Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Welkom Mientje, voor jou wordt het nu ook wel heel spannend Dit is mijn tweede week thuis en ik merk dat ik echt vreselijk aan het luieren ben. Zeker als ik alleen ben en geen impulsen krijg van anderen om actief te worden. Hadvoor vandaag ook plannen om even de stad in te gaan en mijn ziekenhuistas klaar te zetten en misschien ook nog even stof te zuigen maar tot nu toe niets gedaan. Hoop dat dat laatste nog wel gaat gebeuren trouwens want dan voel ik me wel een stuk minder schuldig. Waar ik wel zin in heb is bakken en stoofschotels maken. Als die oven maar aan gaat dus haha

Steken in mijn vagina ~ nee heb ik niet maar ik heb dan ook het idee dat het best nog lang kan gaan duren. Wel 's avonds harde buiken maar niets wat in de buurt komt van die steken of jullie definitie van gerommel.

Lein, fijn dat je je weer wat beter gaat voelen en hopelijk ben je al ietsjes opgeschoren afgelopen week.

Ik wil de baby ook heel graag in mijn armen houden maar werd vanochtend toch ook wel een beetje weemoedig toen ikme bedacht dat ik het gefriemel en geschop (waar ik nu al zo aan gewend ben geraakt) straks moet gaan missen.
Voor 't schema: uitgerekend op 14 feb van een jongen

Lein: ik hoop dat de vk goed nieuws voor je heeft! De voorpret is even leuk, maar het moet wel ergens goed voor zijn natuurlijk

Origineel: je hebt gelijk. Ik ga maar gewoon even bellen naar het spreekuur om te overleggen. 10 keer per dag voelen? eerst zat ik daar altijd ver overheen, daar om is het contrast nu zo groot misschien. Zit nu op 4 keer vandaag, maar het is ook nog vroeg natuurlijk....

Hup hup hup voor iedereen met slijm, weeen en andere aankondigingen! En ook voor iedereen die hoopt op eenvan deze tekenen
Hoe vul ik mijn dagen;

Opstaan, soms tegelijk met manlief. Als hij weg gaat nog even op t forum kijken voor de laatste ontwikkelingen. Daarna terug naar bed, proberen nog wat te dutten. Vervolgens rustig aan opstaan, forum lezen met ontbijt. Douchen, aankleden, opruimen (wassen, stofzuigen, vegen, dweilen, etc).

`s Middags weer wat eten met t forum open, beetje tv kijken, boekje lezen. Boodschappe doen, koken, bakken, van alles eigenlijk....

Bewegen; ik voel die kleine zeker minder dan een paar weken geleden, maar als ik hem voel dan is het ook over duidelijk. Schijnt heel normaal te zijn. Hij is zich ook aan het voor bereiden op het leven in de 'echte' wereld.
Succes Lein, slaap lekker en ik ben erg benieuwd wat de VK te zeggen heeft.

Wat betreft de tijdsindeling, ik ben ook erg lui geworden.

Ik loop nu over tijd en eerlijk gezegd is dat niet echt leuk. Toch worden eerste kindjes vaak te laat geboren. Mijn drie vriendinnen waren allemaal 9 tot 11 dagen over tijd en toen kwam de baby toch nog vanzelf. Ik verveel me soms te pletter. De huishoudelijke taken vind ik erg zwaar en niks doen is geen optie. Dus ik vouw de was zittend op en strijk ook zittend.

Verder sta ik pas om 10 uur op en de ochtenden gaan op zich wel maar de middagen vind ik soms echt eindeloos. Ik kan soms op geen enkele manier meer zitten/ liggen en waar moet ik elke dag op visite gaan? Dan bereid ik wat voor voor het eten want tegen etenstijd kan ik niet meer zolang staan en moet man ook nog het meeste voor het koken doen.

In de weekenden zuigt en dweilt hij en doet hij het sanitair. Ik voel me knap nutteloos (behalve dan als wandelende couveuse). Nee, ik ben 6 weken voor de tijd gestopt (met vakantie) en nu krijg ik extra dagen omdat de beeb te laat is maar ik had liever de baby eerder dan de uitgerekende datum gehad. Maar helaas hebben wij daar niets over te zeggen. Ook mis ik mijn werk en mijn collega's best wel.

Wat je hier wel van leert is om geduldig te zijn en om zolang als het mogelijk is door te werken. Ook zal de beloning straks extra zoet zijn. Het zal me ws niet overvallen, ik ben er echt klaar voor. Stel je in op 42 weken bij een eerste kindje en de teleurstelling is minder groot als je zolang door loopt? Ik weet het niet, mijn VK zei wel dat ik daarvan uit moest gaan maar nog steeds was dat onvoldoende want om mij heen zag ik mensen toch eerder bevallen.

Succes met wachten en de eerste weeen zullen we omhelsen: HET GAAT DAN ECHT BEGINNEN
Join the club Mientje!

De VK geeft standaard aan als je je baby 10 maal per 24 uur voelt, en dan iedere beweging mee tellend dan is het goed.
Wwhhhaaaaa, ik geloof dat ik even gek word!

Manlief belt net op, of we toch niet een andere naam zullen doen?!!!!!
Nee, Lady, dat meen je niet!! Wat voor naam dan, iets waar jullie het nog niet eerder over gehad hebben?

Vervelen, haha, ja dat verlof is er speciaal voor dat je je zo stierlijk gaat vervelen dat de bevalling, waar je eerst als een berg tegen op zag, iets wordt waar je reikhalzend naar uit kijkt, zei ik toch een paar weken geleden al...

Mientje, waarom zit jij al zo lang thuis?

Frans, ik liep net de trap op naar boven met het idee dat jij de volgende zou zijn, en zie hier... ik hoop dat het doorzet.

Bewegingen, ik voel juist een stuk meer ineens. Ze heeft steeds met haar rug naar buiten toe gelegen, maar sinds twee dagen ligt ze met haar rug tegen die van mij aan, ineens komen er dus allemaal armen en benen voorbij zoeven. Dat heb ik de hele zwangerschap nog niet gehad. Eindelijk heb ik ook punttorens op mijn buik.
Ibbeltje, we hadden het wel eerder over een naam gehad. Vrij snel nadat we wisten een kleintje te verwachten hadden we een naam. Na niet al te lange tijd zijn we daar van terug gekomen omdat het gewoon NIET kon. Dat wil zeggen dat er te veel vragen zouden komen over die naam, iets waar we geen zin in hadden... Voornamelijk manlief, maar goed...

Vervolgens hadden we vrij snel een andere naam. En als we met elkaar spraken over die kleine dan noemden we hem ook al zo. Nu begint meneer zich te bedenken!!! Aan de ene kant begrijp ik hem wel, aan de andere kant heb ik zoiets van "so what?!?!!!"

Mannen!!!!! Wraaaaaaarrrrhhhhhhhhaaaaaaaaaaa
Haha Lady, wij noemen de baby ook al een tijd bij zijn naam, maar ik zit soms ook even te twijfelen. Gewoon omdat t nu zo definitief wordt denk ik. Steeds als ik het er met vriend over heb kom ik toch weer tot de conclusie dat ik heel blij ben met deze naam. Zou ook niet weten welke ik anders wil... Misschien een beetje koudwater vrees bij jouw man???

Grappig dat jullie ook zo lui (moeten) doen. Hoe frustrerend het soms ook is. Ik ben al sinds 11 weken thuis (!!) omdat ik zo ziek was van de hormonen dat ik alleen maar overgaf en nauwelijks at. Na twee keer ziekenhuisopname en uiteindelijk 17 kilo lichter gaat het pas sinds week 28 beter en ben ik weer een beetje aan het werk gegaan. Nou ja, dat waren meer 'bezigheidsklusjes' want ik verveelde me kapot. Het is wel goed geweest voor het uitproberen van mijn geduld hoor! Ik ben er inmiddels achter dat je in je zwangerschap (bijna) nergens invloed op kan uitoefenen (eten, bewegen, weeen), al zou ik dat nog steeds willen.

Floortje, ik vind het zo balen voor je dat je al zo'n eind over tijd loopt! Ik ben nu al echt aan het afwachten en kan zelfs nog drie weken doorlopen als het tegenzit. Mijn vriendinnen zijn juist allemaal te vroeg bevallen, dus daardoor heb ik een beetje valse hoop. Zij kregen trouwens wel allemaal meisjes. Zou daar eenverband in zitten, dat jongen liever wat langen bij hun mama blijven??? Ik hoop echt dat je snel actie krijgt Floor!
Ik weet niet of het koudwatervrees is bij die man van mij... Ik vroeg hem waarom hij twijfelde en gaf aan dat hij het niet zo lekker in de mond vond liggen als je bijvoorbeeld boos op hem zou moeten worden. Wat ik niet als geldig excuus zie, maar goed... En omdat de naam in de 20 blijkt te staan met meest populaire namen op dit moment. Tja, wat kan ik daaraan doen?! Moet ik daarom de naam die we in gedachten hadden veranderen?

Kortom, ik weet het nog niet... Natuurlijk vond ik het ook heel raar om een naam te moeten kiezen. Je wilt het toch goed doen, bedoel; wat wij uitkiezen is waar die kleine zijn hele leven aan vast zit! Ik was eigenlijk wel blij met de naam die we hadden, nu komt hij met wat anders... moet ik daar nou mee???
Is het zo dat jongetjes over het algemeen langer blijven zitten dan meisjes? Ik zou het niet weten eigenlijk... Wel opvallend dat voornamelijk meiden zijn geboren hier in t topic...
Ik denk dat je naar je gevoel moet luisteren hoor Lady! Als je al aan deze naam gehecht bent lijkt het me inderdaad gek om ineens een andere te kiezen.Ik dacht soms ook dat onze naam te gewoontjes was, als je bijvoorbeeld leest dat Caro lenssen haar zoon Maes heeft genoemd en een collega van mijn vriend heeft haar zoon Rover genoemd. maar ja, wij zijn zelf heeel blij met deze naam. Jouw man stond eerst toch ook achter jullie naam? Ik hoop dat jullie er straks gewoon uitkomen, maar dat zal vast goed komen.

ps. nog niks van Frans gehoord he? Zou ze dan inderdaad... Spannend!!
Elk moment dat een van de meiden even niet reageert is spannend... zou ze bezig zijn? of is ze gewoon even aan het relaxen ipv rondhangen hier? al die spanningen... Misschien hebben ze gewoon even hun hoofd niet naar het forum staan. Voor iedereen kan t eigenlijk ieder moment beginnen natuurlijk.

Als ik naar mn gevoel luister zeg ik we blijven bij de naam die we hadden. Gewoon omdat het er al in zit, daarbij was het bij de meesten in onze omgeving al bekend. Nu moet ik me daar van manlief neit aan vasthouden, als iemand iets koopt met de naam die we tegen iedereen vermeld hebben is da hun keuze. We hadden ze ook voor de gek kunnen houden... en daar heeft hij natuurlijk ook wel gelijk in. Ik weet het niet hoor... waarom heb ik dit nou weer?!
Lady hihi niets zo veranderlijk als de mens (en dan vooral mannen blijkbaar!)

NJB klinkt erg heftig, maar wel alles goed dus genieten maar!

Iedereen hier lekker lui (tja wat kan je ook anders). Wachten kan lang duren he?!

Net naar verjaardag van mijn opa geweest 88jr. Hij vroeg waar zijn kado was..... duidelijk nog ingepakt

Maar de dag is nog lang (al ben ik bang.....)

Ik ga zowaar zo nog even mijn bed in. Die gebroken nachten breken me nu toch wel op hoor. Ben eigenlijk helemaal niet van 's middags slapen maar mijn ogen vallen zowat dicht.

Ik had even de hoop vanacht dat het door zou zetten, helaas.

De douche was heerlijk en blijkbaar ook rustgevend genoeg. Tijdens het timen ben ik alsnog in slaap gevallen oeps!

Nou ik zal nog voor iedereen juichen (dansen lukt echt niet meer):

GOOOOOOOOOOOO GIRLS!!!!

Oja Mientje welkom!

Floor, lekker je positiviteit terug...heerlijk!
Jee NJB jij ook al zo een snelle bevalling........

Had ik al verteld dat ik op dit moment HEEEEEEL ERG GELUKIG BEN!!!!! man o man ik heb zo goed als m'n lijf terug (kwam er vandaag achter dat ik stiekem toch iets van striae op m'n buik heb) kan weer op m'n rug slapen (hoeraaaaa) Met Fenna gaat alles goed, borstvoeding loopt goed, een droom van een kraamzuster........een bevalling die is verlopen (op die handen en knieeen dus) zoals ik datwilde.......

Ik ben dus op handen en knieeen bevallen omdat het beter was voor mijn bekken (nogallast van bekkenpijn) het was in eerste instantie ook de bedoeling dat ik in het ziekenhuis zou gaan bevallen, maar ja........ik moet eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vond om thuis te zijn bevallen.......zoveel rust en eigenheid. Echt ik raak niet uitgepraat over de bevalling van Fenna......

laten we het erop houden dat ik op dit moment echt op een mega grote roze wolk vertoef en nog niet echt van plan ben om er van te komen.......

Ik vind het eignelijk ook best raar om al te zijn bevallen terwijl er nog best veel op het hele gebeuren zitten te wachten. en die pijn.......kan ik eigenlijk niet zoveel over mee praten. Ik heb een paar persweeen als ontzettend pijnlijk ervaren (echt voorover gebogen in de kussens bijten en schreeuwen als een weet ikveel wat.....PIJN) maar op het moment dat je amg persen is het klaar, (o ja toen het hoofdje stond brandde het van onderen van anus tot clitoris, maar dat was na 1 drukje weer weg) De opluchting, blijheid en weet ik veel wat er door je heen gaat als je dat glibberige lijfje tegne je aanhoudt is zo overweldigend...dat besef je niet eens (ik ben zo blijdat we nu best veel foto's van de bevalling hebben @ origineel ik heb een decent foto van hoe het eruit zag toen ik aan het persen was, als je wil kan ik die op onze hyves zetten?)

Het eerste wat ik wel gedaan heb is de navelstreng aan de kant schuiven om te kijken of het meisje of een jongetje was......(was stiekem blij met meisje)

Ik ben helemaal euforisch aanhet zijn hoor......trek je er maar niks van aan.........

Frans, jij ook veel sterkte....je afwezigheid is veel belovend! en voor de meiden die overtijd lopen......sterkte! en voor alle andere meiden....half maart hebben we toch echt wel al onze kindjes in de armen........dan ben je die onzekrheid en alles echt wel vergeten........

heeldikke knuffel aan iedereen (een beetje hyperdepieper blije ringel)
*zucht* ik wil ook zo blij zij als Ringel *zucht*

Wat klink je heeeeeeeerlijk!!!!
Ringel, wat fijn om te horen dat je op een roze wolk zit! Echt geweldig... iets waar je je, wat mij betreft, helemaal niet voor hoeft te verontschuldigen, kom op zeg dat wil toch iedereen!!! En het is je gegund...

Ik ga zo maar eens boodschappen doen. Doe ik tegenwoordig maar dagelijks, zodat ik mn uitstapje houdt, haha...
Wat een heerlijk enthousiasme van Ringel! Nu kan ik helemaal niet meer wachten! Half maart hebben we idd allemaal onze baby's, maar stiekem hoop ik toch op half feb voor mezelf hoor. Niet alleen omdat ik zo nieuwschierig ben naar het gezichtje van ons kleintje, maar ook omdat een van mijn beste vriendinnetjes gaat trouwen op 6 maart en ik toch stiekem hoop om dan te pronken met mijn mannetje en hopelijk ook mijn oude lijf;-)
Ringel wat klink je blij En dan te bedenken dat wij dat ook allemaal krijgen. Kijk dat zijn deverhalen die me goed doen haha.

Ik ga het voorbeeld van Lady volgen en even naar de supermarkt. Heb ik het gevoel dat ik ook wat gedaan heb. Krijg nu ineens ook telefoontjes of er al wat aan de hand is. Voelt ook als een soort mijlpaal
nog even snel: Jake vond zn zusje eerst een beetje opmerkelijk, heee, een baby. Toen kreeg ze al snel al zn speelgoedjes in dr armpjes geduwd. haha. En vervolgens had Kate een geweldig cadeau voor HEM (Speelgoed), dus toen zat het wel snor, hahaha. Hoezo, omkopen. NU vindt ie het volgens mij al wel normaal, hij wijst steeds naar de wieg en noemt dr babby.

NU weer voeden, komt op gang! En lekker mn bed in! RIngel, ik vind het ook raar dat we het al achter de rug hebben(vandaag was ik uitgerekend!) maar o zoooooooooooo lekker. Ik hoef niet meer!! Ze is er al!!!! Joepie!!! Maar dan kijk ik weer in de wieg en dan voelt dat snelle/onververwachte ook wel weer een beetje raar, haha.

Succes dames!! | Vooral nu Floortje~!! kan niet lang meer duren!
quote:Skoempie schreef op 05 februari 2009 @ 11:36:

Hmmm, kan nou niet zeggen dat ik door de verhalen van NJB en Ringel er meer zin in krijg om te bevallen.. En daarom lees ik ze dus niet. Dus sorry dames die al bevallen zijn. Ik heb geen idee hoe het bij jullie gegaan is. Ik sla die stukjes snel over want ik heb absoluut geen zin om mij heel veel zorgen te gaan maken over wat straks allemaal wel niet zou kunnen gaan gebeuren. Hoop dat jullie dat voor de rest niet erg vinden.
Oh en voor de rest gaat het hier goed. Ben druk bezig met schoonmaken en allerlei spulletjes naaien voor het bedje en strijken ... schijnbaar komt die nesteldrang dus toch nog wel op gang hier
Hier gaat ook alles nog goed, dochter is ziek dus ben vandaag aan het zorgen met kopjes thee, strepsils, hoestdrank en boterhammen. Straks maar eens lekker soep maken dan knapt ze hopelijk op.

Begin me toch ook wel een beetje te vervelen. Heb eigenlijk alles gedaan wat ik wilde doen. Administratie eens bijwerken, foto's inplakken, de boel eens goed opruimen en natuurlijk alles voor onze nieuwe telg in orde maken. Dagritme is een beetje afhankelijk van hoe ik me voel. Normaal sta ik gewoon rond 07.00 uur op voor dochter en man en ontbijt ik samen met dochter, douchen, forum kijken en afhankelijk van hoe 't gaat gelijk even om wat boodschappen, ' s middags even rusten en daarna komt dochter al weer thuis. Ik hou ook een dagboek bij voor de beeb en probeer daar ook iedere paar dagen in te schrijven maar soms kom ik er gewoon niet aan toe. Huishouden doe ik weinig aan, behalve koken, we hebben gelukkig een lieve werkster die echt alles doet.

Ringel: kan me voorstellen dat je helemaal op een roze wolk zit, logisch toch, je bent lekker aan 't genieten! Fijn dat het goed gaat met Fenna en dat je BV goed op gang is gekomen.

Mara: je hebt gelijk hoor, als je het niet wilt lezen gewoon overslaan.

Lady: wat een dillema met de naam zeg, waarom ging hij nou zo twijfelen of is het gewoon koudwatervrees omdat alles zo dichtbij komt nu?

Ik kijk ook uit naar het moment dat het echt begint, ben nu ook 40+ en ga nu maar voor 9-2-2009, vind ik wel een mooie datum.

Engel
quote:ringelding schreef op 05 februari 2009 @ 14:36:

Had ik al verteld dat ik op dit moment HEEEEEEL ERG GELUKIG BEN!!!!!

Had ik al verteld dat ik op dit moment HEEEEEEL ERG JALOERS BEN!!!!!

Heerlijk om jullie enthousiaste verhalen te lezen! Nog even en dan kunnen we allemaal op die roze wolk stappen (issie groot genoeg Ringel?).

Niets bijzonders bij de vk. Geen inwendig onderzoek gehad oid, maar dat ik slijm verlies duidt toch op wat activiteit. Alleen wanneer het doorzet...niets van te zeggen uiteraard!

Met de baby gaat alles goed, dus ik ben allang blij. Nu nog wat nachtrust en weeen en ik is heppie!!

Engel, 09-02-09 is ook nog eens volle maan, dus wie weet!!!
Hoi,

Ik ben er nog hoor. Puf om de 20 minuten een wee weg en verlies nog steeds een beetje bloed. Ben benieuwd. Ik vind de weeen al best heftig, maar alleen nog niet zo vaak. Ik zie het wel. Kan nog wel dagen duren zo vrees ik

Mientje, wat leuk dat jij ook de 14e uitgerekend bent. Bokito ook!

Ik heb net mijn ziekenhuisspullen bij elkaar gezocht en de tas voor MIlena ingepakt. Man is ondersteek halen en in de stad nog wat laatste dingetjes (haha wij zijn nooit z goed voorbereid ).

Dus nou ja, ik zit een beetje in de wacht en dan af en toe puf modus.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven