Flesvoeding

23-10-2018 17:24 56 berichten
Eind december verwacht ik mijn eerste kindje en ik heb besloten dat ik geen borstvoeding ga geven dus ben ik op zoek naar tips en adviezen omtrent flesvoeding.

Vorige week nog staan drentelen bij alle flesjes en flesvoeding die er te koop zijn maar ik heb geen idee waar te beginnen...(ik wacht sowieso nog even met kopen hoor, ik heb nog even te gaan)

Met welk merk en/of type flesje zijn jullie gestart? En met welk merk voeding?

Zijn er onmisbare tips die jullie willen delen? Ik hoor ze graag!
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
23-10-2018 18:25
Als je zo vroeg bevalt dan moet je baby wel een tijdje in het ziekenhuis blijven. Dus dan is er nog alle tijd om flessen en flesvoeding te kopen.

O ja dom! :-$
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
23-10-2018 17:56
Nou, als je met 32 weken bevalt lig je nog wel even in het ziekenhuis en daar hebben ze alles wel.

Ja klopt, dom van me! :facepalm: :biggrin:
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren
krullen-bol schreef:
23-10-2018 18:52
Hier hebben ze ook 2 verschillende soorten op kdv maar zelf meenemen is geen probleem hoor.
Ga niet omdat kdv dat merk geeft dat ook doen.
Ik vond het juist handig dat ze op de crèche hetzelfde merk hebben, dan hoefde ik het nooit zelf mee te nemen (hier hebben ze ook Hero en AH Biologisch trouwens, dus je kunt kiezen). Maar als je een crèche hebt waar je sowieso zelf melkpoeder moet meegeven, maakt het niets uit.

Als je vanwege de kosten voor een huismerk kiest, maar daardoor ook flesvoeding moet meegeven voor de crèche (terwijl andere voeding wellicht al in het uurtarief verwerkt zit), kun je je afvragen of het op de lange termijn inderdaad goedkoper is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kon geen borstvoeding geven en heb toen van de lactatiekundige begrepen dat alle flesvoeding voldoet aan de standaard. Wij hebben toen in het begin Etos gebruikt, waar echt niks mis mee is en de helft goedkoper dan Nutrilon of Hero. Maaaarrrr... als je baby krampjes heeft en je wilt over op krampjesvoeding (waar overigens de meningen over verdeeld zijn of t werkt, maargoed, wij waren zo wanhopig van t gekrijs dat we het wel wilden proberen) is t wel zo handig om een merk te hebben dat ook een krampjesvoeding variant heeft want dan hoeft de baby minder te wennen (dit was advies van CB, om zo veel mogelijk alleen maar te wisselen binnen een merk). Etos had dat niet, dus we zijn toen toch maar geswitched naar Hero. Nutrilon heeft volgens mij ook krampjesversie. En sommige mensen zweren bij HIPP omdat daar probiotica in zitten maar tegelijk is er volgens mij nooit wetenschappelijk aangetoond dat dat echt iets doet. Voor flessen: wij zijn op dr. Brown overgegaan omdat baby zn Avent echt te snel leegtrok (en dus: kramp) maar ik zou even afwachten met het kopen van een hele set, de ene baby is de andere niet en sommige vinden die spenen weer gek en andere doen nergens moeilijk over.
Alle reacties Link kopieren
Flessen en spenen van Nuk
En nutrilon maar zou nu ook gerust voor huismerk kiezen
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de brown flessen en Hero melk. Hero omdat het goedkoper is dan Nutrilon en wel bij meerdere winkels verkrijgbaar. Wilde niet misgrijpen.

belangrijkste tip: flesvoeding mag gewoon op verzoek gegeven worden. Niet elke kraamverzorgster weet dat. Verloskundige en cb bij mij gelukkig wel (bij 2e dan)

Ik kreeg van de kraam de laatste dagen een schema opgedrongen. Grappig want bij oudste en eerste dagen van tweede gaf ik afgekolfde melk (borstvoeding lukte niet) en dat mocht onbeperkt en op verzoek (zelfs met bijvoeden met Hero ivm beperkte productie).
Bij nummer drie was de succesformule difrax-fles en AH biologische voeding. En idd voeden op verzoek.

Wat hebben we bij de eerste aangeklooid met het ‘verplichte’ voedingsschema en een ontevreden baby. Baby twee en drie op verzoek gevoed, stukken fijner.

En achteraf gezien best zonde dat we de eerste twee Nutrilon gaven, huismerk bleek bij de derde echt prima te voldoen en is een stuk goedkoper.
anoniem_207929 wijzigde dit bericht op 23-10-2018 20:20
60.00% gewijzigd
Wij hadden voor beide kinderen de voeding van AH Biologisch. Goed verkrijgbaar en lost goed op. We hebben eerst een poosje Kruidvat Biologsch gehad maar die was slecht verkrijgbaar toen, en gaf klontjes in de melk, roeren en klutsen tot je een ons weegt. We wilden graag biologisch en die uit de eco-winkel was wel bizar duur. AH en Kruidvat hebben heel betaalbare biologsche voeding.

Flesjes van Tommy Tippee gehad en die bevielen uitstekend. Nou ja, tenminste totdat mijn man ze per ongeluk 3 uur in de oven zette in plaats van 3 minuten in de magnetronsterilisator, daar konden ze niet zo goed tegen. De oven trouwens ook niet. Maar ik gok dat een ander merk flesjes daar ook niet blij van was geworden...
anoniem_63c8fc15a6c5b wijzigde dit bericht op 23-10-2018 20:23
38.61% gewijzigd
bam_1984 schreef:
23-10-2018 19:00
Ja klopt, dom van me! :facepalm: :biggrin:
Het is wel handig om dat soort dingen met 37 weken in huis te hebben dus wat dat betreft heb je zeker een punt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
23-10-2018 19:04
Als je vanwege de kosten voor een huismerk kiest, maar daardoor ook flesvoeding moet meegeven voor de crèche (terwijl andere voeding wellicht al in het uurtarief verwerkt zit), kun je je afvragen of het op de lange termijn inderdaad goedkoper is.
Mijn zoon komt maar 1 a 2 flexibele ochtenden per week bij de opvang en nu krijgt hij daar nog maar 1 fles na de boterham verder. De andere flessen thuis.
Ik heb het niet uitgerekend maar denk niet dat het in ons geval goedkoper gaat zijn :)
Maar ik snap je beredenering, als je kindje vaker en bijv een hele dag gaat kan het zeker schelen.
Tralalalala
Hier in de kraamperiode fles en borst gegeven, daarna volledig borst en vanaf 8 mnd weer fles. We geven Hipp in een dr Brown fles. Ik had avant flessen gekocht, maar dat was geen succes. Op aanraden kraamzorg dr Brown gekocht. Het is gewoon even proberen.
Alle reacties Link kopieren
Mai84 schreef:
23-10-2018 19:06
Ik kon geen borstvoeding geven en heb toen van de lactatiekundige begrepen dat alle flesvoeding voldoet aan de standaard. Wij hebben toen in het begin Etos gebruikt, waar echt niks mis mee is en de helft goedkoper dan Nutrilon of Hero. Maaaarrrr... als je baby krampjes heeft en je wilt over op krampjesvoeding (waar overigens de meningen over verdeeld zijn of t werkt, maargoed, wij waren zo wanhopig van t gekrijs dat we het wel wilden proberen) is t wel zo handig om een merk te hebben dat ook een krampjesvoeding variant heeft want dan hoeft de baby minder te wennen (dit was advies van CB, om zo veel mogelijk alleen maar te wisselen binnen een merk). Etos had dat niet, dus we zijn toen toch maar geswitched naar Hero. Nutrilon heeft volgens mij ook krampjesversie. En sommige mensen zweren bij HIPP omdat daar probiotica in zitten maar tegelijk is er volgens mij nooit wetenschappelijk aangetoond dat dat echt iets doet. Voor flessen: wij zijn op dr. Brown overgegaan omdat baby zn Avent echt te snel leegtrok (en dus: kramp) maar ik zou even afwachten met het kopen van een hele set, de ene baby is de andere niet en sommige vinden die spenen weer gek en andere doen nergens moeilijk over.
Je kan gewoon van merk wisselen, de meeste kinderen hebben daar helemaal geen last van. De fabrikanten doen je graag geloven dat het niet kan., maar daar zitten natuurlijk andere belangen aan ( net zoals een kraamverzorgster die 'toevallig' nutrilon bij zich heeft.). Mijn kinderen dronken thuis als ik thuis was borst, als ik niet thuis was gekolfde melk of AH biologisch, op het kdv Nutrilon en bij oma Hero. En op het kdv waren veel kindjes die verschillende merken door elkaar dronken. Bij borstvoeding is de samenstelling van de melk elke keer anders, bij flesvoeding zijn de verschillen veel kleiner.
Vanaf het begin Dr. Brown flessen en Nutrilon melkpoeder.
Op ons KDV hebben ze ook Nutilon.
Ben over beiden zeer tevreden.
Yes, fijn dames zoveel reacties! Wat betreft voeding neig ik, na jullie reacties, naar een huismerk i.p.v nutrilon en wat betreft flesjes zo'n startset avent. Met uiteraard als motto mocht dat niet lekker lopen, dan switchen van flesje of voeding!
Alle reacties Link kopieren
Dr brown en Kabrita voeding.

Begonnen met avent en huismerk voeding maar krampjes/reflux in combinatie met het slecht reageren op koemelk deed ons overstappen op Kabrita.
Alle reacties Link kopieren
En het is al eerder genoemd ga voeden op verzoek. Dat is zoveel relaxter.

Al was het maar omdat je nooit hoeft te schuiven en te puzzelen en je hoeft af te vragen welke fles je wanneer kan laten vervallen en wat de nieuwe voedingstijden dan worden.

Bovendien voorkomt het later overgewicht.
Wij hebben ook op verzoek gevoed. Komt vanzelf toch wel een soort ritme in; het is niet zo dat 'voeden op verzoek' betekent dat je de godganse dag met voeden in de weer bent ofzo. We hebben nooit een flesje opgedrongen terwijl kind geen honger had maar de klok zei dat het flesjestijd was. En andersom kind ook niet laten wachten als hij honger had maar het nog geen tijd was. Gewoon: honger = flesje. Lekker makkelijk.

Onze kinderen hebben op 2 verschillende kdv's gezeten, bij beide moest je voor de baby's eigen voeding meegeven. Ik wist helemaal niet dat er kdv´s zijn waar je de voeding van hun krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Procne schreef:
23-10-2018 19:04

Als je vanwege de kosten voor een huismerk kiest, maar daardoor ook flesvoeding moet meegeven voor de crèche (terwijl andere voeding wellicht al in het uurtarief verwerkt zit), kun je je afvragen of het op de lange termijn inderdaad goedkoper is.
Ik gaf jongste Kruidvat voeding en die kreeg Nutrilon op het KDV. Heeft hij geen enkel probleem mee gehad. Al maakt het natuurlijk wel uit dat hij zijn 1e fles pas met 6 maanden kreeg en toen ook pas voor het eerst naar het KDV ging, hij kreeg eerst BV. Oudste kreeg al wel vrij snel de fles. Daarvoor moest ik wel voeding meegeven, want hij kreeg hypoallergeen en op het KDV hadden ze alleen standaard.
Wij gaven juist op schema, dit beviel ons zeer goed.
Je kunt tzt kijken wat je het beste bevalt.
Wij hebben hero voor onze dochter net zoals onze oudste heeft gekregen. We hebben standaard Aventflesjes. Hadden we al bij de oudste alleen even nieuwe spenen gekocht. En ook zo n lucht ventieltje voor de krampjes.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloem8850 schreef:
24-10-2018 08:04
Wij gaven juist op schema, dit beviel ons zeer goed.
Je kunt tzt kijken wat je het beste bevalt.
Wij ook op schema. Reden was dat onze slaapkop anders maar 3 keer per dag zou drinken. Wakker maken, fles geven, 'spelen' (naar de mobile kijken), verschonen en weer slapen. Repeat. Is nu een gezonde 2-jarige slaapkop.

Flessen Difrax, Kruidvat huismerk. Als het een gezond kindje is, hoef je gelukkig ook niet alles de hele tijd te steriliseren: speen goed spoelen, sopje in de fles, hard schudden, afspoelen met koud water en dan 1 x per dag in de kook. En dat koken wordt al snel 1 x per week :-)

Een fles ging binnen 2 minuten leeg maar zonder krampjes ofzo. Nog steeds krijgt hij een ochtend-papfles van 250 ml die in 2 teugen op gaat.Maar daar zijn ze allemaal anders in.

En die melktoren (ook bij Hema) is inderdaad superhandig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de flessen van Difrax. Ik vind ze vooral erg handig met schoonmaken. Zoon krijgt gewone Nutrilon. Qua voeding zou ik niet teveel pakken tegelijk aanschaffen. Ik zou eerst even kijken hoe dat je kind reageert op de voeding. Bij sommige baby's is het slimmer om over te stappen op bijvoorbeeld speciale voeding. En dan is het zonde als je nog veel pakken voeding hebt staan.

Een magnetronsterilisator vond ik niet nodig. Een gewone pan met kokend water op het fornuis vind ik net zo handig.

Ik vind een poedertoren en een goede thermosfles wel erg fijn. Zo kun je altijd en overal in een handomdraai een fles maken. En een flessenborstel is ook handig voor het schoonmaken van je flessen.

Ze bieden geregeld starterspakketten van verschillende flessensoorten aan. Dit scheelt vaak een hoop ten opzichte van losse flessen aanschaffen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Alle reacties Link kopieren
Goede tip voor de fles: laat je man hem 's nachts geven ;-D Aanvullende tip: koop een paar goede oordoppen voor jezelf. Zeker direct na de bevalling helpt slapen echt enorm en met de fles kan dat ook gewoon :)

Dr. Brown vonden wij top. Die smalle fles is wel echt smal en dan past het poederschepje nauwelijks, de brede hals vond ik fijner.

Merk: Albert Heijn, want dit zitten overal, waar je ook bent. Voor drogisten moet je vaak naar een winkelcentrum, dat vond ik gedoe.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
_Doortje_ schreef:
29-10-2018 23:01
Goede tip voor de fles: laat je man hem 's nachts geven ;-D Aanvullende tip: koop een paar goede oordoppen voor jezelf. Zeker direct na de bevalling helpt slapen echt enorm en met de fles kan dat ook gewoon :)

Dr. Brown vonden wij top. Die smalle fles is wel echt smal en dan past het poederschepje nauwelijks, de brede hals vond ik fijner.

Merk: Albert Heijn, want dit zitten overal, waar je ook bent. Voor drogisten moet je vaak naar een winkelcentrum, dat vond ik gedoe.
Albert Heijn zit niet overal. Hier in het dorp niet in ieder geval. Wel Jumbo en Kruidvat. En als ik bij de Jumbo ben, dan zit de Kruidvat er vlakbij. De dichtsbijzijnde AH zit hier meer dan 10 km vandaan. De beste tip voor het merk is dus iets kiezen van een winkel die in de buurt zit.
Ik vond de poedertoren en magnetronsterilisator echt geweldig. Hebben beide veel gebruikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven