Full House

09-06-2010 20:21 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijduitgerekendleeftijd kinderenbijzonderhedenRoze wolk3022 apr. '104 en 2 Bevallen!!

07-04-2010Aapjeopeenstokje308 mei '104 en 2 Bevallen!!

10-05-2010Amalia356 jun. '104 en 2,5Bevallen!!

16-06-2010Sardegna358 jul. '107 en 5Bevallen!!

10-07-2010Viooltje3326 aug. '1011, 9 en 6Bevallen!!

15-07-2010Tieger3130 aug. '104 en 2Bevallen!!

02-09-2010Pinkeltje81295 okt. '103 en 1Bevallen!!

07-09-2010Rikst3121 okt. '105 en 1,5It's a girl!!Bengel358 feb. '113 en 2 It's a boy!!Uma2912 mrt '113 en 2 It's a girl!!5x5264 en 2

Link naar het eerste deel, een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling
Zo, kat is uiteindelijk de hele morgen op pad geweest, en kwam net vrolijk aangewandeld en stond voor het woonkamerraam te wachten tot ik de deur opendeed.

Gelukkig is ze gesteriliseerd... zou er anders niet blij van worden, ook nog een nest jonge katten erbij...

Slim Sardegna, om gewoon te gaan kolven. Ben ik hier ook wel van plan, maar eerst maar eens kijken hoe het überhaupt gaat met voeden. Dat was bij de jongste niet zo'n succes, hopelijk gaat het nu wel beter. Oudste niet zelf gevoed, de voeding niet op gang gekregen met alleen kolven en ziekenhuisbezoeken enzo.

Hoeveel reistijd heb je dan, van en naar je werk?
Zo daar ben ik ook weer eens.

Amalia ik hoop niet dat ik je boos heb gemaakt,of beledigd heb, want dat was helemaal niet mijn bedoeling hoor.

Voor iemand die helemaal niet zo mobielerig is aangelegd, is het soms moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die zo'n ding overal voor kunnen gebruiken, en dat dan ook doen.

Sardegna verstandig dat je zo'n dubbele kolf gaat aanschaffen. Die gaat zijn geld dan heus opbrengen. Ik moet straks zelf al mijn 3de kolf aanschaffen. Op 1 of andere manier, gaan die van mij nooit zo heel lang mee (1 jaar en 10 maanden).

Tieger wat fijn dat het katje weer terug is. En nee een nestje zit je idd niet op te wachten, dat kan ik me voorstellen.

Sardegna hoe laat ga je morgen naar de prenatal? En hier in mijn woonplaats?

RW hoe was het met je kleine man op het CB? Is hij goed gegroeid, en wat zeiden ze van zijn schedeltje? Ik kan begrijpen dat je je daar zorgen over maakt.

De gedachte aan een 4de kindje zit dus al wel een klein beetje in je hoofd, of is dat een absolute NEE.

Pinkel hoe is het met jou? Is het nog rustig in je buik? Ben je nu dan al 32 weken? Dat is toch al wel een hele vooruitgang.

IK dacht dat het met de vermoeidheid beter ging, maar niets is minder waar. Sterker nog ik begin me steeds minder fit te voelen. Ik ga nu zelfs 's nachts steeds slechter slapen. Ga me voor de rest van de week maar ziek melden. Het is nu heel rustig op mijn werk, dus ze kunnen me best even missen. En ik heb echt even een paar dagen rust nodig.

Als het dan volgende week nog niet beter gaat, moet ik toch naar de VK, dus dan kan ik het met haar overleggen. Misschien even bloedprikken, of kan het daar nog niet aan liggen?
Tieger: fijn dat de kat weer terug is Hoe is het nu met de laatste loodjes?

Sardegna: puckababy heb ik ook gebruikt bij mijn dochter, die kan door het hesje niet over het gezichtje komen. Ik weet wel dat het cb eerst schrok, het schijnt dat ze van prenatal dit wel kunnen doen. Puckababy is prima

Ik heb vandaag contact met de kraamzorg gehad om een afspraak te maken. Over twee weken heb ik de intake...

Donderdag moet ik voor een groeiecho en naar de gyn. Het gaat nu eigenlijk best goed. Wel veel harde buiken bij alles wat ik doe en met name 's avonds ook in rust, maar er zet niks door. En dus hobbelen we vrolijk verder!

Mijn schoonouders staan vanaf vandaag 5 km verderop op de camping. Dat is op zich wel handig voor als er wat gebeurt...dan hebben we tenminste oppas. Verder gaan de kids gewoon nog 3 keer per week naar de gastouder. Ze worden vandaag zelfs lekker thuis gebracht. Dan heb ik het eten zo goed als klaar en zijn ze niet pas om 18 uur thuis!

Ik duik nog even mn creatijdje in...
O trouwens: morgen 32 weken en dan mag ik in 'mijn eigen' ziekenhuis bevallen...erg fijn!
Mooi dat het zo goed gaat pinkeltje. En je kruipt zo langzamerhand al aardig richting een wat 'normalere' termijn.

Bengel, ik ga idd in jouw woonplaats, is voor mij maar 20 min rijden, ik denk halverwege de ochtend. Hangt van drinktijd af hoe laat precies. Wilde je soms L-meisje even bewonderen ?

Extra bloedprikken op Hb kan volgens mij nooit kwaad, welke termijn je ook bent. Maar misschien is het wel gewoon een combi van hormonen/werk/bengelmeisjes?

Meisje drinkt sinds een dag of 2 bijna iedere voeding nog maar 1 borst. Ze spuugt ook erg veel. Zou ik (te) veel melk aanmaken? 't Is wel een beetje vervelend, want ik heb daardoor steeds een beetje last van de borst die niet 'aan de beurt' is. Ben op m'n hoede voor borstontsteking, bij de jongens had ik die in de eerste maand gelijk al te pakken, dus ben er wel gevoelig voor.

Fijn dat de kat weer terug is Tieger. Nog maar een paar weekjes tot je uitgerekende datum, spannend hoor.

Weet je al iets over het hoofdje van J RW? Was alles in orde op het CB en groeit hij hard?
Heb bij oudste 2 ook tot een maand of 7 gekolfd trouwens. Bij oudste met de handkolf, maar daar word je echt niet blij van (duurt lang, steeds stressen of je wel genoeg opbrengst hebt). Bij middelste had ik de dubbele electrische kolf van m'n schoonzusje te leen, ging echt een stuk makkelijker. Maar die is helaas gesneuveld inmiddels...
Lijkt me wel leuk om jou en je meisje te zien, maar is misschien ook wel erg vreemd zo in de prenatal.

Volgens mij gaan al die kolfapparaten niet zo lang mee. Stom hoor, want ze zijn duur genoeg.
Ik kan je een sms-je sturen als ik hier vertrek, dan kijk je maar of je zin hebt in een rondje prenatal. En misschien heb je ook wel iets nodig, je bent tenslotte zwanger

Je 06 nr staat ergens op hyves toch?

Pfff, meisje dronk nu gelukkig weer 2 kanten, opluchting voor mijn borsten, ha ha.
Mooi Sardegna mist me weer dus ik ben weer terug . grapje.

Hier alles goed! Twee dagen stralend weer gehad, nu weer bewolkt maar warm. Blijft zo helaas. Nouja, het is wel een ECHTE vakantie want de kinderen slapen tot ongeveer half 10!! Wij komen dus ook tot rust . A slaapt van half tien tot half acht en dan tot tien uur. Heerlijk.

En ze lacht zo veel en lief! Ze huilt ook weinig en als ze huilt is het omdat ze moe is, een poepluier heeft of wil eten. Te zoet dus, schatje.

De buurkinderen zijn gister naar huis gegaan. Jammer voor de jongens want ze speelden zo leuk met ze.

Oei warm, zon breekt even door, pfff.

Viool in eigen zooi ehhh huis terug, fijn.

Puckababy ga ik opzoeken.

Wie is Zeeuws meisje??

Sardegna, gaat goed met L hè? Klinkt super allemaal.

Ik ga even naar de mannen in het zwembad kijken, doei!
hoi hoi!

Met J alles goed, hij is weer ruim een kilo gegroeid, weegt nu 7,5 kilo en is 64 cm! grote bink he! Waren de andere kinderen ook, na een jaar groeien ze pas minder hard gek he en man en ik zijn helemaal niet zo groot.

Hoofdje was ook goed, de arts heeft er even naar gekeken dus dat was wel fijn, het was een hele dikke ader (ik blijf het raar vinden maargoed ben wel gerustgesteld ze keek er echt niet raar van op)

Amalia klinkt echt heerlijk daar zeg en wat fijn dat de kinderen uitslapen enzo! Blijven jullie 2 wk?

Pinkeltje 32 weken fijn joh! klinkt al een stuk beter! Maarja je moet er ook veel voor laten!

Bengle wat vervelend dat je nog steeds zo moe bent, slik je al extra vitamine ofzo? Van davitamon heb je hele goede voor zwangere vrouwen, kan misschien ook wat helpen. En bloedprikken gewoon doen hoor, je hb kan toch ook al niet goed zijn geweest voor je zwanger werd?

Goed hoor al die kolvende dames! Is mij nooit gelukt, geen druppel stom he, heb oudste een half jaar gevoed maar dus altijd live.

een 4de kindje, gevoel zegt ja verstand zegt nee en dat blijft ook zo. 3 gezonde kinderen en goede zwangerschappen is een zegen dat beseffen we heel goed. Het voelt zo ook goed en compleet! Ben zo gelukkig vanavond zaten ze met zijn 3en in pyama op de bank echt zo lief!!!
bengle hihi dat klinkt stoer he
o ja mochten jullie een mail van mij hebben gehad met 'ik moet je ff wat vertellen' niet openen is spam!
@RW nog nieuws van t consternatieburo ?

Zou ik wel fris zijn ? Steeds blokkeer ik thuis, wil 10 dungen tegelijk doen maar kan eigenlijk niks ( twee trappen op met 10 wasmanden, dozen versjouwen ) wat moet ik nou, ik voel me ook zo versnipperd, er moet zoveel, schoonmaken, voeden etc
je focussen op je lieve baby viool!!!! Je mag nog helemaal niet sjouwen! Zijn er geen lieve vrienden die een dagje willen schoonmaken?
Heb vriendin ( van man ) gebeld, zij heeft momenteel geen baan en zit krap dus missch zijn we dan beiden geholpen. Even voor samen het meeste opruimen
Pfff Hyves bijgelezen. Meisje wilde nog niet slapen dus op bed gaan liggen met haar in het donker en gevoed en ondertussen bijgelezen. Ik kan daar niet reageren dus even hier;

Pinkel, blij dat baby nog binnen zit! Rust rust hoor. En je voelt je zo goed omdat je rustig aan doet, snappie? Niets geen auto rijden enzo dus.

Viool, eens met sardegna wb werk.

Ik ga even kaarten met man nu . Zenuwen ha ha. We hadden gister al ruzie omdat ik te snel was en hij met 2 handen speelt. Leuk hoor geen tv

Gatver, misselijk van de m&m's, yek..
Pfff Hyves bijgelezen. Meisje wilde nog niet slapen dus op bed gaan liggen met haar in het donker en gevoed en ondertussen bijgelezen. Ik kan daar niet reageren dus even hier;

Pinkel, blij dat baby nog binnen zit! Rust rust hoor. En je voelt je zo goed omdat je rustig aan doet, snappie? Niets geen auto rijden enzo dus.

Viool, eens met sardegna wb werk.

Ik ga even kaarten met man nu . Zenuwen ha ha. We hadden gister al ruzie omdat ik te snel was en hij met 2 handen speelt. Leuk hoor geen tv

Gatver, misselijk van de m&m's, yek..
Niet bijgelezen...ben moe en nog eens moe, maar ik heb wel vakantie nu (eindelijk!). 3 weken lekker niks (nou ja...niks...). Dochters feestje/afscheid kdv voorbereiden, feestje thuis, voor het eerst naar school...

Maar tussen de bedrijven door lekker relaxen, misschien nog wat dagjes uit.

Verder lekker niks, lekker vakantie!!!
Gelukkig alles goed RW, kan me voorstellen dat je je zorgen maakte, 't is wel z'n hoofdje. Maar mooi dat er niks mis was. En wat een zware jongen al!

Heerlijk ADL, vakantie, dat kun je wel gebruiken denk ik zo. Lekker uitrusten en genieten. Wordt je meisje al bijna 4? Spannend, na de vakantie naar school! Leuk hoor.

Slim Viool, even iemand inhuren om de boel voor je opte ruimen en schoon te maken. Wel af en toe wat rust pakken, je hebt een keizersnee gehad, dat is niet niks. En NIET sjouwen idd.

Lekker gekaart Amalia? Heerlijk toch, geen TV, daar word je zo relaxed van. Wij hadden op onze reis van 3 jaar terug 2,5 maand geen TV, en we hebben 'm geen seconde gemist.

L gaat heel goed idd, misschien gaat ze binnenkort wel net zulke heerlijke lange nachten maken als A Maar daar reken ik niet op hoor, de jongens hadden er allebei een jaar voor nodig om door te gaan slapen. Ik vind 1 x eruit en de rest van de nacht stil al heel fijn, beter dan ik gewend ben. Maar nu ze zo goed slaapt ga je toch hopen op ongestoorde nachtrust hè...
Oh ja, misselijk van de m&m's, dat herken ik. Ik eet ook veel te veel zoete dingen 's avonds, en dan voel je je echt niet beter daarna. Ik ben een soort vuilnisvat de laatste weken, eet de hele dag door, komt ook door de borstvoeding natuurlijk. Eigenlijk is dat een heel slecht excuus om je vol te stoppen, je zou juist gezond moeten eten natuurlijk....
Ik had me voorgenomen te stoppen met snaaien na de bevalling, maar ik kreeg al 2 te lekkre genoortetaarten, lekkere koeken enzovoort. Nu weer chipjes, Franse kazen, nog een wijntje na de laatste voeding... 3 maanden zwanger is er niets. In qua buik. Heb net het schema vd sportschool bekeken. Zag zumbq en spinning op de tijden die ik kan. Maar onder zumba zal het in de opvang wel heel druk zijn en om A nou daar achter te laten in de opvang... Weet niet of ik dat haar wil aandoen, die drukte.

Die puckababy is niet alleen superhandig maar ook onwijs leuk!! Vooral die roze . Ik ga m bestellen hoor, alleen al voor het kleurtje hi hi.

Wij gaan naar een ridderkasteel, fijne dag allemaal!
Meld!

Amalia, fijn dat jullie lekker tot rust komen, daar is vakantie natuurlijk ook voor bedoeld

Roze Wolk, wat is J. al weer gegroeid! Dat gaat hard zeg! Fijn dat je ook gerustgesteld bent over zijn hoofd, kan me voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Nog tips gekregen tegen de voorkeurshouding?

ADL, ook lekker vakantie dus! Hopelijk lukt het wat om te ontspannen, ondanks alle activiteiten die je gepland hebt Heb je al medicijnen gekregen, of nog niet?

Sardegna, fijn dat L. ook zo lekker slaapt s nachts, en hopelijk slaapt zij wel sneller door...

Viool, doe je rustig aan? Gewoon lekker aanrommelen, maar niet te veel doen hoor! Niet onwijs gaan sjouwen, daar krijg je ongetwijfeld een terugslag van!

Herkenbaar trouwens, de vreetbuien na de bevalling... Hier zat er voor deze zwangerschap zo'n 20 kilo meer aan dan voor de zwangerschap van oudste Heb de illusie dat ik het deze keer niet zo ver ga laten komen... Moet zeggen dat ik op het moment wel trek heb 's avonds, maar dat we gewoon niks in huis hebben. Dat scheelt toch ook wel weer. En ik heb nu een voorkeur voor gezond, dat is ook wel erg prettig

Hier vanmorgen heerlijk uit mogen slapen, man heeft zijn thuisdag, dus die was er op tijd uit met de kinderen. Die overigens ook nog behoorlijk uitgeslapen hebben, ze zullen volgende week wel een harde dobber krijgen als ze er weer om 7 uur uit moeten voor school... Maar oudste lijkt er ook wel weer aan toe te zijn, ben benieuwd hoe het dan weer gaat.

En een vierde 8-) Die komt er hier echt niet, daarvoor heb ik deze zwangerschap te veel momenten gehad waarop ik dacht dat ik het niet meer leuk vond.

Straks eerst maar even lekker lunchen, eens kijken of er twee kleintjes zin hebben in een boterham... Ze lijken nu boven de tent af te breken...

....................

En inmiddels zijn we 3 uur verder sinds ik begonnen was om het bovenste stukje te tikken, en waren de kinderen inderdaad de boel aan het afbreken... Tenminste, ze hadden een tube bodylotion te pakken, en waren aan het schaatsen op de kamer van jongste Niet echt een goed plan dus
Schaatsen in de bodylotion, hoe verzinnen ze het Opruimen is minder leuk natuurlijk...

Jahaa, ik heb mijn kolf! Rib uit m'n lijf, maar ben er nu al blij mee. Kan ik zo lang doorgaan met meisje voeden als ik wil, vaak kolven is minder erg met zo'n goed ding. Volgende week maar eens proberen of ze een flesje pakt. De jongens hebben daar nooit moeilijk over gedaan, maar je hoort wel eens verhalen over flesweigeraars.

Om antwoord te geven op je vraag Tieger: ik heb sinds onze verhuizing reistijd van ongeveer anderhalf uur enkele reis, soms korter als het verkeer meezit. Als ik met de trein ga nog een kwartier tot half uur langer. 3 dagen per week. Vandaar dat ik even met flesvoeding in mijn hoofd heb gezeten, het zijn erg lange dagen en ik kan straks de ochtendvoeding niet eens zelf geven denk ik (tenzij ik haar heel vroeg wakker maak). Maar ik heb wel goed nieuws, ik zal het op hyves zetten.

Bengel, zal ik je gewoon bellen als ik weer eens in (de buurt van) je woonplaats ben? Dan kom ik gezellig een koffietje bij je halen. Een uur heen en weer een uur terug fietsen naar de prenatal om even naar een baby te kijken is ook echt een beetje onzin.

Amalia hoe was het ridderkasteel. Hoe trekt A de uitstapjes? L is ook al een paar keer een half of heel dagje mee op stap geweest, slaapt dan overal doorheen maar is bij thuiskomst wel wat huilerig, ze laat zich dan niet wegleggen. Toch een soort afreageren denk ik.
Tja, op het moment zelf moest ik ook wel lachen, maar dat kan natuurlijk niet. Man en ik zijn wel heel erg boos geworden, dat dit dus niet de bedoeling was. Ergens wel een beetje dom van ons, dat ze er zo bij kunnen, gevalletje 'dat doen ze anders nooit'. Zit wat dat betreft wel te dubben, omdat er in de keuken ook wel lades zijn waar ze niet in moeten zitten... Alle schoonmaakspullen staan wel hoog, maar toch. Messen enzo kunnen ze zo bij, maar ze weten dat dat niet mag. 't Vertrouwen schiet niet zo op, dat is wel vervelend
Klinkt goed Sardegna, het werknieuws! Zou wel een stuk beter zijn. Je werkt nu nog in de oude plaats?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven