Fietszitje achter - moeder dikke billen

03-01-2020 11:04 10 berichten
Hoi!

Ik ben gezegend met een dochter van 2,5 en een ruim meer dan gemiddelde kont met bijpassende heupen.

Nu moet ik EN een nieuwe fiets voor mezelf EN een zitje voor het boven genoemde kind aanschaffen.

Hoewel ze nog wel even voorop mag lijkt achterop me toch handiger dus ik wil voor een achterzitje kijken.

Mijn schrikbeeld is een moeder op de fiets waar de billen en heupen aan de achterkant van het zadel doorlopen waardoor het kind of de nek chronisch uit de kom moet draaien of geen adem kan halen....

Nu ga ik ook zeker in een winkel passen en meten, maar ik ben benieuwd of hier meer moeders zijn met dikke billen en een achterzitje en wat er voor hun goed werkt.

Iemand?
Alle reacties Link kopieren
Een zadeltje voorop in plaats van een zitje achterop? Is ook veel gezelliger ☺️
Ik heb om deze reden een Cortina Roots :-$ Dat is een moederfiets en de bagagedrager leek langer dan de overige fietsen. Die drager heeft een kliksysteem voor de Yepp. Die heb ik er ook op zitten.
Ik heb een Batavus Mambo LX (mamafiets) met een Bobike One zitje achterop. Die zit op de bagagedrager (zo'n kliksysteem) vast en niet aan de zadelpen en zo kan die een stukje naar achteren zodat je peuter niet tussen je billen verdwijnt.

Ik heb flinke billen en peuter heeft meer dan genoeg ruimte achterop.
Er zijn ook losse goede verlengingen te koop voor je bagagedrager.

Misschien hoef je dan niet een hele dure speciale fiets voor te klopen.
alouette schreef:
03-01-2020 11:08
En gevaarlijker.
Fitze schreef:
03-01-2020 11:09
Ik heb om deze reden een Cortina Roots :-$ Dat is een moederfiets en de bagagedrager leek langer dan de overige fietsen. Die drager heeft een kliksysteem voor de Yepp. Die heb ik er ook op zitten.
Ja volgens mij is er met een systeem waar het op de bagagedrager geklikt wordt meer ruimte.

Je kan ook passen bij de fietsenwinkel.
alouette schreef:
03-01-2020 11:08
Daar is ze nog wat te jong voor vind ik.

Ik ga eens kijken naar zo'n klik systeem en verlengen van een bagagedrager.
Jeetje rosings, 2,5 jaar alweer? Wat vliegt de tijd! En bedankt voor de schets in mijn hoofd ;)

Zover ik weet zijn moederfietsen altijd wel wat aangepaster daarin, maar zeker weten doe ik niet..
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
03-01-2020 11:47
Daar is ze nog wat te jong voor vind ik.

Ik ga eens kijken naar zo'n klik systeem en verlengen van een bagagedrager.
Ik heb een fietsstoeltje van de lidl met zo'n kliksysteem en die zit vrij ver achterop de bagagedrager en is ook nog te verstellen naar achter eventueel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven