Ervaring bakfiets?

06-06-2011 14:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een bakfiets aan te schaffen. Ik heb een auto maar ik merk dat ik 'm eigenlijk niet echt nodig heb. Zeker niet nu de oudste na de zomervakntie naar de basisschool gaat hier om de hoek.

Nu vraag ik mij af, welk merk bakfiets het best is? (stevig, makkelijk een regenkap te plaatsen en niet te zwaar trappen) Ik ben echt een leek op dit gebied en wil me de komende tijd hierin gaan verdiepen. Wat zijn jullie ervaringen met een bakfiets?

Momenteel rij ik op een fiets met voor en achter een zitje en boodschappentassen achterop. Nu kan dat nog prima maar ik de toekomst willen we graag een derde kindje dus dan zou een bakfiets handig zijn!

Wie kan mij een beetje wegwijs amken in bakfietsenland?

Alvast bedankt!
Hier een paar recente topics met dezelfde vraag
Dankje Tegucigalpa!
wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doen
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 14:42:

wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doenEens, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel verrekte handig lijkt! (ik heb een dochter van 7 maanden, kan dus niet met haar op de fiets en doe alles lopend. Auto is alleen beschikbaar als man vrij heeft)
quote:FullHouse schreef op 06 juni 2011 @ 14:52:

[...]

Eens, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel verrekte handig lijkt! (ik heb een dochter van 7 maanden, kan dus niet met haar op de fiets en doe alles lopend. Auto is alleen beschikbaar als man vrij heeft)nog even en dan kan ze gewoon in het fietsstoeltje
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 14:54:

[...]

nog even en dan kan ze gewoon in het fietsstoeltje Geloof me, ik kan niet wachten!
Gazelle. Licht en handig. Ik vind het ideaal. Ook drie kinderen hier maar de oudste fiets het meeste zelf.

wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doenLeuk en vreselijk zijn irrelevant. Als het ding maar praktisch is.

wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doenJe hebt zelf geen kinderen? Anders had je geweten dat een bakfiets niet een soort hip accessoire is van moeders in bloemetjesjurken , maar gewoon een heel praktisch ding. De mijne is net gestolen, ben er zeer chagrijnig over. Dat geklooi met fietszitjes, ik moet er helaas weer aan.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Een tweewielige schijnt een stuk beter te fietsen dan een driewieler. Ik zag er laatst echter eentje van bakfiets.nl, maar ik vond de bak zelf niet al te groot. Met twee kinderen zat de fiets al vol, drie had niet gepast. Maar waarschijnlijk kun je de bak wel in verschillende formaten krijgen.
Je kunt eens kijken bij Babboe!

Ik heb zelf de driewieler en die fietst niet zo zwaar. Maar als ik nu een nieuwe kon aanschaffen, zou ik voor de tweewieler gaan. Ook omdat die wat meer geschikt is voor de langere afstanden. Maar ze hebben proefrit-dagen, dus maak een proefritje!
Ik ben echt superblij met m'n bakfiets. Beste aankoop ooit. Hij heeft 2 wielen, fietst als een normale fiets. Er kunnen 2 kindjes in (voor 3 heb je ook een verlengde tweewieler), maar een derde kind kan ook gewoon achterop de bakfiets.

Hij was ook nog goedkoop, maar 't is volgens mij een of andere illegale chinese versie (via marktplaats gekocht). Alleen aan te raden wanneer je een handige man hebt, of zelf handig bent. bakfiets.nl heeft in ieder geval hetzelfde model van betere kwaliteit.
quote:FullHouse schreef op 06 juni 2011 @ 14:52:

[...]

Eens, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel verrekte handig lijkt! (ik heb een dochter van 7 maanden, kan dus niet met haar op de fiets en doe alles lopend. Auto is alleen beschikbaar als man vrij heeft)

Ik heb de babymee van steco achterop de fiets. Daar kun je je baby in de maxicosi mee achterop de fiets meenemen. Ideaal! Fietst een stuk beter dan het eruit ziet.

En ontopic. Bij het gezin waar ik als gastouder werkte hadden ze een bakfiets van bakfiets.nl. Tweewieler, voor 4 kinderen. Nu was het soms best lastig wegkomen met 4 kinderen, maar het ging wel en hij fietste goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven