Eicel

27-06-2012 21:10 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag heb ik de meidsche keuring gehad voor eicel donatie.

Een vriendin van mij heeft te horen gekregen geen kindjes te kunnen krijgen. Ze is zelf nog erg jong.

De keuze om dit te doen heb ik bewust gemaakt, ik heb zelf erg lang de angst gehad geen kindje te kunnen krijgen en daar was ineens mijn baby.

Ik zie op tegen bepaalde ingrepen, kleinzerig ben ik niet maar pfoe als ik hoor wat ze moeten doen word ik wel een beetje eng.

Maar ik wil niet afhaken alleen daarom. Over een paar weken krijgen we de psycholoog. Mijn vriend moet ook mee.

In mijn omgeving weten alleen hij & mijn vader er. Beiden staan ze er compleet achter. Dat ik het niet aan mijn zussen of beste vriendinnen vertel is omdat ik niet beinvloed wil worden door hun mening.

En voor degene die nu zullen antwoorden "Hier krijg je ook verschillende meningen' is mijn antwoord: Dat is anders, hun staan dichtbij me.

Ik moet zeggen dat ik dit traject spannend en eng vind maar het met veel liefde doe voor hen.

Zijn er meiden die dit ook gedaan hebben???
Nee, maar ik lees graag mee.
Geen ervaring, maar mooi dat je dit voor je vriendin wilt doen!
Ga in therapie!
wat knap en dapper dat je dit doet!!!

heel veel succes de komende periode voor jou en je vriendin!
Jeetje wat dapper dat je dit doet. Wat ongelooflijk lief vzn je!

Ik wil je veel succes wensen tijdens deze bijzondere periode. Ik denk dat de behandeling voor jou te vergelijken is met een ivf traject en dat valt reuze mee is mijn ervaring. Ik hoop dat het jullie lukt en dat er een mooi resultaat uit voortkomt!
Wat mooi dat je dit doet. Succes met de behandeling en ik hoop dat je vriendin over een poos een kindje in de armen mag sluiten.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik vind het mooi dat je dit traject in gaat voor je vriendin. Heel veel succes en sterkte!
Ik denk er ook wel eens over na. Beste vriendinnetje kan niet zwanger worden. Twijfel zelf nog over een derde kindje. Dat eerst maar zien. Mijn vriend zal niet staan te springen. Hij vond mij zwanger en nazwangerend niet even makelijk.

Vind jou dapper en lief voor je vriendin. Ben beneuwd naar je ervaringen.
Hoi, wat super mooi dat je dit doet! Hier geen ervaringen met eicel donatie, maar in mijn omgeving ken ik wel mensen die een zaaddonor hadden. (dit is natuurlijk wel iets makkelijker te verkrijgen) in ieder geval was het het mooiste kado wat ze hadden kunnen krijgen! Dat ga jij ook geven, wauw! Sterkte en succes met het hele proces en hopelijk houd je ons op de hoogte.
Wat mooi van je dat je dit doet voor iemand!

Ik zou je de tip willen geven om eens op freya.nl te kijen. Daar is een besloten forum speciaal voor eicel donoren.

Ik heb wel ervaring met een eicelpunctie, het is niet leuk (nou ja, de eerste punctie vond ik een makkie, geen pijn, geen napijn (terwijl er 19 eicellen geoogst zijn), de tweede punctie was niet leuk, maar het is maar heel kort, en zo voorbij.
Belle, je hoeft voor eiceldonatie toch niet zwanger te worden?
Ga in therapie!
Sorry meiden even druk gehad.

Nee ik hoef niet zelf zwanger te worden.

De meische keuring is goed gegaan in september hebben we een gesprek met de psycholoog.

Enige is dat ik al tijdje met alle anticonceptie dus was gestopt. Vriend en ik zijn heel voorzichtig en altijd condooms.

Kwam ik er maandag achter zelf zwanger te zijn maar vandaag een miskraam. Ondanks dat ik zelf ooit nog wel een 2e wil maar niet nu. De timing voor ons is gewoon nog niet goed en wil vollop nog genieten van mijn eigen peuter, moest ik toch huilen.

Het is wel een extra bevestiging dat ik dit wil doen voor hen. Ik had nu al verdriet laat staan wat hun voelen. Maar een kleine angst dat de ik/we de psycholoog niet doorstaan is er. Ik ga niet liegen over wat ik voel ondanks dat ik hen wil helpen. Is dit raar?
O, ik feliciteer je net in t andere topic. Lees ik hier over je miskraam. Sorry.
En nee, het is niet raar.
Is het als je een eicel doneert niet de bedoeling dat je eigen gezin compleet is?
@ Missy_Acy: Nee t is even raar haha maar ben er al weer wat koeler onder nu. '

@Miffy: Hebben ze liever wel maar het hoeft niet. Ligt gewoon aan hoe je er zelf verder in staat en wat de psych zegt over jou en hoe je erover denkt/instaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven