eFFFe forumvriendinnen

08-06-2007 19:38 7104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Luum, ook hier ga ik nog voor je op de knieen met mijn duizendmaal sorrie!!!!!!!!! Oh, ik voel me er echt een beetje rot onder, want het was echt niet de bedoeling om je te vergeten. Ik hoop dat je het mij vergeeft…

Plieno, het CB heeft de afgelopen 25 jaar de rijstebloem tip gegeven aan mensen, maar sinds kort doen ze dat niet meer. De mevrouw van het CB wist niet waarom, want het was volgens haar erg goed. Wij hebben het bij de drogist gekocht. Een lokale hierzo, dus ik denk dat Kruidvat of Etos het ook wel heeft. Het heet Nutrix Rijstebloem. Ik zal wel laten weten hoe het bevalt! Ik zou het inderdaad wel ff overleggen met je CB. Vooral na wat je gelezen hebt! De mevrouw vond het ook passen bij onze kleine, omdat hij al zo groot was en een goed gewicht had.

Maar die laatste voeding om half tien en die eerste om 4 uur klinken ook helemaal niet gek! Super. Misschien kun je nog wat spelen door de laatste richting elf uur, half twaalf te krijgen en die eerste dan ook zo’n anderhalf à twee uur te verplaatsen.

Jessel, allereerst super jammer dat je niet kunt!

Wat onwijs fijn dat die kleine zo goed slaapt bij jou! Bij jou zit er dus soms meer dan 8 uur tussen een voeding? Mag dat? Ik hoorde iets van max 8 uur, maar jij bent natuurlijk de kenner! Toen ik meneertje vanochtend ging “spenen” toen merkte ik dat hij eigenlijk pas om zeven uur echt honger kreeg. Misschien hebben we wel te snel toe gegeven met voeden. Zou dat kunnen? Nu gaat het misschien beter met die rijstebloem.

Jusa, ook de 22ste dus! Dat moet wel een magische datum gaan worden! Overwegen jullie trouwens om na deze poging IVF te gaan doen? Want hoe zit dat met de verzekering; wordt IUI onbeperkt verzekerd?

Beterschap, ik hoop dat je morgen fris op congres kunt!

Herah, wat klinkt jullie meisje goed zeg! En super fijn dat de kinderarts ook zo tevreden was. Ook al zo’n etertje! Hihi.

En wat heeft ze al lang doorgeslapen! Goed zeg, haar eerste doorslaapnacht is nu dus een feit! Ik hoop dat er velen zullen volgen en het liefst vanaf nu elke nacht!

Es, die van ons kan ook zo ontzettend zweten. Ik zit er aan te denken om in bed geen truitje meer aan te trekken en geen sokjes. Zeker nu we gaan inbakeren is een rompertje en een broekje wel voldoende denk ik. Ik zou als ik jou was gewoon wat proberen. Als hij te koud voelt, dan kun je altijd nog wat extra’s aantrekken.

Die kleine van ons slaapts ’s nachts altijd wel goed.

Beterschap!

Mimmie, hoe was het bij de dokter? Ik hoop dat ze iets kunnen geven tegen dat droog worden en scheuren. Lijkt mij niet fijn voor die kleine en ook niet voor jullie. Krabt ze ook?

Blond, you are misses applejuice and orangejuice! Die kleine van ons poept ook niet vaak, maar altijd wel veel in één keer. Ik zit er nu aan te denken om ’s nachts een luier van een maatje groter te kopen. Zat je erg onder?

Oja, die kleine was bij het CB 62 cm en 5790 gram! Weer lekker gegroeid dus!
Mooi gegroeid dus Jules! Altijd weer fijn om te weten toch?!

Geen idee eigenlijk hoe groot Kalissa is, is alweer een tijdje geleden dat ze gemeten is. En onze volgende afspraak op het cb is pas over 2 weken, voor de 2e vaccinaties. Wat later dan anders maar we zijn overgezet naar een ander bureau omdat mijn wijkverpleegkundige juist ook vrij is op mijn vaste vrije dag.

Volgens mij is Kalissa wat aan de kleine kant, of jullie hebben grote babies!

Ook lees ik hier dingen als dat sommige babies al bewust dingetjes proberen te pakken of geluiden nadoen, maar ook dat is hier nog niet echt aan de orde.

Ze is wel lekker aan het kletsen, en aan het kraaien van plezier, echt zo schattig! Elke dag wordt leuker, ik geniet er zo van!

Ja, ik zat behoorlijk onder door die poepbroek van haar, alles eigenlijk, blijkbaar had ze het ongelukje al in haar wipstoeltje, en heeft ze het afgemaakt op mijn schoot, en de bureaustoel. En als toegift werd ik lekker in mn nek gekotst... Heerlijk zo'n kind! Man wat een was brengt zo'n kleintje met zich mee!!
haha blond, vies zulke luiers he, ons meisje heeft laatst ook 4 dagen op rij gehad dat ze ontzettend relaxed zat in haar wipstoel en dan bij het er uit tillen is heel de boel nat van de doorgelekte poep. Nu letten we op elke " knal" en kijken dan maar direct wat het resultaat is.. scheelt heel wat doorgelekte luiers moet ik zeggen..

Bij de huisarts geweest en voor meisje niet zo leuk nieuws, ze heeft constitutioneel eczeem wat wil zeggen dat het erfelijk is qua anleg en ze er waarschijnlijk haar jeugd ( volgens de literatuur van de arts tot haar haar 13e) veel last van kan hebben, daarna neemt het vaak wat af en vanaf je 30e ben je er vaak helemaal vanaf.

Nu uit het zich vooral in haar gezicht en later zal dat meer verplaatsten naar benen, knieholtes, armen, elleboog etc.. wel zielig want voor een meisje is een huid toch wel extra belangrijk later.

Het kan door voeding erger worden dus de arts heeft nu al gezegd dat we met 6 maanden voorzichtig per soort groente en per soort fruit moeten gaan beginnen om te kijken of ze daar na meerdere dagen op reageert. ook moet ik nu ik aan het afbouwen ben met Bv kijken of het erger wordt met de toenemende hoeveelheid FV die ze krijgt. gelukkig gebruikte ik al de hypoallergene variant dus dat is sowieso iets beter.

En flink smeren met zalf die ik heb gekregen, Nu nog geen hormoonzalf gelukkig maar mocht het erger worden dan krijgen we dat wel.

Nou ja niet teveel in bad dus, dus maar alert blijven op de poepluiers

baal er wel van voor haar, is toch niet iets prettigs om te hebben, jeuk is echt vervelend!

jules, jou kleintje is zo klein niet meer zeg, leuk dat het zo goed gaat, Hoe waren de eerste prikken en hoe is de reactie nu? veel slapen of veel huilen?

ik ga mijn meisje voeden, tot later.
Mimmie wat sneu voor je kleine meid! Manlief heeft er hier ook last van dus wij zijn ook wat gespitster op plekjes op de huid. Tot nu toe hier geen plekjes gezien. Ik hoop dat de creme die je hebt gekregen snel helpt en dat je meid snel van de jeuk af is!

Blond, lekker he die spuitluiers... HIer hebben we ze ook heel regelmatig. Laatst toen kleine man lekker aan het uitbuiken was op mijn buik in ons bed dat ik net had verschoond... Verspilde moeite want alles zat onder, haha! Kon zelf ook meteen onder de douche!

Jules, flinke vent hoor die kleine van je! Lekker dat hij zo goed groeit en dat het zo goed gaat!

Vanmiddag naar de HA gerend. Eerder dan de afspraak in overleg met de HA omdat kleine man bijna in zijn hoestbui bleef hangen. Echt zo sneu, hij liep helemaal paars aan en kreeg bijna geen lucht. Dus ik in de badkamer met de hete kraan helemaal open de HA gebeld en ik kon gelukkig meteen komen. Daar aangekomen lag kleine man prinsheerlijk te tukken in de wagen. Helemaal nagekeken en gelukkig zijn zijn longetjes schoon. Het zou het RS virus kunnen zijn maar dat kon HA niet met zekerheid zeggen. We moeten hem in de gaten houden en bellen als het erger wordt of hij koorts krijgt. Ben me echt de pokke geschrokken vanmorgen! Heb echt ff zitten huilen bij de HA, die zal ook wel gedacht hebben... Nu ligt kleine man gelukkig weer lekker te tukken en zal zo wel weer willen eten.

Ga zelf ook ff wat te eten maken, mama heeft ook honger, haha!

Liefs Es
Ach mimmie, wat sneu voor je kleine meid! Ik hoop voor haar dat ze er zo min mogelijk last van heeft. Ik ken een kindje wat ook geen gluten enzo mocht vanwege exceem, hou haar maar goed in de gaten. Met die zalf kan je wel lekker contact maken, dat is dan weer fijn voor jullie allemaal.

Die van ons slaapt ook zo vast om 23 uur. We maken tegenwoordig meer lawaai dan eerst, ik wil dat ze helemaal wakker is. En met geduld gaat er dan meer in.

Blond: getsie, dat was dramatisch. Hier valt het allemaal mee met lekkage, laatst had ze een te grote luier aan (ja, dat kan dus ook) en zat het op haar buikje. Blegh. en stinken!!!! Heb jij ook weer lekker schone kleren aan?

Jules: die van jullie is goed gegroeid zeg. Lekker mannetje is dat. Wij hebben het ook gehad, dat we te snel toegaven aan de huiltjes. Laatst merkte ik dat ze nog lekker ging spelen en helemaal geen honger had. Zo hebben wij ook de nacht afgebouwd, ik stopte er altijd maar een fles in. Ze dronk hem wel helemaal leeg, ze moest een tijd groeien, maar nu hoeft dat dus niet meer. Ja, ze moet wel groeien natuurlijk, maar op 5 voedingen gaat dat prima.

Nu ligt ze in de nacht te murmelen en te jammeren. Vannacht heb ik haar dekentje weer lekker strak gedaan en ze tukte zo verder. Misschien kan je met je kleine man ook eens kijken of hij gewoon wakker en nog geen honger heeft.

Jessel, balen dat je niet kunt zeg! Volgende keer wel hoor!

Es: jij een kleine blafferd in huis. Kan vast geen kwaad, maar dubbel checken is beter natuurlijk! Hier wat zweetvoetjes in de slaapzak als ik haar in de ochtend oppak. Als ik haar gezichtje heb gewassen neem ik meteen de voetjes even mee. En ze mag van mij nu wat vaker in bad, huidje is helemaal goed, dus dat kan. Fijn dat de bv zo goed gaat, ben jij nou nog de enige die langer voedt? Maf, een half jaar verlof zou voor sommigen beter zijn, met hun banen. Hoe ga jij dat straks doen?

Herah, bij jou dus progressie in het slapen, hoera!

Dok: het wordt spannend voor jullie, kunnen we binnenkort weer op de tribune.

Wolfje heeft zich sinds half november niet meer gemeld, op gmail staat de 3d echo nog. Heeft iemand ergens een e-mailadres van haar, of hebben we alleen het huisadres? Ik maak me een beetje zorgen, al een tijdje. Ze was er best heel vaak. Maar misschien is ze net als Yasmine er even uit?

Hier een rare week (zie gmail). Bovenop alles heb ik gisteren een stukje van Kleine Soeps duim geknipt bij het nagels knippen, heb ik een kras op de bumper van de auto gemaakt en gaat Kleine Soep morgen voor het eerst naar het kdv om te wennen. Een ochtend en ik ga meteen winkelen! Dan gaat de tijd lekker snel voorbij. Ik heb niet op iedereen gereageerd, maar dat komt de volgende keer wel.
He, Es, we beginnen met dezelfde zin, hihi!
RS-virus heerst wel, maar hou je hem goed in de gaten? Ik zou gek worden als Kleine Soep zo moest hoesten, word ik al als ze zich verslikt!
O, nog wat: hier ook een beetje een afgeplat hoofdje aan een kant, maar de voorkeur is alweer weg, na goed trainen. Nu gaan we opletten of ze niet de andere kant als voorkeur gaat ontwikkelen. Met dat hoofdje hoeven trouwens verder niets, bij het CB gaven ze aan dat het maar een heel klein beetje platter wordt.

Worden jullie baby's ook kaal? Bij ons niet alleen de achterkant, maar ook de zijkanten en zelfs bovenop. En daar heb ik nog zo mijn best op gedaan, op die haartjes....
Jules, wij doen inbakeren alleen in de romper en dan nog vind ik hem vrij warm. Dit was het advies wat wij kregen, in elk geval geen mutsje (maar dat doe je neem ik aan al een tijdje niet meer).

Soep, hier een kaal plekje op het achterhoofd en daar zaten nou net de lange haartjes. En een stukje van de duim geknipt klinkt erg eng, valt het mee?

Onze kleine heeft veel haaltjes aan zijn nagels, maar ik durf niet echt te knippen, vijl een beetje, maar het blijft scherp. Die nageltjes zijn nog zo slap dat vijlen niet echt goed lukt.

Mimmie, wat rot die eczeem. Sterkte er mee, ik hoop dat de jeuk snel weg is!

Es, ik hoop dat het hoesten snel beter gaat.

Ik ga er vandoor. Groetjes!

PS: voor de statistieken nog even het volgende:eindelijk een echte geslaagde poging gehad na wat eerdere halve/pijnlijke pogingen. Gelukkig!
Jules: komt helemaal goed met de wegwerpspulletjes en de servetten!

Es + zoon en KQ: snel opknappen hoor; dan zijn jullie weer helemaal fit voor de meeting!

Mimmi: vervelend van dat eczeem! Kan me voorstellen dat je voor je dochter graag een glanzend gezond huidje wilt. Heb je enig idee of het een bescheiden vorm van eczeem is of juist een heftige? Hoop zo het eerste.

Jusa: Vervelend dat jullie nu al aan ivf moeten denken; klinkt toch echt als heel heftig. Hoop dat je je zinnen een beetje kunt verzetten tussen de pogingen door. Blijft een hele heftige tijd voor jullie met hoop ik snel een rake poging!

Dok: B-day komt voor jou ook dichtbij nu! Spannend hoor!

Plieno: Vervelend hè dat we niks meer van wolfje vernomen hebben. Ik meende dat ze destijds een topic geopend heeft over bevallen in Frankrijk. Kunnen we die nog vinden op de viva-site??? Misschien is ze daar wel fanatiek gaan schrijven (hoop met je mee dat het dat is en niet iets ergs).

Kindje Klaver wil ook meedoen met het forum, want laat van zich voelen nu ik hier zo zit met de laptop op schoot! Buikje is nog steeds niet luid en duidelijk aanwezig, maar bolt wel steeds een beetje meer. Broeken kunnen nog steeds dicht. Wanneer iemand van jullie nog leuke outfits in de aanbieding heeft in maat M 38/40 dan houd ik mij aanbevolen (modeshow bij de meeting)!

groetjes Klaver
Heb het topic van Wolfje gevonden: Bevallen in het buitenland (Frankrijk-ervaringen?)

Hier is in oktober voor het laatst gereageerd!

Waar o waar is ons Wolfje nu?
Plieno: Het adres van Wolfje staat wel op de gmail. Je zou haar namens ons allen een kaartje kunnen sturen onder het motto 'we waren zoooo benieuwd hoe het met je gaat!' of is dat opdringerig?
Klaver, ik heb nog wel wat dingen die je wel mag lenen hoor! Is allemaal maatje 38-40 of medium-large. Zal wel wat meenemen bij de meeting. Help me er wel aan herineren want ik heb een geheugen als een zeef! Lijkt me niet opdringerig om Wolfje een kaartje te sturen namens ons allen. Ze heeft hier zo veel meegeschreven en meegeleefd dat we nu allemaal hopen dat alles goed met haar en miniwolfje gaat!
Es en Klaver, daar heb ik ook al aan gedacht. Tijdens de meeting maar doen dan?
Hallootjes,

Ik vind het ook sneu voor meisje mimmie. Ik hoop echt dat ze een lichte vorm van exceem heeft. Moet ze ervan huilen of dat niet? Is die creme die je hebt verlichtend of haalt die de jeuk helemaal weg? Je kunt verder weinig doen of niet?

Soep, ook hier kale plekken op koppie. Hij heeft veel minder haar als bij de geboorte zo lijkt het. Komt vast wel terug toch? Nageltjes knip ik ook maar je moet inderdaad verdraaid goed uitkijken wat je nu precies wegknipt. Als je al het geluk hebt dat ze eindelijk die beweeglijke vingertjes eens stilhouden.

Jammer Jessel dat je er niet bij bent. Volgende keer!

Es, sterkte met je mannetje. RS virus heerst inderdaad. Ken iemand die het met kindje heeft gehad, hou 'm maar goed in de gaten.

Ik hou het verder eventjes kort, een drukke dag gehad vandaag. Voor het eest naar mijn werk. Is niet echt in de buurt dus vandaar nu pas. Heel leuk alle collega's te zien. 't Was wel een hele onderneming hoor. Nog maar net op tijd terug voor zijn hapje. Nog een laatste dingetje: zijn jullie al een beetje over vakantie aan het nadenken?

Sleep well!
Goedemorgen! Hier had een jongedame al vroeg trek, dus zit ik hier nu maar terwijl ze in de box ligt te spelen.

Yasmine, wij hebben al aan vakantie gedacht, alleen willen we dit jaar verhuizen, dus ver weg zit er denk ik niet in. Mijn vriend en ik hebben een soort traditie om in het voorjaar naar een huisje in Nederland te gaan en dat wil ik dit jaar met Kleine Soep ook doen. Alles voorhanden in zo'n huisje en er toch even uit.

Waar heb jij Daniel gelaten toen je ging werken? Hoeveel dagen ga je werken?

Die haartjes komen uiteindelijk wel terug, ik zie bij Kleine Soep wat minihaartjes, maar ik ben heel lang kaal geweest als baby, niks staartjes voor mij.

Tsja, die vinger, ik knipte met een nagelknippertje, gaat veel beter dan een schaartje. Maar bij de laatste vinger deed ik het knippertje wat te ver op haar duim. Knip en bloeden en huilen, het arme meisje. Gelukkig was het snel weer over en ze heeft nu haar eerste pleister gehad.

Hm, ze is weer in slaap aan het sukkelen, misschien ga ik nog even liggen. En straks voor het eerst naar het kdv!
Soepie, de kleine is meegeweest naar mijn werk. Die zet ik in de box naast mijn bureau ha ha. Nee hoor, ik begin pas in februari. Ben alleen eventjes gedag wezen zeggen. Gelukkig nog héél lang vrij! Heb liedje van Herman van Veen 'Ik ben vandaag zo vrolijk" opgezet, succes verzekerd! (wel actief meebleren natuurlijk
Meiden die BV hebben afgebouwd/aan het afbouwen zijn: is bij jullie vraag en aanbod steeds redelijk op elkaar afgestemd? Hier vind ik dat lastig. 2 nachten stuwing gehad en afgelopen nacht kwam hij weer eens 2 keer en was ik leeg.

Mijn productie holt dus nu achteruit en kan 2 nachtvoedingen kort na elkaar niet aan. Ik heb KV bij gegeven. Maar dat is dus wel dubbel werk...

Yasmine, leuk dat je weer even op je werk hebt gekeken. Ga ik begin februari ook doen denk ik.

Klaver, leuk dat je de kleine zo goed voelt nu! En die buik komt vanzelf.

Bri, ik duim voor je! Heb je al nieuws?

Mannetje roept, tot later.
Hallo allemaal!

Hier een lekker utgeslapen Blond! Lekker tot half 12 kunnen slapen, en ik begin me haast zorgen te maken om Kalissa, ze slaapt nog steeds! En dat nadat ze ook nog eens een hele nacht heelft geslapen. Van 2200 tot half 7! Lekker hoor!

Mimmie: Jee, dat is k*t zeg, die eczeem! Lijkt erop wat ik ook heb gehad toen ik nog klein was. Ben er gelukkig overheen gegroeid maar toen ik het had was het echt vreselijk. Had het volgens mij niet zo jong, maar het lijkt er erg op. Het zat vooral in de armholtes en op slechte dagen in mn gezicht, vurig rode plekken die enorm jeukten. Moest er 2 x per week voor naar de kinderarts, onder een hoogtezon en kreeg er een speciaal dieet voor. Alles moest biologisch, geen kleurstoffen, geen melkproducten, wat ik nog het ergste vond, geen snoep!! Speciale zeep, was zo'n beetje overal allergisch voor. Ging gelukkig nog voor het eind van de basisschool weg. Heel veel succes ermee.

Es: Dat was schrikken zeg, zo'n hoestaanval! Maak je niet druk om wat de HA van je denkt, het is niet meer dan normaal dan dat je je vreselijke zorgen maakt om je baby, toch?

Ik zat er vorige week ook panisch te zijn hoewel er niks aan de hand bleek te zijn nadat ze van de bank was afgevallen. (De assistente kwam ik een paar dagen geleden nog tegen, ze herkende me en vroeg hoe het met Kalissa was...zegt al genoeg hoe ik daar zat hihi aangezien ik geen bekend gezicht ben bij de HA, gelukkig niet!)

Soep: Allereerst nog veel sterkte meis!

Ook mijn vriend heeft in Kalissa's vinger geknipt. Niet heel heftig ofzo, ze hoefe niet te huilen, maar het bloedde wel. Nee, het zat haar die tijd niet mee, wasde dag nadat ze van de bank viel...

Ook worden hier de haartjes wat minder, grote kale plek achterop en het lijkt erop dat die langere haartjes ook wat minder worden. En ze had al zo'n leuk kapsel...Haar langere haar begon pas op het midden van haar hoofd!

Plieno: Joepie!!! Poging helemaal geslaagd dus! Fijn voor jullie, daar kun je na zo'n tijd best aan toe zijn he?!

Kan bijna niet afwachten tot ik weer aan de pil ben, heb zo'n hekel aan die condooms... Aan de andere kant, heb wel weer gelezen dat door de pil mijn zwangerschapsmasker erger kan worden. Pfff, afweging tussen pigmentvlekken of puistjes. Nee, heb nooit geluk gehad met mijn huid helaas!

Yasmine: Nee, hebben het nog niet over vakantie gehad. Geen idee wat we met zo'n kleintje moeten doen. Zijn beide niet van het kamperen, nog nooit naar center parcs geweest en een vliegvakantie...weet niet. Maar moet zeggen dat we zoiets altijd last minute beslissen. Boeken meestal pas een week van te voren een vakantie, zijn namelijk nogal wispelturig.

Luum: Hoe is het met jou?

Nou, ikga maar even boven kijken, het is nog steeds stil! (het is ook nooit goed, slaapt ze eens een keer lang dan vraag ik me meteen af of het allemaal nog goed gaat!)
hallo allemaal!

hier weer even een berichtje uit het zuiden des lands!

Met ons alles goed... maar inderdaad... waar is wolfje?

Nog een tip om niet in vingertjes e/o teentjes te knippen omdat die friemels te veel friemelen: gebruik een nagelknippertje en geen schaartje en knip als ze slapen.... tip van mijn kraamverzorgende en ik moet zeggen dat het goed werkt.

Net zoals dat je moet knippen bij daglicht!!

Luuk had vandaag een geweldige dag, en gisteren ook al. Hij had dan ook wel wat goed te maken na die regeldag van eergisteren.. ik werd er echt niet goed van (en mama's tieties ook niet...)

ik ga koffie zetten, de buren komen op visite

jessel
Meeeeeennnn wat een dag!!! ff heeel erg ego hoor, sorry.

Gisteravond naar mijn schoonvader vertrokken ivm verjaardag. Kleine man was een stuk beter dan 's middags dus toch maar gegaan. Vanmorgen kreeg kleine man weer een enorme hoestbui waar hij bijna in bleef en hebben de huisarts hier in het dorp gebeld en konden we meteen komen. Ze heeft kleine man helemaal nagekeken en vertrouwde het toch niet helemaal. Waarschijnlijk toch RS virus. Dus doorgestuurd naar het ziekenhuis in Winschoten om te laten checken door de kinderarts. Huisarts verwachtte dat we wel zouden moeten blijven ter observatie omdat kleine man beetje suffe indruk maakte. Dik schrikken dus. 'S middags naar de kinderarts waar gelukkig bleek dat het wel goed ging met kleine man. Wel moeten we vrijdag terug naar de kinderarts of huisarts in Utrecht om hem te laten controleren en we moeten eerder komen als het minder wordt of we het niet vertouwen. Maandag mogen we in ieder geval niet laten enten van de kinderarts omdat dat iets teveel is voor kleine man. Beter dat we dat even uitstellen totdat de kleine weer helemaal beter is. Ben nu volledig aan het kolven omdat drinken uit de borst kleine man heel veel kracht kost en drinken uit de fles hem makkelijker af gaat.

Ben nu kapot maar er komt nog visite zometeen. Nou ja ga wel lekker op tijd naar bed.

Tot later!

Liefs Es
Jessel, dat nagelknippertje had ik, maar haar vingertje was blijkbaar zo dun, dat het tussen de 2 deeltjes kwam..... Als ze slapen, heeeeel goed idee, dat is iets voor de volgende keer.

O, arme kleine Es. Klinkt allemaal niet zo best. Heel veel sterkte met al dit gedoe, hopelijk is alles snel weer voorbij!

Even snel kdv: is prima gegaan, hoefde niet te huilen, heb me wel suf gewinkeld om de tijd te doden. Ze was omringd door andere kindjes en baby's en had het prima naar haar zin. Begon zelfs te huilen toen ik haar uit de wipper haalde om haar weer mee te nemen, hihi. Morgenmiddag mag ze weer, gelukkig heb ik dan ook veel te doen. En ik weet dat ze in goede handen is daarzo. Uit logeren bij mijn schoonouders vind ik nog wel eng, maar als we dat een keer gehad hebben, dan is er ook niets meer aan de hand.

Nu met lief op de bank!
Jemig Es, dat is schrikken! Wat goed dat jullie meteen bij de arts terecht konden. Gelukkig hoefde hij niet te blijven in het ziekenhuis! Wat sneu voor dat kleine mannetje! Heel veel beterschap met hem! :knuffel:

Kus van Blond
Oh ja Soep, dat is waar ook, Kleine Soep ging vandaag naar het kdv!!!!!

Top dat het zo goed ging daar! En met winkelen kan je de tijd goed doden (je bankrekening ook )
Blond, volgens mij groeien kindjes ook echt met fases. Ik heb ooit eens ergens gehoord dat alle kinderen met vier jaar pas echt op hetzelfde niveau zijn. Verder groeien ze allemaal in andere fases. De één is wat sneller in het een, de ander in het ander.

Mimmie, wat onwijs sneu voor je kleintje! Ik hoop dat deze zalf helpt en dat ze er niet te veel last van gaat krijgen. Ik heb het zelf ook gehad op binnenkant ellebogen. Van die ovale plekken die wat op de huid leken te liggen. Eigenlijk heb ik dat nooit meer gehad sinds mijn 14 ofzo (weet ik niet precies). Dus misschien gaat het bij jouw meissie ook meevallen!

Es, wat zul jij geschrokken zijn! Jemig! Zou ook meteen naar de HA zijn gegaan. Goed gedaan hoor en beter een keer te veel dan te weinig. Kan me voorstellen dat je ff hebt moeten uithuilen. Soms kun je zo erg van iets schrikken, dat je er gewoon pas later echt op reageerd…

Soep, hoe was het op het KDV? En heb je lekker kunnen winkelen? Even de ellende van deze week vergeten? Je hebt het nogal voor je kiezen gehad zeg. Ik hoop dat je na de begrafenis wat tot rust kunt komen. Hoe is het trouwens met de vinger van die kleine meid?

Onze kleine heeft trouwens zo’n draaicirkel op zijn achterhoofd, die is helemaal kaal.

Plieno, jullie gebruiken echte inbaker doeken hè? Welke gebruiken jullie en tot wanneer kun je die gebruiken?

Joepie dat de poging gelukt is! Volgens mij kunnen we het allemaal nog!

Klaver, als ik nog iets tegen kom in die maat, dan neem ik het voor je mee! Ben namelijk van plan om een dezer dagen mijn kast eens flink uit te mesten. Moet wel zeggen dat ik dit voornemen al sinds oktober heb…

Leuk dat die kleine nu al mee forummed!

Yasmine, leuk dat je naar je werk bent geweest. Het is toch wel fijn om alvast wat contact te hebben. Ik ben er laatst ook geweest, maar zonder die kleine. Binnenkort ga ik het eens met de kleine proberen. Gelukkig hoef ik ook nog lang niet te werken, al hoewel ik het wel onwijs snel vind gaan.

Wij zitten er over te denken om binnenkort naar een huisje te gaan. Ergens in januari of februari. Nog tips?

Soep, waar gaan jullie altijd op vakantie in een huisje? Wij willen binnenkort ook gaan, maar weten niet goed waar heen.

Blond, heerlijk om lekker uitgerust te zijn! Lekker van genieten!

Jessel en Blond, een vraag aan jullie: is vliegen slecht voor de oren van een baby?

Jessel, goeie tip! Ennuh… fijn dat het weer beter loopt! Hoeveel regeldagen krijgen die kleintjes nog? En krijgen ze die ook met flesvoeding? Heb namelijk wel het idee dat die kleine van ons soms echt een regeldag heeft. Eigenlijk is het meer een regelweek…

Jee Es wat schrikken! Goed dat er zo snel gereageerd werd, ondanks dat het niet je eigen dokter is. Geef die kleine maar een dikke knuffel en rust allemaal goed uit!

De kleine heeft het eigenlijk best wel goed gedaan op de vaccinatie. Hij is wat huilerig geweest en hij heeft veel geslapen, maar niet extreem. Vandaag nog een beetje last, maar hij ligt wel lekker te tukken. Dat inbakeren heeft hem echt rust gegeven. Eigenlijk hadden we daar veel eerder mee moeten beginnen. Die kleine heeft vannacht gewoon 7,5 uur geslapen op 90 cc!!!! Dat was wel inclusief het schepje rijstebloem. Ik weet dus niet of het lag aan de oververmoeidheid die hij nu echt kon uitslapen door het inbakeren, de rijstebloem of de vaccinatie. Ik hoop dat hij vannacht weer zo lekker tukt!

Onze kleine heeft nogal de neiging om in de “banaan-houding” te gaan liggen. Herkennen jullie dat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven