Fruitspiesjes
zaterdag 17 december 2011 om 07:54
Hallo allemaal,
Maandag wil ik mijn zoontje fruitspiesjes meegeven naar het kinderdagverblijf. Die spiesjes moet ik dan zondagavond maken, maar ze worden pas maandagmiddag opgegeten. Nu is mijn vraag of jullie misschien weten welk fruit ik het beste kan gebruiken en of dit wel zo lang goed blijft? Ik zit zelf te denken aan druiven, kiwi, appel, banaan.
Maandag wil ik mijn zoontje fruitspiesjes meegeven naar het kinderdagverblijf. Die spiesjes moet ik dan zondagavond maken, maar ze worden pas maandagmiddag opgegeten. Nu is mijn vraag of jullie misschien weten welk fruit ik het beste kan gebruiken en of dit wel zo lang goed blijft? Ik zit zelf te denken aan druiven, kiwi, appel, banaan.
zaterdag 17 december 2011 om 10:03
Dat mandarijntje is een leuk idee, ziet er mooi uit ook.
Maar ik zou niet de juf willen zijn die 20 mandarijntjes moet pellen...
Uitdeelzakjes met een snoepje bijv die yoghurtrozijntjes vd hema. klein speeltje en nog iets lekkers,mandarijntje,snoepje, gezonde koek, versierde eierkoek.
Dan mogen ze meestal 1 ding kiezen om te eten en de rest gaat mee naar huis.
Maar ik zou niet de juf willen zijn die 20 mandarijntjes moet pellen...
Uitdeelzakjes met een snoepje bijv die yoghurtrozijntjes vd hema. klein speeltje en nog iets lekkers,mandarijntje,snoepje, gezonde koek, versierde eierkoek.
Dan mogen ze meestal 1 ding kiezen om te eten en de rest gaat mee naar huis.
zaterdag 17 december 2011 om 10:34
quote:cheerlesscard schreef op 17 december 2011 @ 10:05:
Worstenbroodjes kan wel maar is listig door het vlees, niet alle kinderen mogen varken of rund. Dan wel met kip maken, maar of dat lekker is?
vervelend... maar kippengehakt bestaat toch ook?
maar met mini-appelflapjes combineer je fruit met lekkers en die zijn gewoon zo te koop en dan zit je niet met die multicultikul
Worstenbroodjes kan wel maar is listig door het vlees, niet alle kinderen mogen varken of rund. Dan wel met kip maken, maar of dat lekker is?
vervelend... maar kippengehakt bestaat toch ook?
maar met mini-appelflapjes combineer je fruit met lekkers en die zijn gewoon zo te koop en dan zit je niet met die multicultikul
zaterdag 17 december 2011 om 10:42
druiven en kiwi blijven wel redelijk vers. Ananas en mango ook wel. Appel en banaan lijken me echt viezig, dat wordt bruin en droog. Ik zou trouwens ook voor iets anders gezonds gaan. Zoals die goudvismandarijn die Yamuna gepost heeft, die vind ik wel erg leuk!
En een traktatie voor kerst? Doet iedereen dat? (ik voel lichte paniek opkomen want lig met een verse baby in het ziekenhuis en heb geen idee hoe ik volgende week goudvismandarijnen in alle postvakjes op het KDV van Kootje krijg )
En een traktatie voor kerst? Doet iedereen dat? (ik voel lichte paniek opkomen want lig met een verse baby in het ziekenhuis en heb geen idee hoe ik volgende week goudvismandarijnen in alle postvakjes op het KDV van Kootje krijg )
zaterdag 17 december 2011 om 10:51
zaterdag 17 december 2011 om 11:31