Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dextro en man, gefeliciteerd met de geboorte van Jasper! Veel geluk samen. Fijn dat de bevalling is meegevallen.

Petrol, heel veel succes morgen en de dagen erna. Een goede start gewenst met baby. En ik herken je gevoelens tav de oudste zeker ook. Nu trekt ze extra naar haar vader en gisteren sloeg ze me zelfs weg . Ik probeer het maar een beetje te negeren, maar ben erg gevoelig voor haar afwijzing van mij. Ik ben natuurlijk erg veel tijd kwijt met de borstvoeding en het is dan ook niet raar dat ze papa's aandacht extra wil.

Anky, diep respect voor hoe jij het doet met drie kinderen, en dan het vooruitzicht van een week alleen... Mirman is veel thuis, ook de komende tijd en daar ben ik heeeeel blij mee. Zo makkelijk doe ik het niet alleen en ben dus heel blij met zijn aanwezigheid en zorg voor ons gezinnetje

Het gaat hier op zich heel goed. De stuitligging van Tom is dus inderdaad gemist door de verloskundige. Bij de laatste controle is er wel getwijfeld, maar toch gedacht dat Tom met zijn hoofd beneden lag. Ik heb geen verandering gevoeld de laatste weken en dacht dat ie een lekker stevig kontje had

Het meeste van mijn tijd en energie gaat op aan de borstvoeding voor Tom. Bij dochter is de borstvoeding behoorlijk problematisch geweest en het blijft een gevoelig onderwerp. Tepelhoedjes gebruik ik nog steeds. Tom is wel een ventje dat erg ongeduldig kan zijn en dan gaat huilen en schoppen en duwen, waardoor aanleggen soms een ramp is. Dat kost dan vaak zeker een kwartier. Drinkt ie eenmaal, dan gaat het goed. Is dit herkenbaar voor sommigen? Vooral 's nachts vind ik het moeilijk hierbij rustig te blijven. Hij is vandaag weer iets in gewicht gestegen. Hij woog 3510 g bij de geboorte en zat vandaag iets boven de 3400. Wel had hij vanochtend opeens een ondertemp van 35,7. Vandaag dus lekker warm ingepakt en dadelijk nog temperaturen. De tweede kraamverzorgster is ook aardig en kan mij goed helpen bij de BV. Ze komt t/m maandag dus dat is superdeluxe.

Iedereen veel plezier en sterkte in de drukke tijden!
ahahah you didn't say the magic word
Dextro, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Jasper!

Vandaag zal dus al de laatste februari-baby geboren worden. Dat hebben we mooi op tijd voor elkaar gekregen!

Hier twee redelijk goede nachten achter de rug. Merel kwam gisteren nacht om twee uur en toen pas weer om half 7. Vannacht pas om 4 uur en vanochtend om 7 uur. Wij zijn dus weer wat fitter dan de afgelopen tijd. Hopen dat ze dit zo volhoudt...

Fijne dag allemaal!
Petrol, heel veel sterkte en geluk vandaag. Ik denk aan je.

Dextro, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Jasper.

We zijn snel klaar met de februari babies he. Hebben we toch een week voor het einde van de maand gefikst. Geloof dat Nina de kleinste was? Ze is al zo veranderd in haar gezichtje, als je de foto's vergelijkt van in het ziekenhuis met hoe ze nu is. Ze krijgt gelukkig al babyvet.

Gisteren naar de verjaardag van mijn schoonzusje geweest. Haar zusje en baby van 6 maanden was ook daar. Het is maar 5 maanden verschil met Nina, maar jeetje, wat een verschil in ontwikkeling zeg. Dat gaat echt rap. Die baby was al 8 kilo. Het was bijna geen baby meer te noemen. Wel leuk om te zien hoe ze op elkaar reageerden. Ze wisselden elkaar steeds af met huilen, haha. Nog 2 maandjes, en dan gaat mijn schoonzusje ook bevallen. Die zit dus helemaal in de babies.

San, wat lekker dat er al wat meer uren tussen de nachtvoedingen zitten. Hopelijk zet het door.

Mir, hopelijk gaat je mannetje snel snappen, dat als hij rustig doet, dat hij de borst dan ook sneller krijgt. Ze moeten het toch nog leren. Nina heeft dat af en toe ook wel eens hoor (alhoewel het bij haar geen kwartier duurt). Kan me voorstellen dat vooral 's-nachts, je geduld dat een beetje op raakt.

Anky, hopelijk komt er snel plek op het KDV. Hoe ga je dat oplossen, als je straks moet gaan werken? Die stuwing is erg vervelend trouwens, maar wel slim dat je al een vriezervoorraad gaat aanleggen.

Judat, wat vervelend dat ze Eline binnen een uur al aan de fles hadden gelegd. Gelukkig is de BV op gang gekomen. Zou er behoorlijk pissig om worden als het door het ZKH niet zou lukken.

Mandy, hoe is het nu met Scott. Mag hij naar huis? Hopelijk moet hij niet maanden in het ZKH blijven, zo had je het je toch niet voorgesteld.

Nina is net in haar badje geweest en heeft voeding gehad. Nu heb ik even tijd om wat in huis te doen (vanavond komt weer kraamvisite. Morgenmiddag ook, en zondag ook, pffffff...)
Bijna compleet! Van harte met de kleintjes!

Petrol: een beetje aan de late kant, maar succes de komende dagen. Als het goed is is je kindje er al (hopelijk gaat alles goed??). Ik vond vooral de eerste 1,5 dag na de ks best zwaar (vond de rest dat ook of ben ik de enige?), maar daarna gaat het snel beter. En nu 2,5 week verder, heb ik weinig last meer. Wel moe en niet mogen tillen, maar koken, wasje doen, boodschapje halen gaat wel weer. Ik hoop dat je verkoudheid een beetje is weggetrokken want hoesten, neussnuiten, niezen is geen pretje net na de bevalling. Ik denk dat de rest dat wel kan beamen....

Inderdaad wel 6 x een ks op dit forum! Veel hoor, een percentage dat te vergelijken is met Amerika. Al doen daar veel vrouwen het vrijwillig (snap ik niet echt, maar goed). Ik lag in het ziekenhuis in Delft en normaal waren er zo'n 4 op de afdeling en toen ik er lag wel 13!

Die stuwing is best vervelend he! Kan ook echt pijn doen. Ik ging ook van c naar f en dat duurde zeker 5 dagen. Ik paste nog maar 1 van mijn voedingsbh's (grootste die ik had), maar nu is het weer bijgetrokken en past de rest ook weer prima.

Wat was de uitslag van Scott? Ik hoop goed. Duimen maar.

Groetjes, Bloem

I
quote:lh1974 schreef op 20 februari 2008 @ 09:41:

Alleen had ik het probleem van onwijs lekkende borsten. Ik had natuurlijk 2 voedingen afgekolfd (1 dag vantevoren begonnen met voorraadje aan te leggen tussen de voedingen door), en dus gistermiddag 2 voedingen gemist. Nou, mijn borsten spatten zowat uit elkaar, en lekten flink door,door de kompressen, bh, hemdje, bloese, en jasje heen. Dat was wel balen.

Ja Lin, je kunt natuurlijk niet ongestraft 2x overslaan! De productie gaat gewoon door en dan loop je over . Wat je volgende keer misschien kunt doen als je een voeding gaat overslaan is een handkolf + flesje meenemen en je tussendoor even ergens terugtrekken. Hoef je niet meteen volledig leeg te kolven, maar gewoon genoeg om niet te gaan lekken. Zo deed ik dat tenminste.

Oh, kindje huilt en ik was nog niet klaar!

Dextro en Petrol intussen allebei gefeliciteerd!

Phoenix al de hele week niet geweest, geen goed teken!
Ik vroeg me inderdaad ook al af hoe het met Phoenix zou zijn. Hoop dat je afwezigheid een goed teken is en dat je lekker aan het uitrusten bent van alle gedoe de laatste tijd.

Inderdaad relatief veel keizersnedes hier. Wel fijn te horen dat het met het herstel bij de meesten goed gaat. Het lijkt me behoorlijk zwaar de eerste dagen met zo'n litteken, het is toch een zware buikoperatie die je ondergaat en waar je behoorlijk van moet herstellen.

Gisteren zijn we nog naar de kinderkliniek geweest en daar hebben we eigenlijk goed nieuws gehad. Voor de voet en tenen van Minimeis hoeven we pas terug als ze loopt. Dan gaan ze kijken of schoeisel problemen oplevert en wordt er besloten of dat ze gaan opereren of dat ze aangepaste schoenen gaat krijgen. Verder hebben ze nog bloed afgenomen om te testen op een paar syndromen met ingewikkelde namen, maar de artsen (ze is gezien door maar liefst 4 artsen) dachten allemaal dat er van een syndroom geen sprake is als ze haar zo zagen. Ook heeft ze nog een echo gehad van haar hoofd, omdat er een paar fontanellen nog open waren, die normaal gesproken al gesloten zouden moeten zijn bij geboorte. Dat gaan ze dus nog in de gaten houden de komende 2 jaar, of alles goed dichtgroeit. Maar dat kan gewoon bij onze eigen arts.

We zijn dus opgelucht dat madam weer goedgekeurd is. Enig punt van zorg is bij mezelf dat ze maar weinig in gewicht aankomt, terwijl ze wel goed drinkt, poept en plast. Ik leg haar dus maar veel aan de komende tijd en dan hopen dat ze over een week of 2 als ze weer gewogen wordt aangekomen is.
Hoi allemaal!

Midas en ik zijn weer thuis uit het ziekenhuis...

Jeetje, we hebben een heftige week achter de rug. Zondagochtend ben ik ingeleid en omdat ik op een gegeven moment 6 uur lang bleef hangen op 4 cm ontsluiting (grrr) mocht ik voor een keizersnee. Mogen, zo voelde dat echt. En nog steeds trouwens. Het kloterige was alleen dat ik in het laatste half uur koorts kreeg. Dit in combinatie met mijn inmiddels nogal langdurig gebroken vliezen zorgde voor een verhoogde kans op infectie bij de kleine.

Maar goed, Midas werd geboren en dat was het mooiste moment ooit. Of misschien is dat wel nu, want nu is ons ventje thuis. Hij heeft vanaf de geboorte op de couveuseafdeling gelegen voor controle en na dag 1 werd er een kleine infectie geconstateerd. Meneer moest aan het infuus voor een anti-bioticakuur.

Allemaal heel rot en verdrietig, maar een nieuwe periode is nu begonnen! Het

gaat enorm goed met hem en ondanks alle nare toestanden zijn we dolblij. Ik

ben dus voorlopig eindelijk de hele dag (en nacht) door van mijn zoontje aan

het genieten!

En alle februaribabies zijn inmiddels dus geboren (Petrol?). Iedereen van harte en geniet!

Liefs,

Lucybelle
Even snel een teken van leven hoor.

Gaat wel goed hier op zich. Ben alleen nog vreselijk moe. Van de week ook alleen met 2 kids in de weer geweest. En dat hakt er ook in natuurlijk. Ik moet nog erg wennen en het ritme is uiteraard nog ver te zoeken.

Ik zag wel dat Dextro ondertussen bevallen is van Jasper! Van harte gefeliciteerd meid! Leuke naam ook! Ik zal als Petrol zich weer gemeld heeft even het schema updaten. Die heb ik nog niet gezien met babynieuws (of heb ik ergens een bericht gemist?)

Lucybelle welkom terug!

Oh ik ben echt weer vreselijk ego aan het reageren vandaag. Sorry hoor! Ik hoop toch echt snel weer een beetje meer ritme hier te hebben en dan ook jullie verhalen weer beter bij te kunnen houden.

Nou Maaike huilt... Ik moet er weer vandoor. Ik hoop dat met jullie alles goed gaat.

Had nog wel het verhaal van Mandy en Scott gelezen. Jeetje dat is ook niet mis zeg. Ik hoop dat met jullie nu alles ook een stuk beter gaat!
Oh ja Ukse ik had ook jouw vraag van de antibiotica gezien. Ik heb een kuur gehad waarbij ik wel gewoon borstvoeding kon blijven geven.

Gaat het met jou goed, na je ziekenhuisavontuur? Ik heb van de antbiotica wel zo'n fijne spruwinfectie overgehouden. Dus gisteren een daktarin kuur gehaald. Wat is dat toch smerig plakspul....
Hmm ik zag gisteren in mijn mailbox een mail van Mandy. Geen idee of ze wil dat het hier gepost word, dus ik zet het verhaal even op hangmoeders in ons privestuk voor wie wil weten hoe het met ze gaat.
Mandy, je verhaal net gelezen. Sterkte, en beterschap voor Scott

Anky, fijn dat het allemaal mee lijkt te vallen met minmeis en dat ze het zo goed doet.

Linda, lekker druk zo met de kraamvisite. Hier is het nu nog rustig dus de drukkere tijden komen nog wel.

Phoenix, fijn weer van je te horen.

Bloem, stuwing is echt vervelend he. Bij mij is het dit keer gelukkig veeel minder geweest dan bij de eerste.

Petrol, hopelijk is alles goed gegaan en verloopt je herstel goed.

Hier gisteren een dip-dag. Tom had toch vaker ondertemp en kwam nog niet aan en daarom moest ik hem 's nachts wakker maken om te laten drinken. En dat wil hij dan niet. Een korte nacht dus met weinig resultaat en daar kon ik niet zo goed tegen.

Gelukkig vannacht beter gegaan (niet meer zo snel wakker gemaakt) en geen ondertemp meer nu hij met kruikjes in de kinderwagenbak ligt. Het vechten aan de borst is gelukkig ook veel minder. Ik blijf het allemaal spannend vinden of het zo goed blijft gaan, maar eigenlijk gaat het dus al best goed.

Veel groeten, Mir
Mandy, wat een verhaal. Ik wens jullie allemaal veel sterkte en ik hoop dat jullie op korte termijn duidelijkheid krijgen.

Phoenix, het gaat met mij best goed, nadat ik mezelf een schop onder de kont gegeven heb. Ik was best angstig betreffende vloeien, maar dat gaat nu beter. Ik heb de pech gehad dat ik er thuis achterkwam dat ik antibiotica kreeg waarbij ik geen bv bij mocht geven. Voor de rest ben ik nog wel moe, maar dat zal door de narcose gekomen zijn.

Mir, ik hoop dat Tom het beter doet vandaag, hij heeft in iedergeval de stijgende lijn ingezet.

Vanochtend wakker geworden door een aantal wegrijdende brandweerauto's (je woont er vlak bij of niet) en niet door de kinderen. Zoon logeert bij opa en om en de 2 meiden zijn thuis. Man heeft de komende week lekker vakantie en deze week komt ook eindelijk het kraambezoek op gang. Vanmiddag het spannendste bezoek. Mijn schoonmoeder komt (ruim een jaar niet gezien, door conflict met schoonpapa) samen met zwager. Voor de rest een lekkere zondag.
Haha, Ukse volgens mij kan ik dan raden hoe laat jij wakker was. Zo rond 7 uur

Ik zat net te voeden en dacht inderdaad ook van: jeetje het is weer raak vanmorgen. Ik heb geloof ik 3 brandweerauto's en een ambulance voorbij horen komen.

Wat raar trouwens dat ze jou niet de juist ab hebben gegeven. Welke heb je dan? Ik had iets van augumentin of iets dergelijks.

En die angst bij buikpijn en vloeien herken ik hoor. Het blijft eng als je zoiets hebt meegemaakt he?

Pff net een hele berg hydrofielluiers en spuuglapjes staan strijken. Stomme spruw...
Ach jeetje Mandy, net je verhaal gelezen, wat heftig allemaal. Met alle onzekerheid, het geregel thuis, het lijkt me allemaal een zeer emotionele tijd. Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat kleine Scott snel weer een beetje opknapt en jullie meer duidelijkheid krijgen. Hele dikke knuffel!!!

Ik heb verder nog niet helemaal bijgelezen, maar zag dat Phoenix en Ukse weer wat op de been zijn. Ukse, er is inderdaad wel a.b. die met bv kan, de penicilline (volgens mij niet goed geschreven..), ben de naam kwijt, begint met een a.

Hier gaat het allemaal redelijk. De eerste 2 dagen voelde ik me vrij goed en daardoor teveel gedaan denk ik (natuurlijk ook teveel bezoek, dus veel beneden gezeten waardoor je eigenlijk staat te tollen op je benen). Derde dag dipdag, had het ook gehad met bezoek (hoe leuk het ook is, maar had even zo'n gevoel van: laat ons maar even een maandje op een onbewoond eiland aan elkaar wennen..), Jasper krampjes, vaak s nachts wakker, weer andere kraamzorg waar we aan moesten wennen. Gelukkig geen bezoek, maar was supermoe en heb behoorlijk last van m'n rug. En dat is eigenlijk nog steeds zo. Heb niet het idee dat ik echt lekker herstel, ondanks veel meer rust. Morgen maar even vragen aan de VK of huisarts of ik iets met die rug kan, want anders wordt het vrij lastig straks om 2 koters te verzorgen. Zijn er meer mensen die zo'n last van hun rug hebben? T is echt dat bekkengebied zegmaar.

Maar, daarnaast zijn er natuurlijk ook veel goeie momenten en voel ik me zo gelukkig met z'n 4-tjes. Maargoed, de brakke momenten overheersen nog een beetje geloof ik..

Oja, heeft iemand ervaring met een goede draagzak? Leek me wel handig nu met 2 kinderen. Ik heb wel een babybjorn, maar dacht aan een echte draagzak zegmaar. Een draagdoek vond ik nog niet zo'n succes met al dat geknoop.

Nou, ik lees later even bij en dan reageer ik op de rest, sorry even voor het ego-bericht.

Enne, Lucybelle en Ciao Ciao: gefeliciteerd!!!!! Maar misschien had ik dat al gedaan bedenk ik me nu, ik ben ernstig dement...
Amoxycilline kan met borstvoeding en in de zwangerschap. Het is alleen wel een middel waar veel mensen overgevoelig voor zijn (mezelf incluis). Augmentin mag ook in ieder geval.

Mandy, ik heb je verhaal gelezen. Wat een drama zeg, ik zat echt met tranen in mijn ogen. Arme Scott die nog in het ziekenhuis ligt en wat een onzekerheid voor jullie en de andere 2 jongens. Heel erg veel sterkte en ik blijf echt hopen op goed nieuws en hoop dat de bloedsuikers binnenkort wat beter onder controle komen.

Hier gaat alles nog steeds goed. De nachten gaan echt perfect, ware het niet dat zoon nog steeds niet helemaal beter is en dus veel wakker is 's nachts. Minimeis heeft 1 voeding 's nachts, zo tussen 3 en 5, dus dat is helemaal perfect.

Wel vind ik het ook lastig te bepalen wanneer ik haar wakker moet maken, ik twijfel nog steeds een beetje of ze genoeg aankomt (en pas over 3 weken wordt ze weer gewogen) en vanwege haar fikse gewicht moest ze in het begin elke 2-3 uur drinken. Nu zit er vaak 5 uur tussen en daar word ik wel een beetje onzeker van; de oudste kwamen gewoon veel vaker en sliepen ook veel minder. Zo zie je maar dat elke baby weer anders is.

Dextro, balen van die rugklachten. Ik ken het niet, maar ik heb van deze bevalling echt belachelijk weinig geleden, ik denk door de snelheid. Zo wil ik nog wel 5 kinderen baren . Wel merk ik dat ik de eerste week wat weinig rust heb genomen: het was lekker weer en in plaats van op bed liggen was ik aan het voetballen in de tuin .

Hoe is het verder met iedereen? Begint iedereen al een beetje aan het leven met een nieuwe baby te wennen? Ik ga proberen binnenkort nog wat foto's te plaatsen op Hangmoeders heb ik me voorgenomen, weet alleen niet of de kinderen me die tijd gunnen (tijd voor mezelf schiet er een beetje in de laatste tijd).
Mandy, wat vreselijk naar voor jullie zeg! Ik hoop maar dat die medicijnen iets voor hem kunnen doen en Scott niet al te veel last van bijwerkingen zal krijgen. Jullie hadden je natuurlijk wel heel wat anders voorgesteld van de kraamtijd... Hopelijk hebben jullie genoeg steun aan elkaar en aan jullie familie. Dikke knuffel voor jullie! Heel heel heel veel sterkte!

Phoenix, fijn dat het al weer wat beter met je gaat. Neem wel op tijd rust hoor!

Hydrofielluiers en spuugdoekjes strijken??? Ik sla ze even uit, strijk ze plat met mijn handen en vouw ze dan strak op. Ziet er ook prima uit hoor. Mij is trouwens verteld dat je hydrofielluiers beter niet kunt strijken omdat ze dan minder vocht opnemen. Scheelt toch een hoop werk!

Ben benieuwd hoe het met Petrol gaat, ze houdt ons wel in spanning!

Hier na twee beroerde nachten vannacht weer eens redelijk kunnen slapen. Merel kwam gewoon op de normale tijden en viel na het voeden al weer snel in slaap in haar bedje. Nu ligt ze ook lekker te pitten en had ik dus even tijd om te douchen, eten en hier bij te lezen en te posten.

We zijn hier alledrie al aardig aan elkaar gewend en genieten vreselijk van al die mooie momenten!
San het strijken is in verband met de spruw. Ik heb van mijn eerste kaarmhulp geleerd dat dat de schimmels doodt. En aangezien mijn tepels spruw echt neit fijn vinden, doe ik ze nu dus wel strijken. Normaal ook niet hoor. Ik heb een hekel aan strijken.

Anky die twee ab's die jij noemt heb ik inderdaad gehad.

Ik laat overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen zitten. Als Maaike niet na 4 uur zelf wakker wordt maak ik haar toch wakker. Ik vind dat ze 's nachts maar die lange stukken moet slapen en niet overdag

Vannacht deed ze het echt goed. Er zat bijna 7 uur tussen de voedingen! Beetje jammer dat halverwege die 7 uur Sjoerd krijsend wakker werd en we daar een half uur mee bezig zijn geweest. Zucht...
Ach mandy en famile,wat sneu allemaal! Heel,heel veel sterkte de komende tijd! Ik zal duimen voor goed bericht!

Hier een dipweek achter de rug,Thijmen heeft veel krampjes em ik kan er niets aan doen,zo ontzettend zielig voor hem! Ik vond zelf dat ik lang genoeg uitgerust had dus dat het normale leven wel weer kon beginnen,dus huishouden,boodschappen,visite,thijmen......nou dat breekt me dus echt ff op en niet vergeten de gebroken nachten.......en hulp vragen of accepteren....nee,ik red het zelf wel.......niet dus! Afgelopen weekend loopt ineens ook de borstvoeding terug dus gister begonnen met bijvoeding en ons mannetje lijkt ineens een stuk tevredener....

Nu dus begonnen met afbouwen van de bv en begonnen met kv,ben benieuwd hoe mijn borsten dat gaan vinden....

Verder groeit Thijmen als kool,maatje 62 begint hem al best goed te zitten....een klein vreetzakje....;)

Spruw phoenix.....dat kan als ik dat om me heen hoor behoorlijk hardnekkig zijn!
Hallo,

ons even "uppen".

Sterkte voor alle vrouwen die het toch wel pittig vinden nu met de baby en eventueel nog andere kinderen. Herkenbaar. Ik hoop dat we allemaal snel een beetje de weg vinden tussen zorgen, visite ontvangen, huishouden, partner en zorgen voor ons zelf (en dan straks ook nog werken ).

Mandy, ik wil jou even speciaal bedanken voor je felicitatiekaartje... dat je daar nu nog de tijd voor vindt. Heel lief. Hoe gaat het met Scott?

Hier is de kraamverzorgster vertrokken. Ik moet zeggen dat de kraamtijd me erg meegevallen is. Het is me vrij goed gelukt me te laten verwennen . En nu ben ik zelf al weer twee wasjes aan het draaien. Tom slaapt behoorlijk veel. Overdag en gelukkig ook 's nachts. Hij ligt nog dag en nacht in zijn kinderwagenbak. Vriend had die bak ook bij ons in bed gezet ("dat deden de Pfaffs ook") en eerlijk gezegd wel makkelijk. Hand over de rand, pink in zijn mond en mama slaapt al weer bijna, en Tom ook.

De borstvoeding gaat eigenlijk op dit moment heel goed, hoera.

Ik merk wel dat mijn stemming nog wat labiel is. En dat ik erg vergeetachtig ben. Zo was ik het wachtwoord voor internetbankieren, wat net veranderd was, totaal vergeten. Moeten we nu weer voor naar de bank, niet zo handig.

Veel groeten, Mir
Petrol, ik hoop dat je binnenkort hier een mooi bericht neer gaat zetten....

Mir, van vergeetachtigheid heb ik geen last (gelukkig), moest ook een nieuwe inlog voor het internetbankieren bedenken (meteen aan man verteld).

Cin, Thijmen wordt dan al best een grote vent. Annelotte past nu eindelijk een beetje in maat 50. Sokken is ze steeds kwijt, daar verzuipt ze in.

Phoenix, spruw is niet grappig, heb ik de vorige keer ook gehad en er bleef niets van mijn tepels over en pijn dat het deed. We hadden het te laat in de gaten.

Anky, dat spul had ik dus helaas niet en daar kwam ik zaterdagavond achter. Kolven gaat bij mij al niet goed dus zijn we jammergenoeg op de fles overgegaan. Dit bezorgt mij nu nachten waarvan ik 8 uur kan slapen.

Dextro, hoe is het met je rug?? Wij hebben de babybjorn en die bevalt ons goed. Mag hem nog niet gebruiken, meisje is nog veel te klein.

San, ga door met genieten!!

Gister even vreselijk in de stress gezeten. Ik vloeide niet meer en opeens bij het opstaan kwam er zo'n golfje uit. Ik dacht meteen aan het vloeien van de vorige keer. Vk gebeld en zij wist mij te vertellen dat je daar nog wel eens last van kunt hebben. Niet erg mits het vloeien minder wordt en verdwijnt. Wist ik niet, had ik bij de andere 2 niet gehad. Het verhaal van de vk klopte en nu heb ik er geen last van. De stress is verdwenen, maar ik blijf wel alerter dan ik al was.

Voor de rest is het heerlijk rustig hier. Zoon logeert bij opa en oma en we hebben alleen de twee meiden thuis. Kunnen we ongegeneerd kaas eten en alle andere etenswaren die volgens hem stinken
Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje van mij, eerder ben ik er nog niet aan toe gekomen. Alles gaat hier goed, gisteren met Babette naar het consultatiebureau geweest om te wegen. Ze weegt nu 3265 gram en bij de geboorte 3155, dus de zuster was zeer tevreden.

Gisteravond was iets minder, want ze bleef maar vragen om eten en allebei mijn borsten leken leeg... Heeft iemand hier ervaring mee? Wij vragen ons nu af of we voor de zekerheid maar bijvoeding in huis moeten halen.

Iemand tips?

Verder genieten we volop van haar. Ik wil best een foto op hangmoeders zetten, maar weet niet hoe..

Groetjes ciao ciao
Ciao ciao je borsten zijn nooit leeg hoor. Hoe slap ze ook voelen er blijft altijd wel wat uit komen. Tuurlijk niet van die hele stralen als wanneer er 4 uur tussen zit. Maar zeker niet gaan bijvoeden. Als Babette om voeding vraagt, gewoon geven. Dan is het des te eerder weer op elkaar afgestemd. Als je dan gaat bijvoeden dan gaat juist de borstvoeding terug lopen. Mocht je je nou zorgen gaan maken of ze wel genoeg binnen krijgt, gewoon even plasluiers tellen. Als ze 6 goede plasluiers op een dag heeft dan is is het goed.
Oh ja en sommige babies kunnen 's avonds gaan clusteren. Dan gaan ze heel vaak kleine beetjes drinken. Is ook normaal en gewoon in meegaan werkt ook hier het beste.
Hier ook maar weer eens een kort berichtje van mij.

Alles gaat goed hier met Eline.

Het is best druk zo met alle visite en zo'n klein meisje die graag bij ons is. Ik merk dat ik weinig tijd heb om hier te schrijven.

Gelukkig lijkt iedereen daar een beetje last van te hebben en is het hier erg rustig.

Petrol schreef al dat ze zelf weer zou posten als de baby er was dus dat duurt een paar dagen met een keizersnee natuurlijk. Met een beetje geluk zal ze vandaag wel uit het ziekenhuis komen. Ik ben benieuwd naar de laatste baby!

Mandy, ontzettend veel sterkte toegewenst. Hopelijk zijn de medicijnen er snel en heeft Scott niet teveel last van bijwerkingen. Dikke knuffel voor jou en je gezin

Ukse, ik kan me voorstellen dat je schrikt van vloeien enzo. Jammer dat ze antibiotica hebben gegeven die niet samen gaat met borstvoeding, ik had inderdaad ook augmentin (of zoiets) voor de urineweginfectie.Ik zou ook behoorlijk pissig zijn geworden als ik ab had gekregen waarbij ik geen borstvoeding kon geven. wel zalig om 8 uur door te kunnen slapen! Geeft je man dan 's nachts een fles?

Phoenix, hoe voel je je? Alweer een beetje beter?

Ik zie mijn moeder aankomen dus ga een eind breien, ook begint eline wakker te worden dus ik moet weer aan de bak!

Tot later

Heb net geprobeerd een foto van ons meisje op hangmoeders te zetten, maar het is niet gelukt.

Wie kan daar zien wat ik fout heb gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven