Fruitspiesjes

17-12-2011 07:54 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Maandag wil ik mijn zoontje fruitspiesjes meegeven naar het kinderdagverblijf. Die spiesjes moet ik dan zondagavond maken, maar ze worden pas maandagmiddag opgegeten. Nu is mijn vraag of jullie misschien weten welk fruit ik het beste kan gebruiken en of dit wel zo lang goed blijft? Ik zit zelf te denken aan druiven, kiwi, appel, banaan.
Dat mandarijntje is een leuk idee, ziet er mooi uit ook.

Maar ik zou niet de juf willen zijn die 20 mandarijntjes moet pellen...

Uitdeelzakjes met een snoepje bijv die yoghurtrozijntjes vd hema. klein speeltje en nog iets lekkers,mandarijntje,snoepje, gezonde koek, versierde eierkoek.

Dan mogen ze meestal 1 ding kiezen om te eten en de rest gaat mee naar huis.
Worstenbroodjes kan wel maar is listig door het vlees, niet alle kinderen mogen varken of rund. Dan wel met kip maken, maar of dat lekker is?
quote:cheerlesscard schreef op 17 december 2011 @ 10:05:

Worstenbroodjes kan wel maar is listig door het vlees, niet alle kinderen mogen varken of rund. Dan wel met kip maken, maar of dat lekker is?

vervelend... maar kippengehakt bestaat toch ook?

maar met mini-appelflapjes combineer je fruit met lekkers en die zijn gewoon zo te koop en dan zit je niet met die multicultikul
Ja precies, ik zou ook voor zoiets gaan hoor.

Veel makkelijker.

Er zijn ook wel knakworstjes met kip maar ik heb geen idee of dat lekker word.
druiven en kiwi blijven wel redelijk vers. Ananas en mango ook wel. Appel en banaan lijken me echt viezig, dat wordt bruin en droog. Ik zou trouwens ook voor iets anders gezonds gaan. Zoals die goudvismandarijn die Yamuna gepost heeft, die vind ik wel erg leuk!

En een traktatie voor kerst? Doet iedereen dat? (ik voel lichte paniek opkomen want lig met een verse baby in het ziekenhuis en heb geen idee hoe ik volgende week goudvismandarijnen in alle postvakjes op het KDV van Kootje krijg )
hmm kaetje ik denk dat je een goede reden heb om niet mee te doen dit jaar
Hm, ik moet voor het Kerstdiner a.s woensdag op school ook fruitspiesjes maken. Ik wilde dit ook dinsdagavond doen aangezien ik woensdag geen tijd heb. Geen goed idee begrijp ik?

Dan zal ik woensdag maar een half uurtje eerder van mijn werk gaan om het te maken.
Ah! Fruitspiesjes! Dat wilde ik ook gaan doen. Mijn kinderen hebben donderdagavond hun kerstdiner en ik heb de donderdagmiddag ervoor uitgetrokken om het te maken. Wilde een galia meloen doormidden snijden en daar dan de spiesjes in prikken.
@ Kaetje:

Kersverse baby! Gefeliciteerd nog. Ik hoop dat alles goed gaat.

Niets moet hoor. Hier op de opvang kon aangeven of je iets wilde doen, hoefde niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven