ervaringen moederstuur?

16-09-2009 13:52 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een gazelle medeo en mijn zoontje zit hier prinsheerlijk op achterop. Nu kan mijn dochter binnenkort ook mee op de fiets, en ben ik me aan het oriënteren op de fietsmogelijkheden. Dacht eerst aan een moederfiets, maar kom nu op internet ook een moederstuur tegen. Dit zou je op een gewone fiets kunnen monteren. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Scheelt nl nogal in de aanschaf en zo veel fiets ik niet.
hoelang zit je zoon nog achterop? Kunnen er geen 2 zitjes op de fiets? Dat je bijvoorbeeld zo'n aparte standaard koopt? ZO'n brede?

Ik heb een paar keer met een moederstuur gefietst en vind het niet fijn fietsen. Als ons 2e kindje mee op de fiets kan, zal ik dus eerder een breed standaard kopen zodat je hem stabieler neer kunt zetten dan een moederstuur.
quote:krokusje schreef op 16 september 2009 @ 14:11:

. Als ons 2e kindje mee op de fiets kan, zal ik dus eerder een breed standaard kopen zodat je hem stabieler neer kunt zetten dan een moederstuur.

Zo'n standaard is natuurlijk handig maar dan moet nog steeds het kinderzitje wel aan het stuur. Ik zelf heb een mooie lichte Gazelle fiets en de sturen daarvan zijn niet geschikt voor het bevestigen van kinderzitjes. Er staat een waarschuwingsticker op.

Dus dan lijkt mij het kopen van een moederstuur beter dan het kopen van een nieuwe fiets. Niet dat ik een kindezitje nodig heb maar misschien heeft to ook een lichte fiets waar geen kinderzitje aan het stuur mag.
Ik fiets op een Gazelle met voor- en achterzit, welke fiets heb jij TO? Oftewel, waarom kan er geen voorzitje op?
Ik heb een wat oudere gazelle medeo, een trekkingmodel. En dan heb je wat minder ruimte dan bij een gewone stadsfiets. Alhoewel mijn man zegt dat het ook aan mijn buik kan liggen, pas er dus gewoon niet tussen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven