Ervaring bakfiets?

06-06-2011 14:21 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik overweeg om een bakfiets aan te schaffen. Ik heb een auto maar ik merk dat ik 'm eigenlijk niet echt nodig heb. Zeker niet nu de oudste na de zomervakntie naar de basisschool gaat hier om de hoek.

Nu vraag ik mij af, welk merk bakfiets het best is? (stevig, makkelijk een regenkap te plaatsen en niet te zwaar trappen) Ik ben echt een leek op dit gebied en wil me de komende tijd hierin gaan verdiepen. Wat zijn jullie ervaringen met een bakfiets?

Momenteel rij ik op een fiets met voor en achter een zitje en boodschappentassen achterop. Nu kan dat nog prima maar ik de toekomst willen we graag een derde kindje dus dan zou een bakfiets handig zijn!

Wie kan mij een beetje wegwijs amken in bakfietsenland?

Alvast bedankt!
Hier een paar recente topics met dezelfde vraag
Dankje Tegucigalpa!
wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doen
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 14:42:

wat vreselijk die moekes op de bakfiets, maar als jij het leuk vind vooral doenEens, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel verrekte handig lijkt! (ik heb een dochter van 7 maanden, kan dus niet met haar op de fiets en doe alles lopend. Auto is alleen beschikbaar als man vrij heeft)
quote:FullHouse schreef op 06 juni 2011 @ 14:52:

[...]

Eens, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me wel verrekte handig lijkt! (ik heb een dochter van 7 maanden, kan dus niet met haar op de fiets en doe alles lopend. Auto is alleen beschikbaar als man vrij heeft)nog even en dan kan ze gewoon in het fietsstoeltje
quote:feeks schreef op 06 juni 2011 @ 14:54:

[...]

nog even en dan kan ze gewoon in het fietsstoeltje Geloof me, ik kan niet wachten!
Gazelle. Licht en handig. Ik vind het ideaal. Ook drie kinderen hier maar de oudste fiets het meeste zelf.