Februari 2010 !!! (met tabel)

28-08-2009 13:21 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedenavond.

Volgens mij mogen de tribunes hier opgebouwd worden om de 2e (en de volgende) februari baby's te verwelkomen!

(tenminste als jullie geen bezwaar hebben tegen een tribune?)

Marije heel veel succes volgende week.

Pluimke.....sterkte met alles. Hopelijk kun je in het zkh een keer goed doorslapen. Wat verwachten ze van je bekken na de bevalling? Is een sluitlaken misschien een idee om te gebruiken als je bevallen bent. Heb er goede verhalen over gehoord.

En een knuffel voor Kaboinkie......we hebben het op feb 2009 idd ook over gehad. Hoop dat alles goed gaat en dat jullie er op de 1 of andere manier op een positieve manier uit kunnen komen.
Ik zit ook op de tribune hoor! (Voor jullie allemaal, maar beetje speciaal voor Vicky...)

Succes dames! Ik heb een 15 feb. meisje en ze is zooo enorm leuk! Een heerlijke pittige meid! geniet van de tijd die gaat komen!
Ringelding wat leuk dat de dames van feb 2009 komen kijken!

Erg leuk, en ze kunnen geen verwachting maken hoe het gaat met mijn bekken na de bevalling,want dat is bij iedereen verschillend. Wel krijg ik 2x per week fysio dus dat is ook mooi meegenomen.

Sluitlaken heeft de VK ook al met mij over gehad. De eerste 4dgn mag ik geen trap lopen dus dan is het ook de bedoeling dat ik met bekkenband en sluitlaken in bed lig...

Probeer positief te blijven hoor,want je doet het toch voor zo'n mooi wondertje.

Iemannd, want een energie heb jij toch! Ik lees zo vaak dat jij 'snachts op bent...Ongelooflijk. Geniet lekker van je verlof!
naar de tribune! En vooral naar jou, Bridge, alles goed?

Pluim, mag je dan alleen maar in bed blijven? Is het niet fijner om dan een bed beneden te zetten ofzo, of is die rust juist wel fijn? Ben nog een leek op dat gebied

Hier gaat het goed, AD helpen zoals verwacht erg goed. Ik blijf nog wel onder controle bij de POP-poli, zij zijn ook degenen die mij en kleine Bumps in de gaten houden. Vandaar ook dat ik sowieso drie dagen in het ziekenhuis lig na de bevalling. Vind het best lang hoor, drie dagen, maar ik wil de kleine (en mezelf natuurlijk ook) een zo goed mogelijke start geven.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Zo, wil er iemand popcorn of chips op de tribune??

Haha, leuk hoor al die interesse!

Allereerst: kessie, succes vadaag! Weet niet of je nu wel of niet bent gegaan, maar zal voor je duimen!

Pluim, pak die slaap nu even, zo'n kans krijg je niet zomaar. Je hebt het zo nodig meid,want het zit je zo niet mee natuurlijk!

Slaap lekker zzzzzz

Vickey, ben zo benieuwd wanneer jij gaat bevallen..spannend hoor! Goed dat je je bij die 3 dagen neerlegt, ze zijn zo om hoor denk ik. Kan je daar wel forummen????(belangrijke vraag)

Marijo, wat een gek idee he dat jij nu al weet dat je de 21ste een baby hebt....heerlijk! Ben je er helemaal klaar voor?

Iemand, wat goed van je! Dapper besluit, hopelijk krijg je meer rust nu en kun je misschien ook wat beter slapen. Voor je het weet hou je je kleine mannetje al in je armen.

Jammie wat kanp dat je steeds in het weekend bent bevallen hahah, dus daar ga je nu weer voor??? Kan je man geen vrij krijgen of gaat het prima zo?

Ik heb gister de liggingsecho gehad en ze ligt helemaal goed, nog verre van ingedaald maar wel koppie naar beneden, nu ben ik echt overtugd hahah.

Het is een klein popje, als ik tot 40 weken loop schatte ze haar dan op net aan 7 pond. Mijn jongens waren rond de 9. Was zo leuk om weer even te spieken,ze was steeds op haar handje aan het zuigen. De groei klopt wel helemaal met de uitgerekende datum, dus ben erg benieuwd.....

De kraamzorg is ook net geweest voor de intake, hartstikke leuk mens! EN nu, nu ben ik zo klaar, alles is af, schoon geregeld, en nu moet ik zo wachten, bah! Ik haat wachten!

Ben zo benieuwd naar haar, kan gewoon niet wachten tot ik ga bevallen.

Mijn vriendinnetje heeft trouwens een kerngezonde dochter gekregen! Alles is goed gegaan!

Nou, ik ga de jongens van school halen, fijn weekend allemaal!
We kunnen misschien ook wel een bed beneden zetten hoor Vickey, maar ja als de kleine boven ligt... We hadden met de eerste ook het wiegje op de slaapkamer en dan kon ik echt uren naar haar kijken.

We zien het wel, ga me er nu niet druk om maken...

Nu afwachten naar de 19e, kan me niet snel genoeg zijn.

Vickey wel goed hoor dat je 3dgn moet blijven, 3dgn lijkt best lang maar misschien voor jullie beide goed.

Je hebt dan wel echt 24uur per dag iemand bij je... En daarna krijg je toch gewoon kraamzorg?

Haha over chips of popcorn, manlief heeft ook weer iets slims!

Ik vroeg of hij ff onze houtenvloer wilde stofzuigen en dweilen.. De keuken zag er idd niet uit, dus hij dacht ik zet die ff in de olie. Zo lekker voor 12.00u (etenstijd ) en ik die de hele dag thuis zit en ook weleens af en toe wat wil drinken.

Nu mogen we de eerst komende uren er niet oplopen. Ik zat in bad toen hij dit heeft gedaan... Maar typisch een man toch?

Zo lief, maar zo niet handig! Dus voor mij geen chips of popcorn....

Wat fijn Mebi dat je haar weer even hebt gezien, is altijd zo fijn hé. En ook dat je weet dat ze goed ligt.

So dat is wel even een verschil 7 pond... Jongens zijn meestal zwaarder toch?

Ik ben ook wel benieuwd hoeveel ons meisje ongeveer weegt... Heb jij dat gewoon gevraagd? Ik moet maandag voor de liggingsecho.

En dat wachten!!! Tja, herkenbaar. Maar wel heerlijk dat je klaar bent met alles...

Scheelt weer een hoop stress toch?

Gaat er iemand nog iets leuks doen dit weekend?
(even inbreken hoor. sorry dames...

Vicky... Alles gaat al is het wel stressvol... Nu grieperig thuis van werk en gisteren belde trouwlocatie af... Nog geen 9 weken... *slik* locatie had half december brand en krijgt het niet op tijd opgebouwd. En het was daar zooooo gezellig... Alternatief is ook oké, dus nu even denken en piekeren en peinzen...)

Moeten we al weeëndansen inzetten of ben ik dan te vroeg?
Hai!

Net de 2e poging gehad en helaas..... niet gelukt! Alle voortekenen waren gunstig en hij kwam best ver, maar wilde het laatste stukje steeds niet meewerken. Alles geprobeerd, maar nee!

Het deed een stuk minder pijn dan woensdag trouwens, dus voel me nu een stuk beter.

Keizersnee wordt ingepland, kwam bij een bitch van een gyn terecht, die me volgens mij maar stom vond dat ik niet wilde stuitbevallen. Maar omdat ik zo stellig was, nam ze niet de moeite om me te overhalen.

Dusssssss, sectio vindt ergens rond 4 feb plaats! Ik hoor de definitieve datum een week van tevoren.

Pluim, hoe is het met jou? Trek je het nog meis?

Fijn weekend voor allemaal, xxxx
anoniem_21517 wijzigde dit bericht op 15-01-2010 13:36
Reden: oeps, per ongeluk mijn echte naam er onder gezet....
% gewijzigd
Kessie, jammer dat het weer niet gelukt is. Wel grappig dat je nu al weet wanneer hij geboren gaat worden. Gelukkig dat het minder pijn deed.

Ik ben vanmorgen bij de gyn geweest en zij wilde wel een draaipoging doen. Ik had begrepen dat dat na een KS niet mag, maar zij vond van wel. Ik ben erna ook twee keer normaal bevallen en dan komt er veel meer kracht op die wond te staan dan bij een draaipoging. Eerlijk gezegd schrok ik me rot want daar had ik geen rekening mee gehouden. En ik ben er doodsbang voor. In principe heb ik een afspraak voor volgende week vrijdag, maar ik mag nog afzeggen als ik echt niet wil. Ik vroeg nog of het pijn deed, ja een KS doet ook pijn was haar reactie (ja bevallen ook dus....). Ik heb haar wel verteld over mijn zorgen omtrent de gezondheid van het kind en zij zei daar zeker wel rekening mee te houden.

Ik denk dat ik die draaing wel ga proberen, maar als het niet lukt ga ik ook voor een KS.

Mebi, fijn dat ze nog goed lag en 7 pond is toch prima. Mijn meisje was nu 2200 gram (iets onder gemiddeld) dus die zal met 40 weken ook zo rond de 7 pond uitkomen. Mijn jongens waren met 38 weken allemaal 6 pond. Mijn man heeft een eigen bedrijf, dus vrij nemen is altijd lastig.

Pluimke, wel lief van je man dat de vloer nu in de olie staat, misschien niet echt handig, maar ja.

Ik ga morgenavond lekker uiteten met 6 studie vriendinnen, heb er zin in, even lekker (alleen) weg !
Ben je bang dat het draaien zeer doet Jam? Of ben je specifiek bang voor het litteken.

Op het eerste kan ik je zeggen dat ik het 100% mee vond vallen. Ja, ze staan in je buik te graven, maar het is echt goed verdraagbaar (en ik ben best een pieperd). Gewoon goed concentreren en ademhalen. Ze kijken continu mee op de echo en zowel voor als achteraf bewaken ze het hartje een half uur.

Ik baal ervan dat het niet is gelukt, maar de poging op zich zou ik iedereen aanraden.

Vanavond een feestje. Ik sleep mezelf erheen..... Heb gewoon geen zin om het af te zeggen, stom misschien, maar ik wil ook even (alleen) weg.

Later!!!
Haha, ik lees nu het verhaal over de vloer. Lekker handig!! Mijn man had tijdens de vorige zwangerschap precies zo'n actie: hij had de droogmolen voor de was ' iets' hoger gezet. Zodat ik springend de was op moest hangen. En dat terwijl ik de hele babykleertjeswas nog moest doen en eigenlijk altijd de was doen.... En hij snapte gewoon echt niet waar ik me druk om maakte. Nee, hij kon er met zijn 190 cm gewoon bij natuurlijk, grrrrrr, ik kan er nu hartelijk om lachen!
Blij dat te horen, Kes, dat het geen pijn deed. Op zich ben ik gewoon bang dat er iets met de baby gebeurd. Op het forum lees je ook wel horrorverhalen (hartstilstand ofzo) en toch ook wel vaak dat het niet lukt. Ik heb er nog steeds moeite mee te geloven dat we straks echt een gezonde dochter gaan krijgen en dit hele gedoe maakt het er niet beter op. Het liefst zou ik niets doen en gewoon een KS plannen, maar dat vind ik ook weer zo laf van mezelf ( de 'makkelijkste' weg kiezen)....
Kessie jammer van de draaipoging, maar ook wel weer fijn dat je nu duidelijkheid hebt, toch?

Maar jij bent dan 38 of 39 wkn als ze de KS plaats vindt?

Jammie, jij weet wat het beide is natuurlijke bevalling en KS.

Ik snap dat je het moeilijk vindt om een beslissing te nemen, maar ik lees de horror verhalen niet meer hoor. Ik lees de topics altijd wel even door maar ik lees die verhalen niet meer. Kan daar ook niet goed tegen.

Je kan je angst toch ook uitspreken naar de gyn? Voor hun is het natuurlijk wel dagelijks werk de draaipogingen.

Haha, die Kessie ik moet wel lachen bij het verhaal van je man.

Mannen, soms kun je ze toch wel!

Eerlijk trek ik het niet meer hoor Kessie, ik ben ook blij dat ik di naar de gyn terug mag. Ik zit door mijn medicatie heen en de HA wil het niet verstrekken, moet dus van de gyn krijgen,anders had ik tot de 27e misschien wel moeten wachten.

Ik weet ook wel dat als ik ben bevallen niet alles over is, maar dan hebben we wel weer kijk op de toekomst.

Ik denk dat we allemaal wel momenten hebben dat we het even niet meer zien zitten,toch dames???

Leuke dingen dus in het vooruitzicht Jammie en Kessie, en dat alleen op stap! Ik geef je groot gelijk hoor dat kan soms zo fijn zijn...!
Haha, denk wel dat ik kan forummen in het ziekenhuis, mag iig gewoon mijn mobiel gebruiken en daar zit ook internet op (als het daar werkt tenminste...). En die drie dagen zullen idd wel snel gaan denk ik, het is wel een veilig gevoel altijd iemand in de buurt te hebben. Als ik met ontslag ga regelt het ziekenhuis evt verlengde kraamzorg, dus dat zit wel goed!

Fijn pluim, zo'n attente man

Wat goed dat de kleine er goed voor ligt Mebi, indalen hoeft nu ook nog niet toch? 7 pond met 40 weken is prima lijkt me! Ik hoor wel vaak dat ze ernaast zitten met schatten, ik hou daar maar niet teveel aan vast...

Jammie, het is in deze situatie toch niet erg om de 'makkelijkste' weg te kiezen! Een draaipoging brengt ook weer risico's met zich mee (net als een ks en een 'normale' bevalling). Juist nu is het belangrijk te kiezen voor wat goed voelt en als de gyn zegt dat dat makkelijk is, dan is dat maar zo! Ga goed bij jezelf na wat JIJ (en je vent natuurlijk) wil. En lees niet teveel horrorverhalen
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Op zich heb ik me nu wel neergelegd bij een draaipoging. Mijn man is erg voor (baat het niet, schaadt het ook niet). Nu ben ik er nog niet 100% van overtuigd dat het niet kan schaden. We hebben vrijdag eerst nog een gesprek met de gyn en daarna hoef ik pas te beslissen.

Ik moet ook stoppen met horrorverhalen te lezen. Het lijkt wel of alleen de slechte ervaringen op internet staan en de goede (bijna) niet.

Pluimke, kan me goed voorstellen dat je er doorheen zit zeker als je geen medicatie meer hebt. Waarom wil de ha het niet gewoon voorschrijven ?

Ik zat er gisteren ook aardig doorheen, heb een flinke huilbui gehad toen ik boven naar de wieg zat te kijken, lucht in ieder geval lekker op.

Vicky, 3 dagen in het zh zijn zo voorbij. Geniet even van de rust. Ik zou nu best een week het zh in willen, de nachtvoedingen aan de verpleging overlaten en lekker even bijslapen. Als je weer thuis bent kun je nog lang genoeg alles zelf doen.

Maar bij mijn eerste lag ik ook in het zh en wilde alleen maar naar huis dus ik snap best dat je er tegenop ziet.
Nou Jam, ik ga je even moed inpraten!

°Je krijgt eerst een uitgebreide echo om te kijken of er redenen zijn waarom je beter niet kunt draaien

° vervolgens wordt alles uitgebreid uitgelegd, krijg je nog een echo en voelen ze ook gelijk aan je buik. Als de stuit nl te vast ligt beginnen ze er niet aan

° je kunt anytime stop zeggen

° ze checken tussentijds continu met de echo

° daarna blijf je nog aan de hartmonitor liggen en kijken ze of het kindje er last van heeft gehad

° het doet niet overdreven veel pijn. Prettig is anders, maar het is goed te doen vond ik

Ik baal dat het niet gelukt is, maar ben wel blij dat ik het heb gedaan. Daarom heb ik nu ook volledig vrede met de keizersnee.

Ach lieve Pluim... Hop naar de gyn dan maar en wees maar lekker assertief en zeg daar ook hardop dat je het niet trekt. Wedden dat ze iets voor je gaan doen. En nog effe volhouden meis. Echt, er komt een einde aan en dat einde is nu al in zicht!!

Vicky, hoe voel jij je nu. Laat je straks maar lekker vertroetelen in het ziekenhuis hoor. Ik hoop dat je je na de bevalling goed voelt, zowel lichamelijk als emotioneel.

Kus voor allemaal!!!
Hallo dames,

Hier ook een februari 2010 mama ( uitgerekende datum 10 februari, tweede kindje- dochter dec 2007). Leuk om jullie verhalen te lezen. En inderdaad wat veel stuitliggende kindjes hier. Ik heb zelf gisteren een liggingsecho gehad bij de vk en gelukkig gewoon met het koppie naar beneden, baby zou nu ongeveer 2600 gram wegen.

Heel veel succes allemaal! En ik blijf jullie zeker volgen ( en af en toe ook wat schrijven als dat mag, zo op de valreep...)
Wat zijn jullie toch allemaal lief dames! Ik pep altijd weer even op als ik op het forum kom...

Af en toe lucht een huilbui ook wel op,toch?

En dan boven zo'n wiegje, wetend dat daar straks zo'n kleine hummel in ligt... Heerlijk.

Waarom de HA het niet voor wil schrijven is omdat hij niet helemaal achter de medicatie staat, maar ja dinsdag is bijna dus dan vraag ik het aan de gyn. Het is ook zo hoor Kessie het einde is inzicht!

Ik moet nog even volhouden...

Welkom Pipp.

Wat leuk dat je ook een februari mama wordt! Weet je het geslacht van jullie tweede spruit?

Fijne avond en een dikke kus!
lieve meiden! Even een berichtje vanuit het ziekenhuis; het is gebeurd, na een heftige maar voorspoedige bevalling is ie vanavond om 8u ter wereld gekomen! Ik wil graag aan jullie voorstellen: berend! Een mooie jongen met alles erop en eraan, wel wat klein, 2250g, maar hij doet het uitstekend. Nu lig ik hier nog stuiterend van de adrenaline naar hem te kijken... Later meer!
Ja!!!! Vicky! Meid: gefeliciteerd! Heb tranen in mijn ogen hier! Zal je straks even sms-en... Mooie naam! Ben benieuwd! Geniet ervan!!!
OOOHHHHH WOOOWWWW wat een nieuws!!

Gefeliciteerd Vicky!!!! Wat een heerlijke stoere naam. Het is dus snel gegaan bij jou? Ben benieuwd naar je verhaal, maar eerst lekker bijkomen en vertroeteld worden. Hopelijk voel je je okay nu en kun je genieten van alles wat er op je af komt.

Heel veel liefs
Ik geloof dat we de tribunes nu echt kunnen gaan opzetten :-)

Who's next?????
Vicky, gefeliciteerd met Berend. Heerlijk dat het allemaal achter de rug is en dat de kleine man het goed doet. Geef je BV ? Hoe voel jij je ?
Wauwie!!!!

Van harte gefeliciteerd. Helemaal super de super, weer een mooie februari baby erbij!

Super, net als iedereen zijn we benieuwd hoe het gaat met Vickey.

Voor de rest rustig bij de dames?
Vickey gefeliciteerd!!!!!!!! Wow, hij is er wat fijn! En wat een stoere naam! Hoe voel je je?

Hoe is het gegaan??? Ik ben zo benieuwd maar geniet eerst maar even van je kersverse mannetje en laat je lekker verwennen. Lief dat je ons zo snel liet weten dat hij er is!

Pluim, je verdiend die oppepper ook, je slaat je er zo dapper doorheen meid!

Iemand voel jij je wat beter nu?

Kessie, ja balen maar nu weet je wel waar je aan toe bent. Krijg je nog een echo voor het hele kleine gevalletje dat hij wel nog draait??? Spannend hoor, jij kan gaan aftellen!

Marijo nog een paar daagies.....

Jammie, ik kan me voorstellen dat je het spannend vind, maar dat komt helemaal goed hoor! Nog even en ook jij hebt je meisje in je armen!

Hier alles goed, ik wil ook bevallen!!!!!!

Nou fijne avond! x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven