foliumzuur

28-11-2008 18:50 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
wij willen zwanger worden en moet dus om foliumzuur. nu vroeg ik me af: hebben jullie een pil foliumzuur van de apotheek geslikt of een mamapil waar alles inzit van bv dagravit of vsm?
Eigen merk foliumzuur van een drogisterij. Pas toen ik zwanger bleek overgegaan op een multivitamine voor zwangere vrouwen.( Bij beide pogingen tot zwanger worden en zwangerschappen zo gedaan) Die slik ik nu nog ivm borstvoeding.(femnatal van davitamon)

Groetjes
Hier bezig voor de 2e en ik slik Fem natal van Davitamon, voordat ik zwanger werd van de 1e had ik alleen een foliumzuur pil.

Gr. Gerri
Ik heb gewoon een potje bij de Etos gehaald.
Foliumzuur van het Kruidvat, eigen merk.

Ben helaas al met mijn derde potje bezig
Naski, rot he! Ik moet zeggen dat ik het nu niet meer zo regelmatig slik als in het begin hoor... Doorzetten...

To, ik heb ook die van de etos. 2 euro maar voor 150 tabletjes geloof ik.
Potje van de etos.
Hier ook het potje van de Etos
Hier ook de femnatal. Begonnen met die van de etos, maar vanwege luiigheid toen die op was (is verder fietsen dan de gewone drogist hier in de buurt ) overgestapt op de femnatal. Ik had van etos ook de zwanger worden multivitamines, die waren een stuk goedkoper dan die van davitamon, dacht ik.... Want van diet etos moest je er 2 per dag en die van davitamon 1. Zat dezelfde hoeveelheid pillen in een pakje en het was niet twee keer zo duur als die van de etos. Dus uiteindelijk was davitamon nog goedkoper.

Beetje lang verhaal over niks bedenk ik me nu, sorry
Ik heb gisteren bij de apotheek gewoon foliumzuur gehaald. Zij zei dat dat voor nu genoeg was, als ik zwanger ben kan ik eventueel overstappen naar een multvitamine.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hier ook de femnatal dan davitamon.
mardjen, die roze pot en pak van de etos is 1 tabletje voldoende hoor. Of bedoel andere?
Bij de eerste zw gravitamon gebruikt.

Nu hier eerst etos gebruikt, maar daar had ik veel last van. Kwamen steeds omhoog (volgens etos mevr was dat een bekend kwaaltje van die capsules/pillen) 2 per dag moesten die trouwens. Zowel bij de pillen van zwanger worden als zwanger zijn had ik er last van.

Nu over gestapt davitamon.
Indian, dat had ik ook! Heel vervelend, echt een smerige smaak die ik de hele ochtend proefde.

Ik heb foliumzuur in een wit met paars doosje. ZItten strips in voor twee weken met een dagaanduiding, net als bij de pil. Best handig.
dank jullie wel voor het reageren, zijn die pillen groot om te slikken of niet? ik kan heel goed pillen nemen, maar een half jaar geleden had ik vitaminepillen van supradyn en die waren zo groot dat ze regelmatig bleven hangen. dan krijg je het wel even benauwd hoor!

naski, ik hoop dat dit 3e potje ook gelijk de laatste is meid!
Aha, ja ik maak een fout. Die zwanger worden in dat doosje die capsules die moeten 2 x per dag. In dat roze potje zitten van die kleintjes. Die volstaan met eens per dag maar dat is puur en alleen foliumzuur. Die zwanger worden capsules van de etos heb ik ook staan. En die blijven inderdaad nog wel even staan want ik krijg ze niet weg. Hele ochtend misselijk van.
En die zijn ook zo ontzettend groot, die capsules. Die andere tabletjes niet, die kan je zo doorslikken.
Ik slik femnatal - ook met het oog op zwanger raken! Het zijn kleine gele smarties, niet moeilijk weg te krijgen. Heb soms ook last met medicijnen doorslikken, maar deze zijn easy.
Oja, ik hoorde trouwens bij de apotheek dat 's ochtends het beste moment is om in te nemen - tijdens of na de maaltijd!

Succes ladies!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven