Ervaring met duowagen Graco/Prenatal eigen merk?
maandag 29 december 2008 om 19:59
In mei ben ik uitgerekend van mijn tweede kindje, mijn zoontje is dan ruim 1,5 jaar. Een duowagen lijkt mij, vooral voor de eerste tijd, erg handig. Bij Prenatal zag ik een duowagen waarbij de kindjes achter elkaar zitten, hij kost 200 euro (eigen merk). Van het merk Graco hebben ze een soortgelijk model. Wie heeft er ervaring met deze duowagen? Ben benieuwd!
Groetjes, Selma02
Groetjes, Selma02
maandag 29 december 2008 om 20:05
maandag 29 december 2008 om 20:06
Het is een verschrikking, sorry maar het voorste kindje heeft immer de wind in haa rgezicht en regen want een goede regenkap schijnt niet te lukken, waait er iedere keer vanaf en het achterste zitje is echt te klein en de wind waait overal doorheen.
Ik zou op Marktplaats voor een goede tweedehands gaan en dan naast elkaar ipv achter elkaar.
Ik heb eerst die graco gehad en na twee weken op marktplaats gezet en er een gekocht naast elkaar van urban jungle.
Ik zou op Marktplaats voor een goede tweedehands gaan en dan naast elkaar ipv achter elkaar.
Ik heb eerst die graco gehad en na twee weken op marktplaats gezet en er een gekocht naast elkaar van urban jungle.
maandag 29 december 2008 om 20:09
Geen ervaring met een Graco/Prenatal eigen merk, maar wel met een Topmark (ongeveer dezelfde prijsklasse).
Hier zitten de kindjes ook achter elkaar, op zich wel fijn, maar de bak is vrij klein. Mijn dochter was niet zo´n heel groot babietje, maar pastte met 4 á 5 maanden al niet meer liggend in de bak. Dus daar zou ik wel even op letten, ook bij de Graco.
Verder vond ik het na verloop van tijd best wel zwaar worden met duwen (vooral draaien in bijvoorbeeld een winkel) en met stoep op/af, omdat het zwaartepunt (je oudste) voorin zit.
Ik heb er uiteindelijk ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, inmiddels zit dochter in de normale kinderwagen en loopt zoon ernaast of staat hij op een plankje.
Veel succes met je keuze.
Hier zitten de kindjes ook achter elkaar, op zich wel fijn, maar de bak is vrij klein. Mijn dochter was niet zo´n heel groot babietje, maar pastte met 4 á 5 maanden al niet meer liggend in de bak. Dus daar zou ik wel even op letten, ook bij de Graco.
Verder vond ik het na verloop van tijd best wel zwaar worden met duwen (vooral draaien in bijvoorbeeld een winkel) en met stoep op/af, omdat het zwaartepunt (je oudste) voorin zit.
Ik heb er uiteindelijk ruim 1,5 jaar gebruik van gemaakt, inmiddels zit dochter in de normale kinderwagen en loopt zoon ernaast of staat hij op een plankje.
Veel succes met je keuze.
maandag 29 december 2008 om 20:13
Hier ervaring met de Graco naast elkaar (voor zowel de oudste twee als de jongste twee gehad) en met de wagen achter elkaar (heb ik momenteel). Voor beide wagens geld dat ik het prima wagens vind. Naast elkaar werkte bij de jongste twee niet omdat de derde probeerde de vierde uit de wagen te trekken (aan haar beentje). Nu zitten ze dus achter elkaar. Ik heb voor beide wagens een originele regenkap gehad en die voldeed prima. Zowel naast elkaar als achter elkaar zijn de zitjes kleiner dan bij een enkele wagen. Maar als onze reus erin past, moet het bij een gemiddelder formaat kindje echt wel lukken. Ik zou een wagen op marktplaats ofzo scoren en het gewoon uitproberen. Je kunt hem altijd weer doorverkopen. Voordeel van achter elkaar vind ik wel dat hij in winkels makkelijker is. Naast elkaar is voor veel winkels toch te breed.
maandag 29 december 2008 om 20:29
Ik zat in dezelfde situatie, mijn dochter was 10 maanden toen ik zwanger raakte van onze derde. Zij was dus ook ruim 1,5 jaar toen onze derde geboren werd. Ik had eigenlijk net een nieuwe kinderwagen gekocht toen ik zwanger was van de tweede. En om nu weer veel geld uit te geven voor kinderwagen zag ik niet zitten. Heb toen op marktplaats rondgekeken en had er èèn gevonden voor 75¤, van Topmark. Ik ben hier zeer tevreden over. Ze zitten wel achter elkaar maar er zit een wel bij beide een kap op en een regenhoes. Hier geen last van dat die er af waait. Volgensmij maakt het geen verschil of je nu 1 kind in de kinderwagen hebt zitten of 2 kinderen in een duo wagen, waarvan de oudste voorin. Beide krijgen wind in het gezicht. Gewoon een kwestie van goed aankleden en de kap omlaag zetten.
maandag 29 december 2008 om 23:34
Ik heb een phil and teds. Ideaal!
Hij is niet langer of breder als een gewone wagen en rijd ook prima. Bij de Prenatal gaven ze ook al toe dat dat achter elkaar ding niet ideaal is maar dat het een betaalbare oplossing is.
Het is even wennen aan het idee maar ik krijg er gigantisch veel leuke reacties over op straat.
Wel duurder maar ze verkopen op marktplaats ook heel goed waardoor je er uiteindelijk ongeveer net zoveel voor kwijt bent.
Hij is niet langer of breder als een gewone wagen en rijd ook prima. Bij de Prenatal gaven ze ook al toe dat dat achter elkaar ding niet ideaal is maar dat het een betaalbare oplossing is.
Het is even wennen aan het idee maar ik krijg er gigantisch veel leuke reacties over op straat.
Wel duurder maar ze verkopen op marktplaats ook heel goed waardoor je er uiteindelijk ongeveer net zoveel voor kwijt bent.
dinsdag 30 december 2008 om 09:30
@Pebbles: ziet er leuk uit. Ik 'kamp' met hetzelfde probleem, althans, oudste is 19 maanden straks als baby geboren wordt. Anyway, vind jij het geen nadeel dat je babietje niet ziet in de Phil en Teds? In een gewone wagen met reiswieg heb je altijd oogcontact, dat vond ik van die Prenatal duowagen al een nadeel (kindje ligt beetje verstopt) maar bij de Phil en Teds ben je hem/haar bijna kwijt, overdreven gezegd. Hoe zit dat met die kap, kan die eraf, en ligt baby dan niet helemaal open en bloot op straat bijna? Misschien moet ik er ook aan wennen hoor. Thanks voor je reactie alvast ...
dinsdag 30 december 2008 om 09:56
Hoi Yasmine. Ik heb eigenlijk constant oogcontact met de baby omdat de achterkant helemaal open is behalve een opstaande rand van 15 cm tegen het er uit vallen.
Ze ligt juist lekker beschut daar.
De jongste is nu 4 maanden en ik heb nog nooit het idee gehad dat ze daar te weinig kon zien. Ze slaapt of ze ligt lekker naar me te kijken.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van hoe ze er in ligt.
Wij hebben trouwens 20 maanden tussen de kinderen dus ongeveer hetzelfde als jullie straks hebben.
Ze ligt juist lekker beschut daar.
De jongste is nu 4 maanden en ik heb nog nooit het idee gehad dat ze daar te weinig kon zien. Ze slaapt of ze ligt lekker naar me te kijken.
Ik zal eens kijken of ik een foto kan vinden van hoe ze er in ligt.
Wij hebben trouwens 20 maanden tussen de kinderen dus ongeveer hetzelfde als jullie straks hebben.
dinsdag 30 december 2008 om 10:11
dinsdag 30 december 2008 om 15:02
dinsdag 30 december 2008 om 22:07
Ja hoor, ze ligt helemaal plat. Je kunt er een bijpassend babynestje bijkopen maar die vond ik er vrij klein en warm uitzien dus ik heb een handdoek (maat 60*110 van de Hema) 2 keer dubbelgevouwen erin gelegd met een hydrofiel er overheen als hoeslakentje. In de zomer hebben we haar in een wikkeldoek erin gehad en nu met de maxi cosi zak of een dikke lodger wrapper.
Die van ons komt bij de Prenatal vandaan. Ze hebben 2 keer per jaar mama mazzeldagen en dan krijg je 20% korting op alles. Met het duozitje erbij koste hij toen 490 euro volgens mij (normaal 649). Volgens mij zijn er in april weer mama mazzeldagen. En anders hebben ze elke 1e maandag van de maand 10% korting in de vorm van bonnen.
Op marktplaats willen ook nog wel eens aanbiedingen staan.
En anders staan er op www.philandteds.nl onder "specials" en dan "demo buggies" een aantal wagens die door P&T op beurzen etc. als demo zijn gebruikt. Nauwelijks gebruikt dus maar wel een stuk voordeliger.
Het gaat dan om de "SP buggy" en de "SP duozit".
ou
@Yasmine: jij straks ook succes met allebei de kinderen. Wanneer komt de tweede?
@Selma: blij dat ik je enthousiast heb kunnen maken
Die van ons komt bij de Prenatal vandaan. Ze hebben 2 keer per jaar mama mazzeldagen en dan krijg je 20% korting op alles. Met het duozitje erbij koste hij toen 490 euro volgens mij (normaal 649). Volgens mij zijn er in april weer mama mazzeldagen. En anders hebben ze elke 1e maandag van de maand 10% korting in de vorm van bonnen.
Op marktplaats willen ook nog wel eens aanbiedingen staan.
En anders staan er op www.philandteds.nl onder "specials" en dan "demo buggies" een aantal wagens die door P&T op beurzen etc. als demo zijn gebruikt. Nauwelijks gebruikt dus maar wel een stuk voordeliger.
Het gaat dan om de "SP buggy" en de "SP duozit".
ou
@Yasmine: jij straks ook succes met allebei de kinderen. Wanneer komt de tweede?
@Selma: blij dat ik je enthousiast heb kunnen maken
woensdag 31 december 2008 om 11:05
Pebbles, leuk dat je die foto's zo hier neer zet! Geeft een goed beeld van hoe zo'n P&T nou precies in elkaar zit. Even een vraagje: kom jij niet met je schenen of knieen tegen de inzet aan als je loopt? (hoe groot ben jij?). Ik verwacht in augustus mijn tweede kindje en mijn zoontje is dan 21 maanden. Zo'n wagen zou dus echt ideaal zijn.
vrijdag 2 januari 2009 om 23:28
Nee hoor, nog nooit met mijn benen tegen de wagen aangekomen. Daar was ik van te voren ook wel een beetje bang voor maar daar heb ik echt geen last van.
Als het straks 2 stoeltjes zijn dan is hij nog iets verder naar achteren maar volgens mij moet dat ook geen probleem zijn.
Ik ben trouwens 1.70 (nou ja, eigenlijk 1,69 maar 1,70 klinkt veel beter ).
Als het straks 2 stoeltjes zijn dan is hij nog iets verder naar achteren maar volgens mij moet dat ook geen probleem zijn.
Ik ben trouwens 1.70 (nou ja, eigenlijk 1,69 maar 1,70 klinkt veel beter ).
woensdag 7 januari 2009 om 00:10