ervaringen strippen en overtijd lopen?
dinsdag 9 juni 2009 om 16:44
Ben momenteel 41 weken zwanger van een tweede kindje, eerlijk gezegd niet verwacht gestript te hoeven worden, juist omdat het een tweede kindje is...maar heeft iemand positieve ervaringen met strippen?
3 van de mensen om mij heen heeft het niks gebracht namelijk, ik word daar niet vrolijk van.....al niet van dat wachten, maar ook niet het idee om volgende week aan een infuus te liggen, vind ik ook een beetje eng....
Natuurlijk weet ik dat het zo ineens op kan komen zetten zo'n wee, haha, maar tot op heden zit de boel nog potdicht en heb ik nog geen enkel voorteken.....grrrr.
Overigens is mijn eerste geboren met 41 weken, maar toen had ik al wel een week flinke krampjes en nu dus niks..
Wie oh wie?!
3 van de mensen om mij heen heeft het niks gebracht namelijk, ik word daar niet vrolijk van.....al niet van dat wachten, maar ook niet het idee om volgende week aan een infuus te liggen, vind ik ook een beetje eng....
Natuurlijk weet ik dat het zo ineens op kan komen zetten zo'n wee, haha, maar tot op heden zit de boel nog potdicht en heb ik nog geen enkel voorteken.....grrrr.
Overigens is mijn eerste geboren met 41 weken, maar toen had ik al wel een week flinke krampjes en nu dus niks..
Wie oh wie?!
woensdag 10 juni 2009 om 15:56
Hier helaas ook geen enkel resultaat. Vier keer gestript, niks geholpen. Met 42 weken dus naar het ziekenhuis, zou ingeleid worden, maar toen de vliezen gebroken werden kwam de bevalling alsnog vanzelf op gang. Dus wellicht is dat een idee als het strippen niet helpt? (bij mij mocht de vk dat niet doen, omdat ik een medische indicatie heb, dus vliezen breken mocht alleen in zh).
Maar goed, dit zegt weinig hoor, bij de bevalling voor deze ben ik ook gestript, en dat hielp wel!
Hopelijk helpt het bij jou wel, sterkte en goede bevalling alvast!
Maar goed, dit zegt weinig hoor, bij de bevalling voor deze ben ik ook gestript, en dat hielp wel!
Hopelijk helpt het bij jou wel, sterkte en goede bevalling alvast!
donderdag 18 juni 2009 om 10:35
Ik ben gestript met 40.2, 40.3 bevallen van een gezonde zoon. Mij werd verteld dat de kans van slagen bij strippen als je al een keer bevallen bent 50% is. Je baarmoedermond moet wel week zijn. Ja en strippen voelt niet lekker maar heel erg pijn nee. Zeker als je het vergelijkt met bevallen. Als ze kunnen strippen heb je 50% kans. En baat het niet dan schaat het niet.
donderdag 18 juni 2009 om 10:37
Oh ja ze vertelde mij dat er met strippen een hormoon vrij komt dat de bevalling kan opwekken. Als je al een keer bevallen bent, ik denk dan wel natuurlijk, dan herkent je lichaam het hormoon beter en is de kans veel hoger dat het strippen helpt. Dat is de uitleg van mijn gyn. Klonk wel logisch. Na het strippen moet de bevalling binnen 24 uur beginnen anders heeft het niet gewerkt.
donderdag 18 juni 2009 om 10:44
Ik ben bij zwangerschap van mijn 2e gestript met 40w 6d. Ben om 2 uur s middags gestript, en 12 uur later begonnen de weeen, meteen heel heftig. Ben 2.5 uur later bevallen.
Ik had wel al 2 cm ontsluiting toen ik gestript werd. (had al weken lang voorweeen). Volgens mijn vk kunnen ze ziet strippen als t nog helemaal potdicht zit.
Ik had wel al 2 cm ontsluiting toen ik gestript werd. (had al weken lang voorweeen). Volgens mijn vk kunnen ze ziet strippen als t nog helemaal potdicht zit.
donderdag 18 juni 2009 om 18:16
Bedankt voor jullie reacties! En Lara wat ontzettend lief dat je het nog vraagt!
Ik ben inmiddels moeder van een prachtige zoon, ik had al een dochter, dus wat wil ik nog meer!
Hij is uiteindelijk met 41.5 dagen geboren, binnen 3 uurtjes!
Ik zou die dag ook een CTG krijgen, maar de verloskundige was vergeten een afspraak te maken, grrrrrr.
Mijn echtgenoot was zo boos dat ik dan weer een dag zou moeten wachten, dat hij heeft gepraat als Brugman om mij toch in dat ziekenhuis te krijgen, ik was het ook helemaal zat, haha.
Uiteindelijk is ze langsgekomen en voelde dat ik 2cm. ontsluiting had en ik mocht wel mee naar het ziekenhuis, daar heeft ze de vliezen doorgebroken, het infuusapp. stond klaar, maar was dus helemaal niet nodig!
Zoonlief had in het vruchtwater gepoept en een navelstreng om zijn keel, dus ik ben blij dat mijn man zo heeft aangedrongen, en ik ben echt de gelukigste vrouw (afgezien van de stuwing dan vandaag, haha....) van de hele wereld!
Bedankt nogmaals hoor!!!!
Ik ben inmiddels moeder van een prachtige zoon, ik had al een dochter, dus wat wil ik nog meer!
Hij is uiteindelijk met 41.5 dagen geboren, binnen 3 uurtjes!
Ik zou die dag ook een CTG krijgen, maar de verloskundige was vergeten een afspraak te maken, grrrrrr.
Mijn echtgenoot was zo boos dat ik dan weer een dag zou moeten wachten, dat hij heeft gepraat als Brugman om mij toch in dat ziekenhuis te krijgen, ik was het ook helemaal zat, haha.
Uiteindelijk is ze langsgekomen en voelde dat ik 2cm. ontsluiting had en ik mocht wel mee naar het ziekenhuis, daar heeft ze de vliezen doorgebroken, het infuusapp. stond klaar, maar was dus helemaal niet nodig!
Zoonlief had in het vruchtwater gepoept en een navelstreng om zijn keel, dus ik ben blij dat mijn man zo heeft aangedrongen, en ik ben echt de gelukigste vrouw (afgezien van de stuwing dan vandaag, haha....) van de hele wereld!
Bedankt nogmaals hoor!!!!