Februari 2010!!!

30-05-2009 07:51 408 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_86605 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 09:30
Reden: :)
% gewijzigd
@ Catoo, spannend hoor... Snap dat je je rot geschrokken bent na dat bloedverlies. Die termijn van 12 weken is, dacht ik, tussen de 9 en 12 weken. Daarna heb je nog de 20 weken echo. Als je wil dan natuurlijk nog een pretecho. Hoe komt het dat je extra onzeker bent nu? Door dat bloedverlies, of was je dat al?

@ Kaboinkie, succes morgen! Hoop dat het meevalt.

Leuk ook zo'n dagboekje, wil ik ook nog aanschaffen... Ik durfde het niet vanaf het begin, maar nu vind ik t weer een beetje raar om daar met 13 weken aan te beginnen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Succes Kaboinkie met de behandeling. Hopelijk valt 't mee! En voel je je daarna een stuk geruster.

Catoo, wat balen dat bloedverlies. Ik hoop dat de echo morgen een goed beeld laat zien (lees: spartelende frummel!)

Hoe is het met jullie klachten? Worden ze al minder? Bij mij lijkt het juist erger te worden nu... Balen! Ben nu én 's ochtends en aan het einde vd middag misselijk! Als ik aan het overgeven ben, komt mijn zoontje me op de rug kloppen. 't Schatje! Hij snapt er verder trouwens weinig van. Hij denkt zelf ook dat ie een 'bebie' in zijn buik heeft, haha. Ben zo benieuwd hoe hij gaat reageren straks. En ik hoop dat ik op het nieuwe kindje net zo gek ben als op hem.
Hallo Allemaal,

Kaboinki: heel veel succes met de behandeling. ik zal voor je duimen dat het allemaal goed verloopt!!!

Catoo: hoe is het met je 'nep'glimlch? Is ie al overgegaan naar een echte glimlach...?

Vickyp: ik heb laatst een zwangerschap boekje gekocht waarin vragen staan voor mama, papa hoe je elkaar hebt ontmoet etc. en met plek om per maand te schrijven over je zwangerschap, de 1e3 mnd zitten wel samen. Gelukkig, dat ging gelukkig bij mij allemaal zo makkelijk .

Marij: hoe voel je je? Had ji morgen niet een echo...? Spannend!

Ilse:welkom thuis

Ben gisteren voor de tweede keer naar de VK geweest. Alles was goed, iets aangekomen, geen enge ziektes, bloeddruk goed en hartje van ons kindje gehoord. Wat mooi om te horen zeg!!! Het enige waar ik op moet letten is ijzer. Is waarde was aan de ondergrens... Vanavond lekker shoppen voor iig een meegroei bh, tjonge jonge wat heb ik dat nodig haha. Eigen bh's zijn echt te klein! En mijn broeken beginnen ook strak te zitten

liefs Chantal
Fijn Chantal, dat alles goed was!

Hoe heet dat boekje, klinkt leuk namelijk. En dat shoppen ga ik maandag doen, heb nog een paar bh's die te groot waren, die ik nu pas en zelfs mijn baggy broek die normaal op half zeven hangt zit nu strak
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Dag dames,

Sorry dat ik zo lang niets heb laten weten. Ik zag dat ik nog wel in de tabel stond. Na mijn vakantie had ik deze week dan eindelijk mijn 1e echo (in de 13e week; hoezo kregen jullie de echo's zo snel?). Helaas kan mijn naam weer uit de tabel, want er bleek wat mis te zijn. In de 7e week al, maar er was geen miskraam op gang gekomen. Nu wel.

Heel veel gezondheid en succes toegewenst bij de rest van jullie zwangerschappen en bevallingen!

Marujah
Ach wat verdrietig. Sterkte!
Knuffel voor jou Marujah
He, getver, Marujah, wat verdrietig voor je! Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je dit verlies snel een plekje kunt geven.
Kon het niet in hetzelfde berichtje zetten...

Gister echo gehad en die was helemaal goed! Vanaf nu begint het genieten. Morgen 10 weken, precies zover als ik dacht. Niet meer onzeker en ik ga het lekker wereldkundig maken vanaf vandaag. Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik zat me superdruk te maken om die bloeding maar niks aant handje dus

Zijn jullie al zichtbaar zwanger? Mijn voorgevel is huge maar verder valt het nog mee. Tot later!
@Marujah heel veel sterkte, echt heel vervelend dat je er op een echo achter moet komen. Knuffel voor jou.

@Catoo78; Wat fijn dat je echo goed is, en dat je nu meer kunt genieten. Nu kun je iets moois kopen toch? Om dit te vieren. Heb je met 12wkn nog een echo?

Wat een echo allemaal kan doen hé! Donderdg 6aug de 12wkn echo, en vind ik ook weer zo spannend!!!

Ik ben al wel zichtbaar zwanger hoor, heb wel een buikje. Niet extreem groot maar kan er niet meer omheen...

We hebben trouwens een meisjesnaam, yoehoe! Nu nog een jongensnaam...Dat is toch moeilijk yoh

Ga even lunchen
He gatver Marujah, wat rot dat je er dan pas later achter komt....hoop dat het snel weer lukt!

Lekker Catoo dat je echo goed was.

Pluimke: mijn buikje is ook al duidelijk te zien. Hoe gaat het nu met je andere dochter, slaapt die een beetje? Of was jij dat niet?

Ik kom net terug van de combinatietest, alles was prima gelukkkig. Ben nu precies 13 weken. Alle gevaar van toen is geweken. M'n zus blijft nog 2 weken dus ik kan nog lekker even genieten van het niets doen haha. Wel pak van mn hart hoor, in het begin bewoog het kind niet en het geluid stond nog niet aan...werd helemaal zenuwachtig....maar daarna begonnen de koprollen....raar dat je daar helemaal niets van voelt!
Phoe goed te horen dat het allemaal goed gaat!
een knuffel voor jou Marujah. wat ontzettend vervelend zeg!!!

Marij en catoo fijn dat de echo's goed waren. is toch altijd weer prettig!!

Bij mij zie je al duidelijk een buikje, heb nu ook al zwangerschapskleding gekocht. Maar nog niet aan. Wat is dat lachen joh, al die dingen zijn nog aardig te groot (behalve mijn nieuwe bh's, die zijn heerlijk!!!) .

Echt grappig en leuk om te shoppen voor dit soort mode hihi.

Vicky het boekje heet: hét zwangerschapsboekje (het dagboek van toen ik in nmam's buik zat) Site is www.zwangerschapsboekje.nl Ik heb het bij selexyz gehaald.

Ga nu naar de film, jonny depp bekijken laters.
@ Marujah... Heel veel sterkte... een knuffel voor dit verdriet.

Verder lang stil geweest van mijn kant. Nu 13 weken, en nu vooral 's avonds moe. Heel mooi om jullie verhalen te lezen... heel herkenbaar!

Wel al gekeken voor kleding, maar nog niet echt iets gevonden. vind het vooral erg somber allemaal. hebben jullie nog tips?
@Marij08: Lekker dat je zus 2wkn nog blijft, moet je het daarna zelf kunnen? En nog rustig aan doen?

Fijn dat je het hartje hebt gehoord, inderdaad wel raar dat je het dan niet nog niet voelt. De dag dat dat gebeurt vond ik zo speciaal!!!

Mijn dochtertje slaapt wel iets beter, ze zit nu wel in een strakker ritme en dat helpt wel veel beter.Soms slaapt ze heel de nacht soms nog gillend wakker om 5.30uur.

Ach ja, hopelijk gaat het beter in haar nieuwe kamer.

Even een vraag over de kamer:

De slaapkamer van mijn dochter wordt de babykamer, dochter krijgt een nieuwe kamer.

Omdat ik een schoonheidssalon op de voorkamer heb zijn er nog2 mogelijkheden over:

1. Onze slaapkamer: Dochter en baby slapen op 1 verdieping samen

2. Zolder: Deze zijn we nu helemaal aan het aanpakken.

Manlief heeft onregelmatige diensten en werkt ook 's nachts. Zolder is wel gehorig als je erop loop... Wat zouden jullie doen, waar dochter laten slapen?

@Chantal 1979: Ga eens op de site kijken zometen

@CindyP: Zwangerschapskleding is niet overal leuk. Noppies heeft leuke dingen en mamalicous. Maar waar ik zo blij mee ben is de mode van dit moment en ik koop ook gewoon bij gewone winkel truitjes die wijd vallen of leuke jurkjes!

Maar het valt wel tegen inderdaad.

Ga maar eens boodschapen doen, morgen Efteling en oh ja ZOOO lief hebben van mijn schoonzusje nachtje weg gekregen zonder dochter.

Om even bij te komen! Daar gaan we maandag van genieen! Leuke dingen allemaal

Fijn weekend
maruja, sterkte, verdrietig nieuws zeg!

Marij, gefeliciteerd, wat een fijn nieuws!!!

maandag ben ik 13 weken. zelf zie ik al wel een buikje, mijn vriend ook. Anderen echter helaas nog niet.. ik ging vandaag alvast kijken naar zwangerschapskleding in Utrecht. DAt viel niet echdt mee. Bij de H en M hbebben ze echt niks! verder heb ik geen winkel kunnen vinden waar kleding verkopen, enkel de prenatal.

ik wil een strakke broek met smalle pijpen zodat ik mijn laarzen erover heen kan dragen.. maar zo´n hippige broek niet gevonden..

wel ene broek van mamlicious aangehad. heerlijk die blauwe band, maar bij de knoop sluiting had ik veel te veel stof over, hoort dat? of sluit ook dat gedeelte op een gegeven moment wel mooi aan?

hebben jullie tips? ik hoorde van de zara... misschien toch maar een keer naar arnhem of a´dam dan. in utrehdt hebben zxe die niet..

wanneer zouden we echt zwangerschapskleding nodig hebben? gaat het nu snel of kan het ook nog wel even duren?

fijn weekend allemaal!!
Hallo allemaal

Ben weer terug van weekje ardennen. We hebben een opvoedcursus met de honden gedaan: echt fantastisch! De trainers dachten heel erg met ons mee: echt NU hard met de honden werken zodat ze straks een betrouwbare roedel zijn als we geen tijd meer voor ze hebben als ons kind er is. We moeten de komende maanden echt verder oefenen, maar kunnen ook al heel veel effect merken: leuk ook om je honden zoveel beter te leren begrijpen.

Heb op vakantie een afschuwelijk dikke buik gekregen: dat waren mijn darmen die tot stilstand kwamen... Hoop dat het deze week weer weg trekt. Verder veel verstopte neus: irritant. Weet niet of dat van de pollen in de Ardennen komt, van de airco in de auto of van de zwangerschap...

Hier is het een en ander gebeurt las ik: medeleven voor Maruja!

Ik heb gister in het dorpje waar we vlak bij verbleven in de uitverkoop trouwens een heel erg mooi colbertje/jasje gevonden van noa noa (blauwe spijkerstof). Geen zwangerschapskleding, maar met een hoge taille en met touwtjes i.p.v. knopen: daar kan best een behoorlijke buik onder en dan zie ik er nog steeds gekleed uit op mijn werk. Mijn eerste onofficiele positiekledingstuk!

Als jullie nu al zoeken naar positiekleding, kan je kijken of je hier iets vindt: http://www.zwangerschaps-kleding.nl/. Dat is een website die een selectie van verschillende zwangerschapssites laat zien zodat je niet overal zelf doorheen hoeft te klikken. Is een product van mijn schoonzus (zij maakt de selectie) maar ik verdien er niets aan hoor :-)

Bestellen doe je via de website van de oorspronkelijke aanbieder.
Hoi meiden, ik kom me hier even afmelden. Mijn zwangerschap verloopt prima, vrijdag een goede echo gehad en ben nu 10 weken en 2 dagen, dus daar ligt het niet aan.

Helaas is er groter verdriet, op 15 juli is het broertje van mijn man verongelukt, misschien hebben jullie het gelezen: man van 29 komt om door metro ongeluk op WTC in Amsterdam. Die man is dus al 13 jaar mijn zwagertje, broertje van mijn man en oom voor mijn kids.

Ik ga er niet teveel over uitwijden op dit openbare forum, maar het verdriet en gemis is enorm, dat hoef ik niet uit te leggen.

Ik merk dat ik even helemaal geen zin heb in forums, hyves ed, maar wil wel even netjes gedag zeggen, want vond het heel erg gezellig.

Wens jullie allemaal het allerallerbeste, wie weet kom ik er later wer bij, weet het gewoon niet...

Heel veel succes op naar de gezonde februaribabies!!!

Liefs!
Ha allemaal,

allereerst Mebi, wat verschrikkelijk. Dat moet een enorme klap zijn.... Gecondoleerd en heel veel sterkte met het verwerken. En mocht je weer terug willen komen, altijd fijn natuurlijk.

Even een zwangerschapsvraagje: slapen jullie ook zo rot? Ik heb last van onrustige benen (dus dat je steeds je spieren aan moet spannen omdat het anders zo vervelend voelt) en met name als het ergens tussen 2 en 4 uur 's nachts is....Het gaat nog het snelste over als ik er even uit ga en een beker warme melk neem, maar ja. Ik slaap dus voor geen meter. Tel daarbij mijn onrustig slapende zoon op, minstens 3 x per nacht wakker.... en je begrijpt dat er van slapen weinig komt. Ook als mijn man naar zoonlief gaat, ben ik toch wakker..... Inslapen gata dan moeizaam, terwijl ik toch zo moe ben. Is dit herkenbaar??
Jezus Mebi wat verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat je nu gewoon even nergens zin in hebt. Sterkte ermee!

Kaboinkie wat betreft dat slapen: ik word vaak 's nachts wakker door ongelooflijke maagkrampen. Vannacht was het helemaal erg. Als ik dan op mn zij ga liggen lijkt het wel wat beter te gaan. En zo hebben we allemaal wat ;)
Joh Mebi wat een vreselijk bericht! Kan me je behoefte aan afzondering goed voorstellen. Mocht je later nog eens iets te melden hebben: gewoon weer aanhaken hoor!

Kaboink, bij mij gaat het slapen wisselend: eerste twee weken was ik extreem wakker 's nachts (kan ook met de schok en alle gedachten daaromheen te maken hebben, maar voelde ook hormonaal), en daarna sliep ik weer redelijk vast (met een keer per nacht een hele grote plas tussendoor). De laastste week slaap ik weer lichter, maar ik heb op vakantie ook op een gruwelijk krap en dun matras gelegen waar ik enorm pijn van in mijn lijf kreeg (schouders enzo): na een aantal dagen heb ik me daaraan aangepast blijkbaar, en nu moet ik weer wennen aan mijn eigen bed...

Ik heb wel hele bizarre dromen; vannacht zat ik in het leger en moest ik een lijstje maken terwijl er een soort domme sergeant stond te zeuren en mij niet serieus nam; ik lag me op te winden! Wordt wakker met grote spanning in mijn kaken van het klemmen...
Dat van die grote plas dat heb ik ook: ik hoef maar even plat te liggen en ik moet alweer plassen.....terwijl ik er overdag haast geen last van heb. Alsof ik een zwembad heb leeggedronken zoveel!
haha, ik ook!!! Dat plassen.....
Vandaag met 10 weken en 1 dag weer een echo gehad, en het leek voor het eerst op een mensje! Omdat het mensje ook nog druk aan het bewegen was met hele kleine armpjes en beentjes, was dit echt bijzonder. Volgens mij krijg ik een kind!

Phoe wat slaap ik veel trouwens! Omdat ik deze maand heel veel vrij heb, kan ik het niet vergelijken met een normale werkweek, maar ik weet zeker dat ik dat niet zou trekken! Ik lig bijna iedere dag tussendoor 1 - 2,5 uur te slapen, en dan "gewoon" naar bed rond 21:30. Als ik niet tussendoor kan slapen ben ik kapot om 19:00.

Ik weet trouwens helemaal niets van bekkeninstabiliteit en dat lijkt me sowieso niet iets voor 10 weken, maar ik heb al een week of 2 echt hevige pijn naast mijn wervelkolom in mijn bil als ik mijn linkerbeen beweeg (b.v. met been beetje naar buiten draaien als ik op mijn buik lig). Het is niet helemaal aan een bepaalde beweging te koppelen: soms voel ik het even niet, en soms schiet het er al in als ik van standbeen wissel en ik dus al mijn gewicht naar miojn linkerbeen verplaats. Ga ik volgende week maar eens aan de VK vragen: geen idee of je dit soort verschijnselen moet uitzitten of dat de fysio er iets aan kan doen. Hebben jullie ook zo iets?
@ iemandanders, leuk he, die echo!!! Dat alles er al zo op en aan zit! Ik weet niets over bekkeninstabiliteit, hoe dat begint en hoe het voelt. Kan je dus ook niet helpen. Zit er niet gewoon iets klem in je rug? Gewoon vragen bij de VK hoor!

Ik heb vandaag de echo voor de nekplooimeting gehad. Het zag er allemaal goed uit, maar ja, de combinatie met bloed, leeftijd etc zal uitwijzen hoe groot het risico op een kindje met Down is. Heerlijk om het kloppende hartje weer te zien, de spartelende armpjes en beentjes, al zoveel mens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven