F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zeg je dat niet eerder, hadden we samen kunnen gaan!
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Tja Cees, da's haar eigen keuze hoor. Als ze het maandag pas teruggestuurd zou hebben, had je het ook prima gevonden toch? Maar weer goede cijfers dan? Je bent in ieder geval wel lekker bezig zo.

Hier prima kerst gehad. De 24e aan het einde van de middag richting Vriessland gegaan, daar prima dagje gehad op het krijsen van Daan na. Die wilde geen schone luier, en heeft echt de boel bij elkaar gegild Zo erg zelfs, dat ik op dat moment echt niet meer wist wat ik er mee aan moet. Bij mij tranen dus, waar Daan ook weer van geschrokken is of zo. Die heeft in ieder geval op zijn kop gekregen van man, en kwam daarna even sorry zeggen. En is sindsdien een engeltje wat verschonen betreft, hij gaat meteen mee, moppert niet meer zo veel. Zegt continu sorry bij alles wat er per ongeluk gebeurt (botsen van benen tegen elkaar, dat idee) en is de vrolijkheid zelf.

Gisteren een lekker dagje thuis gehad, schoonmoeder is geweest met zwager, en hebben we zel lekker gekookt. Uiteindelijk lagen de kinderen er tegen half 11 in, hebben heerlijk gegeten en gespeeld maar waren vanmorgen normale tijd weer wakker. Dus straks maar even op tijd naar bed, want vanmiddag mogen we bij schoonvader langs. Niet heel veel zin in, maar goed.

En morgen weer aan de slag... Gelukkig weer een kort weekje, vanaf donderdag al weer een lang weekend

Vis, hoe bevalt jullie nieuwe huis?
Oeh dat klinkt wel even als een heftige aanvaring, maar nu weer goed gelukkig!

Huis bevalt elke dag beter, ben laatste dagen veel kleine klusjes aan het doen. Nemo net even in bad gezet en heb net beneden gezogen en dweil erover gehaald maar er zitten allemaal witte vegen op laminaat van het meubels verzetten, die zitten er nu dus nog steeds. Even googlen hoe ik dat weg kan halen.
Hoi meiden,

Inderdaad stilletjes hier! Ik heb een rustige weekenddienst, pas 3x weggeweest in 3 dagen. Vriend is gisteren naar schoonouders vertrokken met de kinderen en mijn zus is hier gebleven (die had ook geen verdere plannen op 2e Kerstdag en anders zaten we allebei alleen) Wat ik overigens niet erg vind, maar zo was het wel gezelliger.

Tieg, wat een driftig manneke was Daan dan! Kan me voorstellen dat je het even niet meer zag zitten met hem. Laatst Lisa getemperatuurd (met gewone thermometer in de poeperd) Nou, berg je maar! Brullen, gillen huilen, zeggen dat ik op moest houden. Ik voelde me echt een beul (en het is een gewone dunne thermometer, met nog flink zalf erop). Daarna toch maar oorthermometer gekocht..

En Cees een 9,5! Nog maar eens melden bij die opleiding!

Niet te hard werken, hoor!
pfff ik word niet goed hier.. de hele vakantie zit jesse al te klooien met naar bed gaan, moet nog even poepen, heb geplast, heb nog honger, heb nog dorst. we gaven steeds toe, waardoor ie pas laat naar bed ging en onze avond helemaal in teken stond van hem. dus vanaf gisteren besloten dat ie gewoon op zijn kamer blijft, maar wat een gezeur en geschreeuw en wat houdt ie het lang vol...

nu is ie dus weer bezig, blijft schreeuwen en ons roepen dat ie niet naar bed wil. sil ligt m te papegaaien met roepen...

iemand tips? want weet ff niet meer wat de juiste manier is..

ik vnd opvoeden echt zwaar zeg... hoe onze jongens zich gedragen hoefden wij vroeger niet te flikken, dus we zullen vast ergens iets fout doen...
ok, op de kamer van jess s het nu stil. hij moest nu ineens poepen, en we hebben gezegd dat ie dat boven maa moest doen en later kwamen op m te verschonen. dat leek te werken. toen hork ging verschonen zei jes tegen hem : als ik tegen mama zeg dat ik honger heb, dan moet ze wel naar me luisteren...

3 jaar. en dan nu al zo'n grote mond..

maar nu ligt sil nog te jammeren..

dok, niks aan dat je met kerst moet werken. werk je dan op oproepdienst, of ben je echt open/ aanwezig n de praktijk?

en jos heb je de kerstdienst nu achter de rug, of moest je vandaag ook nog?

2010 nadert nu snel.. wat zal het ons brengen? vond 2009 best druk voor F06, veel gebeurtenissen... en verhuizingn!
en kamer 2 nu ook stil, dus rust! tijd om nu zelf naar bed te gaan...

respect voor nitro e daan, met 3 kids!
Cees, lastig hoor maar ik denk dat je het goed aanpakt. Niet van de kamer halen en niet teveel aandacht schenken. Zal even doorbijten zijn.

Met Tim doen we het ook zo als hij steeds roept. Als hij honger of dorst heeft had hij dat eerder kunnen doen. Plassen doen we voor hij naar bed gaat. Soms komt hij eruit om zelf te gaan plassen maar niet vaak. Als hij dan toch blijft roepen na een waarschuwing word ik boos en desnoods dreig ik zijn lampje uit te doen of zijn knuffel mee te nemen.

Misschien niet helemaal de juiste manier maar vind ook wel dat hij dingen moet verdienen.

Tieg, kan me voorstellen dat je mee ging janken. Blijkbaar heeft het wel enorme indruk gemaakt. Hoop dat het nu goed blijft gaan.

Dok, dat scheelt niet al te veel oproepen, dus ook nog wel rustig kunnen eten.

MOet volgens mij eerst even ingrijpen, hmm is alweer rustig.

Vish, fijn dat het bevalt. Kan me ook zo voorstellen dat klusjes sneller gaan zonder man in huis. Ik ga vandaag ook maar eens zelf weer aan de slag, hihi.

Ik ga maar eens een boodschappenlijst maken en dan zo de kleren aantrekken. Vanmiddag nog even lekker wafels bakken, hebben een wafelijzer gekregen met de kerst en die moet uitgeprobeerd worden natuurlijk.
Oh, kan ik ook een wafel bestellen Nic! Lekker hoor!

Zo, de kerstdagen weer achter de rug. Lekker gegeten met familie, (te) veel gedronken, 4 keer Cars gekeken, Lasse waterpokken, bij vrienden geweest en huis opgeruimd. Was erg gezellig allemaal.

Wij hebben dat soort taferelen gelukkig niet (meer) met Nina Cees. Voor ze naar bed gaat moet ze nog op de wc en mag ze nog wat water drinken. Boekje lezen, liedje zingen en dan is het klaar. Ze komt wonder boven wonder nooit haar bed uit zelf, dat is wel lekker. Om 8 uur is het bij ons eigenlijk altijd wel stil. Is het een idee om zoiets als ritueel in te voeren? Merk wel dat als we van het naar bed gaan ritueel afwijken het altijd wat langer duurt voor ze slaapt.

En jij bent goed bezig zeg, met je opleiding! Knap hoor, dat je ook de discipline op kan brengen

Vis, klinkt alsof huis idd goed bevalt. Is Nemo ook helemaal gewend? leuke kerstdagen gehad?

Toch nog naar friesland geweest dus Tieg. Klinkt inderdaad heftig die aanvaring met Daan. Ik ben ook wel eens in tranen geweest hoor, dat Nina gewoon bleef gillen de hele tijd. Later vroeg ze ben je nu weer lief mama?

En Dok een rustige weekenddienst gehad, dat is fijn. Wel knus met je zus natuurlijk, hoewel ik me goed kan voorstellen dat je alleen ook geen probleem vind hoor.

Nu op het werk, lekker rustig hier, dus zometeen maar eens bedenken welke taart ik ga bakken voor morgen. Heb mijn verjaardagskadootje al gehad van man, een nespresso-apparaat. Fijn hoor!

En dan inderdaad oud en nieuw. Denk dat er komend jaar ook nog genoeg gaat gebeuren hoor Cees. Nog een ¨paar nieuwe zwangeren misschien? Kinderen naar school. En allemaal heeeele slanke F06-ers natuurlijk!!
Denk inderdaad ook dat er wel weer genoeg te beleven valt in 2010!!!

Wij hebben met Marius en Levi gelukkig ook niet dat ze het bed uitkomen.. Maar ook wij hebben van kleins af aan al een ritueel met Marius. Na tandenpoetsen, ernie weltrusten zeggen, knuffelen, verhaaltje lezen, laatste keer plassen en dan slapen. Inderdaad wat Lau zegt.. als we daar van afwijken duurt het flink langer voordat ze slapen.

Lau, klinkt als lekker druk en gezellig. En morgen wordt je alweer 30.. wat gaat de tijd toch snel

Vanmorgen sollicitatie gesprek gehad bij uitzendbureau voor een functie bij een grote organisatie. Begon lekker want ik had een lekke band en toen man z'n auto gepakt en daar zat bijna geen bezine meer in. Ging wel goed, alleen selectieprocedure was al min of meer gesloten. Toch gaat ze mijn CV opsturen. Verder loopt het gestaag. Hoe gaat het bij jou, Vish??

Cees, wat ben je een stuudje . Nee hoor, hartstikke goed. Werkt wel motiverernd die goede cijfers en dat je het lekker snel terug hebt. Ik ben benieuwd hoe ik het vind in februari een nieuwe opleiding. Benieuwd of ik de discipline kan opbrengen.

Kids willen aandacht dus dat ga ik ze maar eens even geven.. En Nic, schuif ook hier maar een wafel heen..
Hee, Marlee alweer terug? Lekker gehad?

Spannend, die sollicitatie, zou mooi zijn als je toch nog mee kan in de selectieprocedure.

jaja...30...waar blijft toch de tijd
lekker, warme wafel met flink wat poedersuiker!!!

en lau, wel opletten hè, in ak wat marlee allllllang weer terug!

ik wist niet dat je 30 werd... ik dacht dat je al 31 werd... sowwy...

ik vind het studeren wel leuk nu, heb natuurlijk ook doel (eigen kdv), dus is goede motivatie. en doe nu heel veel, omdat ik na de vakantie minder tijd heb. Gister kreeg ik 2 opdrachten terug; een 10 en een 8.... terwijl het lang geleden is dat ik hoger dan een 6 kreeg (want keten was op school leuker dan leren) was ik toch best teleurgesteld met die 8... heel erg, ik weet t ...

ben nu al 2 uu rmet een case bezig, behoorlijk pittige. ff pauze en achter de pc weg, want wordt beetje wazig allemaal! kan wel ff kopje thee pakken voor bij de wafel!
ritueel hebben wij ook wel, maar jess bespeelt ons nu heel erg. dreig ook wel met knuf afpakken, maar maakt geen indruk meer. komt waarschijnlijk omdat ik straf overdag niet door kan zetten vanwege meerdere kindjes erbij/ slapen. hij ettert ook altijd als er iemand bij is, omdat ie dan voelt dat ik m lang niet zo streng aanpak.. pienter kind, en das op zulke momenten best lastig.. daarbij is de relatie tussen mij en hork ook niet echt een goed voorbeeld, voor mijn gevoel reageert hij daar ook op....

hier ook veel cars gezien, momenteel erg favoriet, ook bij hork (die is weg van doc hudson, zal er wel herkenning in zien ofzo )

nu echt ff pauze!
Cees, daar zal hem de kneep wel zitten, dat het lastig voor je is om soms de consequenties door te voeren. Waarom kun je hem niet voor straf op zijn kamer/de gang/in de stal () zetten als de andere kinderen of iemand anders erbij is? Snappen ze toch wel?

Wat een mooie cijfers trouwens! En ja, een 8 is ook een mooi cijfer, tsss!

Lau, vast gefeliciteerd met je verjaardag!! (Ga ik morgen vast vergeten.. ) Wat een jong deerne nog, he?

Kerst is verder rustig gebleven, heerlijk uitgeslapen toen de kindjes bij opa & oma waren (en vriend ook, dus hele bed voor mij alleen, mmm!)

Nic hoe waren de wafels?? Met kersen en slagroom, jammie! Oh nee, past niet bij mijn goede voornemens... Laatste tijd al 2x een klant die vroeg of ik zwanger was... was dus echt niet zo, maar moet mijn buik meer inhouden c.q. afvallen..
Hmm, hier zijn de 101 dalmatiers de topper van het moment. Zelfs Tessel is om, maar man en ik vinden het taalgebruik eigenlijk wat minder. Is Cars toch leuker.

Cees, anders moet je kijken naar andere straffen. Als het afpakken van een knuffel kennelijk geen zin heeft, werkt het dus niet. Of je moet dus doorzetten en dan ook als iemand anders erbij is, of je moet op zoek naar wat anders.

Overigens heb ik gisteravond wel een goed gesprek gehad met Daan, en met hem afgesproken dat hij meer 1 op 1 aandacht van mij krijgt als Tessel slaapt. Dus dat we dan samen met de Lego gaan bouwen bijvoorbeeld. En hij wilde meer knuffelen, en ik merk wat dat betreft wel echt dat hij daar meer behoefte aan heeft. Vraag het anders eens, waardoor het komt dat Jesse zo lastig is. Daan kon wel aangeven dat het bij hem ook soms zomaar gebeurd, omdat hij te weinig geslapen heeft, of als hij honger heeft. Aangegeven dat hij dan ook gewoon op de gang mag stampen en zeggen dat hij dat dan gaat doen omdat hij boos is. Dat kwam wel aan geloof ik, hij was vandaag al weer beter te behappen

Pfff, zo maar weer naar bed. Man heeft de halve avond op de bank geslapen, dus die is weer helemaal fit geloof ik. Maar eerst het verlanglijstje voor Tessel nog afmaken, om te voorkomen dat er allemaal spul komt dat we liever niet willen
met een gezond stukje taart erbij

Gefeliciteerd!
haha...eeuwig 30, lijkt me goed idee Toen was ik nog niet getrouwd en had ik nog geen kinderen...pfff...er lag een wereld voor me open toen...

Die taart ziet er goed uit Cees, nieuwe hobby?

Ik zal vanwege de goede voornemens maar niet vertellen wat ik gisteren voor mijn verjaardag als taart gemaakt heb...maar er zit heel veel suiker, boter, pindakaas, chocola en een blikje caramel in...moddervet maar machtig lekker
Grappig Tieg, ik moet altijd juist zo vreselijk lachen om het taalgebruik in 101 dalmatiers. Die kinderfilm zou nu echt niet door de ballotage komen denk ik Dat kon allemaal maar in de jaren 70/80...wij zijn echt voor galg en rad opgegroeid.

Nina was gisteren hartgrondig aan het vloeken...godsámme, gódsámme riep ze. Ik heb haar toen maar even duidelijk gemaakt dat ik dat niet meer wil horen. Weet niet waar ze dat van heeft hoor, vuilbekkie...
Haha, dat zeg ik ook als Marius iets zegt wat niet 'mag'... Weet niet van wie hij dat heeft

Lau, gefeliciteerd met je verjaardag!! En weet niet wat voor taart het is, maar de ingredienten klinken erg lekker (op de pindakaas na, dan)... Ben je vandaag vrij of aan het werk?? In ieder geval een fijne dag..

Heb vandaag ook een taart besteld voor Levi's verjaardag (maakt er maar geen een zelf). Heb hier geen goede oven.. Had wel een heel lekker recept gezien voor een chocoladetaart.. Andere keer met een andere keuken

Ook donderdag even neuzen bij toys Xl voor een cadeau voor Levi namens de oma´s en opa´s. Vind het maar lastig want hij speelt met heel veel speelgoed van Marius. Heb al kleren voor hem gekregen, niet zo leuk voor hem.. Maar ja, je moet wat! Wat een luxe probleem eigenlijk..

Ben je met Oud en Nieuw wel vrij, Dok? Weet niet meer of je dat ergens geschreven had. En uitslapen... dat is echt heel lang geleden.

En 30.. tja, toen was ik al wel getrouwd en al moeder... Maar 25!! dat was nog eens een tijd
Lau, gefeliciteerd! En 30, prachtige leeftijd.

Marlee, op mijn werk wordt ook geloofd dat ik 25 ben En ik herken het luxeprobleem met de cadeautjes... We zijn er hier ook nog niet uit. Waarschijnlijk een schommel of zo, en dan Daan ook eentje, en dan wij de rest met onze verjaardagen Je moet toch wat als je zo'n ding in je tuin wil...

Hmmm, moet maar eens bedenken of Daan nog wel met Nina mag spelen als ze zulk taalgebruik bezigt Alhoewel Daan ook wel eens in de auto heeft gezeten en ook vanuit zijn tenen tomme echoode.

Pfff, heb geen zin meer. Het is gewoon te rustig op het werk, zit bijna de helft van de tijd het forum te checken. En hier is het ook al rustig Weinig aan zo.
Van harte gefeliciteerd lekker ding!!

Maar die pindakaas is ook lekker hoor Marlee, het is gewoon een soort zelfgemaakte snickers geworden, maar dan nog veeeeel lekkerder

Ben wel gewoon aan het werk vandaag...nou ja, werk...het is hier ook erg rustig...donderdag gaan we hier trivianten met zijn allen

Dat is met recht een ouwe taart Vis!
Tja, die lust ik dus ook niet. Ik lust geen pinda's/nootjes.. Maar daarentegen wel heel veel chocolade...

Trivianten.. tjs, je moet wat op de laatste (een na laatste) dag van het jaar

Leuk foto Vish.. en hoe bevalt je huis?

Tieg, je kunt weer kijken op het forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven