!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Allereerst een grote knuffel voor Konela. Dat jij er even helemaal door heen zit verbaast me niet. Er is best veel gebeurd met Veerle en dat moet ze allemaal verwerken en ook jij moet dat allemaal verwerken. De enige manier waarop Veerle dat kan verwerken is slapen of huilen. Die kleintjes hebben niet veel meer mogelijkkheden tot hun beschikking. Deze gedachte helpt mij om zoon's reacties te relativeren.

En je bent echt geen slechte moeder. Kom op zeg! Je wilt het liefst een vrolijk, tevreden meisje in je armen houden en het doet pijn als dat niet het geval is. Dat maakt jou niet slecht, dat maakt jou een lieve, moedige moeder. Ben blij te horen dat je gisteravond evenbijgetankt hebt en dat je je nu ietsjes beter voelt. Goed aan jezelf denken hoor en die activiteiten inplannen die jou ontspanning geeft.
Zoon heeft vanochtend gepoept en ook niet een beetje Was helemaal blij maar zoals gezegd had ik er meer last van dan hij. Floor, ben ook niet van plan om de thermometer vaak in te zetten als aanjager voor het poepen hoor. Tot 2 weken geleden poepte hij best veel en nu dus 1x per week en daar werd ik wat nerveus van. Pff mijn moederschap zorgt voor twijfel terwijl ik daar meestal niet zo veel last van heb.

Verder is zoon ook weer lekker aan de nachtvoeding. Ach, hij slaapt direct weer verder en ik gelukkig ook,dus het valt wel mee.

Heb vanavond weer een stapje in het loslaten gemaakt. Zoon ligt altijd te slapen waar ik ben maar vanavond ligt hij al in onze slaapkamer en ben ik beneden. Ben net even wezen kijken maar hij ligt natuurlijk lekker te slapen terwijl ik wat onrustig ben

Zoon slaapt sowieso lekker en huilt heel weinig. Zo weinig dat we heel alert worden als hij dan opeens wel huilt. Hij heeft nog nooit langer dan een paar minuten gehuild want hij laat zich heel makkelijk troosten. Ben benieuwd hoe ik ga reageren als dit gaat veranderen want denk niet dat ik er heel goed tegen kan.

Verder vanavond alleen thuis dus ga lekker het forum uitpluizen
Konela fijn dat je even genoten hebt met manlief (ben jij niet wezen skydiven????)

Ik dacht ook mss de oortjes of schuin leggen ivm niet goed sluitend maagklepje?? Ach ja je probeert toch een oorzaak te zoeken he, zelfs een forum maatje

Hier eentje die dus weinig huilt maar nog minder slaapt (overdag). Vandaag denk ik niet meer dan 30-40 min geslapen. dat is toch niet normaal! Ze is gewoon heel wakker en alert. Of ik haar nu in haar bed leg of in de wagen ze is zo weer wakker.

En af en toe is het toch best lekker even wat ik-tijd

Weer een mijlpaal hier.... ze slaapt in haar eigen bedje in haar eigen kamer.

Vond het wel tijd er voor worden. Wilde gewoon mijn slaapkamer terug. wel jammer dat ze net 2x voor een nachtvoeding kwam.
hahahaha Frans.... Ik lig hier helemaal in een scheur....

Ik las je berichtje naar Floor en bedacht haar dus in een housepak terwijl ze met Freek op haar rug stond te hakken

oh wat erg, zie haar al helemaal gaan en die arme Freek maar schudden op haar rug...

Zoontje had vandaag maar een gekke dag, vanmorgen steeds om de 2 uur willen drinken en veel wakker en daarna om 3 uur buiten in de wagen neergelegd en dan om half 7 pas wakker worden..

Maar het huilen was dus ook maar eventjes vandaag!

Moeder en zusje hebben hem trouwens pas met 4 weken voor het eerst horen huilen! Hij huilt ook bijna niet alleen de laatste week dus 's avonds.

Als Veerle iid last heeft van reflux zou ik ook een molton opgevouwen onder haar matrasje leggen. En helemaal eens met Ibbeltje, de osteopaat bellen!

Bagheera hoe was het met zoon op het dagverblijf gegaan?

Jemig Jannes je hebt op iedereen gereageerd!

Lein hoe gaat het met jullie?

Zoon is zich nu zo ontzettend aan het ontwikkelen! We zaten lekker tv te kijken net en hij zegt ineens 'dohkeh' eh ja, het was dus ondertussen pikkedonker geworden! Wist niet eens dat hij dat kon benoemen. Ben zo trots op hem!

Even weer verder lezen.
Jesse huilt ook wel 2 uur op een dag.

Ik dacht eigenlijk dat dat een beetje normaal was.

Hij huilt vaak als hij honger heeft, in badje gaat, als hij moet poepen en als hij naar bed toe gaat.

Hij spuugt alleen nog wel vrij veel dus blijven nu even met de nutriton aan de gang.

Verder is het een heel tevreden kereltje voor mijn gevoel.
Haha Bokito, drie keer raden wat ik vanochtend stond te doen met Seppe. Ik had hem in de draagdoek geknoopt op mijn buik en we hebben lekker samen staan bouncen op Lady Dana http://www.youtube.com/watch?v=cQr7vjZYmGc

Fietsen ging super. We zijn nergens achter blijven haken en Seppe zat heerlijk onderuitgezakt naar buiten te kijken. Mila lag bij vriendlief in de sling te slapen.

Mila huilt best vaak als ze wakker is dan... En zo hard, men, wat kan dat kind krijsen.
Téring Ibbel wat een herrie!!!

Ga lekker slapen.. Weltrusten, hopelijk slapen onze koters vandaag een beetje door!
Hoi hoi,

Hier heerlijk genoten van het mooie weer. Thomas deed t vandaag best goed gelukkig, blijft kleine beetjes drinken, maar liet gelukkig af en toe een glimlach zien. Morgen feestje van Noah, gezellig, het kan in elk geval buiten. Hij krijgt van de oma's een loopfietsje en een houten keukentje. Ben benieuwd naar zijn reaktie.

Poes gaat weer beter gelukkig, geen idee wat t nou geweeest is. Ben gister nog teruggegaan naar dierenarts en heb pijnstiller gekregen. Misschien toch een fikse schop gehad of zo.

Konela, fijn dat je je iets beter voelt. Hier huilt T ook best veel, nooit precies gekeken hoeveel, maar als hij huilt lijkt t in elk geval erg lang
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
dansen even kijken of het lukt, maar hier dansen zoon en ik samen op (gelukkig zegt hij het nog niet na
quote:Bokito schreef op 18 april 2009 @ 22:43:

Téring Ibbel wat een herrie!!! arme seppe

Ga lekker slapen.. Weltrusten, hopelijk slapen onze koters vandaag een beetje door!
Ik zal maar niet vertellen waar Hidde met zijn vader! op danst
doe het dus ook maar niet
Draakje fijn dat het vandaag wat beter allemaal ging.

Hele fijne verjaardag morgen van Noah.

Ibbeltje draag je hem dan in de lodger als je gaat fietsen?

Ik heb de lodger ook maar vertrouw hem niet zo ben elke keer bang dat Jesse eruit dondert.

Bokito slaap lekker!

Ik wordt wel een beetje nieuwsgierig nu Barrel....... haha
Goeiemorgen!

Jazeker hier een goeiemorgen, zoontje werd pas om 5 uur wakker! Ik had al vanaf half 11 een ploftiet maar had geen zin meer om te kolven. Toch die kolf maar klaarzetten voortaan, heb de hele nacht gelekt :(

Daarna was het half 7, daar was ik minder blij mee maar zoon werd ook wakker dus dan vanmiddag maar slapen.

Barrel ik ben nu ook reuzenieuwsgierig, vertel!!!
Oeps, even een paar dagen weinig forumtijd gehad en ik heb moeite met bijlezen, het is meer scannen geworden.....

Ik heb het vandaag ook druk (mijn sociale leven is ook met pasen waarlijk opgestaan), krijg eters, weet nog niet hoeveel en ga zo eerst sporten.

Even kort: Konela . Je bent absoluut geen slechte moeder, integendeel, je bent een goede moeder omdat je aangeeft dat je het niet meer trekt! Ik vond het advies van Draakje heel goed. Heel veel sterkte (en ook een knuffel voor Veerle, arm ding).

Zoon huilt hier, alles bij elkaar geteld, denk ik twee uurtjes op een dag. Ik dacht eigenlijk ook dat dit wel normaal was (las ik in het boekje van het CB).

Zo, ik moet weer afbreken, later meer!
Goedemorgen allemaal!

Hier ook een goeiemorgen Bokito! Meisje werd om 6 uur wakker vanochtend en toen pas net om kwart voor 9!! Wel gek, ik lijk wel meer vermoeid als ik goed geslapen heb...

B12: Jij gebruikt nutriton toch ook in combinatie met omneo? Hoeveel schepjes doe jij erbij? Wij zijn hier ook begonnen met nutriton omdat ze erg veel spuugt, maar het eerste flesje leek wel cement... Ze kreeg het gewoon niet uit de fles.

Gisteren is meisje 's middags een paar uurtjes bij oma geweest en hebben manlief en ik samen even alle klusjes gedaan. Oma vond het gelukkig hartstikke leuk Vanmiddag komen nog wat vrienden op verlate kraamvisite. Zijn van mijn studie en wonen verspreid over het land, dus we zien elkaar maar een paar keer per jaar. Maar erg veel zin! Minifesa is vandaag alweer 10 weken! Gaat echt snel...
Bagheera wel fijn dat je sociale leven weer helemaal op gang komt he?

En hoe gaat het met je buik nu?

Fesa ik geef Jesse nu 4 flessen van 120 en 1 fles van 150.

Als ik 120 omneo maak doe ik 4 schepjes omneo en 2 schepjes nutriton, bij 150 doe ik 5 scheppen omneo en 3 scheppen nutriton.

Ik ben nu over gestapt op de 123 speen en moet eerlijk zeggen dat dat een stuk beter gaat.

Daarnaast doe ik eerst de omneo erin en zorg dat die helemaal opgelost is daarna pas de nutriton en heb eigenlijk nooit dat het te dik is of klontjes.

Hoeveel nutriton doe jij er dan bij?

Hier weer een goeie nacht gehad Jesse kwam pas om 08.00.

Merk ook dat ik zelf iets fitter ben zonder de gebroken nachten.

Zo vriendlief is uit bed zien te krijgen die is gisteren wezen stappen en ligt nou met Jesse samen te slapen.
Goedemorgen allemaal

Zoon ligt lekker te brabbelen in de box en zal zo wel weer gaan slapen. ik moet eigenlijk het badwater en de was doen maar heb geen zin. Vannacht was vriend een nachtje weg. Hij is met vrienden gaan stappen en daar blijven slapen. Dus eerste nachtje helemaal met z'n tweetjes en dat ging best goed. Merk wel dat zoon merkt dat het iets anders is en dus iets eerder is gekomen deze nacht. Dus mama heeft misschien wel minder slaap gehad dan stappende papa

Zo maar eens naar mijn zusje en dan genieten van het heerlijke zonnetje.

Ik ben nu ook wel benieuwd naar de muziek waar Jesse met zijn vader op danst. Laat je het nog even weten (of liever horen)?

Dus fietsen met baby in de drdager ging wel? Ik durf dat eigenlijk niet zo goed en loop of ga met de auto.

Draakje, fijn dat gisteren een goede dag was. Vandaag net zo eentje?
Gister gefietst met een draagdoek die ik tot sling heb omgebouwd, hij zit iets strakker tegen mijn lijf dan de Lodger, maar met Seppe heb ik het destijds wel gedaan. Het duurde wel even voor ik het aandurfde omdat er zo panisch over gedaan wordt dat het gevaarlijk zou zijn, maar in Utrecht zag ik zoveel mensen fietsen met een Babybjorn dat ik het ook wel aandurfde. Als je valt gaat het mis ja, en bij een aanrijding zit je ook goed fout, maar eerlijk gezegd, als ik nu val met de fiets en Seppe zit in zijn goedgekeurde kinderzitje zijn we ook zwaar de pineut... ik wil alleen maar zeggen dat het allemaal niet honderd procent veilig is. Ik fiets zoveel mogelijk op wegen waar zo min mogelijk auto's rijden.

Houden jullie niet van hardstyle
Bluester ik denk dat nieuwsgierig bent naar Hidde en zijn papa.

De papa van Jesse is niet zo danserig. haha
Bokito; daar zou ik ook wel op kunnen dansen.

Hier wordt zo nu en dan ook wat gedanst en gelachen!

Vandaag zijn freek en ik op kraamvisite geweest bij Aaron, drie weken jonger dan freek. Het was erg leuk om die twee bij elkaar te zien, zoals velen van jullie al zeiden op het forum.

Zo lief, twee van die kleintjes, ook al is aaron best groot, groter dan freek!

Mijn andere vriendin is over drie weken uitgeteld, jeetje wat was ze dik geworden! Nee, ik mis die buik totaal niet. En rennen naar de wc, hahahaha.

Over wc's gesproken, freek heeft daar drie keer boven een teiltje geplast en ook 1 keer gepoept vandaag. Een aantal weken geleden lukte dat nog niet doordat hij in een vreemde ruimte was. Nu dus al wel. Vanmorgen was zijn luier droog tussen twee plasbeurten in! Hij lijkt er toch best veel van te snappen. Onze interactie wordt steeds beter.

En ik ben ongesteld geworden! Heel bijzonder want toen ik in april 2007 zwanger wilde worden bleek ik helemaal niet ongesteld te worden. Daarvoor slikte ik de pil. Ben blij dat mijn lichaam het dus toch nog wel een beetje kan. En heel erg blij met mijn spiraaltje want ik wil ze beslist niet heel kort op elkaar hebben.

Misschien kan ik van de volgende wel zonder medische ingrepen zwanger raken...

Ben blij dat Jesse is opgeknapt!

Ibbel: beslist niet mijn muzieksmaak.

Wat fijn dat je zoon zo weinig huilt, bluester.

Fietsen met draagzak durf ik ook echt niet.
Muzieksmaak, tja, wat zal ik zeggen, die van mij is nogal uiteenlopend , de ene keer ben ik helemaal wild van een celloconcert van Haydn, de andere keer krijg ik tranen in mijn ogen van Acda en de Munnik en Westlife en de andere keer sta ik te skanken op de Slackers of dus op Lady Dana. In mijn pubertijd was ik voornamelijk erg van Nirvana en Nofx enzo.

Seppe heeft net staan dansen op Dirk Scheele http://www.youtube.com/watch?v=xe5gCl2lbl0

en K3, na elkaar dan, zij als duo, of dan zou het dus een kwartet worden is nogal een vergezochte combinatie...
Hoi!

Haha ik ben wat landelijker opgegroeid denk ik. Ik denk bij hakken aan op het land werken en hout hakken.

Floor, ik vind het afscheid nemen ook altijd naar. De eerste dag vind ik het zo rot dat man weg is en daarna wen ik en da ga ik lekker mijn eigen gang (of nou ja eigen gang gaan met kindjes is lastig heb ik al ontdekt ). Dat filmpje van Freek op het potje is echt super zeg! Ik vind het zo leuk dat het zo goed werkt!

Grappig die verschillende muzieksmaken. Ik ben suf want ik dans op kinderliedjes. Nah als ik met Mileen dans dan he, niet als ik uitga . Ben wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel benieuwd waar Barrel d'r man op danst!

Konela, fijn dat jullie wat leuks gedaan hebben en dat je je weer wat beter voelt. Een vriendin van me zei ooit: het gaat niet om hoeveel uur een baby huilt, maar om hoe jij je erbij voelt. Milena huilde door merg en been, Bojan die kan dat ook wel, maar dat doet ie maar weinig (als er vreselijke dingen gebeuren zoals uit bad gaan enzo).

Bojan gaat goed. Hij wil ineens wel weer veel voedingen. We zaten op 5 en zijn de afgelopen dagen terug naar 7. Vandaag heeft ie er nu 5 gehad, ik ben benieuwd of ie nog komt. Ik ben best druk geweest en dan vergeet ik te drinken, dus kan best dat mijn productie dan terugloopt. De extra voedingen zijn helaas snachts. Zucht, ik denk dat ik overdag meer tijd zou moeten nemen.

Maar verder is ie heerlijk aan het lachen, spelen en babbelen. Haha als je hem vraagt wat ie gedaan heeft, geeft hij antwoord
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
B12: Eerst deden wij 4 schepjes nutriton bij 150 cc water en 5 schepjes omneo. Dat werd dus heel erg dik. Nu doen we 2 schepjes en net hebben we naar aanleiding van jouw verhaaltje, 3 schepjes gedaan. En dat ging goed! Dus dankjewel Heb jij al het idee dat het helpt? Hier nog niet echt volgens mij.. maar we zijn ook pas net een paar dagen bezig.

Fietsen met de draagzak lijkt mij ook wel eng. Maar het is natuurlijk wel echt super weer om te fietsen nu. Ik wandel nu erg veel. Heerlijk vind ik het.

Leuk al die verschillende muzieksmaken! Ben intussen wel heel nieuwsgierig geworden waar jouw man op danst Barrel?!

Bezoek van vrienden van studie was erg gezellig en meisje heeft zich prima vermaakt bij iedereen op schoot. Ze bleven alleen wat langer (komen ook helemaal uit zuiden van het land) en was wel erg moe toen ze weggingen. Nu dus maar lekker naar bed. Welterusten allemaal!
Leuk is dat gebabbel he Frans?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven