Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

veel zijn al (bijna) op de helft, maarreh... kan er nog een februari-moedertje mee komen kletsen???

Ik ben 34 jaar, heb al een dochtertje van 1 jaar en 1 maand en ben 16 februari uitgerekend van m'n tweede kindje.

Ik heb as vrijdag een afspraak bij de vk en moet nog een afspraak plannen in week 40 voor de 20 weken echo.

Bij ons 1e kindje hebben we bij 12 weken een echo gehad bij de gynaecoloog en die wist ons al te vertellen dat het een meisje werd. Toen we met deze zwangerschap weer een echo hadden met 12 weken (nu bij een echo-bureau) vroegen we hiernaar en die vrouw zei dat 'men zegt' dat ze het aan een bepaald iets kunnen zien op de echo (zal maar niet vertellen wat voor diegenen die het nog helemaal niet willen weten). Zoals wij dat op onze echo toepasten worden we straks ouders van nog een meisje!!!

Ben benieuwd of dat met de 20 weken echo bevestigd wordt...

Groetjes Lies
Goedemiddag allemaal,

Ik ben al vanaf vrijdag in een jubelstemming door de 20w echo.

Ook wel steeds emotioneel. Begin me nu, nu ik weet dat het een meisje is, al een beetje een voorstelling te maken hoe ze eruit ziet.

Kan ook niet wachten om met de babykamer te beginnen. Maar eerst moet mijn vriend nog terugkomen uit Amerika. Dat is pas de 22e, en dat weekend zal hij niet veel energie hebben. Balen, maar het is niet anders.

Mijn vader is heel handig met hout, en die wilde al een hele poppenkamer voor zijn kleindochter maken. Poppenhuis en bedje en wiegje en kastje. Hij zit boordevol ideeën. Wel schattig.

Lies, welkom hier op het topic. Tuurlijk kun je er nog bij. En uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap. Ben benieuwd of het inderdaad een meisje wordt.

Babbelbaby, ik heb soms ook wel eens zo'n menstruatie achtige buikkramp. Dat heb ik als ik te druk ben met vanalles. Volgens mij wordt je dan door je lichaam tot rust gedwongen.

Wel leuk dat jij, en ook Judat de baby al voelen. Ik weet het nl. niet. Herken het ook niet. Vraag me soms af; voel ik nu de baby, of zijn het mijn darmen?

Tijdens de echo bewoog ze behoorlijk, en ik voelde daar nix van. Wel gek he.

Cin, kan me voorstellen dat je geschrokken bent met dat bijna ongeluk.

Je bent toch veel alerter, en als er zoiets gebeurt, is de baby in je buik het eerste waar je aan denkt. Wel fijn dat je al op tijd naar huis mocht.

Ik ga nog eens even wat werk verzetten. Had 1 afspraak vanochtend. De rest van de dag thuiswerken.

Groetjes,

Linda
Phoenix: knap dat jullie het voor je kunnen houden! Lijkt mij erg lastig. Ik zou vast nieuwe aankopen (want die komen er ongetwijfeld bij baby 2 ook...) niet verborgen kunnen houden.

Linda: gefeliciteerd met de goede echo en jullie meisje! Echt superleuk! En leuk ook dat je vader zo los gaat, grappig om te zien he hoe ouders helemaal voor hun kleinkinderen (in wording) gaan

Lies: welkom! Enne, ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar ze het aan kunnen zien, want met 12 weken kun je toch nog helemaal niks zien op dat vlak? Ben benieuwd of jullie inderdaad weer een meisje krijgen!

Babbelbaby: ik heb geen ongesteldheidspijn, maar ik merk wel duidelijk die banden denk ik. Heb ik veel sneller last van dan bij nr. 1. Ook veel eerder last nu van m'n stuitje. Het schijnt dat alles gaat verweken. T is best irritant, want ik kom soms nauwelijks overeind. Maargoed, het hoort erbij en gaat ook weer over ga ik maar van uit. Was bij nr. 1 ook, ging na een paar weken/ maanden weer weg. Toen was het tijd voor andere kwaaltjes, zoals maagzuur enzo...;-)

Cin74: leuk, de wagen besteld. Wat voor hebben jullie gekocht?

Nellebelletje: aaargh, wat een bevallingsverhaal zeg, yuk.

Ik ben nog niet zo bezig met de bevalling. Ik vond het de vorige keer geen feest, understatement, omdat het zo vreselijk lang duurde en je ook niet weet hoe lang het nog ging duren. Het feest duurde iets van 35 uur (heb het alweer geblokt). De ontsluiting kwam voor geen meter op gang, maar had wel zeer pijnlijke rugwee-en. Was op het laatst echt kapot. Gelukkig werden m'n vliezen gebroken en bleek dat onze dochter in het vruchtwater gepoept had, dus mochten we naar het ziekenhuis waar ik een ruggenprik kreeg. Ik ben echt panisch voor naalden, maar deze prik was zeer welkom en was half stoned, waardoor ik er allemaal niks van merkte toen ie gezet werd. Toen met wee-enopwekkers aan het infuus en mocht ik na een paar uur zelf persen. Het leek me vantevoren niks, een ziekenhuisbevalling en een ruggenprik leek me helemaal vreselijk, maar het is me allemaal erg meegevallen en iedereen was superlief.

Dit keer wil ik denk ik wel thuis proberen te bevallen, maar ik laat het gewoon maar afhangen van het moment. Misschien dat ik tijdens m'n verlof bedenk om liever in het ziekenhuis te bevallen en dan doe ik dat. We zien het wel.

Ik dacht direct na de bevalling heel cliche: dit doen we dus nooooit meer, maar ach, we zien het wel. Hopelijk gaat het allemaal wat sneller, en anders pech gehad. Het kind moet er toch uit, dus we zien wel hoe het loopt.

Verder gaat het hier z'n gang. Ik voel de gup denk ik wel, maar soms denk ik van niet, dus zeker niet duidelijk. En ja, het kunnen ook best m'n darmen zijn....

Kijk wel uit naar de 20-weken echo, enerzijds voor het geslacht, maar vooral ook om te zien of het allemaal goed zit. Dat blijft maar afwachten (en zo'n echo geeft natuurlijk ook geen garantie, maar wel eventjes wat zekerheid).

Nou, heel verhaal weer terwijl ik niks te melden had...;-)
He Ukse! Ik zag ineens dat jij bij het name it topic postte dat je in de luxe positie verkeerde dat "wij" in hilversum een name it winkel hebben. Dan woon je zeker in (de buurt van) Hilversum?

Ik woon daar namelijk ook Daarom viel het me zo op
Hoi allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik ben net terug uit Nederland en ben nu eindelijk in het bezit van fijn zittende kleding!

Ook ik kijk heel erg uit naar de volgende echo, het lijkt me erg fijn als we weten dat alles goed is. Nog even geduld, want we hebben hem pas op 27 September.

Ik moet zeggen dat ik wel veel aan de bevalling denk. Ik ben best benieuwd, want ik vind het moeilijk om er een verwachting van te maken. Je weet dat het geen pretje is, maar toch. De mentaliteit met betrekking tot medicatie is hier toch anders en ik vind het wel een fijn idee dat als ik pijnstillers wil ik daar niet om hoef te zeuren. Als je hier op de natuurlijke manier wilt bevallen verklaren ze je voor gek. Toch wil ik zien hoe ver het lukt.

Heeft iemand van jullie eigenlijk ervaring met de massage olie van Weleda voor het perineum (tegen uitscheuren)? Ik heb er wel goede dingen over gehoord, dus denk dat ik het ook ga kopen.

Groetjes en veel plezier met de echo's.

Ciao ciao
Phoenix, ik woon sinds dit jaar in Hilversum. Het bevalt goed, maar ben nog wel zoekende. We hebben een huis over het spoor. Ook met verloskundige en echo en ziekenhuis ben en was ik zoekende. Vk bevalt goed, 1 ste echo ook nu nog de bevalling in het ziekenhuis. Heb jij ervaring met het ziekenhuis??

Voor de rest gaat alles hier z'n gangetje. Wel vaak brak als ik weer eens een nacht 4x naar de wc mag. Ik zit nu in "gezonde" spanning voor de 20 weken echo. Zaterdag mogen we, kijk er wel naar uit, want die afspraak staat alweer een tijdje. Wat krijgen we te zien en klopt het allemaal en is het kind compleet? En de grote vraag, komen we achter het geslacht. Zo niet moeten we toch aan de pretecho. Ik heb gewoon zin om met de babykamer aan de gang te gaan. Dan ziet die kamer er ook eindelijk anders uit dan een kamer die er nog steeds zo uitziet als bij oplevering.

Ik vind het wel jammer dat man en zoonlief de kleine nog niet kunnen voelen van de buitenkant. Zoon wil ook contact met zijn nieuwe broertje of zusje. Wel vertelt hij elke avond wat tegen de buik. Dochterlief wijst elke keer gewoon naar mijn navel, maar begrijpt er helemaal niets van denk ik....
Ukse ik zal vanmiddag op Hangmoeders in ons prive stuk wel even posten wat mijn ervaringen zijn met namen erbij en zo. Geen zin om dat hier zo voor het oog van de wereld te doen... Maar eerst even naar de markt!

Jij had al wel toegang op hangmoeders he? Ik ben trouwens ook import Hilversummer hoor. Ik woon hier straks in maart 5 jaar.

Groetjes,

Phoenix
Hier ben ik dan ook weer eens. De laatste week heb ik echt te druk gehad om te posten, wel lees ik dagelijks jullie verhalen.

Op het moment zijn we druk bezig met het verbouwen van de badkamer, nou ja... mijn vader dan! De douche gaat eruit en we krijgen lekker een bad! Heerlijk, ik kan haast niet wachten tot het af is.

Ukse, vervelend dat je er 's nachts zo vaak uit moet om te plassen. Gelukkig valt dat de laatste twee weken bij mij wel mee. Vannacht zelfs helemaal niet!

Af en toe voel ik de kleine wel al bewegen in mijn buik. Afgelopen zaterdag was het één keer heel duidelijk een schopje. De andere keren voel ik een druk gerommel, meestal als ik in bed lig.

Nog een weekje geduld en dan weten we of er een jongen of meisje op komst is. Waarschijnlijk gaat we het iedereen dan ook gewoon maar vast vertellen. Wij kunnen ons mond toch niet houden en dan zijn we ook van het gezeur en geraad van anderen af. maar de belangrijkste reden is wel dat ik het gewoon leuk vind om het iedereen al te vertellen.

Wel ben ik zo vreselijk verstrooit en vergeetachtig, verschrikkelijk gewoon! Ik ben steeds alles kwijt, weet niet meer wat ik ergens kwam doen, vergeet dingen mee naar mijn werk of mee naar huis te nemen, boodschappen doen kan echt niet meer zonder lijstje en zelfs dan kan ik maar moeilijk onthouden wat ik nou al wel en niet in het karretje heb gekieperd... AAAARRRRRGGGGGHHHH!!!

groetjes, San
Goedemiddag mama's,

Wat een herkenbaar verhaal over de vergeetachtigheid San. Haha, ik haal sinds een paar dagen steeds de namen van de dieren door elkaar. Zie ik het konijn, begroet ik haar met de naam van 1 van de katten. Zie ik een kat, begroet ik haar met de naar van 1 van de honden. En dan weet ik het echt even niet meer. Hoop dat het overgaat na de bevalling.

Vanochtend weer naar de VK geweest. Stond ik daar voor een gesloten deur. Dus ik bellen op haar 06. Was ze het vergeten....! Ze woont gelukkig naast de praktijk, dus ze kwam er meteen aan. Bloeddruk gemeten, was goed. Hartje was ook weer fijn om te horen.

Ik mail en bel gelukkig iedere dag met mijn vriend. Ondanks het tijdsverschil. Het is waar hij zit (Maine) 6 uur vroeger dan hier. Hij belt me altijd als het bij hem 7u in de ochtend is. Hij baalt als een stekker dat hij zover weg zit. Ik maak hem gek dat hij me niet meer zal herkennen na die 2 weken omdat mijn buik explosief groeit, haha.

Ciao ciao, fijn dat je goede positiekleding heb gekocht. Waar had jij gewinkeld? Ikzelf ben dit weekend ook weer naar Babyplanet geweest. Daar hebben ze ook Noppies en Mamalicious, dus heb daar nog 1 spijkerbroek en een paar shirts bijgekocht. Alleen nooit zoveel keus in mijn maat daar.

Drama he, Ukse, dat opstaan 's-nachts om te plassen. Ik ken het en word er niet vrolijk van.

Nah ik ga zo maar weer even aan het werk. Lekker thuiswerkdagje vandaag. Alleen werkt een programma niet zoals ik wil, waardoor ik steeds met IT zit te bellen en mailen. Schiet niet echt op zo.

groetjes

Linda
Zo, mijn vrije middag is begonnen. Kleine ligt lekker te maffen dus heb ik even tijd (om te strijken en te stofzuigen, maar daar heb ik nog effe geen zin in...)

Ik heb nog goed nieuws voor degene die denken nooooooit meer te kunnen uitslapen met een kleine. Nou het is mij afgelopen zondag uitgebreid gelukt!(nu zijn wij wel in het bezit van een slaapmormel dus dat scheelt). Toen ik mijn ogen open deed en op de wekker keek was het 9.00uur. Schrok eigenlijk wel een beetje en vriendlief -die dat feilloos aanvoelt- heeft even om het hoekje gekeken maar meneertje was nog lekker in dromeland. Een uurtje later zijn we pas opgestaan, en daar werd ons kleintje wakker van. Heeeerlijk! Ik slaap op dit moment niet al te best, inderdaad, die nachtelijke bezoekjes aan het toilet....grrrr.

Weten jullie al hoe je het met werk gaan doen? Ik ben na de komst van de eerste minder gaan werken (werk nu 3.5 dag) en dit blijft zo na de komst van de tweede. Maar ik verbaasde me er over hoeveel collega's me gevraagd hebben of ik nog blijf werken, en of ik minder ga werken. Ik zie niet in waarom ik minder zou werken na de tweede. Mij lijkt dat er niet zoveel gaat veranderen met een tweede er bij, of ben ik nu iets te naief??

Oja, Lies natuurlijk ben je welkom, en je verhaal over het zien van het geslacht op de echo maakte mij wel heel erg nieuwsgierig? Begrijp dat je het niet wilt vertellen want er zijn er hier meerdere die het geslacht niet willen weten, maar kun je niet een richting aan geven? Kun je het zien aan de vorm van de grote teen of zo?? Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Voor de rest lees ik dat vele lekker bezig zijn met -een begin- van uitzet, kleding etc. Het begint al wat te worden met de februari-moeders! Nou, ik geloof dat mijn strijkijzer toch echt begint te roepen, zal maar eens wat moed gaan verzamelen...
Ukse op hangmoeders heb ik even je vraag beantwoord.

Petrol ik heb hier ook zo'n uitslaper. Heerlijk hoor! Hij slaapt regelmatig tot half 9/9 uur. Dus ik heb gelukkig niet te klagen ook

Linda red je het een beetje in je eentje? Niks aan he, zo zonder vriend?

Ciaociao geen ervaring met die perineum olie. Heb wel de zwangerschapsolie. Heb ik bij Sjoerd ook gebruikt en had toen geen striae. Nou zeggen ze wel dat het geen reet uitmaakt of je smeert of niet tegen striae, maar ik heb zoiets: de vorige keer ging het goed, dus dat proberen we gewoon nu weer :-)

Lies welkom bij de club! Bij de volgende update van het schema zal ik je even toevoegen. Ik ben trouwens wel heeel nieuwsgierig waar je gyn dat bij 12 weken al aan kan zien! Mijn verloskundige zei toch echt bij 17 weken dat het nog te vroeg was voor een geslachtsbepaling. En ik heb embryologie gehad en naar mijn weten kun je aan de buitenkant van het embryo met 12 weken echt nog niet zien wat het wordt omdat meisjes en jongens er dan hetzelfde uitzien. Meisjes beginnen namelijk ook met een soort van piemeltje wat dan later naar binnen omvouwt en de clitoris wordt. Bij jongens groeit dat dan verder uit en sluit aan de onderkant waardoor een piemeltje ontstaat.

Hmm tijd is op... Zoon is wakker. Heeft behoorlijk lang geslapen dus ik mag niet mopperen

Groetjes,

Phoenix
Oh ja Fenne, ik had op hangmoeders ook even je foto vraag beantwoord!
Hoi!

Ben ik ook weer eens. Lees net als San ook elke dag wel even mee, maar heb het te druk om steeds te reageren... Vandaag bericht gekregen over wanneer we voor de 20 weken echo mogen: 24 september!

Aan de ene kant heel veel zin om de kleine te zien en het geslacht te horen, maar ik ben er ook al wel behoorlijk nerveus voor. Bang dat er iets niet in orde blijkt te zijn. Of erger nog... Maar die onzekere gedachtekronkels probeer ik steeds snel weer naast me neer te leggen.

Lies, welkom inderdaad! En ik ben ook heel benieuwd naar het echoverhaal! Kun je een tipje van de sluier oplichten? Of zijn er mensen die hier absoluut niets van willen weten? Ik denk zelf vooral dat het een van de vele bakerpraatjes is. Maar daar ben ik gek op

Ik ga lekker eten!

Liefs, Lucybelle
Hier helaas geen uitslapende kinderen. Ze zijn altijd rond 7 uur wakker, maar daar ben ik al blij mee, want het is ook tijdenlang 6 uur geweest (en dat is me toch echt te vroeg).

Lies, welkom bij de club. Wat mij betreft nog plaats genoeg hier om gezellig mee te kletsen.

Petrol, ik blijf gewoon 3 dagen per week werken, net zoals ik nu doe. Ik vond het met 2 kinderen vooral drukker worden toen de jongste 6 maanden was en mobiel werd. En nu is het wat lastig dat de kinderen op verschillende lokaties zitten (Kindergarten en kinderdagverblijf) en dat ik met mijn werk- en reistijden niet kan halen en brengen. Dat doet vriend dus, maar die zit regelmatig in het buitenland voor zijn werk en dan moeten we dus een hoop regelen. Ben benieuwd hoe dat straks zal gaan met 3 kinderen van onder de 4 jaar. Enfin, we zullen het wel zien. Minder werken is sowieso geen optie voor mij, mijn baas zou me het liefste fultime zien werken en maakt daar ook geen geheim van.

Ciao ciao, hier geen ervaring met perineumolie, maar ik ben ook wel een geluksvogel, want beide keren volledig ongeschonden uit de bevalling gekomen. En dat terwijl dochter met haar arm langs haar hoofd ter wereld kwam en dat schijnt nog weleens voor problemen te zorgen.

Woonde jij nu in Italië?

Ik ga hier maar eens naar bed. Ik ben even solidair met Linda, want vriend zit ook in het buitenland voor werk. Alleen niet zo ver, in Londen. Idiote is dat ik er altijd enorm tegenop zie, maar dat het uiteindelijk altijd weer meevalt (al ben ik altijd weer blij als hij er is).

Ik ga even douchen en dan lekker naar bed. Ik slaap de laatste nachten ineens weer heel slecht, dus ik hoop dat het vannacht beter gaat. En o ja, daar waar ik de afgelopen week nog twijfelde of ik iets voelde is er nu geen twijfel meer mogelijk: ik voel echt duidelijk geschop en gedraai en gewoel. Raar eigenlijk, dat dat ineens kan komen. Wel weer leuk om te voelen!
Hoi allemaal,

Hier alles ook rustig, het buikje groeit gestaag, heerlijk! (thx Phoenix, ik zal kijken op Hangmoeders of het me lukt )

Ik heb straks misschien ook een vriend in het buitenland, maar dan voor 2 (!) maanden!! Hij is nu bezig met een solprocedure. Het is een bedrijf in Londen, wat een vestiging in Nl wil openen. En als hij aangenomen wordt, betekent dat 2 maanden training in Londen.... Jeetje mina, zie er nu al tegenop. Hij heeft nu wel als voorwaarde aangegeven dat hij dan elk weekend naar huis gaat, want 2 maanden weg tijdens zwangerschap is echt dramatisch, dat wil hij zelf ook niet. Het zal dan gaan om nov/dec. Even afwachten nog of hij aangenomen wordt, maar de kans is wel groot. En het is echt zijn droombaan, dus om dat nu te laten schieten voor 2 maanden, is ook weer zo wat.. Als het afgelopen is zijn we het zo weer vergeten, maar nu vantevoren lijkt het me vreselijk. Dus Linda en Anky, kan me helemaal voorstellen hoe jullie je voelen, sterkte!

Hier voel ik ons kindje nu elke dag, zo fijn! Voel me nu op en top zwanger en blij, vannacht ook gedroomd over de bevalling, dat is het enige waar ik nog wel eens tegen op zie (probeer er nog maar niet al te veel aan te denken). Nu eerst genieten, net als iedereen hier!
Dokkie, hoe was je echo?

Lies, welkom hier! Leuk dat je mee komt kletsen.

Fenne, Anky en Linda, wat vervelend dat jullie mannen naar het buitenland gaan of daar nu al zijn. Ik ben blij dat die van mij gewoon in Nederland blijft! Ik vind het soms al erg als hij een extra avond moet werken...

Ik wil trouwens ook wel weten hoe je aan de 12weken echo kunt zien of het een jongetje of meisje is...

Ik duik zo mijn bedje in. Nog één dagje werken en dan is het gelukkig weer weekend!
Hoi meiden,

Ik heb even niet bijgelezen, maar kwam even melden dat ik mijn echo-afspraak verzet heb naar volgende week vrijdag (21ste). Vandaag kwam bij nader inzien slecht uit. dus nog geen nieuws te melden helaas. Behalve dat mijn Hb 7,5 was, dus best netjes en dat mijn vermoeidheid dus echt met te weinig slapen en teveel werken te maken heeft...
Hallo allemaal,

Ik heb het idee dat langzamerhand iedereen naar de echo is toe aan het leven en er verder weinig nieuws te melden is....Daarna zal wel iedereen aan de slag gaan met het kamertje, spulletjes kopen etc. Echt heel leuk.

In de winkels hangen weinig unisex spulletjes...bij Prenatal wel wat leuke dingetjes gekocht, maar ik wacht met spanning af op het roze of blauwe spul, haha.

Dames "zonder man" veel succes...dat zou echt niks voor mij zijn...Wij zijn inmiddels bijna 9 jaar getrouwd (heel ouderwets vanuit huis...niet samengewoond) en de nachten die we niet samen geslapen hebben, zijn de nachten dat ik in het ziekenhuis lag bij de geboorte van de jongens. Nu ik het zo schrijf, klinken we als een heel klef stel.

Maar goed, sterkte...als ze er maar zijn als zoon- of dochterlief zich aankondigt en natuurlijk voor het nodige sleep en sjouwwerk, behangen, inelkaar zetten van meubeltjes (en natuurlijk genoeg verdienen om dat allemaal te kunnen betalen, haha).

Groetjes en tot gauw.

Mandy
Net terug van de VK voor een controle beurt. Alles okee; bloeddruk, hartje gehoord en het kleintje groeit goed. Toch altijd weer fijn om te horen!

Heb ook de formulieren meegekregen voor de 20wkn echo dus daar kan ik ook een afspraak voor gaan maken, YES.

Wat een buitenlandgangers zijn die mannen van jullie. Die van mij gaat af en toe naar buitenlandse beurzen maar is altijd binnen een dag of twee, drie weer thuis. Dus dat is prima te doen.

Verder weinig te melden, ga lekker weekend vieren!

groeten Petrol
Hallo mede februari moeders!

Excuses voor zo lang afwezig blijven, volgens mij is het al zeker een maand geleden dat ik voor het laatst wat heb geschreven. Ik lees zo nu en dan mee en geniet dan erg van de herkenbare verhalen.

Hier gaat het naar omstandigheden goed. De omstandigheden bestaan vooral uit het feit dat ik dus echt niet zo goed ben in zwanger zijn. Net als de eerste keer ben ik nog steeds misselijk en ik vrees daar ook deze keer de hele zwangerschap niet meer vanaf te komen (hoewel het nu wel minder is dan in het begin). Het lijkt deze keer zelfs erger te zijn, maar dat kan ook komen doordat ik nu een hummel thuis rond heb kruipen. Die ook nog eens druk tanden aan het krijgen is en ons dus regelmatig 's nachts wakker huilt. Tel daar nog een paar keer toilet bij op, ik ben zoooooo moe....

Door de misselijkheid heb ik een paar maanden niet kunnen werken, nu gelukkig wel weer halve dagen aan de slag.

Mede door de vermoeidheid zo nu en dan hevig hormonaal, huilen omdat iets me te veel is, tranen omdat zoon iets heel knaps (nieuws) doet, boos omdat vriend een kwartier later thuis is, bang dat er iets mis is met de baby. Vast allemaal herkeenbaar!

Wij leven ook erg toe naar de 20-weken echo, die staat gepland op 25 september. Ik voel de baby dagelijks, maar wel veeeeel minder dan mijn zoon destijds. Toen had ik vanaf een week of 16 een paar keer per dag disco in mijn buik, wat ook aan de buitenkant te voelen en te zien zelfs was. Nu voel ik soms een stuk baby langs glijden, een duwtje, soms een schopje. Van mij mag hij/zij wel wat aanweziger worden! Wij willen heel graag weten wat het wordt trouwens. We vinden beiden leuk en de kleuren van het kamertje hangen er ook niet van af, maar we zijn gewoon zo nieuwsgierig.

De bevalling blok ik net als de vorige keer tot ik een maand of 8 zwanger ben. Geen drama-bevalling gehad de vorige keer, maar leuk vond ik het zeker niet. Ik ben thuis bevallen en als alles goed gaat zou ik dat graag weer doen. Nadeel hiervan is dat pijnbestrijding geen optie is en het doet echt pijn..

Vanaf het eerste krampje tot de geboorte duurde het een uurtje of 20, waarbij het de eerste 10 uur heel goed te doen was. Nog met de hond het bos in geweest, in de tuin zitten lezen e.d. Daarna werd het pijnlijker en de laatste 6 uur waren erg vervelend en weet ik gelukkig niet zo veel meer van.

0 Hechtingen, misschien mede dankzij perineum massage. Raar klusje, maar aangeraden door yoga-juf en toch maar geprobeerd. Wel ontdekt wat een aambei was (wist ik van te voren dus echt niet) en ook ontdekt dat dat niet leuk is. Alvast een tip voor degenen die weten hiervoor gevoelig te zijn, zorg dat je curanol in huis hebt. Zowel pilletjes als zalfje, gaat het heel snel van over!

Borstvoeding ben ik in zoverre erg voor dat ik zeker geloof dat het heel goed is voor zowel kind als moeder. Wel zo lang moeder en kind er allebei blij van worden. Vandaar dat ik het de eerste keer ook ben gaan proberen. Wel mezelf belovend dat het geen moeten was en dat ik zou stoppen als ik me er niet happy bij voelde. De eerste 6 weken vond ik het een hele klus (tepelkloven, heel vaak voeden e.d.), maar daarna bleek het inderdaad superhandig. En, ik voed mijn zoon van bijna 1 nog steeds 2 keer op een dag. Daar hoop ik overigens ruim voor de bevaling wel mee gestopt te zijn. Twee aan de borst lijkt me wat veel worden.

Sorry dat ik niet persoonlijk op mensen reageer nu. Ik ga mijn best doen om weer wat vaker te reageren, maar denk dat het ook vaak bij meelezen blijft.

groetjes en alvast een fijn weekend,

Branca
Leuk dat het zo druk is hier!

Zoals Nelletjebelletje al zegt ben ik ook naar de echo toe aan het leven (nog anderhalve week...) en gaan we daarna actiever aan de slag met namen en kamertjes enzo.

Fenne, twee maanden lijkt me wel heel pittig zonder man in huis. Maar als het idd een droombaan is dan is het wel de moeite.

Hier verder weinig bijzonders. Ik concentreer me regelmatig op gevoel in mijn buik maar nadat ik hem/haar een keer of twee gevoeld heb blijft het erg rustig. Komt nog wel.
Hoi allemaal,

Zoals ik in het begin al schreef: ik 'doe' graag mee, maar ben niet zo'n trouwe schrijver. Maar toch even een berichtje. Wij hebben 25 sept de 20 weken echo. Spannend! We weten nog niet of we willen weten wat 'het' wordt. Mijn zwangerschap verloopt even goed, zelfs makkelijker als de eerste en ipv 10 kilo in de eerste 20 weken, ben ik nu 3 kilo aangekomen en zie je nog niks geen buik (jammer ... ). Hebben meer dat? Ik voel de kleine wel trappelen ondanks de placenta aan de voorkant.

Ben wel moe hoor, en slapen 's nachts is een ramp. Maar dat lees en hoor ik van meer mensen. Dacht dat het kwam van het tijdsverschil na de vakantie in Amerika, maar het blijft kwakkelen.

Volgens mij zijn er onder ons met een ukkie van net een jaar? Onze is 15 maanden en zijn hoektandjes komen door (zielig). Plus hij loopt sinds een week .Zo leuk! Hebben jullie een duowagen gekocht of gaan jullie die kopen? Ik was het eerst niet van plan, maar ben inmiddels overstag nadat ik een super gave zag (exact die ik wilde) met 50% korting omdat ze stopten met de leverancier.

Hebben jullie nog goede adresjes voor mooie en fijne zwangerschapslingerie? Ben er weer aan toe, zeg maar... zeker een cup gegroeid. En het zal daar wel niet bij blijven (vorige keer van C naar E). Gelukkig redelijk goed gekomen, ondanks na een half jaar BV. Zijn iets minder stevig, maar als dat alles is? Vond BV een super ervaring en goed voor moeder en kind. Had me trowuens wel voorbereid op het ergste (theezakken, enz), maar goed. Soms hoor je dat dat komt door BV, maar volgens mij is dat een fabeltje. Wat denken jullie?

Nou, ik ga maar weer eens. Suuces met jullie echo's, zwangerschappen, kamertjes, missen van de mannen, misselijkheid enz.

Groetjes. Bloem
Branca welkom terug! Ik had je al gemist!

Bloem dat van die theezakjes van de borstvoeding is absoluut een fabeltje! Als je geen theezakjes wil moet je a) niet zwanger worden (want je borsten veranderen tijdens de zwangerschap en het maakt dus niet uit of je wel of geen borstvoeding geeft) en b) niet ouder worden (zwaartekracht helpt namelijk ook niet )

Sjoerd is straks als de baby er is 2 jaar en 2 a 3 maanden. Dus ik heb nu een meerijdplankje aan de bugaboo gekocht en een draagdoek. En dat vind ik wel genoeg vervoersmiddelen

Nu ga ik echt gauw mijn bed in!

Groetjes,

Phoenix
Oh hier is het trouwens steeds een grote disco in mijn buik. En wat ik vooral heel bijzonder vind is dat ik veel meer de contouren van de baby kan voelen dan bij Sjoerd. Bij hem zat de placenta als een deken over hem heen aan de voorkant. En dit keer zit de placenta aan de achterkant. Als ik dus op mijn rug lig en aan mijn buik voel dan kan ik precies voelen waar de rug ligt en de beentjes zitten.

Best koel
Het is weer weekend, heerlijk! Zo meteen even wat inkoopjes doen, maar verder hebben we nog geen plannen. Ook heel fijn hoor een weekend zonder afspraken en verplichtingen.

Ukse, jij hebt toch vandaag de echo? Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven