Foliumzuur...onzin of werkt het echt?

21-01-2009 19:59 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen dit jaar gaan beginnen met onze eerste baby.

Ik stop medio begin Maart met de pil.

Kan ik gelijk foliumzuur slikken of mag dat pas naar enkele maanden

Waarom moet dit eigenlijk?(heb namelijk iets tegen medicatie en pillen slikken)

Iemand ervaringen met Foliumzuur?
Ja, je kan gelijk foliumzuur slikken. Dat wordt zelfs aangeraden (om te doen vanaf het moment dat je zwanger wil worden). Waarom moet dit? Het is goed voor de baby. Het kan overigens weinig kwaad om het te slikken. Gewoon een potje kopen en doen!
Zwanger worden?

Slik eerst foliumzuur!

Extra foliumzuur is belangrijk als je zwanger wilt worden. Foliumzuur verkleint de kans dat je baby wordt geboren met een ernstige aandoening. Heb je een kinderwens en wil je zwanger worden? Slik dan extra foliumzuur.

Op deze website vind je informatie over foliumzuur. Via de vragen aan de linkerkant van de pagina vind je alle informatie die je nodig hebt.

Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Mail je vraag dan aan de Erfolijn.

Foliumzuur

Extra foliumzuur zorgt dat een ongeboren kind zich goed kan ontwikkelen.

Begin vóór de zwangerschap met foliumzuur slikken.

Slik elke dag een tablet foliumzuur.

Blijf foliumzuur slikken tijdens de eerste 2 maanden van de zwangerschap.

Foliumzuur koop je zonder recept bij een drogist of apotheek.

Foliumzuurpilletjes

Foto: Clé

Van de website: http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/
Op de bijsluiter staat dat je 3 maanden voor je zwangerschap moet beginnen met het slikken van foliumzuur. Dus gezien de kans dat je direct zwanger bent kan je het best nu al beginnen met slikken.

Foliumzuur is goed voor de ontwikkeling van het kindje, verkleint o.a. de kans op een open ruggetje etc. Het zijn maar heeeele kleine pilletjes en ik heb er nooit bijwerkingen van gehad.

Kijk anders eens op deze site foliumzuur
Foliumzuur is meer een voedingscuplement net als je extra vitamines neemt.

Het schijnt medisch bewezen te zijn dat als je dat vroegtijdig inneemt je minder kans hebt op baby met open ruggetje.

Dus als je dat kunt voorkomen met een voliumtabletje dan is prima te doen toch. Je moet zowiezo als je zwanger bent al gravitamon of andere suplementen nemen voor de zwanger vrouw en daar zit ook foliumzuur bij in.

Je moet daarmee beginnen de maand voor dat je gaat beginnen met zwanger worden.

Succes
Kortom: naar de apotheek en slikken maar!
Foliumzuur is niets anders dan een B-vitamine. Deze verkleint de kans op een open ruggetje bij je baby.

Het meeste werk doet foliumzzur tijdens de eerste 2 weken na conceptie, wanneer je het dus nog niet weet.

Dit is ook de reden waarom het advies is foliumzuur te gebruiken nadat je gestopt bent met de pil.

Als je pas begint als je zwanger bent dan mis je cruciale eerste 2 weken.
Foliumzuur is een B-vitamine, alles wat je daar teveel van binnen krijgt plas je gewoon weer uit
Hoe kunnen wij nou weten of het werkt? In ieder geval hebben mijn kinderen geen open ruggetje.....of hazelipje want dat schijnt er ook mee samen te hangen.

Als je iets tegen pillen slikken hebt, eet dan gewoon iedere dag broccolli en erwten, daar zit het ook in.

Maar het is toch een kleine moeite om zo'n voedingssupplement te slikken als je er zulke geboorte afwijkingen mee zou kunnen voorkomen.
Dank jullie wel dames!

Dan ga ik volgende week even langs bij de apotheek om wat van die pillen te halen.

Hebben jullie ook foliumzuur geslikt???
Joh, baat het niet, dan schaadt het niet. En een beetje foliumzuur mag je wel voor je kind over hebben natuurlijk!
Je zou echt een beetje eigenwijs zijn het niet te doen!
quote:queenfan25 schreef op 21 januari 2009 @ 20:15:

Dank jullie wel dames!

Dan ga ik volgende week even langs bij de apotheek om wat van die pillen te halen.

Hebben jullie ook foliumzuur geslikt??? Goed zo! Natuurlijk heb ik ook geslikt.
Grappig trouwens dat je zegt iets tegen pillen te hebben maar wel aan de pil bent
quote:queenfan25 schreef op 21 januari 2009 @ 20:15:

Dank jullie wel dames!

Hebben jullie ook foliumzuur geslikt???

Wat denk je zelf?

Tuurlijk!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Is dat een serieuze vraag in je topic titel? Of het echt werkt?
Volgens mij is er heel veel onderzoek gedaan naar het nut van foliumzuur. Google daar eens op zou ik zeggen. Ik heb zelf ook foliumzuur geslikt en slik nu een voedingssupplement voor zwangere vrouwen.
Ja, natuurlijk heb ik foliumzuur geslikt. Het is echt wel aantoonbaar bewezen dat dit de kans op een open ruggetje verkleint.
ja altijd slikken dus er is heel veel onderzoek naar gedaan en sinds het aangeraden is dat het werkt tegen open ruggetjes en hazelip, en vrouwen het dus ook slikken, zijn die afwijkingen een stuk minder vaak voorgekomen.

Je hoeft trouwens niet eens naar de apotheek ervoor, etos eigen merk heeft het zelfs in het assortiment
Ja, of slik Fem Natal of Gravitamon. Dat zijn voedingssupplementen speciaal voor vrouwen die zwanger willen worden/zwanger zijn/ borstvoeding geven. Daar zit alles in wat je in die periodes extra kunt gebruiken aan vitamines (dus ook foliumzuur)
Tuurlijk heb ik foliumzuur geslikt, geen rood vlees gegeten, geen rauwmelkse kazen, geen vacuum verpakte vis, geen rauwe eieren, alleen maar goedgewassen groenten en fruit, geen drugs gebruikt, geen alcohol, niet gerookt, niet teveel koffie en cola light gedronken enz. enz. enz.

Ik kan me bij alles wel afvragen of het écht wel nodig is, onzin is of bewijs willen zien dat het écht werkt, maar ik zie het meer als een manier om mezelf in te dekken.

Stél dat mijn kindje iets mankeert, dan ligt het in ieder geval niet aan mijn gemakszuchtige of onverschillige of 'eerst zien dan geloven'-gedrag.
Dank je zaterdag1978 voor de tip!

@ Zwartkant Mijn vraag is zo gesteld omdat veel mensen in mijn buurt zeggen dat het slikken onzin is (moeder/oma/tante etc)

Volgens hun moet ik meer groenten net als spruitjes en brocolli.

Ik had nog nooit van foliumzuur gehoord tot ik er het met een collega over had gehad (over stoppen met de pil)
Je moeder, oma en tante zijn van een vorige generatie. Als je straks een kindje hebt zullen ze je nog duizend zeer achterhaalde adviezen geven.

Foliumzuur slik je vanaf 4 weken voor de conceptie tot 8 weken na de conceptie, als je voldoende foliumzuur (vitamine B11) in je cellen hebt verklein je het risico op neurale buis defecten. Hoe we weten dat het werkt? Daar hebben talloze wetenschappers zich mee bezig gehouden. Er is je hier al aangeraden om een multivitamine voor zwangeren te gebruiken. Centrum heeft dit sinds kort ook: Materna. Ik heb zelf die van Solgar geslikt, vanaf het moment dat ik zwanger wilde worden. Nu slik hem nog steeds, want ik geef borstvoeding. En dat is dus ook zo'n onderwerp van eindeloze "adviezen" van oma's, moeders en tantes. Lekker laten lullen en je goed informeren.

Veel plezier met het maken van je kind
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Natuurlijk kun je foliumzuur ook uit je voeding halen, alleen......... ik denk niet dat je elke dag twee tot drie kilo spruitjes of broccoli wilt eten, dus is zo'n tabletje foliumzuur een stuk praktischer.

Overigens slikte ik het in 2001, ik heb geen idee sinds wanneer het advies wordt gegeven.
quote:Anastacia 34 schreef op 21 januari 2009 @ 20:03:

Foliumzuur is meer een voedingscuplement net als je extra vitamines neemt.

Het schijnt medisch bewezen te zijn dat als je dat vroegtijdig inneemt je minder kans hebt op baby met open ruggetje.

Dus als je dat kunt voorkomen met een voliumtabletje dan is prima te doen toch. Je moet zowiezo als je zwanger bent al gravitamon of andere suplementen nemen voor de zwanger vrouw en daar zit ook foliumzuur bij in.

Je moet daarmee beginnen de maand voor dat je gaat beginnen met zwanger worden.

SuccesWat een onzin, er moet niets en supplementen worden zelfs niet aangeraden. Behalve foliumzuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven