Februari 2008 uitgerekend!

30-05-2007 23:00 3168 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Linda en Ciao Ciao, sterkte met het wachten en ook ik duim voor jullie! Hopelijk valt het allemaal mee.

Anky, wat leuk om te lezen hoe jij het allemaal doet. Petje af hoor!

Nog iemand iets gehoord van Mandy en Scott?

Vanochtend dochter naar KDV gebracht en Tom moest mee. Dat ging ook veel beter dan de eerste keer. Verder zijn de nachten nu luxe, want Tom tukt toch zo een aantal uurtjes weg. Maar helaas heb ik vandaag wel een megazere rechtertiet (ieder voordeel hep z'n nadeel).... alle hens aan dek om een borstontsteking te voorkomen. Bah.
ahahah you didn't say the magic word
Linda, veel sterkte in het ziekenhuis vanmiddag!

Ciao, is zo'n echo standaard in Zwitserland? Sterkte volgende keer!

Hier alles oke! Gisteren voor nacontrole naar de kinderarts geweest (omdat de kleine man natuurlijk de eerste week van zn leven in het zh heeft doorgebracht). Gelukkig is ie helemaal goedgekeurd en hoeven we niet meer terug te komen.

Hij doet het ook goed. Is weer terug op zn geboortegewicht en drinkt steeds beter en meer. Nog wel behoorlijk wat spugen, maar daar lijkt ie zelf weinig last van te hebben.

En we hadden een mijlpaaltje vanacht. Meneer heeft geslapen van 20.30 tot 8.30 en is maar twee keer wakker geweest!

O, hij heeft aandacht nodig! (is nu natuurlijk steeds klaarwakker...)
Linda en Ciao, allebei veel sterkte toegewenst en hopelijk valt alles mee! Linda gelukkig vandaag al naar de kinderarts en ciao een week wachten nog. kan me voorstellen dat je je zorgen maakt.

Anky, leuk dat je zoveel schrijft! Petje af hoor, als ik lees hoe druk je het soms hebt.

Mir, ik duim dat je geen borstontsteking krijgt. Dat verdien je niet na al die moeite voor de borstvoeding...

Petrol, wat een heerlijkheid lijkt me dat, zo'n zoet slapend kind. Maar ik begrijp ook je gevoel van niets nuttigs kunnen doen hoor!

Hier was het de afgelopen paar dagen bal. Meisje kregen we overdag niet in bed te slapen. Viel op de arm in slaap en wenste niet weggelegd te worden... Ook kwam ze regelmatig alweer binnen 2 uur voor een volgende voeding, waarbij ze weer in slaap viel en wederom niet in bed wilde. Laten huilen in bed kon ik niet goed over mijn hart verkrijgen maar zo was ik ook de hele dag met haar bezig. Toen ze dat eergisteren ook 's nachts begon te doen hebben we bedacht dat dit niet is wat we willen en dus gisteren bij de bieb het beruchte Ria Blom boekje gehaald over regelmaat en inbakeren. Daar staat keurig in beschreven dat babies vanaf een week of 2 gewennen aan het inslapen op de arm en dan wakker worden zordra ze het matras raken. Dat klopt dus precies met wat Eline doet.

We hebben besloten haar (nog) niet te gaan inbakeren maar wel de regelmaat in te voeren van slapen - eten - samen spelen - alleen spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed.

Gisteren meteen toegepast en zowaar, na een kwartier huilen viel ze inderdaad in slaap voor een behoorlijke tijd. wel moelijk hoor, om zo'n klein wurmpje te laten brullen...

De nacht ging ook meteen weer perfect. 23:00 - 03:00 en 07:30 voedingen dus dat is keurig.

Nu ligt ze te huilen in bed en zoek ik afleiding op internet. Ze huilt elke keer een paar minuten en is dan weer een paar minuten stil. Het boze ebt langzaam weg voor het slaperige huiltje maar moeilijk blijft het wel!

Maar goed, dit was een lang verhaal en voor jullie misschien niet zo interessant om te lezen maar het lijkt dat ze inmiddels in slaap is gevallen!
Judat, ik herken het volledig hoor. Hier ook een wakker meissie dat alleen maar hazenslaapjes doet en haar bed overdag niet zo interessant vindt. Ik heb haar veel in de draagdoek. Het is inderdaad irritant dat je nergens aan toekomt.

Ik moet overigens bekennen dat ik het volledig herken van de oudste twee die exact hetzelfde deden. Bij oudste heb ik Ria Blom wel geprobeerd, maar voor ons werkte het totaal niet. Dochter ging over de rooie (en langer dan 20 min huilen vind ik echt zielig) en ik werd er zelf ook stiknerveus van. Ik was destijds erg bang dat ze later nooit zou leren in bed te slapen (dat lees je immers overal), maar uiteindelijk was die vrees ongegrond, want na een maand of 6 kwam het allemaal goed. Bij zoon heb ik RRR (ik hang wel aan reinheid en regelmaat, maar de Rust lukt dus niet) maar bij voorbaad opgegeven en ook hij is tegenwoordig een voorbeeldige slaper.

Overigens zijn mijn ervaringen niet representatief, want ik ken ook heel veel mensen bij wie RRR wel heel goed werkte en die wel enthousiast zijn.

Mir, ik hoop voor je dat je geen borstontsteking gaat krijgen. Dat zou wel erg balen zijn. Ik had het bij zoon ook rond deze periode en belandde meteen een week in het ziekenhuis (Duitsers zijn erg voorzichtig). Enorm balen was dat.

Lucybelle, fijn dat alles bij de kinderarts helemaal geod was!

Linda, nogmaals sterkte vanmiddag! Ik hoop dat jullie helemaal gerustgesteld weer terugkomen.

En dan heel erg EGO, maar ik ben zo blij dat ik het van de daken kan schreeuwen. Mijn inspanningen en telefoontjes en smeekbedes hebben effect gehad, want we hebben OPVANG! We hebben enorm veel geluk gehad, want er komt een nieuw groot kdv en veel kinderen van de wachtlijst gaan daar heen. Pff, ik ben zo opgelucht. Nu kan ik dus gewoon in de eerste week van mei weer aan het werk!

Oeps, poepalarm hier. Ik ga dus maar snel verschonen en wachten op baas die hier vanmdidag op visite komt. Ik wou hem al op de hoogte brengen van opvangproblemen, maar nu heb ik dus goed nieuws!
jeetje Linda en CiaoCiao, wat vervelend en spannend. Ook al zeggen artsen dan dat het waarschijnlijk niks is, het zit je dan heel begrijpelijk toch niet lekker. Hopelijk snel goed nieuws!

Mir: hier ook gehad dat Jasper opeens een paar uur doorsliep s nachts en ik als een Lola zat... Heb ook ene harde plek gehad, maar is gelukkig met goed leeg laten drinken, masseren en warmte weer wegggegaan. Heb vorige keer wel een borstontsteking gehad en daar wordt je niet blij van.

Wel fijn dat het met de bv nu allemaal lekker loopt zeg! Dat heb je echt goed gedaan!

Oh, er komt bezoek, later meer.
Was toch geen bezoek, zat naar de verkeerde auto te kijken...

Lucybelle: lekker dat Midas weer door de APK is! En de nachten klinken ook lekker. Lijkt alsof bij iedereen de kindjes wat langer doorslapen (hier ook overigens).

Anky: wat fijn dat de opvang geregeld is zeg! Pffft, gedoe. Ik zit hier nog steeds met 2 KDV's voor 2 kinderen en mis nog een halve dag voor Jasper. Maar kijken of dat zich vanzelf oplost (vrees van niet, maargoed, we zien het wel, kan er nu toch weinig aan doen).

Judat: bij ons werkte het bij dochter ook, het idee van wakker worden-eten-spelen-slapen. Nu Jasper iets meer regelmaat krijgt (voor zover mogelijk bij een baby..) krijgt, probeer ik het bij hem ook te doen. In elk geval bij de eerste gaapjes naar bed brengen. En als ie dan goed gedronken heeft, verschoond is, geen boer dwars zit, dan zou ie in principe gewoon moeten slapen. En dat doet ie dus meestal wel. Soms huilt ie een tijdje. Langer dan een kwartier kan ik het ook niet aanhoren (ga meestal stofzuigen dan..), maar steeds oppakken werkt voor ene kind dat moe is ook niet, tenminste, hier niet.

En als ie niet lekker wil slapen, dan pak ik de wagen en ga ik met m lopen, dan slaapt ie over het algemeen zo.

Het gaat hier allemaal goed. Jasper krijgt dus iets meer de slag te pakken, drinkt niet altijd meer om de 2 uur. En als ie langer geslapen heeft, drinkt ie ook beter. Is meer wakker nu en kijkt wat om zich heen. Krampen heeft ie nog steeds wel, maar gaat ook beter. Gister kwam eindelijk het sab simplex.. vanochtend geprobeerd, maar weet niet of het echt effect heeft gehad.

En verder is het een heel lief ventje. Hij groeit volgens mij echt als kool, ben benieuwd hoeveel ie weegt en hoe lang ie is volgende week op het CB.

Ik begin ook wat bij te komen, al ben ik s avonds echt een dweil en ga ik echt vroeg naar bed, uur of 9 a 10. Heel ongezellig, maarja, is maar even niet anders.

Oh, nu hoor ik echt de bel.
Wat vervelend als een arts zegt: het is niet helemaal volgens het boekje maar het hoeft niks te betekenen! Moet je toch maar rustig afwachten tot het volgende onderzoek. Linda gelukkig niet zo lang. Ciao wel zeg!

Veel dezelfde perikelen hier, lees ik.

Ergste gebrul van Maartje is gelukkig weer over na een kleine week. Was toch vast een 'sprongetje' ook al bestaat dat misschien niet. Ze kan ineens wel lachen, geluidjes maken en met haar mobiel spelen. Kijkt ook een stuk wijzer.

Lisa gaat geloof ik echt niet slapen, is al 45 minuten in bed aan het kletsen en nu aan het jammeren. Terwijl er geen land met haar te bezeilen was van vermoeidheid..ze wilde geen stap meer zetten. Je had me moeten zien lopen: Maartje in de draagdoek, rol gordijnstof onder mijn arm, rugzak op mijn rug en Lisa als een soort handtasje aan de zoom van haar jasje. Leuk hoor, peuters.
Een regeldag(en) zijn volgens mij ook hier aan de gang!! Thijmen wil iedere 2 uur drinken en slaapt tussendoor niet of nauwelijks...gelukkig `s nachts wel!! Maar ben toch gebroken in de avond,ik neem mijn series ook op en dan onder het voeden lekker kijken!! Het is toch smerig weer!

We hopen nu toch echt dat Thijmen dus nu snel zal gaan lachen.....

Linda en ciao,hoop dat jullie goed nieuws krijgen!!

Is een tweede kindje nou makkelijker dan een eerste?? Vriendlief begon gister al over de volgende.....haha ...optimist!
Goedemorgen!

Hier een heerlijke nacht en dag gehad.

Eline heeft gisteren elke keer in haar bed geslapen. Gistermiddag zelfs wel 3 uur! En toen moest ik haar nog wakker maken voor de borst. Wel lijkt ze erg rustig te worden als we haar strak met de armpjes in een hydrofiele luier wikkelen. Echt inbakeren doen we niet, maar dit lijkt er ook wel op natuurlijk. En het werkt dus ik vind het prima... Gisteravond heeft ze om 8 uur voor het laatst gedronken en toen pas om 2 uur weer, daarna om 06:30 en daarnet om 10 uur.

So far so good dus...

Er staat trouwens een nieuwe update op de site van Mandy, bij het dagboek van Scott. Ik zal kijken of ik het kan kopiëren naar hangmoeders.

Phoenix, lang niet gezien. Moeten we ons zorgen gaan maken? Of heb je gewoon even een forumdip?

Dokkie, ik zie je helemaal lopen met 2 kinderen en een gordijnrol. Hilarisch!

Cin, succes met de regeldagen. Slim idee om je series op te nemen en tijdens het voeden te kijken. Ik zit vaak met de laptop in de nabijheid forums te lezen enzo.
Nou, daar ben ik weer. Gisteren naar het ziekenhuis geweest, en nog niet veel wijzer geworden. De arts bevestigde dat de groei van Nina haar hoofdje inderdaad harder gaat, dan volgens de curve de bedoeling is, maar hij vond het nog niet zo zorgwekkend om nu een echo te maken. Met name ook, omdat ze net na de geboorte een echo heeft gehad van haar hoofdje, en daarop alles goed was.

Volgende week moeten we zelf haar hoofdje opmeten, en dan belt hij ons, en de week erna moet ik weer terug met haar. Als het dan weer te hard gegroeid is, gaat hij een nieuwe echo maken. Hij wil haar wel onder controle houden, maar verwacht niets schokkends. Tja, wat moet je daar nu mee? Waarschijnlijk heeft ze gewoon een groot hoofd. Dat had mijn zus ook vroeger volgens mijn moeder. Ma neemt zometeen babyfoto's van mijn zus mee om dat te laten zien.

Ciao, jij ook heel veel sterkte. Balen dat je een week moet wachten. Vreselijk om in die onzekerheid te zitten, en dan ook nog zo lang.

Je bent zo kwetsbaar als je een kleintje hebt, je maakt je zo snel zorgen. Ik had me dat niet beseft dat het zo intens was.

Judat, wat fijn dat het werkt, het inbinden met een hydrofiele luier. Perfect toch. Lekker ook dat Eline wat meer tijd laat zitten tussen de voedingen 's-nachts.

Cin, veel sterkte met de regeldagen. En wat die 2e betreft: die mannen zijn toch allemaal hetzelfde. Hier ook eentje die al over een 2e begint. Pffff moet er effe niet aan denken. Laat me maar voorlopig lekker van Nina genieten.

Wat fijn Dokkie, dat Maartje niet meer zoveel huilt. Wie weet, is het een groeisprongetje geweest. Op naar de volgende, zou ik zeggen..

Dextro, wat lekker dat Jasper een beetje in een ritme komt. Ook relaxter voor jou. En het vroeg naar bed gaan herken ik wel hoor. Het is toch best slopend, de hele dag met zo'n hummeltje in de weer. Dat icm borstvoeding...

Anky, wat fijn dat je opvang nu toch geregeld is. Kun je met een gerust hart je baas ontvangen.

Lucybelle, wat heerlijk, zo'n lange nacht. En wat fijn dat je ventje is "goedgekeurd".

Mir, hopelijk krijg je geen borstontsteking. Ga je dan kolven om je borsten helemaal leeg te krijgen? (dat doe ik, als ik het idee heb dat ze op springen staan,vooral in de ochtend dan)

Vanmiddag komen mijn ouders. Kan ik een paar boodschapjes doen en naar de stomerij. Moet ook nog een receptje voor Nina haar billetjes ophalen (beetje schimmelinfectie), én een nieuw matras voor het logeerbed bij de Leenbakker. Zal ik mijn ouders niet veel zien, maar ja, die komen toch voor Nina. Zal volgende week wel met haar op visite gaan bij mijn ouders.
Hoi allemaal,

Iemand vroeg of een echo hier standaard is in CH. Ik had een afspraak bij de kinderarts, dat is hier gewoon als je baby 1 maand oud is en daar doen ze standaard de echo. Hij checkte de heupjes, hartje, nieren etc. Ik maak me niet echt zorgen omdat Babette zo goed plast en poept en er gewoon gezond uit ziet, maar ik ben wel extra alert op symptomen.

Ik was echt super verbaasd dat Babette nu al bijna 6 cm gegroeid is en bijna 1 kilo zwaarder dan 1 maand geleden (vandaag precies).

Straks ga ik even de stad in, want ik heb het helemaal gehad met de zw. kleding die nu te groot is en mijn gewone kleding die veel te klein is! Toch maar even wat kopen voor tussendoor. Ben benieuwd wanneer die kilo's gaan verdwijnen, maar eerst maar eens even herstellen van de KS.

Fijn LH, dat alles goed is met Nina! Volgens mij doen alle kindjes het goed, fijn hoor. Ben wel benieuwd hoe het met Scott is, ik leef echt emt ze mee!

Groetjes Ciao ciao
Ik meld me even af voor de komende dagen.

Ik heb familieweekend vanaf vrijdag maar ga vanavond al naar mijn ouders.

Dit is de eerste keer dat we met Eline verder weg gaan dan winkelen/boodschappen en dan ook meteen 3 nachten dus ik ben benieuwd hoe het gaat!
Linda, toch fijn dat de kinderarts zich niet meteen zorgen maakte. Nu maar hopen dat ze inderdaad gewoon een groot hoofd heeft (dat had de dochter van een vriendin van mij ook,die moesten ook extra meten herinner ik me nu).

Hier gisteren ook naar de arts geweest en die was tevreden. Minimeis is nu eindelijk goed aangekomen en weegt nu 4.60 kilo. Eindelijk boven geboortegewicht dus. Ik vond 5 weken wel lang om weer terug op gewicht te komen, maar de arts vond het prima.

Ze is nu 59 cm lang en dus veranderd van een stevige baby in een lange slanke. Verder was alles okay, alleen slapen overdag is een probleem, want dat doet ze amper. Waarschijnlijk komt ze daardoor ook niet super aan, omdat ze zo actief is.

Ik meld me ook voor een paar dagen af: vriend vertrekt morgen naar Florida voor een week en ik ga dus lekker een paar dagen bij mijn moeder logeren en zet vriend af bij Schiphol (kunnen de oudste lekker vliegtuigen kijken met een glas ranja, ze verheugen zich nu al). Ben waarschijnlijk dinsdag of woensdag weer terug!
Anky, veel plezier morgen op Schiphol en laat je lekker verwennen bij je moeder... en sterkte zonder vriend.

Judat, ik hoop dat het goed is gegaan met Eline en dat je een gezellig weekend hebt gehad.

Ciao, Babette is flink gegroeid net als minimeis van Anky. Ben je geslaagd voor je kleding??

Linda, mijn zoon had en heeft nog steeds een groot hoofd. Het is af en toe was lastig met het kopen van een pet of shirts, maar als je het niet weet zie je het ook niet. Ik heb die opmerkingen elk cb bezoek gehad tot hij 3 jaar was.

Cin, de tweede vond ik makkelijker dan de eerste. Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik bij de eerste een makkelijke leerschool heb gehad. De eerste is echt een lieverd, de tweede een haaibaai. Als ik nr 2 als eerste had gekregen waren de andere 2 misschien nooit gekomen.....

Hier gister een klein groot meisje gehad die uit het niets bij 40 graden koorts had en helemaal over de zeik was. Niet echt grappig als dat op het moment gebeurd dat Annelotte wil eten en de oudste van school gehaald moet worden. Gelukkig is alles goed gekomen en had deze kleine meid vanmorgen nergens meer last van.

Voor de rest ben ik weer erg mobiel en gaat het goed. Pas weer lekker in mijn eigen kleding (was de zwangerschapskleding ook goed zat). Maandag mogen we naar het CB, nou ja manlief mag. We gaan hopelijk meteen voor de 2 prikken, anders mogen we over 2 weken weer terugkomen. Ik heb trouwens niet het idee dat ons meisje echt heel hard groeit. Ze is bijna 6 weken en past nog steeds makkelijk maatje 50. Krijg ook steeds opmerkingen van dat is wel een heel kleintje, hoe oud is ze?? Als je dan zegt bijna 6 weken, krijg je als antwoord terug, zeker heel klein bij de geboorte.... grgr

Morgen naar Ikea, want we hebben toch nog een ledikantje nodig. Annelotte slaapt beter in een bedje waar ze ook de mogelijkheid heeft van zich af te kijken. Aangezien dat andere kleine meisje toch haar bedje nog hard nodig heeft gaan we er een extra halen.

En voor de rest heerlijk geen verplichtingen......

Een fijn weekend!!
Hallo,

Linda, gelukkig lijkt het mee te vallen met Nina's hoofdje. Ben je een beetje gerustgesteld? Ze zijn nog zo klein en kwetsbaar, hè.

Bij Tom heb ik ook het idee dat hij snel uit zijn mutsjes groeit. Donderdag naar het CB, dan weten we meer.

Anky, veel plezier op schiphol en sterkte de komende week.

Ukse, red jij het ook allemaal met drie kleintjes? Knap hoor.

Ciao ciao, veel plezier met nieuwe kleren kopen (goed dat je dat doet). Hopelijk volgende week positieve berichten over Babette.

Ik las bij Mandy op hun website gisteren toch voorzichtig positievere berichten. Het is ook nog even afwachten tot Scott geholpen kan worden. Ik wens haar veel sterkte, ook voor man en de andere zonen!

Hier blijft de voeding een dilemma. De borstontsteking heeft gelukkig niet echt doorgezet. Heb vorige keer 3x een behoorlijke ontsteking gehad. Ben nu aan het kolven en heb eigenlijk geen zin meer om Tom nog aan de borst te nemen. Zijn hap- en zuigtechniek is niet geweldig en mijn borsten dus gevoelig. De beslissing om te stoppen met borstvoeding vind ik een hele moeilijke, maar misschien dat ik er nu toch aan toe ben. Van een slecht lopende borstvoeding word ik een hele verdrietige mama en dat is voor niemand in ons gezinnetje goed. Voor nu kolf ik nog maar even door (gaat supersnel met een handkolf, dat is wel heel fijn) en dan zie ik maar weer. En zo stel ik een eventuele beslissing om te stoppen weer uit....
ahahah you didn't say the magic word
Wat een rust hier! Gaat het goed met iedereen?

Heb de nieuwe update over Scott weer gelezen en hoop echt voor Mandy en fam. dat jullie snel met z'n allen thuis van elkaar kunnen genieten. Goed dat er nu van alles staat te gebeuren. En nogmaals heel veel sterkte voor jullie natuurlijk!

Mir, wat lastig die voedingen. Begrijp dat je het een dilemma vindt om te stoppen. Maar een verdrietige en gestreste mama is voor niemand goed inderdaad! Ik hoop dat borstontsteking nog steeds niet heeft doorgezet. Kan me daar niet veel bij voorstellen, want ik geef flesvoeding. Maar lijkt me heel pijnlijk.

Ukse, gelukt met het ledikantje? En wat heerlijk dat jij weer in je gewone kleren past. Jaloers!!! Ik was uiteindelijk 22 kilo aangekomen en die zijn er nog lang niet af. Ga zo zoetjes aan maar eens beginnen met minder snoepen... Ben mijn lijf inmiddels al behoorlijk zat.

Anky, hoe bevalt het zonder vriend? Lijkt me heel gek. Lekker genieten bij je moeder en tot volgende week!

Judat, lekker een weekend weg! Ben benieuwd hoe het is gegaan met de kleine meid erbij. Beetje 'uit kunnen rusten'?

Ciao, leuke kleding gescoord? Lukt het je om te herstellen van de ks? Ik vind het nogal moeilijk om rustig aan te doen... Lukt dus ook niet erg goed... Probeer ondertussen wel naar mijn lijf te blijven luisteren.

Linda, fijn dat het oke was in het ziekenhuis! En het is echt hartstikke logisch dat je je zorgen maakt als iets 'anders' gaat dan wat dan ook. Denk dat we dat allemaal hebben.

Cin, is jullie ventje weer wat rustiger?

Phoenix, hoe is het met jou?

De rest: hoop ook alles goed!!

Nog een vraagje aan degenen die ook ks hebben gehad: 'durven' jullie weer op je buik te slapen? En smeren jullie iets op het litteken?

Liefs,

Lucybelle
Het is wel erg rustig op het forum, ja! Maar dan kan ik tenminste ook even bijlezen als ik een poosje niet geweest ben.

Maartje is ziek, gisternacht kwam ze niet om voeding (is wel vaker geweest) en 's morgens werd ik wakker van de stuwing, had ze al 10 uur niet gedronken! Toen wakker gemaakt en ze dronk niet eens zo enthousiast. Temperatuur was wat verhoogd naar 38,1 en ze was vrij rustig. Later op de dag een paar dunne poepluiers en toen ging ze weer beter drinken en zakte de temp. 's Avonds werd ze toch erg apatisch, was slap en de temp. ging weer omhoog. Huisartsenpost gebeld en toen moesten we meteen komen. Uiteindelijk van 23.20 tot 0.20u in het ziekenhuis gezeten, blijkt ze een dubbele middenoorontsteking te hebben, het arme wurm! Dat vinden ze toch wel zorgelijk bij zo'n jonge baby, dus meteen aan de antibioticum. Het rare is dat ze echt de hele dag niet huilt (wel lekker rustig...) De oudste heeft een beiderzijdse oogontsteking en papa is erg verkouden en hoest veel, dus hier ook lekkere ziekenboeg.

Phoenix al 10 dagen niet geweest, geen goed teken! Meid, hoe is het ermee?

Veel meiden zijn weinig hier, zal wel druk zijn met de kleintjes en forummen is dan geen prioriteit.

Bij Scott klinkt het idd gematigd positief, wel balen als hij in zijn eentje in Parijs moet blijven!!

Ciao, Babette groeit hard, zeg! Lekker geshopt?

Nou, groetjes aan de rest. Ga even kindje wakker maken om te eten (komt nu niet uit zichzelf) en dan nog wat huishoudelijks verrichten
*zwaait even snel om een hoekje*

Ik zag op hangmoeders een berichtje met de vraag of het wel goed ging hier. Nou ja half zeg maar... Ik heb op hangmoeders even geschreven hoe het hier is nu.

Jeetje Dokkie wat naar voor Maartje die dubbele oorontsteking! Ach het arme ding! Beterschap!

En minimeis weer op gewicht zag ik zo snel voorbij schieten. Bravo!

Annelotte nog steeds maat 50! Jeetje... Maaike is een reus dan of zo want die moet echt al veel dingen maat 62 aan.

Oh ik moet echt nog op veel meer dingen reageren, maar echt ik heb te weinig uren op een dag :S

Ik moet echt even puin gaan ruimen hier voor mijn bezoek komt. *zucht*
Goed weer even van je te horen Phoenix. Balen dat je je nog steeds niet fit voelt. Logisch dat je dan helemaal geen fut hebt om hier te porten. Hopelijk voel je je snel weer beter!!

Dokkie: jij ook beterschap voor Maartje, hopelijk slaat de a.b. snel aan.

En hopelijk gaat het bij Scoot ook snel beter, echt zo sneu. Sterkte daar (hoewel ik bijna wel zeker weet dat Mandy dit niet leest).

Hier weinig nieuws. Ook weinig fut hier even. Gelukkig niet ziek ofzo, maar nachtvoedingen soms 3 a 4 keer breken wel wat op zo nu en dan. Maarja, hou me maar vast aan dat het hopelijk tijdelijk is.

Lucybelle: ook hier nog teveel kilo's aan de strijkstok (nog steeds 12 kilo geloof ik), probeer wel minder te snoepen, maar zet nog geen zoden aan de dijk. Nouja, komt wel, maar ben ook m'n zwangerschapsbroeken wel een keer zat.

Mir: lastig hoor, met de bv. Kan een lactatiekundige misschien helpen? Kan me voorstellen dat het zo ook niet werkt, tot welke prijs moet je het volhouden he.. op een gegeven moment houdt het ook een keer op denk ik. Zeker als je nog een kleintje hebt rondlopen. Sterkte met een evt. beslissing.

Ukse: lijkt allemaal goed te lopen bij jullie, lekker! Tot welke leeftijd laat je je andere dochter in een ledikant slapen? Ben even nieuwsgierig, want denk dat onze lange zoon niet erg lang in zijn wieg kan slapen, dus dan moet het ledikantje van dochter opgeofferd worden, of we moeten er een ledikantje bijkopen (dochter is bijna 22 maanden). Hoe hebben anderen dat gedaan met 2 of meer kinderen met ongeveer hetzelfde leeftijdsverschil?

Anky: veel plezier bij je moeder! En sterkte, rest vd week.

Judat: hoe was je weekend?

Ciao Ciao: Babette is lekker gegroeid zeg! Ben ook heel benieuwd hoe lang en zwaar Jasper vgl week is, dan is ie een maand oud.

Linda: fijn dat alles ok was met Nina. Je moet maar zo denken: dat ze het in de gaten houden is alleen maar fijn en hoeft helemaal niks te betekenen, maar kan we wel voorstellen dat het toch niet lekker zit. Jasper had bij de geboorte kleine fontanellen. Dat kan vervelend worden want dan kan de schedel niet goed groeien en moeten ze het openzagen (zeer uitzonderlijk geloof ik), maargoed, ondanks dat iedereen zegt dat het niet verontrustend is, heb je toch maar liever dat alles in orde is...

Nou, hoop dat met de rest ook alles ok is. Ben wel benieuwd hoe het met iedereen gaat, is wel jammer (maar wel heel begrijpelijk) dat er niet altijd zoveel gepost wordt.

Fijn weekend allemaal!
Dokkie, dat is even schrikken met zo'n klein meisje wat ziek is en de rest van de fam ook. Zorg dat je zelf wel overeind blijft......

Lucy, ik heb dan geen ks gehad maar ik slaap sinds kort ook pas weer op mijn buik....

Mirdespir, ik red het tot nu toe prima, maar af en toe word ik ook gillend gek (gister de twee meiden om en om aan het huilen en de oudste wilde ook aandacht). Ik heb wel geluk dat de oudste al ruim 5 is en erg zelfstandig.

Phoenix, doe het rustig aan en denk aan je zelf!!

dextro, we hadden een groot bed voor de grote kleine meid. Daar maakte ze elke keer zo'n groot feest van dat wij konden puinruimen. We hebben haar in haar ledikant gelegd en dat ging goed. Totdat Annelotte zich niet happy voelde in haar wieg.

Nu ben ik bij Ikea geweest en daar hebben ze ledikantjes waar je later een kant kunt weghalen. Deze heeft de grote kleine meid en die mag ze later als bankje gebruiken. Ik heb er een goedkoop matras bij gekocht die Annelotte nu in haar bedje heeft. Ik denk dat we het grote bed voorlopig als logeerbed moeten gebruiken. Meisje is tenslotte ook pas ruim anderhalf jaar.

Wel trouwens veel te veel geld uitgegeven bij Ikea, maar het werd toch allemaal thuis gebracht......

Alles staat bijna in elkaar, nu nog de kast luxaflex en een lamp.

Ook hier is de dag weer begonnen, maar gelukkig niet zo vroeg als bij de buren (de kinderen zijn ouder) en die moeten op zondagochtend vroeg zwemmen. We hebben dan altijd zo iets we mogen ons nog even omdraaien, heerlijk!!!
Nou, Maartje is een stuk beter gelukkig! Geen koorts meer en ook niet meer zo apatisch. Helaas zijn de huilmomenten wel weer terug dat was juist wel lekker rustig... Vaak huilt ze 's ochtends na de 1e voeding wel 30-60 minuten (Niet de hele tijd, want ik draag haar veel in de draagdoek en dan gaat het redelijk) Dan soms 's middags aan het eind van de middag ook nog een poosje en 's avonds rond 8-9 uur ook. Erg kramperig/mopperig en ongedurig is ze dan. In de draagdoek helpt vaak wel, niet altijd. Als niks meer helpt leggen we haar vaak weer in bed in de bakerzak en met een speentje. Soms valt ze dan toch ineens in slaap na 10 minuten brullen. Ik vind het zo sneu voor haar (en dan is dit nog echt geen huilbaby te noemen! Daar moet ik toch echt niet aan denken!) Onze eerste huilde haast nooit.

Wat betreft bedjes; ik vroeg het me ook al af. Veel mensen doen de oudste over in een peuterbed, maar ik vind het eigenlijk wel handig dat ze er nog niet zelf uit kan klimmen.

's Ochtends zit ze vaak nog een poosje zoet in bed te spelen en ik denk dat als ze eruit kan dat ze dan meteen op ons bed duikt als ze wakker is! En als ze soms niet wil slapen terwijl ze wel moe is, dan ligt ze nog even te roepen/jammeren in bed maar valt daarna als een blok in slaap. Als ze eruit kan komt ze neem ik aan gewoon de kamer inlopen om te melden dat ze niet hoeft te slapen
Hallo allemaal,

Ik meld me even!!! Ik heb net proberen bij te lezen, maar dat lukt echt niet in korte tijd....

Wel leuk om te lezen dat jullie allemaal helemaal blij in de baby's zijn ondanks medische zorgen, borstvoeding, kdv's en werkgevers. Geniet ervan (ben beetje jaloers, maar goed)!!!!

Ontzettend bedankt voor de lieve kaartjes, krabbels op mijn hyves en berichtjes hier op het forum. Lief dat jullie met ons meeleven.

Af en toe is het wel heel moeilijk...een lijf dat een kindje heeft gekregen (ik kolf me een ongeluk aangezien ik Scott niet kan aanleggen door zijn infusen) en geen baby om van te genieten en mee te pronken. Scott is inmiddels 6600 gram en 62 cm groot. Ben benieuwd of hij ooit nog in een kinderwagen terecht komt, hah.

Volgende week dinsdag vertrekken we naar Parijs...voor updates kunnen jullie kijken op www.heunen.com, maar ik heb begrepen dan Phoenix de dagboekverhalen ook op hangmoeders zet, heel lief hoor.

Groetjes en hopelijk kan ik vanaf eind april weer meegenieten en meedoen met het vivaforum, want ik mis toch wel het "geklets" met jullie.

Liefs Mandy

PS Moet wel lachen om de zwangerschapskilo's....ben tien kilo lichter als voor de zwangerschap....dus wel al fijn in de nieuwe - twee maten kleiner - kleren.
Ah Mandy, wat fijn om van je te horen!

Ook jullie tijd komt hopelijk snel om lekker thuis van jullie mooie zoon en broertje te genieten.

Heel veel sterkte volgende week in Parijs. We denken aan jullie!!!!
Mandy, fijn om te van je lezen! Heel erg veel sterkte en succes gewenst in Parijs en daarvoor en erna natuurlijk ook. Ook hier wordt aan jullie gedacht

Dokkie, arm meisje zeg! Fijn dat ze weer wat beter gaat nu.

Ukse, leuk he, dat blauwe ikea-ledikantje. Ik denk dat wij hem ook kopen als Eline uit de wieg groeit.

Mir, hopelijk kun je een beslissing maken waar je met 100% achter kunt staan wat betreft de borstvoeding. Sterkte ermee.

Ons familieweekend was leuk en gezellig, maar ook vermoeiend! Alle 22 familieleden wilden Eline natuurlijk even vasthouden, aanraken en knuffelen en dat was voor Eline best veel. We hebben ons best gedaan om haar niet al teveel van hand tot hand te laten gaan en haar veel laten slapen in een apart slaapkamertje.

Slapen 's nachts ging daar perfect. Ze sliep de tweede nacht zelfs van 8 uur in de avond tot half 5 's nachts! Om na haar voeding weer tot 8 uur door te slapen! Doe mij maar meer van zulke nachten

Sowieso sliep ze de afgelopen week goede nachten. Meestal valt ze rond 8 a 9 uur in haar 'nachtslaap' en komt ze 2 keer voor een voeding tot de volgende ochtend 8 a 9 uur.

Al met al een geslaagd weekend maar lekker om weer thuis te zijn!

even een kort ego berichtje

manlief is net terug van het cb en Annelotte is gegroeid, jawel ze weegt 4295 gram en is 54 cm lang. En ik maar denken dat dat kind niet groter wil worden, dus wel

De eerste prik krijgt ze pas 14 april dus dat is nog even wachten.

Mandy en gezin, sterkte in Parijs de komende week!!! En ook voor de mensen die direct om je heen staan veel sterkte!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven