Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
O ja...sex werd toen wel afgeraden...maar daar heb je dan vast ook geen zin in.
Hallo Snok,

zoals je zelf al zegt, kan nog alle kanten op. In ieder geval hoeft bloedverlies niet altijd te betekenen dat het mis is. Bij mijn eerste zwangerschap heel klein beetje bloedverlies en dat ging mis. Bij tweede geen bloedverlies met resultaat een baby. Derde (huidige) zwangerschap wederom een beetje bloedverlies, maar nu dus hoogzwanger en gaat verder allemaal prima.

Goede vriendin van me heeft weken bloedverlies gehad, had te maken met de plek waar de placenta zich aan het hechten was (bij de uitgang). Zij is inmiddels ook hoogzwanger en het gaat heel goed.

Sterkte! Afwachten is moeilijk...

groeten,

Branca
Dank jullie voor snelle reacties ....

Fijn om even dit soort dingen te horen...Nou ja morgen is het zo ver dus we hebben nog hoop...

Nogmaals bedankt...
En...vergeet ik....Heel veel sterkte bij bevalling...dat jullie maar een mooi kindje mogen krijgen!!
Hoe lullig ook voor iedereen, ik ben blij dat ik niet de enige ben die het gehad heeft, gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen.

Bedankt voor de lieve berichtjes...Jullie ook allemaal een knuffel.

Maar vervelend is het wel allemaal, die slapeloze nachten (San, ik was rond die tijd ook wakker, ik had ook even achter het forum moeten gaan zitten!).

Ben inmiddels bij de dokter geweest en heb medicijnen tegen maagzuur, dezelfde als toen bij dochter en die hielpen toen heel goed. Hopelijk nu weer. Overigens hoefde ik me volgens de dokter echt geen zorgen te maken over mijn rennie-addiction van de afgelopen weken.

Ik merk ook dat ik dochter nu wat minder goed kan hebben, vooral dat neeheee, grrrrr. Morgen een dagje thuis met haar. Ik zal m'n best doen de leuke moeder te zijn...;-)

Petrol: dochter slaapt goed op haar nieuwe kamer, maar het duurt wel eeuwen voordat ze slaapt, eerst nog lang brabbelen, erg schattig om te horen. Verder gaat het vooralsnog prima.

Nellebelletje: hoe is het nu met je zoon? Sneu he om ze zo ziek te zien en er weinig aan te kunnen doen. Beterschap!!

San: wat een gedoe zeg, met de auto, dat soort dingen kun je dan net even niet hebben. Ik merk ook dat ik veel sneller jank (8 maanden totaal geen last van gehad). Is gewoon vermoeidheid en misschien dat die hormonen nu ook op volle toeren beginnen te jagen...

Phoenix: ik krijg ook nauwelijks een hap door m'n keel. Snoep inderdaad al helemaal niet. Ik probeer wel regelmatig wat naar binnen te werken (gezien mijn genante vertoning bij de fysio, ik ga bijna van m'n graat..), maar erg van harte gaat het niet. Kan ik me bij dochter trouwens niet zo herinneren, daar werkte ik met dat warme weer regelmatig een bak Haagen Dazs naar binnen (geen wonder dat ik zeker 20 kilo was aangekomen..).

Linda: fijn dat je bloeddruk weer gedaald is! Hoe was het eiwit?

Ukse: ik beval met vriend erbij, verder niemand. Ik heb m'n moeder gevraagd of zij dochter op wil komen halen als het begint. Vorige keer wilde ik helemaal niet dat ze wist dat de bevalling begonnen was om ongerustheid enzo te voorkomen (had het idee dat ik me daar dan ook nog eens 'druk' om moest maken). Maar heb ik nu geen last van. Ik vind het ook het fijnst als ze bij m'n ouders is, dan lig ik het rustigst.

Wat doe je zelf met de kinderen? En zijn er nog meer mensen dan je man/ vriend bij jouw bevalling?

Fenne: fijn zeg, geen stuit! Kan me voorstellen dat je erg opgelucht bent. Volgens mij liggen er tot nu toe helemaal geen babies in stuit meer, fijn, hebben we in elk geval de keuze voor thuis of ziekenhuis.

Petrol: lekker dat je een weekje eerder stopt. Ik heb dat ook hoor, s middags stort ik ongeveer in op m'n werk... maargoed, nog maar 1 dagje werken.

Hoeveel dagen moet je nu nog?

Wij hebben toch ook een duowagen gekocht en ik ben er superblij mee. Je kunt m ook voor 1 kind gebruiken zegmaar, dus heb m nu al een tijdje in gebruik voor dochter.

Branca: hihi, herkenbaar, de lijst met vreselijk belangrijke dingen die gedaan moeten worden... Ik stel dat maar even uit tot m'n verlof. Dit weekend commode schilderen en dan volgende week lekker alles wassen, poetsen, klaarzetten.. Ik kan me er gewoon op verheugen. Nu ben ik gewoon te moe om me er druk over te maken..Maargoed, jij bent ook weer een weekje eerder uitgerekend dan ik.

Nou, heel verhaal weer, ik ga even naar beneden. Net belde trouwens een vriendin om zaterdag af te spreken, heel gezellig natuurlijk. Maar ik heb het toch maar afgeblazen, ik ben gewoon echt zoooooo moe, zelfs voor vriendinnen even geen puf. Vind dat altijd toch moeilijk, nee zeggen.
Dextro, ik had hetzelfde kunnen schrijven over de rol van moeder tijdens de bevalling. De vorige keer wilde ik liever niet dat ze wist dat ik 'bezig' was en nu voel ik me juist het best als mijn zoon naar haar toe gaat...
quote:dextro schreef op 08 januari 2008 @ 21:21:

Pffft, wie DE tip heeft tegen maagzuur mag het zeggen. Ik ben er echt zo zat van.

Hallo Dextro,

Ik breek even in, ik ahd tijdens mijn eerste zwangerschap ook onwijs veel last van zuurbranden, vreselijk! Wat bij mij wel heeft geholpen is Antagel, kun je bij de apotheek kopen, vloeibaar goedje, mag je gewoon lekker gebruiken bij zwangerschap. Misschien kun je er wat mee?

(ik ben nu 11 weken zwanger, en zie onwijs tegen deze "kwaal" op, hoop dat het mee gaat vallen)

Veel succes met de laatste loodjes, en ik hoop voor jou dat je gauw van de zuurbranden bent verlost!

Groetjes Ayla
Bedankt voor de tip Ayla. Antagel heb ik al geprobeerd, maar dat deed niks. In het begin hielp Gaviscon behoorlijk goed en daarna Rennies (maar wel kortstondig).

Maar, die medicijnen lijken nu al te helpen, zou het, zou het??? Ach, vorige keer hielp het ook, dus ik heb goede hoop...

Hopelijk heb je er bij je 2e zwangerschap (gefeliciteerd!) geen of minder last van, al heeft geloof ik 70% van de zwangeren er last van.
Branca: mijn moeder had wel een vermoeden dat ik bezig was. De wee-en begonnen namelijk donderdagavond en vrijdagmiddag belde ze, uiteraard gewone telefoon, mobiele telefoon 2 keer etc, maar ik had geen zin om op te nemen. Omdat ze bang was dat ik ergens onderaan de trap lag ofzo, is ze met m'n vader langsgereden en zag ze dat de auto van m'n vriend er stond, dus toen wist ze het eigenlijk al. Helaas voor haar (en mij) kon ik pas zaterdagochtend 6 uur bellen dat ik bevallen was, want de vaart zat er niet echt in (en natuurlijk sliep ze met de telefoon naast haar bed....).

Ik vond het de eerste keer ook allemaal best wel spannend (nu ook wel, maar anders), gewoon het onbekende zegmaar, hoewel ik er ook niet echt tegenop zag (wat niet weet, wat niet deert).

Nu heb ik er meer gewoon geen zin in, ik weet wat het is, en ondanks het prachtige resultaat hopelijk, is het natuurlijk ook weer geen feestje. En, ik moet wel zeggen dat ik het ergens toch ook wel weer spannend vind. Zal het allemaal goed gaan, zal ons guppie gezond zijn, kom ik een beetje redelijk uit de strijd (scenario's van totaalrupturen doemen op..). Maarja, eerst maar de babykamer in orde enzo en daarna ga ik me wel druk maken over bevallingen..

En nu ga ik in elk geval op bed liggen/zitten. Slaap lekker allemaal!
Hallo Meiden, mag ik mij hier op het "laatste" moment ook nog bij jullie aansluiten? Heb wel al vaker met jullie meegelezen, maar tot nu toe nog niet aangemeld. Ik merk dat ik toch steeds meer behoefte krijg om te kletsen met "lotgenoten", en nog 1 dag werken en dan ben ik lekker met verlof, dus dan heb ik ook weer meer tijd. Korte introductie van mijzelf: ben 28 jaar, heb al een dochter van 3 jaar, al 10 jaar samen met mijn vriend, ben 27 februari uitgerekend. We weten al wat we krijgen maar hebben dit aan niemand verteld. Op zich verloopt de zwangerschap uitstekend, heb wel veel last van harde buiken en maagzuur, maar voor de rest gaat het prima. Dit was mijn verhaal en ik hoop dat ik er nog bij kan. liefs.
Jeetje mina, niet bij te houden hier... wel gezellig natuurlijk!

Linda, sterkte met alle lichamelijke ongemakken. Hopelijk komt er meer rust en kun je meer uitgerust naar de bevalling toeleven.

Fenne, fijn dat baby gedraaid is.

San, wat een ellende met die auto! Hopelijk snel gemaakt. Is het feestje leuk (geweest)?

Dextro, wat vervelend dat je je zo'n last hebt van dat zuurbranden. Ik heb het zo heel af en toe eens. Hopelijk helpen de nieuwe medicijnen. En balen van het gebrek aan plaats op het KDV. Dat je af en toe te weinig energie hebt voor je dochtertje, herken ik. En dat maakt je natuurlijk geen slechte moeder ;). Kan ze zichzelf een beetje vermaken, zodat jij rustig aan kunt doen?

Petrol, zo'n duowagen is misschien toch wel heel handig. Ik zie dochter van bijna twee ook nog niet braaf op zo'n kiddieboard staan...

Branca, wat bijzonder om tegelijk met je zus zwanger te zijn. Ik had heel erg gehoopt tegelijk met een hele goede vriendin zwanger te zijn, maar het zwanger worden wil bij haar helaas niet zo vlotten.

Nellebelletje, beterschap voor Bob! Gaat het al wat beter?

Phoenix en Linda, sterkte met de slechte eetlust. Ik heb juist vreetzin de laatste dagen en moet me beheersen om niet alles naar binnen te werken.

Ukse, ik heb mijn moeder gevraagd of ze standby willen zijn als ik ga bevallen, om dochter op te halen. Dochter heeft daar nog nooit geslapen en dat vind ik wel wat spannend. Maar ook een geruststellende gedachte dat ze bij mijn ouders in goede handen is. En ik wil wel wat rust om me heen tijdens de weeen.

Bridges, wij hebben dochter niet laten dopen en zullen waarschijnlijk baby ook niet laten dopen. Het is wel raar, want we zijn de enigen in de familie die dat niet doen. Ik denk dan maar, het kan altijd nog als het kind dit zelf belangrijk vindt. Maar dit betekent ook dat de kinderen geen peetoom en peettante hebben, en dat vind ik ook zo raar, bijna alsof je ze tekort doet.

Vraagje aan degene die nog wel emoticons (zo heten ze toch) plaatsen: waar halen jullie die vandaan? Ik mis ze wel sinds het forum is veranderd.

Vandaag heeft zelfs de kraamzorg het antwoordapparaat ingesproken, dus die zijn me ook nog niet vergeten.

Vandaag lekker actief geweest (kapper, boodschappen, kleertjes uitzoeken, administratie, hypotheek) ondanks een korte nacht (met dank aan dochter die om 5 uur wakker werd). Morgen maar weer even rustiger aan. Maar ik moet zeggen, dat ik het zwanger zijn echt nog niet beu ben. Het gaat gewoon ook goed, dus dat is heerlijk.

Groeten aan iedereen! Mir

Nu maar eens kijken, hoeveel berichtjes er weer geplaatst zijn tijdens het schrijven van dit bericht.
ahahah you didn't say the magic word
Mir, als je niet in het reactie-schermpje direct boven de berichten reageert maar een stukje daarboven op de rode letters "reageer" (voor uitgebreide mogelijkheden) dan krijg je de emoticons er wel bij!
Dankjewel Dokkie!
ahahah you didn't say the magic word
Hai!

Even snel want wil eigenlijk naar bed. Heb flink de balen want auto is dus echt stuk, gaat flinke rekening worden was monteur bang voor en is "pas" vrijdag aan einde van de dag klaar (wat eigenlijk al vrij snel is, maar met 35 weken buik is dat errug lang!!!) Daarbij komt stucadoor voor wc niet zaterdag maar "pas" ergens volgende week en moet het ook nog flink drogen voordat er getegeld kan worden dus het schiet allemaal toch even niet op... En zoonlief was te vroeg wakker vanmorgen vond ik dus ben moe...

Dextro: fijn dat je medicijnen hebt gekregen, hopelijk helpen die heel goed en kun je wat meer rust krijgen!

San: hoe is het nu met jullie auto? Dat schiet ook niet op zeg! groot gelijk dat je hem morgen anders daar weghaalt... Joehoe: jij bent 37 weken! Gefeliciteerd!!! een voldragen kindje!!!

Branca: haha ik heb ook dat gevoel dat ik nog even alles moet regelen! En dubbel hè, graag willen bevallen zodat je niet meer zwanger bent, maar nog niet klaar zijn! haha!

Petrol: ik was heel mans met zoon, hij moest maar lopen maar zie dat gedeelte toch met angst en beven tegemoet. Wij hebben dus meerijdplankje, maar vraag me echt af of hij daarop gaat blijven staan...

Fenne: hé wat fijn, geen stuit!!! Super joh! dat is een hele opluchting kan ik me voorstellen!

Ukse: gezamenlijke doop, dat klinkt gezellig! Hier ook een boxspring, en wij beginnen er niet aan, dat ding op klossen. Ik ga op een logeerbed ind e woonkamer bevallen. Bij eerste ook in woonkamer (weliswaar ander huis en toen nog waterbed) maar dat beviel prima. (letterlijk en figuurlijk!) En hier verder niemand bij de bevalling hoor, lekker wij en verloskundige en kraamhulp...

Linda: hoe is het verder afgelopen met je urine?

Nellebelletje: hoe is het nu met je zoon? Wat sneu zeg! En kan je er niet echt bij hebben nu... vind het trouwens niet heel erg hoor dat we niet weten wat het is, al ben ik wel echt retennieuwsgierig!

Nou ik ga naar bed...
Haha tijdens het schrijven van mijn berichtje dus wel weer wat berichtjes erbij!!!
Oh jee, het is hier niet meer bij te houden.

Uit mijn urine is gistermiddag een heel klein spoortje eiwit gehaald. Niets verontrustends. Dit kan de oorzaak van de blaasontsteking zijn. Bloeddruk was gezakt naar 80, dus dat was ook weer een geruststelling (nog steeds erg hoog voor mijn doen, maar in ieder geval geen 90 meer).

Moet nu wel zaterdagochtend weer gaan. De VK wil me toch goed in de gaten houden. Ach, vind het niet erg hoor.

Vanmiddag komen mijn ouders. Mijn moeder wil me graag nog een keer met dikke buik zien. Denkt zeker dat ik al snel ga bevallen. Ik heb er zelf geen hoop meer op hoor. Ach, ze komt als ze eraan toe is. Je kunt wel ongeduldig gaan zijn, maar daarmee versnel je het proces niet.

Belletje14; welkom hier. Er wordt nu veel geschreven nu een aantal al met verlof zijn. Maar wel gezellig, en hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Gelukkig gaat het verder goed met je zwangerschap op de harde buiken en het maagzuur na.

Bridges, wat een tegenvallers met de auto en het stuucen. Bah, kan me voorstellen dat je flink de balen in hebt. Maar het is morgen in ieder geval al vrijdag, dan heb je de auto al terug. Hoeveel wc's heb je in huis trouwens? (als het stuuc een paar dagen moet drogen.... hoop niet dat jullie in een emmer je behoefte moeten doen)

Mir, wat heerlijk dat je je nog zo goed voelt. Kan alleen maar zeggen; geniet er lekker van. Af en toe inderdaad een rustdagje inplannen, en als het verder goed gaat, gewoon lekker je eigen ding blijven doen (des te sneller gaat de tijd voorbij).

Dextro, gelukkig zijn je ouders je niet gaan "stalken" toen je aan het bevallen was. Daar ben ik zo bang voor bij de mijne, vandaar dat ik ook niet wil dat zij het weten als het begint. Stel, het gaat langer duren, dan worden zij gek van de spanning. Dat worden ze nu af en toe al.

San ook al lekker 37 weken. Het schiet hard op he. Hoe is het afgelopen met je auto? Heb je hem naar een dealer gebracht? Hoe ben je gisteravond nog naar dat feestje gegaan? Met de fiets?

Fenne, wat zonde van het lakentje zeg. Kan me voorstellen dat je behoorlijk de balen ervan had.

Pfff ik moet me klaarmaken om te douchen. Heb werkelijk niets in huis om mijn ouders bij de koffie aan te bieden dus moet nog even naar de winkel. Is ook weer tijd om mijn haren te wassen (heb lang en dik haar, dus is altijd wat extra werk). Heb daar nu nooit echt meer zin in, maar ga toch maar zin maken. De kapper bood me al aan er een stuk vanaf te knippen omdat het toch wel druk is zometeen met een baby. Kan ik dan nog altijd beslissen, voorlopig houd ik het maar lang.

Nou, er zal intussen wel weer vanalles bij geschreven zijn. Is echt niet meer bij te houden. Wel gezellig, dat scheelt.
Linda: fijn dat urine goed genoeg is en dat dat dus meevalt... Veel plezier met je ouders!

Auto wordt nu gemaakt, maar wordt erg prijzig. Heel stuk duurder dan we hadden verwacht. Alles loopt dus even anders, qua planning en financien... Sh*t...
Even ego: Bob is echt superzielig. Dadelijk naar de dokter. Spuugt, diarree, koorts, 2 kg afgevallen en aan het huilen van de pijn in zijn lijf. Vanmorgen kon hij niet eens op zijn benen staan om naar de wc te gaan.

Moest het even kwijt, want ik vind het zoooo zielig (heb net potje zittten janken om mijn kleine kerel).
Nellebellethe: wat naar! Hopelijk kan de dokter hem iets geven waardoor hij snel opknapt... Succes!
He Mandy, wat vervelend! Veel sterkte voor je zoontje, onwijs zielig!!

Bridges, wat balen van die auto!! Zo vervelend van die onverwachte uitgaven, zeker nu, nu je gewoon die auto voor de deur wilt hebben staan, en het dus wel gelijk gemaakt moet worden!! Blgh, maar morgen heb je 'm wel weer toch?

Linda, wel fijn dat ze je zo goed in de gaten houden nu, en gelukkig is je bloeddruk weer gezakt. He, en herkenbaar van je haar. Ik heb ook dik haar, en moet het vandaag ook wassen, geen zin! Ik heb het inmiddels wel half lang, en met laagjes, dat scheelt echt in tijd (en shampoo ) Ik ga denk ik volgende week ofzo nog 1 keer goed naar de kapper voor de bevalling, toch wel fijn als je een beetje handelbaar haar hebt in je kraambed!!

Dextro, gelukkig helpt je medicijn zeg! Ontzettend vervelend al dat maagzuur, hopelijk slaap je nu ook beter nu je dit medicijn hebt.

Phoenix en Linda, ook vervelend die geen eetlust. Maar wel goed voor de kilo's Je moet het maar optimistisch bekijken, hihi! Hoe is het verder met de stress Phoenix? Komt alles al een beetje af??

Over onze ouders/schoonouders, ik was eigenlijk van plan ze te bellen als het begint. Maar ja, nu ik jullie zo hoor en er over nadenk, kan natuurlijk ook voor veel stress zorgen bij hun! En ze leven al zo mee! Maar als ik 37 weken ben, denk ik dat ze zelf al veel gaan bellen, 'en?en?' Ben benieuwd hoe dat zo gaat!

Verder gaan we vanavond naar Ikea. Nieuwe strijkplank halen en de laatste dingen voor in de kamer, zoals lamp, gordijnen, eventueel schilderijtjes als ze leuke hebben. En morgen heeft vriend een dag vrij genomen, heerlijk, even een dag relaxen met z'n 2tjes!

Iedereen sterkte hier met de kwalen, verbouwingen, auto's enzo!!
Fenne, veel plezier bij ikea, ik las net in de krant dat er nog opruiming is.... Wij komen altijd met meer thuis dan gepland....

Nellebelletje, ik heb het met jou en je zoon te doen. Ik kan me goed voorstellen dat je een potje hebt zitten janken. Het doet pijn als een van je kinderen zich zo ellendig voelt.

Linda, fijn dat ook de urine bijna goed is en je bloeddruk gedaald. Liever een keer te veel naar de vk dan te weinig.

Bridges, bij ons is 's ochtends niemand wakker te krijgen, met als gevolg dat ik bij het ontbijt tegen vreselijk gezellige gezichten aan zit te kijken en goed moet opletten wat ik zeg. Van de een krijg ik te horen dat ik niet mag lachen, de ander begint de schreeuwen en te gillen en de ander kijkt me nors aan. Bij de eerste twee zal het wel de leeftijd zijn.

Petrol, ik las dat jij ook een duowagen hebt. Wij hadden er al een, maar die gaat nu weer weg (was een kiwi) en we hebben nu een easywalker duo gekocht. Dochterlief loopt heel schattig, maar daar houdt het wel mee op. Ik moet straks toch zoonlief naar school brengen en een half uur lopen in haar tempo terwijl het ook in 7 minuten kan, daar heb ik wel een wagen voor over. Wij hadden de vorige keer een meerijdplankje. Zoonlief vond het wel interessant maar hij zat erop en ik vond het behoorlijk zwaar. Daarnaast was de wagen instabiel geworden.

vandaag nog eens met 2 kinderen op de fiets gezeten in ik had nog behoorlijk wat ruimte over. Ben ik voorlopig nog mobieler dan ik dacht.

Krijg wel veel vragen hoelang ik nog moet. Als ik dan zeg een week of 4 kijken ze me met veel medelijden aan. Als ik dan zeg nog nergens last van te hebben, kijken ze weer opgelucht...

Bij de eerste bevalling heb ik alleen mijn moeder aan de telefoon gehad en ik was toen zo boos dat de bevalling niet opschoot, dat ik begon te stampen en spontaan mijn vliezen braken. Bij die bevalling zijn twee vriendinnen geweest.

Bij de tweede bevalling was mijn moeder in huis nadat ik de slijmprop ben verloren. Dat gaf mij een rustig gevoel. Ook bij deze bevalling zouden de twee vriendinnen aanwezig zijn, maar omdat de bevalling ingeleid werd duurde het langer dan gepland en hebben we de bevalling met z'n 2en gedaan. Dat beviel heel goed en daarom zullen er bij deze bevalling geen buitenstaanders zijn behalve manlief en de benodigde mensen voor de bevalling.

Mijn moeder wil ook graag deze keer op de kinderen passen als de bevalling zich aandiend en anders heb ik een vriendin waar ik een beroep op kan doen (ook beide een uur rijden hier vandaan). Voor noodgevallen hebben we mensen hier in de buurt, maar ik geef toch de voorkeur aan vertrouwt. We gaan ook dan verder niemand op de hoogte brengen dat ik ga bevallen. Werkt niet echt goed voor de gemoedstoestanden....

Vanavond naar de vk en eens kijken wat zij weet te vertellen over de ligging van "Pien"

Ga nu genieten van het slaapuurtje van dochter.
Hoi, ben nauwelijks bijgelezen (ga ik zo even doen), maar ik wou toch even melden dat ik eindelijk verlof heb! Gisteren was een lange dag, maar ik heb alles netjes kunnen overdragen en daarna zijn we nog uit eten geweest. Was gezellig, al was het jammer dat ik niet zo veel meer kan eten (het was wel lekker). Ben er overigens wel voor gestraft, want ik moest vannacht meerdere keren mijn bed uit voor een shot Antagel. Gelukkig lijkt het nu weer wat beter te zijn. De komende dagen nog een druk programma (zoon naar kinderarts, met ziek konijn naar dierenarts, baby erkennen, dochter halen/brengen Kindergarten, zoon inschrijven op Kindergarten, verloskundige enz), maar dan maandag een dag zonder de kinderen. Ik ben me er al dagen op aan het verheugen . Dit weekeinde ben ik nog wel even alleen, want vriend gaat stappen met vriendenclub in A'dam (ging vorige week niet door, ik hoopte al dat alles afgeblazen zou worden, maar nu gaan ze dus dit komend weekeinde).

Ben overigens wel een beetje trots op mezelf, want ik heb eindelijk een kraampakket gehaald (had gelukkig het meeste nog in huis) en ik heb zowaar boeken met kaartjes gehaald. Vriend is ook sinds gisteren weer terug van dienstreis, dus die kan zich over mijn namenvoorstel buigen (en dan maar hopen dat hij het er mee eens is).

Ik ga nu even goed bijlezen. Zoon slaapt en dochter is aan het kleuren, dus het kan even. Vanmiddag naar de kinderarts voor onderzoek van zoon (vervanging van consultatiebureau) en dat betekent meestal een uur wachten en dan binnen 5 min weer klaar. Ik ben dus blij dat hij pas over 2 jaar voor het volgende onderzoek moet.
Kan het niet bijgelezen krijgen!

Je kan idd goed merken dat er steeds meer a.s. mama's verlof krijgen en de spanning voelen voor de bevalling.

Gisteren mocht ik weer bij de vk komen.

Alles was goed alleen twijfelt ze of het baby'tje wel goed groeit.

Nu moet ik volgende week weer voor een echo om er dus naar te laten kijken.

Ze vond mijn buik namelijk niet zo hoog als het zou "moeten" zijn.

Hebben we het suiker gedoe achter de rug krijgen we dit weer..zucht..

Heb zelf zowat 24/7 zuurbrand de laatste tijd en voel het ook wel hoog zitten.

Moet bijvoorbeeld rechtop blijven zitten anders wordt het alleen maar erger....

Gisteren ook weer op de weegschaal gestaan en heb nu een bmi van 37.

Eigenlijk mag ik dus (in het oosten des lands) niet thuis bevallen.

Maar ze ging het overleggen en hoor ik als we volgende week weer terug moeten komen.

Moet zeggen hier begint de spanning nu ook wel behoorlijk te stijgen.

Gisteren zei ze dat het nog niet ingedaald is (het hoofdje zit voor het bekken) maar schijnt weinig te zeggen dat het dan nog wel even kan duren.

Heb manlief al gezegd dat als hij op zijn werk is de mobiele telefoon in zijn sok moet doen, hij hoort hem anders niet (werkt als uitbener in een grote hal) en is niet echt een gerust gevoel.

Dus die loopt de hele dag moeilijk.haha (moet er ook maar wat voor over hebben)

Ik heb inderdaad ook elke dag de oma's aan de telefoon om te vragen of alles nog op zijn plaats zit.

Mijn moeder belde van de week al op dat ALS het gaat gebeuren of ik dan gelijk wil bellen.

Ze woont 2 uur hiervandaan en ze wil dan zo snel mogelijk hier zijn.

Maar het is wel de bedoeling om "samen" te bevallen.

Schoonmoeder (als mijn moeder er niet is) komt zoonlief ophalen als het nodig is en gaat dan ook weer snel weg..

Aan de ene kant ben ik er klaar voor (vanaf zondag dan ben ik 37 weken) maar geniet er ook nog wel ff van ondanks alle kwalen.

Heb sinds van de week ook spataderen van onderen!

Hoe gek kan het zijn als je zwanger bent!

En het is nog een irritant gevoel ook!

Belletje14: welkom!

Tuurlijk mag je meeschrijven!

Branca: Wat leuk dat je samen met je zus zwanger bent!

Lijkt me zo leuk!

Ik met mijn zus zit er helaas niet meer in.

Mijn zus heeft 2 kinderen en wij vinden het hierna ook wel mooi..

Geniet ervan!

Nellebelletje: Sjeetje wat zielig zeg van je zoontje.

Wat zei de dokter?

Ik hoop dat hij snel weer beter is..
Hihi Babbelbaby, ik zie je vriend al half mank lopen met telefoon in sok Wel slim, kan ie je telefoontje in ieder geval niet mis lopen!! Wel balen van de Vk trouwens.. Jullie hebben idd wel pech hoor, hopelijk valt het nu ook weer mee.

En Anky, gefeliciteerd met je verlof :-D Heerlijk hoor, lekker genieten nu!!

Heb even een vraag voor Phoenix als geboortekaartje-expert. We hebben dus een rond kaartje, en kom net bij de drukker vandaan. Het kan dus gelukkig wel, maar ze moeten dan een speciaal mes maken om te stansen. Kost dus extra. In totaal komen we nu voor 75 kaartjes met envelop en dat stansen op 299 euro. Is dat een normale prijs? Ik heb er echt de ballen verstand van hoor, heb maar gewoon ja gezegd, maar jij weet vast beter of dit een goede prijs is of niet? Ben sowieso heel blij dat het kan, hij maakt uiteraard een proefafdruk, lijkt me nu al leuk om te zien!!
Fenne: Gigantisch duur!!! Ik betaal voor 110 kaartjes 146 euro (en ik heb echt niet gekeken naar goed/duurkoop). Je moet ook nog postzegels, he....

Hier ben ik bij de dokter met Bob geweest. Een hele echte griep en er schijnt vanuit Belgie een golf aan te komen. Hij moet veel drinken (lekker want dat gooit hij er allemaal uit) en verder kun je niet veel doen. Het was wel een griep die wel 2 (!!!!) weken kon aanhouden, dus we kunnen onze lol op.

Anky: lekker je verlof...geniet maandag van een kindvrije dag (zal wel een van je laatste de komende maanden zijn, haha). Succes vanavond met Pientje met hopelijk-hoofje-naar-beneden!!!

Babbel: balen van de groei, maar wel fijn dat ze het in de gaten houden. Weet van mijn vriendin dat ze dan tegenwoordig aan de moeder injecties geven voor de rijping van de beeb...haar baby is met 32 weken geboren en heeft bijvoorbeeld nooit aan beademing hoeven te liggen...hoefde alleen nog maar te groeien.

Ukske: wat heerlijk dat je nog zo mobiel bent!!! En dat met 2 kindjes. Ik vind het echt wel mooi geweest en merk aan mezelf dat ik me aan het terugtrekken in mijn eigen nestje ben. Lekker hoor.

Fenne: geniet van Ikea (ik vind het al geweldig om daar de jongens een uurtje in de ballenbak te zetten en lekker met een vriendin/moeder te kleppen in het restaurant)...niet teveel kopen en morgen lekker nog wat klussen met vriendlief.

Bridges: wel minder voor je die autoproblemen..zit je echt op te wachten (en zeker financieel...ken het). Hopelijk vinden ze het vlug en stelt het niet zo heel veel voor. O ja, en als de wc betegeld wordt moet 'ie dan gestuct worden? Wij hebben dit jaar een nieuw huis gebouwd en onze tegelzetter heeft de tegels zo in de cement op de muur geplakt in de natte ruimtes en het ziet er erg mooi uit. Verder krijg je bij de grote verhuurbedrijven (mag hier reclame???) drogers. Als je die een nachtje in zo'n kleine ruimte zet is het echt wel droog. Ons hele huis was met 2 van die dingen in 2 weken droog.

Linda: leuk van je ouders...toch? Let maar op als de baby er is, dan kom je ze niet meer kwijt, haha. Ook voor jou lekker dat de vk alles goed in de gaten houdt. Balen voor jou....Verder: niet knippen!!! Na de bevalling zie ik de meeste dames (inclusief mezelf) altijd naar de kapper rennen om de haren te laten knippen/veranderen. Echt heel zonde en ik heb me dan ook echt voorgenomen om deze keer er niet aan toe te geven. Ben een echt paardenstaartmeisje (tot groot verdriet van mannetje). Zo vlug als een staart te maken is....

Groetjes allemaal en bedankt voor de lieve berichtjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven