ervaringen bam-moeders?

26-06-2017 16:04 617 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo
anoniem_349580 wijzigde dit bericht op 23-02-2018 18:27
Reden: Dit geldt niet meer
94.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan wel naar de psycholoog, maar jullie helpen me ook echt wel om alles wat meer helder te zien! Ik denk ook wel dat ik net als mobo235 net meer zelfvertrouwen ga krijgen als het kind er is. Ik heb nu veel last van onzekerheid omdat ik alle doemscenario's voor me zie en niet echt weet wat er mij gaat overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Even ons topic weer wat leven in blazen. Ik heb een vraagje voor de BAMmers met meerdere kinderen (of de wens voor meerdere kinderen). Zijn je kinderen van dezelfde donor? En zo ja, was dat dan ook een voorwaarde van je of zou je net zo goed van meerdere donoren kinderen willen?
Alle reacties Link kopieren
Chica, toen ik zwanger wilde worden van mijn jongste gingen ze er bij de spermabank automatisch vanuit dat ik dezelfde donor wilde als bij mijn oudste.
Maar van mij hoefde dat helemaal niet en ik had daar geen geld voor over. Ik weet niet meer wat het kostte, maar ik vond het totaal onbelangrijk.
De kinderen zouden opgroeien als broers of broer en zus, ik denk dat de genen daar weinig mee te maken hebben.

Omdat ik moeilijk zwanger werd gebruikten ze 'sterker' sperma, waardoor er niet zo veel keus in donoren was.
Ik heb van beide kinderen een donorpaspoort en die zijn identiek, dus ik neem aan dat ze toch van dezelfde donor zijn.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Als ik als BAM een tweede zou willen zou ik die wel graag van dezelfde donor willen ja. Ik hecht belang aan het genetische aspect. Al is het samen op groeien natuurlijk ook een goede broer/zus band. Mocht ik nog een partner tegen komen met wie ik kinderen wil (dan zou die NU ongeveer aan moeten bellen, qua mijn leeftijd :) dan vind ik de genetische kant minder belangrijk
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochters zijn van dezelfde donor. Ik vond dat heel belangrijk, omdat ik het niet fijn zou vinden dat over 16 jaar de één de donor wel zou kunnen vinden en de ander niet of zoiets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook alleen een 2e willen als het van dezelfde donor is (en ik heb een bekende donor die geen kinderen meer wil) anders krijgen we idd misschien scheve gezichten. Ik vind het genetische aspect toch wel belangrijk, dat het volle broers of zusjes zouden zijn.

@ rosings: gefeliciteerd met je kleintje! Alles goed gegaan? En lekker aan het genieten?
Alle reacties Link kopieren
zoeter schreef:
19-08-2017 19:22
Mijn dochters zijn van dezelfde donor. Ik vond dat heel belangrijk, omdat ik het niet fijn zou vinden dat over 16 jaar de één de donor wel zou kunnen vinden en de ander niet of zoiets dergelijks.
Dat 'argument' noemde bijna iedereen die er een mening over had. Vond ik een raar argument.
Want het kan bijv ook zo zijn dat het ene kind de donor wel wil ontmoeten en het andere kind niet. Dan is het handiger als ze niet dezelfde donor hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Dank je wel Jiggles :) Ja, alles is goed gegaan! Ze is prachtig en geweldig! Ik geniet heel erg hard !
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
19-08-2017 19:35
Dat 'argument' noemde bijna iedereen die er een mening over had. Vond ik een raar argument.
Want het kan bijv ook zo zijn dat het ene kind de donor wel wil ontmoeten en het andere kind niet. Dan is het handiger als ze niet dezelfde donor hebben.
Zo kan je dat zien, maar voor mij is het niet raar, maar precies mijn gevoel. Ik wil dit zo kunnen uitleggen aan mijn dochters, dat dit voor mij goed voelt.

Gefeliciteerd Rosings!
Alle reacties Link kopieren
Hm voor mijn gevoel zou dezelfde donor ook belangrijk zijn, maar begrijp ook de argumentatie van solomio. Ik heb destijds toen ik zwanger was wel een reservering gedaan van mijn donor. Maar omdat die eerste maanden met kind me zo tegenvielen heb ik die op een gegeven moment weer geannuleerd (kostte idd flinke bak geld ook en wist toen echt wel zeker dat ik die periode nooit meer wou meemaken). Maar nu begint het toch wel te kriebelen voor een tweede. Dus even gecheckt, donor heeft niks beschikbaar. Of dat nog komt is onbekend. Dus tja...

Rosings gefeliciteerd nog trouwens! Fijn dat alles goed gaat :heart:
Ik heb ook 2 kinderen van dezelfde donor, vond het wel fijn als ze de zelfde vader hadden.
De donor die ik voor mijn oudste kind heb daar heb ik contact mee, dus heb aan hem gevraagd
of hij nog een keer wilde helpen. Dat wilde hij , hij vond het ook een fijn idee dat ze volle broer en zus zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je vraag Chica, en trouwens leuk dat dit topic nog redelijk loopt. Ik ga binnenkort starten voor een tweede kind, en heb inderdaad dezelfde donor. Die was, toen ik een jaar na de geboorte van mijn dochter ernaar informeerde, ook "op" . Maar kon toen wel op een wachtlijst, en afgelopen maart geloof ik, werd ik gebeld, dat ik kon reserveren als ik wilde. Toen ik dat hoorde, merkte ik pas hoezeer dat een voorwaarde voor mezelf was geweest, ik dacht toen opeens, hee nu kan het dus, en ik wil het ook eigenlijk heel graag!

De reden erachter is deels zodat ze net als wat Zoeter schrijft ze niet verschillende zoektochten naar hun donor hoeven te hebben met verschillende uitkomst. Maar vooral ook dat ze samen zowel hun opvoeding als hun bloed delen, bepaalde dingen van zichzelf zullen ze misschien niet bij mij of mijn familie herkennen/terugzien, omdat dat van de donor afkomstig is, dan vind ik het fijn dat ze dat dan hopelijk wel bij elkaar kunnen herkennen. Mijn dochter en hopelijk toekomstig kind gun ik een gezamenlijke ontstaansgeschiedenis, als extra wortels in hun leven. Aangezien ze de helft van die wortels al moeten missen, is dat misschien wel extra belangrijk. Maar dat zijn allemaal mijn gedachtes, wellicht dat zij er later heel anders over denkt/denken.
Alle reacties Link kopieren
Chica-1983 schreef:
19-08-2017 18:53
Even ons topic weer wat leven in blazen. Ik heb een vraagje voor de BAMmers met meerdere kinderen (of de wens voor meerdere kinderen). Zijn je kinderen van dezelfde donor? En zo ja, was dat dan ook een voorwaarde van je of zou je net zo goed van meerdere donoren kinderen willen?

Mijn kleine is nu 5 maandjes en een week. Vroeger zag ik mezelf altijd met een groot gezien. Zeker 4 kindjes. Toen ik dit traject alleen inging was ik al heel blij als 1 kindje me gegund zou zijn. Toen de kleine 2 maanden was begon het ineens uit het niks te kriebelen weer, ondanks de zware zwangerschap, ik was alles in 1 klap vergeten en zag mezelf met nog een kleine erbij.. Vind het echt helemaal geweldig.. alles verloopt super soepel en geniet zo van het mama zijn.

Ik had 3 maanden ingekocht, maar was de eerste poging raak (Wel icsi ivm deeldonatie)... Ik wil in januari als de kleine 10 maandjes is weer op intakegesprek, heb alweer contact gehad met de kliniek, erna kan ik meteen starten. Als het aan mij lag ging ik eerder maar ze hebben het liefst dat ik wacht tot een jaar na de keizersnee.. 10 maanden was ook wel oke. Moet sowieso kijken waar ik me straks het beste kan verzekeren.

Ik hoop dat het lukt met die 2 rietjes die ik nog heb, Maar mocht dat niet zo zijn, houdt een nieuwe donor een wens voor een 2e niet tegen. Kom zelf uit een samengesteld gezin. Mijn zusje die 10 jaar jonger is heeft een andere papa, maar gevoelsmatig ervaren we dat zo helemaal niet, tevens is mijn stiefvader net zo goed mijn papa, dus kan dat wel los van elkaar zien. Daarnaast is de wens voor een 2e ook veel te groot om het hierbij te laten als het niet zou lukken. Maar ik hou goede hoop dat het gewoon lukt!
Alle reacties Link kopieren
Wat rustig hier...;) hoewel de vakantieperiode nu voorbij is, toch een vakantievraagje...hoe gaan jullie op vakantie? Alleen met de kind(eren) of met anderen mee? Dit jaar ben ik samen met mijn zus en de kleine weg geweest, maar dat gaat natuurlijk niet ieder jaar.

Ik ben zelf niet van het kamperen, dus een camping op met aanspraak voor de kleine (als ze wat ouder is) zie ik niet snel gebeuren. Ben wel benieuwd hoe jullie dit doen :)
Alle reacties Link kopieren
jiggles1980 schreef:
27-08-2017 20:18
Wat rustig hier...;) hoewel de vakantieperiode nu voorbij is, toch een vakantievraagje...hoe gaan jullie op vakantie? Alleen met de kind(eren) of met anderen mee? Dit jaar ben ik samen met mijn zus en de kleine weg geweest, maar dat gaat natuurlijk niet ieder jaar.

Ik ben zelf niet van het kamperen, dus een camping op met aanspraak voor de kleine (als ze wat ouder is) zie ik niet snel gebeuren. Ben wel benieuwd hoe jullie dit doen :)
Ik ben een paar keer met een andere bam op vakantie geweest, een paar keer alleen met de kinderen en een keer met een éénoudervakantie.
De conclusie hier is dat wij liever niet op vakantie gaan, dus we zijn al 6 jaar niet meer geweest.
Zalig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik ben 1 keer met een andere bam moeder op vakantie geweest. Dit keer ga ik samen met mijn moeder.
Zou ook wel een keer met een 1 ouder gezin vakantie mee willen. Misschien volgend, moet ff kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dit jaar een weekje in een huisje gegaan met mijn kinderen. Alles op het park aanwezig. Kinderen vonden het geweldig en ik genoot daardoor ook. Zwemmen, strand, Koos Konijn kidsclub, samen in het huisje 's avonds een spelletje voordat ze naar bed gingen. Gezellig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven