Fulltime en dochter van 11

20-09-2010 11:26 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik wil jullie ven wat voorleggen.

Ik vraag expliciet niet naar VERoordelingen maar graag positieve of negatieve feedback.

Volgende gaat hoogst waarschijnlijk gebeuren.

Sinds ruim een half jaar ben ik alleen. Ex en ik zijn bezig met de omgangsregeling en die wil niet echt vlotten. Maar dat even ter zijde.

Ik wil heel graag weer aan het werk en kan de baan van mijn leven krijgen.Ik hoor dat deze week maar via inside info weet ik dat er een heel grote kans is dat ik de juiste ben voor de plek.

Een fulltime baan welliswaar maar echt mijn hart gaat er naar uit.

Nu mijn enige dilemma.

Mijn dochter is bijna 11 en zal dan 5 dagen per week naar de bso moeten. Ik ben nog in onderhandeling met een oma voor 2 dagen bso bij haar maar dat hoor ik nog.

Wat zijn de gevolgen voor haar??????

Zal zij schade oplopen???

Ik heb het uiteraard met haar erover gehad en ze weet dat het niet anders kan. Maar om alles te gaan bekostigen hier thuis zal ik echt veel moeten werken. En ja, dan het liefst in deze functie waar ik echt mijn ei in kwijt kan.

Tenslotte moet ik nog 20 jaar werken en mijn meisje hoeft nog maar 2 jaar lagere school.

Snappen jullie het een beetje??
Mijn moeder werkte toen wij op de basisschool zaten 3 dagen en is kort daarna weer fulltime gaan werken. Mijn vader werkte ook fulltime. Ik heb dat nooit erg gevonden, hoewel ik het wel heel lekker vond dat we niet elke dag naar een BSO-achtig iets moesten, we mochten ook middagen alleen thuis zijn, spelen met vriendinnetjes, etc.

Mijn moeder kon overigens niet thuiswerken of schuiven met haar uren, maar ik wil je nog aanraden om te kijken of er iets te regelen is met 4*9 uur werken en een middag thuis, oid. Dat kan misschien voor jou een manier zijn om je minder bezwaard te voelen.

Succes!!
Ik ken heel veel fulltime werkende stellen. De kinderen gaan allemaal 3 dagen of meer naar de creche of bso... wat is daar mis mee.. in mijn omgeving is het heel gewoon. Als je fulltime wilt blijven werken of partime (32 uur). Ja dat kan omdat je plezier hebt in je werk! Hoe moet je het anders regelen?

Gewoon doen! Leuk werk, waar je met plezier naar toe gaat en waar je je ei in kwijt kan is een zeldzaamheid!

succes
Je kunt na verloop van tijd evt ook met de bso afspreken dat ze om een bepaalde tijd (bijv 5 uur als jij om 6 uur thuis komt) alleen naar huis mag. Zo leert ze iig alleen thuis te zijn. Daarna kun je evt een dag eraf halen en zo langzaam minderen.

Mijn buurmeisje van 1 of 2 jaar jonger is al 2 jaar een 'sleutelkind'. Die is na schooltijd helemaal alleen thuis. En dat vind ik dan weer zielig.
Nouschi, dat is het ook. Maar het kan zeker in het begin wel goed werken. In de loop van de tijd zal de behoefte hieraan minder worden of veranderen. Je moet het natuurlijk niet zien als moeten.
Zelf zijn mijn ouders ook fulltime gaan werken, toen ik nog redelijk klein was.

Heb dat nooit als een probleem gzien, vond het heerlijk.

Wel vind ik het belangrijk dat als je dan thuis bent, dat je er ook voor haar bent.

Dus geen huishoudelijke zaken oppakken als zij nog wakker is.

De tijd die je er bent, moet echt quality time zijn. Anders mis je wel veel dingen.

Mijn ouders vergaten dit wel eens, en dan miste ik ze echt, vooral toen ik ging puberen.
Als je na je werk maar wel voldoende tijd aan haar spendeert is het goed.
Oww dames, wat ben ik blij met jullie reacties.

Ik voelde me echt enorm schuldig.

Ook omdat het twistpunt met bijna ex de omgangsregeling is. Hij is dus echt niet bereid om ook maar 1 avond door de weeks voor haar te zorgen. 1 avond!!!!!!!!!!

Ze vertelde met net dat er heel veel kinderen uit haar klas naar de bso in ons dorp gaan dus ik vermoed dat dat wel goed komt.
[

Een baan heb je toch nodig, dan maar beter 1 die je leuk vind en die je er financieel ook nog eens beter voor laat staan. Een moeder die bijna elke dag na schooltijd thuis is kan leuk zijn, maar een vette vakantie naar joost mag het weten is op die leeftijd ook heel erg leuk. Die bepaalde hippe broek ook. En je dochter mag best weten en merken dat jij daar iets extra's voor doet.[/quote]

Zo waar. echt ik ben een last kwijt dat ik niet raar ben dat ik me schuldig voelde. Nogmaals dank jullie wel, jullie weten maar half wat dit voor mij betekend.
Jouw dochter krijgt een goed voorbeeld van een werkende vrouw die met dat werk prima in staat is zichzelf én haar kind te onderhouden. Daar gaat ze geen schade van oplopen, hoor. Au contraire, zou ik bijna zeggen.

Ik werk ook fulltime (in een andere situatie dan de jouwe overigens, want mijn man werkt parttime) en het enige waar je straks tegenaan zou kunnen lopen, is dat je zélf vindt dat je weinig tijd thuis hebt. Misschien kun je, als je straks eenmaal die baan hebt en hebt laten zien dat je een waardevolle kracht bent, een dag thuiswerken regelen? Dat doe ik ook en dat scheelt. Niet dat mijn tieners er nou zo op zitten te wachten dat ik thuis ben met de thee, maar ik vind het zelf prettig er gewoon op woensdag een hele dag te zijn.

Succes!
quote:Zo waar. echt ik ben een last kwijt dat ik niet raar ben dat ik me schuldig voelde. Nogmaals dank jullie wel, jullie weten maar half wat dit voor mij betekend.

Wat leuk om te lezen, dit. You go, girl!

En prent goed in je hoofd dat je niets hebt om je schuldig over te voelen als je je dochter laat zien dat een mens nou eenmaal moet werken voor zijn geld. Daar krijgt zij niks van, behalve een realistisch wereldbeeld en waarschijnlijk de motivatie om het straks zelf ook zo te doen.
Ik heb geen kinderen, maar ken wel moeders die fulltime werken. Wat moet dat moet, en ik vind het knap dat je zo'n goede baan gevonden hebt! Denk dat je hem zeker moet nemen; als jte nou helemaal niet gaat in combinatie met je dochter, kun je dan, als je er eenmaal zit, altijd nog proberen je uren aan te passen of desnoods weg te gaan. Maar ik zou zeker niet bij voorbaat afslaan. Je bent juist heel goed bezig door zo achter een baan aan te gaan.Alleen zo kun je structureel voor jezelf en je dochter zorgen, en dat vind ik superknap.
Misssissy, dat thuiswerken zal in mijn geval niet gaan.

Hoogstwaarschijnlijk krijg ik een blackberry van de zaak om zelfs in de weekenden dingen te kunnen regelen, echte spoedgevallen. En weet je wat? Ik vind het heerlijk. En als ik gewoon lekker op ed bank hang dan met mijn meisje so be it. mam moet ff bellen dan. Ik hou van mijn meisje en ga voor haar door het vuur en zal echt zoveel mogelijk quality tijd met haar door brengen. Ikzelf vind ook de kwantiteit niet zo belangrijk als de tijd samen maar ook echt samen is.
O, Foobs, dat is jammer, dat thuiswerken niet kan. Nou ja, dan niet. En neem alle blackberrytips ook goed ter harte: ik heb er ook 1 voor mijn werk en ga daar heel streng mee om, een verslaving ligt namelijk snel op de loer :-).
Geniet van je geweldige baan!
Go foobs
Ik denk niet dat je dochter er iets van over zal houden als jij fulltime zal gaan werken. En natuurlijk heeft je dochter je ook nog nodig als ze op de middelbare school zit, maar een kind van 4 of een kind van 11 is wel iets heel anders. Als je thuis bent van je werk en er dan ook echt bent voor je dochter komt ze niets te kort. Mijn dochters zijn nog klein en ik zou niet weten of ik een 11 jarige alleen thuis zou laten zijn. Al denk ik dat ik op 11 jarige leeftijd wel soms alleen thuis was en dat mijn moeder of vader dan een uurtje later thuis kwam. Maar mijn moeder werkte op loopafstand van huis en als er iets was konden we wel daar naar toe, of was ze binnen twee minuten thuis.

Hoe zullen jouw werkdagen er eigenlijk uit gaan zien? Hoelaat begin je en hoe laat ben je weer klaar? Zal je vaak moeten overwerken? Heb je een lange reistijd?
Nou, laatste update voorlopig dan maar.

Schoonmoeder dus oma van mijn meisje is bereid 2 dagen in de week bij mij na school te bivakkeren en dochter op te vangen.

Ik ben zooooooooooo blij.

Ze wil zelfs alvast het eten helemaal klaarzetten dat alleen het vuur er nog onder hoeft.

En Nou Wil Ik Alleen Nog Die Baan, Die Super Baan.

(ik denk waarachtig dat het allemaal goed gaat komen met mij)
ik zou voor de baan gaan. 11 jaar is een leeftijd wat minder kwetsbaar is dan met bijv. kleuter/peuter leeftijd.

Zorg er wel voor dat je als je s avonds thuis bent voldoende aandacht aan haar besteed en bijv. in het weekend wat extra's met haar doet. En als ze eenmaal op de middelbare school zit heeft ze uiteraard ook haar aandacht nodig en is het ook belangrijk dat jij weet wat haar bezig houdt en met wie ze omgaat etc. dus een investering in een goede onderlinge communicatie is dan wel een vereiste..

Veel succes !
Zie je. super toch ! Oma vangt haar op en BSO .. prima combi en dan kan jij aan het werk..
Dat is helemaal lekker! Drie dagen bso lijkt mij prima te doen.
Het moeilijkste dilemma in een moederleven... Of misschien zelfs ouderleven.

Je moet je hart volgen. Als je denkt dat je dochter het aan kan, als je denkt dat jij er blij van wordt, is het een win-win situatie voor allebei.

Kan de vader ook niet iets opvangen? En zijn er wellicht mogelijkheden dat jij 4x9 uur werkt en dan 1x4 uur zodat ze de woensdagmiddag bijvoorbeeld bij jou kan zijn? Bespreek het. Volg je hart.

Ik ken geen kinderen die slechter zijn geworden van een werkende moeder. Of vader. Maar als ik eerlijk ben ook niet van een thuisblijfmoeder.

heel veel geluk!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik denk persoonlijk dat je kind eerder schade ondervindt van een scheiding dan van de bso. En zowel scheiding als bso zijn onvermijdelijk, lijkt me zo. Mogelijk dat de overgang ineens wat veel is, maarja, je hebt NU die baan en daar kun je niet zoveel aan doen. Is juist hartstikke goed.

Mijn jongste is 11 en is tussen de middag en na school altijd even alleen. Gaat hartstikke goed. Laat hij de hond uit en als z'n oudere zus (12) thuiskomt, maakt hij daar gezellig even ruzie mee 11 jarigen kunnen al best veel hoor! Ik was vroeger op die leeftijd ook allang alleen thuis, 's middags, omdat mijn moeder ook fulltime werkte (ook al waren m'n ouders niet gescheiden) Mijn oma is ook een tijd bij ons geweest, na schooltijd, maar m'n zus en ik hebben gevraagd of dat niet meer hoefde, omdat wij ons schuldig voelden dat zij bij ons thuis zat, en wij buitenspelen waren of bij vriendinnen thuis. (toen was ik overigens 8 jaar en m'n zus 12)

Bovendien, de dag(en) dat ik wél op tijd thuis ben, zijn de kinderen er vaak niet.. zit ik alleen. Zorg wel voor een plek, buurvrouw of zoiets, waar ze eventueel heenkan als ze sleutel vergeet oid.

En wat hier eerder gezegd: je kunt als je eenmaal thuis bent nog veel tijd aan haar besteden. Misschien dat de vader hier ook nog wat kan betekenen?
Later is nu
Heel goed TO dat oma ook wil opvangen!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fijn dat oma ook op wil vangen en zelfs al eten klaar wil zetten. Dat maakt het voor jou ook rustiger. Want met dat alles.. 40 uur werken is natuurlijk wél ineens zwaar, als je thuis ook alles ineens zelf moet doen. Gelukkig kan een 11-jarige je daar ook al wat mee helpen, maar zo'n oma die al kookt.. goud waard! En fijn dat ze dat wil doen, ook al is het niet jouw moeder. Kan me voorstellen dat dit niet altijd zo zal gaan.
Later is nu
En, wat me nog te binnen schiet:

Later als je dochter groot is, dan zal je echt niet herinnerd worden om de dingen die je voor haar gelaten hebt vanuit één of ander schuldgevoel.

D'r is geen dochter die keer op keer blij roept, Ik vind het toch zo fijn dat mijn moeder "dit of dat" niet deed, omdat ze zich schuldig voelde...

Je wordt herinnerd door de dingen die je wél voor haar deed, en door de oprechte aandacht die je gegeven hebt.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven