Fruit-sabbelnetje.......

30-05-2011 00:08 52 berichten
Okee, Moppekind is acht jaar, en het is vast een nieuw bedenksel, maar hoe komen ze op het idee ????

Een wasnetje waar je fruit in stopt, en dat in een wasnetjevasthouder stopt ?

Zouden (aanstaande) ouders dit serieus gaan gebruiken als ik het als kraamcadeautje zou schenken, of gaat het linea recta naar de kringloop (waar ik het overigens nog nooit heb gezien).

http://www.baby-walz.nl/E ... t-sabbelzakje.a833.0.html

Fruit-sabbelzakje

Totaal aantal stemmen: 6

Yes :cheer: Geen stemmen
No :no: (100%)
Alle reacties Link kopieren
quote:Ruza schreef op 30 mei 2011 @ 01:18:

Je foto doet et niet!

Ik zag het.

Er bestaat één zo'n foto..........en ik krijg 'm niet geplakt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.google.nl/imgr ... c5Oqfci38PIXMUykUxGnaRpm8=&h=240&w=320&sz=20&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=1i-fBbssbLSfsM:&tbnh=123&tbnw=163&ei=sdTiTajjC8Pu-gbKooiGBw&prev=/search%3Fq%3Dsinaasappel%2Bzakdoek%26hl%3Dnl%26biw%3D1920%26bih%3D963%26gbv%3D2%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=rc&page=1&ndsp=69&ved=1t:429,r:22,s:0&tx=71&ty=62&biw=1920&bih=963
plak een linkje dan!
Error...verdomme!

Enige doping die hij had was een halve sinaasappel met een peppermuntje erop en dan een zakdoek eroverheen gespannen
Gelukt!
http://www.hdci.nl/hierhilversum/?p=231

Het kan ook met citroenen.
Jaaa! Ik had m al gevonden op google en wou net vragen of je die bedoelde! Zo ging dat ja. Goede oude kindertijd
Een doormidden gesneden citroen (of sinaasappel), daarop 3 of 4 harde pepermuntjes, en om dat geheel een katoenen (!) zakdoek, die met een elastiekje direct onder de citroen

wordt vastgebonden, zodat je het geheel makkelijk kan vasthouden. Liefst alles nog even in de vriezer, zodat het lekker koud is. En dan likken, als een ijsje.
Schijnt weer helemaal hip te zijn.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 mei 2011 @ 01:24:

Een doormidden gesneden citroen (of sinaasappel), daarop 3 of 4 harde pepermuntjes, en om dat geheel een katoenen (!) zakdoek, die met een elastiekje direct onder de citroen

wordt vastgebonden, zodat je het geheel makkelijk kan vasthouden. Liefst alles nog even in de vriezer, zodat het lekker koud is. En dan likken, als een ijsje.Na 3 likjes stapt het gemiddelde kind over op hardnekkig zuigen!
Ik had er nog nooit van gehoord.

Rotterdamse kinderen vreten gewoon de hele weg snoep.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 mei 2011 @ 01:28:

Ik had er nog nooit van gehoord.

Rotterdamse kinderen vreten gewoon de hele weg snoep.Ja maar de jeugd van tegenwoordig is verrot. Wij waren maar half-verrot! En namen ook een sinaasappel bij het snoepen. Overigens niet omdat we die zo lekker vonden, maar meer omdat de constructie met zakdoek gewoon hip was.
quote:Ruza schreef op 30 mei 2011 @ 01:30:

[...]

Ja maar de jeugd van tegenwoordig is verrot. Wij waren maar half-verrot! En namen ook een sinaasappel bij het snoepen. Overigens niet omdat we die zo lekker vonden, maar meer omdat de constructie met zakdoek gewoon hip was.Maakte je nog de blits met een bepaalde soort zakdoeken?
Hier ook alleen echt ongezond spul. Kan me niet voorstellen dat het lekker is, zo aan wasverzachter sabbelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 mei 2011 @ 01:30:

[...]

Maakte je nog de blits met een bepaalde soort zakdoeken?Kan het me eerlijk gezegd niet echt herinneren. Ik had niet veel keus..ik kreeg er gewoon een van oma. Met old-skool bloemetjes versiering in het midden.

Ik vind het een wonderlijk iets, hoor.

Heb vroeger avondvierdaags gelopen als kind, daarna met mijn kinderen meegelopen maar dit nog nooit gezien. Woon ik in achtergebleven gebied?
quote:Dickens schreef op 30 mei 2011 @ 01:42:

Heb vroeger avondvierdaags gelopen als kind, daarna met mijn kinderen meegelopen maar dit nog nooit gezien. Woon ik in achtergebleven gebied?Als je Rotterdam daar ook onder schaart......ja, dán wel.
Niet in Rotterdam maar wel in stad. Heb ook in een durp gewoond, daar had de snoepwinkel ook gewoon een topweek aan vierdaagse en niet de groenteboer.
Ik las het gisteren nog in de Viva:

Hansaplast Avond4Daagse Tips:

Tip 5. Halveer een citroen. Leg op het snijvlak 3 harde pepermuntjes en bind er een zakdoek omheen. Het resultaat: een lekker likding tegen de dorst!

(kende het zelf ook niet)
Ik laat het net mijn jongste zien (die sienaasappelsabbelzakdoek dan) en leg uit wat het is en dat hóófd...!!!

Denk niet dat ik het hoef te proberen hier.
Ik heb het ook nog nooit gezien, kom uit een dorp heel dicht bij Rotterdam, misschien daarom.

maar over dat nubby zakje. Ik weet iemand met een kindje van down die dat heeft gebruikt. Was de enige manier om iets naar binnen te krijgen.

Dus zo gek is het nog niet in sommige gevallen
Ik kom uit '74, dorp in de buurt van Amsterdam, en wij deden het ook. Alleen met citroenen trouwens. Vind het wel grappig dat kinderen het nog steeds doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven