Ervaring hsg
maandag 6 juni 2011 om 21:49
Mijn tip: niet googelen. Dan lees je juist vervelende verhalen terwijl het in de meeste gevallen juist meevalt. Ik nam van tevoren wat pijnstillers. Ik vond het verder niet heel prettig, maar ook niet heel naar. Net op het moment dat ik dacht: 'en nu ben ik er klaar mee' was het ook afgelopen.
Nog een tip: neem maandverband mee. De vloeistof die erin gaat moet er ook weer uit!
Succes!!!!
Nog een tip: neem maandverband mee. De vloeistof die erin gaat moet er ook weer uit!
Succes!!!!
maandag 6 juni 2011 om 22:10
ik heb vorige maand een hsg gehad.
de eerste keer wou het niet lukken, de radioloog kwam de baarmoedermond niet binnen.
de tweede keer (3 dagen later) stond ik binnen een kwartier weer buiten.
het viel me 100% mee, heb er eigenlijk niets van gevoeld.
nadien ietwat buikpijn als een lichte menstruatiepijn.
ik had me er van te voren te druk om gemaakt, o.a. door verhalen op het internet.
dus: tip nr.1 niet googlen!
(ook niet als je denkt dat je zwanger bent, of dat je een innesteling voelt of wat dan ook, je maakt jezelf er gek mee...)
de eerste keer wou het niet lukken, de radioloog kwam de baarmoedermond niet binnen.
de tweede keer (3 dagen later) stond ik binnen een kwartier weer buiten.
het viel me 100% mee, heb er eigenlijk niets van gevoeld.
nadien ietwat buikpijn als een lichte menstruatiepijn.
ik had me er van te voren te druk om gemaakt, o.a. door verhalen op het internet.
dus: tip nr.1 niet googlen!
(ook niet als je denkt dat je zwanger bent, of dat je een innesteling voelt of wat dan ook, je maakt jezelf er gek mee...)
dinsdag 7 juni 2011 om 08:40
dinsdag 7 juni 2011 om 09:20
ik vond het wel heel vervelend maar dat had misschien meer met de omstandigheden te maken dan met de ingreep (is het een ingreep?) zelf.
Ik heb nogal een naar verleden. Mij was verteld dat de hsg door mijn eigen gyn gedaan zou worden. Kwam ik in zo'n mooi ok jasje binnen staat daar een andere gyn (wel een vrouw maar dat maakt bij mij niets uit) met haar handschoenen al aan, ze kon me dus niet eens een hand geven. Hierdoor verkrampte ik en deed het dus wel echt zeer. Volgens mij had het heel anders kunnen gaan. Spiraal plaatsen door bekende arts was namelijk geen probleem..
succes!!
Ik heb nogal een naar verleden. Mij was verteld dat de hsg door mijn eigen gyn gedaan zou worden. Kwam ik in zo'n mooi ok jasje binnen staat daar een andere gyn (wel een vrouw maar dat maakt bij mij niets uit) met haar handschoenen al aan, ze kon me dus niet eens een hand geven. Hierdoor verkrampte ik en deed het dus wel echt zeer. Volgens mij had het heel anders kunnen gaan. Spiraal plaatsen door bekende arts was namelijk geen probleem..
succes!!
dinsdag 7 juni 2011 om 09:29
Ik heb vorig jaar een HSG gehad. Ook pijnstillers vanuit ZH meegekregen. Ik had alleen de pech dat mijn beide eileiders dusdanig verstopt zaten dat de gyn 2x heeft moeten spuiten. Het was erg pijnlijk, maar duurt niet lang. En resultaat is nu 4 maanden en ligt nu boven lekker te slapen. Dus die pijn van de hsg was ik snel vergeten. Succes volgende week!!
dinsdag 7 juni 2011 om 19:14
Floortje, wat een vervelende ervaring
ik weet dat mijn arts het sowieso niet gaat doen, maar hij word wel geconsulteerd over de uitslag.
Aardvrouwtje, hebben ze je eileiders opengespoten? Dat lijkt me erg pijnlijk
Ik ga er gewoon openminded heen, en dan zie ik t wel!
De beelden van het onderzoek zie ik als t goed is tijdens het onderzoek, en nadien krijg ik gelijk een consult voor de uitslag.
Bij mij wil de Gyn vooral de anatomie van m'n baarmoeder zien, om te zien of ik evt meerlingen kan hebben, want als alles goed is, mag ik hierna aan de hormoonpillen. En dan heb je een groter risico op meerlingen.
Aardvrouwtje, hebben ze je eileiders opengespoten? Dat lijkt me erg pijnlijk
Ik ga er gewoon openminded heen, en dan zie ik t wel!
De beelden van het onderzoek zie ik als t goed is tijdens het onderzoek, en nadien krijg ik gelijk een consult voor de uitslag.
Bij mij wil de Gyn vooral de anatomie van m'n baarmoeder zien, om te zien of ik evt meerlingen kan hebben, want als alles goed is, mag ik hierna aan de hormoonpillen. En dan heb je een groter risico op meerlingen.
dinsdag 7 juni 2011 om 19:32