Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Jaaa jongste zoon 4 :-)
Ja! Gefeliciteerd he !!! Super hoor feestje in buitenland
Hieperdepiep hoeraaaa voor jongste zoon v. Amalia! Fijne dag!

Je hebt gelijk, hoor, Viool. Zelf heb ik ook zoiets van: haal maar weg die moedervlek. Dan liever nu, want babyhuidje herstelt over het algemeen goed. En wie weet groeit ie nog verder waardoor er later alleen maar een groter litteken van komt. Maar is toch eng idd. Wat je zegt: moeder eigen.
Amalia van harte gefeliciteerde met de verjaardag van je zoon. Dat jullie daar maar een heel mooi en warm feestje mogen hebben.

Rikst, oef wat naar zo,n plekje in het gezicht. Ben het helemaal met jullie eens, beter nu vast weghalen. Gaan ze dat ook onderzoeken, datgene wat ze weghalen?

RS klinkt al goed zeg dat feestje van je man. Lijkt me echt heel gaaf om zo,n groot feest te gaan geven. Misschien volgend jaar als we 6 jaar getrouwd zijn.

Enne heerlijk toch zo,n weekend. Beetje eten, beetje drinken en lekker op het strand.

Sardegna leuk van je te horen vanaf je vakantie adres. Fijn dat jullie zo genieten en dat het ook bij jou zo mooi weer is.

Hoe zou Uma het hebben? Vast ook erg fijn en warm.
Oh meiden met de dag lopen mijn vragen over het bedritueel op. Ze valt niet in slaap aan de borst. Ik doe dan slaapzakje aan en liedje of dansje van popje en dan begint het bruuuuuulllen!! En door het huis heb ik ook nog steeds de trap, sta je meteen voor haar bed. En de jongens lopen steeds binnen ( want de zijkamer is soort huiskamer voor hen , wil ik niet maar het is ook wel erg krap in de huiskamer alkeen. Ik heb haar paar keer laten brullen, helpt niet, daarna viel ze wel in slaap aan borst maar dan vond ik dat ik het niet goed deed want wat wil ikdan nu precies ??
En rond 11 uur dan pak ik haar wel voor 1x borst en slapen ( grote bed ) maar om 12 uur en 7 uur ( en soms nog 4 uur )wil ik haar dus in bedje.

Toen ze kleiner was viel ze op onze arm of aan borst op slaap maar nu is ze " groter " " wijzer" en heb ik het idee dat we echt in andere fase zitten.
amalia gefelicteerd met je 4 jarige zoon!!!!! Bijzonder straks gaat hij ook naar school!

Rikst eng inderdaad die moedervlek en zielig voor je meisje maar inderdaad beter nu weg halen dan zie je er waarschijnlijk ook niks meer van later pff wat een zorgen kun je hebben he!

viool lastig! Oudste had altijd baat bij een heel strak avondritme iedere dag hetzelfde. Dat was bij hem in bad (werd hij lekker slaperig van) een filmpje van bumba en dan nog borst of fles op zijn eigen kamer en dan hup in bed. In het begin ook huilen maar na een paar dagen was het duidelijk; hij moest slapen!

lekker gewerkt vandaag daarna nog zwemles van oudste zijn tweede les ik ben zo trots op hem hij vind het zoooo leuk. 3 kwartier heeft hij een big smile op zijn gezicht echt zo lief!
Lief Rw, ook leuk dat hij daar zo van geniet. Dan lijkt me dat een les waar je naar uitkijkt.

Rond 6-7 ben ik gewoon moe de laatste tijd, een nog niet lopende en kruipende dreumes is ook een soort intensief haha, zou je niet denken maar ... En dan dat slaapgedoe.

Ik heb wel wat aan je tip RW. Ik leg haar altijd op bed, man 1x per maand, dus een zelfde ritueel moet goed kunnen. Nu moet ik wel iets verzinnen wat kan. Filmpje, ach die tv is in mannen handen, zelfs ik geef het op haha.

Vinden jullie het niet gemeen als ik haar dan laat huilen ?? Dan zie ik dat poppige koppie en helemaal opgetrokken beentjes, armpjes omhoog, huil-huil.

Maar zodra ik popje pak en ga zingen of dansen met pop - stil. Of als ik haar pak - stil. Zelfs geen na-snik. Dus ergens denk ik, heee, er is geen echt drama. Maar zoals ze dan huilt, snif.

Haha!!!!!

Op het grote bed heeft ze dat vreselijke huilen niet, daar zou ik ev een bedrekje kunnen maken maarja is hoger en ben ik bang dat ze valt.

Het is so wie so op dit moment weer erg onpraktisch met ons huis, op allerlei fronten.

Rw bedankt voor je tip. Ik ga eerst wat zekerder van mezelf proberen te worden, maar jouw ervaring helpt me
Ik heb voor het eerst een soort oma- suddervlees- prutje gemaakt !
mmm draadjesvlees zijn ze hier gek op!

Laten huilen is niet zielig hoor, ze weten het heel goed op die leeftijd! Als ik ga huilen komt mama terug! Maar moeilijk is het wel natuurlijk.

Met j is het ritueel veel flexibeler, hij is heel makkelijk maar wel breng ik hem altijd naar bed, dan gaan we op zijn kamer in het donker (met nachtlampje) op een stoel zitten, ik half onderuitgezakt, dan ligt hij op me met 2 knuffels (echt zo lief) dan zing ik liedjes en gaat hij zachtjes meebewegen en dan leg ik hem in bed. Lief he! Heel soms gaat hij dan huilen, dan doe ik de deur dicht, hij geeft nog een gil en dan realiseert hij zich dat ik niet meer terug kom en gaat slapen
Oh wat goed Rw !! Ik wil ook graag een deur in de kamer. Ook heb ik lichte gordijnen. Dan kan ik op de bank met haar en daarna in haar bedje

Ik ga slapen. Ben zo gaar !!
O herkenbaar, Viool. Ik heb het met R ook gehad. Steeds heel hard huilen als ik haar in bed legde. Hoe moeilijk ook, ik heb haar steeds 10 min. laten huilen. Na 10 minuutjes weer even naar haar toe. Even met haar praten, niet eruit halen. Dan was ze ook snel stil en lachen enzo. Dus ook geen echt drama. Als ik wegging, begon het huilen weer. Weer na 10 min. er heen. Etc. Meestal was het na 2 a 3 x klaar. En nu gaat ze bijna altijd snel slapen. Soms nog wel een huiltje en soms moet ik mijn riedeltje weer 2x doen, maar het heeft wel gewerkt. Laten huilen is moeilijk, maar ik merkte aan haar dat er niet echt iets aan de hand was (geen pijn ofzo), doordat ze dus stil werd en lachen als ik even tegen haar praatte. En bij haar weet ik ook, dat ik haar er absoluut niet uit moet halen. Des te groter de tranen als ik haar weer terug moet leggen.
Mmmm, maar nu heb ik idd een deur en jij niet....dat maakt het ook een stuk lastiger.

Aaahh, wat klinkt dat lief, RS, zo samen met j lekker zitten knuffelen.
Ja rikst, bij ootje heb ik ook het gwvoel van wacht even dametje, jij bent een slimpie en je wil lief bij mama maar voorde rest voel je je ook echt prima dus wanneer ik wil dat jij in bed slaapt moet ik dat gewoon zo doen. Maar ik vind het dus lastig.

En ze huilt heel hard en zielig.

Ach ik zet haar op haar schapevel met allemaal blokken en van die stapelblokken en ze gaat die hele grote blokken gewoon verplaatsen )

Oppas ging tweede keer niet door dus mn afspraken weer verzet, hm mn week ziet er nu totaal anders uit, moet nu 3x weg. ( voor korte afspraken ) suf zo. Maarja. Hopen dat het nu gestroomlijnd gaat.

Ik weet zeker dat als we weer een echt huis hebben ik elke dag zoiets heb van woooooow!!

Wie weet er lekker lopende, hippe, vrouwelijke laarsjes voor winter ( bij rokje ??) klein hakje ook leuk, zo'n elegante, geen blokhak!
Wat balen vd oppas nu weer, Viool! Niet prettig dat je daar niet van op aan kunt...

Ik kreeg trouwens zonet nog de traktatie v. Ootjes 1e verjaardag in de brievenbus! (was op mijn oude adres bezorgd, vandaar de vertraging). Wat lief, zeg!

Is Dviool trouwens nu al begonnen op de middelbare school???

Wat een *piep*weer, zeg... Onweer, regen, regen, regen. En straks met 3 kids op de fiets. Bah, ik ga deze week nog rijlessen regelen. Ben er klaar mee!
wat balen dat de oppas niet doorging viool! kan dat dan wel met je werk?

Ik ben vanmorgen voor het eerst gaan babyzwemmen met J hij vond het erg leuk hij heeft echt genoten was zo lief. Omdat hij steeds om 9 uur weer naar bed ging kon het niet eerder maar nu doet hij nog maar 1 slaapje en hebben we echt een hele ochtend samen als dochter op de psz zit.

Daarna nog even naar de markt, en nu ligt hij alweer 2 uur heerlijk te slapen!

wat een weer he vanmorgen het heeft hier echt gehoost! Ik ben nog steeds blij met mijn bakfiets wat een fijn ding is dat toch.Straks oudste alweer halen zo gaat de dag snel voorbij!

Morgen moet ik om 10 uur bij de tandarts zijn met de kinderen, echt een stomme tijd, had hem verplaatst vandaar kon niet anders. Ik hou oudste thuis, ik ga niet heen en weer blijven fietsen de juf vond het geen probleem, wel lief! Dus morgen relaxt opstaan, naar de tandarts en daarna taart eten bij de hema ons favoriete uitje!
ja echt ga je dat doen rikst rijlessen? Het lijkt mij dus helemaal niet leuk en zonde van mijn geld (omdat ik het niet leuk vind/ lijkt) of ook een bakfiets aanschaffen? Hoef je alleen jezelf in te pakken
Rw leuk babyzwemmen is dat vast of strippenkaart. Ik sta ook eigenlijk per nu op de lijst maar twijfel nog.

Dviool is vandaag begonnen. Volle boekentas!

Prima rooster, geen tussenuren.

Rikst ik denk ook aan rijles. Maar Rw je hebt gelijk het kost zooooveel geld en ik heb er veel van weggwgooid door toen te stoppen !!!
Ooooo, spannend! Dviool zijn 1e dag! Ben benieuwd hoe hij het heeft gehad.

Leuk, RS, babyzwemmen. Ik wil het ook gaan doen met r. Heb het met oudste ook gedaan en die vindt het nog steeds leuk om te zwemmen. Met middelste kon toen niet en die is zoooo bang in het water. Echt erg.

En ja, ik wil echt mijn rijbewijs. Ik heb een fietskar. Dus niet iedereen wordt nat. Maar het lijkt me gewoon handig om wat vrijer te zijn. Volgende week moet ik naar de dermatoloog met r en dan ga ik dus maar met de taxi, omdat het openbaar vervoer geen doen is. Vaak overstappen of een heel stuk lopen. Niet handig met 3 kinderen. Daarnaast regelmatig met oudste naar de arts en dat is ook geen goede ov-aansluiting en dus neemt vriend dan vaak vrij. Ik vind het gewoon niet handig en wil gewoon meer vrijheid.
Amalia, gefeliciteerd met middelste!

Rikst, een rijbewijs is zooo handig. Al was het maar dat je er gewoon in kunt stappen en kunt gaan.

Spannend trouwens, het plekje op de wang van R. Hopelijk is het niks.

Babyzwemmen: volgens mij vindt jongste dat helemaal niks. Die gilt alles bij elkaar zodra ze maar water voelt Met de vakantie al in het zwembad, toen ze toen in bad ging, thuis in bad... Ik durf het al haast niet meer aan

Oudste mag zaterdag starten met zwemles, en die vindt het reuzespannend. We kregen gisteren een telefoontje, a.s. zaterdag om 11 uur de eerste les Ben benieuwd hoe hij het vindt.

Afgelopen week trouwens een tip gekregen van een collega, over het verschonen om dat op de badkamer te doen. Gaat het nu gewoon ineens zonder problemen en gemopper. Dus hopelijk gaat hij het doorkrijgen

Nu nog even wat doen, straks lekker naar huis.
Hoi Tieger, op zwemmen voor babies leren ze spelenderwijs met andere babies om watervrij te worden, juist goed voor de " bangere" kindjes hoor, aangeven dat ze bang is, een warm bad kiezen ( hier hebben ze een heerlijk verwarmd bad )

Oe als ik zo lees over dat rijbewijs wil ik het ook!

Dviool vond school leuk. Ik voorzie een glorieuze rimpeloze vwo carriere ( grijns ) of ze doen nu nog erg rustig aan en de klap volgt ( dan voorzie ik sacherijnige gezichten en slaande deuren en stampvoeten op de trap ) enfin dag 1 kan je maar in je zak hebben
Oh Viool, ik heb er wel vertrouwen in hoor. Oudste heeft tot bijna twee het zwembad bij elkaar gegild, om daarna met veel lol te zwemmen nu. Afgelopen zomer sprong hij er zo in, geen probleem. Dus ik denk meer dat hij het nu allemaal spannend vindt, want hij heeft nooit eerder zwemles gehad. Middelste moet ook even een drempel over, en jongste heeft gewoon een faaaaase.

Fijn dat Dviool het leuk vond op school. Heeft hij nu het normale rooster al, of eerst nog kennismakingsactiviteiten?

Pff, ben moe, en nog een drukke avond voor de boeg. Schilder komt nog langs, en et is een informatieavond op school. Daarna maar gauw naar bed.
Succes tieger ! Wat gaat er geschilderd worden?
Leuk, oudste van Tieger naar zwemles! En wat goed v die tip v je collega!

Is de schilder voor het buitenwerk?

Fijn, dat dviool het leuk heeft gehad, viool! Lekker, zo'n goed begin!

Jongste stond hier net ineens aan de tafel. Aaaaah, het gaat te snel!

Nu even iedereen naar bed brengen. Zo nog een ouder/info avond op school. Ik wil iedereen klaar hebben voor de oppas er is.
zo ik zit pfff

rikst als ik dat zo lees lijkt me in jou geval een rijbewijs erg handig! Wij wonen toch in een 'grotere' stad waar alles op de fiets bereik is. Scholen, de stad, ziekenhuis, station etc. Ik zou dus echt niet weten waar ik hier een rijbewijs voor nodig heb. Voordat we dit huis kochten hebben we nog naar huizen in een dorp hier niet zo ver vandaan gekeken, toen had ik ook al bedacht als we hier gaan wonen haal ik gelijk mijn rijbewijs.

viool fijn dat d zijn eerste dag goed is verlopen! Spannend hoor allemaal

tieger oudste ook naar zwemles, ook weer spannend heeft hij er zin in?

dat babyzwemmen is hier vrijblijvend, je hoeft je niet in te schrijven, kan gewoon komen wanneer je wil op een vaste tijd natuurlijk. Je kan per keer betalen of een 10 ritten kaart kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven