gaan voor je 1e kindje

10-08-2008 18:28 756 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal!

wie is er net als ik gestopt met de pil en wil gaan voor haar 1e kindje?

het is zo superrr spannend!

hoe zit het bij jullie?  Xx

Hey Merel!

Wat leuk zeg! Ik ben 24, woon ook samen, en we gaan er ook voor! Moet alleen nog even strip afmaken...

Spannend he?
dames... voordat jullie denken dat je binnen 9 maanden een kind in je handen kunt houden, het lukt niet altijd de eerste keer...niet dat ik jullie spanning wil wegwuiven maar ook als je gezond en jong bent, kan het even duren. Dit om je elke maand voor een verdriet te behoeden. En nee, ik ben wel een moeder maar neit een die jaren bezig is geweest, mijn kind is een 'ongelukje' maar voordat....
Ik snap je reactie, Teigetje. Het is bij mij dan ook meer de opwinding van de beslissing, de knoop doorhakken van het laten staan van de pil.

Ik ben me erg bewust van hoe moeilijk het kan zijn om een kindje te krijgen. Ik lees dan ook vaak het topic hier op het viva forum van vrouwen die na een jaar nog niet zwanger zijn, en steek ze af en toe een hart onder de riem.
hoi hoi

ik heb ook zeker in gedachte dat het niet in 1 keer 'raak' hoeft te zijn.

maar er zijn ook mensen in mijn omgeving die al een rede hebben waardoor ze zowiezo al minder snel zwanger kunnen worden. (leeftijd, gezondheid)

dus dat wou ik alleen even benadrukken.

maar een spannende tijd is het zeker!
emma, spannend he!

hoe is het bij jullie gekomen dat je na deze strip de pil niet meer neemt?

wij hadden het er al langer over.

en vorige maand gewoon de knoop doorgehakt!

we zijn al lang samen en het gaat gewoon goed.

wel hebben we van te voren goed gekeken naar de financien.

Xx
emma en lievemerel, het is ook zeker niet mijn bedoeling om jullie vreugde de kop in te drukken! Ik ben blij dat jullie je bewust zijn van het feit dat het neit altijd zomaar lukt, maar wel heel spannend! En misschien is het van mijn kant wel een soort 'jaloezie' omdat ik nooit die spanning heb meegemaakt, ik was gewoon 'ineens...' zwanger en heb dus nooit die voorpret meegemaakt, maar ik wens jullie alle geluk van de wereld hoor!
bedankt teigetje!

ik vat het ook niet verkeerd op hoor!

hoe oud is jou zoon/dochter?
mijn zoon is inmiddels ruim 4,5 dus lekkere leeftijd, dan zijn babies makkelijker hoor ;o)

We hebben nog 3 weken vakantie voor de boeg....pfff maar goed is ook leuk hoor want hij wordt wel steeds mondiger.
4.5 leuk!

ik ben al wel gewend kindjes om me heen te hebben.

al een tijd werk ik in de kinderopvang op een babygroep!

3 weken vakantie; geniet ervan!!
Hallo lievemerel, EmmaAurora en teigetje29

Wij willen ook graag een kindje! Ik ben 22 jaar oud (vriend is 31) en wij wonen samen met onze hond in Noord Brabant.

Wij willen al een tijdje kinderen, maar vanwege mijn opleiding wilde ik altijd wachten. Nu wil ik echt niet meer wachten en gaan we er gewoon voor. Ik ga ervan uit dat voor ieder 'probleem' wel een oplossing is te vinden.

Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil, de 7e ongesteld geworden en dat is nu bijna voorbij...
Hey meiden!

Ik ben gestopt met de pil, omdat we na een tijdje het erover te hebben gehad dachten, ach, waarom ook niet!

Leuk Carra, gezellig! Ik ben erg benieuwd hoe we om zullen gaan met de eerste zwangerschap. Best heel spannend!
Ja, ik vind het ook eigenlijk best spannend allemaal. Ik merk dat ik mezelf best moet afremmen, ik ben al aan het kijken naar kinderdagverblijven, wandelwagens en kamertjes. Veel te vroeg natuurlijk dus nu even weer met de voetjes op de vloer haha.
hallo allemaal!

vandaag heb ik mijn ouders verteld dat ik ben gestopt met de pil.

ik was heeeel zenuwachtig!

maar ze pakten het goed op. ze hadden het al zien aan komen, en ze hebben er een goed gevoel over.

verder de hele middag lekker gekletst met paps en mams.

erg leuk dus!

ik vind het namelijk leuk om dit nu al te kunnen delen, en wou daarom onze ouders op de hoogte stellen van het stoppen met de pil.

hoe denken jullie daarover?

Xx
Wat leuk voor je lievemerel! het is inderdaad fijn als je het ook met anderen kan delen behalve je vriend.

Een vriendin van mij (met zelf een kindje) weet het wel en met haar praat ik er veel over.

Met mijn ouders niet, mijn moeder wordt woest denk ik (die vind dat ik eerst de studie af moet maken) en eerlijk gezegd zie ik daar nu al tegen op. Mijn vader weet ik niet hoe die reageert (mijn ouders zijn gescheiden), die werkt veel en die zie ik maar 1 keer in de maand ongeveer. Met hem praat ik niet zo veel over gevoelige zaken zeg maar.
He, vervelend Carra, dat je denkt dat je moeder woest zal worden. Ik heb het ook aan mijn ouders verteld, en ik denk dat ik ze in hun enthousiasme zelfs moet afremmen, hahaha.

Ik denk dat je het lekker met je vriend en andere mensen moet delen, Carra. Op die manier kun je tenminste van deze spannende periode genieten, zonder dat je het gevoel hebt dat je iets 'slechts' doet.
Goedemorgen!

Ja EmmaAurora, het ligt natuurlijk ook wel een beetje aan mijn situatie; ik zit nog op school. over een paar weken ga ik mijn stagejaar in (is het 3e schooljaar). Veel mensen (waaronder mijn moeder) vinden dat je beter eerst je school af kan maken. Dat vond ik eerst ook, maar aan de andere kant wil ik dan een vaste baan vinden. Ook heb ik het laatste schooljaar nog veel vrije tijd waardoor ik veel thuis kan zijn. Daarbij komt dat mijn vriend bijna 32 wordt en hij wil graag zo jong mogelijk vader worden.. Dus besloten dat het voor ons nu een mooie tijd is. We willen het gewoon heel graag. Anderen moeten er maar van vinden wat ze willen, zij hoeven mijn studie niet af te maken en niet voor ons kindje te zorgen dus ja..

Wat doen jullie eigenlijk in het dagelijkse leven?
Carra, je verhaal is precies dezelfde als de mijne! Ga het laatste studiejaar in, vriend werkt maar is ook ouder. Na zwangerschap wil ik een baan zoeken, en dan is hopelijk ons gezinnetje er dus al
Bijna hetzelfde dan, want ik ga het op een na laatste schooljaar in (ik ga nu naar de 3e en dan moet ik het 4e jaar nog). Was het voor mij ook maar zo ver haha, ik zie soms zulke leuke vacatures staan.

Het komt blijkbaar (had ook verder op internet gekeken) vaker voor dat studerende meiden (bewust) zwanger raken.
Tóch hetzelfde, ik ga ook naar het derde jaar, maar wil na de bachelor werken :D
Oh haha, sorry, dan heb ik je niet goed begrepen.

Hoe is het verder met jullie?

Ik heb nog steeds zomervakantie (nog een kleine 3 weken) en ik begin mezelf echt vervelen. Iedereen in mijn omgeving werkt of is op vakantie, dus verder dan een keer sporten, wandelen met de hond en internetten kom ik niet haha. Toch nog maar van genieten, want hierna ga ik op stage, wat ik toch best spannend vind.
heyyy meiden!

hoe is het vandaag met jullie?

ik heb nog lekker een dagje vrij, begin morgen weer met werken. ben dan 2.5 week vrij geweest.

en vanmiddag komt mijn schoonmoeder gezellig op de koffie.

gister was ik met mn moeder in de stad en had ze stiekum mini baby sokjes gekocht..

zo lief!!!!!

verder nog geen veranderingen ! hahaha

ik heb wel sinds ik gestopt ben met de pil, een spannend gevoel de hele tijd.

Xx
Carra!

niet vervelen!!!!!

lekker forummen enzo!!!!
Ja ja lievemerel,ik blijf gewoon forummen haha!

Ik heb dat ook hoor, dat spannede gevoel! En leuk van die babysokjes zeg! Ik heb een vriendin met een kindje van 2,5, en zij neemt ook steeds rompertjes mee enzo. Echt lief.

Wat voor soort werk doe je, of zeg je dat liever niet?

Fijne middag met je schoonmoeder!
hoi hoi

heeeel toepasselijk; ik werk in de kinderopvang op een babygroep haha!!

morgen ga ik weer aan het werk.

ben benieuwd hoe het nu voor mij voelt.

want we hebben het in onze vakantie besloten te stoppen met de pil.

wat ga je doen vanmiddag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven