!Februari 2009!
woensdag 18 maart 2009 om 17:23
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..
*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***
En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009
MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***
En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009
MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
dinsdag 14 april 2009 om 12:12
hoera! Guus ook! Hij sliep vannacht van 22.30 u tot 6.30 u vanochtend! Ik heb hem wel 100 kusjes gegeven als beloning. En hij was helemaal naar boven in zijn bedje gekropen. Lag zonder deken, maar was helemaal rustig. Gisteren was hij precies twee maanden en ineens kan hij al zo veel!
De paasdagen hebben we lekker veel gewandeld, ben ik bij een vriendinnetje op visite geweest en hebben we bij mijn ouders gegeten. Guus kon daar niet in slaapvallen jammer genoeg, misschien toch te veel prikkels. Ik ben mijn ouders (en dan vooral mijn moeder) aan het trainen om Guus niet heel de tijd te prikken,kroelen enz. Op zich ging het gisteren wel goed, maar hetruikt daar ook anders natuurlijk.
En dan te bedenken dat we over 3 weken met het mannetje naar Portugal willen reizen voor een korte vakantie. Als hij dan maar wel kan slapen. Maar ja, kindjes moeten toch ook leren om ergens anders in slaap te kunnen vallen?
De paasdagen hebben we lekker veel gewandeld, ben ik bij een vriendinnetje op visite geweest en hebben we bij mijn ouders gegeten. Guus kon daar niet in slaapvallen jammer genoeg, misschien toch te veel prikkels. Ik ben mijn ouders (en dan vooral mijn moeder) aan het trainen om Guus niet heel de tijd te prikken,kroelen enz. Op zich ging het gisteren wel goed, maar hetruikt daar ook anders natuurlijk.
En dan te bedenken dat we over 3 weken met het mannetje naar Portugal willen reizen voor een korte vakantie. Als hij dan maar wel kan slapen. Maar ja, kindjes moeten toch ook leren om ergens anders in slaap te kunnen vallen?
dinsdag 14 april 2009 om 12:27
Summer en Fesa, bij Guus zit er soms een dag tussen dat hij poept. Maar ik heb een trucje ontdekt, want ik merk vaak wel dat de poep hem dwars zit. Als ik hem 10 minuten na de voeding in zijn wipstoel zet en hem dan even met rust laat, dan komt de poep meestal binnen een kwartiertje vanzelf! We noemen het nu ook vaak de poepstoel...
dinsdag 14 april 2009 om 14:16
Ja.. ik ga Nutrilon Omneo maar aanschaffen, schijnt wel beter te zijn. Ze heeft het er maar zwaar mee, vind het zo zielig. Zo klein en dan al heftige obstipatie
Zit te denken om er een beetje lijnzaadolie bij de fles te doen, dat het weer even op gang komt.
Ze heeft last van de prikjes zeg..pff! Echt hangerig en zeurderig. Ook verhoging, dus heb haar in bed gelegd met een zetpil. Ze ligt nu te slapen, hopelijk krijgt ze nu even rust.
Zit te denken om er een beetje lijnzaadolie bij de fles te doen, dat het weer even op gang komt.
Ze heeft last van de prikjes zeg..pff! Echt hangerig en zeurderig. Ook verhoging, dus heb haar in bed gelegd met een zetpil. Ze ligt nu te slapen, hopelijk krijgt ze nu even rust.
dinsdag 14 april 2009 om 14:48
Ik wil ook wel een doorslaapbaby zeg. Het langst heeft hij een keer doorgeslapen tot 5 uur, maar toen ad hij ook laat de laatste voeding gekregen. Meestal komt hij zo tussen 2 en 4. Op zich is hij niet vervelend snachts trouwens, het is huilen, eruit, verschonen, 10 minuten drinken en weer slapen, 15-20 minuten. Alleen kan ik daarna zo slecht weer slapen, ik ben gewoon zelf vervelend
Ringel, hoe was het bij de fysio?
DN succes bij de ka.
Konela, hoe is het bij jullie?
Ik heb al 2 keer spruw gehad. Nu ben ik nog bezig met de onderhoudsdosis Daktarin. Eerste keer was heel erg, tweede keer was ik er heel snel bij, want wilde het niet weer zo erg krijgen, dus maar een klein beetje last van gehad.
Babyneefje is zo leuk . Wat is Bojan dan al weer groot en wijs met zijn 9 weken. Vandaag nog even geweest en ik had ze samen in de box gelegd. Lief is dat!
Het is voor mijn zusje de eerste, dus erg leuk om te zien hoe dat gaat. Beetje onzeker, maar het gaat eigenlijk best goed. Wel gedoe met voeden en een onzekere kraamverzorgster en dat is jammer. Gelukkig is haar man 3 weken thuis, zodat ze lekker samen kunnen aanrommelen.
Bojan is trouwens echt helemaal gek van de mobiel die boven de box hangt. Hij kan er wel een uur onder liggen en tegen de beestjes praten. Hij mept er tegen en dan kijkt hij glunderend hoe ze heen en weer zwiepen, lief is dat!
Ringel, hoe was het bij de fysio?
DN succes bij de ka.
Konela, hoe is het bij jullie?
Ik heb al 2 keer spruw gehad. Nu ben ik nog bezig met de onderhoudsdosis Daktarin. Eerste keer was heel erg, tweede keer was ik er heel snel bij, want wilde het niet weer zo erg krijgen, dus maar een klein beetje last van gehad.
Babyneefje is zo leuk . Wat is Bojan dan al weer groot en wijs met zijn 9 weken. Vandaag nog even geweest en ik had ze samen in de box gelegd. Lief is dat!
Het is voor mijn zusje de eerste, dus erg leuk om te zien hoe dat gaat. Beetje onzeker, maar het gaat eigenlijk best goed. Wel gedoe met voeden en een onzekere kraamverzorgster en dat is jammer. Gelukkig is haar man 3 weken thuis, zodat ze lekker samen kunnen aanrommelen.
Bojan is trouwens echt helemaal gek van de mobiel die boven de box hangt. Hij kan er wel een uur onder liggen en tegen de beestjes praten. Hij mept er tegen en dan kijkt hij glunderend hoe ze heen en weer zwiepen, lief is dat!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
dinsdag 14 april 2009 om 14:50
Hier geen obstipatie trouwens. Men, ik wilde vanochtend weggaan om Mileen naar kdv te brengen toen ik een poeplucht rook. Ik gad eerst Milena de schuld, hoewel zij beweerde echtechtecht geen poep te hebben hoor mama. Bij nadere inspectie bleek zij het idd niet te zijn. Er lag iets kleins te stinken in de box. Meeeeeeeeeeen, ik moest de poep zo'n beetje uit zijn oren wassen, zoveel was het. Het schuimde ook helemaal, echt smerig. Milena kon er ook haast niet over op houden, zoveel poep (mama, onze baby stinkt he mama).
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
dinsdag 14 april 2009 om 14:54
Ik denk trouwens dat het bij ons scheelt dat Bojan aan twee kanten het tweede kleinkind is. Milena was voor beide opa's en oma;s en tantes het eerste kleinkind en nichtje. Iedereen wilde haar vasthouden en toen hadden we idd ook wel eens dat er gevochten werd om bij wie ze nu weer op schoot mocht, wie de fles mocht geven en werd er ook in haar gezicht gekoerd. De eerste baby na een hele lange tijd geen kleine baby's in de familie gehad te hebben. Bojan is de tweede en hij heeft het wat makkelijker. Milena eist ook aandacht op. Hij mag gerust bij iemand op schoot, mensen mogen hem ook gewoon oppakken, maar ze doen het niet als hij ligt te slapen (raar eigenlijk dat mensen dat uberhaupt doen: hoe blij word jij als je wordt opgepakt terwijl je aanhet slapen bent). Gelukkig maar, want dat zou ik ook niet leuk vinden.
dinsdag 14 april 2009 om 14:57
Mientje lekker he!! Ik heb haar ook volop gezoend en de hemel in geprezen hoor Ook al komt ze vanacht gewoon weer om de 3 uur. Deze nacht pakken ze me niet meer af haha.
Ik weet niet wat het is maar ze ligt nu alweer bijna 3 uur te slapen !!!!! Normaal is ze niet in slaap te krijgen, maar vanochtend was ze ook zo tevreden, voeden, lekker in bad en jahoor volop gapen dus direct in bed. tot nu dus nog. Heerlijk!
Mss ook een sprong gemaakt? Ze was gisteren ook alweer 2 maanden.
Merle poept trouwens ook elke dag, geel en zacht.
Als ze een mega poepbroek heeft begint ze gelijk te krijsen. Dan weten we al hoe laat het is
Ik weet niet wat het is maar ze ligt nu alweer bijna 3 uur te slapen !!!!! Normaal is ze niet in slaap te krijgen, maar vanochtend was ze ook zo tevreden, voeden, lekker in bad en jahoor volop gapen dus direct in bed. tot nu dus nog. Heerlijk!
Mss ook een sprong gemaakt? Ze was gisteren ook alweer 2 maanden.
Merle poept trouwens ook elke dag, geel en zacht.
Als ze een mega poepbroek heeft begint ze gelijk te krijsen. Dan weten we al hoe laat het is
dinsdag 14 april 2009 om 15:29
Lekker Barrel! Waarschijnlijk een sprongetje dus
Heeft je zusje een jonge kraamverzorgster Frans? Ik had 8 dagen een oudere vrouw van in de zestig, die al jaaaaren kraamverzorgster was en toen 2 dagen verlenging van een hele jonge meid (jonger dan ik) en dat vond ik vreselijk. Heb het ook afgezegd toen en haar naar huis gestuurd (niet lullig hoor). Ik vond het echt niks.
Pfff als ik terugdenk aan hoe onzeker is was die eerste 2 weken. Ik vond het niet zo'n leuke tijd.
Net even het doosje van de zetpillen bestudeerd.
"Gebruiken bij kiespijn, spit, menstruatiepijn etc etc Voor baby's vanaf 3 maanden"
Waar baby's wel niet last van kunnen hebben he
Heeft je zusje een jonge kraamverzorgster Frans? Ik had 8 dagen een oudere vrouw van in de zestig, die al jaaaaren kraamverzorgster was en toen 2 dagen verlenging van een hele jonge meid (jonger dan ik) en dat vond ik vreselijk. Heb het ook afgezegd toen en haar naar huis gestuurd (niet lullig hoor). Ik vond het echt niks.
Pfff als ik terugdenk aan hoe onzeker is was die eerste 2 weken. Ik vond het niet zo'n leuke tijd.
Net even het doosje van de zetpillen bestudeerd.
"Gebruiken bij kiespijn, spit, menstruatiepijn etc etc Voor baby's vanaf 3 maanden"
Waar baby's wel niet last van kunnen hebben he
dinsdag 14 april 2009 om 17:17
Summer ik heb een in het begin een drupje zonnebloemolie erin gedaan.
Omdat die moeilijk poepte en steentjes ontlastinghad.
Vanaf toen had die mooie dunne poep.
Nu gebruiken we omneo en ben ik gestopt met de olie.
En nu na de operatie poept die weer elke dag eerst groen en begint weer geel te worden.
Alleen is het erg dun.
Het kleine mannetje zit nog niet lekker in zijn vel vanaf vanacht 05.00 tot net alleen maar huilen.
Heb hem net even gewassen en toch weer even terug gelegd alleen in een rompertje en tot nu toe is het stil.
Ik kijk het tot morgen ochtend aan en anders ga ik de huisarts even bellen.
Ik vind het echt niet erg als iemand Jesse vast wil houden.
Maar de manier waarop staat me erg tegen.
Ik vind als die slaapt dat ze hem met rust moeten laten of als die niet lekker te pas is.
En vind veel mensen gewoon erg vrij en die vinden dat ze alles moeten kunnen doen.
En dat zijn geen mensen die ik heel goed ken.
Gister iemand met een koortslip een behoorlijke ook nog en zelf mama wou Jesse vast houden en dan ook nog verontwaardig als ik zeg liever niet.
Vind ik ook met mensen die de vinger in zijn mond willen doen als die huilt dat vind ik gewoon vies ik doe het zelf bijna niet laat staan iemand anders.
Konela hoe gaat het met jou en met Veerle?
Omdat die moeilijk poepte en steentjes ontlastinghad.
Vanaf toen had die mooie dunne poep.
Nu gebruiken we omneo en ben ik gestopt met de olie.
En nu na de operatie poept die weer elke dag eerst groen en begint weer geel te worden.
Alleen is het erg dun.
Het kleine mannetje zit nog niet lekker in zijn vel vanaf vanacht 05.00 tot net alleen maar huilen.
Heb hem net even gewassen en toch weer even terug gelegd alleen in een rompertje en tot nu toe is het stil.
Ik kijk het tot morgen ochtend aan en anders ga ik de huisarts even bellen.
Ik vind het echt niet erg als iemand Jesse vast wil houden.
Maar de manier waarop staat me erg tegen.
Ik vind als die slaapt dat ze hem met rust moeten laten of als die niet lekker te pas is.
En vind veel mensen gewoon erg vrij en die vinden dat ze alles moeten kunnen doen.
En dat zijn geen mensen die ik heel goed ken.
Gister iemand met een koortslip een behoorlijke ook nog en zelf mama wou Jesse vast houden en dan ook nog verontwaardig als ik zeg liever niet.
Vind ik ook met mensen die de vinger in zijn mond willen doen als die huilt dat vind ik gewoon vies ik doe het zelf bijna niet laat staan iemand anders.
Konela hoe gaat het met jou en met Veerle?
dinsdag 14 april 2009 om 17:23
Haha.. waar het forum wel niet goed voor is he?
Jeetje die opluchting als ze gepoept heeft. Ze zit dan alleen maar te lachen.
Helpt het dus B12? Omneo? Ik heb het net gekocht, ben benieuwd. Duurt even voor ze erop reageren he?
Wat ontzettend zwaar dat hij vanaf 5uur 's nachts alleen maar heeft gehuild zeg..pfff! Dat kan toch haast niet goed zijn?
Zou ook even arts bellen hoor.
En iemand met een koortslip bij je baby is gewoon gevaarlijk.
Schoonmoeder had ook koortslip toen ze kwam oppassen, die heeft haar niet aangeraakt (kwam ze uit zichzelf mee).
Jeetje die opluchting als ze gepoept heeft. Ze zit dan alleen maar te lachen.
Helpt het dus B12? Omneo? Ik heb het net gekocht, ben benieuwd. Duurt even voor ze erop reageren he?
Wat ontzettend zwaar dat hij vanaf 5uur 's nachts alleen maar heeft gehuild zeg..pfff! Dat kan toch haast niet goed zijn?
Zou ook even arts bellen hoor.
En iemand met een koortslip bij je baby is gewoon gevaarlijk.
Schoonmoeder had ook koortslip toen ze kwam oppassen, die heeft haar niet aangeraakt (kwam ze uit zichzelf mee).
dinsdag 14 april 2009 om 18:48
Werkte vrij vlot de omneo Summer ik heb toen alleen wel even cinababy erbij gebruikt omdat ze anders zon buikkrampjes krijgen.
En voor het spugen vul ik het nu aan met nutriton en das is nog even proberen.
Ik ga hem nu een zetpil paracetamol van 120 geven in overleg met de huisarts.
Hopen dat dat helpt.
En voor het spugen vul ik het nu aan met nutriton en das is nog even proberen.
Ik ga hem nu een zetpil paracetamol van 120 geven in overleg met de huisarts.
Hopen dat dat helpt.
dinsdag 14 april 2009 om 20:10
B12, dat vind ik ook vervelend hoor. Hier worden ook geen slapende baby's opgepakt en geen vreemde vingers in zijn mond. Jee dat mensen dat doen, ik dacht dat dat logisch was.
Wat rot dat Jesse weer zo'n pijn lijkt te hebben.
Gatver hier ruzie. Man is net boos de deur uit gelopen. Men, als ik ergens een hekel aan heb.
Wat rot dat Jesse weer zo'n pijn lijkt te hebben.
Gatver hier ruzie. Man is net boos de deur uit gelopen. Men, als ik ergens een hekel aan heb.
dinsdag 14 april 2009 om 20:29
dinsdag 14 april 2009 om 20:38
Frans gatver ruzie dat is ook niet fijn. dikke knufff en hopelijk komt je man zo weer.
Summer ik heb flessen van medela dat is de enige die werkt.
Heb ook wel avent, dr brown flessen maar dat wil helemaal niet en de 123 spenen gaan echt te snel.
Ik moet nu ook weer op zoek naar medela flessen.
Wat je zou kunnen proberen is met een steriele naald het gaatje proberen groter te krijgen.
En de voeding goed schudden maar dat had je vast al wel zelf bedacht.
Summer ik heb flessen van medela dat is de enige die werkt.
Heb ook wel avent, dr brown flessen maar dat wil helemaal niet en de 123 spenen gaan echt te snel.
Ik moet nu ook weer op zoek naar medela flessen.
Wat je zou kunnen proberen is met een steriele naald het gaatje proberen groter te krijgen.
En de voeding goed schudden maar dat had je vast al wel zelf bedacht.
dinsdag 14 april 2009 om 20:41
Oh dames, veel geschreven..
FF kort: Frans, naar is dat he, maar gebeurt overal wel eens geloof ik.. En weglopen heb ik dan echt een hekel aan.. Gebeurt gelukkig zelden (eigenlijk nooit) hier.. Ja, weglopen naar zolder..
Moest wel lachen om Milena: onze baby stikt he...
Summer, fijn dat ze gepoept heeft! Hier was het vandaag toen ik de luier af deed feest.. Vond al dat er vrij weinig ín de luier zat, maar de rest volgde netjes... Dit keer niet in de gordijnen..
FF kort: Frans, naar is dat he, maar gebeurt overal wel eens geloof ik.. En weglopen heb ik dan echt een hekel aan.. Gebeurt gelukkig zelden (eigenlijk nooit) hier.. Ja, weglopen naar zolder..
Moest wel lachen om Milena: onze baby stikt he...
Summer, fijn dat ze gepoept heeft! Hier was het vandaag toen ik de luier af deed feest.. Vond al dat er vrij weinig ín de luier zat, maar de rest volgde netjes... Dit keer niet in de gordijnen..
dinsdag 14 april 2009 om 20:44
Ah B12, wat balen dat Jesse pijn heeft.. Arm klein mannetje!
Ppff, ik vind het helemaal niet erg als mensen haar vast willen houden of knuffelen, maar als ze huilt (lees Blééééért met volume 80) vind ik het irritant dat IEDEREEN het beter weet dan jij zelf. "Je moet dit, je moet dat doen..". Getverrrrrrrrrrr.
Oh vriend wil laptoppen..
Ppff, ik vind het helemaal niet erg als mensen haar vast willen houden of knuffelen, maar als ze huilt (lees Blééééért met volume 80) vind ik het irritant dat IEDEREEN het beter weet dan jij zelf. "Je moet dit, je moet dat doen..". Getverrrrrrrrrrr.
Oh vriend wil laptoppen..
dinsdag 14 april 2009 om 23:36
Ik vind het ook niet erg dat zoon opgepakt en geknuffeld wordt maar dan wel op zo'n manier dat zoon het lekker vind. Dus inderdaad niets afdwingen en forceren want dat werkt toch niet bij hem. Voor iedereen is het dan gewoon minder leuk.
Zoon poept hier zo eens in de 4 dagen en dat nu al 3 weken lang. Begin iedere keer toch wat onrustig te worden als het zo lang duurt en zowel hij als ik zijn enorm opgelucht als er dan uiteindelijk wel gepoept wordt. Blijkbaar gebruikt hij heel veel van de BV en heeft er niet heel ergveel last van...wel van vieze stinkende scheetjes trouwens (of liever gezegd daar hebben wij meer last van )
Verder hier ook een baby die kan doorslapen. Al 2 nachten acher elkaar van 1 uur tot half 8 dus dat is helemaal perfect. Kijken of hij het volhoudt.
Zoon poept hier zo eens in de 4 dagen en dat nu al 3 weken lang. Begin iedere keer toch wat onrustig te worden als het zo lang duurt en zowel hij als ik zijn enorm opgelucht als er dan uiteindelijk wel gepoept wordt. Blijkbaar gebruikt hij heel veel van de BV en heeft er niet heel ergveel last van...wel van vieze stinkende scheetjes trouwens (of liever gezegd daar hebben wij meer last van )
Verder hier ook een baby die kan doorslapen. Al 2 nachten acher elkaar van 1 uur tot half 8 dus dat is helemaal perfect. Kijken of hij het volhoudt.
woensdag 15 april 2009 om 08:46
Gister naar het cb geweest om te wegen. Ze weegt nu 4110. En ja ze heeft weer spruw. Gister meteen naar de ha doorgelopen voor een receptje kom ik om 1700 uur bij de apotheek Nee wij hebben niets ontvangen.grrr
Vanochtend maar de ha weer gebeld eind van de ochtend moet het nu klaar liggen.
Het goede nieuws is dat de nachtvoeding er af is. Ik denk dat tessa de slaap genen van pa geerfd heeft. 24.00-7.15 uur heeft ze geslapen ja en toen heb ik er wakker gemaakt voor het flesje. als ze door blijft gaan dan zou dat heel lekker zijn.
Trouwens voor de obstipatie klantjes 10cc extra water aan de voeding toevoegen kan ook. Olie mag ook wel maar is iets agressiever. Nu ik elke dag 1-2 flessen nutrilon hypo geef gaat het ook sneller met de ontlasting. Nu nog maar 4 dagen.
Vanochtend maar de ha weer gebeld eind van de ochtend moet het nu klaar liggen.
Het goede nieuws is dat de nachtvoeding er af is. Ik denk dat tessa de slaap genen van pa geerfd heeft. 24.00-7.15 uur heeft ze geslapen ja en toen heb ik er wakker gemaakt voor het flesje. als ze door blijft gaan dan zou dat heel lekker zijn.
Trouwens voor de obstipatie klantjes 10cc extra water aan de voeding toevoegen kan ook. Olie mag ook wel maar is iets agressiever. Nu ik elke dag 1-2 flessen nutrilon hypo geef gaat het ook sneller met de ontlasting. Nu nog maar 4 dagen.
geniet nooit met mate