Full House deel 2

12-10-2010 19:40 2492 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3122 apr. '104 en 3 Bevallen!!

07-04-2010Amalia366 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1012, 10 en 7Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81305 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 2Bevallen!!

28-10-2010Bengel368 feb. '114 en 2 It's a boy!!Uma3012 mrt '114 en 2,5 It's a girl!!5x5274 en 2Happy met 2

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House
Hier nog steeds een zieke oudste . Hij is nog nooit zo lang ziek geweest, 3 dagen.

Meisje weer 1x vannacht, fijn hoor! 4 uur dus daarna nog geslapen. Beter dan kwart voor 6.
Heerlijk Amalia, ook ik lig nu lekker lui met ootje in bed. Ze kijkt wat rond en sabbelt op haar hand.

Ik heb spierpijn in mn benen mss de sneeuw-walk ?? Of de hakken van het etentje ?

Slecht geslapen door onrustig slapen man en ootje 2x gevoed.

Wel lekker dat ik niet er uit moet met dewekker. Wat een luxe.

Die cavia en wat bedoel je met vrolijk Amalia, wie was er vrolijk, dat de cavia doodging?!

Rw gaaf ik hoop dat ik het onthou dat die film komt. Zal hem zo opzoeken.

Uma geen kaartje gehad ???? Oh dat vind ik echt niet leuk! Is het stom als ik je alsnog stuur haha. En is het niet "xxxxxstraat" 8???

Even fictief.

Rikst in de AH gewoond ? Hoe ? Was het toen geen AH? Of er boven gewoond ? In de AH wonen is wel makkelijk met boodschappen, wat een leven als je ernaast woont.

Als het erg glad is vind ik het dus eng met de wagen. Wat als ze omkiept ?? En ik heb geen slee. Ik heb trouwens ook geen sneeuwschoenen.
Amalia beterschap voor de oudste. Met dit weer en buitenspelen blijft het zeker hangen ...
Wat een raar cavia verhaal, zielig. Maar in peru eten ze cavia's, dus misschien werd 'ie daarna nog geslacht? Dan vind ik het minder zielig, heeft een doel zeg maar. Anders slaat het echt helemaal nergens op.

Amalia is zoon al wat beter? Lekker hoor, uitslapen in het weekend. En fijn dat Aatje iets beter slaapt. Heb je foto's genomen van die wortelprak? Lachen zeg. Ik begin denk ik met banaan, beetje zoetig valt misschien beter. Heb ik bij de jongens ook gedaan, maar die vonden het de eerste paar keer ook maar gek hor, zo'n hapje.

Moet zeggen dat meisje sinds een paar weken heel geïnteresseerd is in eten. Als ik iets in mijn mond stop met haar op de arm/op schoot dan zit ze er echt naar te graaien.

Voor de jongens had ik zo'n handig schemaatje wat ze wanneer mogen hebben en hoeveel ze ongeveer nodig hebben, voor het hele eerste jaar. Ook met voorbeelden van schema's, erg handig. Maar helaas kan ik het nergens meer vinden. Iemand tips waar je goeie info kunt opzoeken/downloaden?

Pietje Bel is op tv, de jongens kijken eigenlijk nooit 's ochtends, maar nu heb ik een vakantie-uitzondering gemaakt. Nou het is een succes, ze vinden het superleuk. En vanmiddag maak ik poffertjes bij de lunch, gezellig hoor, kerstvakantie.

Wil ook graag nog even op ijshockeyschaatsen voor oudste uit. Dan kunnen de easygliders doorgeschoven naar z'n broertje.
Ja Rikst, ben ook benieuwd hoe dat is, IN de AH wonen????
Ff snel, ben voor de verandering eens lekker thuis aan het werk. Met wat geirriteerde darmen en toiletloze treinen die gelukkig nog wel rijden, leek het me verstandiger om thuis aan de slag te gaan.

Net huisarts gebeld voor de uitslag van de heupfoto van jongste, linkerheupje zit op de grens van normaal. wat moeten we daar nou mee Heb bijna zoiets van 'doe maar zo'n broek, kan het alleen maar beter mee worden', maar dat is vast weer te makkelijk gedacht

Sardegna, je kan een allergrievriendelijke introductielijst vinden op www.borstvoeding.com
O, oeps...erboven, bedoelde ik.

En o ja, die cavia. Nee, die werd daarna in een krant gewikkeld en in een plastic zak gestopt om vervolgens in zee gegooid te hebben. Vond het echt zielig...eerst een dode cavia en vervolgens het idee, dat heel Peru dus dode cavia's in plastic (!) in de zee smijt...

Lekker idd, kerstvakantie! Vanmorgen kwam oudste 8.45 onze kamer in. Heb ik jongste er uitgeplukt voor een fles en middelste sliep tot 9.45 uur! Heerlijk, zo even zonder wekker!
Mmm, wat is dat nou voor een uitslag, Tieger? Wat moet je nu? Krijg je daar nog advies over?
Zo, even pauze

Rikst, de huisarts gaat de orthopedisch chirurg bellen, met de vraag of jongste nog gezien moet worden. Hij gaf ook wel aan dat je met zo'n uitslag nou niet echt veel kan.

lekker trouwens, zo je dag opstarten

Amalia, balen dat oudste ziek is. Wel goed trouwens van zijn blauwe band! En grappig, het wortelprakje

Viool, hoe gaat het met het oog van man?

RW, al wat betere nachten? Heeft J nu alleen zijn hoektanden, of ook al meer?

Ga nog even verder kijken, en straks maar weer lekker aan de slag...
Tieger nee waardeloos dat je nu nog niets weet.

Man zn oog krijgt morgen speciale freesbehandeling, dan proberen ze de splinter er uit te polijsten maar het zit nogal lastig ( anders hadden ze het meteen wel gedaan )

ik heb een tijd niet gemopperd op mijn veel te kleine huis toch ? Dus nu mag ik weer. Er in wonen went maar ohohoh wat ziet het eruit.

Gisteren op visite, die hadden alleen de woonkamer x4. En dan 1 kast er in want boven ook alle ruimte.

Dat zag er leeg en opgeruimd uit. Alles leuk en aardig maar ik zou ook weleens een huis willen waarin dat kan. Nouja ik weet wel dat ik t z t dus eindelijk mn boekenkasten ga neerzetten, rommelig maar mis ik nu zo. Ik vind een kast met al je boeken luxe en gezellig maar nu geen plaats voor. En ik ben gek op mooie kinderboeken, jammer dat ze nu in mn verhuisdozen zitten.

Al met al zo balen dat het huis stilstaat, ook door het weer ( had man ook niet gezegd dat dat zo zou stagneren anders was ik in de herfst dus er bovenop gaan zitten !)

ja ik ben het zat, vooral omdat man zei dat als we nu konden wisselen voor een nieuwbouw uit het centrum hier hij het zo zou doen. Nou dan weet je het wel
Oja ik vind het dus zooo lelijk, stapels, doosjes, meubels tegen elkaar aan, nu had ik hiervoor ook een studiowoning van 35 meter lang dus alles stond heel ruim, kast en buro zat dan 5 meter tussen etc en nu alles propvol.

Maar goed. Ik geniet dus prima maar moet niet bezig zijn met " mooi" of " design" en andermans huizen niet vergelijken

en me realiseren dat we na de benedenverdieping, de achterverdieping nog moeten, dakterras en daken en dan de goten en gevel stucen. Dus af ??? Mwaaaaaaa

ootje huilt veel, spuugt veel, mss drinkt ze teveel omdat ze regelt ?
Fijn dat je thuis kunt werken nu Tieger. Reizen is geen pretje met dit weer. Balen van die vage uitslag, hopelijk heeft de orthopeed een duidelijk advies.

Verbouwing die lang duurt is NIET leuk viool, en extra niet leuk met baby. Ik heb ook veel te veel in dozen (bv studieboeken, naslag voor werk, kleding/kinderspullen deels). We wonen nu op 85m2. Ons oude huis was 75m2, daar kwamen we echt bergruimte tekort. Dus 100m2 (huis hyves) klinkt nu als walhalla, maar ja, hoe is dat over 5 of 10 jaar, met pubers?

Zielig voor ootje, dat ze veel huilt en spuugt. Lmeisje is ook een beetje van slag. Sliep vanmorgen maar een half uurtje en was daarna 3 uur (!) wakker. Nu wel in bed, maar ik hoorde haar na 20 minuutjes alweer. Nu is ze weer stil, dus hopen dat ze er nog een uurtje aan vastplakt. Zou ze nu dan toch tandjes krijgen? Ik zie wel van die plekjes in haar onderkaakje, beetje grijzige deukjes. Maar ik voel nog niks.
Brrr, klinkt griezelig, van het oog van man, Viool...

En tuurlijk mag je klagen over je huis. Het is gewoon niet leuk om middenin een verbouwing te zitten. Weinig ruimte, overal spullen en opslag...is gewoon stom!

Sardegna, hebben jullie al stappen ondernomen mbt het huis??? Of nog aan het nadenken erover?

OMG, oudste kijkt nu "karaoke kids" op tv. Jeeeemig, wat zingen die kinderen vals. Niet normaal!

Oudste zelf is in de veronderstelling dat hij de nieuwe Michael

Jackson wordt....Voorals nog laat ik hem maar in de illusie. Hahaha, echt superschattig! (maar als hij zich ooit opgeeft voor Idols ofzo, moet ik hem toch maar uit de waan halen, vrees ik! )

anoniem_52797 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 14:53
Reden: -
% gewijzigd
Haha riksthier ook " nieuw talent "
Sardegna wanneer 100m2 je definitieve ruimte is kan je dat heel mooi en praktisch indelen, heus. Maar doordat we steeds een improvisatie indeling hebben dus nooit serieuze indeling met echt mooie kasten en meubels, dat kan ook nog niet want je moet eerst de basis af hebben.

Dus als jullue in je nieuwe huis vaste indeling hebben lijkt het me te doen.

En met pubers is elk huis te klein vrees ik behalve gefortuneerde huizenbezitters die hun puber eigen woondeel schenken ( ken ik meerdere) maar dat kunnen we niet, een eigen kamer komt er wel aan
3 uur en dus echt niks kinnen doen, ootje slaapt hooguit 15 min, rare dag hoor, ze is zeker van slag van het weekend
Tjee Viool, kan het me goed voorstlelen, dat je moe wordt van alle rommel om je heen. Krijg je ook geen rust van in je hoofd.

Ga eens even op hyves kijken naar het huis van Sardegna.

Overigens zijn we vorig jaar overgegaan van 70 naar 140 m2, en we komen nog ruimte te kort Of we hebben gewoon zooi teveel

Uitslag en advies van de huisarts na contact met de kinderarts (waarom ie de orthopeed niet gebeld heeft, geen idee) is doorverwijzing naar orthopeed. Alternatief is over een maand een nieuwe echo laten maken, maar daar zou je niet zoveel mee opschieten, en nu zou je dan al binnen zijn. Dus man mag morgen formulier ophalen met alle gegevens, en dan maar een afspraak maken. Met een beetje geluk kunnen we dan half januari terecht, wachttijd is bijna 3 weken.

Nu nog even gauw wat doen, en dan de kinderen maar eens ophalen.
O duh, stomme vraag van mij, Sardegna...Morgen ga je natuurlijk eerst nog bij het huis kijken. Veel plezier! Ben benieuwd hoe het in het echt zal zijn!
Ja stom dat plastic om die cavia heen en hup zo de zee in.

Viool, hier 170m2, een garage, en 2 schuurtjes en alles staat nokkie vol. En dan wonen we hier pas 3,5 jaar!!!!! Niet normaal. Toen we met een kat en z'n 2en op 27m2 woonde was het nog ruimer zeg maar. Hoe meer ruimte je hebt, des te meer je bewaard en het wordt dus toch wel vol.

Zo, net kerstinkopen gedaan! Wow, da's knap zo snel. Maar ik moet natuurlijk nog 100 last minute dingen.

Sardegna, ik was juist express met groenten begonnen omdat fruit zoeter is. Ik had eens iets gehoord dat als je met groenten begint de rest makkelijker gaat. Maar ze trok vandaag bij de wortels echt een vies gezicht haha. Dus net ook boontjes gekocht en banaan en mango. Toch maar fruit om het arme schaap geen trauma van vast voedsel te laten oplopen. Hoewel ze wel steeds braaf en enthousiast haar mondje open doet

Tieger, jongste zoon had dus een kleine afwijking, ik weet niet meer hoeveel %. Maar dat is gecorrigeerd met 3 mnd 23 uur per dag een broek. Nu heeft hij nog 1% afwijking, maar hij moet jaarlijks op controle blijven tot het weg is. Ze kunnen er niets aan doen, maar het mag niet erger worden dus krijgt hij elk jaar een foto. Mss doen ze dat bij dochter ook, elk jaar controle?

Oudste nog steeds ziek. Hij spuugt niet meer, ook geen diarree meer maar kan niets. Kan amper op zijn benen staan. Hij heeft wel in ene vanmiddag als een gek 2 boterhammen hagelslag naar binnen gewerkt (ik dacht, die komen er even hard weer uit maar gelukkig niet) en veel water, maar verder wat soepstengels en op de bank gelegen. Hopelijk morgen beter. Gelukkig was man thuis werken dus ben ik met de andere 2 nog even 2x op en neer naar de buurtsuup geweest voor een frisse neus. Het was zulk mooi weer vandaag!
Nog niet bijgelezen, ootje was zo onrustig dat ik NU pas zoiets simpels als kado s uitzoeken gedaan heb op laptop. Nekpijn hoofdpijn pff en ze sliep half 10, nouja, ..

Voor ootje die knuffel gekocht ( was een tip hier, zo'n lapkonijn )

mogen ze al een knuffel ? Ik weet dat niet, haal als ze slaapt alles weg. Ik ga nu mijn bed in aiaiai.

Voor kinderen bordspellen en boekjes, hoop dat ik nog wat ideetjes krijg.
Ik hoop dat oudste beter gaat amalia! Was hij niet degene die een keer met een griep erg afgevallen was? Ik kan me herinneren dat je dat ooit schreef van dat hij het zo flink te pakken had gehad ( mss vorig jaar niet dit jaar)

bij ons cviool degene die veel verkouden is maar dat is ook de bikkel van de 3, valt veel, is ook druk en gevaarlijk.
Amalia, is je zoon inmiddels weer een beetje beter?

Uma, heb je huis even bewonderd! Mooi, hoor!

Grappig om te zien ook!

Heb gelijk even mijn eigen adres ingevuld, maar dan kom je dus een straat achter ons uit. Je kunt niet in onze straat komen...

Oooo, en ruimtegebrek creeer je volgens mij altijd en overal...

Wij wonen nu 4 maanden in ons huis (175 m2). We hebben heel veeeeel weggooid en toch begin ik me nu alweer af en toe af te vragen waar ik sommige spullen laten moet....Echt erg...

Sardegna, al bij het huis geweest? Enenenenenenen????
O ja, Viool, knuffels. Ik deed het bij oudste en middelste wel. Die hebben nu ook allebei echt een favoknuffel.

Alleen had ik voor R een knuffel gekregen. Het is zo'n roze muis vd Hema. Met lange, dunne armen en benen. Kraamhulp raadde me aan die niet in haar bed te leggen. Geen leuk verhaal, maar ze had ooit bij mensen gekraamd en die hadden eerder een kindje verloren. Dat kindje had dus aan van die sliertarmen zitten zuigen en dat was naar binnen geslurpt en kindje was gestikt....

Nou ja, ik laat het nu zelf maar even.
Wat erg! Snap dat je er nu niet aan wilt.

En sardegna hoe was het huis ??!!
Huis was niks. Jammer. Beneden heel leuk, maar boven veel te klein. 1 normale slaapkamer, nog een piepklein hokje en een kleine, krappe zolderkamer onder het puntdak.

Meisje had bijna alleen maar gehuild op de creche zo zielig Nu ligt ze al ruim 2 uur te slapen. Ze is ook dwars door de bezichtiging heen geslapen, werd zelfs niet wakker van pak aantrekken en in de wagen gelegd worden. Da's niks voor haar, ze was echt bekaf denk ik.

Zo even eten en dan weer avondspreekuur doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven