Ervaringen Squla.

dinsdag 1 september 2020 om 14:02
Hoi allemaal.
Voor onze beide kinderen overwegen wij. Squla aan te schaffen. Onze dochter heeft een leerachterstand en bij onze zoon is er een vermoeden van dyslectie uitgesproken.
Wie heeft er ervaring met Squla? Vinden de kinderen het leuk om te doen en is dit daadwerkelijk een aanvulling op hetgeen wat ze aan lesstof op school krijgen?
Voor onze beide kinderen overwegen wij. Squla aan te schaffen. Onze dochter heeft een leerachterstand en bij onze zoon is er een vermoeden van dyslectie uitgesproken.
Wie heeft er ervaring met Squla? Vinden de kinderen het leuk om te doen en is dit daadwerkelijk een aanvulling op hetgeen wat ze aan lesstof op school krijgen?

dinsdag 1 september 2020 om 14:06
Hier heb ik het een poosje voor mijn zoontje (toen gr.5) gehad. Mijn ervaring was dat het niet echt aansloot op hoe ver de klas met de lesstof was. En zoontje had al snel de spelletjes gevonden en vond dat leuker om te doen dan alle saaie leerstof door
Hij leerde er heus van, maar ik persoonlijk vond het mijn verwachtingen niet waarmaken.

Hij leerde er heus van, maar ik persoonlijk vond het mijn verwachtingen niet waarmaken.
dinsdag 1 september 2020 om 14:25

dinsdag 1 september 2020 om 16:26
Een goede vraag. Squla is er in app vorm en kan je de klas instellen. Je komt dan op een pagina van bijv groep 3. Dan staan daar dingen in die allemaal op groep 3 niveau zitten.aaiamfibie schreef: ↑01-09-2020 16:22Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen junior Einstein en Squla is? Ik heb nog nooit gehoord van junior Einstein
Bij junior Einstein vind ik het wat rustiger ogen. Er zitten geen spelletjes op, je kan nergens voor sparen. Bij squla kan je cadeaubonnen sparen voor bijv bol.com
En als ouder kan je huiswerk opdrachten klaarzetten voor een week. Dus bijv taal op niveau van eind groep 3
Rekenen op eind groep 4 niveau. Topografie van groep 5 enz enz
dinsdag 1 september 2020 om 16:31
dinsdag 1 september 2020 om 16:53
Hier ook een kind met dyslectische trekken (lezen gaat goed, spellen is niet zo bestflorita schreef: ↑01-09-2020 16:31Ik vind Squla wel leuk, maar mijn kinderen helaas niet. De eerste maand en de eerste bol.com bon waren ze nog fanatiek, maar het zakte snel af. Bij beiden is een vermoeden van dyslexie, dus school gaat niet altijd even makkelijk en dan lijkt squla toch teveel op school vrees ik![]()

Er bestaat ook rekenblobs.

dinsdag 1 september 2020 om 17:04
Wat ik ook goed vind bij Junior Einstein is de mogelijkheid mee te kijken met de opdrachten die je kind doet, en hoe het wordt gemaakt gelijk te kunnen bekijken (kind en ouder loggen apart in) Ook kun je een percentage minimaal goed beantwoorde vragen invoeren zodat je een seintje krijgt als je kind daaronder zit en je dus weet dat bepaalde stof nog niet beheerst wordt.
Verder vind ik de extra uitleg van alle onderdelen goed en erg uitgebreid. Alleen de zoekfunctie vind ik niet goed werken, dat deed ik dus via google.
Volgens mij kun je een proefabonnement nemen van een maand (nee, ik heb geen aandelen)
Enige nadeel vind ik dat het niet adapatief is, dat is ook bijna niet te vinden, enige die ik ken is rekentuin/taalzee.
Verder vind ik de extra uitleg van alle onderdelen goed en erg uitgebreid. Alleen de zoekfunctie vind ik niet goed werken, dat deed ik dus via google.
Volgens mij kun je een proefabonnement nemen van een maand (nee, ik heb geen aandelen)
Enige nadeel vind ik dat het niet adapatief is, dat is ook bijna niet te vinden, enige die ik ken is rekentuin/taalzee.
dinsdag 1 september 2020 om 17:15
Jij omschrijft het beter! Als ouder kan je het ergens zelf nog wel adaptief maken bij het kiezen van de weekopdrachten.Hetvrijewoord schreef: ↑01-09-2020 17:04Wat ik ook goed vind bij Junior Einstein is de mogelijkheid mee te kijken met de opdrachten die je kind doet, en hoe het wordt gemaakt gelijk te kunnen bekijken (kind en ouder loggen apart in) Ook kun je een percentage minimaal goed beantwoorde vragen invoeren zodat je een seintje krijgt als je kind daaronder zit en je dus weet dat bepaalde stof nog niet beheerst wordt.
Rekentuin en taalzee vind ik zelf onoverzichtelijk.
Taalblobs is overigens ook goed adaptief.
dinsdag 1 september 2020 om 18:33
Ik vond Squla tijdens de thuiswerkperiode wel handig, maar onze zoon had na een week of 6 eigenlijk alle reken- en taalopdrachten voor z’n klas wel af. Daarna voegde het dus niet veel meer toe; het leek me niet echt handig om al twee klassen vooruit te werken. Ik vond dus vooral de hoeveelheid oefeningen tegenvallen (groep 1/2). Misschien is dat bij hogere jaren beter.
Zoon vond het trouwens geweldig om te doen, dat wel! Vooral die muntjes verzamelen was fascinerend.
Zoon vond het trouwens geweldig om te doen, dat wel! Vooral die muntjes verzamelen was fascinerend.
dinsdag 1 september 2020 om 18:36
Als je lid bent van de bibliotheek dan kun je op Junior Einstein via de inloggegevens van de bibliotheek. Ga naar www.jeugdbibliotheek.nl en dan ergens halverwege de pagina staat er informatie over Junior Einstein en de button om in te loggen.
dinsdag 1 september 2020 om 22:35
Wow, wat een super goede tip van je, bedankt! Onmiddellijk naartoe gesurfd en gefixt. Mijn kinderen zullen blij zijn, want tijdens de lockdown konden zij via school op Junior Einstein en hebben hier graag mee gewerkt. Een abonnement op Squla hebben wij ook, maar daarMrsDuck schreef: ↑01-09-2020 18:36Als je lid bent van de bibliotheek dan kun je op Junior Einstein via de inloggegevens van de bibliotheek. Ga naar www.jeugdbibliotheek.nl en dan ergens halverwege de pagina staat er informatie over Junior Einstein en de button om in te loggen.
vinden ze niet veel aan. Ja, de quiz alleen.
dinsdag 1 september 2020 om 22:43
Dit iddHetvrijewoord schreef: ↑01-09-2020 14:27Squla had hij hier via school.
Ik vond zelf Junior Einstein echt veel beter.
Squla vonden mijn kinderen leuk om mee te 'spelen', niet om er serieus iets van te leren. Junior Einstein wel
Frankly my dear, I don"t give a damn
woensdag 2 september 2020 om 10:52
Jaarabonnement aangeschaft, kind (kleuter) had t ook op school en vond het erg leuk, maar ik was zelf niet tevreden, vooral om alles eromheen.
Na een paar weken gebruik deed de squla app het niet goed meer. Volgens klantenservice lag dat aan onze tablet ('ineens'te oud) en was de enige optie een nieuwe tablet, of verder spelen via webversie. Website geprobeerd, dat ging soms prima, maar vaak haperde het ook, en kind had sowieso hulp nodig bij het inloggen en het geheel was gewoon frustrerend. Toen kind bijna genoeg muntjes had gespaard voor een beloning, werd de prijs daarvan ineens verhoogd (denk aan 3000 munten nodig ipv 2000) blijkbaar doen ze dat vaker, de beloningen worden gedurende t jaar steeds duurder zodat je door blijft spelen/sparen. Ondertussen kwam er regelmatig post van squla om.kind aan te sporen mee te doen met acties/spellen, terwijl we al hadden opgegeven omdat t toch niet werkte.
Volgens klantenservice was alles jammerdebammer, geld kwijt, maar ze konden wel 10% korting aanbieden op een volgend abonnement
Dat gaat er dus nooit komen.
Ondertussen idd ook Einstein-fan, en dat werkt zelfs prima op een gare minilaptop van 13 jaar oud.
Na een paar weken gebruik deed de squla app het niet goed meer. Volgens klantenservice lag dat aan onze tablet ('ineens'te oud) en was de enige optie een nieuwe tablet, of verder spelen via webversie. Website geprobeerd, dat ging soms prima, maar vaak haperde het ook, en kind had sowieso hulp nodig bij het inloggen en het geheel was gewoon frustrerend. Toen kind bijna genoeg muntjes had gespaard voor een beloning, werd de prijs daarvan ineens verhoogd (denk aan 3000 munten nodig ipv 2000) blijkbaar doen ze dat vaker, de beloningen worden gedurende t jaar steeds duurder zodat je door blijft spelen/sparen. Ondertussen kwam er regelmatig post van squla om.kind aan te sporen mee te doen met acties/spellen, terwijl we al hadden opgegeven omdat t toch niet werkte.
Volgens klantenservice was alles jammerdebammer, geld kwijt, maar ze konden wel 10% korting aanbieden op een volgend abonnement

Ondertussen idd ook Einstein-fan, en dat werkt zelfs prima op een gare minilaptop van 13 jaar oud.
nootboek wijzigde dit bericht op 02-09-2020 11:02
0.68% gewijzigd

woensdag 2 september 2020 om 11:13
Mijn dyslect doet Squla taalextra en dat helpt haar enorm. Dat is ook minder spelletjesachtig en leidt soms ook echt tot frustratie, omdat ze moeilijke dingen leert.
De rest van Squla vinden beide kinderen ook leuk. De oudste (eerste klas VO) gebruikt het omdat ze amper Engels gehad heeft op de basisschool, de jongste doet naast taalextra vooral biologie en geschiedenis.
De rest van Squla vinden beide kinderen ook leuk. De oudste (eerste klas VO) gebruikt het omdat ze amper Engels gehad heeft op de basisschool, de jongste doet naast taalextra vooral biologie en geschiedenis.
woensdag 2 september 2020 om 11:20
Leesmees ken ik niet. Staan daar veel teksten op? Op junior Einstein was hij er zo doorheen namelijk en ik vind het best prijzig.
Squla heeft ook weinig begrijpend lezen teksten en ik vond het een ramp om te lezen, de tekst was veel te klein in de app. Maar dat kan ook aan ons liggen.
woensdag 2 september 2020 om 12:49
Wel knap vind ik, zoveel oefenen. Op welke momenten doet ze dat? Ook na school dus elke dag? Ik lees ook dagelijks 20 min samen met allebei mijn kinderen (= 40 minuten totaal) en vind het best een uitdaging om tijd te vinden naast de dagelijkse dingen als school, werk, sport en spelen. Ben wel benieuwd hoe anderen dat inbouwen. Het lezen doen we nu bij het naar bed brengen.

woensdag 2 september 2020 om 12:53
Leesmees is relatief nieuw, maar ik zie dat je het een week gratis kunt proberen. Dat zou ik gewoon eens doen, kun je kijken of het een beetje aansluit. Er staan onderdelen op speciaal voor kinderen met dyslexie.Green17 schreef: ↑02-09-2020 11:20Leesmees ken ik niet. Staan daar veel teksten op? Op junior Einstein was hij er zo doorheen namelijk en ik vind het best prijzig.
Squla heeft ook weinig begrijpend lezen teksten en ik vond het een ramp om te lezen, de tekst was veel te klein in de app. Maar dat kan ook aan ons liggen.