Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
Pfff opluchting Jammie! En leuk, een meisje! T zal niet altijd makkelijk zijn met drie grote broers

Enne, je ziet het toch altijd eerder als je al een keer zwanger bent geweest? Bij jou niet? Bij mij kan je er al niet meer echt omheen namelijk en t is de eerste!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Zo even een luchtige opmerking hoor: ben namelijk heel blij met de uitverkoop in de Hunkemoller! Ging er toch maar eens naar toe om mijn maat te bepalen: mijn gewone bh's voldoen niet helemaal meer. Omdat ik niet weet hoe het zich verder ontwikkelt, wilde ik zeker niet veel geld uitgeven. Ik had dus in mijn achterhoofd dat als ik de maat wist, ik wel even op marktplaats wat bh's in de goede maat zou gaan verzamelen ofzo. Heb nl. al twee maanden geen inkomsten gehad dus de rekening raakt een beetje leeg....

Ik ben van 70 C naar 70 E gegaan. Oeps! Maar het goede nieuws: ik heb 3 BH's gekocht voor (samen!) 10,50!!!

Zo goedkoop vindt je ze niet eens op marktplaats! Er hing een hele wand vol met BH's voor 5 euro, en daarover kreeg ik nog 30% korting. Nu kan ik met deze 3 wel wat lomper omgaan (in de wasmachine ipv op de hand) want ze hoeven toch geen jaren mee te gaan.

Dus als je nog niet hebt ingeslagen: ga nu ff kijken!
Yes Jammie! Fijn!!!!

Enne, iemandanders, wel lachen jouw berichtje! Goede koop voor dat geld zeg!

Bij mij ga je het echt goed zien hoor, die buik! En ik kreeg vandaag zomaar een angelsound te leen, om de hartslag zelf te kunnen beluisteren. Hebben jullie dat ook, of begin je dara niet aan. Ik moet zeggen dat ik het wel leuk vond om net even te kunnen luisteren! Maar ik zie het gevara ook wel in...
Hahah iemand anders, zeker goede koop!! Heb je meegroei bh's gekocht?

Kaboinkie ik heb ook een angelsound, (geleend ) maar nog niet gebruikt. Wil dat wel gaan doen ,maar ik ken mezelf als ik het dan even niet hoor of kan vinden ben ik meteen in paniek ( ja echt erg ) Wat bedoel jij met het gevaar?
Nee: voor 5 euro hing er geen hele wand vol met meegroei BH's... Het was de standaard collectie: ik kocht 2 T-shirt BH's en 1 fraaie bruine satijnen met brede lichtgekleurde kantranden (kleurencontrast is wel onhandig qua doorschijnen, maar hij zit zalig). Ik heb ze wel met het oog op een heel klein beetje groei gekocht: de bruine past precies en de twee andere hebben bij mijn kleinste borst nog een beetje ruimte. Leek me slimmer dan een cup kleiner waarbij de kleinste borst netjes zat ingepakt en de grootste al weer klem zat... Ben trouwens erg benieuwd of dat formaatverschil ook straks te merken is qua melkproductie. Voel me wel een koe nu ik dat schrijf, maar ik ben toch benieuwd

Vanmiddag echo met nekplooimeting: ben heel benieuwd!
Hai allemaal,

Jammie, wat een goed nieuws! Ik heb regelmatig gekeken of je de uitslag al had.

Ik wil me afmelden bij jullie cluppie. Het gaat allemaal nog goed met me. Nu 13 weken en volgende week gaan we het hartje horen. Maar ik merk dat het een te grote verplichting voelt om hier te posten. Ik ben een beetje van de 'alles of niets' en ik vind het niets om hier af en toe binnen te vallen en over mezelf te praten.

Ik wens jullie allemaal een heerlijke zwangerschap, bedankt voor de lieve woorden hier en ik lees nog wel 's mee

Liefs, Catoo
Begrijp ik heel goed Catoo... ervaar ik eigenlijk zelf ook zo.. voel me een beetje een meelifter, voelde ik altijd al en nu ik niet meer in feb ben uitgerekend stop ik ook met schrijven hier!

maar stiekem kijk ik om de dag even hoe het met jullie gaat...

Lieve meiden, bedankt voor alle heerlijke deel-momenten samen en de steun na mijn missed abortion. Ik hoop dat jullie zwangerschap zonder al te veel kwaaltjes zal verlopen en jullie allemaal prachtige gezonde dochtertjes en zoontjes zullen krijgen. Het ga jullie goed!!

Liefs, I.
Jammer Catoo dat je niet meer meeschrijft, gelukkig gaat alles wel goed met je.

Iske, gaat het een beetje met je, kun je het een plaatsje geven ?

Iemand, jij bent goed geslaagd. Ik kan mijn beha's nog wel aan. Ik heb al wel wat positie tuniekjes gekocht vandaag.

Ik heb 31 aug. de echo in het AMC om te kijken of de baby misschien een hartafwijking heeft. Gisteren wel even bij de VK geweest en het hartje was duidelijk te horen. Mijn baarmoeder was al flink gegroeid, zat al halverwege mijn navel (ja het gaat sneller bij nummer 4).
Het blijft natuurlijk spannend he, Jammie... Nog even wachten.

Ilske, wat moedig dat je af en toe nog komt kijken bij ons. Het lijkt mij erg confronterend om 'virtueel' onze buiken te zien groeien, terwijl er zich voor jou een persoonlijke ramp heeft voltrokken. Maar wees welkom natuurlijk!

Catoo, jammer! Snap het ook wel. Ik vind het te leuk om af en toe veen wat te laten horen en te lezen hoe het iedereen vergaat, Ervaringen delen is toch wel erg fijn! Al is er in mijn omgeving een aardige baby-in-wording-boom gaande: 2 vriendinnen en een collega lopen ook rond in stadia van 10 weken tot 22! Maar daar kan ik niet mee delen op d emomenten dat het MIJ uit komt ;) En jullie zijn er 'altijd'.

Mijn BH's passen nog wel, met enige moeite. Ik weiger (hihi) voorlopig nog aan de grotere BH's te gaan, heb normaal al 75E.... en ben nog zo blij met mijn mooie Marliesjes. Die heeft zeker geen zwangerschapslijn he??

Pluimke, met gevaar bedoel ik dat je inderdaad te pas en te onpas gaat luisteren en in paniek raakt als er niets te vinden is. En ik kan me niet voorstellen dat elke dag luisteren (al die golven) goed kan zijn, dus ik denk wel dat je er enigszins spaarzaam mee om moet gaan. Maar misschien zie ik dat verkeerd?

Liefs!
Oh en Iemand, hoe ging je nekplooimeting? Leuk om weer even te gluren? Hoe lang moet je op de uitslag wachten? Bij mij lag ie er na anderhalve week en was het 1 op 9500 (weet even niet meer of ik dat al gepost had)
Ja is ook wel moeilijk maar kan het nog niet geheel loslaten.. wordt soms zelfs nog een babywinkel binnengezogen.. bizar!

tja plekje geven, wanneer heb je iets een plekje gegeven?!

huil in principe niet meer maar ben absoluut minder gelukkig...

dat merk ik vooral in gezelschap, kan wel lachen maar voel constant lichte pijn.
Ikske, ik kan me je nieuwsgierigheid voorstellen: meekijken met hoe ver je nu zou zijn. Ik hoop van harte dat het jouw snel ook gegund is.

Jammer Catoo. Ik heb juist dat ik niet al te veel wil schrijven omdat ik dan bang ben dat ik andere te weinig ruimte laat.

Ik zou wel meer mensen in mijn eigen omgeving willen hebben om ervaring mee uit te wisselen, maar zo veel mensen heb ik daar niet voor. Ik vind het wel fijn om mijn bijdragen te verdelen tussen hier en het maart topic om jullie niet te overspoelen...

Juist mijn beste vriendin (die toch al in het buitenland woont) is bij haar eerste zwangerschap compleet afgehaakt. Ze had een hele grote kinderwens, en ik heb ooit gezegd dat ik wel bang was dat onze vriendschap zou veranderen als zij kinderen kreeg en ik niet. Dat schijnt haar heel erg gekwetst te hebben; voor mij was het gewoon een openingszet om er eens over na te denken. Op een gegeven moment liet ze niets meer van zich horen, en toen kreeg ik compleet onverwacht een geboortekaartje: had ze het helemaal niet aan me verteld! Het deed me erg zeer dat ze niets met me wilde delen. Ze heeft er nu inmiddels twee en ze vond het leuk dat ik zwanger was (belde me zelfs even op mijn mobiel om me te feliciteren toen ik net heel onhandig stond af te rekenen in een warenhuis), maar het mailcontact is heel sporadisch en ik kan niet meer aanvoelen wat ze denkt en wil. Mijn zus maakt een hele moeilijke tijd door en neemt de telefoon niet eens op, en een andere vriendin heeft twee tweelingen en heeft dus nergens meer tijd voor... Schoonzussen lopen lichtjaren op me voor (oudste kind is 12, jongste is 6) en zoeken ook niet echt contact. Dan kom je dus bij het vivaforum uit :-)

Kaboinkie: nekplooimeting net gehad. Uitslag van combinatietest moet komende week komen. Het was een heel gedoe: ik ben normaal superslank maar mijn darmen zijn heel erg opgezet (heb nu en lang dun lijf met een onelegante hangpens) en daardoor was het bijzonder moeilijk om beeld te krijgen. Kind zat te diep... Met twee echoapparaten een poging gedaan, en daarna moeten we nog een kwartier rondlopen en kijken of het daarna misschien beter ging. Toen was er gelukkig voldoende beeld voor de nekplooimeting: 1 mm, dus dat is geen risico: nu rest nog afwachten. Kindje was 5,7 mm en was lekker sloom aan het bewegen: omdat alles zo lang duurde hebben we uitgebreid kunnen kijken, maar het lag wel zo dat de echo foto's niet heel duidelijk zijn; beetje gedraaid met rug naar ons toe, hoofdje soms van achter, soms gedraaid van opzij handjes voor het gezichtje en beentjes uit beeld.
anoniem_64580 wijzigde dit bericht op 21-08-2009 16:38
Reden: volgorde gewijzigd
% gewijzigd
hier nog een uitgerekende in februari, ik spiek af en toe even mee hier en wil iemandanders even bedanken voor de Hunkemöller tip. Heb er ook 2 nieuwe BH's gekocht omdat ik ondertussen al van 75C naar 75E ben gegroeid, vraag me af waar het eindigt....
Hoi,

Heb een tijd niets meer van me laten horen: kan soms uren zoeken naar ons topic en ondertussen heb ik dan weer zoveel andere topics gezien dat ik echt geen zin meer heb om te posten.....

De uitslagen van de combinatietest waren goed. Woensdag heb ik weer een echo, dan zien we waarschijnlijk ook wat het gaat worden. De familie 'wil' aan de ene kant dat het een jongen wordt want dan krijgt 'ie de naam van opa (die al overleden is), zulke dingen heb je hier in het buitenland natuurlijk weer. Maar mijn man maakt het niets uit, die vindt een meisje net zo leuk, als ze maar weer net zo rustig wordt als de kleine die we nu hebben. Die geeft me trouwens constant kusjes op mn buik .... schattig hoor.

Verder gaat alles prima, een beetje te goed voor m'n gevoel: ik voel namelijk helemaal niets....alleen 's nachts moet ik er wel 4x uit om te plassen en dan voel ik echt iets 'zitten' in mn buik maar verder.....

Hoop dat met jullie ook alles oke is!
Marij, je kan een notificatie instellen dan krijg je bericht als er een reactie is en dan kun je meteen op de link klikken. Hoef je niet te zoeken naar ons.

Fijn dat alles goed met je gaat. Op zich is het wel normaal dat je niets voelt en ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Hier gaat alles goed, al duurt het wel erg lang tot ik volgende week de echo krijg. Tot die tijd ben ik nog niet echt gerust. Ik slaap slecht en ben nu heel moe dus ik ga zo maar even plat. Jongste ligt in bed en de rest is op school.
Grappig Marijo, ik voel juist het grootste deel van de dag een echte bal in mijn buik zitten. Kan me niet herinneren dat ik dat de vorige keer ook zo sterk had.

Voelen jullie je kindje misschien al? Ik denk het soms, maar het kan ook net zo goed nog van alles zijn, want heel sterk is het nog niet. Ik kan wel enorm genieten als ik 's avonds in bed op mijn rug lig en dan de welving van mijn buik voel. Het is al een echt buikje en de baarmoeder is duidelijk te voelen.

iemandanders, onze foto's bij de nekplooimeting waren ook niet zo duidelijk, maar ach. Wel fijn dat het maar zo'n kleine nekplooi is. Danz al de uitslag ook wel goed zijn?

Wat vriendinnen betreft, vaak trekt het weer wat recht als die vriendinnen ook aan kinderen beginnen, is mijn ervaring. Dan deel je toch weer meer. Maar vriendinnen die geen kinderen hebben of ze niet willen, zijn toch ook wel fijn, die hebben weer eens een andere kijk op de dingen dan ik (lekker generaliserend, maar misschien snappen jullie wat ik bedoel.
Natuurlijk is gezondheid belangrijker dan briljante foto's, maar het is wel jammer dat met een serie van 4 juist de laatste, waarop het meest baby te zien zou kunnen zijn dan zo onduidelijk is: het is nog zo lang wachten tot de 20 weken echo :-)

Bleh: het is buiten nog enorm warm en plakkerig: zelfs honden uitlaten was niet verkoelend. Dat beloofd een beroerde nacht...

Zijn jullie al met geboortenkaartjes bezig? Ik heb ze vaak voor anderen ontworpen, en dan vond ik het leuk om mensen echt te coachen om iets van zichzelf en hun visie op het kind in het kaartje te stoppen. Dat is bij jezelf redelijk onmogelijk merk ik: zit er de dicht op. Om mijn man er bij te betrekken heb ik hem gevraagd om een stukje van een songtekst op te zoeken die hij als "boodschap" in het kaartje wil meegeven. Hij is muzikant in hart en nieren. Hij vind het een leuk idee, maar is er tot nu toe nog niet mee begonnen: teveel keus... De vormgeving laat ik dit keer lekker over aan een vriendin die geweldige illustraties maakt: dit is haar eerste geboortekaartje dus ze is gelukkig vereerd, terwijl ze met haar werk overal op exposties staat omdat het zo goed is. Ik ben dus ook trots dat ze het wil doen.

Ga pas met haar in overleg na week 20 als we hopelijk weten wat het is: dan kan het kaartje specifiek aangepast worden op de jongens- of meisjes naam die we in gedachten hebben.
goedemorgen,

heb alweer een tijdje niets van me laten horen, maar gelukkig is hier alles goed.

Wil nog ff een knuffel geven aan Ilse en Cato: Ils hopelijk lukt het om alles een plekje te geven en voel je je snel weer een beetje gelukkig....

Cato: we gaan je missen. je bent natuurlijk altijd welkom wanneer je wil.

Iemand: bhehafgelopen nacht was afschuwelijk. heb echt geen oog dicht gedaan door de hitte. Maar ja das misschien een goede oefening voor straks .

Kaboinki: ik voel heel af en toe wat borrleen, maar ik voelde van te voren mijn darmen ook heel goed. Dus ben bang dat het nog darmen zijn haha.

Jammie: spannend dat je volgende week de echo hebt. ik mag ge;ukkig volgende week weer naar de VK. Wil zo graag weer ff het hartje horen!!!

Hoi Marij: leuk dat de kleintjes kusjes geven op je buik! Succes met de echo woensdag.

Rest Haaaai.

Was afgelopen week nog naar de hunkemoller en livera geweest voor nieuwe bh's. Maar helaas bij ons hadden ze bij de eerste geen zwangerschapsbh's en bij de tweede had ik een bh aan maar die was te klein (maat 80E, was te klein!!!!!) En een maat groter hadden ze daar niet. Gekker kan het toch niet worden.... .

Nu maar hopen dat ze niet veel meer gaan groeien, dan ga ik ze vast binden rondom mijn middel haha.

Werk ze allemaal
Hoi,

Handig die notificatie...nu zijn jullie veel makkelijker te vinden.

Mijn borsten groeien helemaal niet, ook al niet bij de vorige zwangerschap.

Gister een hele borrelende buik (darmenwerk). Krijgen jullie ook zo veel medicijnen (calcium, magnesium, ijzer, foliumzuur). Ik slik bijna wat om de drie uur maar daar wordt je ook niet goed van...ik neem dan ook lang niet alles...

ik ga weer verder, mn kleine dame zit aldoor aan mn muis
Foliumzuur kon je volgens mij mee stoppen rond 10 weken ofzo. Ik heb het doosje gewoon opgemaakt (toto c.a. 12 weken).

Mijn VK vond verder geen enkel voedinssupplement nodig: zelfs vitamine D kan je zelf wel aanmaken als je niet in een burqua loopt. Ik let wat meer op melkproducten, en daarmee hoop ik aan de calciumbehoefte te voldoen. Ben niet zo van het melk drinken maar ontbijt vaak met yoghurt en drink tussendoor nu bewust een glaasje karnemelk. En we eten iedere week een harinkje voor de visolie (zou eigenlijk 2x per week moeten).

We zijn wel nog wat gezonder gaan eten: veel fruitshakes bij het ontbijt maken met de blender. Is vreselijk leuk om te doen ook: een rijpe mango met een scheut yoghurt erbij (e.v. een nectarine als die rijp is) wordt super lekker: geweldige fluffige textuur. Of een smoothie met banaan, (vers) sinaasappelsap, yoghurt, dadels, walnoten en amandelen. We hebben bramen uit eigen tuin, laatst heb ik bosbessen geplukt in het bos, en er ligt nu regelmatig fruit te rijpen in de vensterbank (pruimen, nectarines etc). gedroogde abrikozen er door is ook lekker, en daar zit veel ijzer in. Ivm mijn trage darmen gebruik ik ook vifit naturel drinkyoghurt om aan de shakes toe te voegen: het fruit maakt het zoet en ik hoop dat de "bioculturen" mijn darmen een beetje helpen.
Medicijnen? Nee, die neem ik niet. Wel een vitaminepreparaat voor zwangere vrouwen, dus zo'n multiding. Komt dat overeen met wat jij in allerlei momenten inneemt? Ik slik dus 1 keer per dag een pil en inderdaad, volgens de verloskundige zou zelfs dat niet nodig zijn (maar het geeft mij wel een goed gevoel en echt schadelijk is het ook niet, dacht ik)

Klinkt goed, die fruitshakes. Ik ben gek op zuivel en fruit en nu zelfs nog een beetje meer! Ontbijt elke ochtend met fruitkwark aangevuld met wat vers fruit. Verder 's middags drie boterhammen en meestal ergens in de middag nog wel wat fruit en dan 's avonds gewoon warm eten. Ik doe het er goed op, maar ben nog niet zo veel aangekomen. 3 kilo lijkt aardig normaal te zijn.

Kus voor jullie!
Ik neem ook zo'n vitaminepil voor zwangere vrouwen, daar zit alles in, volgens mij. Ik ben nu ook zo'n 3 kilo aangekomen maar mijn buik wordt al echt dik, vooral 'savonds.

Ik heb soms het idee dat ik het al voel bewegen maar misschien wil ik het gewoon te graag.
Klinkt inderdaad lekker die fruitshakes. Wij hebben zo'n hele grote blender op het aanrecht staan maar heb geen idee hoe dat ding werkt....errug he? Ik had toen ik 13 1/2 week was een topic geopend of het kon dat ik mn baby al voelde maar blijkbaar waren het toen toch mn darmen haha. Gister dacht ik wat te voelen maar ik wil het misschien gewoon te graag. Morgen die echo, spannend hoor. Mn man gaat ook voor het eerst mee, die moest de andere keren aldoor werken. Die denkt dus echt dat er nog niets te zien is....had ie ook bij ons eerste kindje.....haha. En die dikke buik van mij dat komt door het eten zegt ie......mannen af en toe....wat ik wel heerlijk vind is dat mn man soms in de kamer in slaap valt en dat ik dan het heeeeele bed voor mij alleen heb ;)

Handig die notificatie, dat ik daar nooit eerder om gevraagd heb....
Hoe moeilijk kan een blender zijn?!! Paar dingen om op te letten:

1 - als de kan niet goed op het onderstel staat, gaat de motor waarschijnlijk niet aan.

2 - zorg dat de sluitring aan de onderkant van de kan goed is dichtgedraaid na het afwassen.

3 - (helaas uit ervaring); gooi geen kleine onderdelen in de kan om te bewaren, zoals in mijn geval een hardplastic dop waarmee je de vulopening kon afsluiten: met mijn domme zwangere hoofd heb ik er gewoon stukken watermeloen op gegooid en het ding aangezet. Herrie!!!! Daarna was de dop nogal toegetakeld en zat mijn watermeloen vol plastic splinters. Blender loopt trouwens nog als een zonnetje
Hoi,

wij krijgen een meisje! Maakt mij niet uit, als het maar zo'n heerlijk en rustig kind wordt als m'n eerste (meisje).......

ik ben ook al uit de naam, deze keer hoeven we niet te vernoemen want mn eerste heet Maria en toevallig heten en moeder en schoonmoeder zo (niet dat m'n moeder zou willen dat we haar zouden vernoemen hoor, maar hier 'hoort' dat zo).

Met jullie alles goed vandaag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven