Ervaring kraamzorg amsterdam/amstelveen
maandag 4 mei 2009 om 10:23
quote:MissSaartje schreef op 04 mei 2009 @ 10:18:
Volgens mn verzekering is daar geen tijd meer voor..., omdat ik al 14 weken ben.. Pfff... hoezo stressverhogend zo'n zwangerschap.
Maar het is wel een idee, ik ga eens kijken of ik op korte termijn iets kan regelen.onzin, bel er gewoon een paar op en kijk welke je goed vindt klinken en dan nog... alles valt of staat met de kraamzorg die dan uiteindelijk komt, de organisatie kan nog zo goed zijn als het niet klikt het je pech en andersom kan ook. Zou me er maar niet zo druk om maken, de keuze voor de organisatie eerlijk gezegd.
Volgens mn verzekering is daar geen tijd meer voor..., omdat ik al 14 weken ben.. Pfff... hoezo stressverhogend zo'n zwangerschap.
Maar het is wel een idee, ik ga eens kijken of ik op korte termijn iets kan regelen.onzin, bel er gewoon een paar op en kijk welke je goed vindt klinken en dan nog... alles valt of staat met de kraamzorg die dan uiteindelijk komt, de organisatie kan nog zo goed zijn als het niet klikt het je pech en andersom kan ook. Zou me er maar niet zo druk om maken, de keuze voor de organisatie eerlijk gezegd.
maandag 4 mei 2009 om 10:31
Volgens mij weet je pas of het goed is als er uiteindelijk iemand komt. Dit kan namelijk ook bij dezelfde organisatie, erg verschillen. Ik zou dus bij een willekeurige inschrijven (vaak weet de vlk dit wel) en dan afwachten wie er komt. Mocht het echt niet klikken dan kun je vragen om iemand anders.
Volgens mij had ik zorg van ACK, en ik had echt een topper van een kraamhulp.
Volgens mij had ik zorg van ACK, en ik had echt een topper van een kraamhulp.
maandag 4 mei 2009 om 10:32
Goeie tip van Rosie, van het kdv. Heb Mini met 12 weken ingeschreven (wilde eerst een goede echo zien) voor als zij een half jaar oud was. Kregen bericht terug dat ze pas 1,5 jaar ná onze gewenste datum terecht kon. Dus als ze 2 zou zijn... Uiteindelijk viel het alles mee en kon ze wel terecht als ze 6 maanden was.
Ik heb de Kraamvogel geselecteerd op het feit dat ze samenwerken met de lactatiekundige van mijn keus, maar Arwen heeft een goed punt. Uiteindelijk staat niet dat mooie logo of die mooie brochure aan je bed, maar een vrouw met wie het wel of niet klikt.
Ik heb de Kraamvogel geselecteerd op het feit dat ze samenwerken met de lactatiekundige van mijn keus, maar Arwen heeft een goed punt. Uiteindelijk staat niet dat mooie logo of die mooie brochure aan je bed, maar een vrouw met wie het wel of niet klikt.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 4 mei 2009 om 15:22
Ben ook helemaal voor de kraamvogel, heb vorige keer echt keurige zorg gehad en ze zorgden er ook voor dat het een en dezelfde kraamverzorgster was voor de hele week.
Ze was zelfs lactatiekundige, omdat ik borstvoeding gaf.
Over een paar weken verwacht ik de tweede en nu streven ze ernaar om dezelfde kraamverzorgster te sturen als die ik 2.5 jaar gelden had, hopelijk lukt dat.
Veel geluk in je zwangerschap gewenst!
Ze was zelfs lactatiekundige, omdat ik borstvoeding gaf.
Over een paar weken verwacht ik de tweede en nu streven ze ernaar om dezelfde kraamverzorgster te sturen als die ik 2.5 jaar gelden had, hopelijk lukt dat.
Veel geluk in je zwangerschap gewenst!

maandag 4 mei 2009 om 15:27
Hier ook Kraamvogel. Twee verschillende, de keer daarvoor ook. Ik had een huilie uit Amstelveen, vrouw van een jaar of 55. Had een bon gekregen hier voor de deur, toen ze de eerste keer kwam. Eigenlijk ging ze er wel zo'n beetje van uit dat wij die zouden betalen. Toen had ik het eigenlijk al een beetje met haar gehad. Werd nog erger toen de borstvoeding niet ok ging: lactatiekundige was onzin, alleen maar zonde van het geld want ze konden toch niks doen. Ook gewoon niet zeggen dat haar eigen organisatie lactatiekundigen in dienst heeft. Is dus ook een enorme klacht over haar richting Kraamvogel gegaan. Klacht kon niet via evaluatieformulier die ze na afloop geven, want ze gaf hem zonder envelop en nam hem ook zo weer mee. En ik was toen iets te labiel om met haar de confrontatie aan te gaan.
maandag 4 mei 2009 om 15:48
nou dat bedoel ik dus, 1 organisatie, hele verschillende ervaringen, dus je hebt weinig aan dit topic, je moet gewoon geluk hebben (of pech), elke kraamzorgorganisatie zal mooie doelen op papier hebben staan en prachtige folders, maar het enige wat telt is hoe de kraamverzorgster is die je eindelijk krijgt. En wat is goed? De een vindt het heerlijk als ze vertroetelt en verwend wordt, ik word daar lichtelijk gestoord van. De een vindt het belangrijk dat het huis netjes is, de ander geeft daar niks om. En basis kennis hebben ze allemaal mag je van uitgaan, ook al is zelfs dat in de praktijk niet zo.