Fietstassen en kinderzitje achterop

15-07-2009 22:34 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een moederfiets gekocht (2e hands, Sparta Amazone) en zojuist ook een achter- en voorzitje. Nu wil ik ze gaan "pimpen"met bekleding van Basil, die ik wil bestellen via internet. Nu zag ik ook een bijpassende fietstas. Maar ik vraag me nu af of je met een Bobike achterstoeltje wel een normale dubbele fietstas kan gebruiken.

Zou beetje zonde zijn als ik straks fietstassen koop en het blijkt een PMSmiskoop te zijn.

ja bij mijn fiets wel hoor. Ik heb geen moederfiets maar die fietsenmaker heeft de bagagedrager iets verlengd en het gaat prima.
oef wijzigde dit bericht op 15-07-2009 22:49
Reden: typo
% gewijzigd
Ja, met zo'n verlengstukje op je bagagedrager past het wel. Moet je die dus ook erbij kopen.
Toevallig, heb vandaag staan kijken naar fietstassen voor op mijn mamafiets. Ik heb een Gazelle Bloom en daar is de bagagedrager al verlengd.

Je hebt dus inderdaad speciale tassen, waar rekening is gehouden met de beenruimte voor het stoeltje. Lijkt me dat die van Basil dat wel heeft....
Bedankt voor de reacties! Dan ga ik er maar een bestellen!

Wat is een moederfiets?
Ik heb de tas met een extra tie-ribje (trekbandje) vastgemaakt zodat ie niet wegzakt.

Leuke tas trouwens !! (ik heb dezelfde, en op het tweedehands zitje een stukje rood-wit gestipt kitch-kitchen-zeil en dat allen op een knalrood met grijze (ook tweedehandse) Gazelle Nature, krijg veel complimenten met mijn vrolijke kleurige fiets!!)
Oh wow dat zijn mooie fietsen!

(heb ff gegoogled)
Paling, ik ga van dezelfde lijn de bekleding voor de stoeltjes en het windscherm kopen. Op een bruine fiets. Ziet er in mijn gedachte ook al erg leuk uit.

Xaloy, stel jij die vraag niet op ieder fietsentopic?
?

Fietsentopic?

Ik begrijp je niet. Ik wist niet wat een moederfiets is, nu wel. Je wekte mjin nieuwsgierigheid met de titel.
quote:Xaloy schreef op 16 juli 2009 @ 08:44:

?

Fietsentopic?

Ik begrijp je niet. Ik wist niet wat een moederfiets is, nu wel. Je wekte mjin nieuwsgierigheid met de titel.Er zijn verschillende topics over moederfiets vs gewone fiets. En daar wordt deze vraag ook regelmatig gesteld. Maar als jij het niet was: sorry!
Aha. Nou ik heb op google gekeken, en volgens mij hèb ik een moederfiets, alleen weet mijn fiets dat niet.
.
Als ik even met dit topic mee mag liften:

Wie heeft er een gewone bagagedrager met een GMG achterzitje erop, en dan ook nog fietstassen?

Ik heb dus een GMG stoeltje op een gewone bagagedrager, en zou graag fietstassen willen, maar ik weet niet hoe.
quote:Java schreef op 16 juli 2009 @ 22:31:

Als ik even met dit topic mee mag liften:

Wie heeft er een gewone bagagedrager met een GMG achterzitje erop, en dan ook nog fietstassen?

Ik heb dus een GMG stoeltje op een gewone bagagedrager, en zou graag fietstassen willen, maar ik weet niet hoe.

Bij de fietsenmaker laten verlengen en een fietstas nemen met een "open" bovenkant.

Werkt uitstekend
Bedankt voor je reactie, Ivy. Is je achterlicht dan niet erg bedekt door de fietstassen?
hoi,

Het simpelst en goedkoopst is om de voetsteuntjes van het stoeltje af te halen, de ijzeren staven (waar de voetsteuntjes aanvastzaten) door de snelbindersleuven van je fietstas te steken en aan het wiel vast te maken.

Je kind zit dan met de voetjes in de fietstas (is nog lekker warm ook) en je hoeft dan niet met verlengde bagagedragers aan de gang, en de buggy kan er ook gewoon op!

Succes
Ja, maar dan kun je je fietstassen weer niet volstoppen met boodschappen en daar heb je ze voor toch?

Ik heb een gewone fiets (ik vind moederfietsen echt niet mooi. sorry), grote gewone fietstassen en altijd met een Bobike achterzitje gefietst. Inderdaad wel een bagagedrager verlenger erbij en ook de buggydrager pastte er dan bij.
quote:Pebbles schreef op 03 augustus 2009 @ 17:27:

Ik heb een gewone fiets (ik vind moederfietsen echt niet mooi. sorry), grote gewone fietstassen en altijd met een Bobike achterzitje gefietst. Inderdaad wel een bagagedrager verlenger erbij en ook de buggydrager pastte er dan bij.

Ja maar een Bobike achterzitje 'zweeft' (toch?) omdat hij aan de zadelpen bevestigd zit. Het 'probleem' van het GMG zitje is, dat hij echt op de bagagedrager geklemd zit. Daarom kan ik volgens mij alleen zo'n dure fietstas met een open bovenkant gebruiken.

(Ik heb overigens ook geen moederfiets.)
Ja, klopt. Ik heb zo'n zwevend zitje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven