en waar slaapt de kleine dan??

29-07-2009 16:01 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
We vliegen in oktober naar thailand met China Airlines. Ons zoontje is dan 11 maanden. Er is niks voor hem te reserveren, geen babycot, basket of wat dan ook. Mmmm, 10 uur op mijn schoot en ook nog slapen? Help, hebben jullie misschien een goede tip hoe je dit kan doen?
Ik dacht ook dat het vreselijk zou zijn, maar bij ons valt het tot nu toe erg mee!

Maar voor een vakantie zou ik denk ik niet zo ver gaan vliegen met zo'n kleintje: jezelf kan je over je jetlag heen zetten, maar dochter doet er altijd minstens een week over om weer een beetje in een normaal ritme te komen. Die gaat echt niet slapen als ze niet moe is! Ik zit dan tot een uur of 1 s' nachts met een enorm wakker kind dat 's ohtends niet wakker te krijgen is...
meeste maatschappijen hebben wel een babybasket en als je op een goeie plek zit in het vliegtuig en er is een mandje beschikbaar, dan kun je die meestal wel gebruiken.

Maar er zit nog weleens een verschil in het gewicht wat erin mag, en dat heeft te maken met de bevestigingspunten waar de wieg aan hangt.

Mocht je kleine te zwaar zijn hiervoor, kun je altijd vragen of het mandje op de grond mag staan voor je voeten, dan maakt het gewicht niet uit en heb je toch nog een soort van bedje.

Op de grond kan ook, al vind ik het zelf vaak niet erg hygiënisch, maar als je wat dekens neerlegt, komt dat wel goed. Is vaak wel koud dus lekkere dikke trui kan dan geen kwaad.

En denk eraan dat je wel je zoontje op schoot moet nemen in geval van turbulentie, ook als hij in het wiegje ligt want dat is echt niet veilig, omdat ze niet vast liggen.

Een draagzak kan ook, maar dan moet ook de extra riem eromheen kunnen in geval van turbulentie, landen en stijgen.

Ik wens je een fijne vakantie en hoop dat de reis te doen is, het is nogal een stuk vliegen natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven