Fietszitje achter - moeder dikke billen

vrijdag 3 januari 2020 om 11:04
Hoi!
Ik ben gezegend met een dochter van 2,5 en een ruim meer dan gemiddelde kont met bijpassende heupen.
Nu moet ik EN een nieuwe fiets voor mezelf EN een zitje voor het boven genoemde kind aanschaffen.
Hoewel ze nog wel even voorop mag lijkt achterop me toch handiger dus ik wil voor een achterzitje kijken.
Mijn schrikbeeld is een moeder op de fiets waar de billen en heupen aan de achterkant van het zadel doorlopen waardoor het kind of de nek chronisch uit de kom moet draaien of geen adem kan halen....
Nu ga ik ook zeker in een winkel passen en meten, maar ik ben benieuwd of hier meer moeders zijn met dikke billen en een achterzitje en wat er voor hun goed werkt.
Iemand?
Ik ben gezegend met een dochter van 2,5 en een ruim meer dan gemiddelde kont met bijpassende heupen.
Nu moet ik EN een nieuwe fiets voor mezelf EN een zitje voor het boven genoemde kind aanschaffen.
Hoewel ze nog wel even voorop mag lijkt achterop me toch handiger dus ik wil voor een achterzitje kijken.
Mijn schrikbeeld is een moeder op de fiets waar de billen en heupen aan de achterkant van het zadel doorlopen waardoor het kind of de nek chronisch uit de kom moet draaien of geen adem kan halen....
Nu ga ik ook zeker in een winkel passen en meten, maar ik ben benieuwd of hier meer moeders zijn met dikke billen en een achterzitje en wat er voor hun goed werkt.
Iemand?

vrijdag 3 januari 2020 om 11:15
Ik heb een Batavus Mambo LX (mamafiets) met een Bobike One zitje achterop. Die zit op de bagagedrager (zo'n kliksysteem) vast en niet aan de zadelpen en zo kan die een stukje naar achteren zodat je peuter niet tussen je billen verdwijnt.
Ik heb flinke billen en peuter heeft meer dan genoeg ruimte achterop.
Ik heb flinke billen en peuter heeft meer dan genoeg ruimte achterop.

vrijdag 3 januari 2020 om 11:26
Ja volgens mij is er met een systeem waar het op de bagagedrager geklikt wordt meer ruimte.
Je kan ook passen bij de fietsenwinkel.

vrijdag 3 januari 2020 om 12:13
Ik heb een fietsstoeltje van de lidl met zo'n kliksysteem en die zit vrij ver achterop de bagagedrager en is ook nog te verstellen naar achter eventueel.