!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Hier ook van "het gemak dient de mens" En je kan van die Lilyfeen cupcakes krijgen en zitten alle strooisels en spul bij in. Hartstikke handig. en glazuur maak je zelf van poedersuiker en water en als je daar een beetje kleurstof bij on gooit....

Niet om jea f te kraken hoor Sjaan...vind sommige dingen een beetje omslachtig. Maar je cakes zien er wel geweldig uit! heb je de taart ook zelf gemaakt?

Ben een groot fan van het kidnerprogramma "de taarten van Abel" die maakt ook de meest fabeltastische taartjes....ziet er ook zo lekker uit en lekker kliederen met marsepein...hmmmmmm

Fenna heeft een slaapdag vandaag....zou nog moetn dweilen, maar daar geen zin in.

@Floor, tjeumig das echt een pokke eind weg zeg....issie ook niet zomaar thuis.

prikken....heb wel gehoord dat je alternatief kan prikken maar daar zijn de meeste cb's niet zo blij mee...moet je een verdomd goede reden hebben om dit te willen en of ze willen mee werken. Maar heb ik van horen zeggen.
Ben effe naar het weeguurtje geweest, zoon gaat goed. Is ruim 12 weken, 60cm en 5360 gram. Een kilo aangekomen in een maand. Oeps, gaat wel hard.

Ik peins er werkelijk met geen enkele haar op mijn hoofd over om mijn zoon niet te laten inenten. Moet er niet aan denken dat hij polio krijgt omdat ik hem zijn prikken ontzeg.

Sjaanie, die cakes en taartjes. Gaaf, man! Ik kan niet wachten tot zoon de leeftijd heeft dat we koekjes/cakejes kunnen gaan bakken. In Utrecht heb je een kookwinkel op de Vissersmarkt met de meest geweldige koekjes/cake- en taartvormen. Piratenschepen, doodskoppen, molentjes, etc. (een een piemelvorm, maar die lijkt me wat minder geschikt).

Draakje, wat vervelend dat Thomas niet is aangekomen. Gelukkig heb je nu een arts getroffen die het begrijpt.

Konela, ik heb ook al enge dromen gehad over dat zoon weg was. Verschrikkelijk, je wordt gewoon huilend wakker.

Frans, ik ben ook trots op Bojan!

Barrel, wat een gaaf hotel hebben jullie. Hebben jullie ook een website? Dan kan ik even binnen 'loeren'.

Zo, ik stop met schrijven, ik ga gras maaien. Ik heb een gras'veldje' van 6 vierkante meter en daar hebben we serieus een elektrische maaier voor aangeschaft .
Zoon ligt te doezelen in zijn wiegje en de prikjes zitten er in. Getsie wat vond ik dat niet leuk. Zoon huilt dus eigenlijk niet en als hij dan wel van zich laat horen dan is het af en toe een " mauw" of een redelijk beschaafd huiltje. Nou toen die prikken zijn beentjes ingingen bleek dat hij wel heel hard kon huilen en deze moeder huilde gewoon met hem mee. Jeetje dat kon ik echt niet tegenhouden. Hij was trouwens snel weer getroost en was het leed geleden. Nu afwachten hoe het de komende uren gaat lopen.

Zoon is nog net geen 9 weken en 60 cm en 6185 gram. Hij doet gewoon mee met de zwaarste babies hier

Ik ben meestal ook van het gemak maar als ik dan toch zelf ga bakken dan wil ik ook echt bakken. En dat betekent alles zelf maken en heel trots op mezelf zijn achteraf. Dus dat recept van Sjaanie ga ik zeker eens proberen.

Bokito, hoe zijn bij jullie de prikjes gegaan?
Wow das al heel wat Bluester! Denk dat Linn dat bij lange na nog niet haalt. Ik ga as dinsdag ff denk ik, naar t inloopuurtje.. Ben te benieuwd om tot 13 mei te wachten. Dan moet trouwens ook mijn vriend mee naar het cb.. Konela.. wééééééér hetzelfde.. Alleen ik droomde dat mijn hele afdeling was overgeplaatst, naar een streekziekenhuis, waar niets te doen was en toen ging ik maar taarten bakken. Logica is weer ver te zoeken.

Hihi, we kunnen wel een bakparty houden, dan passen de niet-baksters op en helpen mee opeten..

Denk alleen dat we dan te druk zijn met baby's bewonderen..

Ze ligt te jammeren in de box: aaahjj, euh, njeeehh, glaaah, ahehah aa.. Maar soms ook vreugdekreten, volgens mij weet ze niet wat ze met zichzelf aanmeot..

Oh, nu is het niet leuk meer geloof ik..
Goh DN: ik heb toch echt het idee dat het wel helpt. mannetje spuugt nu een stuk minder. Het lijkt me ook logisch qua zwaartekracht dat de melk nu beneden blijft. Raar hoor.

Binnenkort maar eens verwijderen en kijken wat dat oplevert.

Balen dat thomas helemaal niet aangekomen was! Gelukkig wel een daadkrachtig persoon!!

Zoontje huilt, I have to go.

Ik ben hier goed aangekomen met mijn ventje, alle bagage en onze twee katten!! haha wat een volksverhuizing.

Slaap ze Bojan!
Zoontje weegt 5300gram en is 59 cm. Met 9,5 week, hij hoort dus bij de ukkies hier!

Hij ook brullen maar ik ben dat huiltje al wel een beetje gewend door alle kopstoten die hij van z'n grote broer krijgt...

oppaskindje van bijna 6 had 12 euro in z'n jaszak zitten. nou gaan ze zo zelf naar huis, ouders zijn pas 8 uur thuis. zal ik daar nog iets van zeggen of vinden jullie dat dat hun verandwoordelijkheid is? volgens mij brengen ouders de kids 'smorgens ook nooit naar school en hebben ze dus geen idee dat hij dat geld heeft meegenomen

brullend mannetje en aan het voeden dus ga weer!

*zwaai*
zoon was hier precies even lang en zwaar tijdens de controle op het CB, de dag van zijn eerste prikjes!
Oei Bokito, dat is lastig!
een jochie van 6 die zelf al naar school loopt? Is de school dichtbij? vind ik nogal wat....

Maar idd lastig, ik zouer eerlijk gezegd niets van zeggen, is niet jouw verantwoordelijkheid toch? Blijven ze dan ook tot 20.00 bij jou?

ga bank hangen pfffft als de meiden op bed liggen en de vaat is gedaan is hier de puf er toch wel behoorlijk uit hoor.....

o en ik wil wel babies bewonderen en taartjes eten!
Zus (van 10) brengt hem naar school, school is wel dichtbij. Ze mochten om 5 uur naar huis en dan zelf een pizza in de oven gooien... Weet niet hoor, maar ik vind het echt achtelijk.

Zoontje heeft echt liggen brullen zoveel pijn had hij.. Arm ventje! Maar wel lekker gaan slapen dus ik geniet even van de rust en ga nu zelf ook.

Hoe is het met je pols Ringel? Beter zo met spalk? Hier ook geen puf om nog wat te doen. Komt morgen wel weer!

Sjaanie echt bizar van jou en Konela!!! Ik wil wel met je mee smullen hoor!

Grappig Floor dat onze jongens even groot zijn! En wat leuk dat je zo goed met je schoonmoeder omgaat! Moet er niet aan denken een week of langer bij m'n schoonouders te zitten...Zijn heel aardig maar toch een beetje.. tja hoe moet ik het zeggen? Simpel. Pis van de pup veeg je weg met een theedoek die je daarna weer in de keuken legt, Dat soort dingen...

Oh maar Bagheera als ik zo naar jouw zoontje kijk, hij is even zwaar als mijn zoontje maar wel 2,5 ouder. Oh maar hij woog zeker geen 4 kilo bij de geboorte? Dat vergeet ik nog weleens! Denk ik dat zoontje veel is aangekomen maar broer was lichter bij de geboorte maar met 8 weken al 5600 gram! (maar ja die vrat bijna de hele dag door, moet wel dan he!)

Draakje wat fijn dat je nu wel serieus wordt genomen! Wat gek dat hij nog niet is aangekomen. Nou hopelijk helpt het met deze voeding wel en moest hij eerst aansterken om dan de volgende keer wel zwaarder te zijn!

Ik ga plat, morgen een flink stuk wandelen maar moet om 12 uur weer terug zijn.. Ben benieuwd of ik het overleef ;-p

Ohja het is volgende week vakantie, heb ik die koters de hele dag over de vloer! Wie is er een beetje crea en weet wat je met 5 kids tussen de 5 en 11 kan doen?
Ohja niet prikken was ook niet aan de orde hoor, wou het gewoon uitstellen.
Denk dat ie niet was aangekomen omdat ie gewoon de hele ijd kleine beetjes at en dus ook minder dan ie zou moeten krijgen. En hebben we dus medicijnen tegen reflux, maagzuurremmers, iets om de maaglediging te stimuleren en nutriton. En er lijkt nu al effect te zijn, ben helemaal blij! Hij heeft voor het eerst een fles van 150 ml op en dat in 10 min, wauw! En hij lijkt meer tevreden en wat meer te lachen. Zal niet meteen juichen, maar...... , mm, toch wel, je moet blij zijn met wat je hebt, toch?

En ik lust ook wel taartjes :-)
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Draakje, welke medicijnen hebben jullie? Wij gebruiken ook medicijnen (weet even de naam niet) en sindsdien eet ze idd meer. Maar heb niet het idee dat de oprispingen minder zijn. Fijn dat je volgende week terug kan komen!!! Wij mogen eerst even 4 weken aankijken....

Volgens mij is reflux ook aan te tonen met een echo of röntgenfoto. Ga dat bij de volgende controle toch vragen. Waarom meteen medicijnen als niet is vastgesteld of dit het wel is.. In elk geval fijn dat je al verschil merkt!!

Hier een ukkepuk. Met 11 weken 56 cm en 4700 gram.

Bokito, ik zou dat gewoon zeggen hoor, van dat geld. Wel een beetje onschuldig, niet klikerig, maar in elk geval wel dat de ouders het weten.
Wij hebben motilium en zantac. Bij ons waren het nit zozeer oprispingen, althans, niet overrduidelijk. Volgens mij is reflux niet vast te stellen met ro of echo hoor. Alleen via zo'n onderzoek met een zuurmetertje in de maag, via zo'n neusslangetje en dat is niet echt fijn. Vandaar bevestigen via medicijnen. Ja, deze arts was veel beter dan de vorige, daar mochten we 3 weken aankijken zonder dat ze iets gedaan had.
Bakparty...goed idee! Ik bied me aan om ze op te eten

Een jongetje van 6 en een meisje van 10 alleen thuis en ook nog een pizza klaarmaken??? NO WAY! nou echt dat dat hier in mijn lang zal ik leven nooit niet!!

Ik zou het trouwens wel aankaarten van dat geld. Waarom niet. Het kan zijn dat ze er vanaf weten en zo niet dan kan het toch geen kwaad. 12 euro is best veel voor een 6 jarige toch??

Sauna... HEEEEEEERLIJK!!!

Dat vind ik een van de meest geweldige uitstapjes die er zijn.

Heb het alleen na de geboorte van hidde ook gedaan toch gaf ik ook nog bv. nou geen aanrader. Mijn borsten dachten blijkbaar dat ik het aanwezige saunavolk van melk moest voorzien pfffffff. liep de hele tijd met lekkende tieten.

DN hopelijk slaat het allemaal goed aan en blijft hij nu goed drinken en het binnenhouden! zodat hij lekker groeit.

Hihi je baby gestolen bij het CB, wat een nare droom!

Had er dan een kaartje bij de maxi cosi bijgedroomd... huilt veel!

dan hadden ze haar ws laten staan!

Tjeempig Konela je hebt echt een kleintje!

Ik weet niet wat mijn meisje heeft, maar volgens mij wil ze haar slaap die ze de eerste weken niet heeft gehad heel snel inhalen.

Ze slaapt en slaapt en slaapt en slaapt maar door

Ik weet niet wat er gebeurt, maar ze is nog geen 15 wakker en geeft alweer aan dat ze moe is.

Nouja kan mama eindelijk haar ding doen

Ga nu nog lekker even in bed boekie lezen.
Konela, zit ik me een week te vertellen? Veerle scheelt 2 dagen met zoon en ik ben echt in de veronderstelling dat hij ruim 12 weken is...... ik ga het zo natellen.... Maar Veerle is dan inderdaad kleiner, ook als ze 12 weken zou zijn. Ben ik, heel egoistisch, wel blij om omdat ik het idee heb dat zoon qua lengte en gewicht overal achteraan sukkelt als ik hier de grammen lees. En dan is het nog wel een jongetje.

Bokito, ik heb geen idee of je wat moet zeggen van het geld. Heb je vaker een vreemd gevoel/vermoeden bij dat kindje?

En gatver, puppiepies opvegen met theedoek. Ik heb zo'n vriendin. Het is werkelijk een schat van een meis, maar haar katten lopen op het aanrecht te schumen, de hond likt aan het eten en ik ga liever bij een tankstation plassen dan bij haar op het toilet.... Ik eet daar niets wat ik niet rechtstreeks uit de verpakking heb zien komen en als ik onoverkomelijk naar het toilet moet, ga ik echtecht niet zitten op de bril en was mijn handen heel goed.
Oh, god, ik snap het al (pfoe, laat). Veerle is vorige week gewogen met 11 weken. Nou, het kan dus met 250 gram en een centimeter per week gaan...... oh, wat voel ik me dom. Het wordt bedtijd.
iiiieeeeuuuuuwwwww.......puppy pies opvegen met een theedoek en die dan terug leggen en dan vervolgens de vat drogen met de zelfde doek!!!! iiiiieeeeeeuuuuuuwwwwww.....

Zo bijna met m'n toetenpoetsers alles afnemen waar ik gebruik van zou willen maken! iiiieeeeeuuuwwww. Niet dat het hier nu helemaal brandschoon is (wel goed excuus kleine kinderen) het is rommelig, maar wel schoon.

Zit wel eens foto's van Mayte te kijken toen ze net zo oud was als Fenna nu is, wat een ontwikkeling maken die ukkies door in een korte periode! Fenna is momenteel ook helemaal in to de handjes en grijpt ook al gericht naar een rammelding die we aan d'r wipper hebben gehangen en vreet het ding bijna op (onder het mom van de wereld ontdekken mbv d'r mond) in juni mogen we beginnen met het geven van een hapje fruit (zoooo'n zin in) en daarna langzaam maar zeker richting "gewoon" eten. Volgend jaar rond deze tijd zit ze gezellig erbij aan tafel en eet d'r eigen prakkie op (met het nodige geknoei, maar dat is bijzaak)

En wat betreft kinderstoelen, wij hebben voor Mayte een witte stoel bij de prenatal vandaan, kun je met en zonder plank gebruiken. We hebben in eerste instantie wel de plank erbij gebruikt zodat ze d'r bord niet van tafel zou vegen en het is duidelijk haar tafeltje.....ze is nogal van de kaders enzo....

goed ga ff onder de douche door huppelen....
Hier wederom een uitgeslapen en trotse mama!

merle heeft weer geslapen van 19.30 tot 05.00 en na 10 min voeden weer tot 09.00 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier ook!

19-6!!! Wow
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Haha dat kaartje aan Veerles maxicosi, haha ik verslik me bijna in de cola
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
*zwaai* hai frans * zwaai*

ook lekker uitgeslapen top he?!
ik ben ook trots, van 21 tot 4.
Ah ik haat mijn computer een heel stuk getypt en ... weg. Grr. Nja even kort samen gevat. Meisje is gister gaan wennen op het kdv. We hadden intake en hebben haar toen direct op de groep gelaten. Daarna heb ik haar in de groep gevoed en toen zijn we een uurtje weggegaan. Het was wel fijn om te zien dat ze de baby'tjes niet lang lieten huilen. Daar was ik namelijk wel een beetje bang voor. Meisje kan nogal huilerig zijn de laatste tijd en het helpt echt niet om haar dan maar even door te laten huilen. Dan raakt ze helemaal overstuur, en huilt ze nog harder ik zou haar echt niet met een gerust hart achterlaten als ik het gevoel had dat ze daar een hele dag ligt te huilen. Gelukkig doen ze dat niet. Ze hebben ook tig middeltjes om de baby's een beetje gelukkig te maken, een hangwieg, een hangmatje, een draagdoek. Ze lag in het hangmatje toen we haar kwamen ophalen. Maar wat is ze klein in vergelijking met die andere baby's. Dat lijken wel reuzen en die kunnen al van alles wat ze nog lang niet kan. Ik ben blij dat het nog drie weken duurt want ik had nu echt nog geen zin om haar weg te brengen. Vriendlief vond het ook maar moeilijk hij zei bij het weggaan ' ik wil geen huilebalk zijn maar ik vind het wel erg lastig om haar nu daar te laten' (Ahh)

Gelukkig kan en mag ik haar daar blijven voeden. Omdat ik thuis werk kan ik tussendoor weg om even te voeden en dat vind ik wel zo handig. Dan hoef ik niet zoveel te kolven (daar heb ik namelijk echt een gruwelijke rothekel aan).

Dat was het weer. Die van mij is nog niet zo'n regelmatige doorslaper maar het begint beter te worden. Laatst had ze 10 uur achter elkaar geslapen..toen heb ik haar wakker gemaakt want mijn borsten stonden echt op ontploffen.
Haha Bagheera, idd ze is toen gewogen!

Even een vraagje aan Draakje > welke fles / speen gebruiken jullie voor de Nutramigen? Moet morgen even een nieuwe fles halen, misschien weet jij welke het goed doet? Dat scheelt weer zoekwerk!!! Dank je...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven