Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Grrr bekaf, kinderen zijn ook zo hangerig en vervelend en van een 10 en 11 jarigen vind je het niet meer leuk als ze alles echt alles overal neergooien. Dan hebben ze onvoldoendes en herkansing net nog even voor het kerstdiner, net 60 pannenkoeken gebakken en dan ook nog gauw een miniwerkstuk nakijken en printen maar ik zie nu alweer de franse slag van verre hangen...

Man heeft lassplinter in oog en ziet niks meer, moet er volgende week uitgehaald worden maar zit op gevaarlijke plek.

Ootje ligt wrl heeeeeeel lief te spelen, al 1 uur !!!

Op haar kussen in de box.
Wat eng die splinter Viool!

Hier dit ritme: 's ochtends rond kwart over 6 wakker (veel te vroeg, bah! En laten huilen is dat geen optie omdat de jongens dat wakker worden ), dan slaapt ze tot ongeveer kwart over 9, dan rond de lunch erin (dat moet ik rekken, liever gaat ze half 12 erin, maar dan zit ik weer met ophalen van de psz lastig), in de middag nog anderhalf tot 2 uur, en om 5 uur nog een uurtje. Maar nu slaapt ze nog steeds vanaf 5 uur dus ik ga haar zo maar wakker maken, want ze gaat er om half 8 weer in. En ik moet om 7 uur oudste ophalen van school van het kerstdiner.

Mis ik wel de gluhweinborrel, helaas. Man is weer eens laat en ik ga niet met 2 kleintjes borrelen.

Oh erg, ik bracht oudste net naar school, zat hij op het uiteinde van de rij aan een laag tafeltje tegenover de juf. Dus ik zei: zullen we ruilen met Y (meisje naast hem). Zegt hij heel zacht: dat durf ik niet. Dus ik zei dat ik het wel deed.

Bedenk ik me net thuis dat ze ws jongen-meisje-jongen-meisje hebben gedekt en dat hij nu dat heeft verstoord. En nu gaat de juf vast vragen of hij dat heeft gedaan en dan schrikt hij

Ooooh, en dat met die judoslipactie van me... waardeloze moeder toch?

Maar die slip krijgt hij morgen trouwens wel

Ik moet me ook niet zo bemoeien met dingen.. zucht.

Nou, meisje maar eens uit haar bedje trekken, aaaah, blijft altijd zielig...
A is trouwens best heel tevreden in de box of op het kleed. Gelukkig. Al zit ze ook wel heel veel bij me hoor, vooral als ik alleen met haar ben.
Amalia haal je haar nu uit bed i v m kerstdiner ?

Ja dat is balen ! Onze kinderen rijden mee met buren, super. Man is niet zo lekker.

Bah dat kdv gebeuren in Amsterdam en dat misbruik. Ik moet daar van huilen !!!
Erg ben ik! Ik sta de pannenkoeken op te bakken die over zijn met extra kaas
Hier 20 minipannenkoekjes gebakken en 16 terug Balen zeg. Eigenlijk had ik ook iets moeten kiezen wat oudste lekker vindt, want hij houdt helemaal niet van pannenkoeken. Volgend jaar soesjes dus

En het was ook niet zo leuk zei hij. Hij keek ook sip toen ik hem ophaalde. Waarom het niet leuk was weet ik niet, want wat hij vertelde klonk allemaal wel leuk en daar lachte hij ook bij.

Juf iig niets gezegd over het wisselen van de plaatsen, phoei

A was gelukkig wakker toen ik haar uit bed haalde. Lag een beetje te geinen in d'r uppie, vind ik altijd zo schattig.

RW nog even een flessenvraag voor jou: als ik 180cc water doe, en 6 scheppen melk, moet ik dan kijken hoeveel er na die poedermelk erbij in de fles zit en dat tellen of is het dan toch gewoon 180cc?

Vandaag A een half jaar, wilde met een lekker biologisch wortelprakje beginnen, maar het sneeuwde en regende de hele dag dus ik ben niet naar de Ekoplaza gegaan. En daarnaast is man er niet en ik vind het toch leuker om dat samen te doen, zo'n 1e hapje. Dus ze moet nog maar even wachten tot morgen.
Amalia maak je het zelf de wortelprak ?

Oh dat heb ik ook ELK jaar. Ik maak mezelf compleet gek voor het kerstdiner, 2x 30 pannenkoeken, of 50 kipspiesjes, appeltaarten, quiches ..heb van groep 1 tot 8 nu alles gehad

maar t is nooit echt op. Sommige kinderen maken : popcorn, knakworsten, afhaal patat, kant en klare ijstaart grrrrrr en ik sloof me altijd uit en altijd is het een hoop gedoe, weet niet hoe dat komt

Genoeg geklaagd!

Wat is Ootje een poppetje zeg. Als ze mij en man tegelijk ziet kan het feest niet op, lachen, kraaien, stralen.

En haar voorkeurshouding trekt echt weg wat heel fijn voor haar is want ze had er denk ik last van.

Vanmiddag speelde mviool met haar en ik hoorde hem t liedjezingen Van de bruine beer dat ik vaak voor haar zing (van de vrije school liedjes( Hij deed allerlei dingen precies hetzelfde. Ik merk dat hij dat best vaak doet, grappig om te horen.

Verder ziet ze er ook zo grappig uit in haar gestreepte pakje. ik zal een foto maken !
Schattig die Mviool De jongens zijn hier ook zo leuk met haar! En jongste zoon is zo wild met haar Maar dan giert ze het uit!!! Komisch.

Ja tuurlijk zelf Viool die prakjes. Ik heb mijn kinderen 3x in hun leven een potje gegeven. Ze lustten het niet trouwens.

Zo gemaakt toch?

Gaat iemand hier aan Rapley doen met eten voor kinderen? Ik vind het doodeng, zie die kinderen altijd verslikken en bijna stikken. Man moet er helemaal niets van weten ha ha. Maar ik wil het wel half half doen met echt zachte dingen. En alles heel puur aanbieden. Bij de jongens prakte ik alles door elkaar, maar nu wil ik puur de wortel geprakt aanbieden, en de aardappel apart enzo.

OMG, mijn kind mag gewoon al prakjes! Boehoeo, waar is mijn baby??? I milk...

Shit zeg, gaat hard....
amalia 180 cc + 6 scheppen = 200cc

Rikst als je steeds je meisje moet wakker maken voor een fles zou je ze wel kunnen ophogen naar 180 en dan 4 uur ertussen laten gaat dan vanzelf. Dat was bij J hetzelfde, weet niet meer precies wanneer hij overging naar 5 flessen maar best snel omdat hij ook zoveel sliep tussendoor.

viool wat eng die splinter! Ik vind zelf gemaakt ook leuker hoor! Zoon had prikkertjes met poffertjes eraan hij vond het kerstfeest super leuk hij heeft echt genoten man ging mee de ouders gingen in de tussen tijd borrelen in de gymzaal.

Aan het einde gingen alle kinderen buiten bij kampvuren kerstliedjes zingen echt volgensmij had ik het niet droog gehouden

geven jullie de juffen ook wat? Zoon had voor zijn juf een doos chocola bij zich had ik heel leuk verpakt in folie met daarbij een tekening en zelfgemaakte kerstkaart van zoon.

Dochter gaat morgen naar de psz en heb ik voor haar juffen (1 juf 2 vrijwilligers) ieder een kersttijdschrift margriet/libelle ook in folie verpakt ook met zelfgemaakte kerstkaart erbij
het gaat super snel amalia!!!!! Ik maak meestal ook alles zelf je hebt altijd wel een restje over. In het begin deed ik ook alleen groenten, nu doe ik daar een aardappel bij. Rapley deed ik bij de andere twee in combi met prakjes ging heel goed, J kotst nog van een miezerig klein stukje bij hem geen succes heel grappig zo zie je maar weer ieder kind is anders.

Vorige wk had ik rijst met broccoli maar rijst krijg je nooit zo glad nou meneer kokhalzen joh echt raar ben ik niet gewent. Brood gaat gelukkig nu iets beter maar duurt nog gauw een half uur voor een boterham zonder korsten en die tijd heb ik niet altijd... en dan ook af en toe een hartverzakking dat ie bijna stikt in een boterham, ik moet na ieder hapje voelen in zijn mond of er echt niks meer zit heeeel spannend met 2 tandjes haha
Oooh wat schattig RW dat zingen!

Ai kadootjes... ik heb vanmiddag nog snel een kerstkaart voor de juffen in elkaar geflatst met de kinderen. Kadootjes idd, dat kreeg ik als juf ook altijd.

Ik ben sinds ik moeder van 3 ben, zeer onattent. Kom amper aan denken toe . Ben al blij als ze de hele dag normaal zijn doorgekomen en fruit op hebben enzo.

Ik zie ook echt op tegen dit half jaar met die hapjes. Ik ben dan altijd bang dat ik te weinig vocht geef, omdat je zo bezig bent met slaapjes en dan weer eten. Pff, hopelijk loopt het een beetje. Die andere 2 zeggen gewoon 'ik heb dorst'. Maar bij zo'n baby is het met die beginnende hapjes zoeken vind ik.

Hmm, dus 180=200. En als er ook nog pap bij zit? Morgen maar eens een vers pak halen nummer 2, ik heb nu nog 1 en alles goed doorlezen op de doos.

Hebben jullie dat ook wel eens dat je je eigenlijk een waardeloze moeder voelt? Nou hoeven jullie niet te gaan roepen dat ik wel een goeie moeder ben, want nu voelt het fluttig.

Ik heb bijv. het idee dat ik oudste nooit zelf laat kiezen maar ik alles voor hem regel. Zoals nu met die pannenkoeken. Ik schrijf me daarvoor in omdat ik dat makkelijk kan maken, maar oudste houdt er niet eens van. En nouja, dat was het eigenlijk wel. DAt stoppen met de bv zit me toch ook wel dwars. Terwijl het goed is zo, ze heeft een half jaar gehad. Maar het gaat zo hard. Ik kan er wel mee doorgaan, maar het voelt ook wat pijnlijk. Al valt dat ook wel weer mee denk ik dan.

Pff, goed, zo;n dag dus...

Morgen gaat het weer beter. Denk ik
amalia knuffel!!!! (fluistert dat je een super moeder bent!!!!) morgen zie je alles vast weer een stuk zonniger! Slaapgekrek is killing.

Hier een ervaringsdeskundige hapjes gaat hier inderdaad anders dan bij de andere 2. Oudste heeft nooit potjes gekregen, ik was altijd bezig met hem, hapjes, slaapjes, flesjes etc

Bij dochter ging dit al chaotischer, zoon en dochter schelen ook maar 1,5 jaar dus was best druk.

Bij J merk ik nu ook weer dat je in het begin echt veel bezig bent met flessen en hapjes. Soms vergeet ik het ook, gaat hij huilen van de honger en denk ik shit hij moet wat eten. En grijp ik vaker naar een potje want is toch weer net sneller.

wat ik ermee wil zeggen euh... de clou hou het voor jezelf soms wat makkelijk 3 is pittig hoor zeker als ze allemaal nog zo klein zijn!!!!

ik ga douchen ik heb weekend! Kids zijn morgen om 12 uur uit
Thanx RW
als je altijd goed, leuk en attent wilt zijn dan is er veel werk te doen en voldoe je nooit, dus dan ben je al snel een slechte moeder.

Ik hang er tussenin, in praktijk vind ik het een wonder (en daar schaam ik me dan weer voor) dat het elke dag opnieuw lukt iedereen aangekleed met ontbijt incl mijzelf de deur uit te krijgen, te lunchen, een gezonde warme maaltijd, de basisdingen aan kant) want voor mij is het geen "dat doen we eventjes"nee ik ben schijnbaar van de mislukte huisvrouwen soort, niet diegene die haar handen niet omdraait voor 7 kinderen, vioolsukkel die bij en een herkansing voor werkstuk en kerstdiner al gaat stressen. Want ze moesten ook nog met gel in het haar en leuk aangekleed naar school en waar was die zwarte broek ook al weer, al uit de was? In de droger? Ik had hem toch speciaal...oh mviool had hem al aan.. Pannenkoeken bakken en ondertussen met een werkstuk bemoeien. En kadootje voor de juf en meester? Vergeten? Leuk versieren van het kersteten? Geen tijd voor. En vergeten decoratie te halen. Kerstboom? Staat hier nog niet..

Ik ga de club van slechte moeders oprichten

ik wil ook nog een blijk van medeleven geven aan de winkelier waar ik veel kom, had zn zaak gesloten wegens overlijden zus, week later, schaam me rot. Ik kwam hem in de haast al tegen, niks geen gesprek want ik had haast. Nou ik doe dit voor mijn werk en nu prive ben ik een hork bah.

Ik zou nog zwangerschapskleding langs een vriendin brengen, loop 3 verjaardagen achter, onee 4 in mn vriendenkring, waarvan de kado's er ook nog liggen. Waardeloos.

Dviool begint net, zo stom vandaag blah blah. Ik zeg: nou ik vind het leuk juist. Ik kom zo in de kerk bij jullie kijken met Ootje.

Nou ik vind het stom en je ziet mij zitten onderuitgezakt met mn mond dicht, achterlijke liedjes over jezus ga ik niet zingen.

Dus ik (heel empatisch ) nou ik vind dat jullie kerstfeest zo leuk vieren,met gitaar en keyboard en swingen, echt veel geluk hoor met zo'n creatieve meester op gitaar. Helemaal niet saai"

(cursusje luisteren nodig geloof ik hij zegt net dat hij het stom vind) Dan vind ik mezelf ook zo dominant.

Maarja... Ik noem dus ook steeds wat ik wil want ze ruimen gewoon niks op, gooien alles neer, als ik met o bezig ben en kom in huiskamerliggen de wanten en mutsen op tafel, de tassen ernaast etc. Fietslampjes, huiswerk, snowboots, bagugans, weet je wel hoe klein mijn huiskamer is?

Kamer..bende. Ik wil dat ze zelf hun pyama in bed leggen en de dekens erover. Doen ze niet. Ja hoor zeggen ze, een puberkamer is zo, ooit een nette puberkamer gezien dat is niet normaal hoor! Typisch weer iets voor een meeeeiiissssjuhhhh, die willen alles op orde hebben.

Met een zucht dat ik dus een enorme zeur ben.

Kan ik dan ook niet iets leuks zeggen???

EH nee ik geloof niet dat ik Amalia nu help. Maar IK vind wel dat jij een goede moeder bent

en een lieverd, een stoere vrouw en een intelligent mens, dus dat is volgens mij nog veel belangrijker dan je kinderen grootbrengen met een norm van goede moeder die toch altijd te hoog ligt.

Je bent gewoon te perfectionistisch

Ik ben blij!Ootje op bed gelegd omdat we naar de kerk gaan en ik het leuk vind als ze dan wakker is, kan ze haar broers zien, nouja onzin die zal echt niet zien maar wie weet ziet ze toch "he allemaal kinderen"dat is toch leuk??? En ze is gewoon gaan slapen! Ik moet haar er wel over 20 minuten weer uitvissen en dan nog flink doorlopen ( in de sneeuw ) en dan kan ik alsnog weer niet langs de apotheek, de vriendin van de kleding en de winkelier.... maarja..
Ja lekker warrig. Ik moet ook de deur uit. Dan krijg je dit. Nu .... Ik ga de sneeuw in
Viool hoe gaat het met het oog van je man?

Ik vind het weer heerlijk om jullie verhalen te lezen en zoveel te herkennen. Zo fijn, het geeft het gevoel dat je er niet alleen voorstaat ofzo. En dat we allemaal af en toe denken dat we slechte moeders zijn. En dat dat NATUURLIJK NIET ZO IS!! (vooral amalia niet ) En dat het allemaal goedkomt...

Hier ook gisteravond kerstfeest van de 2 oudsten. Ze vonden het fantastisch. Ik moet zeggen dat ik dat dan toch wel een heel gedoe vind, combi met werk en baby en dit soort dagen/feesten.

Over hapjes en schema's: ja Amalia, ik krijg ook al buikpijn bij het idee dat ik van 100% melk om moet gaan schakelen naar een etend kind. Help, hoe deed ik dat ook alweer??? Maar het is ook zo leuk, het worden straks echte kleine meisjes ipv minibabies. Daar heb ik zoveel zin in.

Lmeisje heeft nu ongeveer het volgende schema: ergens tussen half 7/half 8 drinken, rond half 8 wakker. half 10 weer naar bed. rond 11 uur drinken. Rond 1 uur naar bed voor middagslaapje. kwart voor 3 drinken (die is altijd heel precies, anders ben ik niet op tijd bij school). rond 5 uur nog een klein slaapje (meestal half uur/drie kwartier). rond half7/7 uur weer drinken en dan tegen 8 uur naar bed voor de nacht. Voor ik zelf ga slapen (meestal half 11) haal ik haar er nog even uit voor een voeding. En soms wil ze 's nachts, soms slaapt ze daarna in 1 x door tot de ochtendvoeding. 5 of 6 voedingen dus.

Ik denk dat ik straks met fruit begin voor haar ochtendslaapje ofzo. Of misschien bij de lunch, ook wel gezellig. Kan A al in de kinderstoel zitten Amalia? Ik weet nog dat de jongens dat wel konden met 6 mnd, dat vond ik wel handig met de fruithapjes.

Oudste lustte trouwens alleen maar zelf gemaakt, moest niets van potjes hebben, en jongste at de eerste paar mnd alleen maar potjes, want die weigerde mijn zelfgemaakte hapjes. Ieder kind verschillend idd, grappig vind ik dat, zo jong al een eigen mening, ha ha.
Wat ik nog wilde zeggen:

Als je je als moeder van 3 nooit schuldig voelt, tekort vindt schieten of jezelf een slechte moeder voelt, volgens mij moet je je dan pas eens echt achter je oren gaan krabben. We hebben gewoon allemaal een heel druk leven met kleine kinderen (en slaapgebrek) en het is onmogelijk dat alles dan perfect gaat.

Zo, sardegna heeft gesproken...
En Viool je vindt het rompertje van Lmeisje toch leuk? Dan ga ik het sturen voor ootje als elletje eruit is! Ik heb het tenslotte aan jou te danken dat ik de wol voor haar 'ontdekt' heb En het was hier vanmorgen -8 (-8!!), dus ze had de wollige warmte weer hard nodig vannacht.
Vrijdag is trouwens mijn vrije dag dames (en maandag), valt het op?
Huizenstukje op hyves gezet, voor wie het leuk vindt mee te kijken.

Uma, jouw huis staat idd levensgroot op google maps! Mooi huis, ik zag je niet voor het raam staan
Nou waarom zie ik uma haar huis ;een weiland ??

Zo dat was ploegen met de buggy maar nu spierballen.

Wat een mooie sneeuw dit keer!

Man moet dinsdag onder het mes, znvlens moet nu weken met speciale creme.

Ootje vond de kerstdienst wel wat. Iedereen riep maar wat een schat, wat een gezellig meisje dus nou prachtig ... Ze genoot er van.

Ik zag mviool zingen en dviool deed lekker puberig maar groette toch even gauw zn zusje

ik heb oliebollen gehaald en luister ik heb de zwembadfoto's gezien. Die ga ik dus niet inplakken, whaaaa ik heb echt een soort rare wijde buik, beetje losjes, man oh man dat ik in bikini ben geweest. Als ik sta zie je dat dus niet maar ik had eerst weleens mogen kijken hoe dat is met zitten !! Nou dan eet ik dit jaar gewoon een lekkere oliebol vorig jaar niet gedaan.

Sardegna wat lief van dat wolletje.

Ik kan misschien Bengel ook nog blij maken met sommige niet meisjesachtige wol ??

Ik heb de laatste keer mn wol wat te groot gekocht maar koop ik het op maat of ongeveer op maat was t weer krap. Maten ... Heel onhandig!!
Sardegna mooi gesproken, het is ook moeilijk om alles goed te doen.

Gaat niet. Bijvoorbeeld dat weekend weg met vier kinderen, je kan het nooit twee dagen lang ieder kind naar zn zin maken, wat voor de een leuk is of mag is voor de ander niet leuk of mogen ze nog niet. Maar ik vond wel dat het heel leuk was. En de kinderen ook.
@sardegna geen -8 in huis mag ik hopen voor je.

Trouwens heel leuke wol tip. Heb een geweldig boxpak gevonden, zie hyves
goedemorgen!

Het forum is weer online! Ligt er bij jullie ook zo'n dik pak sneeuw? Hier wel 15 cm!

Dat boxpak is leuk viool! Ik koop geen wol meer, ik heb een romper en een pakje (dat rood wit gestreepte) en dat is voor J genoeg, hij heeft het snel warm en krijgt van de wolle kleertjes vuurrode verhitte wangen hihi schatje

1ste kerstdag gaan we naar de efteling dan krijgt hij wel zijn wollen kleertjes aan!

j slaapt weer zo onrustig, ik moest om 1,2 en 3 uur een speen geven en om 5.45 was hij echt wakker en heb ik hem maar tussen ons in gelegd toen viel hij weer in slaap en toen kwam om 6 uur zoon gaaap
Ja, we bestaan weer

Wat balen dat J zo onrustig slaapt zeg, vermoeiend is dat, steeds even eruit. Meisje is ook wel eens onrustig 's nachts, maar die stopt dan haar vingertjes in haar mond en valt meestal zo weer zelf in slaap. Dat is wel een voordeel boven speen vind ik. Alleen is het afleren als ze groter is natuurlijk weer moeilijker.

Ik doe wol eigenlijk alleen voor 's nachts, overdag is ze warm genoeg. Wel meestal een maillootje aan onder een broekje, al die babybroekjes vind ik zo dun, en ze gaan altijd omhoog als je je baby bij je draagt.

Amalia, slaapt A een beetje beter op de fles?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven