Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Linda, wat onwijs spannend! Veel sterkte vannacht en morgen, hopelijk hou je het vol tot zondag. Ik denk aan je!

liefs, Fenne
Jeetje Linda, spannend!! Ik duim voor je dat het tot zondag nog even rustig blijft. Heb je ook echt het idee dat het snel gaat beginnen zegmaar? Blijf je er een beetje rustig onder?

Anky: ik ga het eerst maar met fysio proberen met die slijmbeursontsteking. Ik verrek niet van de pijn, alleen bij verkeerde bewegingen (gebeurt nogal eens met dochter in de buurt..). T is gewoon een beetje onhandig en lastig, maar gaat hopelijk snel weer over, we'll see..

Over pillen gesproken, ik zag net pas dat je Rennies is redelijke hoeveelheden (slik er zeker wel 10 per dag denk ik) maar 14 dagen achter elkaar mag gebruiken. Oeps, ik slik het echt al weken... Nouja, hoop maar dat het geen kwaad kan.

Balen van die beurse ribben, lijkt me niet erg fijn. Kind schopt er hier ook vrolijk op los, maar is nog redelijk te doen.

Petrol: lekker dat je je zoon hebt verhuisd! Vindt ie z'n nieuwe kamer mooi? Volgens mij was ie ongeveer even oud als mijn dochter (ff rekenen... ze is nu 1 jaar en 71/2 maand). Ging het slapen op z'n nieuwe kamer goed? Wij gaan dochter dit weekend verhuizen. Moeten nog wel wat dingetjes geverfd worden enzo, maar de basis is af, dus hup, moven....Kan ze mooi dit weekend wennen als wij thuis zijn en ik volgende week met de babykamer aan de slag.

Ukse: fijn te horen dat het met je moeder goed gaat. Wordt dus spannend over een paar weken!

Klinkt als een redelijke hel, rug/buik en beenweeen. Ik had de variant rug en buik en vond dat al erg, maar beenweeen schijnen echt niet fijn te zijn. Goed om het bespreekbaar te maken met de vk. Kon je thuis ook pijnbestrijding krijgen van de vk eigenlijk?

Nou, ik ga proberen te slapen zo. Net weer bezig geweest met het geboortekaartje (ik zit even in de regelmodus) en we hebben wel een heel leuk kaartje gevonden, nu nog even aanpassen met kleuren die we mooi vinden.
O jee,nou Linda...sterkte en succes!!! Hoop dat je zondag echt gaat doorzetten maar zullen dan vast wel zware dagen worden!!
Hier is weer alles afgezakt, dus het verbaast me niets als het nog een tijdje gaat duren. Rust doet schijnbaar wonderen.

Dextro, ga je het nog aangeven aan de VK dat je veel Rennies gegeten hebt?

Anky, wat vervelend van die beurse ribben. Ik merk dat mijn kleine meid ook behoorlijk hard kan schoppen. Nog effe afzien...

Ukske, wat fijn dat het zo goed gaat met je moeder. Gelukkig maar voor haar, en voor jou. Kunnen jullie je alletwee lekker verheugen op de komst van de kleine.

Toch nog een paar stuitliggingen hier he. Hopelijk gaan ze nog draaien. Lijkt me geen pretje als de baby gedraaid wordt door een gyn. Maar wellicht wel de moeite van het proberen waard.
Nou Linda, in ieder geval een geruststelling dat de 37 weken gaat halen! En lekker rustig aan blijven doen hè. Laat je ook morgen nog maar even lekker verwennen.

Hier eindelijk rust (lees: kinderen op bed). Ik weet niet wat er in de lucht hing, maar ze waren druk. Vooral dochter heeft denk over de hele dag nog geen minuut haar mond gehouden. En zoon heeft ineens ontdekt dat mama een dikke buik had (was hem kennelijk nogb niet echt opgevallen) en wil nu de hele dag mijn buik bekijken. Waarop dochter er dan ook weer bijkomt: baby moet dan wakker gemaakt worden (lees: je prikt gewoon met zo'n scherp kindervingertje in mama's buik), baby moet een kus krijgen, baby moet gedag gezegd worden enzovoorts. Enfin, jullie begrijpen het wel, ik word geen seconde met rust gelaten. Als het morgen nog slecht weer is gaan we maar naar een indoorspeeltuin of een eind in de regen lopen, want ze kunnen binnen duidelijk hun energie niet kwijt...

Ik ga nu even lekker met mijn vriend aan de koffie, genieten van de maagdelijke stilte hier.
Hoi meiden,

Na weer een afwezigheid van een week of 3 kom ik even langswaaien. Vannacht een slechte nacht gehad, zoals ik wel van meer dames lees. Vaak plassen, pijn in de heupen, onrustige benen. Of gewoon piekeren en woelen. Gecombineerd met een dochter van 2 met veel dromen en hoestbuien. Vanochtend van 5.40-7.40u op de bank zitten forummen, dus ik ben wel weer bijgelezen.

Mijn verlof is ook begonnen, maar met een eigen bedrijf ben je dan toch niet meteen echt weg, moet nog wel het een en ander geregeld worden. En thuis ook, we moeten nog een kast in elkaar zetten en het bedje ophalen, kleertjes sorteren en kraampakket in huis halen. Morgen 36 weken en de eerste kwam met 38w3dg, dus tijd begint te dringen. En we zijn nog niet eens uit de naam... Laatst had ik 's nachts veel harde buiken en ik dacht nog: Neeee! We zijn nog niet klaar! Gelukkig heb je na de geboorte nog 3 dagen de tijd voor de kleine aangegeven moet worden..

Komende tijd dus hopelijk wat meer tijd voor jullie!
Hier nog een aanwaaier die een tijdje niets heeft laten horen. Sorry, het kwam er op mijn manier niet van. Sinds de kerst met verlof, maar vanaf toen eerst weer een paar dagen ziek en heel erg moe. Heel fijn dat vriend thuis was en ik extra uit kon rusten en nu gelukkig weer wat beter. Alleen nog steeds erg moe, maar consequent veel rusten helpt.

Wat gaat het hard nu he. Ik las dat Linda er zelfs al een nacht met weeen op heeft zitten, dat is schrikken joh. Fijn dat het nu nog niet doorzet, kan je in ieder geval (waarschijnlijk) nog thuis bevallen. Of zo niet, vanuit het ziekenhuis direct weer naar huis zonder gedoe met couveuses.

En babykamers worden nu dus echt in orde gemaakt? Hier begint het ook wat te worden. Iemand vroeg nog hoe wij onze zoon hadden laten wennen aan zijn nieuwe kamer. We hebben hem bij het klussen en inrichten van zijn nieuwe kamer er iedere keer zo veel mogelijk bij laten spelen en dat vond hij heel gezellig. Er zijn zo veel mogelijk vertrouwde spullen mee gegaan, belangrijkste is dat hij in hetzelfde bedje slaapt. De baby gaat straks eerst in de wieg, dus Wytze hoeft zijn bed niet af te staan. Hij taalt nu niet meer naar zijn oude kamertje en vindt de nieuwe geweldig. Helaas wel zo geweldig dat hij 's middags bijna niet in slaap te krijgen is, staat rechtop in bed 'die' en 'dat' te roepen. Hij is trouwens nog maar 15 maanden, ik weet dus niet hoeveel hij al snapt van plaatsmaken voor de baby.

Phoenix, wat goed dat het gelukt is de baby te draaien! Betekent dit nu dat je toch weer thuis zou mogen bevallen?

Dokkie, ik herken je gevoel van er nog niet klaar voor zijn helemaal. Ik ben nu ook bijna 36 weken en we hoeven niet eens heel belangrijke dingen meer. Maar ik ben toch liever echt klaar dan dat ik nu al beval. Ik heb nu een paar keer een wee gehad (niet heftig) en schrik me ook iedere keer rot. Gelukkig is dat volgens de verloskundige met name bij een tweede heel normaal.

Onze baby gedraagt zich trouwens precies zoals zou moeten volgens de boekjes. Ligt keurig op de kop en zit ook al diep in mijn bekken. Als ik 's ochtends in het bos loop heb ik soms het gevoel dat hij er zo uit komt vallen...

Nou, ik kan bijna niet meer zien wat ik typ door al het gapen. Ga maar eens naar bed dus. Hoop hier de komende tijd weer wat vaker te komen.

groetjes,

Branca
ps. Nieuwe avatar-foto zijn mijn zusje (links) en ik. Zij 24 weken zwanger, ik 34.
Wow Linda, dat was wel even schrikken zeg! Gelukkig is alles nu weer rustig bij je. Ik dacht echt even dat jij als eerste zou gaan bevallen hier.

Phoenix, fijn dat jouw beebje ook goed is gaan liggen. Vanaf nu mogen jullie dus in elk geval wel thuis gaan bevallen.

Vanaf woensdag mag ik dat ook, nog even binnenhouden dus! Ik hoop wel dat ze echt nog een paar weekjes langer blijft zitten, we moeten nog best veel doen. Allemaal van die kleine regeldingen, maar ze moeten wel nog...

Branca, wat leuk die foto met je zus! Lijkt me super om samen zwanger te zijn. Bij ons zit dat er niet meer in. Mijn zus heeft al 2 kindjes en wil er echt geen derde meer bij.

Fijn dat je zoontje zo gemakkelijk naar zijn nieuwe kamer is verhuisd, voor hem toch ook wel een hele omschakeling.

Dextro, toch maar even melden / vragen over die Rennies. Ik slik ze ook maar hooguit 2 per dag. Sinds ik verlof heb, heb ik ze trouwens bijna helemaal niet meer nodig. Volgens mijn verloskundige mag je ze overigens wel langere tijd achter elkaar gebruiken, de rode dan tenminste.

Dokkie, vervelend dat je een slecht nacht hebt gehad. Voor mij ook herkenbaar helaas. Ik probeer het maar van de positieve kant te bekijken; zo ben ik straks wel al gewend aan die gebroken nachten als de kleine er is. Ik ga 's middags gewoon lekker nog een uurtje terug (niet langer, want dan slaap 's nachts sowieso weer slecht...).

Donderdag ging mijn auto stuk. We stonden aan de andere kant van de stad dus moest gesleept worden door paps. Balen, hoop gepieker en gedoe. Ik kan dat nu allemaal maar moeilijk loslaten en heb er de hele nacht van wakker gelegen. Gelukkig was ie vrijdag wel weer gemaakt. Zaterdag gewoon mee gereden, maar 's avonds toen we weg wilden gaan begaf ie het weer! Vanochtend om 8 uur (!) hebben manlief en ik de auto naar de garage geduwd (gelukkig maar twee straten verder), morgen maar weer eens naar laten kijken. Heel fijn zo aan het eind van de zwangerschap... wel beter nu dan over twee weken, maar toch.

Natuurlijk door dit gedoen wel meer last van harde buiken, ga zo dus maar weer even lekker liggen.

Fijn weekend nog allemaal!

Groetjes, san
Fijn Linda, dat het weer rustig is. Denk al heel het weekend aan je! Zou echt al snel zijn als je nu zou bevallen. Maar vanaf vandaag mag het thuis, dat is wel heel fijn.

Phoenix, echt fijn dat je baby nu goed ligt!! Heerlijk, dat lijkt me echt een opluchting. Nu moet je jezelf nog beter voelen, en dan hopelijk nog wat genieten van de laatste weken. Voel je je al wat beter?

Dextro, vervelend hoor die slijmbeursontsteking. Hopelijk is de fysio genoeg, en gaat het redelijk snel over. Zeker straks ook met een baby is het toch prettig als je alles zonder pijn kan doen!

En San, echt rot van je auto. Kan me voorstellen dat je daar helemaal van stresst, balen hoor! Maar harde buiken ervan is ook weer niet goed, enne, met auto duwen neem ik aan dat man duwde en jij stuurde? Kreeg al beelden voor me van zwangere vrouw die grote auto rondduwt, hihi. Hopelijk kunnen ze het snel fixen bij de garage!

Anky, hopelijk heb je vandaag een wat rustiger dag gehad! Het is hier wel beter weer, dus misschien konden ze lekker naar buiten.

En welkom terug voor de dames die er al een tijdje niet waren, leuk om weer van jullie te lezen!!

Hier alles rustig, het geboortekaartje is bijna af. Mijn broertje heeft een heel mooi ontwerp gemaakt, nu nog langs de drukker van de week om te vragen of ze het zo kunnen drukken. Het wordt waarschijnlijk een rond kaartje, maar het is de vraag of ze dat kunnen, en belangrijker, hoe duur het dan wordt. Qua tekst zijn we er ook uit, mijn vriend kwam met een hele mooie zin, ik was helemaal ontroerd! Ook heb ik een begin gemaakt met de adressenlijst, is toch wel nadenken, wie stuur je wel, wie niet. Ik kom tot nu toe op 57 adressen, nog wel netjes vind ik. Ben heel benieuwd hoe duur dat nou gaat worden! Verder houden we hier een relaxzondag, lekker films kijken. Iedereen nog een fijne zondag!
Leuk dat er weer een hoop dames meeschrijven die een tijd niet geweest zijn: wees welkom!

Hier even een wat egoberichtje: vannacht was ik weer koortsig en ik voelde me vanmorgen echt niet goed. Mijn vriend moest weg, maar toen bij om 13 uur terug kwam ben ik direct mijn bed in gedoken en binnen een seconde in slaap gevallen. Ik werd 2 uur later weer wakker en nu voel ik me weer iets beter. Nu maar hopen dat ik morgen weer opgeknapt ben, want het zal wel erg jammer zijn als ik me op mijn laatste 2 werkdagen ziek zou moeten melden. Vriend zit tot donderdag in het buitenland (vertrekt morgen), maar gelukkig komt mijn moeder nog even langs om me te helpen met de kinderen halen/brengen.
Fenne, wat leuk dat je broer het kaartje heeft ontworpen! 57 Adressen is inderdaad netjes, wij zitten op ongeveer 65.

Manlief heeft inderdaad het meeste duwwerk verricht, maar op de drempels heb ik hem toch maar even geholpen, anders lukte het echt niet. Gelukkig hebben we maar een klein autootje...

Anky, veel beterschap! Fijn dat je moeder je komt helpen nu je vriend naar het buitenland moet. Gelukkig is hij donderdag al weer terug.

Doe het maar lekker rustig aan, dan knap je het snelst weer op!

Phoenix, ben jij al weer wat opgeknapt?
Zo... Hier een mijlpaal. Vandaag 37 weken. Dus vanaf nu mogen we thuisbevallen. En het is me weer gelukt een voldragen zwangerschap te hebben. Ik ben benieuwd of ik met deze baby ook de magische 40 weken grens ga halen. Voor alsnog denk ik dat zelf nog steeds wel.

Linda jij maakt het even spannend zeg! Nu al aan de weeen! Vanaf vandaag mag je ook thuis he? Wat apart van het gewicht trouwens. Jouw baby wordt nu dus op 2,5 kilo geschat? Mijn baby werd met de eerste liggingsecho met 35 weken en 4 dagen al op bijna 2,8 kilo geschat. Maar ja het blijven schattingen he?

Oh Anky wat vervelend dat je ziek bent! Ik weet er helaas alles van de laatste tijd. Heel veel beterschap!! Ik stuur je wat digitale vitamientjes op, hopelijk helpen ze!

Ik voel me op zich wel weer opgeknapt, maar ik merk echt dat we de laatste weken van de zwangerschap ingaan. Ik hoef maar iets te doen en ik ben gesloopt. Alles doet zeer, vooral mijn buik en heupen. Ik kan niet meer ver lopen, niet meer fietsen, geen autorijden. En ik heb dus echt nul komma nul eetlust. Het is dat ik weet dat ik af en toe wat moet eten, maar het is nou niet dat ik dat met smaak doe of zo.

Fenne jij zit dus op 57 adressen. Ik zit er op 97 nu. Dus ik ga maar weer net als bij Sjoerd 125 exemplaren bestellen. Deed jij eigenlijk mee op de adreslijst van Hangmoeders? Ik ben namelijk zo benieuwd wat iedereen voor geboortekaartje heeft uitgezocht!

Oh San lekker is dat he? Van die dingen die dan tegenzitten. Vooral als je op het laatst loopt wil je dat echt niet meer meemaken. Toen ik 38 weken zwanger was van Sjoerd kwamen wij er op dat moment achter dat onze badkamer lekkage veroorzaakte. Nou dan sta je ook niet te lachen hoor. Gelukkig lekte het in de wc beneden. Dus kon het nog wel even blijven zitten. Want je moet er toch niet aan denken om te gaan thuisbevallen zonder badkamer!

Branca wat leuk je nieuwe avatar!

He Dokkie jij ook weer hier Ach je bent niet de enige met naamperikelen. We zijn ook al een paar keer van naam geswitched nu. En nou dacht ik dat we eruit waren. Begint manlief weer te twijfelen. *diepe zucht*

Dextro die slijmbeursontsteking klinkt ook echt niet als een pretje... Zo balen dat je dan door je zwangerschap zowat niks van medicatie mag hebben he? Je hebt al last genoeg van je lichaam, erg vervelend dat je dan ook nog die ontsteking er bovenop hebt. Ook jij heel veel beterschap! Hopelijk biedt de fysio uitkomst.

Petrol, jij hebt volgens mij zo'n zelfde soort babykamer als ik nu Hier is het ook 1 grote bende. En net kwamen mijn schoonzussen de laatste babyspullen die nog bij schoonzus nummer 3 stonden langsbrengen. Dus nu is het helemaal erg!

Ukse fijn om te horen dat het goed met je moeder gaat!
Hallo iedereen,

Anky, beterschap! Jij treft het ook niet de laatste weken...

Linda, op zich wel prettig dat baby nog even blijft zitten? Of ben je er helemaal klaar en voor en mag ze wat jullie betreft komen? Ik ben benieuwd of je de eerste bent met baby straks. Natuurlijk wel samen met Phoenix als eerste uitgerekend.

Phoenix, weer wat beter? Vervelend dat eten niet meer smaakt, het is toch iets dat moet gebeuren en wel zo prettig als je het lekker vindt.

San, ik hoop dat de auto het niet begeeft op het moment supreme. Wil je in het ziekenhuis of thuis bevallen? Je weet natuurlijk nooit zeker of je niet naar het ziekenhuis hoeft.

Zijn er eigenlijk dames onder ons die met een medische indicatie sowieso in het ziekenhuis gaan bevallen? Ik hoor voornamelijk thuisbevallingsplannen.

Ik wil als het even kan ook thuis bevallen. Als ik naar het ziekenhuis moet om een of andere reden is dat ook geen probleem, maar uitgangspunt is thuis.

Ik doe hier een vreugdedansje want vriend is bezig de douchebak en deuren af te kitten en dan kunnen we over 24 uur weer douchen! Ik kan niet wachten, we hebben bijna 10 weken zonder douche gezeten...

Grappig trouwens, ik lees op internet altijd van die mensen die met 20 weken de babykamer piekfijn op orde hebben en alles klaar hebben voor de baby. Volgens mij zijn er hier best veel die nu nog niet klaar zijn en alles op het laatste moment laten aankomen.

Hier zit er wel wat schot in, maar van een gezellig babykamertje is nog lang geen sprake. Ik hoop het over een week of twee grotendeels klaar te hebben, behalve de details zoals dingetjes die ik nog wil naaien en schilderingetjes die ik op de kasten wil maken. Dat kan in de laatste weken ook nog wel denk ik.

Adressenlijst... ook maar eens op de to-do-list van deze week zetten. Weten jullie hoe ik het in een bestandje kan zetten zodat we etiketten kunnen uitprinten met die adressen? Iemand een idee?
Hehe, voor het eerst in dagen heb ik weer een nacht redelijk geslapen en ik voel me dus weer een stuk beter. Een dagje rustig aan doen heeft kennelijk goed geholpen.

Judat, ik beval in het Geboortecentrum. Thuis mag hier niet, ivm de verzekering van de verloskundigen. Wel balen hoor, toen ik van mijn dochter beviel woonden we nog in NL en die is gewoon thuisbevallen en dat (een thuisbevalling) vind ik toch wel het meest relaxte. Zoon is geboren in het geboortecentrum en dat was ook goed, maar toch veel meer gedoe ivm andere kind onder dak brengen, in de auto stappen enz. Maar ja, ik heb geen keuze, en uit geboortecentrum ben ik als het goed is ook weer binnen een uurtje thuis (als alles dus goed is met baby en mij).

Gewichtsschattingen was ik hier niet zo onder de indruk. Zowel bij zoon als dochter heb ik groeiecho's gehad omdat men dacht dat ze te klein waren en ze werden beiden op net 3 kilo geschat (niet al te groot dus). Zoon en dochter bleken uiteindelijk 4 kilo en zoon was zelfs 56 cm lang. Het blijft dus schatten en ze kunnen er in het ziekenhuis zo een kilo naastzitten.

Judat, 10 weken zonder douche. Petje af voor jullie: ik moet er niet aan denken. Fijn dat het nu bijna klaar is!

San, wat een gedoe met jullie auto. Nog een geluk (bij ongeluk) dat de garage zo dichtbij was.

Branca, ook ziek geweest dus. Balen, gaat het nu weer een beetje? Wat een leuke avartarfoto van jou en je zus. Leuk zeg dat jullie samen zwanger zijn.

Dochter was net 16 maanden toen zoon geboren werd en echt veel snapte ze er niet van. We hebben toen ook niet verteld dat er een baby kwam en dat mijn buik dik was heeft ze niet eens gemerkt. Voordeel was wel dat ze nog te klein was om echt jaloers te zijn. De baby was er gewoon ineens en al snel wist ze niet beter meer en eigenlijk was ze meteen helemaal gek met haar broertje. Nu is ze 3 jaar en is het wat spannender, al houden we het heel simpel: ze weet dat er een baby komt en that's it. Zoon is bijna 2 en alhoewel hij doet alsof hij alles snapt, praat hij met name zijn zus na en snapt hij nog niet helemaal precies hoe en wat .

Haha Dokkie, ook nog veel te doen. Is hier niet anders, ik schuif alles maar leuk door naar volgende week naar mijn eerste verlofdag. Adressen/enveloppen schrijven moet ik ook nog. Kaartje kiezen sowieso nog. De vorige keren hadden we dacht ik iets van 300 kaartjes, dus ik moet nog even aan de bak. Wel lekker dat je in ieder geval verlof hebt als zelfstandige: mijn vriendin kon als starter de verzekeringskosten niet opbrengen en heeft dus noodgedwongen tot aan de uitgerekende datum in haar winkel gestaan. Was niet echt ideaal.

Ik ga werken zo. Allemaal een hele fijne dag en doe allemaal lekker kalm aan!
Hallo,

gelukkig zitten de babies hier nog allemaal in de buik. Ik hoop ook op een zwangerschapsduur van langer dan 37 weken. Mijn dochtertje had toch wel moeite om op temperatuur te blijven en was erg slaperig en dronk daardoor matig. Ik hoop dat de baby nu wat steviger mag zijn bij de geboorte (hoewel het anders ook echt wel weer goed komt).

Fijn dat de verbouwingen en klussen opschieten bij de meesten. Vorige week heeft mijn schoonvader nog hier geverfd. Vanmiddag ga ik het beddengoed strijken en dan kan het bedje opgemaakt worden. Voorlopig staat dat bij ons op de slaapkamer, dus dat babykamertje is ook niet zo belangrijk.

Anky, wat ben je altijd vroeg. Ook al is dat nu na een goede nacht. Zeker met twee kindjes al rondlopen lijkt het me pittig. Sterkte en hopelijk volgen er meer goede nachten.

Lezen jullie ook mee met het januari-topic? Daar worden de babies nu geboren en ik vind het zo spannend worden. Zo "echt" zeg maar. Ik krijg helemaal de kriebels. Nou, hopelijk toch nog even met de dikke buik rondlopen en lekker genieten van het verlof.

Groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
Hoi,

Nou, ben net terug van de VK. Mijn bloeddruk was altijd perfect, maar nu was de onderdruk 90. Moet ik as woensdag terug en een plasje meenemen. Dit om te kijken of er ev. sprake is van zw.vergiftiging. Word er niet vrolijk van. Moet me tot die tijd rustig houden (deed ik al). Vroeg of ik hoofdpijn heb, ja wel meer dan anders (ofwel; normaal heb ik nooit hoofdpijn, nu de laatste avonden wel). Maar even goed in de gaten houden. (ook als ik moet braken; meteen bellen) Pfff, hoop het niet, geen idee wat er zou gebeuren als ik zw.verg. heb. (of ze je gaan inleiden ofzo. moet dan zowiezo wel naar de gyn)

De hoge bloeddruk kan ook een voorbode voor de bevalling zijn volgens haar.

En het blijft een momentopname zullen we maar denken. Baby lag in ieder geval helemaal vast in mijn bekken.

Mir, jij bent er ook bijna klaar voor. Bedje al opmaken. Komt echt al dichtbij he. Ik spiek trouwens ook bij de januari moeders. (vorige maand al bij de dec. moeders, haha)

Anky, gelukkig voel je je al wat beter. Je kunt ook maar beter goed uitgerust zijn voor als de bevalling beginnen gaat.

Judat, nog een paar uurtjes en je kunt weer thuis douchen. Wat een verademing, als je al die weken bij iemand andres moest douchen.

Phoenix, doe jij ook maar zoveel mogelijk rustig aan hoor. Ik heb zelf zoiets van: zodra ik moe word, geef ik er gewoon aan toe. Ook al is het midden op de dag (stel dat de bevalling 's-avonds begint terwijl je doodmoe bent). Maar het is makkelijk praten voor mij aangezien ik hier geen peuter heb rondlopen.

Fenne, ben benieuwd of de kaartjes gedrukt kunnen worden zoals jullie ze willen hebben. Zou wel leuk zijn natuurlijk. Hier heeft vriendlief trouwens ook de tekst verzonnen voor op het kaartje. Ook erg mooi moet ik zeggen.

San, hopelijk begeeft je auto het niet, mocht je naar het ziekenhuis moeten. Maar hij is nu in ieder geval nagekeken, dat scheelt.

Branca, wat leuk, je avator. Echt super dat jullie tegelijk zwanger zijn.

Dokkie, voor jou is het ook nog slechts een kwestie van de laatste details regelen. Kan me voorstellen dat je in paniek raakte toen je de hele nacht harde buiken had. Nu nog effe niet.

Nou, dan ga ik maar even plat op de bank. Was het zowiezo al van plan aangezien ik weer zeer slecht heb geslapen.
Het is net 11 uur maar ik heb het idee dat ik er al een hele dag op heb zitten. Vanochtend eerst naar de garage geweest. Monteur vond het ook vreemd dat de auto er weer mee opgehouden was. Hij dacht dat er een stekkertje niet goed vast gezeten heeft. Vanmiddag gaat hij er weer naar kijken.

Daarna naar de gemeente om mijn nieuwe rijbewijs op te halen en vervolgens naar de apotheek voor de rolletjes gipsverband. En alles op de fiets... Dat viel toch wel tegen, zeker met de harde wind af en toe. Ben bijna twee uur weggeweest. Ondertussen draaide hier de wasmachine, die was natuurlijk klaar toen ik thuis kwam, meteen opgehangen en nu draait de tweede al weer.

Daarna zijn de babyspullen aan de beurt!

Linda, ik hoop niet dat je inderdaad zwangerschapsvergiftiging hebt. Dan mag je toch niet meer thuis bevallen? Een voorbode van de bevalling klinkt ook wel logisch zeker met de weeen die je al had. Hou je de komende dagen ook nog maar heel rustig, dat kan sowieso geen kwaad met nog maar een paar weekjes te gaan.

Mir, Heerlijk he die "poppenwas" en alvast lekker tutten met kleertjes en lakentjes. Ik vind dat ook zo heerlijk om nu al mee bezig te zijn.

Ik lees ook af en toe op het januaritopic, leuk om dat al zo te volgen. Vind het wel moeilijk voor te stellen dat hier straks ook zo'n klein hummeltje is.

Anky, wat ben jij vroeg op zeg! De afgelopen weken kwam ik voor 10en mijn bedje echt niet uit. Fijn dat je weer een nacht beter geslapen hebt.

Vanochtend was het wel raar trouwens; ik werd gewoon om half 7 wakker, de tijd dat ik vandaag ook op had moeten staan als ik geen verlof had gehad. Heel apart. Natuurlijk ben ik nu wel lekker blijven liggen en heb nog een uurtje doorgeslapen.

Judat, wat heerlijk dat de badkamer bijna klaar is! Bij ons is die in oktober verbouwd, ik vond het verschrikkelijk om niet thuis te kunnen douchen. Overmorgen wordt er hier nog wel nieuw vinyl in de badkamer en keueken gelegd, maar dan is manlief ook thuis. Hoef ik me verder dus niet druk om te maken.

Phoenix, fijn dat je je wat beter voelt. Minder ver kunnen lopen en fietsen is heel herkenbaar. Manlief heeft altijd een aardig tempo wat die dingen betreft. Hij moet echt moeite doen om dat rustiger aan te doen en dan nog moet ik veel moeite doen om hem bij te kunnen houden. Ik lijk wel een slak...
Zo,even een strijkpauze.....Kom er nu toch achter dat we al ontzettend veel voor de baby hebben!! Lief al die kleine kleertjes,kan me nog niet voorstellen dat we het bij onze baby gaan gebruiken. Het is allemaal nog heel onvoorstelbaar! Al voelt het in mijn buik nog vol met bewegingen,geen idee hoe het nu ligt!

Ik lees allemaal herkenbare dingen:

Ziek zijn en langer duren voor je beter bent of het komt gewoon weer terug

Slechter slapen,kunnen we idd wennen aan straks...(went dat eigenlijk?)

Bezig met geboortekaartjes....

Verbouwingen; hebben wij dit jaar april en mei gehad,gelukkig niet nu! Vond het toen,niet zwanger al heel pittig!

Minder mobiel; heel herkenbaar!! Autorijden gaat nog wel maar in en uit stappen is een heel karwei!

@ linda; Hoop voor je dat het geen zw. verg is! Jij wilt toch ook het liefst thuis bevallen? Maar sowieso,hoge bloeddruk is voor jullie beide niet goed!!

Spannend hoor wie de eerste zal zijn!

Meiden tot de volgende keer!
Kreeg straks ook nog een telefoontje van het ziekenhuis dat ik toch blaasontsteking heb. Zeer vreemd. Donderdagnacht zouden ze de urine hebben nagekeken, en was er niets aan de hand. En nu komen ze erachter dat ik blaasontsteking heb.

Dus nu moet er een nieuw plasje gebracht worden, wordt op kweek gezet, en dan een recept voor antibiotica mee naar huis.

Zaten wel ook 2 plusjes wb eiwitten in, maar ook wat bloed, dus daar kan dat ook vandaan komen.

Zucht...

Nu is vriendlief onderweg naar het zkh met mijn potje plas. Gelukkig zat hij vandaag in de buurt voor zijn werk.

Heb voor morgenmiddag nog een afspraak bij de schoonheidsspec. staan en ik twijfel of ik ernaartoe zal gaan. Er is me gezegd me rustig te houden, maar dat is ook wel ontspannen lijkt me zo. Ik weet het nog niet.

Leuk he Cin, al die kleine kleertjes. Ben zelf blij dat ik dat allemaal al gedaan heb. Kon er ook echt van genieten om daarmee bezig te zijn.

San, krijg je zo'n klein rijbewijs? Ideaal lijkt me dat. Heb jij trouwens geen wasdroger? (dat je de was ophangt....) Hopelijk kunnen ze nu wel de oorzaak van het defect van de auto vinden. Zou er niet happig op zijn...
Nu begint het echt spannend te worden, met de eerste die de 37 weken grens bereikt hebben......

Hier eentje die op medische indicatie in het ziekenhuis moet bevallen. Bij de tweede wilde mijn placenta er niet uit en moest ik naar de ok. Vandaar dat ze geen risico willen nemen. Omdat het geen harde medische indicatie is mag de vk zelf de bevalling doen in het zh. De waarschijnlijke oorzaak van het niet loslaten was dat de baarmoeder niet klaar was voor de bevalling, maar ivm gebroken vliezen was er actie nodig.

Wij hebben 75 geboortekaartjes besteld. We hebben 68 adressen en dus was reserve kaartjes voor onverwachte ingevingen. Voor het eerst gaan de kaartjes niet meteen de deur uit als de kleine is geboren, maar in de loop van die week.... Dat zal niet iedereen ons in dank afnemen... pech gehad!

Linda, ik hoop dat de bloeddruk loos alarm is. Bij mij was het tot twee keer toe een teken dat binnen een dag of twee de bevalling zou beginnen. Het is niet leuk om je zwangerschap op deze manier af te moeten sluiten. Dat zou toch heel ontspannen zonder stress moeten zijn!

Anky, sterkte met je schoonmoeder. Fijn dat ze redelijk hersteld van haar operatie! Afwachten op het verdere verloop.

Mobiel ben ik nog steeds. Het fietsen gaat wonder boven wonder heel erg prettig, het lopen iets minder. 's Nachts heb ik wel last van een knakkend schaambeen als ik mijn benen strek. Daar moet ik wel aan denken, maar voor ik er erg in heb voel ik alweer een knak.

De scholen zijn weer begonnen en wij zitten weer in een gewoon ritme, dat heb ik de afgelopen 2 weken erg gemist, heerlijk. De babykamer is af. De kleuren zijn chocolade bruin en varkentjes rose. Manlief kreeg het gister op de heupen en heeft in twee uur tijd de puntjes op de i gezet. Bedje opgemaakt, kleding opgehangen en alles op de goede plek gezet. Het geeft mij rust en overzicht, met wat we nog moeten aanschaffen. Ook de wagenbak en maxicosi van zolder afgehaald. We zijn wel tot de ontdekking gekomen dat onze kat de maxicosi als krabpaal heeft gebruikt )-:

De kinderwagen staat nu ook klaar gewassen en opgemaakt in de gang.

Vannacht niet echt lekker geslapen, last van "indalings of voorweeen gehad" Ik kon het niet helemaal plaatsen en was er best wel moe van. Een nachtje doorslapen is o zo lekker en ik weet gewoon wat ik mis als ik dat niet heb gedaan.

Zodadelijk maar eens een klein meisje uit een groot bed plukken voordat ze een feestje gaat bouwen op haar kamer (kleding en luiers liggen dan door de hele kamer heen en zij zit er dan midden in met een big smile)
Even snel, want dochter slaapt en ik wil nog even wat schoonmaken enzo. Ze is gister verhuisd naar haar nieuwe kamer, dus helemaal hyper. gaat verder wel prima, maar duurt wel lang voordat ze is slaap is. Gelukkig niet huilen (eerste keer wel). Dus nu kan ik eindelijk met de babykamer aan de slag. Zal wel komend weekend worden (verfen) en dan wassen enzo. Daar begin ik in m'n verlof wel mee (nog 3 dagen werken...aftellen).

Jeetje, Phoenix en Linda al 37 weken, spannend hoor! Ik schrok zelf wel even dat ik in principe over 2 weken al thuis mag bevallen, komt opeens dan zo dichtbij. Ik reken steeds: nog 5 weken (gaan we ook vanuit), maar in principe is het kind dus al over 2 weken voldragen.

Phoenix en Linda: zijn jullie er een beetje klaar voor zegmaar? Mag het kindje nu al komen, of 'nog zoveel te doen....'? Wel klote Linda, met mogelijk zw.schapsvergiftiging. Maar is het niet normaal dat je op het laatst ook een hogere bloeddruk hebt? Ik had altijd een lage (55 a 60 onderdruk) en die was op het eind ook 85 ofzo? Weet niet meer precies.

Anky: lekker he, een keertje goed slapen, je voelt je meteen een ander mens. Jij morgen en overmorgen nog werken?

Over m'n Rennie-verslaving: ach, het zal in zo'n vaart niet lopen. Ik slik echt niet het maximum (slik de rooie) en denk toch dat het een beter alternatief is dan 'echte' medicijnen. Dat maagzuur komt me wel echt m'n neus uit hoor, maargoed, ik probeer het gebruik van de rennies maar zoveel mogelijk te beperken.

Nou, ik ga nog even wat doen voordat dochter wakker wordt.
Oh help ik ben nog lang niet klaar!

Die babykamer is hier nog 1 grote bende! Vrijdag komt mijn moeder en die brengt dan ook de wieg mee. Dus hopelijk is dan de babykamer eindelijk op prde. Mag ook wel met 38 weken dan he?
Kamer geeft niet zo hoor, Phoenix! Kan die kleine toch niks schelen waar hij/zij ligt

Naam daarentegen begint wel te dringen. Hoewel je na de geboorte nog 3 dagen hebt...

Wat betreft de bloeddruk: bij mij was het de eerste keer ook een teken dat de bevalling eraan kwam. Had ook steeds 60-65 en toen richting de 90. Daarom moest ik 2 dagen later weer laten meten, maar die nacht begon de bevalling al.

Vandaag was mijn bloeddruk ook 120-80, tegen 110-65 de vorige keer, dusse....

Ik moest ook de verschijnselen goed in de gaten houden (hoofdpijn, tintelende vingers, gevoel van 'een band om je buik')

Ze zei ook nog dat als de bevalling hetzelfde zou beginnen (weeenstorm met al na een kwartiertje een frequentie van elke 2 minuten) dat ik dan na een half uurtje maar alvast moest (laten) bellen. En vriendlief ook niet te ver van huis moest gaan.. Ben zo benieuwd!
Jeetje, de baby's worden bij bosjes geboren in het januaritopic... Hierna zijn wij aan de beurt!

Ik heb net voor het eerst in 10 weken weer thuis gedoucht dus ik ben helemaal gelukkig. Toch wel erg lekker, opstaan en eerst douchen

Anky, zo'n geboortecentrum of kraamhotel heeft mij in het begin van de zwangerschap ook nog wel wat geleken. Er is er alleen geen een echt in de buurt en we hebben geen auto dus niet handig. Jammer dat je ivm verzekeringen niet thuis mag bevallen (Duitsland toch?) Heb je wel een NL verloskundige? Volgens mij heb je dat al eens verteld maar ik ben het vergeten, sorry...

Linda, alles weer rustig nu?

Lucybelle, is bij jou alles ook nog rustig? Jij had toch ook rond kerst even in het ziekenhuis gelegen?

Phoenix, die kamer komt vast nog wel in orde, misschien heb je nog wel een maand te gaan... je weet maar nooit

Ukse, klinkt leuk, jullie kamertje. Lekker ook, zo'n man die het op zijn heupen krijgt. Die van mij heeft nog zoiets van; als het niet af komt komt het niet af, eerst de badkamer klaar... (als ik daar op moet gaan wachten voor we beginnen met de babykamer komt het inderdaad niet af, dus dat doe ik niet )

Momenteel ben ik redelijk kwaaltjesvrij dus lekker in huis aan de slag! Ik doe steeds zo'n 10 minuten wat en dan ga ik weer even zitten dus echt opschieten doet het niet, maar langzaam maar zeker komen we er wel! Zometeen maar eens beginnen met de kerstboom verder aftuigen (gisteren de slingers eruitgehaald en de accesoires weer in de doos gestopt. Vandaag de ballen enzo en dan waarschijnlijk morgen pas de lichtjes en de boom zelf. Ik moet altijd stap voor stap afscheid nemen van de kerstboom. Blijft een gezellig iets in huis!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven