F2006

06-08-2009 10:02 2598 berichten
Alle reacties Link kopieren
** ego alarm **

zijn jullie de kids ook wel eens zoooo spuugzat? Gisteravond echt weer dikke ellende.

Meis is super moe van hele dag school en gaat om alles gillen, krijsen en wil helemaal niets. Mannetje is ook moe en peuterpuber en heeft ontdekt dat ie harder kan schreeuwen dan zn zus. Gek wordt je ervan. echt vanaf het moment dat ik thuiskom tot ze in bed liggen bijna aan een stuk door gezeur en gemiep. Ahhhh

En echt niets dat helpt. Negeren niet, streng toespreken niet, heb meis gisteren zelfs een tik verkocht, maar dat maakte ook niet veel indruk. Ze gilde alleen heel hard, dat moet je niet doen dan ga ik stuk :-)

Probleem is gewoon dat wij zefl ook heel moe zijn, geen buffer meer hebben en dus gewoon niet zo veel kunnen hebben.

Zijn jullie kids ook zo moe van eerste schooldagen? En ben je dan toegeefelijker of moeten ze nog steeds gewoon luisteren?

nou ja, vandaag lekker rustig dagje werk, dus dat scheelt weer.
Adem in......en adem uit.....
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
Klinkt bekend hoor Nitro Onze oplossing is dan altijd zo snel mogelijk in bed knallen die handel...dan maar niet eten/douchen/tandenpoetsen/weet ik veel wat, morgen weer een dag. Niet moeilijk doen voor het avondeten (want ze eten het dan toch niet op) dus een gebakken ei of een boterham ofzo.

Kinderen in bed en dan lekker rustig samen met zijn tweetjes eten, glaasje wijn erbij

Nina is ook hartstikke moe nu van school en bso enzo, luisterd ook veel slechter. Oja, ik zet haar ook gewoon voor de tv als ze thuiskomt, spelen is ze toch te moe voor.
Heel herkenbaar... hier ook bij Daan in ieder geval. Tel daar nog onrustige nachten van Tessel bij op, die heeft vannacht vanaf half 1 lopen spoken, is toen wakker geweest. Man is uiteindelijk (toen Daan er ook nog bij kroop) in Daan zijn bed gaan liggen, en ik heb met de kinderen geslapen. Tenminste, ik sliep, Daan was wat aan het soezen, en Tessel was wakker. Tot die ineens om 5 uur recht achterover van het bed afduvelde en bijna met d'r hoofd tegen de verwarming op een aantal laminaatplinten, toen was ik ook klaarwakker. Uiteindelijk is ze tijdens het troosten in slaap gevallen, en ik dus ook. Vandaag wel weer vrolijk en ook gewoon naar de creche... En ik doezel nu maar even door op mijn werk, zal vanavond wel op tijd naar bed gaan

Overigens is het bij Daan blijven uitleggen dat hij dingen niet hoeft, maar mag. Hij mag eten, hij mag spelen, maar als man en ik het eten op hebben, is het voor hun tijd om naar boven te gaan. En krijgen ze morgenochtend pas wat weer. En op het moment luistert hij bij vlagen beter, en hij eet in ieder geval ook beter dan hij gedaan heeft. Op sommige momenten lijkt Daan zelfs wel íets redelijker dan hij geweest is. Maar het blijft vermoeiend. En ik heb hem ook uitgelegd dat hij het moet zeggen als hij moe is, zodat we dan ook vroeger kunnen eten, zodat ze vroeger naar bed kunnen en dan langer kunnen slapen. Dat kwam wel goed over geloof ik

Nu nog even wat doen...
Fijn die herkenbaarheid!

Dan ligt het tenminste niet alleen aan ons :-)

Vind het wel lastig van die supermoeie kids. Niets is gewoon goed en als ik dan zelf ook moe ben is het gewoon lastiger om er mee om te gaan.

Gelukkig nu een weekje vakantie voor Meis zodat ze wat bij kan komen, en wij hopelijk ook!

Ik verbaas me soms ook wel vreselijk om hoe ze met dingen omgaan.. er lagen koekjes op t aanrecht, dus meis vraagt of ze er een mag. Ik zeg nee, niet nu.

Pakt ze stiekem toch een stukje dat afgebroken is. Dus ik boos, Nee, ik zei dat het NIET mocht. En dat is zij boos omdat ik boos op haar ben en wil ze alleen zijn, sluit ze zich op in de wc en blijft ze daar een kwartier zitten mokken.

Rare wezens die kleuters!
Hier is de stemming gelukkig goed de laatste tijd, Lisa vindt school nog steeds geweldig en is het zonnetje in huis. Wel moe 's avonds en dus erg langzaam eten. Tenzij ik zeg: Als je eten op tijd op is, hebben we nog tijd om in bad te gaan"

Dan kan ze binnen 5 minuten een heel bord leegeten!

Maartje is wel een beetje ondeugend de laatste tijd, doet alles wat niet mag zeker nog 1x extra nadat je het verboden hebt (en kijkt je daarbij lachend aan!) Ook plaagt ze Lisa nogal eens en is ze erg lomp (met stompen, stoten, op tenen trappen etc) Daarna zegt ze wel "Solly" en geeft een kus op de zere plek.

Overigens heeft ze vandaag wel haar eerste tik op de billen gehad. Ze lag te trappen tijdens het verschonen en ik had al een paar keer gezegd dat ze moest ophouden en hield haar ook steviger vast. Toen rukte ze haar benen los en trapte in mijn gezicht. Toen had ze hem te pakken. Ze lag wel meteen stil en vroeg na even huilen "Mama boos?" Ja dus. Daarna erg gedwee voor een tijdje.

Als ze elk apart spelen zijn ze heel zoet, maar samen is het meestal gillen geblazen na een paar minuten. (Wat vooral 's ochtends vroeg erg vervelend is)

Overigens douche ik zelden 's ochtends: Dat zijn 10 kostbare slaapminuten!
Ik moet hier echt vaker komen klagen, afgelopen dagen waren de kiddies super lief. lief samen aan t spelen, heel behoorlijk luisteren, echt een verademing!

werkze allemaal.
Goedemorgen!

Nitro, lekker dat ze nu weer lief zijn. Vooral weer komen klagen als het nodig is, vooral als het dus zo makkelijk helpt.

Tim is nu naar school, vakantie is vorbij dus ben benieuwd hoe hij zijn eerste volle week volhoudt. HIj had er al wel zin is dus dat is goed. Alleen had hij liever de andere juffrouw en die is er donderdag pas weer. Ik vind die geloof ik ook leuker.

Is het bij jullie ook zulk triest en nat weer.

Ik ga even wat zoeken om met Floor te gaan doen, iets van peutergym ofzo.
Hey!

Nitro, heel herkenbaar hoor! Gelukkig hebben ze zich vh weekend zoet gehouden.. Het is soms ook net of ze doorhebben wanneer ze je moeten testen, juist als je de minste energie hebt..

Had vorige week zware week met de (gast)kinderen.. Vlogen elkaar steeds in de haren en dan gillend bij mij komen en moet ik er 3 tegelijk tillen, maar mag niet tegelijk want dan slaan, bijten of duwen ze elkaar weer. Zucht. En je kunt dan geen kant op, je moet er wel wat mee doen.. Daarom lief dat ze jullie nu even op adempauze laten komen, zichzelf ook voorbereidend op de volgende ronde!

Nic, spannend, de eerste volle week! Ben benieuwd..

Jes heeft nu vakantie, ook van PSZ, dus hele week onder moeders rokken. Vandaag begon zijn dag al jankend, niks was goed, slecht luisteren. heb m om 10 uur naar boven gebonjourd, om te gaan liggen op zijn bed. Heeft wel geholpen.

Tis hier ook triest, maar ik ben zoooo blij dat die sneeuw weg is! Gisterochtend eerst sneeuw, dat smolt mooi weg overdag, en s avonds weer dikke bui. Nu is het weer weg geregend. En zag dat t overdag niet meer ging vriezen, dus hopelijk de grond ook aan het dooien, kunnen we gaan planten. Gister 3 grote coniferen struiken weggesnoeid, had gelijk de lente in mijn bol!
Wat een stilte hier zeg!

Tim heeft vandaag zijn eerste hele lange dag school inclusief overblijven en bso. Ben benieuwd hoe hij het allemaal vindt. Gisteren was hij totaal niet moe na een dag school.

Man moest de kids vanmorgen wegbrengen. Hij was nog nooit op school geweest dus Tim kon hem mooi de weg wijzen.

Cees, hoe gedragen de gastkids zich deze week?

Ik ga maar weer aan de slag, straks de kids allebei ophalen en dan eten koken.
Inderdaad radiostilte hier ineens weer.

Ben benieuwd hoe Tim de hele dag school en bso vind Nic, moet zeggen dat Nina het beter aankan dan ik had verwacht. Deze week vakantie en gisteren en vandaag heeft ze hele dagen BSO, dat vond ik gisteren ook wel spannend hoor. Houden ze haar wel goed in de gaten? Al die grote kinderen om haar heen...maar ze kwam gisteren geschminkt en met gelakte nagels thuis en had het super naar haar zin gehad dus alles goed.

Morgen en donderdag lekker vrij. Moet donderdag met Nina bril gaan uitzoeken, en smiddags met haar naar kindervoorstelling in de schouwburg, ben erg benieuwd hoe ze dat vind.
Durfde niks meer te zeggen, want dan lijkt het net of ik niks anders te doen heb dan hier rond te hangen

Knap hè van die kids, dat aanpassingsvermogen! Ben ook erg benieuwd hoe Jes het volgende week een hele week doe. Besefte me dat mijn eigen donderdag dan helemaal over is, en ik meer op de klok moet letten.. Zal even in de gaten houden of er meer kindjes uit zijn klas overblijven, mss is dat een optie om toch een beetje eigen tijd te hebben. (klinkt wel erg luxe en kindonvriendelijk )

De kids gedragen zich aardig nu, scheelt ook wel dat ik ff "rust" heb wb stagiaires. Vind het handig en gezellig om ze erbij te hebben hoor, maar zo'n weekje zonder geeft ook wel wat meer vrijheid. (vaker achter viva bijv)

Hoe gata t bij jullie Nitro, gedragen ze zich nog als engeltjes?

Jos, nog even en dan lekker op vakantie! Zin in?

(ik zou wle naar zonnetje willen, vrijwilligers? )

Tis hier heerlijk weer trouwens! Hopelijk houdt t aan, want kan ik nog tripje met de kids maken, en in het natte gras spelen.

(jess wilde de loungeset al klaarzetten met lekker de kussens erin zodat we in het zonnetje konden zitten
Cees, heerlijk he het zonnetje. Konden we maar weer lekker op de loungeset buiten zitten zonder compleet ingepakt te zijn.

Had al even gebeld en het overblijven ging goed. Die vrouw van de overblijf leek het ook heel fijn te vinden dat ik belde. Vind ik wel fijn want dan voel ik mij niet zo'n overbezorgde moeder.

Tim vond het al heel raar dat hij op school zijn boterhammen op moest eten.

En ik wil wel vrijwilliger zijn om naar de zon te gaan hoor.

Lau, naar welke voorstelling ga je?

Vind het ook heel knap hoe de kids zich aanpassen en alles volhouden. Tim had alleen nog wel zijn broek een beetje nat gisteren dus hoop dat hij het vandaag droog houdt. Merk dat hij daar zelf ook heel blij van wordt.

Zijn we al uit de locatie voor de meeting?
Jes kwam net naar me toe en vertelde met een hele omweg dat ie iets met de wc had gedaan. Eerste gedachte was gelijk dat e er weer eens naast gepiest had, maar hij had de wc even gepoetst, want er zaten allemaal vlekjes op de "mannen"rand.

Wat een keurig opgevoede zoon toch!

(hij is vandaag erg goed te pas bedenk ik me nu, erg behulpzaam)
Ga naar De grote avonturen van kleine mol, ben erg benieuwd, denk dat Nina het superleuk vind.

haha, moet altijd zo lachen om jou Cees, dat jij je een slechte moeder vind en kindonvriendelijk als je Jesse zou laten overblijven...ik zou er nog geen twee minuten over hoeven nadenken, heb je tenminste wat tijd voor jezelf, lijkt me niets mis mee. Gewoon doen, of een keer proberen, Jes vind het vast leuk! Maar kan zijn dat ik een stukje moedergevoel mis ofzo hoor, vind soms van mezelf dat ik erg snel voor mezelf kies zeg maar.
En wat netjes dat hij de wc even schoonmaakt!
Cees, wat goed zeg. Van mij mag Tim dat niet eens. Hij wil ook altijd met de wc-borstel aan de slag maar trekt hem dan zo uit de houder dat het eerst in zijn gezicht spettert, blegh, dan poetst hij netjes en zet hem terug al spetterend overal op.

Heel lief bedoelt maar toch nog maar even niet.

Overblijven heb ik wel aan gedacht voor de maandag maar hij moet al op di en do (wo is op bso). Voor Floor zou het wel fijner zijn. Als die moet slapen kan ze net een uurtje slapen en dan wordt ze niet leuk wakker. Vindt dat zo zielig.

Snap ook wel dat de overburen met de auto naar school gaan die 500 meter verderop is, dan ben je wel sneller terug.
leuk lau, naar die voorstelling. Van meis d'r school gingne ze er ook heen, maar net niet op een dag dat zei er was (was nog tijdens de wenperiode). Ze kent wel het liedje van het molletje.

Ben benieuwd hoe nina t vindt tussen alle grote kids.

Casey, wat een nette man! Goed opgevoed!

En als overblijven heel veel gerace scheelt kan ik me heel goed voorstellen dat je dat doet hoor. Hangt er ook even van af hoe hij het daar vindt lijkt me.

Weet dat meis het nog wel erg heftig vindt allemaal, dus die gaat nu alleen op de twee dagen dat het echt moet. Maar als hij het leuk vindt, waarom niet? Dat maakt je echt geen slechte moeder.

Nico, lekker dat je die vrouw even kon bellen. Meis kreeg de eerste keer een briefje van de overblijfjuf mee naar huis voor ons, dat het goed was gegaan. Vond ik ook superattent.
quote:Nicolette80 schreef op 23 februari 2010 @ 16:19:

Overblijven heb ik wel aan gedacht voor de maandag maar hij moet al op di en do (wo is op bso). Voor Floor zou het wel fijner zijn. Als die moet slapen kan ze net een uurtje slapen en dan wordt ze niet leuk wakker. Vindt dat zo zielig.

Snap ook wel dat de overburen met de auto naar school gaan die 500 meter verderop is, dan ben je wel sneller terug.

lastig is dat he. Wij hebben dat op vrijdag. School is tien minuten lopen. Lief heeft mannetje afgelopen week laten slapen thuis. En is alleen met mini haar op gaan halen.

Was goed gegaan, maar vind het toch niet echt een prettig idee moet ik zeggen...
Je bent toch gauw een half uur weg dus durf het gewoon niet aan. Voelt niet prettig en wil ook niet dat Floor een half uur in paniek aan het schreeuwen is. Dan maar zo. Meestal gaat ze niet eens naar bed toe maar ze had het nu echt nodig omdat ze zo verkouden is. Anders houd ze het wel goed vol zonder slaapje (en dat met 21 maanden).
De hele dag zonder slaapje dan Nico?? Wauw! Dat heeft Maartje pas 1x gedaan (feest van mijn schoonouders) Verder slaapt ze elke middag wel 1.5-3 uur.

Alleen thuisblijven voor een half uur is wel een beetje lang als ze toevallig net wakker worden als je weggaat. Toch ook met de auto dan? Maar ik zou ze gewoon laten overblijven denk ik. Lisa blijft 3 dagen over en vind het wel prima. Ik vind het zo'n geren voor een uurtje. Moet je ook nog heen-en-weer en ze staan niet meteen om 12.00u buiten. Dus 12.15u weer thuis, boterham eten duurt gauw 20 minuten, dan nog 20 minuten spelen en je kunt alweer gaan.

Deze week 3 dagen BSO, is eigenlijk hetzelfde als 3 dagen creche voorheen. Maartje is deze week ook 3 dagen naar de creche, gastouder heeft vakantie. Ze vindt het echt 3x niks! Vanochtend tranen met tuiten, klemde zich als een aapje aan me vast, wilde niet spelen, niet naar de leidster. Toen Lisa in haar groep kwam vond ze het wel beter. Later gehoord dat ze met z'n allen in de grote hal hadden gespeeld, maar dat Maartje weer erg moest huilen toen ze later weer naar hun eigen groep gingen. Ik vind het wel sneu hoor, zeker 'in mijn toestand' ... Ik hoop dat ze snel wat beter gewend is. We hebben juist 3 dagen aangevraagd omdat bij de gastouder zo weinig kindjes zijn (daar is ze maandag de enige en donderdag met 2, na 3'en met 3 kindjes). In novenber is er pas plek overigens.

Wat grappig dat Jes de plee boent, heeft hij papa dat zien doen? Zou hier erg onwaarschijnlijk zijn (hoe cliche!)

Ben benieuwd naar Nina's bril, zet je een foto in de AK?

Morgen jarig, ik moest eigenlijk nog een appeltaart bakken, maar zit te lang te forummen!
Hoera voor Dok!

Het feestcommitee heeft weer uitgepakt!

Straks maar eens even met de kinderen naar de kapper. Lasse lijkt op het moment als twee druppels water op Einstein met zijn haar, geen porum echt. Nina wil kort haar, ze heeft een hekel aan staartjes, maar kort ga ik echt niet doen hoor, vind ik zo zonde. Misschein maar een pony laten knippen dan...

En nog een afspraak maken met de tandarts, is weer een stukje van mijn voortand afgebroken, dus nu zie ik er uit als een ouwe heks
Dok gefeliciteerd!

Hier nu al zware dag, kindje dat huilt bij elke stap dat ik zet en krijst als ik 2 meter van m vandaan ben... pffffffffffffffffffffffffffffff.

Dacht dat ik nu wel zo'n beetje door de verlatingsangstfases heen was, niet dus...

En jes wordt er heel boos om, want dan kan ie de cd niet horen en gaat dan ook huilen.. GEZELLIE!

Hopelijk om vijf uur iedereen de deur uit.. (nog 8 uurtjes dus! )

och begint er net nog 1 te krijsen omdat er wat afgepakt wordt.

zal ff oordoppen gaan zoeken..
Maartje kan dus maar beter lekker naar die gastouder gaan, voor haar ook wel zo rustig, geen strijd, meer 1 op 1 contact. Strijd kan ze wel were met haar zus aangaan s avonds!
Hieperdepiep voor Dok! En wat een gezelligheid op jouw plaatje Lau

Ik had ook kort haar toen ik 4 was, stond heel cewl, maar ja de seventies he
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven