Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Hoi dames,

Even een teken van leven van mij. Ik heb het echt berendruk dus ik kan even niet bijlezen.

Afgelopen weekend hebben we een begin gemaakt met het kamertje van de kleine vent. Commode staat er al, dus hij kan komen

Waarschijnlijk heb ik een hoop buikpraatjes gemist, maar hebben jullie dat ook, dat jullie opeens zo groeien? Afgelopen weekend is mijn buik echt een maatje gegroeid. Zo erg dat hij echt gespannen aanvoelt en ik echt even mijn banden voel. Grappig ook, dat hij echt anders is dan de vorige keer. Bij mijn meisje droeg ik echt naar voren. Toen had ik bij 9 maanden nog een taille. Nu ben ik echt helemaal rondom zwanger. Al met 2 maanden was mijn taille weg en nu is nog steeds mijn maag dikker dan mijn onderbuik . Leuk dat je dus inderdaad verschil ziet met meisje/jongen. Je zou toch zeggen dat het hetzelfde lijf is waar ze in zitten

Hopelijk gaat alles goed met iedereen, sorry dat ik even echt niet kan bijlezen. Ik doe mijn best om het vanaf nu weer bij te houden.
Haha Ringel, jouw dochter gaat dus met zo'n superleuke rugtas naar school. Ik kan me zo een meisje met een hele trotse blik voorstellen . Heb je die draagzak ook gekocht? Lijkt me inderdaad heel handig en je hoeft niet te hannessen met jasjes bij die kleine baby's..ook een groot voordeel lijkt me.

Origineel, ik dacht dat het bakerpraatje was dat je met een jongetje meer naar voren droeg en bij een meisje rond. Ik heb nu al een behoorlijk toeter (ook plotseling gekregen ) maar van achteren zie je nog niet zo dat ik zwanger ben. Verschilt dus gewoon per vrouw en misschien zelfs wel per kind.

Pff vannacht superslecht geslapen. Kon mijn draai niet vinden en kon mijn gedachten niet uitschakelen. Begin het nu dus ook behoorlijk zwaar te krijgen en zit zelfs ongegeneerd te gapen als ik niet oppas.

Verder een nieuwe agendavulling gekocht en weer even met mijn neus op de feiten gedrukt. 2009 wordt een heel apart, bijzonder jaar. Natuurlijk de baby die komt maar ook een totaal andere invulling van het jaar, zowel prive als werk...spannend hoor!
Hey origineel, ik vertel het net precies andersom

Bij Milena was ik helemaal een ontplofte olifant en dit jongetje draag ik helemaal naar voren
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Bluester *zwaai*
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Check!!!
Maar dan heb ik wel 2 weken extra verlof!
believe me, die twee weken kunnen je gestolen worden. Zelf bevallen met 41 weken en 5 dagen en echt, je voelt je een mega opgeblazen walrus en echt genieten is er niet meer bij, meer 'hoe kom ik de dag door'....Uitjes maken vond ik echt een beetje teveel van het goede, en na die weken verlof heb je alle series op tv ook wel weer gezien...

Daarnaast, die 3 keer 'strippen' hadden me ook gestolen mogen worden....

Nee, ditmaal duim ik lekker voor week 39 (dream on....)
Haha heb wel gelezen maar geen inspiratie om iets te vertellen... Alles gaat goed!

Hier nog max 15 weken.. Klinkt lang, maar vind het niet erg hoor, dat gewoel in m'n buik!
Ik met er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat ik twee weken overtijd pas ga bevallen. Ik hoop net als NJB op 39 weken. Lijkt mij een stuk relaxter.. helaas heb je er zelf weinig over te zeggen We zullen wel zien hoe het gaat.

Ik droomde van de week dat ik weeen had. Maar mijn vriend mocht echt de verloskundige nog niet bellen want zo erg was het nu ook weer niet. (Ik denk dat ik tegen de tijd dat het echt speelt wel anders piep )
Hoi hoi,

Ook ik kom weer even buurten, gezellig hoor al die verhalen...ook hier gaat ie vooralsnog prima, ben nu 28,5 weekjes zwanger....begin sinds deze week eigenlijk voor het eerst te merken dat het lichamelijk toch echt wel wat zwaarder begint te worden, terwijl ik voorheen echt juist redelijk wat energie had....misschien ligt het ook wel een beetje aan mn griepje van deze week...

Sorry voor het egostukje...heb een hoop bij te lezen zie ik........
hahahaha Meike, leuk dat je er weer bent.

Met Mayte droeg ook heel erg naar voren en nu dus weer....heb toch nog wel iets van een taille (nou ja, je kan zien dat er ooit een taille heeft gezeten) maar verder voelt buik momenteel erg onaangenaam. Hebben jullie dat ook, dat als je zelf je buik aan het aaien bent dat er helemaal niks loos is, maar zodra Lief of meisje eraan zit dat alleen de aanraking al pijn doet? Wordt er een beetje iebbelig van. En ook m'n navel steekt alweer pontificaal uit en is erg gevoelig. Laatste kwaal. onrustige benen. als ik ook maar ff relax, dan beginnen ze van "binnen" te kriebelen en te jeuken (voeten jeuken ook heel erg) en kan er niks aan doen, mar moet m'n benen dan ff bwegen. Gelukkig nog niet s'nachts, maar met name wanneer ik s'avonds voor de tv zit.

Met Mayte ben ik met 40 +2 bevallen erg netjes. Deze mag echt wel tot40 weken blijven zitten, anders zo'n gedoe met verjaardagen. maar daarna is het ook klaar. Gelukkig geen ervaring met strippen oid. (gebroken vliezen daarentegen!)
Nou echt, dat strippen vond ik echt vreselijk. Vooral door de gyneacoloog...ppfff...van die mega mannenhanden...En uiteindelijk een beetje zelf begonnen, maar niet van harte, dus toch nog een weeen infuus....(en hell, dat wil ik deze keer helemaal niet meer! en anders MET een ruggeprik!!)

Nee, dit keer wil ik gewoon 'spontaan' bevallen met 39 weken! haha(vorig keer had ik ingezet op week 37 die mantra heeft duidelijk niet gewerkt 41+5)

nu naar bed, morgen werken nadat ik 2 weken thuis ben geweest, dus wordt vast een zware dag...
NJB werk ze morgen...

haha ik wil juist rond de uitgerekende datum bevallen,geen 2 weken eerder of later! vanaf de 24ste hebben we vier verjaardagen en eind januari ben ik zelf jarig.

Bij zoon precies op de uitgerekende datum bevallen dus ik ben benieuwd deze keer!

Zoon was weer half 5 wakker. van 9 tot half 11 geslapen en rond 3 uur mocht hij niet meer, was bang dat hij dan vanavond niet ging slapen.

Valt hij om 18:15 in slaap op de bank zonder gegeten te hebben en met 39.2... Voel me nu zo stom, had ik hem vanmiddag nu maar wel laten slapen...

Morgen maar extra lief doen!

Zie Froukje de Both net op de tv, maar zij is mooi zwanger! Echt een mooie buik zeg!

Begon vriend er gister ineens over dat hij mss toch maar 2 kindjes wil... ik heb maar gelijk gezegd dat we dat nog maar even aankijken, moet er niet aan denken dat dit m'n laatste zwangerschap is!

Kijk als straks nou blijkt dat het allemaal super loopt met 2 kids en we tevreden zijn zo is het anders maar nu.. Zie mezelf wel met 4 koters lopen hoor..

Ga weer ff verder buizen!
Haii,

Ik ben bij MIlena ook precies op de uitgerekende datum bevallen en daar ga ik nu weer voor hoor. Vind 14 februari wel een mooie datum (krijgt ie altijd kaartjes op valentijnsdag )

NJB, succes met werken morgen!

Ringel, oooow wat irritant. Ikheb het heeeeeeel soms en dat is zo vervelend.

Hier ook gestript. Vond het niet heel pijnlijk. Ook niet echt fijn ofzo, maar niet superpijnlijk. Ben diezelfde avond bevallen (maar toen ik gestript werd had ik 3 cm). Later zijn ook nog mijn vliezen kunstmatig gebroken (met zo'n breinaald ) en vanaf toen ging het ineens hard.

Ben wel heel benieuwd naar hoe deze bevalling zal zijn. Ik heb zo'n voorgevoel dat ie in een stuit blijft liggen en dat ik dan naar het ziekenhuis moet. Vent zegt dat voorgevoel onzin is en dat ik gewoon bang ben om naar het ziekenhuis te gaan. Heeft ie misschien wel gelijk in ook.
Wachten tot de uitgerekende datum of zelfs eroverheen lopen??? Moet er niet aan denken

Ik ben met 38 wkn ingeleid de vorige keer, nou zit ik niet te wachten op weer een inleiding maar wel op "op tijd" bevallen.

Van mij mag het wel weer met 38 wkn komen, elke datum rond de 38 wkn vind ik een prachtdatum

Ringel jij slaat volgens mij ook geen kwaaltje over zeg

Sterkte ermee!

Ik weet ook niet wat al die tv persoonlijkheden hebben hoor die zwanger zijn. Ze blijven er allemaal tip top, piccobello uitzien.

Ik doe toch echt iets fout blijkbaar. En nu nog op van die hoge palen lopen (nance bij popstars) nou daar hoef ik al helemaal niet aan te beginnen

De babykamer is geschilderd!!!!!!! Ben helemaal gelukkig. kreeg het opeens op mn heupen. Het moest echt nu nu nu. Manlief sputterde gelukkig niet tegen de schat!

En de geboortekaartjes zijn besteld!

Ik ben opeens in topvorm, dadelijk krijg ik nog nesteldrang en wil ik vrijwillig en graag schoonmaken
Zo Barrel het gaat goed bij jou! Leuk hoor, ik heb nog helemaal geen nesteldrang.

Zoon heeft 39.6 maar wil wel eten en drinken. Nu moét ik echt boodschappen doen, kan ik hem dan gewoon meenemen in de wandelwagen?

Van vriend moet ik binnen blijven...

Zoon wil ook gewoon dat ik hem voorlees en hij wil niet liggen op de bank ofzo. Hij heeft ook geen diarree meer of overgegeven sinds eergister.

Wat vinden jullie?!
Hoi,

Bokito, ik denk dat kindjes al snel naar buiten kunnen hoor. Buitenlucht schijnt gezonder te zijn dan binnen. Ik zou niet met hem gaan rennen ofzo, maar lekker inpakken (zodat ie niet teveel afkoelt) en dan in de wandelwagen en gewoon gaan. Als hij het niet aankan, merk je dat snel genoeg.

Sjaanie, had gisteren nog niet op je gereageerd. Toen ik zwanger was van Milena kreeg ik met 32 weken een groeiecho. De echomevrouw was helemaal in paniek omdat ze zo vreselijk klein was. Ik moest onmiddellijk met mijn werk stage en opleiding stoppen, in huis gaan hangen en verplicht elke dag 3 uur op de bank liggen. Vreselijk vond ik het. Iedere week kreeg ik een echo om te kijken of ze al zou groeien en het bleef ene keintje. Mijn verloskundigen waren wat relaxter. Die dachten te voelen dat de baby helemaal niet zo klein was. UIteindelijk woog Milena 3200 gram toen ze geboren was. Helemaal niet te klein dus. Echo's zeggen dus ook echt niet alles.
Bokito, de kleine goed inpakken (ook niet te warm hoor)

en gewoon lekker naar buiten gaan!

Zeker als hij er weinig tot geen last van heeft. Die kleine hebben sowieso vlug last van die uitschieters naar boven.

Mss doet wat frisse lucht m nog goed ook, kan hij een beetje afkoelen. Zou m idd wel rustig houden.

Nou idd 3200 gr is nou niet bepaald de allerkleinste. Raar he dat de echo verkeerd wordt uitgelezen. Is toch een gebrek van de echoscopiste lijkt me. Ze krijgen er toch niet voor niets een opleiding voor?!

Ik denk dat mijn nesteldrang al begint te komen omdat ik begin januari al naar nederland ga en dan niets meer in de babykamer kan doen. Wil alles dus graag op tijd afhebben.
Bij de vk was alles goed gister. Bloeddruk 110/65, 5 kilo aangekomen in totaal nu, baby met het hoofd naar beneden en op goede grootte. Morgen 26 weken. Op 18-12 is mijn volgende afspraak

Ben nog niet bijgelezen, Internet is pas gister aangesloten, de verhuizing is gedaan, maar nu moet alles nog een plekje vinden in huis.
Whaa, wat een site, die viva-site.. Laten ze een reclame van de Mac zien.. Gevolg gaat straks denk ik zijn dat ik richting Mac ga, ik MOET echt een hamburger halen nu!! (ooh het is nog geen eens 12.00uur..)

Ik maak me idd ook nog niet erg druk over die echo, moet 1 dec. naar de vlos en dan zal ik die brief geven die ik heb meegekregen voor haar (zo eentje met allemaal grafiekjes, getallen en afkortingen..). En ach, extra groeiecho is geen probleem voor mij hoor. Ik ben ook pas 5,5 kilo aangekomen, ook niet echt veel dus.

Ik ga vanaf morgen 1 uurtje korter werken per dag, dat is ook wel fijn. En niet meer de hele dag lopen en sjouwen maar halve dagen 'computerwerk' en halve dagen licht werk op de afdeling.. Baas stelde eerst 4 uurtjes per dag gewoon werk voor, maar dat zie IK niet zitten.. Dan loop ik alsnog te slepen en te sjouwen en te staan en rennen en vliegen en.. en.... en...

Floor! Fijn dat de kramp weg is, voelt stukkie relaxter he! En Meike, hoooi!!

Ik ga voor een bevalling op 31-1.. Vind ik wel een mooie datum en idd handiger met andere verjaardagen..

Ik ga zo maar ff naar de babydump, ff pakketje halen, want er ligt hier al maanden zo'n kaart. En dan kan ik nog ff baby-shoppen. En naar de trendhopper, ook altijd leuk en miss. ikea.. heerlijk zo'n breek-de-week-dagje!!
Bluester, ik vond de Lodger lekker voor in de autostoel. Seppe hebben we er alleen hele korte stukjes mee versleept. Voor binnen is hij te warm, daarom heb ik nu een knoopdoek gekocht, een Hoppediz. Kan je baby meteen in, binnen, buiten, lange stukken, korte stukken, makkelijk te knopen, als je het even doorhebt, mooie kleurtjes, lang te gebruiken, niet heel duur, wel het begin van een verslaving naar ik vrees...

Kijk anders eens op www.voedingskleding.nl, of www.slingomama.nl

Weet iemand hoe het nu is met het kindje van Eddy? Ik ken zijn vriendin van vroeger.
Ik moet wel lachen om de wensen omtrent de bevallingsdatum. Ik ben daar echt niet mee bezig en kan me er ook nog niet zo'n voorstelling van maken hoe het zal zijn als ik zo dik ben en gewoon thuis zit. De verhalen van strippen en 2 weken overtijd klinken echt niet fijn.

Ik ga nu nog uit van eind februari en begin februari zal erg wennen zijn
Ook ik hoop dat de kleine eerder komt dan de uitgerekende datum.

Hij mag blijven zitten tot ik thuis mag bevallen en alles daarna is goed. Hoe eerder deze zwangerschap voorbij is, hoe beter!

Je zult zien dat hij twee weken langer blijft zitten...

Mijn dochter kwam met 39w6d, dus dat was heel netjes. Het rommelde toen al een dag of vijf, dus ik ben ook gestript om de boel door te laten zetten, maar heb daar ook geen vervelende ervaring mee. Ik was juist wel blij dat er wat gedaan werd om me misschien te helpen. Tijdens de bevalling ook nog een keer gestript omdat het niet opschoot, maar dat heeft niet zo gek veel geholpen.

Toen uiteindelijk de vliezen werden gebroken (inderdaad met een haak-/breinaald) ging het pas hard. In 1 uur van vijf cm naar vo. Een vreselijk uur, maar wat een opluchting dat er eindelijk schot in de zaak zat en geperst mocht worden!!

Bokito, ik zou ook gewoon naar buiten gaan hoor! Zeker als je zoon niet ziek oogt en gewoon eet en drinkt. Wel goed inpakken, uiteraard.

Vorige week weer controle gehad bij verloskundige. Ook weer op suiker en ijzer getest. Alles goed. Ben nu 13 kilo aangekomen, kindje groeit goed en lag met koppie naar beneden. Ik mag 4 december weer terugkomen.

Ringel, ik heb ook last van onrustige benen, bij mij helpt het wel vrij goed als ik ze insmeer/masseer met een lekkere creme ofzo. Ik had eerst Venadoron van Weleda, maar bij mij werkt elke andere olie of creme. Waarschijnlijk is de massage genoeg stimulatie.

Naast het feit dat ik me nog steeds belabberd voel heb ik ook drama met mijn werkgever.

Ik krijg een ziektewet-uitkering, maar het uwv heeft me de eerste vijf weken geweigerd omdat mijn baas te laat was met me aanmelden. Hij moet me nu dus betalen, maar wil dat niet doen. Of tenminste niet het bedrag waar ik recht op heb, hij vindt dat ik maar recht heb op 70% doorbetaling. Ik wordt zo moe van het steeds weer uit moeten leggen en vechten voor je rechten. Waarom zoeken ze zelf niet wat beter op hoe het allemaal zit. Zo moeilijk is dat toch niet?

Ondertussen kan ik nog steeds fluiten naar mijn geld.

En waar ik ook enorm van baal: ik zit al sinds half augustus thuis en heb van mijn baas of collega's nog geen kaartje gekregen om me sterkte of beterschap te wensen. Is het raar dat ik het normaal vind dat je even wat laat horen als een collega langdurig ziek is?

Ringel, hoe gaat het op jouw werk? Red je het een beetje?

En Ibbel: hoe voel jij je de laatste tijd? Ben je weer wat opgeknapt?
Lein, idd wel heel vervelend dat er niet wat meer medeleven wordt getoond vanuit je collega´s. Dat lijkt me best hard aankomen. Probeer je je er niet teveel aan te ergeren, lijkt me niet erg goed voor je zwangerschap. En wat je geld, hier heb jij gewoon recht op. Uiteindelijk zul je het denk ik ook wel krijgen, alleen jammer dat het zo´n gedoe is....

Je geeft aan dat je je nog steeds belabberd voelt, waar heb jij nu het meeste last van als ik vragen mag? Ik heb er niet echt beeld bij...sorry als je er al eerder over hebt verteld en ik er overheen gelezen heb, hoor....
Lees over verlof: ik zie er deze keer niet zo tegenop als de vorige keer. Toen zat ik 4 weken vantevoren duimendraaiend thuis, wensend dat ik kon werken. Nu heb ik 8 weken en dat is wel heel lang. Dus ik duim voor een kindje van 37 weken (duim voor 28 januari, de 28e is een familiegetal), kan ik tenminste nog lekker lang van hem genieten na die tijd. Want ik vind 10 weken veel te klein voor het kdv. Neeltje was 4 maanden, toen had ze eigenlijk pas net een beetje een ritme.

Uitstekende navel: nee, geen last van. Wel had ik de vorige keer (en nu dus nog steeds...) striemen bij mijn navel. Tot mijn bevalling de enige. Tijdens bevalling is mijn hele buik vol komen te staan................

Frans, echo's zeggen inderdaad niets. Bij mij hebben ze met 32 weken voorspeld dat ze bij de bovenste 75% uit zou komen, dus ca. 3500 tot 3700 gram. Ze heeft tot nu toe altijd de gemiddelde curve gevolgd! En was bij haar geboorte de heerlijk gemiddelde 3200 gram.

Aankomen: ik ben de afgelopen week 2 kilo (!) aangekomen! Allemaal vocht denk ik. Maar ja, ik heb dus meer dan ingehaald dat ik afgevallen was. Zit nu al aan de 10. Dadelijk ga ik over de 15 van de vorige keer heen. Maar ja, die waren er ook in 3 weken af, dus ik maak me geen zorgen

Lein, wat vaag!!!! Ik zou eens met een arbo bellen of zo, misschien dat die kunnen bemiddelen. En dat je niets van je collega's hebt gehoord vind ik stom. Ze kunnen toch wel informeren? Maar inderdaad, laat je niet op je kop zitten, je kindje is het belangrijkste.

Nog een kleine 5 weken werken.........

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven