Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom me snel even afmelden voor de komende dagen.

Zo meteen vertrekken we voor een relaxdagje in de Thermen en daarna gaan we voor een paar dagen naar mijn zus en zwager waar we ook oud en nieuw zullen vieren. Waarschijnlijk komen we dinsdagavond pas weer terug.

Allemaal alvast een fijne jaarwisseling. Op naar 2008, het jaar waarin we allemaal (weer) zo'n klein ukkie op de wereld gaan zetten!

Groetjes, san
Oh die lilypadz vond ik dan weer echt ondingen Dextro.

Ze bleven bij mij aan alle kanten lekken en ik kreeg er uitslagvan op mijn borsten precies in de vorm van die padz. En ik vond ze zo snel smerig worden. Alle pluisjes enn viezigheid blijft eraan plakken ondanks iedere keer schoonmaken en steriliseren.

Ik heb heel veel wegwerppads gebruikt en uiteindelijk over op de uitwasbare van avent. En die laatste vond ik het fijnste.

Wat balen dat je zo'n last van maagzuur hebt trouwens Dextro. Had je dat bij de eerste ook? Misschien gaat het schelen als de baby gaat indalen straks. Hoewel ik van meeredere mensen heb gehoord dat het bij tweede kindjes ook tot aan de bevalling kan duren voordat dat gebeurd. Dat zou dan wel weer balen zijn...

San heel veel pelzier in de Thermen! Klinkt goed zo'n relaxdag!
Phoenix: ik vond die Lillipadz ook niet altijd je van het hoor, vooral 'gedoe' met schoonmaken. Maar dochter is geboren toen er vlak daarna 3 weken hittegolf was, dus om dan met bh aan te slapen... (overigens bleven ze met heel warm weer ook niet goed plakken). Ik vind het sowieso niks om met bh aan te slapen, dus deed er ook wel gewoon een handdoek onder en sliep dan in hemdje ofzo. Maargoed, ik vond ze dus toch wel handig in de zomerperiode, ook omdat je ze niet ziet onder een strak shirtje (want alle shirtjes zitten opeens strak als je bv geeft...).

Ik vond die compressen van de Etos trouwens ook heel fijn. Maar die uitwasbare van Avent zijn dus ook aan te raden?

Maagzuur had ik bij nr. 1 ook, nog wel erger, dus ik mag niet klagen. Ik heb uiteindelijk iets van de dokter gekregen wat heel goed hielp, maarja he, dat zijn dan weer 'medicijnen' dus daar wil ik ook niet te snel naar grijpen. Eerst maar onschuldige rennies..

Ja, indalen kan soms bij de bevalling pas gebeuren bij een 2e. Vandaar dat je vaak meteen plat moet bij gebroken vliezen.

San: fijne dagen!
Mijn nieuwe kwaaltje van de laatste dagen: jeuk! Vooral op mijn armen en buik jeukt het vervelend...

Hier staat tegenover dat ik de laatste week weer prima geslapen heb en verder niet zo heel veel last heb van andere dingen. Af en toe een beetje maagzuur, maar dat is vrij snel weer over en niet echt vervelend.

Afscheiding heb ik de hele zwangerschap al behoorlijk veel. Urineverlies alleen als ik moet niezen met volle blaas, maar dan valt het nog mee.

Lekkende borsten vallen ook wel mee, er komen wel druppels uit, maar alleen na aanraking en niet veel.

Zo, dat was mijn lijst met (on)gemakken...

Eng hoor, dat er mensen al bijna 36 weken zijn! Dat klinkt wel heel erg serieus allemaal!

Bridges, leuk dat je er weer bent, hoe is het met je? Heb je al verlof?

San, geniet van je relaxdagje!

Dextro, sterkte met het maagzuur, lijkt me erg vervelend als je er steeds zo'n last van hebt.

Babbelbaby, heerlijk dat je weer gewoon naar de verloskundige kunt!

Phoenix, jouw zolderverbouwing klinkt als onze badkamerverbouwing. Frustrerend en te langzaam. Ik begin me serieus af te vragen of het oooooit nog af komt en dat dan de babykamer ook nog op tijd klaar zal zijn? gelukkig heb ik nog een paar weekjes langer (in theorie dan, je weet tenslotte maar nooit)

Ik ga nog even een beetje opruimen in de toekomstige babykamer en de kledingkast nog een likje verf geven.

Als ik hier voor oud & nieuw niet meer schrijf wil ik iedereen een fijne jaarwisseling wensen!
Op de valreep vlak voor het nieuwe jaar meld ik me ook nog even. Zit hier een beetje in de lappenmand: ik denk dat ik aangestoken ben door zoon, want ik ben een beetje koortsig + keelpijn. Heb dus meteen maar besloten om komende woensdag vrij te nemen; morgen moet ik dan wel werken (er moet wat af), maar woensdag ben ik dan lekker een dag alleen zonder kinderen. Ik ga dan maar lekker uitrusten en een hoop dingen regelen die nog op mijn lijst staan (kaartjes uitzoeken enzo).

Gisteren was mijn vriend jarig en alhoewel we het rustig zouden houden kwamen er verspreid over de dag toch nog wel een man of 20 langs. Pff vermoeiend hoor, ik merk dat ik dat toch niet meer zo goed trek. Was ook erg blij toen de laatste visite (de buurmannen) al om 23 uur vertrokken .

Oja, lekkende borsten en zoogcompressen: ik heb nu nog geen last van lekkende borsten, maar na de geboorte wel (en hoe). Ik gebruik altijd de compressen van de AH of de Etos en joeg er vorige keren enorm veel pakken doorheen.

Oeps, dochter vraagt nu dringend aandacht (er hangt hier wat in de lucht vandaag, de kinderen zijn zo ongelooflijk druk), dus ik ga maar even wat met haar doen (haar broer slaapt eindelijk). ik denk dat ik hier nog wel even kom voor het nieuwe jaar, maar mocht dat onverhoopt niet meer lukken dan wens ik iedereen alvast een geweldig mooi jaar toe !
quote:judat schreef op 30 december 2007 @ 13:29:

Eng hoor, dat er mensen al bijna 36 weken zijn! Dat klinkt wel heel erg serieus allemaal!Bijna?? Ik ben vandaag 36 weken!
Oef Phoenix, 36 weken, dat klinkt ineens zo ver...
Help Phoenix, over een week is je baby al voldragen!

Ik begin er haast van te panieken en ik heb nog bijna 3 weken langer
Bedankt voor het welkom terug! Ja inderdaad nu verlof dus wat meer tijd en begint toch ook wel weer te kriebelen hoor, al die verhalen!

Hier gaat alles best goed. Geen enorme kwalen of zo, geen stuit (al kan uk nog wel draaien kwam ik vorige week achter), 15 kg zwaarder en nu 34 weken. wat ik het vervelendst vind is de vermoeidheid. Dit is ook m,ijn zwakke punt en dat merk ik nu duidelijk. Word echt al moe wakker en dat is iets minder met drukke peuter in huis! (die hier vandaag ook idd belachelijk vervelend druk was!)

Phoenix: ha ja jij al 36 weken, man wat gaat dat snel! Maar je weet het hè, rustig aan zegt bridges!

Anky: beterschap! hopelijk knap je snel weer op!

Dextro: tsja die lilypadz, uik weet het niet. Was ook niet razend enthousiast dus heb ook de wegwerp versleten en ga dat nu maar weer doen! En als het maar kleine beetjes zijn: ik kreeg de tip om inlegkruisjes in twee stukken te knippen en die in je bh te plakken. Die zie je ook niet zitten! Maar dat kan alleen als je borsten weer wat zindelijk zijn!

Veel plezier San!

Fenne: ah genieten hè dat verlof. ik herken jouw gevoel wel, voelde hier ook wat dubbel: maar man wat zul je genieten! Lekker luieren! heerlijk!

Linda: ik zou idd een pak maat 1 en een pak maat 2. gaat vrij snel over ja. Vond ze toen nog zo schattig, die ienieminie luiertjes! Ongelooflijk dat dat gaat passen!
Bedankt voor jullie berichtjes over de luiers en de compressoren. Ik ga vandaag maar luiers kopen (en billendoekjes, en ook maar een pakje kunstvoeding, mocht de BV om één of andere reden niet lukken).

Ik kon maar niet slapen door mijn verstopte neus. Heb ik al tijden last van, maar het gaat maar niet over.

Dan maar vroeg op. Kan ik lekker op tijd naar de delicatessenzaak voor lekkere hapjes voor vanavond. We gaan het ons gezellig maken met z'n tweetjes.

Bridges, ook al zo moe. Tja, nu heb je verlof en kun je er in ieder geval enigszins aan toegeven (als je peuter meewerkt natuurlijk, hihi).

Phoenix, hoe ver staat het nu met jullie verbouwing eigenlijk? Ik zou inmiddels gek worden als ik hier nog zo in de troep zat. De zolder is hier dan nog niet klaar, maar de babykamer in ieder geval wel.

Anky, heel veel beterschap meid. Hopelijk ben je snel weer beter.

Judat, ik heb ook zo'n jeuk op mijn buik, benen en armen. Waar dat vandaan komt???? Geen maagzuur meer overigens. Misschien omdat mijn beebje al ingedaald is.

Ik ga iedereen alvast een hele fijne jaarwisseling toewensen. Kijk uit met vuurwerk. Volgend jaar mogen we weer flink aan de champagne.

groetjes,

Linda
Goh jij was al net zo vroeg op als ik Linda. Ik heb vannacht in totaal maar 5 uur geslapen of zo. Blergh...

De verbouwing... Sja, wat zal ik zeggen? Vandaag is Sjoerd zijn kamer bijna leeg. Zijn nieuwe kamer dan zeg maar. Er moeten nu nog twee plintjes en dan schoonmaken. Dan moeten we van de week even nieuwe kledingkast halen voor op zijn kamer en dan kan ik zijn spullen naar boven verhuizen. Pas als dat gebeurd is kan ik aan de babykamer beginnen. Maar goed ik neem na oud/nieuw het mosesmandje wat mijn moeder opnieuw bekleed heeft mee en dan ga ik daar een pakje in leggen, wat hydrofielluiers, wat pampertjes en de kruiken. Het kraampakket staat in een doos op de slaapkamer. En dan heb ik in ieder geval iets klaar staan mocht de baby ineens toch komen...

Oh jee ik moet hier echt een poepluier gaan verschonen

Als ik jullie niet meer "spreek", allemaal een goed uiteinde en een spetterend begin van 2008! Op een hoop voorspoedige bevallingen en allemaal gezonde kindjes!

Groetjes,

Phoenix
Hoi allemaal,

Hier ook even een snel berichtje. Ik vermaak me prima in Nederland en alles gaat ook nog steeds goed. Ik wil jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2008 met mooie, lieve baby's wensen.

Groetjes Ciao Ciao
Hoi,

Tot volgend jaar...hele mooie jaarwisseling, lekkere oliebollen, GEEN champagne en een klein toostje op onze dikke buiken en bijna-baby's.

Liefs Mandy
Ik wil ook iedereen vast een geweldig 2008 wensen. Nu nog allemaal met dikke buik, straks met een klein wurmpie óp de buik.

See you in 2008!
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Dat we allemaal maar gezonde, lieve babies mogen krijgen!

Hebben jullie je gisteravond ook een paar keer afgevraagd hoe het volgend jaar zou zijn met een kleine krummel in huis? Ik heb in ieder geval maar extra genoten van het uitslapen vanochtend!
Gelukkig nieuwjaar allemaal! Dat wordt vast op en top genieten dit jaar! Maar nog even geduld...
Gelukkig nieuwjaar!!

Jullie nog wat bijzonders gedaan? Hier hebben we het met z'n 2-tjes gevierd, was prima. Dochter sliep door al het vuurwerk heen...

Niks gedronken, braaf geweest en ik voel me toch brak.... Ik slaap helaas niet meer zo goed. Niet door de buik ofzo, maar ik kan gewoon niet goed inslapen. En da's lastig al je zo om de 2 uur wakker wordt. Maargoed, we gaan aftellen nu, nog 6 weekjes... Heb wel enorm zin in verlof. Ik heb gewoon de behoefte om me 'terug te trekken', dingetjes in orde te maken en me een beetje mentaal voor te bereiden op de komst van de baby. Heb ook zo'n gevoel dat ie eerder komt (op niks gebaseerd hoor). Dochter was 2 dagen eerder, dus niks extreems aan.

Eerst nog maar even aan de slag met de zolder. Kost allemaal weer meer tijd dan gedacht... zoals altijd met klussen.

Ciao Ciao: t is dus wel weer leuk om in NL te zijn? Je was er toch zo'n 3 jaar niet geweest? De Hema al leeggekocht...;-)

Voor mensen met jeuk: misschien helpt die Balneum-badolie die jeukstillend is (is badolie voor babies)?

Lh: tegen een verstopte neus kan een neusspray (heb je ook homeopatisch) nog wel eens helpen, of zo'n Vicks inhaler geval. Het geeft in elk geval een beetje verlichting.

En nu voel ik me net een mevrouw van de Etos... ik ga weer....

Anky: geniet van je vrije dag morgen! Heerlijk even zonder koters. Kun je tenminste wat doen... (als je dat van plan was)
Hallo,

voor iedereen de beste wensen voor dit bijzondere nieuwe jaar! Dat we allemaal voorspoedige bevallingen mogen doormaken met een geweldig lief kindje als resultaat!

Afgelopen avond/nacht ook gewoon thuis met schoonouders op bezoek. Dochter werd wakker en heeft met haar neus tegen de raam staan genieten van alle "boems" en mooie pijlen. Gelukkig redelijk snel weer in slaap na een uurtje.

Morgen even wat meer tijd (en vooral rust in het hoofd) als dochter naar kinderdagverblijf is (en ik vrij ben) om uitgebreider te reageren. Ook echt aan de slag voor de laatste dingen. Gisteren al wel een nieuw ledikantje gekocht. Donkerblauw van Ikea vond ik mooier dan de witte en ik vond het niet echt een babyjongenkleurblauw, dus prima kunnen. En ja, dan krijg je dus toch gezeur over blauw... dus een jongetje... Als man daar straks weer over begint, breng ik het bedje morgen terug. Dan maar ergens een witte scoren en afwachten tot na de bevalling (dan is het toch wel lastig, dat ik het wel weet en hij niet).

Fijne dag allemaal, groeten, Mir
ahahah you didn't say the magic word
De beste wensen allemaal!!

Hier was het heel relaxed; hebben bij vrienden gegeten, spelletjes gedaan, teveel vettigheid naar binnen gewerkt (maagzuur!!!) en een half glaasje champagne gedronken voor het idee... Was lekker! Had verwacht dat de kleine flink zou reageren op alle knallen, maar het tegendeel bleek waar... Volgens mij is ie nog in shock, zo rustig.. ;)

Met mijn pijn en de schrik na vorige week gaat het inmiddels goed, bedankt voor jullie lieve reacties. Heb, naast een nog wat beurse rib, nergens last meer van. We zijn inmiddels ook bekomen van de schrik. Pfff, net alsof er helemaal niks gebeurd is. Heb wel nog sterk het vermoeden dat die kleine van ons niet in totaal 40 wkn blijf zitten. Hij is ook van harte welkom vanaf week 37 Heb het wel gehad met zwanger zijn...

Dextro, wat fijn dat je dochter lekker heeft doorgeslapen. Succes nog met de zolder! Nog even volhouden...

Judat, ik was me vannacht ook extra bewust van het feit dat we voor het laatst een jaarwisseling met z'n twee waren. En dat ons mannetje volgend jaar zelfs alweer bijna 1 jaar is! Heel gek...

Linda, vervelend zo'n dichte neus! En die sprays met zoutoplossing helpen echt ruk.. Je moet er ff doorheen, hoop dat het alweer wat beter gaat. Goed die vraag van je over luiers! Had ik nog niet eens aan gedacht... Je moet ook aan zoveel denken

Bridges, leuk dat je er weer bent! Fijn dat het goed met je gaat, maar jammer van die vermoeidheid. Gek eigenlijk hoe ieder lichaam zo anders werkt. Ik ben bijvoorbeeld totaal niet moe, maar ik heb wel weer allerlei lichamelijke kwaaltjes, zoals bekkenklachten enzo.

Anky, nog steeds ziekig? Hoop dat je toch een beetje een leuke jaarwisseling hebt gehad. Beterschap!

Dames, ik ga lekker douchen en aan de slag in de babykamer. Zooi ruimen!

Liefs,

Lucybelle

(ps. + 19 kilo!)
De aller beste wensen voor iedereen en dat we allemaal maar mooie gezonde baby's op de wereld mogen zetten!

Had afgelopen maandag al een heel verhaal geschreven maar pc liep vast en was alles kwijt.

Was zo boos (hoezo kort lontje..haha) dacht andere keer beter.

Hier alles nog op zijn plaats gelukkig!

Afgelopen maandag gelijk gebeld met de vk en volgende week woensdag mogen we weer komen!!!

Die dag was ook wel spannend want dan had mijn zoontje geboren (35+1)

Maar het zit er allemaal nog!!

Al wel ingedaald volgens mij.

Krijg van aantal mensen al te horen dat mijn buik al gezakt is..

DEXTRO: er was geen aanleiding voor dat mijn zoontje eerder is geboren.

Dus nog steeds een groot raadsel waarom!?!?

In de familie zit het ook niet..

Ik lees ook dat je gaviscon pillen gebruikt?!

Gaviscon gebruik ik ook maar dan de vloeibare versie.

Die werkt bij mij beter dan de pillen (en dan de anijs versie)

Heb je dat al geprobeerd?

PHOENIX: vervelend dat je baby zo eigenwijs is en er niet goed voor wil gaan liggen.

Houden ze dat wel in de gaten?

Krijg je nog wel een echo binnenkort ofzo??

SAN77: Heb je lekker genoten in Thermen?

Helemaal klaar voor de bevalling nu?(als je dat kan zijn tenminste..)

JUDAT: vervelend zeg die jeuk.

Gaat het al wat beter?

Misschien dat mentholpoeder helpt?

BRIDGES6: Welkom terug?!

Ik begrijp dat je in het begin hier even meegeschreven heb?(sorry mijn geheugen laat me ,weer, in de steek)

Leuk dat je weer mee komt kletsen!

LUCYBELLE: Kan jij ook moeilijk slapen door je bekken?

Ik wordt elke keer wakker omdat mijn heupen dan zo'n zeer doen.

Net of je er al dagen op ligt.

Net zo vervelend..
De allerbeste wensen voor iedereen, en een heel gelukkig 2008, met lieve, schattige, spartelende babietjes.

Nu gaat het echt gebeuren dames.

Wij hebben oud en nieuw lekker met z'n tweetjes doorgebracht. Lekkere hapjes gegeten, Paul de Leeuw én de oudjaarsconference gekeken, en om 2 uur naar bed gegaan. Gisteren bezoekjes afgelegd bij ouders, schoonouders en bij mijn oma. Hebben we dat ook weer gehad.

En dan begint vandaag het normale leventje weer. Nou ja, niet voor mij, want ik blijf door mijn huis hobbelen, maar mijn vriend moet weer werken.

Babbelbaby, fijn dat je vlge week woensdag terug kunt naar de VK. Goed dat alles op z'n plaats is blijven zitten. Nog even volhouden zo.

Lucybelle, gelukkig dat het bij jou nu ook weer rustig is en dat jullie van de schrik bekomen zijn. Toch nog maar rustig aan doen, in ieder geval tot 37 weken.

Mir, dat je nog steeds voor je kunt houden welk geslacht het wordt. Knap hoor. Ik heb nu de grootste moeite om de naam niet te verklappen. Geslacht weet iedereen al.

Ik ga wéér eens de kraamzorg bellen. Onvoorstelbaar die gasten. Nog steeds hebben ze niet teruggebeld om een afspraak te maken voor een huisbezoek. Zouden ze vóór 36 weken doen. Ik afgelopen maandag gebeld, ik zou meteen teruggebeld worden. NOT!! Begin nu al de balen te krijgen van hun. Zou ik nog kunnen wisselen van kraambureau zo kort van tevoren?

Nou, ik ga me weer eens boos maken.
Ook van mijn kant; allemaal de beste wensen!!! Het zal een heel bijzonder jaar gaan worden voor ons allemaal!

Nu gewoon weer 2 januari en de nesteldrang begint.......komt goed uit want de kerst moet het huis nog uit en de poppewas kan gedaan worden! Nu nog de energie.....haha....

Gelukkig lees ik bijna allemaal wel rustige verhalen over de oud en nieuwviering, wij kregen visite en die hadden de nintendo wii mee! Superleuk ding dus nu zijn wij ook verslaafd!

Succes met het boos worden op het kraamburo! Geen idee of je nog swichen kan!

Ik ga eens op zoek naar geboortekaartjes......moeilijk!!!! Omdat we niet weten wat het wordt moeten we een neutraal kaartje hebben....lastig! Maar met de namen zijn we er ook uit gekomen dus dat zal met dit ook wel lukken!

Groetjes!!

PS. Vervelen was maar voor ff en als het weer gebeurd zal ik het voor me houden......;)
Hai!

Nou gewone leven begint hier ook weer,, vriend weer aan hetw erk en ik nu lekker thuis met kleine man. Ook wel weer prima, al was samen ook gezellig...

Cin: oeh een wii, klinkt super. Nooit mee gespeeld, maar hoor leuke verhalen. dat zou leuk zijn om je verlof mee door te komen!

Linda: kraamzorg te pakken kunnen krijgen? wat een gedoe dan hè. Bij mij komen ze ook pas als ik al ruim 37 weken ben. Nou ja prima, maar wel beetje laat lijkt me. Maar kon niet eerder door feestdagen. Tsja...

Babbelbaby: oeh spannend voor jou dus. Gek idee dat je nu al langer zwanger bent dan de eerste keer! Hoera! Deze keer in ieder geval voor de 37 weken hè! (en ja heb heel in begin meegeschreven maar door drukte en vermoeidheid kon ik het niet bijhouden, maar kriebelde nu toch weer dus voila: daar ben ik weer!)

Lucybelle: worden je ribben wel al minder? Lijkt me erg vervelend. Zit de kleine er ook al erg tegenaan of valt het mee?

mir: En hoe is het afgelopen met het bedje? Wat vond man ervan? houden of ruilen? kun je het nog voor je houden? lijkt me zo spannend!

dextro: ha wat jij zegt over het willen terugtrekken heb ik ook heel sterk. Niet meer zo'n behoefte aan mensen om me heen, wil liever lekker op mezelf zijn en lekker tutten met kleine wasjes en babykamer en zo. En knuffelen met mijn kleine man natuurlijk!
Gelukkig belde de kraamzorg nu wel meteen terug, ze is zelfs net al langs geweest.

Ze gaf aan dat het beter is om het kindje de 1e week op je eigen slaapkamer te leggen. Maar we hebben geen wieg (ook nog geen reiswieg omdat de kinderwagen er nog niet is), dus tegen die tijd misschien het bedje maar op onze slaapkamer schuiven. Ik zag dat niet zo zitten, maar mijn vriend was ook bij het gesprek aanwezig en hij vond het toch wel belangrijk. Hij vindt het al zo'n grote overstap van in de buik, naar een eigen slaapkamertje. Dat wil hij geleidelijk aan doen....

Phoenix, beginnen mensen ook al aan jullie te vragen of de baby er al is? Hier is het vandaag al een paar x telefonisch of per sms gevraagd.

Voor mij een hele goede reden om niemand te bellen als de bevalling zich aandient, want dan gaan mensen volgens mij ook ieder uur bellen: en, en? is het al gebeurd... grrrrrrrr en volgens mij zit je daar op dát moment niét op te wachten.

Bridges, laat je kleine man nog maar lekker extra genieten van de aandacht die nu nog voor hem alleen geldt. Zometeen moet hij die delen.

Cin, veel succes met het uitzoeken van de geboortekaartjes. Nu heb je wel de tijd en de rust ervoor, dat scheelt.
Linda, onze kleine man heeft de eerste twee weken op onze kamer geslapen en ik vond dat erg fijn hoor! ik was nog niet mobiel genoeg om makkelijk uit bed te komen voor de voedingen, dus dat was fijn. En in het begin liet onze kleine man niet heel duidelijk van zich horen terwijl hij wel honger had. Dus al met al, hier weer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven