gaan voor je 1e kindje

10-08-2008 18:28 756 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

wie is er net als ik gestopt met de pil en wil gaan voor haar 1e kindje?

het is zo superrr spannend!

hoe zit het bij jullie?  Xx

Hoi allemaal!

Ik heb afgelopen zondag mijn laatste pil ingenomen.....

Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam nu gaat reageren en wanneer ik weer een normale eisprong krijg enzo.... Heb ruim 10 jaar de pil geslikt en dan kan het natuurlijk best even duren... Maar de tijd is rijp nu en hopelijk een eerste eitje binnenkort ook! Maar we hebben geen haast, we hopen gewoon dat het gaat lukken allemaal. Wel spannend en echt heel erg leuk! Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal voorspoedig zal gaan! Ik ben trouwens 29. Dus het is nu wel es tijd, ha, ha!
heyy knijny

wat leuk dat je gestopt bent!

ik ben nu een paar weken gestopt. het is echt een spannend gevoel hoor!

geduld heb ik op zich wel.

maar voel me wel vaak zenuwachtig hahaha

ben je al lang samen met je vriend/man?

Xx
Hey meiden!

Misschien overbodig om te zeggen, maar wel alvast beginnen met foliumzuur slikken he?

Vandaag lekker lang in bad gelegen met een hoop tijdschriften, mmm... vanaf 1 september weer aan de studie, dus nog even genieten!
hee emma

ik was al begonnen met foliumzuur.

dat maakt het stoppen met de pil ook wat echter hahaha

vandaag had ik ook een rustig dagje.

lekker weinig gedaan.

overmorgen is voor mij DE dag.....! veel oefenen dus...!

Xx
Hahaha, veel plezier met oefenen vanavond!
hahahaha thanks !!

gebruik jij ook al foliumzuur? of gewone vitaminepillen?
Hoi!

Ook wij zijn er klaar voor!

Ik heb 8 juli mn laatste pil geslikt, 11 juli mn laatste 'pil-ongesteldheid' gehad en sindsdien ook niet meer ongesteld geweest. Had dat eigenlijk afgelopen vrijdag 8 aug. moeten worden.

Maar heb ruim 11 jaar de pil geslikt, dus waarschijnlijk moet mn lichaam eerst op orde komen...?

Sinds 4 weken slik ik foliumzuur.

Ik heb wel een beetje de kriebels... ik ben in principe al bijna een week overtijd.. Maar ik kan toch haast niet zwanger zijn?? We hebben in die weken nauwelijks 'geklust'..

Ik ben trouwens 27, woon samen met mn vriend en hond.

We zitten eigenlijk wel een klein beetje qua woonruimte en ook ietsiepietsie te rekenen of het wel kan.. maar we wilden ook niet nog langer wachten, en zien wel hoe het loopt..

Zo spannend!! Ik hoop dat ik het forum een beetje kan bijbenen, want ik ben niet zo vaak online...

groetjes!!
Mereltje, ik slik ook foliumzuur, maar dan van Davitamon, waar dus ook andere zwangerschapsvitaminen in zitten. Ik merk dat het eigenlijk best goed is voor mijn huid en haar!

EllieMellie, oeeeh, spannend zeg! Dat zou echt snel zijn zeg, je mag van geluk spreken als je zwanger bent! Mooi als het zo is, het is je gegund.

Ik heb zin om morgen allerlei babykleertjes te shoppen, haha. Doe het niet natuurlijk, maar soms zou ik al wel willen dat de baby er is, dat alle spulletjes er zijn... heerlijk lijkt me dat!
Wat leuk dat er ook andere mensen bij zijn gekomen! Welkom elliemellie24 en Knijny!

Ik slik ook foliumzuur, nu een kleine 3 weken. Zijn pillen van de etos, voor als je zwanger wilt worden, zitten ook vitaminen in die goed zijn als je zwanger wilt worden.

lievemerel; wat stom van mij dat ik gisteren vroeg wat voor werk je deed, je had het allang verteld haha, sorry!

EmmaAurora; inderdaad begint voor mij het einde van de vakantie ook langzaam te naderen, ik begin 2 sept. op stage. Geniet er nog maar even van haha.

Elliemellie24, als ik jou was zou ik testen, dan weet je het zeker (maar dat moet je natuurlijk verder zelf weten).

Gaan jullie nog iets leuks doen vandaag? Ik ga dalijk sporten en vanavond gaan we naar mijn schoonvader en zijn vriendin. Ik heb nog een film liggen die ga ik vanmiddag kijken denk ik. En een beetje forummen natuurlijk!
Hey Ladies!

Ja, ja, gisterenmiddag dan mijn eerste x ongesteld na mijn laatste pilstrip. Als dit voorbij is wordt het pas écht spannend!!!

Ik slik multi-multi-mega-multi-vitamines (ivm intensieve sport) met meer dan voldoende foliumzuur, dus daar hou ik inderdaad zeker rekening mee!

@lieve merel, mijn vriend en ik zijn al 9,5 jaar samen en weten inmiddels een paar jaar dat we graag een keer een kindje zouden willen. Maar we waren er toen nog niet klaar voor met betrekking tot studie, werk, reis-wensen... Nu willen we nog steeds vanalles hoor, wereldreis ofzo... Maar we willen nu eerst graag een kindje. Reizen kun je, na verloop van tijd, ook prima met een kindje. En dan maar niet zo ver weg. Ook onzin trouwens, in Azië leven ook kinderen... Hmm, eerst maar eens zien of we uberhaupt wel een kindje kunnen krijgen. Dat is natuurlijk veel belangrijker nu, ha, ha!

@elliemellie, wouw, dat zou echt supersnel zijn!!! Heb je inmiddels al getest???

xx
hoi allemaal

zo het is weer weekend!

gezellig dat er nog wat reacties zijn gekomen, ik kan niet elke dag kijken. dus moet vaak naar beneden scrollen op dit topic te vinden haha

wat zijn jullie weekendplannen?

ik moet zeggen dat ik me wel elke dag nerveus voel hoor....

het liefst zou ik een test doen, maar denk dat ik beter nog even kan wachten.

ook op mn werk houdt het me bezig, omdat ik natuurlijk daar ook tussen de baby's zit.

hopelijk duurt dit niet te lang!!

weten jullie of hier pilletjes voor zijn?

liefs
Jeetje, wat zijn jullie jong!

Maar desalniettemin natuurlijk veel geluk enzo!
tjilla, zo jong vind ik mezelf niet.

heb al 6 jaar een vaste vriend, een eigen huis en een vaste baan.

wat is jong, en wat is oud.

Xx
Ach, ik vind zo'n beetje iedereen die onder de 36 een kind krijgt jong, hartstikke geschift natuurlijk (van mij dan he). Maar ik vind begin 20 serieus echt shocking jong. Ik zelf was op die leeftijd helemaal niet bezig met kindjes krijgen en eigenlijk helemaal niemand die ik ken. Maar je hebt gelijk hoor, ieder voor zich! En ik wilde jullie topic ook niet vervuilen hoor, was alleen oprecht verbaasd. Veel geluk!
hahaha oke, maakt niet uit hoor!

misschien lukt het de komende jaren nog niet om zwanger te worden, ben ik alsnog in de 30..hahaha!
Lievemerel, lekker weekend! ik ga dalijk even de stad in. en straks bij mijn vader eten (zie ik zijn vriendin voor het eerst haha). Morgen ga ik naar een vriendin op de camping, ze zit daar aan een soort strand. Ik ga samen met een vriendin en haar kindje.

Wat ga jij doen?

Ik vind het ook allemaal best wel spannend hoor, maar ik ben gelukkig wel aan het idee gewend dat ik gestopt ben met de pil. Over een paar weken ook beginnen met stage, dus dan te druk om er steeds aan te denken haha. Volgens mij heeft testen nog geen zin bij jou (bij de eerste dag overtijd pas geloof ik), de beste oplossing lijkt mij afleiding.

tjilla, ik ben inderdaad jong (22), en er zijn weinig mensen die ik ken die zo jong een kind hebben gekregen (1 vriendin van mij). Toch vind ik het juist leuk om jong moeder te worden. Mijn kind zal een jonge moeder krijgen die helemaal voor hem/haar gaat en dat heeft naar mijn inzien weinig met leeftijd te maken. Daarnaast is mijn vriend 31, die wil ook graag jong vader worden. Wij willen het al een paar jaar en wachten willen we echt niet meer.
hoi carra

een gezellig weekend dus!

ik heb nog niet zoveel plannen, ga lekker rustig aan doen. en lol maken met m'n vriend!

we hebben nog wat nieuwe dvd's. (lekker kijken, maar dan zonder wijn erbij haha)

ik voel me niet te jong om moeder te worden.

kwa vriendengroep zal ik de eerste zijn.

maar ja, op het moment dat anderen er klaar voor zijn, gaat ie van mij al naar school.

Xx
hallo allemaal

volgende week maandag zou ik ongesteld moeten worden. ben van plan om dat netjes af te wachten en anders die week een test te doen.

jee dan ben ik al een maand gestopt met de pil.

m'n moeder vertelde van de week dat ze bij allebei haar zwangerschappen binnen 3 maanden zwanger was. wie weet!

verder beginnen met vriend en ik al meer aan het idee te wennen.

de grootste spanning is er nu wel af. het is allemaal wat rustiger.

hoe is het met jullie?

Xx
Hey lievemerel,

Ik merk nu ook dat het 'normaler' is dat ik gestopt ben met de pil. Ik zou over 2,5 week ongesteld moeten worden geloof ik (al weet ik niet hoe lang mijn cyclus is, dus wacht ik gewoon rustig af). Volgens mij ga ik nu mijn vruchtbare week in dus wie weet..

Heeft iemand van jullie trouwens last van ontpillingsverschijnselen? Ik weet niet of het erbij hoort, maar ik heb de laatste dagen rugpijn bovenin (heb ik normaal nooit, alleen soms onderin), vandaag een ontzettend opgeblazen buik en net ineens een emotionele bui (kreeg mijn vriend niet te pakken op zijn telefoon, dacht helemaal dat er iets gebeurd was ofzo, moest er gewoon van huilen, ook helemaal niks voor mij). Vreemd hoor.

Verder allemaal een leuk weekend gehad?
Lieve meiden,

Een heel leuk weekend gehad! Vriend had me als verrassing meegenomen naar Parijs!

Ach, sommige vrouwen van 25 hangen nog drie dagen in de week in de kroeg, anderen hebben een baan, weer anderen hebben al twee kinderen... niets zo verschillend als de mens. Inmiddels voel ik me sterk en zeker, en heb ik zin om moeder te zijn. Dat mijn vriend ouder is, heeft er ook wel mee te maken. We hebben sowieso een erg volwassen relatie.

Ik ben héél benieuwd hoe jullie de zwangerschap zullen ervaren! Inmiddels is de gedachte eraan voor mij al een 'normaliteit'.
Hey EmmaAurora,

Lekker zeg, een weekendje Parijs, en nog wel als verrassing!! Romantisch van je vriend zeg!

Dat van sterk en zeker herken ik wel van je. Ondanks dat ik nog op school zit heb ik zoiets dat het ons wel lukt en dat niemand mij tegen kan houden.

Ik ben ook benieuwd naar de zwangerschappen, wanneer iedereen zwanger is en hoe ze zullen verlopen. Voor mij is het ook al normaler geworden dat ik zwanger wil zijn, maar nu nog het gevoel van een baby in mijn buik.
jee parijs!

daar ben ik laatst ook nog geweest. helemaal super!!

nou, ontpillingsverschijnselen heb ik wel hoor!!!!!

ik slaap slecht! ben soms ineens poepsagerijnig.

en heb super zere borsten!!

of ik ben zwanger....?!?!

vandaag nog een rustig dagje thuis, morgen weer werken.

Xx
Hallo meiden,

Hoe is het met jullie?

Hier alles rustig, nog steeds vakantie. Beetje poetsen, beetje wandelen met de hond, beetje sporten en een filmpje huren op zijn tijd. Niks bijzonders dus.
bijna 30 nog erg jong? Ik voel me wel jong, maar ben er nu toch wel klaar voor! Toen ik 26 a 27 was was ik er nog niet aan toe en op zich vind ik begin 20 ook wel wat jong, maar als het goed voelt en je relatie is stabiel, moet je er voor gaan!

Afgelopen weekend lowlands geweest, was errug leuk!

Zijn er al testen gedaan, zwangerschappen ontdekt?

Maandag was mijn eerste NOD, dus ik ben benieuwd, maar ga me er nu nog niet te veel op focussen. Ga wel checken of ik kan voelen wanneer mijn ei-sprong is... Ik meende dat ik dat voor mijn pilgebruik altijd wel voelde aankomen... En dan houd ik ook altijd vocht vast en krijg dan gevoelige borsten. Zo niet errug pijnlijk... Voelen jullie je ei-sprong aankomen eigenlijk?

Ontpillingsverschijnselen...hmmm, nog geen last van geloof ik.... Hoop er ook geen last van te krijgen, klinkt erg vervelend!
Hoi Knijny,

Ik hoorde van vrienden van lowlands weer goed geslaagd was dit jaar!

Wat leuk dat je je NOD al hebt gehad, heb je in je hoofd wanneer je gaat testen?

Ik zit nu in mijn vruchtbare dagen en heb (als ik uit ga van een regelmatige cyclus van 28 dagen, maar dat weet ik nog niet vanwege pilgebruik), 4 september mijn NOD. Maar ik zie het wel, ik weet niet hoe het zal lopen omdat ik de pil heb geslikt. Als ik niet ongesteld wordt ga ik de 5e of 6e ofzo testen.

Maar je hebt nu nog niks gevoeld? Het zegt allemaal niks, je kan zwanger zijn als je niks voelt, ook als je wel klachten hebt dus alleen een test kan duidelijkheid geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven