pappa en mamma. Dit zal de eerste keer maar niet de laatste keer zijn! Ik las dat kindjes wel tien keer per jaar verkouden kunnen zijn. Maar het is zo zielig!!!! Oooh, ik moest helemaal meebleren gisteren.

We hebben eerst geprobeerd zijn neusje wat lucht te geven met een pompje. Niet echt een succes, ik snap pompje niet helemaal en pompje begreep mij ook niet. Toen zoutoplossing van Daro geprobeerd, moest echt zijn handjes tegenhouden omdat hij niets bij zijn neusje wilde, hij echt keihard huilen, maar ja, het moest gewoon even hield ik mezelf voor, dit is goed voor hem, dacht ik steeds maar. En inderdaad, zijn snotjes gingen er een beetje van 'lopen'. Maar wat zielig vond ik het. Hij krijgt nauwelijks lucht bij het drinken en spuugt steeds hele golven terug.

O jaaaaa, nog even over de BabyBjorn, gisteren weer even geprobeerd maar hij zit dus constant de borst te zoeken. Op zich moest ik er wel om lachen maar ja, het schiet niet op natuurlijk want hij hapt zich gewoon vast in mijn shirt, ha ha.

Hebben jullie ook de Wij Jonge Ouders gekregen? Ik las daarin iets over darmkrampjes, dat het schijnt te helpen als je het flesje niet in de magnetron verwarmt. En ook dat als je geen (volledige) borstvoeding geeft, dat je dan vier weken na de bevalling ongesteld kunt worden. Maar dat wisten jullie misschien al (Jules?).

Jusa, wat naar voor je. Ik leef en lees weer mee zoals je ziet. efeliciteerd dat jullie zijn ingelood, eindelijk weer eens een zonnetje aan de hemel !

Knuff voor alle andere meiden! 't is weer voedertijd voor de kleine man! Als het even kan laat ik het niet op huilen aankomen en ik hoor hem hier in de woonkamer als sabbelen en brabbelen, hi hi.

xx

Yasmine
Blond, inderdaad onhandig zo op die manier naar de stad. Wij hebben het geluk dat we ongeveer 10 minuten lopen van het centrum wonen. Dat scheelt echt een hoop.

Wat balen dat de ww in allebei niet past. Gelukkig dan nog maar,voor zover gelukkig natuurlijk, dat de wielen er af kunnen. Gaan jullie een nieuwe wagen kopen? (bedoel auto). Ik heb in mijn wagen de hoedeplank er standaard uitgehaald, dan past de ww. Mijn vriend heeft een station, dus dat wil wel. Maar goed, hier nog weinig met de auto gedaan, alleen boodschappen en dan gaat de maxi cosi op het winkelwagentje.

Succes!

En blond; het huishouden. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik daar ook niet zo'n held in ben. Gezien het feit dat we een kat hebben probeer ik nu in ieder geval drie keer per week beneden te zuigen. De wc's doe ik ook iedere week, maar de rest.... Omdat ik parttime werk en vriendlief fulltime, deed ik het meeste in huis qua poetsen. Om structuur te houden in het wassen, deed ik dat ook, meestal was in machine, timer aan, naar werk, thuis komen, alles in droger en klaar. Poetsen: 1 keer per 2 à 3 weken, en dan met de franse slag. Strijken: zo'n hekel aan; meestal pakt vriendlief wat hij nodig heeft uit de strijk-stapel en strijkt het. Ik pak het uit de strijkstapel en doe het gewoon aan, dan maar een kreukje.

Hier nog geen woorden dus. Ben nog even een modus aan het zoeken qua poetsen, want ik vind met die kleine dat het wel minder stoffig moet zijn ivm allergien. Ben dus al op weg met zuigen. Nu de rest nog.

Hoe zat het ook al weer met werken bij jullie? Allebei fulltime? En jij werkt natuurlijk onregelmatig. Daar willen mannen nog wel eens gebruik van maken: je bent dan toch de hele dag thuis... ;-(, maar ze vergeten dat je ook al héél veel gewerkt hebt!

Succes met het creeren van een goeie modus!

Herah, ook lekker blijven pakken die uurtjes! Het uur van de waarheid komt voor jou ook steeds dichterbij. Te gek! Het is echt fijn, ook al slaap je bijna niet...

Liefs Jules
Blond, en wat ik vergat in mijn vorige posting: fijn dat Kalissa zo weinig last heeft gehad van de vaccinaties!
Yasmine, tegelijk! hihi

Bedankt voor die tips van voeding uit magnetron en na 4 weken ongi bij geen bv. Wist ik nog niet? Heb ik toch niet goed genoeg gegoogled

Doorslapen is bij jou dus nog ff niet aan de orde. Balen zeg. En tja, als je op verzoek voedt, dan kun je er niet van uit gaan dat je om 00.00u je laatste voeding krijgt. Beetje raar dat ze je dat dan toch aanraden! Wij voeden met de fles semi op verzoek, semi op de klok. Het is een beetje van beide. Misschien dat je dat met je bv ook kunt doen en dan een beetje richting 00.00u sturen? Misschien kun je hem 's avonds om de twee uur geven? Dan zit ie lekker vol en slaapt ie misschien ook wat langer.

Ik las trouwens op internet dat het volgende boek ook wel een aanrader is:

Gina Ford: de tevreden baby; hoe je baby 's nachts doorslaapt.

In ieder geval succes met alles en wens die kleine man maar heel veel beterschap! (jullie ook trouwens)

Liefs Jules
Hallo lieve meiden,

he, sh*t, Jusa!!!! Had het zo gehoopt voor jullie!!! Was eerlijk gezegd al wel bezig met de klim de tribune op. Ga in ieder geval nog steeds wel zitten voor Bri, maar voor jouw een dikke knuffel en mooi dat je bent ingeloot voor nieuwb.woning! Gek klinkt dat 2009, zo ver weg, maar ja, het is al eind 2007. Het lijkt of het nog maar 2 jaar geleden is dat het 2000 werd... en nu zijn we al weer bijna 7 jaar verder!!

Lieve echo-foto's Parel!!!!! Super, zeg. Ik denk dat het een meisje word, maar bij Soep dacht ik aan de echofoto's dat het een jongetje werd en bij onze eigen 12 weken-echofoto dacht ik dat trouwens ook, ook al was mijn allereerste gevoel dat het een meisje was. Dus, conclusie, je zult wel een jongetje krijgen, haha.

Wat is er weer gezellig veel geschreven. Hier een baaldagje, want Psesje huilt vandaag heel veel. En ja, probeer dan maar Ria Blom toe te passen... Ze huilt soms boos en dan word ik onzeker of ze toch wel genoeg heeft gehad, terwijl dat ml-technisch gezien wel zou moeten (geef fles gekolfde BV). En dan pas ik Ria Blom toch maar toe en houdt ze weer op met huilen. Of ze huilt 'verkrampt' en dan denk ik: toch nog een boertje? Dan til ik haar op en ga een beetje met haar lopen en op de rug kloppen. De ene keer komt er dan wel een boertje en de andere keer niet. Of ze huilt jengelig, dan zit er ook af en toe tijd tussen dat ze stil is en slaapt en dan wordt ze weer wakker en huilt weer jengelig (laten liggen) of boos (honger???) of verkrampt (boertje???). Ik Ria Blom me suf, maar vind het op zo'n dag als vandaag zo moeilijk.

Dan denk ik: misschien heeft ze gewoon haar dagje niet en dan laat mama het gewoon afweten, ben ik er niet voor d'r :( .

Laat het niet helemaal afweten, hoor, ga ook wel naar d'r toe en dan geef ik haar speentje weer en zing slaapliedje, maar ja, dan word ik weer onzeker of ik Ria Blom wel goed genoeg toepas. Word er gestoord van. Hopelijk morgen een betere dag, gelukkig is vriendlief dan ook thuis. Dat vind ik soms ook wel zwaar, hoor, dat je er toch de hele dag alleen voor staat, hebben jullie dat niet?

Nou ja, kom verder ook nergens aan toe, blijf een beetje bij haar in de buurt en ben ook nog eens de hele tijd aan het kolven om de productie op te krikken. We zitten nog steeds op een fles KV per etmaal.
Hier kom ik nog op terug
KQ, je doet het hartstikke goed! Je moet vooral je eigen gevoel volgen en Ria Blom zodanig toepassen dat het past bij wat jij voelt. Je instinct zegt genoeg. Misschien heeft ze een regeldag? Ik ken het fenomeen niet echt,omdat ik geen bv meer geef, maar heb hier ook wel eens een dag dat het alleen maar huilen is. Alles geprobeerd en het stopt niet. Ik denk dat dat er bij hoort zo af en toe (lekker afgezaagd). Maar je doet het in ieder geval hartstikke goed als ik het zo lees!

Probeer alles wat je leest en hoort toe te passen, zodat het bij jou hoort en niet te letterlijk nemen allemaal. Als RB'en vandaag niet lukt, omdat of jij het niet prettig vindt of omdat het gewoonweg niet lukt met die kleine, dan moet je het gewoon een dagje overslaan en lekker doen wat jij denkt dat goed is.

Sterkte meissie en morgen is het allemaal weer heel anders!

Liefs Jules
Snappie???? Het staat er een beetje moeilijk allemaal.... Ben niet zo'n schrijver...
Hihi, je bent lief Jules! Thanks. Zo fijn om af en toe van een medemoeder te horen dat je het goed doet en dat het helemaal niet raar is dat je met al die twijfels zit.

Hier is het weer een poosje stil.. net op een moment dat ze ongelofelijk boos huilde, ze kreeg er gewoon geen adem meer van, was het ineens acuut stil. Dus ik maakte me toch een beetje zorgen, ik bedoel...ademde ze nog wel? Ik voorzichtig kijken, was ze als een blok in slaap gevallen. Arme schat, ze is gewoon zo moe! Ik probeer trouwens ook zoveel mogelijk prikkels weg te halen uit haar buurt en twijfel (ja, weer die twijfel) of ik haar niet ook overdag gewoon boven in haar bedje moet laten slapen. Hoe doen de nieuwbakken mama's dat?

Hoe zou het met Luum en Mimmie gaan? Inmiddels zitten hun allereerste dagen er ook op... ben benieuwd...

Gaan jullie Sinterklaas vieren vanavond??? Wij komend weekend pas. Geloof dat mijn lieve vriend wel wat voor mij heeft vanavond en ik heb niks voor hem. Heb er echt helemaal niet aan gedacht! Heb zelfs geen speculaas of kruidnoten in huis. Dacht bij het boodschappen doen: laat ik dat nou eens niet meenemen, heb al zoveel speculaas en kruidnoten gegeten de afgelopen tijd.
Hier kom ik nog op terug
Even snel een berichtje voor Kingsqueen, meid, als ik dat zo lees ben je de liefste moeder die er bestaat, Psesje komt niets te kort, zeker niet als jij je gevoel volgt. Don't worry! Gewoon erop vertrouwen dat je het goed doet!

En je bent echt geen uitzondering hoor, als je denkt, moet ik nou wel of niet gaan kijken, waar doe ik goed aan, heel herkenbaar!

Hier slaapt ukkie overdag in zijn bedje. Ik leg hem alleen in de box als hij wakker is, maar ja, zodra hij de box ziet begint hij te huilen, vindt 'ie geen klap aan. Zoooo, ga even kokkerellen....
Wij doen niets aan sinterklaas, maar vriendlief had wel een kadootje voor de kleine en voor mij. Super lief.

Wij laten die kleine trouwens ook overdag in z'n bedje slapen. Eigenlijk gewoon alle slaapjes. Wij halen hem naar zo'n twee a drie keer naar beneden en als hij dan begint te pitten, dan gaat ie naar z'n bedje. De keren dat ik hem voed en verschoon en niet mee naar beneden neem, neem ik hem op de voedingsstoel en zing ik een liedje en knuffel ik hem ff een half uurtje. (totdat z'n oogjes dicht gaan). Dit eigenlijk ook allemaal ivm zijn reactie op te veel prikkels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven