ex van mijn vriend stookt het kind tegen mij op.

22-02-2008 13:57 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is bijna 4 jaar geleden gescheiden en ging meteen met mij samenwonen. Het eerste half jaar vonden we het verstandig dat zijn kind niet met mij in contact zou komen.Mijn vriend bezocht zijn kind bij zijn ex. Er was een soort voorlopig bezoekregeling opgesteld, 4 dagen bij moeder en 3 dagen bij vader.

Moeder werd steeds dwarser en wilde perse niet dat kind met vader mee zou gaan en dat hij in contact kwam met mij. Wij hebben daar heel lang gehoor aangegeven. Maar nu is de situatie bijna 4 jaar later het zelfde. moeder houdt haar hakken in het zand.Mijn vriend heeft eindelijk de stap naar een advocaat gezet voor een echte omgangsregeling.

Het probleem is nu dat moeder mij bij haar kind enorm zwart heeft gemaakt.Kind heeft mijn vriend zelfs laatst een briefjes geschreven, leive papa, kom ajb weer bij ons wonen . Ik kom niet bij jou en dat klote wijf. Het kind is nu 8.

Als het kind eindelijk bij zijn vader in huis komt en dus bij mij dan krijg ik een kind in huis dat 4 jaar lang gehoord heeft hoe slecht etc ik wel niet ben.

Hoe moet ik hier mee omgaan? Wat te doen als hij bv expres zou gaan zitten zieken en dwars doen alleen omdat zijn moeder hem opjut? Wie heeft er tips?
Heb je zijn kind in die vier jaar al eens gezien, of nog helemaal niet?
Is de omgangsregeling er nu al of moet je vriend nog naar de rechter? Verzet moeder zich hiertegen, zal ze de rechter proberen te overtuigen om de regeling te houden zoals hij nu is?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Waar ziet jouw vriend zijn zoon dan nu die drie dagen per week?!
Peas on earth!
Voor wat betreft je vraag over wat te doen als het kind gaat 'zieken' (vind dat trouwens een nogal zware term die je gebruikt voor een kind van 8, dat naar jouw idee door zijn moeder gemanipuleerd wordt). Het lijkt me belangrijk dat ook met name jouw vriend hierin stelling neemt, en zijn kind corrigeert en benadrukt: 'papa houdt van eranma'. In eerste instantie zal het volgens mij aan hem zijn om zijn kind te corrigeren, aangezien zijn kind jou (nog) niet als opvoeder kent, en het mogelijk enige tijd nodig heeft voordat jij die rol kunt invullen.

Wat voor soort omgangsregeling zou jouw vriend trouwens willen? Diezelfde 3 dagen per week, maar dan bij jullie thuis?
Peas on earth!
Ik vraag me ook eerlijk gezegd af of zo'n kind van acht wel 'expres kan gaan zitten zieken'.....
Mijn vriend "mag"zijn kind 3x per week 's morgens naar school brengen omdat dat moeder goed uitkomt en verder is hij welkom in haar huis maar mag zijn kind niet meenemen, ook niet voor een uitje omdat moeder bang is dat hij dan "stiekem"naar ons huis zou gaan.

De voorlopige omgangsregeling is nooit bekrachtigd of zo iets.

Ik heb het kind maar een keer tijdens een sportgebeuren in het voorbijgaan gezien.Dat vond moeder al schandalig. Mijn vriend heeft een tijd met grote financiele schulden gezeten en kwam ook niet in aanmerking voor een goedkope advocaat. Nu eindelijk wel en daarom heeft hij ne een advocaat in de arm genomen. Mijn vriend wil graag mediatio omdat hij hoopt dat zijn ex toch uithaar zelf wat positiever word. Maar persoonlijk geloof ik daar niet meer in. Daarvoor duurt alles al te lang.
quote:fleurtje schreef op 22 februari 2008 @ 14:29:

Ik vraag me ook eerlijk gezegd af of zo'n kind van acht wel 'expres kan gaan zitten zieken'.....Geheel eens inderdaad.... en daarop aansluitend als tip voor TO: zie het gedrag van het kind niet als 'zieken', want als jij zijn gedrag als zieken ziet, bepaalt dat ook jouw reactie.

Nogmaals, jij bent straks een nieuw gezicht voor het kind, dat jou niet als opvoeder kent. Het is niet meer dan logisch dat jij die rol ook niet meteen volledig gaat vervullen, maar dat jouw vriend degene is die in eerste instantie regels blijft stellen en zijn kind structureert en begrenst. Gaandeweg kun jij daarin ook een grotere rol gaan spelen.

Letwel, ongetwijfeld zal zijn kind jouw grenzen gaan uittesten, ondeugend doen, jullie misschien uitspelen ('van mama mag dat wél'). Aan jou om daar op een zo neutraal mogelijke manier consequent op te reageren, en in ieder geval nóóit die strijd aan te gaan met moeder (dus geen waardeoordeel over moeder uitspreken, maar bijvoorbeeld zeggen: 'maar nu ben je hier en wij hebben andere regels/eten wél aan tafel/kijken geen tv onder het eten/etc').
Peas on earth!
Bedankt voor jullie tips. Ik ben me er heel erg van bewust dat het kind er absoluut niets aan kan doen. En ik begrijp ook heel goed dat hij slecht over mij denkt, dat zou ik in zijn geval ook doen. ik heb daar alle begrip voor.

Mijn vriend wil graag om het weekend en een deel van de vakanties en feestdagen.Wij wonen in een andere plaats, wel vlakbij. Wij vinden het voor hem beter, zeker gezien de situatie zoals hij nu al, problematisch is, beter dat hij meer bij zijn moeder is dan bij ons. dat voelt voor hem veilig. Misschien kan later de bezoekregeling uitgebouwd gaan worden. Ik vind het wel heel erg dat moeder dit gedrag zo halstarrig heeft volgehouden en zo haar zoon een normale vader -zoonband onthouden heeft.Zijn er mensne die deze situatie herkennen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties maar ik moet wel meteen aangeven dat ik een week op vakantie ben en dus pas later op jullie berichtjes zal reageren.
Ik zou die mediation even afwachten als ik jou was, en dit probleem daar ter sprake brengen. Als moeder hiermee doorgaat, is een uitgebreide bezoekregeling niet echt in het belang van het kind. Klinkt heel dubbel, want een kind heeft belang bij zijn vader, maar als een kind zo voor het blok wordt gezet en je kunt daar geen enkele invloed op uitoefenen, dan denk ik dat het beter is voor het kind om afstand te houden. Je kan moeilijk ook aan het kind gaan trekken, dat maakt het voor het kind alleen maar erger.

Dus wacht af wat moeder hierover te zeggen heeft tijdens een mediation. Als die er niet komt, dan komt het voor de rechter en komt er ws een onderzoek door de Raad voor de kinderbescherming. Die kunnen jullie dan verder adviseren.
Verstandig idee Poezewoes.

Zelf heb ik ook al bedacht dat als mijn vriend eindelijk bezoekrecht krijgt, hij de eerste tijd "alleen"moet zijn met zijn kind. Samen op pad of naar familie.

Ik ben nl al erg blij als zij hun band kunnen versterken.
Zijn er nog meer vrouwen in een soortgelijke situatie?
Ex heeft de brief van de advocaat ontvangen. Voor "straf" mag mijn vriend zijn zoon niet meer naar school brengen en ziet hem dus niet meer.Hoe hier mee om te gaan? Eer dat zo'n rechtszaak echt loopt zullen we wel weer een tijd verder zijn?!

Wat ik schokkend vind, is dat moeder dit niet doet uit liefde voor haar kind maar uit haat voor haar ex en zijn vriendin.
Tot de zaak wordt behandeld vrees ik dat je niet veel kunt doen. Terugvechten is zeldfen in het belang van het kind, die komt dan in het spanningsveld klem te zitten. wacht de zaak af, vraag de advocaat om advies.

Wat ik wel zou doen als ik je vriend was, wat een aangetekende brief aan ex sturen dat hij zeer teleurgesteld en verdrieti is over haar handelswijze en dat hij die niet in het belang van zijn kind acht. Maar dat datzelfde belang van het kind hem er toe dwingt zich er voorlopig bij neer te leggen, omdat hij niet wil dat het kind klem komt te zitten. Dat hij nog steeds aandringt op goede omgang met zijn kind en bereid is met moeder het gesprek weer aan te gaan over de voorwaarden hiertoe.

Op die manier dekt hij zich aardig in, kan ze niet beweren in de rechtzaal dat hij geen belangstelling voor het kind meer heeft getoond, of niet zijn best heeft gedaan zijn kind te zien of het belang van het kind niet voor ogen heeft.
Sluit me aan bij poezewoes. Goed idee!

En wat sneu (weet even geen beter woord) voor je vriend eranma. *dikke knuffel voor jullie beiden*
Thanks Denna en inderdaad Poezewoes ik vind je idee top.

Ik zal het vanavond meteen aan hem voorstellen.

Is een mail hierover net zo "dekkend"als een aangetekende brief?
Ik zou een brief sturen. Email vind ik geen medium voor dit soort correspondentie en een brief is sowieso zakelijker. Door hem aangetekend te versturen, kunnen er geen misverstanden ontstaan over wel of niet ontvangen.

Afschrift sturen aan zijn eigen en aan haar advocaat is ook wel handig.
Lieve Eranma,

Wat een rotsituatie zeg. Ga eens naar het forum van stiefmoeders.nl. Daar zul je heel veel herkenning vinden.

Sterkte!
"al" mijn ouders konden er ook wat van vroeger.

Denk dat je zeer goed moet afspreken met je vriend dat

hij koste wat kost achter jou blijft staan.

Natuurlijk is hij er voor zijn kind maar als het kind een "grapje" of rotopmerking over jou maakt en je vriend gaat er ook maar een beetje in mee, foute boel.

Nu zou je denken, neeeh tuurlijk doet mijn vriend dat niet. Maar als hij eindelijk zijn mannetje weer bij hem heeft zal hij het leuk willen houden en veel over hebben voor een gezellige dag met het ventje.

Het is voor het kind moeilijk genoeg en hij moet zeer helder krijgen dat zijn vader nu een andere partner heeft omdat het met mama niet meer gaat. Heel verdrietig maar dat komt niet meer goed tussen zijn ouders ook niet heel misschien. Zijn ouders gaan niet meer bij elkaar wonen maar wel hun best doen om normaal met elkaar om te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven