Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd

Hieperdepiep! Thijmen is jarig! Van harte menneke en mama, papa en Jasmijn natuurlijk ook!

Ringel, hoe is het afgelopen met jullie ruzie?

Lief en ik kunnen ook knallen hoor, dan gaat de een ook even het huis uit, even afkoelen. Wij zijn beiden nogal eigenwijs en koppig, maar ook elkaars beste vrienden, dus komt altijd wel weer goed! Hoop dat jullie het ook bijgepraat hebben, of nog beter.....

Pebbs, mooi rapport hoor. Je zult wel trots zijn! Mats begint zich nu een beetje te intereseren voor cijfers en letters. En vragen, hij vraagt zich de hele dag de gekste dingen af; hoe de vaatwasser werkt, waarom we geen banaan geven aan de vogels in de tuin, wat er in het hoofd van een duplopoppetje zit...zucht....papa en mama weten niet op alles een passend antwoord....maar een lol hebben we er wel om!
ben ik nou echt Thijmens verjaardag vergeten?

Dan bij deze nog een heel dikke felicitatie!

Lief en ik zijn weer oke.....zijn gisteren naar de Makro geweest (Grooooooot in het kwadraat) daarna gegeten bij de Ikea en een matras voor Jongste gehaald (nieuw 80 euro, maar we hebben dezelfde in de koopjeshoek gevonden voor de helft! Tsjakkaaaaa)

laat thuis en ik ga vandaag naar de open dag van de zorg. Lief gaat met de meisjes naar een verjaardag.
ik ben gisteren ook niet langs geweest voor Thijmen. Gefeliciteerd met je zoon mmoi. Wat een bink heb je al.

Ruzie hebben lief en ik niet vaak. Ik heb vaker ruzie dan hij zeg maar. Toevallig hadden we daarnet wat gedoe. Ik vind dat hij te soft is met Roan. Hoevaak op een dag hij wel niet zegt "Roan lieverd, wil je dit en dit niet doen", "Roan lieverd, ik wil dat je daarmee stopt". Wanneer Roan een grens krijgt, kan hij daar nog weleens heel dramatisch om doen. Huilen, schreeuwen, Ik ben daar niet echt gevoelig voor. In de woonkamer doe je gezellig, en wil je drama schoppen, dan ga je maar uit mijn zicht. Hoppa, wegwezen. Lief wil er nog wel in meegaan, met als gevolg dat ik vaak de boeman ben thuis. Roan is vandaag prikkelbaar. Is hij altijd als hij ziek is geweest, maar hij luistert dus heel slecht. Was het vanmiddag op een gegeven moment zo zat, dat ik voor hem ben gaan zitten, en heb gezegd dat hij nu mag kiezen. Of luisteren, of de hele middag op de gang. Huilen, schreeuwen dus ik heb hem op de gang gezet en ben in de negeerstand gegaan. Uiteindelijk kwam hij rustig de kamer in, zei dat hij ging luisteren en is naar buiten gegaan. Ik had het toen wel even gehad met dat ik altijd degene moet zijn die strak is. Het voelt soms een beetje als de omgekeerde wereld. Vaak hoor je toch dat de man de strenge is, en de vrouw de softere. Nou, dat is bij ons niet zo. Benieuwd hoe hij zo thuis komt, want hij is even naar de bouwmarkt gegaan nadat ik hem voor de voeten gegooid heb dat ik wil dat hij er wat meer staat zodat ik niet altijd de boeman ben.
Hallo lieve meiden,

Dank voor de felicitaties. We hebben een heerlijke dag gehad. Thijmen was echt op en top jarig. Hij genoot met volle teugen van de aandacht en de cadeautjes. En men, wat heeft hij weer veel gekregen. Waar gaan we het allemaal laten!?!? We hadden een Elmo taart en dat vond hij ook superleuk, met een miniversie voor hemzelf die hij voor een groot deel opgegeten heeft. We hadden 's morgens en 's middags ong. evenveel mensen, lekker verdeeld dus. We hebben genoten.

Gisteren was het een volle drukke dag, vandaar dat ik niet langs ben geweest. Jasmijn is gewoon naar school gegaan en naar ballet. Tussendoor even buiten gespeeld en tv gekeken om te 'rusten'. Man was thuis en heeft wat gepoetst en de ramen gezeemd; ik heb met Thijm de verjaardagsboodschappen in huis gehaald. Heerlijk geregeld allemaal en aan het eind van de middag zijn we in de pannenkoekentent gaan eten. Was een heerlijke relaxte dag. 's Avonds werd de taart gebracht (had zusje van mijn vriendin gemaakt) en hebben we Xfactor gekeken.

Thijmen is de laatste tijd een beetje bezig met zindelijk worden. Hij geeft af en toe aan dat hij moet plassen en doet dat dan op de wc. Ik vind het nog wel lastig want heel vaak als ik hem er op zet plast hij er overheen....hihi. Ik vind het wel een beetje raar dat ik dan z'n piemeltje naar beneden sta te duwen, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders op moet lossen. Hij is zelf druk bezig met de bril vasthouden anders kiept hij in het toilet. Nog tips van de jongensmoeders?!!?

@Mirjam: Wij hebben ook wel eens knallende ruzie. Heel weinig, maar het komt voor. Dan praten we een poos niet tegen elkaar totdat één toegeeft en sorry zegt. Meestal ik, want ik heb dan ook de rotste dingen geroepen

@Krokus: Heel herkenbaar. Ik ben ook altijd de boevrouw hier. Pak Jasmijn veel strenger aan. Maar ik ben er dan ook vaker dan hij dus ik moet het ook vaker doen.

@Annie: Wat een leuke vragen krijgen jullie zeg. Schrijf je ze op voor later?!?

@Babba: Hoe gaat het met je. En hoe was de film? Ik wil hem ook heel graag nog zien, heb het boek ook gelezen. Toevallig vandaag mijn buurman gevraagd, die downloadt altijd films. Vanavond zei hij door het raam dat hij al stond de branden Dus binnenkort hier ook kijken, ben benieuwd!

@Ris: Jasmijn krijgt ook geen rapport nog, helaas eigenlijk, want ik ben wel nieuwsgierig. De juf komt wel vrijdag op huisbezoek om de Pravoo te bespreken, ik ben wel benieuwd. Ik neem aan dat het wel goed gaat maar toch durf ik er niet helemaal op te hopen Jullie nog ideeën wat ik zou kunnen vragen. Ik wil vragen naar haar gedrag in de klas natuurlijk, en of het een leuke klas is in haar ogen.

@Pebbles: Ik hoop idd voor je dat je een Thijmen krijgt. Het is echt zo'n lief ventje en zo gemakkelijk ook. Het is heerlijk genieten met hem. Ik had nooit gedacht dat ik zo'n lief kind kon voortbrengen Hoewel hij nu steeds losser komt en ook voor zijn eigen mening meer opkomt, is hij nog erg op mij gericht, en dat is natuurlijk genieten, zo'n heerlijke knuffelkont.

@Ringel: Leuk, de Makro en Ikea. Wel druk zeker, op zaterdag?

Wij hebben vanavond nog vrienden op visite, hoewel ze er nog niet zijn. We gaan kijken naar een vakantie voor van de zomer. Met andere vrienden willen we nog in mei weg, dus dat is gezellig allemaal!

Binnenkort meeten... vind je het idee van een weekend in huisjes met onze 2 gezinnen een optie Pebbs? En dan een ochtend/middag/allebei meeten?

Goed, ik ga koffie zetten!
Nu ik het zo nalees gebruik ik wel heel vaak Sorry maar dat is de enige smiley die ik uit mijn hoofd weet En hij past heel vaak ergens bij!

En nu ik het zo lees lijkt het net of ik Jasmijn helemaal niet lief vind, maar dat is zeker niet zo hoor! Dat is ook een topper, alleen zo'n ander kind dan d'r broertje. Veel aanweziger en drukker en wil altijd haar eigen zin doen enzo. Thijmen is veel inschikkelijker en geeft veel sneller toe. Maar Jasmijn was vandaag ook erg lief, genoot van de verjaardag van haar broertje zonder jaloezie, ik was ook echt trots op haar!!! Ze had haar nieuwe kleertjes aan en dan ziet ze er zo schattig uit, echt leuk.
@mmoi, lekker verwend kereltje had je gisteren dus. En je liefde voor Jasmijn is duidelijk te lezen hoor. Ik snap wel wat je bedoelt. Heb hetzelfde met Roan en Jesper. Met Jesper gaat het gewoon een stuk makkelijker dan met ROan. Met anderen praat ik nooit over problemen rondom Jesper, wel over Roan. Terwijl mijn liefde voor mijn kinderen even groot is.

Vandaag zo sneu. Roan was dwars. Gisteren ook al. Nu zat hij vanavond aan tafel te klagen over billenpijn. Ging lief eens kijken, had hij allemaal poep aan zijn billen. We zijn eens gaan rekenen wanneer hij voor het laatst had gepoept, kwamen we niet verder dan dat het gisteren en vandaag in elk geval niet gebeurt was. Na het eten kon hij toch naar het toilet en laat ik het er maar op houden dat ik snap dat hij vandaag en gisteren klierig was. Hij was gewoon helemaal verstopt. 10 minuten later poepte hij nog een keer in zijn broek. Echt sneu.
HOERAAAAAA het is lente!!!!!

OH echt wel! En heerlijk dat ik 't vind!
Jahaaaaaah, lente!!!! I like it!

Och Krokus, wat sneu voor Roan. Heb je enig idee waar het door komt? Sverre heeft er ook best vaak last van. Die poept zo ook soms een dag niet.....terwijl hij toch echt hetzelfde eet als Mats. Maar ik ben zelf ook niet zo'n makkelijke. Nu ook weer aan de lijnzaad en zo...

Sverre had ook weer wat vandaag. Was er een glazenwasser op het KDV. die had zijn emmer op de grond staan. Dacht Sverre er even lekker in te kunnen zwemmen (hij roept ook echt iedere dag dat hij wil zwemmen) en stapt zo die emmer in. Alles nat natuurlijk...gek figuur!
@annie, zat ik laatst ook al aan te denken. Hoe gaat het nu op de creche met Sverre? Misschien komt het bij Roan doordat hij vorige week ziek is geweest. Ook hadden we 3 dagen achter elkaar niet goed gegeten. Hij klaagt trouwens vaker over billenpijn en hij moet dan vervolgens naar het toilet.

En inderdaad lente. Heerlijk hoor.
Hmmm, rustig hier, hahaha

Krook, met Sverre gaat het weer goed op het KDV. Sinds Mats weg is, heeft hij meer rust. Tis en blijft een haantje, tja, dat is nu eenmaal zijn karakter.

Vanavond lekker dansen, heb er zin in. Wel een drukke week. Gisteren en morgen is lief weg, donderdag ben ik weer weg en vrijdag is lief ook niet thuis...moeten we zaterdag maar weer even kennis maken, hahaha
Nou, zeker rustig hier! Wat een heerlijk weer de afgelopen twee dagen, helaas moest ik werken, dus ik hoop dat er nog meer in het verschiet ligt voor de rest van de week. Morgen naar de tandarts en verder een rustige dag. Moet een gaatje laten vullen helaas.

@Annie: Drukdruk bij jullie dus. Hier ook nog steeds wel. Vanavond is lief ook weer klussen bij zijn ouders. Morgen komt hij erg laat uit zijn werk. Tja, ik ben het inmiddels gewend, vrij t/m zo zijn voor ons!

Ik ga zo de film 'Haar naam was Sarah' kijken, ben benieuwd!
De lente heeft wel echt het goede weer meegenomen!

Ik heb ook de afgelopen 2 dagen gewerkt maar morgen ben ik vrij en dan staat er nog meer lekker weer in de planning.

Morgen ook met Eva naar het CB en vrijdag heeft Floor maandafsluiting op school.

Gisteren 10-minuten gesprek gehad met de juf van Floor en de juf is heel enthousiast over Floor. Ze vertelde dat ze in zo'n korte tijd lang niet altijd een rapport maakt omdat ze wel eerst een beeld van het kind moet hebben maar Floor doet zo enthousiast met alles mee dat ze een goed beeld heeft.

Er zijn een aantal dingen die Floor nog moeilijk vind (dat 4 kleine blokjes meer is als 3 grote) maar voor de rest gaat alles eigenlijk heel goed.

Ze herkende niets in de verhalen die wij vertelden over pestgedrag en dat Floor zich niet lekker in de groep zou voelen.

De kinderen waar FLoor het over had die haar neus en mond dicht gehouden zouden hebben zou ze een gesprekje mee aangaan. Deze 2 staan niet bekend als pesters maar ze nam het wel serieus op.

Vrijdag heeft ze maandafsluiting met haar klas en dat gaat over een klein reusje dat graag groot wil zijn en aan het eind van het verhaaltje is de reus groot. Floor mocht de kleine reus zijn en had hier al hard op geoefend maar ze werd nu een beetje gepest door andere kindjes dat ze zo klein is en nu wil ze niet meer. Gelukkig zijn er nog zeker 5 andere kindjes die ongeveer even groot zijn als Floor dus er is genoeg vervanging.

Aanstaande maandag gaat waarschijnlijk de bouw beginnen, spannend!
Fijn dat het goed gaat op school, Pebbles! En wat spannend, dat ze met de bouw gaan beginnen..over hoeveel maanden zou het klaar kunnen zijn? En is de voorbereiding voor de verkoop van je huidige huis al klaar?

Annie, die Sverre, gek op water dus. En fijn dat het nu beter met hem op het kdv.

Mmmoi, de rest van de week wordt het volgens mij ook nog geweldig weer. Succes bij de tandarts.

Hier geen bijzonderheden. Het huis is nu echt, echt, echt verkocht (vandaag liep de financieringstermijn af). Hè, hè...het heeft toch bijna een jaar geduurd (vanaf lancering op Funda tot en met aflopen financieringstermijn).
Het blijft hier maar zo rustig. Gisteren de film idd zitten kijken, heftig verhaal, maar ik had het boek al gelezen en het is een goede verfilming.

Vanochtend bij de tandarts ging prima, gelukkig mocht Thijmen even bij mijn moeder blijven. De verdoving werkte alleen heel langzaam uit waardoor ik bijna niet kon eten en drinken en iedere keer op mijn wang beet enzo... nu is het gelukkig wel over hoor

Vanmiddag met vriendinnen in een strandtent gezeten, de kids lekker spelen, helaas was het op het strand erg koud en bewolkt en bijna geen zon, terwijl het bij mij in de tuin heerlijk was! Daarna met een vriendin en onze kinderen bij de Mac gegeten, want beide mannen waren vanavond weg. Eenmaal thuis de kids gebadderd en in bed gestopt, heerlijk als ze zo moe maar voldaan en schoon in bedje liggen. En nu relaxen, even tijd voor mezelf nemen hoor.

@Pebbles: Fijn dat de juf zo tevreden is over Floor. Het is ook zo'n lekker ding, dat kan niet anders. Ben benieuwd wat ik vrijdag te horen krijg hier thuis.

@Mirjam: Gefeliciteerd met de verkoop van je huis, heerlijk voor je dat dat achter de rug is.

Nu weer op zoek naar een zomervakantie...
Ik had m'n moeder en vriend vanmiddag op visite. De meisjes hebben hun jurkjes mogen showen. M'n moeder bijna helemaal in tranen.

daarna nog lekker achter in de tuin gezeten.

Jongste begon vanmiddag voor de lunch in eens over te geven op de bank, dus die moesten ook meteen maar uitgewassen, vanavond tijdens het eten weer. Die in bad gedaan en lekker in bed gestopt.

Lief is nog met oudste naar de speltuin geweest en kwamen halverwege Spanga;s weer binnen

@Pebbles, fijn dat de juf zo positief is over Floor....das altijd fijn om te horen.

@Mirjam, fijndatde huis verkoop stress achter de rug is, kun je je helemaal richten op je nieuwe huis. Hoe vindt hanna het eigenlijk dat jullie gaan verhuizen?
Ringel, wat leuk dat de meisjes hun jurkjes mochten showen! Heeft Lief ze ook gezien, of zijn die jurkjes net zo geheim als je jurk (is die geheim eindelijk?). Heeft Lief al een pak?

Mmmoi, heerlijk bij de Mac. Maar geef jij dan als je weer thuis bent, de kinderen (en jezelf) nog wel groente? Of laat je dat gaan op dat soort momenten? Ik ben wel een groente-freak; onze kinderen eten volgens mij echt 360 dagen per jaar groente. Maar dat komt misschien ook doordat zoon weinig fruit eet (allergisch voor veel soorten; hij eet alleen af en toe een banaan), dus groente moet altijd. Van het weekend hadden we ook even wat gehaald voor de kinderen bij de Macdrive. Maar dan eten ze thuis nog wel bloemkool (wij gingen ook nog eten). Hoe doen de anderen dat eigenlijk? Iedere dag groente en fruit?
En o ja, hoe Hanna het vindt om te verhuizen. Ze vindt het heel jammer dat ze dan niet meer bij haar liefste vriendje in de straat woont. Zo jammer; dat gezin en wij hebben elkaar pas een klein jaar geleden "ontdekt". En Hanna vindt het ook jammer dat we dan niet meer bij opa en oma in de straat wonen. Mijn ouders vinden het vreselijk..die genieten er enorm van om de kinderen te zien buitenspelen vanuit hun appartement (of dan komen ze even een dropje halen samen). Verder heeft Hanna wel veel zin in haar nieuwe prinsessenkamer (ben er nog niet helemaal over uit hoe prinsesserig die wordt trouwens, doe het liever wat neutraler) en in de trampoline die we in de tuin gaan plaatsen. Zoon vindt het jammer om niet meer met zijn vaste vriendjes uit de buurt te kunnen spelen. Maar voor hem worden de klasgenoten van de middelbare school toch steeds belangrijker en hij wordt steeds mobieler dus hij kan er gewoon zelf op uit.
@Mirjam: Nee, toen we thuis kwamen gingen de kids in bad en naar bed, duds geen groente meer, het was echt hun avondeten in dit geval. Soms gaan we naar de Mac als lunch en dan hebben we nog wel groente 's avonds. Mijn kinderen krijgen bijna elke dag fruit en groente. Ong. één keer in de week eten we patat of pannenkoeken. Vooral in de zomer smullen ze bij mij van fruit. Thijmen lust echt alle soorten, Jasmijn is kieskeuriger. En ze krijgen elke dag een vitaminepil in de vorm van een beertje, ivm de vit. D druppels die Thijmen nog moet krijgen en die ik altijd vergat, ben ik overgegaan op pillen.
Hanna had vandaag trouwens haar eerste kinderfeestje. Ze gingen naar een museum. Ik vond het maar zo-zo, dat ze al echt op stap gingen (en ook nog eens in de auto, zonder stoelverhoger). Maar hé, ik heb het losgelaten en ze heeft het erg naar haar zin gehad.

En oh, vitamine D, dat vergeet ik heel vaak te geven..shame on me.
ik vergeet de vit D eigenlijk ook altijd.....(he gelukkig, ben niet de enige ontaarde moeder )

Fruit en groenten hier elke dag. Jongste eet nauwelijks groenten, maar is dol op mandarijnen en ander fruit, Oudste eet graag groenten. In het weekend letten we er wel opdat ze iig hun fruit krijgen, maar dan laten we het groenten eten een beetje waaien. maar 9 van de 10 keer eten we pasta oid en daar gaan altijd verse groenten doorheen. Op zondag vaak soep met brood, iets van vlees of vis en daarna toetje.

@Mirjam, hadden ze dan via de uitnodiging niet gevraagd om de eigen sstoelverhoger? das gek.

Over stoelverhogers gesproken, Oudste heeft nu nog steeds een stoelverhoger met leuning van Römer, vanaf wanneer mag de rugleuning eraf?

Lief heeft de jurkjes van de meiden al wel gezien, ik zie niet in waarom hij dat nog niet zo mogen zien. Hij heeft mijn jurk nog neit gezien, wel een stuk stof zodat hij zijn overhemd daar mee kan matchen. Hij heeft zelf nog geen pak. Moet hij zelf regelen. Hij wil graag emt zijn vader een pak uitzoeken......
@ringel: wij hebben voor Floor pas net de grotere stoel (die vanaf 15 kilo). Volgens mij is het wel echt de bedoeling dat ze daar zo lang mogelijk in zitten met leuning erbij. Geen idee hoe lang dat is, tot een jaar of 8 ofzo? BIj een zijdelingse botsing knallen ze anders met hun hoofd zo tegen de deur aan.

@groente: we bieden eigenlijk elke dag groente aan en Floor eet hier steeds beter van, ze lust steeds meer. Maar Eva eet eigenlijk helemaal geen groente, alleen het hapje dat ze van ons moet proeven. En ze krijgt pas meer vlees als ze haar groente op eet dus soms eet ze om die reden toch wat groente.

Fruit eet Eva dan wel weer heel graag en veel.

Ik kan wel willen dat ze elke dag een heleboel groente eten maar ik kan het er niet in proppen.

Floor heeft tot een paar maanden geleden ook maar heel weinig groente gegeten maar het komt nu vanzelf.

Ik heb wel een tijdje van die pakjes van zonnatura met groente-fruit sap gegeven omdat Floor toen ook bijna geen fruit wilde.

Dus nee, als we bij de Mac zijn geweest ga ik geen groente meer maken omdat ik dat dan vooral voor mezelf doe.

En zolang je niet 3 keer in de week naar de mac gaat zie ik er ook geen kwaad in om af en toe geen groente te eten.

Wat een heerlijk weer de laatste dagen! Wel jammer dat ik vandaag weer moest werken.

Maar morgen weer lekker de tuin in. Misschien wat leuke bloemetjes in potten zetten ofzo. Staat voor de verkoop ook goed.
En vitamine D vergeet ik ook eigenlijk altijd. Ik heb nu pilletjes in plaats van druppels in de hoop dat de kinderen er zelf aan zouden denken maar die vergeten het ook altijd.

Ga ik nu maar meteen even doen.
eh, vitamine d hoeft toch maar tot het vierde jaar? Ik geef het al een paar maanden niet meer. Zal zo even googlen.

Hahaha mir, wat grappig dat je ze thuis nog bloemkool laat eten als je naar de mac bent geweest. Roan ziet me aankomen. Ik kook 4 of 5x per week. Ze eten dus 4 of 5x gezond. 1x patat of pannekoeken, en 1 of 2x een broodje met soep. Ik heb in het weekend nooit zin om te koken eigenlijk. Aanvullende vitamines geef ik ook niet (behalve vit d voor Jesper en visolie voor Roan).

Ik ben heel benieuwd naar het gesprekje met de juf. Zullen wij ook wel krijgen binnenkort. Ik merk wel dat het steeds beter gaat op school. Hij vertelt steeds meer.

Wat ik nu even lastig vind, is dat hij soms op een sneaky manier fysiek bezig is. Vanmiddag was hij even met een vriendje op het plein aan het spelen, ikzou met hem naar de speeltuin en loop met hem weg van het plein, hoor ik het vriendje tegen z'n moeder zeggen "mam, Roan gooide met een steen naar mij". Roan hoorde dat ook, en keek heel schuldbewust dus ik een preek geven. En zo merk ik soms wel meer dingetjes. Iemand tips over hoe daarmee om te gaan?

Weten jullie nog dat ik het had over dat hij een lio als juf heeft? Ik merk dat veel ouders niet zo tevreden over haar zijn. Er wordt over gepraat op het schoolplein. Heb zelf ook wel wat dingetjes gemerkt, maar omdat ik nogal onzeker ben/was over Roan dacht ik dat het aan mij lag. Ik houd me op het schoolplein ook maar wat op de vlakte. De andere juf is iedereen helemaal weg van. Die komt op mij ook prettiger over. Lastig in hoeverre je zoiets terug kan geven aan de juf. Ze is natuurlijk nog wel aan het leren.
Dacht dat vitamine d tot vierde jaar is. Ze krijgt het al tijden niet meer.

Groente ook zo'n 5 x per week, fruit elke dag. Periodes dat Aimee goed eet en dan weer een stuk slechter wat betreft groente. Wij eten ook 1x per week junk en vaak nog 1x per week bij iemand anders en dan is het afwachten

@ Krokus: Ik zou het wel terug koppelen aan de juf, kan ze van leren. Al merk ik ook meer afstand tot een leerkracht dan leidster kdv/bso. Ik krijg niets terug over functioneren van Aimee. Ze heeft natuurlijk een volle klas, maar ik vind het wennen dat ik niet weet hoe haar dag er uit zag. Moet het met de verhalen van Aimee doen.

Aimee is niet echt fysiek naar anderen toe. Wel heeft ze het meer over slaan, vechten van andere kindjes. Zij doet natuurlijk nooooiy iets . Hoorde haar gisteren in bad nog naspelen dat een kind iets niet mocht doen. Later vroeg ik waarom ze boos was en had ze het over dat die ander sloeg. Aimee zegt ook vaak dat ze bepaalde kindjes niet lief vind. En dan om hele gemene redenen, bv die plast in zijn broek en dat vind ik vies.

Dus Aimee laat ook wel haantjesgedrag zien en volgens mij best wat strijd tussen die kleuters. En zijn ze bezig met positie te bepalen. Apart hoor.

Stoelverhoger met leuning is nog verplicht een aantal jaar. Alleen het zitje schijnt onveilig te zijn en met leuning wordt zo lang mogelijk geadviseerd.

Aimee zit zelfs nog in haar autostoel. Past nog en veilig. Al wil ze zelf wel een stoelverhoger.

Ik ga straks naar de stad, shoppen voor de babykamer, zin in.

Oh en nog 2 dagen werken en dan VERLOF. Happy happy. En de zon mag blijven schijnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven