eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soep, fijn zo'n mooie groei score!!! Was de pizza lekker?

Jules, sterkte met de sterfdag. Hoe veel jaar geleden is hij overleden. Lijkt me wel moeilijk dat hij jullie kleine niet heeft mogen leren kennen. En overleden kindjes op de begraafplaats is inderdaad erg heftig... Een gezond kindje is toch wel een heel bijzonder en rijk bezit!

Jules, de nachtvoeding delen is niet echt handig omdat man zo vast slaapt ben ik toch wakker (en moet ik hem wakker maken wat ook veel energie kost) en bovendien moet ik dan toch kolven. Ik hou me er gewoon aan vast dat het snel beter zal worden. Ik las net ergens dat veel kindjes rond elf weken gaan doorslapen en wij zitten pas in de 9e week. En als ik hier zo lees gaan er steeds meer kleintjes langer slapen, dus dat komt bij ons ook vast wel. Geduld is een schone zaak en tot die tijd voed ik met liefde.

Klaver, ik voelde ook heel vroeg al wat, maar twijfelde erg of het de baby was. Achteraf wel! Mijn gyn dacht dat ik mijn darmen voelde (hij vond het erg vroeg).

Blond, wat een bijzondere schoonmoeder. Ga maar uit van de goede bedoelingen, maar ik kan me voorstellen dat je niet blij bent met die rare ideeen. Je man heeft ze gelukkig niet van haar overgenomen!

Ook hier een scheet koning (met BV), maar ze stinken niet (of er is wat mis met mijn reuk).

Vanmiddag een flesje KV gegeven en daar sliep mannetje heerlijk keurig 3,5 uur op. Rest van de dag steeds weer korter dan 3 uur. Ik ga het volgende week zeker aan CB voorleggen en tot die tijd af en toe KV proberen om te kijken of er echt een verschil is in tevredenheid. Het kan natuurlijk ook toeval zijn!

Lily, ben heel benieuwd hoe het met je gaat!
Soep: lekker schoonloeder heb jij zeg... Vampieren... Man zou echt niets voor mij zijn, geef me tien minuten en ik heb slaande ruzie, haha. Lef dat jullie haar een dag laten oppassen bij jullie in huis, hoop dat alles goed gaat, maar met goeie duidelijke afspraken moet je een end komen, toch?

Jules: sterkte vananvond! Hoop dat het eten een beetje gezellig is.

Plieno: het klinkt alsof ik mezelf hoor! Hier ook voedingen om de drie uur overdag en als ik pech heb 's nachts ook... Zit dus ook nog op 7 a 8 voedingen per 24 uur. Heb het gisteren even aan de HA voorgelegd en zij vond het geen probleem, mocht allemaal nog met deze leeftijd (7 weken). Beetje in de gaten houden of het echt honger is of zuigbehoefte. Gisteren goede nacht gehad, kleine heeft geslapen van 24:00 tot 6:00. Meer dan keurig dus! Of het aan de KV heeft gelegen ik weet het niet maar we blijven het gewoon proberen.

Scheten laten is hier ook aan de orde van de dag. Echt hier woont de scheetkoning!!! En stinken dat ze af en toe doen, echt niet normaal!!!

Herah: stekte!! Echt het wordt beter! Denk dat iedereen hier af en toe een horrornacht heeft waarbij je het echt niet meer ziet zitten... Hoop dat vanacht beter is meid, ik duim voor je!

Ho kleine man huilt. HONGER!!!

Tot later,

Kus Es

Haai!

Bedankt voor jullie wijze en lieve raad. Soms is het alleen al fijn te horen dat wij niet de enige zijn met gebroken nachten, hoewel ik dat natuurlijk wel weet, en tips zijn altijd welkom! Thanks meiden!

K hou het even kort, kleine ligt weer op mijn arm te slapen dus ik typ met 1 hand... hoop dat ik haar zometeen SLAPEND in haar bedje kan leggen, dan hebben we nu hopelijk een rustige nacht!!

fijne avond allemaal!
Hé....

Hier een berichtje van mij. Ben afgelopen dagen ziek geweest dus meteen weer achterstand! Had darmkrampjes (echt waar) en misselijk enzo maar nu gaat het wel weer. Misschien een virusje?

Intussen heeft ook de kleine man vreselijke darmkrampjes maar ik geloof dat dat los van mij staat. Bij hem is het na elke voeding. Hij had hier echt zelden last van tot nu toe maar nu is het anders, hij brult het hele huis bij elkaar, en lang ook! Ben echt afgepeigerd. En het is hartverscheurend. Vandaar niet zoveel tijd gehad....

Hoe is het met jullie allemaal? Ik heb echt met open mond het verhaal van Blond gelezen over je schoonmoeder. Men! wat erg! Heb zo met je te doen! Hou vol hoor, jij bent hier de enige mamma van Kalissa. Je zou er volgens mij een boek over vol kunnen schrijven. Vampieren... De wonderen zijn de wereld niet uit maar dat lijkt me toch echt nonsens. Sterkte meid.

Vinden jullie dat scheetjes laten niet juist heel schattig? Eerst een rood hoofd, dan een knal en dan hoor je een krachtige zucht van verlichting. Helemaal lief toch

Arme Herah toch, weet dat je niet de enige bent met dit soort dramanachten, voor zover dat helpt natuurlijk. Erg is dat he, dat je niets kunt doen, oorverdovend is het dat huilen. En dan ben je zelf ook nog eens moe. Dan merk je dat je weinig reserves hebt. Probeer lekker bij te slapen overdag...

Ach, nog even een ander dramaatje. Wij hebben een kat. We hebben altijd gezegd dat als er ook maar op wat voor manier dan ook iets is waardoor het met de kleine niet gaat, ze het huis uit moet. Gelukkig ging het redelijk goed. Ze kon niet echt tegen zijn gehuil maar gisteren is gebeurd waar ik altijd al bang voor was, ze is manlief aangevallen, tot bloedens toe. Mijn hemel. Ukkie was vreselijk aan het huilen vanwege de kramp en ineens viel ze hem aan. Ze werd een beetje gek geloof ik. Hij heeft een paar flinke tikken uitgedeeld en haar opgesloten in de studeerkamer maar ja, het stond voor mij toen als een paal boven water. Ze kwam al om mij heen drentelen toen ik hem aan het wiegen en sussen was en toen voelde ik al onraad. Ik zei tegen manlief dat hij haar onmiddellijk bij me weg moest halen en jawel, dat had ik dus goed aangevoeld. Erg he. We zijn nu, hoe verdrietig ook, een nieuwe thuis voor haar aan het zoeken. Ik ben er echt verdrietig van maar ik zie geen andere mogelijkheid.

Lieve meiden, vergeef me dat ik niet overal op reageer, ik val een beetje om van de slaap en wil ook nog even lezen in het boek dat ik voor kerst heb gekregen van Daphne Dekkers, de geboorte van een gezin. Kennen jullie vast wel!

Liefs x
Yasmine, wat ontzettend balen voor je kat. Moet ze echt weg? Gaat het niet over, die gespannenheid bij de poes?

Beetje ego, maar ben een beetje verdrietig over opa, hij heeft een beginnende longontsteking, had hoge koorts, maar ze waren er snel bij. Nu maar hopen dat hij opknapt van de antibiotica. Ik zal binnenkort wat foto's van Kleine Soep en mijn opa op gmail zetten.

Nu slapen....
Soep, ik ruik ook wel eens mijn vriend of mij in die scheten van die kleine! Echt erg he! Ze is wel lekker gegroeid! Fijn.

Plieno, hij is in 2004 overleden, dus nu 3 jaar geleden, maar het blijft heftig. Inderdaad met zo'n kleintje erbij.

Jammer dat je vriend zo vast slaapt. Ik herken het wel hoor. Word ook wakker van die kleine, ook al gaat mijn vriend hem voeden. Hij heeft het andersom ook, dus dat scheelt.

En ze gaan inderdaad doorslapen! Dat is een ding wat zeker is. Ik hoop voor jou dat dat lekker per 1 januari is (of eerder). Misschien wel zijn goede voornemen?

Es, het eten was leuk! Op de een of andere manier is bij het graf staan altijd een nogal emotioneel moment en het eten daar en tegen juist heel ontspannen. Altijd een goede afsluiter van zo'n dag.

Herah, als je nog meer raad nodig hebt, gewoon vragen he! Wij hebben dit ook allemaal meegemaakt en eigenlijk maken we het nog steeds mee. Misschien kom jij wel met een super tip!

Yasmine, heb je al rooibosthee geprobeerd

He, wat een klote situatie met de kat. Lijkt me zo erg als hij zo gaat doen en dan dus weg moet. Je houdt ook echt van zo'n beestje, maar wil hem niet kwijt. Maar je wil natuurlijk zeker niet dat hij vals gaat doen tegen jullie. Moeilijk hoor, maar ook voor de kat is het denk ik wel beter als hij een thuis krijgt zonder kinderen. Waarschijnlijk is hij niet zo'n kindermens. Onze kat begint ook steeds meer " bezwaar" te krijgen naar die kleine. Als ik hem voed, dan komt de kat bij mij op schoot liggen en begint die kleine weg te duwen. Soms vind ik het best wel eng. Ik hou het ook extra in de gaten. Succes met het vinden van een goed baasje!

Hier heeft die kleine min of meer doorgeslapen. Vanochtend om half zeven kwam hij! Joepie! Wel was de laatste voeding om twaalf uur, maar dat is voor hem vaak niet echt een issue. Hij komt toch altijd rond dezelfde tijd, of we hem nu vroeg of laat voeden. Ik hoop dat hij dit er in houdt!

Ik ga nu even boodschappen doen. Ben benieuwd of het weer zo druk is...

Doei, liefs Jules

Soep, jij krijgt een dikke knuffel voor mij en er zit ook wat voor je opa bij! Sterkte he!
En Yasmine, ook nog beterschap!
Soep, dat voor moet natuurlijk zijn van... knuffel VAN mij...
He Meiden,

Ik kom me met het schaamrood op de kaken ook nog eens melden.

Het lukt me op een of andere manier niet om te reageren... lezen lukt meestal wel maar reageren.. pfff

Sorry hiervoor!

Het ligt niet aan jullie hoor maar het ligt gewoon aan mij.

Op een of andere manier wil ik het hier even schoon en opgeruimd en gestreken en gewassen hebben voordat Luuk geboren was en dat lukt niet helemaal zoals ik het wil dus gaat er veel tijd in zitten.

Ik wordt soms gek van mezelf maar ja, de aard van het beestje zeg maar!

Ik ga even om g-mail kijken.. sorry nogmaals.

Probeer mijn leven te beteren en een deze dagen wat meer te schrijven!

dikke kus voor jullie allemaal!

jessel
ha lieve meiden, aansluitend op jessel ook even een hallo voor jullie allemaal weer even na een paar dagen stilte van mijn kant.

Ik hoop dat jullie heerlijke kerstdagen hebben gehad en zo snel door de stukjes heen gelezen te hebben, is dat wel gelukt!

Ik ben een weekje samen thuis met mijn vriend en we genieten volop van het leventje met ons meisje. vandaar mijn afwezigeheid dus, want er wordt nu niet veel achter de pc gezeten, we zijn lekker op pad elke dag, met de kerst ook net als velen van jullie een nachtje naar opa en oma geweest en verder hebben we nog veel kraambezoek deze dagen.

Ik lees wel zo veel mogelijk bij en ben er snel weer uitgebreider!!

Dikke knuffel in ieder geval voor jullie allemaal!

liefs van mim

oh een psje nog; hebben de baby's van jullie ook zo'n last gehad van een plotselinge uitbraak van puistjes op het gezicht? ons meisje zit sinds een week echt helemaal onder de witte kopjes en rode bultjes.. ziet er zo zielig uit. geloof niet dat zij er zelf last van heeft gelukkig..

dag dag en tot snel!
hallo!

Hier nogmaals een berichtje (hoezo schuldgevoel?)

Lekkere zondagochtend, die nu ook echt een zondagochtend is en niet maar een halve zondag i.v.m. uitslapen..... Luuk laat ons nog niet echt uitslapen al moet ik bekennen dat we hem tot 9.30 zoet konden houden.

Toen het badritueel (tummytub) en nu slaapt ie weer.

We gaan hem vanaf nu overdag in zijn ledikant leggen zodat ie daar aan kan wennen. 's nachts gaat ie dan gewoon in de wieg.

De wieg daar is ie binnenkort echt te groot voor dus dan moet ie wel op zijn eigen kamer gaan slapen... even wennen aan het nieuwe bed en nieuwe kamer dus.

Spannend wordt het voor jullie Bri en Jusa!

Ik duim weer hoor!

En hoe is het met jou Lily?? xx

Volgens mij gaat het met de ander kersverse moeders wel goed.

Last van dezelfde dingen denk ik: chronisch slaaptekort en een overdaad aan goedbedoelde adviezen die nergens op slaan of hopeloos uit de tijd zijn... (Blond: VAMPIEREN??? hoe komt ze erbij?)

En hoe ist met de zwangeren onder ons?

Druk bezig met broeden?

Hopelijk heeft iedereen een leuke kerst gehad.,

Wij wel. Luuk vond het na 3 dagen knuffelen en prutsen aan hem wel weer genoeg geweest volgens mij en was totaal overprikkeld toen we thuis waren.

Echt zo zielig!

Dus een dagje thuis geweest met hem en weer in zijn normale ritme en het ging weer een heel stuk beter!

Gelukkig!

Ik ga nog even posten op g-mail, eens even kijken hoe het staat met de "get together" ..

xxxx Jessel

p.s. voornemen voor 2007: MIJN FORUMVRIENDINNEN WARMHOUDEN!!!
Jesseltje, wat een goed voornemen! Natuurlijk missen we degene die even wat minder schrijven, maar volgens mij snapt iedereen heel goed hoe dat komt. Je moet nou eenmaal prioriteiten stellen en dat kan niet altijd dit forum zijn (ook al ben ik erg verslaafd)!

Lekker dat je een leuke kerst hebt gehad en dat het zo goed gaat met Luuk!

Uitslapen lukt dus niet, en doorslapen 's nachts wel?

Mimmie, lekker dat je vriend ook thuis is. Geniet ik momenteel ook van!

Ons mannetje had die puistjes niet, maar het is wel heel normaal volgens mij en ik dacht dat het altijd maar kort duurde? Beter nu dan in de puberteit toch, nu worden ze nog niet gepest!

Jules, wat fijn dat hij heeft doorgeslapen. Vannacht weer?

Yasmine, wat rot van jullie kat. Had je verwacht dat ze niet goed samen zou gaan met jullie nieuwe situatie of was het niet te verwachten?

Lijkt me moeilijk om afscheid te moeten nemen, hopelijk vinden jullie een goed nieuw baasje. Ik dacht dat dit soort problemen meer bij honden dan bij katten speelden. Heeft Dok (onze forum dierenarts) geen goede tips voor je zodat ze misschien toch kan blijven?

Ik ga er vandoor, mannetje roept me!
Jessel: lijkt me een goed voornemen, maar voor nu ook al leuk om weer ff te horen dat alles goed met jou en je kleine man gaat!

Plieno en Mimmie: lekker dat jullie mannen ook thuis zijn nu. Mijne is helaas aan het werk vandaag. Gelukkig is hij met oud en nieuw en 2 januari vrij.

Vandaag weer de hele volksverhuizing aan het inpakken omdat we vanavond na het werk van manlief weer naar het hoge noorden vertrekken voor de jaarwisseling. Is weer een hele verhuizing ondanks dat we daar al veel spullen "dubbel" hebben staan. Plieno zou ik jou nou op de hoogte houden van de FV voor de nacht? Weet het ff niet meer... Anyway, kleine man is min of meer aan het doorslapen, alleen wel op BV. Ben een beetje verkouden/grieperig en heb geen zin om voor die laatste voeding van 23 uur mijn bed uit te gaan... Kleine man heeft dus de afgelopen twee nachten BV gehad voor het slapen gaan. Hij heeft gisternacht geslapen van 23 tot 6 en vanacht van 23 tot half vijf. Er zit dus progressie in, haha. Het maakt hier vooralsnog dus niet uit of hij FV of BV krijgt voor de nacht. Merk ook dat hij overdag meer tijd tussen de voedingen laat. Hij komt nu na een uur of vier weer voor een voeding.

Weet nog niet wat ik wil eigenlijk met FV of BV. BV loopt zo lekker dat ik het jammer vind om af te bouwen maar aan de andere kant lijkt de vrijheid van FV me ook wel ideaal. Misschien maar eens nadenken over de combi. Wie geeft er hier een combo van BV en FV? KQ en Blond jullie toch? Hebben jullie nog tips of suggesties?

Ga ff de droger uitruimen en de laatste spulletjes pakken!

Tot later!

Kus Es
Hoi!

Soep: Beterschap met je opa!

Jules: Dat geld en gemeenteverhaal met dopen gaat hier niet op, want mochten we haar laten dopen dan gebeurt dat in Macedonie, waarschijnlijk in dezelfde kerk als waar mijn vriend gedoopt is. Maar zijn er nog niet over uit of we haar laten dopen eigenlijk...

Yasmine: Wat erg zeg dat het niet helemaal goed gaat met jullie kat! Nu gaat ze dus weg?

Jessel: Herkenbaar om thuis nog alles zo te willen hebben als voor de bevalling. Ik vraag me al af hoe het straks gaat als ik weer werk, dan heb ik helemaal geen tijd (en vooral zin) om het hier nog zo netjes te laten zijn. Kost me nu al moeite.

Mimmie: die puistjes heeft Kalissa ook gehad. Meestal gaan die na 6 a 8 weken weer weg.

Hihi, nog even over die vampieren...Zo is het zoals mijn schoonmoeder het letterlijk zei, maar ik denk dat ze geesten bedoelde. Dus niet de bloeddorstige mannetjes met scherpe tanden. Nou ja, geesten zijn misschien nog steeds hilarisch, maar dat is iets waar ze in hun land van herkomst wel heilig in geloven. Maar aangezien ze na een lange tijd in Nederland de taal nog steeds niet echt machtig zijn komen er wel eens misverstanden. Zo dus ook de vampieren ipv spoken/geesten.
Yep Es, ik geef idd een combi van FV en BV. Nu geef ik 3 voedingen nog zelf en 2 FV. Of af en toe ook andersom, ligt eraan hoe het uitkomt. Vind het een goede oplossing, niet meer zo gebonden zijn, weg kunnen zonder te hoeven kolven, en ook steeds langer tussen de bv kunnen laten zitten zodat ik op het werk ook maar af en toe hoef te kolven. Kan nu ongeveer al 10 uur zonder te voeden/kolven. En dat is op de korte/middellange vluchten die ik ga doen denk ik wel goed te doen. En als niet dan zal ik geen seconde meer twijfelen, dan stop ik er helemaal mee. Die fv bevalt prima namelijk. En ik heb mn best gedaan dan, ik heb het geprobeerd. We zullen zien...
Mimmie, die van ons is zelfs al aan de tweede lading pukkels begonnen. Echt zielig... dat belooft wat voor de pubertijd

Jessel, lekkere kerst gehad dus! Goed zo. En helemaal te snappen. Ik wil ook graag alles zo houden zoals voor de geboorte, maar heb me er nu maar bij neer gelegd dat dat gewoon niet meer kan. Ik doe alleen het belangrijkste en dan nog iets wat een beetje nodig is. Soms is het dus wel een bende hier. Maar ik was gelukkig toch al niet zo'n poets.

Plieno, vannacht weer!!!! Joepie, tot kwart over zeven. Maar goed, zijn laatste flesje was om kwart over één. Vanavond gaan we weer volgens ritme voeden. Dat is er door de kerst een beetje bij in geschoten en ik merkte ook dat die kleine vaker behoefte had aan eten. Misschien een regelweekje gehad? Dus als hij vannacht weer doorslaapt, dan spreek ik officieel van een doorslaapnacht.

Hoe gaan de nachten bij jou? Is er al zicht op een voeding minder? Nog gezocht naar tips of iets?

Blond, balen... kun je dus niet als excuus gebruiken.

En geestig, die geesten

Es, succes met de volksverhuizing!

Het is rustig geweest de afgelopen dagen! Naast dat die kleine eergister tot half zeven heeft geslapen en gister tot kwart over zeven, weinig nieuws te melden. Ik moet met dat slapen ook wel melden dat hij vrijdag pas om kwart over twaalf de laatste fles kreeg en gister pas om kwart over één. Vanavond hopenlijk weer alles volgens ritme: rond elf uur de laatste fles. Eens kijken wat het mannetje vannacht gaat doen.

Mocht het niet meer lukken om morgen te komen: iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling!

Liefs Jules
Jessel, ik lees op gmail dat de "ik ben zwanger geweest"-dementie ook bij jou is toegeslagen!

Welkom bij de club. Hier ook zo'n zeef. Soms weet ik niet meer wat ik wilde zeggen, tijdens dat ik het aan het zeggen ben....

Jammer als je niet kunt, het zou wel leuk zijn als je er ook bij bent!
Aaaaah!

Net een hele lap tekst getypt.....doe ik weer iets lomps.....Alles WEG!!!!!

Weer even opnieuw dan maar!

Lieve mama's: Hahahaha! Die scheetjes van baby's zijn zoooo lief!!! Gister nog van baby van vriendinnetje (3mnd) gezien en gehoord. Lag ze heel lief naar me te lachen en opeens pruttel de pruttel!!!! Echt ik smolt! Kan niet wachten om jullie ukkies in RL te bewonderen!

Klaver; ik voelde mini-parel rond de 15 weken. Dacht toen dat 't m'n darmen waren hoor! Met de 17e week voelde ik heel duidelijk een kick! Weet bijna zeker dat je je ukkie hebt gevoeld hoor! En inderdaad het is in die fase iets minder frequent dan later in de zwangerschap of het kleintje is inderdaad nu al eigenwijs! Hahahaha! Zal binnenkort nog even een fotootje van m'n belly op de gmail plaatsen. We hebben nog maar 1 foto gemaakt..... Heb ik wel spijt van hoor! Dus nu al beginnen met foto's maken!!! M'n buik is heel standaard hoor! Zit alleen helemaal onder de donsjes!!! Voel me echt een mama-duck!

Lily; bri en jusa; 2008 wordt jullie jaar meiden!!!! Als 2007 niet al jullie jaar is tenminste! Ik hoop 't zo!!! Spannend dames!

Dokkie en Wolfje; Hoe is't met jullie? Schiet nu echt heel erg op met jullie hoor! Alles al helemaal klaar? Heerlijk hoor, de laatste loodjes en dan straks heerlijk je ukkie in je armen houden!!!

Hier alles prima; alweer 30 weken. Vind de tijd echt vliegen!!! Kamertje is bijna klaar nu (de meubels staan in elkaar). Afgelopen week naar Kids Factory in A'dam geweest! Echt helemaal leuk! Het is niet echt voor onze portemonnee, maar wel erg leuk om ideetjes op te doen. Als het kamertje af is plaats ik wel een fotootje!

Hele dikke knuffel voor jullie allemaal en natuurlijk ook voor de forum baby's!

Parel
Hallo allemaal!

Eerst maar even op jullie reageren:

Parel: gaaf, ben benieuwd naar je kamertje! Dat gaat ook echt hard bij jou, al weer 30 weken zeg! Voor je het weet heb jij je kleintje ook vast hoor! Heb je al een vermoeden wat het wordt, of heb je echt nog geen idee en laat je het lekker komen zoals het komt?

Jules en Jessel: ik schud jullie de hand! Mijn geheugen is ook een zeef! Ben erg benieuwd hoe dat straks nou weer moet als ik aan het werk ga... Ben absoluut nog niet de oude en volgens een vrouwelijke manager bij ons, heb je toch echt wel weer een jaar nodig om weer een beetje in the running te komen. Ben benieuwd!

Jules en Plieno: wat heerlijk dat jullie kleintjes doorslapen zeg, ben jaloers (zie hieronder! Hoewel ik weet dat het bij ons ook welkomt )

Yasmine: getver, wat vervelend van jullie kat! Hoe oud isie eigenlijk, ben je heel erg aan hem gehecht? en heb je er moeite mee of voelt het voor jou als keuze kat-kind en is die niet zo moeilijk te maken )of is dat onaardig om te zeggen)?

Blond: echt goed hoe je straks de voedingen wilt aanpakken als je weer gaat werken. Lijkt me best lastig, maar het klinkt alsof je het al helemaal hebt uitgedacht en uitgekiend. En jij moet binnenkort weer beginnen, toch? Kan je nagaan hoe de tijd vliegt... (hihi, woordspeling )

Es: veel plezier en succes met de volksverhuizing!

Even ego, heb geloof ik even wat hulp nodig. Gisteren was weer een rotdag, mevrouw wilde overdag dus niet (of amper) slapen. Na de voedingen probeerden we haar een boertje te laten (maar daar is ze niet zo van, dus soms leggen we haar na een minuut of 5 - 10 toch maar in haar wagen of wiegje) en op het moment dat ze haar bedje in zou is ze óf klaarwakker, of valt ze even in slaap en begint het daarna alsnog weer van voren af aan: ontroostbaar huilen . Dus maar weer op de arm genomen. Zo hebben we flink wat tijd doorgebracht gisteren met tv of radio aan. En gisterenavond van hetzelfde laken een pak. Uiteindelijk sliep ze om half drie (nadat ze om 1.30 voeding heeft gehad) en om half acht was ze nog niet wakker! Waarschijnlijk helemaal uitgeput!

De opties die we hebben qua wat het pobleem zal zijn:

- misschien teveel voeding? Ze zou voor haar gewicht nu 7x60cc moeten krijgen, maar we maken wel een flesje aan met 100cc voeding, voor het geval ze iets meer wil. En die gaat vrijwel elke keer leeg, terwijl ze niet echt zuigbehoefte heeft buiten de fles om (ze is niet aan het "zoeken" als ze geen honger heeft). Iemand enig idee, zou het toch kunnen dat een voeding van 90-100cc teveel voor haar is? Ben vannacht gestopt bij 50cc en verdomd: ruim zes uur geslapen.... (maar wellicht ook helemaal uitgeput van gisteren)?!

- of misschien toch darmkrampjes? Ze trapt wel eens met haar beentjes, en kan soms ineens ook hard gaan huilen maar toch hebben wij het idee dat dat het niet is. Ben vannacht toch maar begonnen met een paar druppels Cinababy (met dus ook minder voeding) en ze slaapt ineens wel. Is er nog iets specifieks waaraan we darmkrampjes kunnen herkennen, hebben jullie nog tips?

- of wellicht teveel prikkels overdag? Dat we haar maar gewoon boven moeten voeden en zoveel mogelijk in haar bedje houden? Ik probeerde de afgelopen dagen juist om haar wat wakker te houden na de voedingen (om dan de "activiteit" te plannen volgens het ritme van Ria Blom, meiden heb veel van jullie geleerd! ), maar dat heeft dus blijkbaar geen zin. Zou het dan handiger zijn om haar wat eerder voor de voeding wakker te maken en haar dan even contact te laten maken??

- laatste mogelijkheid: als ze in haar bedje ligt geeft ze meestal nog wat voeding terug, alsof dat met een boer meegaat. Dan is haar bedje (of doekje onder haar hoofd, we leren wel ) nat en gaat ze huilen en is wakker. Zouden we daar wat aan moeten doen (overleg met CB?) of is dat toch wel normaal?

Hoop dat jullie nog wat tips hebben, al gaan we vandaag met frisse moed weer verder. Ik zat er vannacht weer eens doorheen en voel me daar dan weer schuldig over, dat helpt al helemaal niet. Zoals ze nu even ligt te slapen (!!!) is ze zo vreselijk lief, maar dat gespook is echt afschuwelijk. Vriendlief roept ook al steeds: " zij kan er ook niks aan doen!" en dat weet ik wel, maar toch... Voel me zo machteloos en bij tijd en wijle erg moe!

Pfff... even lekker zo van me afschrijven. Weet niet of jullie nog tips hebben, en misschien hebben we het ook wel aardig in de smiezen en is het gewoon een kwestie van uitproberen... Maar als je er zo middenin zit... Vorige nacht ging best goed, en ik riep gisteren al tegen de buurvrouw dat twee dagen spoken toch achteraf bezien niet zoveel voorstelt, maar als je er middenin zit en niet weet hoe lang het nog gaat duren... WHAA!!

Lieve meiden, van deze kant van de pc in elk geval een hele mooie dag gewenst en maak er een hele mooie start van 2008 van! Op naar nog meer foumbabys in de maak (Lily, Jusa, Bri!) en kersverse 2008-kindjes!

Liefs

Herah
Herah, ons mannetje slaapt nog niet door hoor... helaas.

Ik zat gisteren weer op 8 voedingen, maar wel heel veel overdag en 's avonds en 's nachts minder, dus in elk geval enig dag-nacht ritme...

Over jullie slaap probleem kan ik natuurlijk alleen maar gissen.

Maar krampjes herken je wel hoor, dan trekken ze ook echt een pijn gezicht en huilen hysterisch (je voelt het ook goed als je je kindje op jou buik legt met haar buikje). En krampjes komen en gaan, dus dan is het even rustig en dan weer hysterisch (ongeveer vanaf een half uur na de voeding). En veel trappen met beentjes en soms overstrekken.

Dus ik denk niet dat dat het is.

In het bedje te slapen leggen lijkt mij het beste, als dat lukt. Bij ons werkt het huilkwartiertje erg goed, mannetje slaapt nu vrijwel nooit meer op de arm. Maar dat moet je wel kunnen natuurlijk (wij doen eerst de check op vol buikje, schone luier, temperatuur, boertje zodat we weten dat er niet echt wat is).

En het lukt dus niet altijd.

Verder kan een kruikje helpen en (wat ik zelf nog niet hebt geprobeerd) een doek of kledingstuk wat jij op je hebt gedragen in het bedje leggen zodat jou geur er hangt.

Te veel voeding weet ik niet. Geef je KV? Als je ervaringen met minder voeding beter zijn zou ik daar even verder mee testen. Veel succes ermee!
WHAAHAAAA!!!!

Ik word helemaal gek!

Kalissa is net van de bank afgevallen!!!!!!

En het is mijn schuld, ik heb haar eventjes alleen op de bank laten liggen. Deden we wel vaker, maar waren erover eens dat we dat niet meer moesten doen. En toch weer eventjes snel gedaan, ineens was er een bonk en een harde krijs...

Ik dacht dat ik gek werd, en heb net zo hard als zij gehuild. Lijkt wel mee te vallen, na een paar minuten hard huilen heeft ze gewoon haar flesje gedronken en nu is ze stil.

Ik probeer nu al een kwartier de dokter te bellen maar krijg haar maar niet te pakken. Lijkt wel of de lijn eruit ligt ofzo.

Heb net op internet gekeken en daar wordt gezegd dat als babies hard huilen na een val er niet zoveel aan de hand is. Hope so, maar wil haar graag nog even laten nakijken.

Voel me zo dom en schuldig
Och Blond, wat ontzettend %$&%!!

Kan me voorstellen dat je toch zeker wilt weten dat er niks aan de hand is! Meid, dat kan de beste gebeuren hoor! Wedden dat wij dat ook allemaal een keer gaan meemaken!! Er is vast helemaal niks aan de hand, vooral als ze ook weer stil is. Sterjte in elk geval, ik hoop voor je gemoedsrust dat je de huisarts nog even te pakken kan krijgen...

Liefs

Herah

PS: Plieno: bedankt voor het meedenken! Dnek inderdaad dat we zo in bedje leggen ook maar moeten proberen! Vanmorgen ging dat ook goed...
Ai Blond: de nachtmerrie van iedere ouder, je kind valt. Als ze hard heeft gehuild gaat het waarschijnlijk goed met haar. Mijn zusje kiepte ooit van de trap en huilde niet, dat vond mijn moeder heel eng. Ik hoorde eergisteren van een kindje dat opeens van iemands schoot op tafel vloog, die kon zich opeens heel hard afzetten. Nu dus goed je meisje in de gaten houden, blijkbaar wordt ze groter en sterker. Kom je wel goed bij van de schrik???? Arme ziel, zo op het randje van 2007.

Klaver: ik voelde Kleine Soep voor het eerst met 16 weken en met 18 wist ik het zeker. Met 20 voelde mijn vriend het aan de buitenkant. Mijn placenta lag aan de achterkant.

Herah: onze Kleine Soep dronk de afgelopen 2,3 weken ook meer dan op het pak stond voor haar gewicht, maar ze gaf amper wat terug, en had goede plas- en poepluiers. Als ze teveel krijgen dan spugen ze dat gewoon uit. Geeft jouw kleine goed aan als ze genoeg heeft? Kleine Soep gaat dan kauwen op de speen en duwt hem uit haar mondje. Ook zij gaf wat terug in bed, doet ze nu niet meer. Als ik dat merkte, dan legde ik altijd even een droge doek onder haar hoofje. Dan was dat maar opgelost. Onze kleine heeft amper last van krampjes, maar als ze ze heeft, dan huilt ze heel hard en trapt ze met haar beentjes en is haar buikje gespannen.

Wij leggen haar altijd in haar bedje te slapen. Als ze moe wordt in de box dan gaat ze jammeren en gapen en dan pakken we haar op, knuffelen nog wat en dan gaat ze naar bed. Overdag huilt ze dan vaak nog even om alle prikkels te verwerken en dan slaapt ze als een roosje. Heb je de box vol liggen? Of dingen boven haar hoofd? Wij hebben de box op een gegeven moment leeggehaald en ze heeft nu soms ook geen mobile of gym boven haar hoofdje.

Voed je op verzoek? Hoeveel uur moet/mag je er tussen laten? Wij maken haar bijna nooit meer wakker, maar onze meid is dan ook al 2 maanden, dat moet je niet vergeten, die van jou is maar zo'n kleine uk. Als je dingen gaat veranderen, dan moet je dat wel een tijdje proberen, niet maar een dagje, want dan ga je inderdaad overprikkelen.

O ja, die doek die plieno opperde heeft bij ons ook al eens gewerkt. Had ik een doek met -toen nog- geknoeide bv bij haar neergelegd, hielp prima.

Wauw Parel, alweer dertig weken, wat gaat het snel! Gaaf hoor, volgens mij voel je je ook wat beter dan in het begin. Laat je het kamertje zien tzt? En gauw foto's maken, hoor! O, en die donsjes had ik ook, die zijn nu weer weg (zag ik laatst, ik was ze alweer bijna vergeten...)

Jules, wat lekker dat hij doorslaapt. Kleine Soep heeft het drie nachtjes volgehouden, maar vannacht niet. Ze is bij de avondvoeding zo slaperig, ze drinkt dan te weinig, dus we gaan haar maar wakkerder maken. Ik geef nooit zo laat een voeding trouwens, hier zeiden ze dat ze tussen 22 en 24 uur de laatste voeding moet hebben. De tijd maakt inderdaad niet uit voor doorslapen, wel de hoeveelheid die ze drinkt. Ze is nu weer op een verkeerd ritme, met 6 voedingen, maar ze slobbert alles makkelijk weg, dus zal ze het wel nodig hebben.

Blond: dan zie je maar hoe mensen in andere culturen anders over dingen denken. Net als dat als je baby niet gedoopt is, hij niet naar de hemel zou gaan, of iets anders naars. Kan me voorstellen dat je soms moet vechten om je eigen ideeën erdoor te krijgen.

Es: als de bv lekker loopt, zou ik doorgaan, als je je er ook lekker bij voelt. Een combi werkte bij mij ook best goed, totdat ik zelf geen goede voeding meer had en ze het goed deed op de fv. Kan je op je werk straks kolven?

Jessel: o, de wieg alweer bijna te klein, weer een stapje. Vind je het gek dat hij straks op zijn eigen kamer slaapt? Wij hebben een grote wieg, dus ze kan er nog wel een tijd in liggen. Lief dat je zo aan ons denkt, schrijf maar wanneer je tijd en zin hebt, hoor!

Mimmie: onze kleine heeft ook pukkels gehad, komt gewoon van alles wat er in de lucht zit. In je buik is geen stof en andere rommel, nu moet ze gewoon overal aan wennen. Bij ons is het bij een keer gebleven.

Hier gaat het eigenlijk best okee, behalve dat ik ontzettend moe ben. En ik denk dat dat vooral moe van het thuiszitten is. Mijn lijf is alleen nog niet beter, dus ik vraag me even af hoe dat moet. Ik wil denk ik best graag weer aan de slag....Voor mijn humeur is het ook allemaal niet zo goed, af en toe is het heel gezellig hier, maar niet heus.

Volgende week gaat Kleine Soep voor het eerst naar het kdv, een ochtend en een middag. O, ik ben zo benieuwd hoe het gaat!
en natuurlijk voor iedereen

Een fijne jaarwisseling en een mooi 2008 met allemaal prachtige, gezonde baby's voor iedereen!
Parel, 30 weken alweer! Wat gaat de tijd toch snel! Geniet nog lekker van die laatste weken! Zwanger zijn is ook echt heel bijzonder. Ik mis het soms best wel eens. In het begin had ik dat helemaal niet, maar nu begint dat steeds meer te komen.

Herah, wat vervelend! Het zou best kunnen dat die 100 toch wat te veel is. Kan ze ook darmkrampjes van krijgen. Verder is het ook zo dat babys vaak goed aangeven dat ze genoeg hebben gehad. Dus echt te veel geven gaat bijna niet (mits je het niet opdringt natuurlijk, maar kan me niet voorstellen dat je dat doet!).

En je hebt voeding voor spugers. Misschien inderdaad handig om eens met het CB te overleggen.

Verder is het vooral dingen uit proberen. Probeer dingen een aantal dagen achter elkaar te doen, zodat je ook goed kunt zien of het wel of geen zin heeft.

Succes en het komt goed hoor meid, schrijf maar lekker van je af, dat helpt heel erg goed!

Blond, wat klote! Volgens mij gebeurd dat iedere moeder/vader wel een keertje, dus voel je absoluut niet schuldig hoor! Ik hoop dat je de dokter te pakken krijgt en dat ze je gerust kan stellen!

Soep, vanwege de feestdagen was het ritme van die kleine een beetje zoek. Vandaar dat hij zo laat kwam. Vanaf gister weer geprobeerd die kleine terug te krijgen in z’n ritme.

Thuis niet zo gezellig? Komt dat door beider vermoeidheid? Goed over praten hè, het zijn pittige tijden!

Het zou trouwens wel fijn zijn als je lichaam weer wat mee zou geven, of niet! Ik hoop dat je in 2008 snel hersteld bent!

Hier heeft meneer vannacht niet meer door geslapen…. Hij kwam al om half drie!!!! Vriendlief is er ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Waarschijnlijk had hij gisteren te weinig eten gehad en we zijn hem weer op zijn oude ritme aan het brengen. Dat zal wel wat verwarrend hebben gevoeld. Ik hoop dat hij vanaf volgend jaar gaat doorslapen (leuk om nu te zeggen !).

De kleine begint heel heftig te huilen, dus ga ik nu even heen.

Mocht het niet meer lukken om vandaag hier langs te komen:

IEDEREEN EEN PRACHTIG, GEZOND EN VRUCHTBAAR 2008! GENIET VAN DE JAARWISSELING EN LEUK DAT WE ELKAAR IN 2008 IN LEVENDE LIJVEN GAAN ZIEN!

Liefs jules

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven