Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
@prinsesje Ik heb een waterdichte molton van de Hema, die kraakt niet, is ook niet warmer of zweteriger. Voor nood heb ik dan zo'n kraampakket zeiltje naast bed liggen.
Goedemorgen dames!

Nee, nog geen nieuwe baby's geboren. Het is wel volle maan....

Douze: Bij mij is de kleine ook erg gezakt, hij is zo goed als helemaal ingedaald.. Heerlijk he, die ruimte bovenin. Ik voel alleen wel eer druk op mijn onderkant nu hij daar tegenaan drukt.

Feb: Dat gerommel onderin kunnen ook handjes en armpjes zijn. Ik voel ook nog steeds veel gerommel en gekriebel onderin. Straks heb je zekerheid hoe ze ligt.

Kriwi: Leuk dat je je even laat zien! Ik vroeg me gisteravond nog af waar sommigen bleven. Zoals jij en kupcake en juuls..?

Ik heb mijn ziekenhuiskoffer wel helemaal klaar. Alles wat ik niet dubbel had heb ik nieuw gekocht zodat de koffer helemaal compleet is. Bij mijn 1e bevalling had ik ook een lijst klaar staan wat er nog in de koffer moest. Maar toen puntje bij paaltje kwam en we plotseling naar het ziekenhuis moesten was er weinig tijd om ontbrekende spullen te pakken. Dus ik heb ervan geleerd

Succes met de kraamzorg vandaag.

Meekletser: Leuk he de IQ test. Ik doe ook vaak mee alleen gister kwam ik er te laat achter dat het op tv was. Ik heb alleen de korte termijn gehuegen gedaan en ik had ze allemaal goed! Wonder boven wonder...

Prinsesje: Oeh, ik ben ook benieuwd naar de foto's. Wanneer krijg je ze..?

Hier wel een betere nacht gehad als gister. Maar nog kwam Lentekind 2 keer. Op het moment krjgt ze 3 kiezen door, dus tja... ik neem het haar ook niet kwalijk (maar leuk is anders...)

Straks ga ik op kraamvisite, helemaal leuk!
Goedemorgen

hier ook geen baby. hoewel het van mij wel had gemogen........ Ik heb het een beetje gehad met zwanger zijn en alle kwaaltjes die er bij horen.

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK. dus dat is mooi. Frummel ligt idd al bijna helemaal ingedaald.

Feestje van mijn lief was erg leuk, ze wist helemaal van niets en heeft erg genoten (en had voor mij nog wat restjes meegenomen!!!)

@molton: ik heb een waterdihte molton besteld bij de wehkamp (eerst bij de neckermann maar die schoten niet op). die ligt nu onder mijn gewone molton. het is wel iets warmer in bed maar niet heel erg.

@koffertje: staat hier klaar met en lijstje erop wat er nog in moet (bril/lenzen/opladers) Komt vast goed.

vandaag komt de klusjesman weer voor het tweede raam. en ik wil (nog steeds) cakejes bakken voor het kraamfeest. maar mijn energieniveau is erg laag......... kijken of het lukt vandaag.
18 feb is het weer volle maan:) wie weet hoeveel kindjes er dan komen.

Toch redelijk geslapen. Was wel nodig na die 2 nachten. Nog steeds een zere rug, gelukkig geen zere bekken op het moment. Ga wel die molton bij de Hema kopen, dat plastic is helemaal niets lol!

Zometeen administratie van manlief doen en schoonzus komt zo langs, dag is dus al weer aardig bezet zo:)

Foto's krijg ik hopelijk heel snel, ben benieuwd:)

@vluchtkoffer. Hier ook alles dubbel gekocht. Moet alleen nog grote onderbroeken kopen.

@voorbereiden. We moeten nOg steeds de maxi cosi even passen in de auto:) is zo zielig als dat straks met kind in de regen is!

@nesteldrang gaat redelijk, energie is even op, keuken is alweer een zooitje! Baal daar goed van haha

@creatief ben een kapstokje aan het versieren maar heb uiteraard alles wat ik nodig heb of wil gebruiken ingepakt zitten! Moet ik nog even wat op verzinnen:)

Fijne dag vandaag! Hier schijnt het zonnetje goed!
18 februari volle maan ?? nou dan zou het met mijn uitgerekende datum wel goed kunnen komen !!

@mikado..hopelijk komt de klusjesman deze keer wel gewoon netjes op tijd !!

@lentebries....hhmmm... toch nog maar eens kijken naar mn tas-lijstje of ik toch niet wat dingen dubbel ga kopen dan...

ik heb het normaal gesproken ook erg snel koud....maar nu breekt het zweet me ook uit als ik een winkel binnen loop, of als het ergens binnen 20 graden is.... best apart wat zwanger zijn met je doet !!

hier ook een super mooie dag, jammer dat ik nog geen rondje met de kinderwagen 'kan' gaan lopen....dit zou een perfecte dag ervoor zijn !! Maar ja, een lege kinderwagen is ook zo wat
Ja de klusjesman was mooi op tijd. Hier ook een lekker zonnetje!!! Verder helaas weinig energie.
Hallo,

Ik meld me ook weer even,

Nog niets aan de hand. Heb wel dat ik in de loop van de dag steeds meer last krijg van harde buiken en voor weeën, maar als ik 's ochtends wakker wordt, dan heb ik weer nergens last van.

Zou toch fijn zijn als je van tevoren weet wanneer ze komen. Ik weet nog dat ik de vorige keer bij 41 weken nog 3 uur bij de kapper heb gezeten, maar durf dat nu niet zo goed aan.

@ vluchttas, ja die is half ingepakt. Heb nooit een pyjama aan, dus nu ook niet gekocht. Heb gewoon wat shirts, een joggingbroek, sokken en een paar onderbroeken erin gestopt (+ babykleertjes).

Mocht ik naar het ziekenhuis moeten dan hoop ik dat ik ook snel weer naar huis mag (vorige keer om 10 uur bevallen en om 15 uur was ik thuis) en anders moet manlief nog maar wat halen.

@zweten, hier ook......

@kriwi, anders stop je toch een pop in de wagen, dikke muts erop en deken eroverheen en niemand die het ziet, haha

Nou, iedereen zwaai zwaai!
ook weer gemeld

ik kom straks wel reageren, nu weer lekker theeleuten met me beste vriendin
@Volle maan, hoop niet dat ik tot de 18e moet wachten ;) Zelfs volle maan inc met een goede vrijpartij deed hier helemaal niks...

Hier een topic erover, staat volgens mij ook een amerikaans onderzoek in dat uitwijst dat het een mythe is: meer bevallingen bij volle maan, waar of niet waar?

@Vluchtkoffer, Hier al ingepakt en wel op aandringen van manlief. Slaap thuis nooit in pyjama en de ene pyjama die ik heb past nu dus niet. Heb een hemd en trainingsbroek als pyjama en een paar grote t-shirts (van hem, weet hij nog niet ) om in te bevallen. Grote onderbroeken wel al gehaald, Hema is daar ook goed voor, 3 euro voor een 3-pack.

Heb gelukkig geen lenzen/bril/etc dus die hoeven niet hals over kop mee en de opladers liggen ook al in de tas want die hebben we dubbel.

Nu even snel stofzuigen en tafel dekken, een tante komt gezellig lunchen heel onverwachts eigenlijk, want ik zie haar bijna nooit, maar wel leuk!
Hoi meiden.

Net bij de VK geweest. Baby is nog niet ingedaald.. Hmm vaag. Maar volgens de vk heeft het niks te maken met of de bevalling al kan beginnen. Liggingsecho gehad, maar geen foto. Baby lag weer lekker eigenwijs te doen met zijn armpjes voor z'n gezichtje enzo.

Moeten jullie elke week terug? Ik hoef pas weer over 2 weken..
@senshi : ik moet nu elke week. dat was vanaf 36 weken volgens mij.

cakejes zijn gebakken, klusjesman is klaar. Nu nog even de cakejes versieren. vanmiddag wat boodschappen doen en dan is de dag weer bijna om. denk ik.....

O ja en mijn bevallingsplan afmaken
DAT WAS EENS EN NOOIT WEER

wat een onzin die stomme cursus zeg :S ... allemaal bla bla over de meest nutteloze dingen en mensen die vragen of een baby hongerig geboren wordt :S heb ik daar 2 uur lang op een klapstoeltje gezeten om vervolgens vandaag geen ruk meer te kunnen ... afrader dus :S bah bah

@ senshi ik ben gisteren bij de vk geweest (37.5) en moet nu pas iedere week ... dus he geen paniek :P. hiervoor om de 2 weken en voor die afspraak zaten er nog 4 weken tussen. Zolang het goed gaat he gok ik dat ze het graag rustig hebben ofzo (onze praktijk heeft het ook gewoon echt heel druk :S)

Onze naam is eigelijk ook wel heel erg populair :S terwijl ik hem hier nog geen 1 x ben tegen gekomen en kom toch best wel het hele land door. Naja maakt ook niet uit ik ben er blij mee ;).

@ verhogen bed ... moet altijd idd. Hij staat hier ook nog laag, voor VK niet erg, maar moet eigenlijk voor de kraamzorg al wel, anders moet dat allemaal op moment supreme ... maar goed ik vind ons bed nu al te hoog om op en af te stappen. (leuk joh korte beentjes)

Waarom geen mannelijke gyn ... eeeh ik ben een mannenhater :P nee geintje. Maar ik heb het gewoon echt niet zo op mannelijke mensen die ik niet ken ;) en daarnaast :S ik zei van de week al tegen vriendlief van goh, als jij toch gyn was dan had ik je ook echt wat aangedaan :S is echt een verkeerd beeld van me maar potverdorie zit daar voor zn werk naar mijn onderkant te loeren. Nee dankje :P. Scheelt bij ons is meer dan de helft van de gyn vrouw :D dus dat lucht al iets op.

Lekker creabea geweest Kriwi! Wil ik eigenlijk deze week ook nog even doen. Ik ben geen ooievaar fan, maar wil stiekem toch wel iets voor de ramen als ze er straks is ;).

@ kooka wat een verhaal zeg met die groeiecho, niet zo heel netjes ook. Maar goed dat ze het nu wel goed oppikken! Doe je een beetje rustig aan?! Wel super mooie buik hoor. ghehe ik hou mijn buik angstvallig verborgen, stuur ik mijn moeder foto's (woont bijna 3 uur hier vandaan snif) zet die ze alllemaal trots op hyves ... weg plannetje :P

@ zweten ik en vriendlief worden er gek van. Als hij snachts tegen mij aankruipt rolt die heeeel snel weg en roept BAH zeg wat doe jij wel niet in je slaap... ghehe

@ ziekenhuis tas ... daar ga ik vandaag dan maar eindelijk aan geloven... zucht ik wil gewoon niet naar het ziekenhuis :P

even he ... ik ben in de afgelopen anderhalve week 2 kilo afgevallen :S hebben meer mensen hier last van. Nog niet alarmerend hoor gezien ik op + 20 kilo zat en nu op +18 maar ik verbaasde me er wel een beetje over gezien ik nog steeds vreet als een olifant :S

Goed ik ga naar mijn drukke dag ... bah bah

succes vandaag! En sorry voor iedereen die ik vergeet ... ik heb wel alles braaf gelezen hoor ;) met veel interesse maar ik vergeet gewoon een hoop alweer snel ofzo :S
Ja ik vindt mijn verloskundige praktijk maar raar. Ik las op internet ook dat je vanaf 36 weken om de week moet. En heel veel krijgen te horen hoe zwaar het kindje geschat word.. maar ik weet van niks. Maarja..

@Mikado: Goed bezig met je cake'jes ;)
@senshi, Ik moest tot vorige week ook om de twee weken en daarvoor om de 4. dus bij mij pas om de week vanaf 37w4d. Het schatten van het gewicht van de baby doen ze ook niet allemaal. Bij mij is het gewoon niet te doen vanwege mijn stugge buikwand. Het is ook lang niet altijd accuraat. Bij mij zei ze dat het niet zo'n grote baby is en toen ze nog geen 5 minuten erna de echogegevens van 31 weken erbij pakte bleek het 2 tot 3 weken voor te lopen. Dus een schatting met de hand is ook niet altijd te doen en zeker niet betrouwbaar.
Hallo meiden,

Ik stond startklaar voor de VK, start me auto niet......

Dat heeft hij nog nooit gedaan, hij maakt ook geen geluid dus zal me accu wel zijn.

Ik denk zelfs stiekem dat ik met met mijn zwangere hoofd iets heb aan laten staan in de auto.

Nu dus een nieuwe afspraak voor volgende week donderdag. En had voor het eerst een vragenvuur voorbereid.

Gisteren naar de infoavond geweest. Was helemaal niet druk en voor hun de 1e keer dus dat is ook niet leuk dan.

Hier gelukkig geen stomme vragen, hoewel er een heel jong stel was dat volgens mij echt niks wisten en toch 34 weken zwanger.

Ik vond vooral het stuk over het begin van de bevalling handig, ook voor vriendlief haha. Wanneer bellen en hoelang duren de weeen bla bla bla

@kriwi: Leuk dat je weer even langskwam!
Fem: Ja ik heb mijn vragen kunnen stellen aan de kraamzorg. (zie mijn verslagje).

Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen maar het bed moet toch verhoogd worden.

Bij ons spreken ze over 75-80 cm. Het is namelijk ook bedoeld voor de kraamverzorgster i.v.m buk en rugklachten bij controles in de kraamtijd.

Een extra matras er op leggen kan al voldoende zijn ipv klossen.

Fem: apart gevoel he, als je een lichaamsdeel onder je handen voelt bewegen. Manlief blijft verbaasd als hij zoiets voelt.

Begrijp ik nou uit jouw verhaal (hydrofiele doeken) dat jouw borsten al wat lekken? Dat lijkt me een heel vreemd gebeuren.

Ook mijn zwangerschapsbroeken zitten vrij strak. Gek he! En dan heb ik ze op de meest losse stand staan.

Kantineke: Hoeveel mannelijke gyn. hebben ze bij jullie? Aangezien het bij ons 6 op 8 is ofzo. Ik merk dat ik mijn schaamte al een deel ben verloren door de zwangerschap en inwendige echo’s en zo.

Lentebries: Ik heb er nooit echt een negatief gevoel over gehad maar ik vond wel dat ze laat langs kwamen voor de intake. (36 weken) Ik zal al vol met vragen…

En ik was erachter gekomen dat 90% van de zwangere uit deze omgeving voor een groter kraambureau hadden gekozen. Dus er was wel een soort van twijfel.

Feb: Volgens mij heb ik liever geen Mc Dreamy….het idee dat er een ‘knapperd’ aan mijn bed staat terwijl ik op mijn knapst mijn werk doe…hmmm…

Gewicht: ik hoor vrij vaak dat de gewicht schatting van VK/gyn uiteindelijk er best ver naast zat. Bij ons is dus gezegd dat we een kleintje krijgen. (nu pas 4 pond) maar wie weet dus…

Naam: onze namen staan niet in de top 20!

Kriwi: Daar ben je weer! Leuk! Zet jij emmers e.d. apart? Ik laat manlief tegen die tijd wel een rondleiding door het huis geven om te laten zien waar alles ligt.

Ik heb mijn ziekenhuistas klaar staan met daarin de helft van de spullen. De rest staat inderdaad op een lijstje (nog in te pakken) en dat moet dan maar snel even gepakt worden. Ik was inderdaad ook niet van plan om alles dubbel te kopen ofzo. Of nog erger, de komende weken uit een tas te leven.

Kraambezoekboek: Leuk! Wij hebben er eentje kado gehad. Alle kraambezoek schrijft er in. Iedere blz. heeft een lijstje net als in een vriendenboekje. Lijkt me een leuk aandenken!

Kaat: dat van die werking van de placenta is mij ook vertelt. Wij hebben een klein kindje en al minder vruchtwater wat betekent dat de placenta al aan het ’afbouwen’ is.

Zeiltje: hier eerste nacht met zeiltje achter de rug. Bij iedere draai hoorde je een kraak. Maar ach, dat zal wel wennen.

Ik heb allemaal het idee dat ons kindje eerder gaat komen dan half februari. Manlief zei het laatst ook al. Ik ben nu 36 weken.

Herkenbaar?

Vanmiddag naar de fysio, ik heb er helemaal geen zin in en vraag me af wat hij nog voor me kan betekenen.
Wat rot van je auto zeg :S hadden wij een maand trug ook. Zo ineens de accu stuk :s en 2 weken later het onstekingsblok ... nog een keer stil staan :P

wij riepen ook vanaf het begin ...zal wel eerder komen

en nu er nog maar 2 weken op de teller staan heb ik steeds sterker het idee dat het langer gaat duren (wachten DUURT lang :S) maar hier ook klein meisje en minder vruchtwater waarschijnlijk .. dus we zien het wel

over lekkende borsten ... ghehe dat doen ze hier ook al zo een eeeh 18 weken :P tot irritatie van vriendlief en het wordt alleen maar erger en ik vertik het ook om met iets aan te slapen ;) ... dus ons matrashoes wordt regelmatiger dan ooit gewassen :P

ik weet niet precies hoeveel gyn er zijn eigelijk ze had het erover dat er iig meer dan de helft vrouwen zijn dus waar mogelijk er rekening mee wordt gehouden

jeej ... mijn hond krijgt zo zn lang verdiende wandeling van 2 vriendjes :D

fysio ... hopen op een lekkere ontspannen massage ;)
Kantineke Helaas, ik verwacht geen massage.

Wel heb ik hier geinformeerd naar een zwangerschapsmassage. De kosten vielen me alles mee.

Voor een uur 27 euro.

Ik had ineens heel veel zin in een droptoffee. Eigenlijk mogen we niet te veel drop, toch?

Heeft jullie kindje ook zo vaak de hik? De kleine heeft hier minstens 3 keer per dag de hik. Zo'n gek gevoel...

Nu snap ik wel hoe het vruchtwater op raakt in mijn baarmoeder haha...En maar drinken.

Ik zit hier maar te zitten terwijl er toch echt een to do list ligt met opruim taken. Ik stel maar uit...

Zal ik dan toch even naar de winkel rijden?...het zonnetje schijnt.

Soms vraag ik me echt af waar die energie is die ik voor de zwangerschap wel had...Hoe voelde dat ook al weer?
Pfff stomme administratie haha.

Wat schrijven jullie veel zeg! Ook hier nog geen lekkende tieten hoor! Lijkt me heel raar!

Ook ik heb het idee dat de beeb eerder komt, maar aan de andere kant hoef ik nog maar 3 weken... Heb die misschien ook wel nog nodig hihi

Bij ons is het vanaf 36 weken wekelijks, maar omdat er dan alleen een weekend tussen zat moet ik nu maandag ipv donderdag met 37 weken.

Hier ook geen mc dreamy aan bed terwijl ik op mijn knapst ben haha!

Nu weer verder aan de adminstratie:(
Prinsesje: waarvoor denk je de 3 weken nog nodig te hebben?

Van mij mag het komen hoor haha...
@Senshi: Ik heb je gespot op de Happy Harvest Hyves : )

Je moet wat in je verlof hé!
feb+senshi: vervelen jullie je ook zo vandaag?

Ik ben me echt belachelijk aan het vervelend...haha.

Het is toch verschrikkelijk, aangezien er nog genoeg opgeruimd kan worden. Ik had me voorgenomen om iedere dag minimaal 1 taak van het lijstje te doen.

Oke oke oke...ik ga, denk ik, de kapstok legen en ordenen.
@Feb: Haha ja ik ben verslaafd aan dat spel

@Jennifer: Ja ik verveel me allang kapot... vooral omdat ik al sinds December thuis zit. Ik zou kunnen stofzuigen ofzo, maar daar heb ik dan ook weer geen zin in. Haha. Succes met je kapstok.. ik heb net alweer 2 uurtjes geslapen..
ppfff ja verveel me behoorlijk.

Heb wel alweer 3 lakentjes gestreken en me tas weer wat aangevuld met spullen.

Vanavond weer zwemmen als ik vriendjes auto kan nemen...

Ik ben ook alweer 8 weken thuis, is toch best snel gegaan moet ik zeggen, maar had liever elke dag door de stad gestruind met vriendinnen.

Heel de dag al wat steken in me "poes" haha zal wel met het indalen te maken hebben. Doen soms best pijn!
Steken in de poes haha Feb Ik wil ooooook zwemmen. Wij wonen 10 min van een center parcs af.. maar ik durf niet!!! Heb nog geen badpak namelijk.

Als ik me verveel ga ik weleens op andere topics kijken hier op viva. Maar ik sta er altijd van te kijken hoe iedereen elkaar hier op dit forum afzeikt. Als iemand iets vraagt of zegt, meteen grote mond. Ik moet me dan altijd inhouden om niks te plaatsen haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven