!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Zo knap, mijn dametje heeft sinds gisteren geen luier meer aan en pas 1 ongelukje!

Ow nu wordt Bojan wakker. En Milena zit te poepen op het potje. Hmm.

Hier wel nog een nachtvoeding trouwens. Ach ja gaat wel weer over. Oh en hij is aan het draaien. Als een wijzer van de klok en gisteren lag ie per ongeluk op zijn buik. Maar dat vond ie niet zo leuk
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hihi Frans, dat draaien is hier ook zo. Klokje rond en dan ineens per ongeluk op de buik, wat ze vreselijk vindt..
Gezellig Sjaan, die bewoners. Bij ons in de tuin woont de Stippelmot. Niet zo leuk, want ze vreten onze fruitbomen op. Maandag hebben we onze eerste sla geoogst, hmmmmjammie, en gisteravond hadden we als toetje aardbeien uit eigen tuin.

Knap man van Milena!

Barrel, is je doek al gearriveerd?
Hoe zou het eigenlijk zijn met NJB en Engel?
Oh ja, wij hebben ook aardbeien, lekker hhmmm!!

Ja, dat vraag ik me ook af.. Ik zie NJB nog wel eens voorbij zwerven op januari dacht ik..

Heb al een productief ochtendje gehad: mijn avondeten is al klaar. Heb late dienst en heb maar ff gekookt net. Vriend is ook vrij, dus die heeft de kleine meid in bad gedaan. En nu lekker rustig ontbijten!!
Die stomme foutmelding.. Irritant zeg. Weet iemand of er nog iets aan gedaan wordt?
Hey wat leuk een moestuintje!

Sjaan grappig je tuinbewoners > Mijn ouders wonen aan een sloot en wij hadden ooit 4 ouderloze kleine eendjes geadopteerd. Haha die beesten stonden dan echt in de keuken te schreeuwen als ze vonden dat ze aandacht/eten nodig hadden. Bij kleine kuikentjes is het schattig, maar na een paar maandenktonden er een stel enorme eenden achter je staan als je aan het koken was

Ik ben ook wel benieuwd naaar NJB en Engel!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Hey wat leuk een moestuintje!

Sjaan grappig je tuinbewoners > Mijn ouders wonen aan een sloot en wij hadden ooit 4 ouderloze kleine eendjes geadopteerd. Haha die beesten stonden dan echt in de keuken te schreeuwen als ze vonden dat ze aandacht/eten nodig hadden. Bij kleine kuikentjes is het schattig, maar na een paar maandenktonden er een stel enorme eenden achter je staan als je aan het koken was

Ik ben ook wel benieuwd naaar NJB en Engel!
Hey wat leuk, twee keer, Frans...

Hier heeft schoonvader heel veel in de tuin staan.. Wij alleen aardbeien en een paar kroppies sla.

Ja hier wandelen die beesten ook rustig naar binnen..

Wat een braaf kind hebben wij, ze slaapt alweer zonder te morren..
Kan dus nog steeds de tabel niet wijzigen, sorry Anna en de rest die jarig is geweest.. Floor, jij bent ook bijna jarig he?
Hi dames,

Ik heb nu alles bijgelezen, wat een huiswerk als je even niet geweest bent

DN: fijn dat het goed gaat met Thomas en dat hij nu goed eet. Wellicht heeft de ostheopaat toch goed geholpen. Wij merken bij Guus nu ook een groot verschil. Hij drinkt zijn flessen nu vaker leeg en zonder al te veel gedoe. We gaan volgende week nog wel terug voor de zekerheid, maar hij heeft er al veel baat bij gehad.

Konela: fijn dat de 'ruzie' tussen jou en Veerle is bijgelegd. Ik herken dat wel hoor, dat je je soms zo kan irriteren aan dat dwarse gedrag. Guus kan soms ook zichzelf (en mij dus ook!) in de weg zitten.

Ringel: wat vervelend voor je moeder, dat gedoe met haar nieuwe lief. Hopelijk komen ze er samen uit.

Even tussen door: nu is Faithless op de radio, God is a DJ, en ineens heb ik zo'n zin om naar een festival te gaan! Niet dat ik op tijd was voor een Lowlandskaartje, maar het lijkt me wel leuk. Afgelopen weekend ben ik met een dinnetje naar Paradiso geweest en ik voelde me weer even gewoon Mientje in plaats van Mama Mientje. Lekker!

Guus draait zich al veel om en ligt ook graag op zijn buik. Als ik hem op zijn buik leg draait hij zich om naar zijn rug en vanochtend hield ik hem even op zijn zij om de slaapzak weg te trekken en toen rolde hij zichzelf op zijn buik. Sterke beer! Ik merk dat hij me ook probeert na te doen met lachen met geluid, dus misschien komt die mooie schaterlach binnenkort te voorschijn!

Nog even een vraagje over jullie voedingsschema's: als je de laatste voeding rond 7 of 8 uur geeft, geven jullie dan nog wel 5 flessen op een dag of maar 4? Ik geef Guus nu 5 x 180 (dus 200 met water en peoder) , maar meestal laat hij 40 staan. 's avonds moeten wij hem steeds wakker maken voor de laatste fles, dan drinkt hij zonder moeite nog 150, maar dan is het van 23.00 uur of nog later zelfs. We hebben hem ook een keer laten doorslapen, maar toen werd hij om 3.30 wakker.

Hoe doen jullie dat?

@Floor: wat goed dat je zo'n succes hebt met Freek op het potje! Ook bijzonder dat hij nu al aan kan geven dat hij mot plassen.

oh, de telefoon gaat...
Mientje, ik voed nu om 7.00 uur, 10.30 uur, 14.00 uur, 17.30 uur en 21.00 uur. En om 21.30 uur ongeveer naar bed. Dus wel 5 flessen.
Ik kon gisteren niet meer op het forum komen, grrrrrr. Kon niet eens mijn spelfout corrigeren :-).

Ben een beetje gammel, ben gisteren naar een concert geweest (Don Carlos voor de reggae-ingewijden) en het was waan-zin-nig. Ik heb die man al een paar keer gezien, maar dit concert kwam binnen in de top 3 van beste concerten in de afgelopen 20 jaar. We zijn uit de pancap gefreakt zoals wij een goed concert omschrijven (ben met een vriend geweest, man houdt niet van reggae, snik) maar ik heb nu best veel pijn in mijn rug. En heb veel te weinig geslapen. Te laat naar bed, 3x eruit voor speentjes-alarm en zoon kwam al om 06.00 uur . Zit nu dus op mijn werk te gapen. Slecht hè?

Mientje, fijn dat het met Guus zoveel beter gaat! Wij geven ook nog steeds 5 flessen. Hij komt tussen 6 en 7, en dan om de 3 uur zo'n beetje. En dat komt dan zo'n beetje uit tussen 19.30 uur en 21.00 uur voor de laatste fles. En dan gaat hij slapen en slaapt hij in principe door (op speentjesalarm na). Wij voeden overigens op verzoek, tenzij we weg moeten of hij er erg lang tussen laat. Maar eigenlijk is het een mannetje van de klok. Hij komt altijd zelf. Gaan wij de tijden bepalen, dan gaat hij halve flessen drinken en heeft hij weer snel honger. Uiteindelijk heeft hij altijd wel 945cc/dag (water incl. voeding) binnen, maar staan wij om de 2 uur te voeden.

Zoon draait nog niet. Ik geloof dat hij niet zo van het snelle is. Hij probeert af en toe te draaien maar dit lukt nog niet. Zal vanzelf wel komen.

Ik krijg 23 juni een kijkoperatie in de baarmoeder voor dat ding wat er zit en als het enigszins kan, halen ze het er direct uit. Ik ben blij dat de afspraak staat. Ik vloei nog steeds en als ik ongesteld ben, is het dweilen met de kraan open. En ook het litteken doet zeer ergens in de binnenkant van mijn buik.

Sjaanie, leuk die eenden! Ik ben een beetje op eenden, ik vind ze zo grappig. En nu heb ik een kind waar ik eendjes mee voeren kan! Die beesten hier zijn helemaal tonnetjesrond (kinderrijke buurt), maar goed.

Ibbeltje, leuk een moestuin! Ik vind het wel wat hebben, uit eigen tuin eten. Ik kweekte eigenlijk altijd tomaten, maar heb er geen tijd meer voor gevonden. Wel heb ik een kruidentuin (en laatst knipte ik munt en knipte ik zo een rups doormidden, er kwam allemaal blauw vocht uit )

Ringel, wat naar voor je moeder. Ik hoop dat ze eruit komt. Fijn dat ze bij jou kan komen uithuilen.

Bluester, mooie maten heeft jouw zoon!

Nou, snel posten voor ik er weer afgegooid word. Nu wel met alleen een -d, haha.
Gatver Bagheera een rups doormidden knippen. Leuk een concert. Haha en nu gapen op je werk. Ach kun je daar een beetje bijkomen..

En Mientje ook lekker weg geweest. Heerlijk is dat he?

Ik was gisterenavond even bij een vriendin langs. Tuttig gewandeld (zonder kinderen) en daarna nog even daar gezeten. Triest genoeg doe ik zo weinig zonder kinderen en mijn man dat ik dat heel erg leuk vond (tis tuurlijk altijd leuk hoor, maar nu omdat ik zo weinig alleen doe, was het heel leuk ). Dus mijn plan is: meer alleen gaan doen . Alleen jammer dat vent eind deze week weer naar Maleisie gaat, hmm.

Wat fijn dat het met Guus zoveel beter gaat nu!

Hier is het nu stil boven. Mileen heeft zich weer eens naar bed laten bonjouren en Bojan ligt in een normaal slaapzakje, terwijl ie nogal van de puckababy is.

Vanochtend even (haha even voordat ik ingeladen en op weg ben. Ik moet ook met de auto. het is ongeveer 20 minuutjes lopen, volwassenentempo, want een uur Milenatempo is denk ik) naar de stad geweest. Bibliotheekboeken uitgezocht, foto's besteld bij de Hema en gegeten bij de Hema. Was erg gezellig, Milena was allemaal lekker aan het babbelen. Ennnn ze is nog steeds droog! De knapperd. Thuis deed ze keurig een enorme plas op het potje. Ze ligt nu ook zonder luier in bed. Ben benieuwd, het moet haast wel mis gaan
Milena ging pas draaien toen ze een maand of 6 was. Ach en die loopt, rent, springt nu ook . Lopen ging ze pas toen ze bijna 2 was trouwens. Praten kon ze toen wel al heel goed. Ze hoefde dus neit zelf naar dingen te lopen enzo, ze kon vragen en zeggen wat ze wilde hebben en er is dan altijd wel een gek in de buurt die het komt brengen
Hier wordt ook nog niet gedraaid hoor. Zoon wil veel liever rondkijken en lachen en dat gaat natuurlijk een stuk minder op zijn buik.

Ik voed ook wel 5 keer op een dag en dan inderdaad wat sneller achter elkaar. 's Ochtends is de eerste voeding vaak om 8.00 uur en daarna wil zoon meestal al voor 10 uur zijn volgende voeding. Hier is het ongeveer: 8.00-10.00-12.30-16.00-19.30. Maar dan is het wel borstvoeding dus hoeveel hij binnen krijgt weet ik niet. Ik gok genoeg als ik naar zijn gewicht kijk

Vanmiddag weer even naar het werk want er is een bijeenkomst waarop verteld wordt hoe de reorganisatie eruit gaat zien en waarschijnlijk ook waar er mensen uit moeten. En dan morgenmiddag een persoonlijk gesprek om te horen of je mag blijven of niet. Raar hoor omdat alles in mijn zwangerschapsverlof gebeurd en ik wegging toen alles nog heel goed ging. Ik moet voor dat gesprek naar Utrecht en neem zoon maar mee want vind hem nog niet stabiel genoeg aan de fles drinken. Dus maxicosi in de hoek en dan maar aanhoren wat het wordt.

Wat een grote dochter heb jij al! Is ze vrij vlot zindelijk geworden
aardbeien uit eigen tuin? Nu al?

Bij ons zijn er nog bloemen aan de plantjes maar ook al aardbeien maar die zijn nog zo groen als maar kan.

Wij hebben ook een framboos en de frambozen zitten er al aan en die waren vorig jaar echt superlekker. Toen zaten er slechts 5 aan nu denk ik wel 50! Ik verheug me alweer op de oogst. Verder niks gezet, was vorig jaar een enorme wildernis geworden dus niet voor herhaling vatbaar. Maar wel eigen groenten op mijn werk en bij schoonouders dus meeeten kan ik er wel van.

Frans: Wat goed van Milena! Er zullen vast nog wel eens ongelukjes gebeuren maar wat een vooruitgang! Succes en wees maar lekker trots op d'r! Wat balen dat je man eind van de week naar Maleisie gaat. De mijne gaat dinsdag naar de Oekraine terug. Hopelijk is het voorlopig de laatste keer. was eindelijk gewend aan zijn aanwezigheid en het feit dat hij weer helemaal op de hoogte is van Freek zijn dingetjes.

Ringel: hoe is het met je moeder?

Mientje: maak ik je erg jaloers als ik zeg dat ik wel naar LL ga? Heel herkenbaar. Wil ook af en toe gewoon even Floor zijn ipv Mama.

Bagheera: fijn dat je nu een datum hebt. Zo vloeien/ menstrueren is ook niet leuk en pijn is niet fijn. Het zal niet leuk zijn maar ja, kwestie van keizen tussen 2 slechten?

Bluester: vergeleken met jouw zoon is die van mij lang en dun en ik vind hem al mollig. Haha, 63 cm en 5900 gram. Maar fijn dat het prikken zo goed ging.

Freek weer super te pas. Duurde wat lang na de prikjes van vorige week. Nu weer hard aan het lachen. Vanmorgen naar mijn oma en mijn moeder geweest dus vermoeiend. Toch ook daar een enorme hoop op de wc, hihi. Gelukkig vind mijn moeder het normaal. Mijn zus was met 1 jaar zindelijk dus mijn moeder was ook bijtijds begonnen. Vanmiddag sliep hij in de auto toen we thuis kwamen, in bed gelegd. Hij werd even morrend wakker. Twee keer speen gegeven en nu slaapt hij nog! Het is eigenlijk etenstijd maar hij meld zich vast zo.

Soms geef ik 4 x 210 maar de laatste dagen vaker 5x180.

Ik ga op mijn gevoel af en of hij s nachts wakker is geworden.

Posten maar, anders wordt het te lang!
Een paar dagen heb ik niet geschreven. Van het weekend was lief weg. Een dagje naar mijn ouders geweest. Voor de rest rustig gehouden. Heb wel korter en slechter geslapen als normaal. Ja je mist toch iets.

Tessa heeft nog geen interesse in draaien en zo. Maar lacht de hele dag en maakt van die lieve geluidjes. (grrrr, ja en rrrr)echt lekker aan het brabbelen.

Gister op het cb geweest weegt nu 4780 en 59 cm.

Lang en dun. en toch van die lekkere hamsterwangen.

Hebben jullie ook van een bepaald merk de kleertjes een stuk minder zitten?

Sjaan ik kom ook op de meeting. Als er nog iets meegenomen of gebakken moet worden hoor ik het graag.
geniet nooit met mate
Freek en Tessa zijn inderdaad een stuk lichter en niet eens zoveel korter dan zoon. Die heeft inderdaad volop babyvet overal. Die onderkin is er nog steeds

Pff vanmiddag niet eens zoveel duidelijkheid maar wel dat het bedrijf in 3 onderdelen wordt verdeeld en dat de lokatie bij Utrecht wordt opgesplitst en in de buurt van Amsterdam en Den Haag wordt geplaatst. Alleen dat zijn al hele heftige consequenties en dan weten we nog niet eens wie er wel of niet mag blijven. Getver...fulltime moeder lijkt nu opeens wel heel erg leuk.

Zal ik toch maar voetbal gaan kijken want 'de wedstrijd van het jaar' wordt gespeeld, hoor ik net haha
Ik zag dat er een datum gekozen was voor de meeting. Lijkt me leuk om te komen. Ik moet wel even weer durven auto rijden. Had er vanmiddag na het ophalen van Izzie een jongen van een jaar of 13 onder liggen. Hij kwam in een keer van rechts onder mijn auto gereden (van een parkeerplaats af zo de weg op). Ik had hem echt niet gezien. Doodeng. Hij gillen en schelden (ik was mijzelf ook doodgeschrokken) hij zat met zijn voet onder de motorkap. Ik dacht echt dat hij een open botbreuk had of iets dergelijks. Gellukkig waren er een paar mannen die hun 'cool' behielden en die hebben de auto eventjes opgetild, en hij kon zo zijn voet eruit trekken, later ook de fiets. Hij had helemaal niets gelukkig! Maar ik ben echt enorm geschrokken. Ik ben blij dat ik nog verder moest rijden om naar huis te gaan anders ben ik bang dat ik er niet meer ingestapt was de komende tijd. Sorry enorm ego maar moest het heel even kwijt.
jeumig Mara dat is echt enorm schrikken! Wel dapper dat je wel zelf wee rbent gaan rijden.

ik ben bek af...twee wichies is niet niks.
Hoop dat ik er nu niet uitgeknikkerd wordt.

Beetje bijgelezen, DN, fijn dat het weer een beetje beter gaat. Zag op hyves dat de datum e.d. geprikt is. Super, heb er nu al zin in om al die prachtige kindjes te mogen bewonderen in het eggie..

Hier alles goed. Kleine heeft nog steeds geen last van zijn liesbreuk, dus volgende week intake bij chirurg en dan hoop ik dat ie heel snel geopereerd kan worden. Hij groeit ook prima, is nu zo;n 60 cm en ruim 5 kilo. Zijn eerste slaapzakje is al te klein... Moet nodig weer foto's maken, heb ik al ruim 3 weken niet meer gedaan..(schaam, schaam..) Hij lacht, speelt, pakt zelfs al speeltjes op, klets je de oren van de kop en kan van buik naar rug draaien. Wippertje begint hij nu wat leuker te vinden, maar niet langer dan kwartiertje, lekker in de box liggen is zijn favoriet. Hij krijgt tussen 06.00 en 22.00 vijf flessen van 180.

Ik ben druk met baan zoeken, heb weer een nieuwe puzzel, en heb vandaag mijn haar zo'n 30 cm korter laten knippen... kan geen staart meer in... staat wel heel hip vind ik zelf.

Vriend zit ook voor de voetbal, dus ik ga weer even puzzelen..
Jeetje Mara.. das schrikken zeg, blij dat het goed is afgelopen. En morgen gewoon weer in de auto stappen en een stukje rijden... het is zo zonde om niet meer te durven autorijden, maar ik kan me het wel voorstellen na zo'n ongeluk.
Mara: Sjonge wat een verhaal Dat is echt schrikken zeg! Gelukkig is het goed afgelopen.

Lees ook verschillende dingen over banen/werk. Ik werd vanmorgen gebeld door m'n oude werkgever (heb opgezegd ivm Y.) met de vraag of ik zin had om een klusje voor ze te doen! Wel ontzettend leuk, maar ook moeilijk om mn kleine meisje weg te brengen. Heb vrijdag een afspraak om het een en ander te bespreken. Ik ga twee dagen aanbieden (1 dag gaat Y. dan naar mijn moeder, 1 dag naar mn schoonmoeder) en als ze dat niet willen doe ik het niet denk ik... Weet het nog niet allemaal, moet het nog even goed laten bezinken en er over nadenken. Ppff..

Ook even ego berichtje... ben moe dus ga ervandoor. Oh, ik heb ook zin in de meeting Skoemp! en fijn dat je mannetje geen last heeft van z'n liesbreuk!
Ow Mara wat zul je geschrokken zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven